Alegerile primare republicane din SUA: Donald Trump, invins in Wyoming si Washington

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 13 martie 2016, 10:27 Actualitate | Internaţional

Donald Trump
Foto: Facebook / Donald Trump
Miliardarul Donald Trump a pierdut sambata alegerile primare republicane in statul Wyoming si in capitala Washington, insa ramane in pozitie de frunte fiind cotat cu sanse foarte mari de a castiga investitura pentru alegerile prezidentiale din noiembrie, scrie AFP.

Senatorul de Texas Ted Cruz a castigat cu usurinta (circa 66%) adunarile populare (caucus) republicane desfasurate sambata in statul american Wyoming, Donald Trump (7,2%) clasandu-se pe pozitia a treia dupa senatorul de Florida Marco Rubio (19,5%).

Ted Cruz a obtinut noua dintre cei 12 delegati care erau de cucerit in acest stat din vestul SUA.

In capitala federala, microcosmos politic mai favorabil democratilor decat republicanilor in alegerile nationale, Rubio a obtinut 37,3% din voturi, in fata guvernatorului din Ohio John Kasich (35,5%) si a lui Donald Trump (13,8%).

Aceasta victorie obtinuta de Marco Rubio ii confera 10 din cei 19 delegati aflati in joc la Washington, fata de 9 pentru Kasich, Trumo ramanand cu mainile goale dupa recentele intalniri de campanie marcate de episoade violente.

Cu toate acestea, Donald Trump pastreaza un avans confortabil in numar de delegati in cursa la investitura republicana pentru alegerile prezidentiale din noiembrie.

Cinci state mari (Florida, Illinois, Missouri, Ohio, Carolina de Nord) voteaza marti pentru primare, o zi considerata a doua "super marti" din cauza mizei sale importante.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Reactia cercetatorilor din Buzau atunci cand au gustat "legumele viitorului": rosia-banana si rosia-ananas

Ce ati spune despre o bucata de branza noua cu o rosie ca o banana langa? Sau de niste slanina cu o rosie... ananas. In acest moment suna mai degraba ciudat decat tentant, insa acestea sunt legumele viitorului.
8630 vizualizari
  • -15 (37 voturi)    
    Gata cu comediantul. (Duminică, 13 martie 2016, 10:59)

    Plagarus [utilizator]

    Poate in Europa ar fi avut ceva sanse Trump Jokes,un imobiliar cu " acoperisul " gaurit.
    • +16 (18 voturi)    
      Rezultate nesemnificative (Duminică, 13 martie 2016, 12:26)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Priviti aici situtia: http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/republican_delegate_count.html

      Trump are un avans de 90 delegati fata de locul 2, Cruz, chiar si cu aceste pierderi. Insa, dupa cum este usor de observat, urmeaza incepand cu 15 martie majoritatea statelor care au regula "Winner Take All" incemnand ca cel care ia locul 1 in statul respectiv, va lua absolut toti delegatii chiar si cu doar o mica diferenta fata de locul 2.

      In 5 din 6 state, cu aceasta regula, in care se va vota marti, Trump este in avans. Rezultatele de marti vor fi cruciale. Oricum Trump va iesi castigator in cel putin jumate din cele 5 ceea ce va adauga un numar substantial de delegati la avansul deja dobandit.

      Daca dupa marti, Rubio si Kasich nu se retrag din cursa, atunci sansele ca Trump sa nu reuseasca obtinerea celor 50% de delegati, insemnand 1237, sunt foarte mici.

      Eu sustin pe Cruz, dar fara retragerea celor doi mentionati, nu cred ca are sanse contra Trump, tocmai pentru ca urmeaza state cu regula primului clasat si deci chiar daca Cruz performeaza in ultima vreme, cu greu va obtine locul 1 in majoritatea statelor care urmeaza.
      • +1 (13 voturi)    
        Asa e (Duminică, 13 martie 2016, 13:04)

        feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Marti se vor intampla urmatoarele
        - Trump va castiga Florida (99 delegati) si Illinois (69 delegati)
        - Kasich va castiga Ohio (66 delegati)
        - Trump va ajunge la aproximativ 700 voturi electorale iar Cruz la 400
        - Rubio se va retrage dupa umilinta din Florida si probabil il va sustine pe Kasich, sperand la un post de VP.

        Kasich va castiga din ce in ce mai mult, fiind noul candidat establishment si cel mai "moderat" candidat, dupa national-socialistul-saltimbancul Trump si teocratul Cruz (Kasich are istorie si relatii in Congres, are prieteni printre fostii si actualii guvernatori, este fost angajat Goldmann - este varianta republicana la HRC).

        Daca Trump bate palma cu Kasich, propunandu-i acestuia postul de VP pt voturile electorale, jocurile sunt facute si Cruz va renunta, urmand ca banii si energiile republicanilor sa se indrepte impotriva dnei Clinton.

        Altfel, totul se va decide in California. Daca Trump reuseste sa castige in iulie cele 172 voturi din California, are sanse sa ajunga la 1237. Daca nu, va fi scandal mare la Conventie si simt ca il vor impinge pe Kasich in cursa.



        Daca insa marti/miercuri Trump castiga si Ohio, atunci totul devine o cursa a acestuia in a ajunge mai repede la cele 1237 voturi si a evita jocurile de culise de la Conventie.

        Asa cum am spus acum vreo doua saptamani, daca Kasich castiga Ohio, acesta controleaza jocul.
        • +5 (11 voturi)    
          niciun meci nu e dinainte jucat (Duminică, 13 martie 2016, 16:32)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

          asa cum crezi matale
        • +3 (3 voturi)    
          Kasich? (Duminică, 13 martie 2016, 17:41)

          cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

          Varianta cu Kasich sustinut e chiar hilara. Omul are doar 63 delegati deocamdata, ar trebui sa castige tot ce mai ramane ca sa il junga pe Trump din urma, matematic.. greu de crezut.

          Eu prevad ca cel putin Kasich sa se retraga dupa 15 martie indiferent de cum va merge treaba. Este evident ca Kasich nici nu are ambitii mari, vrea sa aiba un rezultat bun pentru a iesi "victorios" din cursa. Daca se descurca, poate fi o optiune buna pentru viitoarele alegeri.

          Cruz in opinia celor mai multi comentatori este singura optiune pentru a-l opri pe Trump si asa doar daca se renunta la tactici stupide precum #neverTrump care sugereaza ca in fiecare stat ceilalti 3 sa sustina pe cel mai bine clasat dintre ei. O strategie mai proasta nu se putea.
          • +1 (1 vot)    
            me too (Luni, 14 martie 2016, 12:10)

            EXEs [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

            Nici eu nu inteleg obsesia astora cu Kasich. Individul este incolor si inodor, spune lucruri de bun simt si mai arunca din cand in cand cu idei sociale, dar dupa dezastrul in care lasa lucrurile Obama nu mai merge asa.
            Dupa mine Trump castiga pentru ca este singurul suficient de dur pentru rahaturile pe care le fac comunistii. Cruz si Rubio sunt mult prea moderati, Rubio mai e in cursa doar pentru imagine, iar Cruz nu isi va antagoniza electoratul lui Trump, care de fapt este si al Tea Party, asa ca se va supune deciziei majoritatii.
  • +2 (22 voturi)    
    . (Duminică, 13 martie 2016, 11:20)

    rerenenegate [utilizator]

    Imi displace mai mult Trump decat Hilary asa ca votez cu... niciunul, nefiind cetatean american.
  • +1 (31 voturi)    
    E vorba de DC, nu de statul Washington (Duminică, 13 martie 2016, 11:46)

    Nyk1 [utilizator]

    Iar victoria micuțului Marco era de așteptat, fiindcă Washington, DC este varianta americană a Bruxellesului și nimeni nu vrea să-și piardă locul călduț din birocrație.

    Cât despre Cruz, el este votat de creștinii din Midwest unde în afară de Biblie nu se prea citesc alte cărți.
    • +6 (10 voturi)    
      ai dreptate (Duminică, 13 martie 2016, 12:55)

      RantCasey [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Este vorba despre District of Columbia nu despre Washington. Sunt state nesemnificative, precum Puerto Rico sau Virgin Islands.
  • -4 (24 voturi)    
    99 % va iesi Hillary (Duminică, 13 martie 2016, 13:12)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    simplu, pt ca americanii se vor trezi in toamna in situatia binecunoscuta noua, romanilor- sa aleaga dintre doua rele, raul cel mai mic.

    La ce idei Vadim-hitleriste are Trump si lipsa de cultura a dialogului, intoleranta, rasism etc, cred (si sper) ca americanii inca nu au ajuns atat de idioti sa aleaga asa ceva (desi e clar ca probabil in viitor va urma si asa ceva, v. Idiocracy).

    Dar poate si avansul lui va si un semnal si o lectie si pt clasa poltiica americana, sa se apropie mai mult de electorat si omul simplu, care nu se mai simte nici acolo reprezentat de ei, in loc sa tot sprijine corporatiile (financiara, BigPharma, militare etc -"too big to fail").
    • +3 (13 voturi)    
      Care diaog bre ? (Duminică, 13 martie 2016, 15:17)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Te referi la cheful de dialog a stangii la mitingurile lui trump ? Trump nu este cel mai destept de pe glob, dar totusi reprezinta 25% din electorat si nu-i chiar electoratul care asteapta subventii. Dv. aveti nesanatoasa idee sa ridicati asistenta sociala la nivel de orgoliu si sa credeti ca platitorii de impozite sunt niste magari fara creier, buni sa tina intelectualii pe salarii grase ca functionari si sa le indeplineasca cu sudoarea si impozitele lor, utopiile teorice de stanga. Nu vi se pare ca cereti cam mult vecinului ? Daca dv. credeti personal ca in romania primul somalez care intra are aceleasi drepturi ca si autohtonii, inainte sa puneti in practica si in legi ideea, mai trabuie sa intrebati si pe ceilalti proprietari ai tarii daca sunt deacord. Votantii lui Trump nu sunt niste oaspeti in america, ci ei si bunicii lor au contruit america.
      • -2 (4 voturi)    
        imi pare rau, dar intelegeti gresit (Duminică, 13 martie 2016, 18:44)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

        1. nu stiu unde am zis eu de subventii sociale, ca sa imi atribuiti mie "idei nesanatoase"
        2. nu stiu ce legatura au aici somalezii imigranti ilegali din UE. (si totusi, va recomand sa cautati documentarul "Eu sunt Malala" -difuzat de National Geographic, ca sa vedeti ca sunt si ei oameni ca noi, insa cu o situatie sociala si state confiscate de extremisti (religios) care ii terorizeaza). Am trecut si noi prin asa ceva- aproape 50 ani de comunism-societatea confiscata de extremisti politici si urmarile inca le vedem si acum si le vom mai simti multi ani.
        3 Trecand peste registrul imigratiei si refugiatilor (atentie ca sunt 2 probleme distincte) din UE, irelevanta in contextul de fata, USA se confrunta cu pb imigratiei de sorginte latino-americana, fata de care Trump are o opinie radicala- de izolare totala, expulzare etc. E ceva incorect in ce spun? Nu, caci asa a declarat si isi sustine ideile. Treaba lui. Pb pe care o au americanii e ca au totusi nevoie de imigratie- studiile demografice f serioase, pe care sigur ca Trump nu le-a citit si nu l-au interesat, arata ca generatia "BabyBoom" din SUA va incepe sa iasa masiv la pensie intre 2020 si 2030, iar incepand cu 2030, daca nu se iau intre timp masuri ca sa favorizeze imigratia, SUA se vor confrunta cu grave pb demografice si deficit al fortei de munca, cu efecte in competitivitate, economice, etc (pb pe care le va avea si Romania, de astfel). Deci, ceea ce face Trump e practic contra-intuitiv, in loc sa pledeze pt o politica inteligenta de sustinere a imigratiei de calitate, de ex.
        PS: legat de "votantii lui Trump", cred ca stiti ca ei se trag, culmea ironiei, chiar din "oaspeti"-tinand cont ca in SUA majoritari sunt descendentii celor veniti intre 1800 si 1920? Sunt rani istorice recente, legate de exterminarea bastinasilor de catre "oaspeti" sau confiscarea sud-vestului actual al SUA (aprox 1/3 din teritoriul actual) de la Mexic. Nu cred ca e moral sa faca "pe sfintii" cu actualii imigranti!
      • -1 (3 voturi)    
        Reprezentare (Luni, 14 martie 2016, 5:25)

        emigrant [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

        Multi care au construit America nu se simt reprezentati de Trump in schimb stiu romani la prima generatie care il sustin. Partidul Republican e waaay too much to the right/extreme right prin Trump si chiar Cruz. Iar democratii/vazuti in Rom ca si "communisti" sint mult mai la centru decit partidele de stinga in EU. dealtfel oamenii din private nu votaeza neaparat cu republicanii, chiar daca in Rom asa se vede.
    • 0 (2 voturi)    
      '' TrumpenproletarI " nu-l duc la Casa Alba ! (Duminică, 13 martie 2016, 17:45)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Mass media il place enorm pe Trump, in primul rand pentru limbajul colorat si circul pe care il starneste cu aparitiile si replicile lui. Insa alegatorii il cunosc bine pe Trump.!!
    • 0 (4 voturi)    
      Agree (Luni, 14 martie 2016, 5:29)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      De acord, am ajuns sa citesc comentariile care iau minusuri, mi se par mai documentate. Cred ca noi romanii ne-am dori unul la Casa Alba care sa bata cu pumnul in masa, mai mult decit isi doresc americanii.
      Trump e sustinut de o minoritate f vocala, cum spunea azi al CNN un strateg republican, dar totusi o minoritate. Problema e ca si ceilalti sint praf, mai ales la republicani. Ir sistemul de vot nu prea e reprezentativ, mai ales in unele state..
  • +5 (15 voturi)    
    Sa remarcam ceva (Duminică, 13 martie 2016, 13:37)

    Sparafucile [utilizator]

    Ce ? Ce risipa uluitoare de energie trebuie sa faca un candidat la presedintia Americii . Cite dezbateri , cite discutii , si astea in faza preliminara ! In timp ce la noi , in 2009 , cind candida Basescu pentru al doilea mandat , televiziunea nationala condusa de Sassu nici nu se sinchisea sa organizeze ceva . Daca nu se gasea o televiziune privata , parca Realitatea , daca nu ma insel , mergeam la vot fara sa vedem vreo dezbatere intre candidati . Parca prea a atins proportii apocaliptice NERUSINAREA pe frumoasele noastre play - uri .
    • +4 (12 voturi)    
      alta remarca (Duminică, 13 martie 2016, 15:27)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Primarele in USA face mai democratica alegerea, pana acum establishmentul filtra candidatii cu donatii si media. Trump a reusit sa-i fenteze, desi n-o sa-i fie usor sa se bata cu tot sistemul. Mai bine, v-ati concentra care sunt cauzele care fac ca zeci de milioane de cetateni sa fie suparati cu sistemul. Faceti greseala sa credeti ca trump a bagat in cap votantilor idei, nu este asa, oamenii simt ca sistemul isi bate joc de ei si comunitatea lor. In eeuu au fost momente cand intrau zilnic 10 000 de ilegali, equivalentul a 200 000 de ilegali anual in ro. Sa balamezi romanii ca se nelinistesc la asfel de fenomene, inseamna sa fii ingust la minte. Guvernatii sunt acolo sa vegheze pt. binele votanitilor locali, cea ce mi se pare ca nu fac.
      • -2 (4 voturi)    
        Trump e chiar din "establishment'-ipocrit (Duminică, 13 martie 2016, 18:55)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

        Stii cine e? Un MILIARDAR care a mostenit o mare parte a averii. Ca miliardar, a mostenit afaceri care au beneficiat de pe urma actiunilor "establishmentului" pe care sustii acum ca il combate (adica s-a imbogatit in timp, nu a saracit, ca sa fim intelesi, datorita actiunilor celor de la conducere. Nu a saracit cum au patit f multi din middle-class-ul american).
        Paralela cu Vadim nu e deloc intamplatoare.
        Profitori ai sistemelor (Trump-cel capitalist/american, Vadim al celui comunist si apoi tranzitia post-comunista), pozand in "eroi antisistem"- sistem care de fapt i-a ajutat cel mai mult.
        Mult mai potrivita ar fi ca eticheta "antisistem" sa ii fie atribuita lui Bernie Sanders, nu lui Trump!

        Faptul ca multi ignora aceste date factuale despre Trump si se simt "reprezentati" de o astfel de persoane se datoreaza unui mix de factori, cum ar fi: ca nu se mai simt reprezentati de altii, saracirea relativa a middle-class-ului in detrimentul unui segment redus din societatea americana, plus vocalizele si circul lui (da, si la ei sunt multi care apreciaza f mult "show"-ul), la care as adauga si precaritatea educationala- din pacate si la ei educatia din scoala primara si generala sufera la calitate- nu trebuie sa va mirati ca americanii sunt mai 'inculti" si decat romanii, in diverse reportaje in care si unii si altii sunt intrebati chestiuni de cultura generala si vedem ca nu stiu. Precaritate care se reflecta si in cultura civica si politica.

        PS: iarasi, faza cu somalezii si UE/Romania, care e legatura aici?! Aveti o idee fixa, de repetat peste tot, vad?! Subiectul e irelevant in acest context.
      • 0 (2 voturi)    
        Amice , lasa-l pe Trump (Duminică, 13 martie 2016, 22:50)

        Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

        De ce ? Fiindca eu n-am zis nimic despre Trump . Eu am zis despre Sassu . Sau intai comentezi si abia apoi citesti subiectul comentat ?
    • -7 (15 voturi)    
      Cine castiga California e next President (Duminică, 13 martie 2016, 16:43)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Iar Trump e doar pe post de speriatoare....doar niveleaza calea....altuia.
      • +3 (3 voturi)    
        Am zis eu ceva de Trump ? (Duminică, 13 martie 2016, 22:48)

        Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Ma tem ca ai gresit locul unde sa-ti dai cu parerea . Sau poate ca faci acelasi comentariu indiferent de subiectul atacat .
  • -1 (11 voturi)    
    Ted Cruz (Duminică, 13 martie 2016, 14:10)

    minup [utilizator]

    cred ca va castiga investitura si prezidentialele. Trump are rolul sa atraga atentia electoratului, sa critice si sa nu ofere solutii. Este un fel de alergator care trage plutonul si in final va ceda primul loc. Nu sunt sigur ca ar vrea sa fie Presedinte.Cruz constitutionalist , cu suficienta experienta politica va fi alternativa acceptabila. La prezidentiale in Noiembrie va lua toate statele mici conservatoare plus Texas si Florida. Daca vorbeste Spaniola, cu nume latinos poate castiga California si atunci va fi presedinte. Latinos-ii voteaza cu inima nu cu capul, nu sunt de loc pragmatici, sunt sentimentali. A fi sentimental in America inseamna saracie cu singura satisfactie de a fi mandru de origine.. BANII VORBESC !!!
  • 0 (4 voturi)    
    Sa nu ne grabim (Duminică, 13 martie 2016, 14:27)

    shlomo_bernstein [utilizator]

    Istoria alegerilor primare consemneaza o situatie aparte la alegerile din 1952, cele primare au fost castigate din partea democratilor de Estes Kaufever, insa la conventia democratilor a fost nominalizat ca si candidat Adlai Stevenson, care nici macar nu participase la alegerile primare (atunci ele nu erau decisive in stabilirea candidatului, ca acum). Atunci masinariile politice de partid din statele nordice au hotarat altceva. Kaufever nefiind pe placul lor datorita unor pozitii in legatura cu drepturile civile.
  • -2 (8 voturi)    
    . (Duminică, 13 martie 2016, 14:38)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    Cred ca alegerile astea deseneaza cea mai precisa harta etnica,utila pentru cei ce vor sa deschida macelarii halal ,de exemplu.Sau poate pentru viitoarele colaborari de afaceri US-Arabia Saudita si Turcia ,nu trebuie sa se rezume doar la petrol si alte chestiidecarenuevoiesazici.
  • +2 (12 voturi)    
    Djuvara (Duminică, 13 martie 2016, 16:48)

    freestyle [utilizator]

    “Avem de ales în Statele Unite acum între un mormon (Donald Trump — n.r.) și Hillary Clinton. Într-un sens, e bună și Hillary Clinton, fiindcă are experiența politică de atâția zeci de ani ai lui bărbat-său. Dar, mi-ar plăcea să vină mormonul, fiindcă ar da cu pumnul în Rusia fără niciun fel de jenă, ca să zic așa. Ar fi mult mai brutal”.
    • +1 (5 voturi)    
      N.B. (Duminică, 13 martie 2016, 19:10)

      TRABI [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

      Va felicit domnule Djuvara , poate mai inteleg si altii contextul dificil in care suntem facand referire la Rusia
    • +1 (1 vot)    
      dar (Duminică, 13 martie 2016, 22:51)

      blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

      trump nu e mormon ...
      • +1 (1 vot)    
        asa este (Luni, 14 martie 2016, 12:02)

        freestyle [utilizator] i-a raspuns lui blec-bierd

        cred ca Djuvara il confunda cu Mitt Romney. dar sunt de acord cu ideea ca Trump ar fi mai brutal, in relatia cu Rusia, decat Clinton.
  • -1 (11 voturi)    
    Apropo de Basescu ! (Duminică, 13 martie 2016, 17:30)

    Susufler0 [utilizator]

    Va mai aduceti aminte ce teorii lansau la televiziuni analistii cu prilejul celor doua campanii prezidentiale din 2004 si 2009 ? Ca Basescu imparte Romania in doua, ca o antagonizeaza, ca el nu pledeaza pt liniste, pt pace intre romani, ca ce-o sa fie daca o sa iasa el Presedinte si tot asa. Iar dupa ce aflau ca au pierdut "la mustata" si dupa ce se mai consumau emotiile, chiar invinsii veneau cu idei tampite : "Eu am castigat jumatate din Romania" (Bombonel). "Basescu e presedintele Romanilor din diaspora" (Prostanacul) Iar per total, inafara de huiduieli sau aplauze, pe care le incasau si unul si celalalt dintre candidati, in functie de locul in care se aflau, portocaliu sau rosu, in rest nu se intampla nimic. Ei bine iata ca Trump e in stare sa imparta America in doua, daca e sa ne luam dupa ce s-a intamplat in Chicago
    PS. Pana la aceste evenimente eram curios sa vad cum evolueaza lucrurile, gandind ca si daca iese, o sa se dezbare de "excesele" jucate si bune pt campanie si o sa revina la o atitudine normala, o sa
    aiba consilieri unul si unul, va face un guvern
    echilibrat si o sa fie un presedinte mai atipic dar apt, pana la urma sa conduca Prima putere din
    lume. Dupa cele intamplate si dupa ce am vazut ce atitudine a adoptat, nu mai sunt sigur. E un Vadim, pe care nu te poti baza, cred.
    • -2 (4 voturi)    
      Corect, si eu le tot repet asta (Duminică, 13 martie 2016, 19:03)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      vad ca nu le convine si imi dau minus-uri.

      Trump e un fel de Vadim. Sau Nigel Farage. Care divizeaza si antagonizeaza parti mari din societate.
      In contextul in care la ei posesia de arme e practic la liber si aproape zilnic vedem ca sunt masacre, doar un Trump le mai trebuie pt a declansa tulburari civile serioase- cu efecte mult mai grave. Sunt destul de tensionati si stresati si fara a avea o maimuta urlatoare in campania electorala si posibil presedinte. Situatia seamana periculos de mult cu cea din Germania nazista. (de astfel, a vazut un reportaj in care sustinatori ai lui Trump erau intrebati daca sunt de acord cu diverse pozitii ale acestuia dupa care li se arata ca erau identice cu unele din MeinKampf a lui Hitler). Deci paralela nu e chiar ilogica.

      PS: nu sunt totusi de acord cu Basescu- din pacate a antagonizat f mult societatea si el. A facut multe bune(resetarea sistemului justitiei, de ex) dar si multe altele negative. Desigur, ca si inamicii au avut grija de aceasta dezbinare, construind profilul "basist" pe care il promoveaza si acum. Culmea e ca, asa cum am vazut zilele trecuta, pana si Basescu nu mai e basist :))))))

      PPS: romanasii aplaudaci ai lui Trump ar trebui sa fie constienti ca e exact genul de politician cu prejudecati care ar expulza si romanii, la gramada cu latinii, pe baza "informatiilor" de tipul "romanii cersesc, fura etc". Avand in vedere cu cate prejudecati ne-am confruntat si ne confruntam doar in UE din cauza unor politicieni similari, cei care il sustin pe Trump nu pot fi decat masochisti. Cum ar veni, evreii care inainte de 1933 ar fi fost de acord cu Hitler.
  • +2 (2 voturi)    
    Trump vs The Establishment (Duminică, 13 martie 2016, 21:47)

    Razvan_M [utilizator]

    http://www.realclearpolitics.com/video/2016/03/11/ben_carson_endorses_trump_political_operatives_and_parties_trying_to_thwart_the_will_of_the_people.html

    Mie personal nu-mi place peruca lui Trump. Si mi se pare ca joaca la maxim un rol. Dar probabil ca asta este singurul raspuns pe care-l poti da establishmentului impartit artificial in Democrati/Republicani si in issues care nu au nicio relevanta.
    Eu cred ca americanii au o problema dupa ce Obama, in calitate de presedinte al tuturor americanilor, a trecut cu forta si cu santaj o lege proasta precum Obamacare. Dupa Fast and Furious. Dupa Benghazi. Dupa retragerile dezastruoase din Ucraina si din Orientul Mijlociu. Obama a marsat foarte tare pe problemele intre albi si negri in numeroase situatii, chiar in cazuri in care oponentii au fost unul hispanic, celalalt negru. Obama a promis ca se va ocupa de cazul nepedepsirii celor vinovati de criza bancara care a pornit din State in 2007 si nu a facut niciun rahat. A promis ca va opri spionajul impotriva propriilor cetateni si am aflat de la citizen four ca de fapt l-a marit. A promis ca va oferi protectie whistleblowerilor si de fapt i-a urmarit cu si mai multa duritate pe cei care au dezvaluit fapte ilegale comise de agentii ale statului.
    Hillary este o colaboratoare apropiata a lui Obama si probabil ca va fi mai rea decat acesta. Republicanii nu prea au candidati adevarati, cei ramasi in cursa sunt fie lipsiti de charisma, fie oameni care n-au facut in viata lor nimic. Au lucrat in Guvern sau au fost politicieni. Sunt candidati care strang o multime de bani, dar care nu au nicio realizare de aratat.
    Trump este un om care a mostenit o avere mare si care conduce un imperiu de peste 10 miliarde dolari. Nu doar ca nu a risipit banii mosteniti, ci i-a inmultit. Este un om care a angajat zeci de mii de oameni. Este un pic clovn, dar este departe de un, sa zicem Vadim sau un Becali de la noi. Cine il compara cu acesti idioti utili este superficial.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version