Bernie Sanders, pe Twitter: Locuitorii Bucurestiului au acces la internet mai rapid decat majoritatea celor din SUA. Acest lucru este inacceptabil si trebuie sa se schimbe

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 3 martie 2016, 11:04 Actualitate | Internaţional

Bernie Sanders
Foto: Agerpres/AP
​Senatorul Bernie Sanders, participant in cursa pentru desemnarea candidatului Partidului Democrat la alegerile prezidentiale din SUA, a facut referire la Bucuresti pentru a scoate in evidenta faptul ca in Statele Unite viteza conexiunilor de internet este inacceptabil de mica. In majoritatea topurilor, Romania se gaseste in primele zece pozitii dupa viteza conexiunilor la internet, in timp ce SUA sta mai rau.

"Accesul la internetul de mare viteza nu mai este un lux. Este esential ca America rurala sa fie conectata si sa faca afaceri cu restul lumii", spune senatorul. "In prezent, oamenii care traiesc in Bucuresti, Romania au acces la internet mai rapid decat majoritatea celor din SUA. Este inacceptabil si lucrurile trebuie sa se schimbe", spune Sanders, intr-o postare pe Twitter.

Sanders lupta cu Hillary Clinton pentru nominalizarea la cursa prezidentiala din partea Partidului Democrat, insa dupa Super Tuesday Clinton a castigat teren, obtinand mai multe voturi in sapte din 11 state.



Citeste mai multe despre   









22418 vizualizari
  • +28 (30 voturi)    
    se rezolva (Joi, 3 martie 2016, 11:09)

    lambda [utilizator]

    taie niste cabluri si gata...
    • +8 (14 voturi)    
      Romanii foarte sensibili (Joi, 3 martie 2016, 13:20)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui lambda

      Cand ar trebui sa ne bucuram ca pe undeva se mai aduce aminte si de noi. Si Inca nu oriunde ci in America de catre un candidatul la presedintie. Daca lucrul aceasta ar fi fost.spus de merkel ar fi sunat ca o bataie de joc tinand seama la cat sunt de iubiti romanii in europa si in special in germania. Sa nu.uitam ca America nu se compara nicicand cu europa care e plina de sovinism si dispusa la mari concesii in ceea.ce.priveste democratia. atunci cand.e vorba de.bani. (vezi cazul Ucrainei).
      • -6 (8 voturi)    
        vorbise un socialist visator -Bernie (Joi, 3 martie 2016, 22:27)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

        despre alti socialisti. (ex, sau PSD)
        Venezuela e mai aproape decat Bucurestiul. Cum stau cu Internetul si rafturile magazinelor, hm Bernie?
      • +6 (10 voturi)    
        Pai nu e chiar asa! (Vineri, 4 martie 2016, 7:39)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

        Exemplul dat de Bernie, suna cam asa:
        "Pana si prapaditii de romani au viteza mai mare de internet decat americanii..." ceea ce trebuie sa recunoastem , chiar daca nu e o jignire directa la adresa Romanie , arata felul in care americanii (unii dintre ei) privesc Romania.
      • 0 (2 voturi)    
        Si din gura Merkelesei si din gura acestui r... (Sâmbătă, 5 martie 2016, 3:59)

        Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

        A se citi spusele acestui r... comunist in felul in care au fost intentionate vorbele sale:
        "Daca pana si intr-o tara de la marginea Europei, cea mai saraca din zona, cetateanul dispune de o viteza, bla, bla, bla..."
        Va pup de peste balta :)
        P.S. Viteza e suficienta pentru a vedea in 1080p pe trei ecrane simultan continut LEGAL de pe net. Restul sunt povesti!
    • +7 (9 voturi)    
      Suntem noi :)) (Joi, 3 martie 2016, 21:51)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui lambda

      Suntem noi top 1%. Haha :)
      Hai sa le dam si americanilor putina viteza.
    • -4 (10 voturi)    
      voi chiar credeti ca (Vineri, 4 martie 2016, 1:16)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui lambda

      tanti asta stie unde e Bucurestiul pe harta?
      Poate sa le explice ca sintem pe undeva prin Africa
      sau o veche colonie .....rusa
      tot aia e
      Madam
      Da te cu fundu de pamant
      ca am auzit ca ti trece
      adica cum sa avem noi net mai bun ca America ....rurala
      PS Atat de mult va intereseaza pe voi de America rurala madam
      Nu trebuie sa i considerati pe inapoiatii aia din Bucuresti ca ar fi oarecum mai favorizati ca voi pentru simplul motiv ca .....nu sint.
      Madam te ai ales intamplator cu un gross siktir de la Bucuresteni (chiar daca nu prea stii pe unde e aia)
      • 0 (4 voturi)    
        totusi (Vineri, 4 martie 2016, 9:10)

        Almi [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

        Bernie Sanders e un "dude", adica e un nenea...
    • +1 (3 voturi)    
      asta ar fi versiunea blinda! (Vineri, 4 martie 2016, 9:54)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui lambda

      Sa ne taie cablurile ar fi solutia cea mai binevoitoare, dar prea lenta, exprimarea senatorului sovietic (nu pot sa cred ca un american a zis asa ceva!) ar sugera mai degraba ca trebuie sa ne bombardeze de urgenta, pentru a remedia situatia!!!
  • +25 (25 voturi)    
    ha ha (Joi, 3 martie 2016, 11:15)

    Stefan85 [utilizator]

    Pai daca s-a tolerat atatia zeci de ani duopolul AT&T si Verizon respectiv Time Warner si Comcast...

    Poate peste ceva ani se gandesc si la companiile aeriene si preturile sarite de pe fix.

    Ce primesti la noi pt 12 euro pe luna primesti acolo pt 80 USD sau mai mult.
    • +27 (29 voturi)    
      oportunitate pentru RDS (Joi, 3 martie 2016, 13:01)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      pai numa sa afle Zoltan Teszari ca se si apuca de spart New Yorkul....le da net moca plus TV cu pachetul Panonia gratis....
  • -24 (40 voturi)    
    sigur, se rezolva... (Joi, 3 martie 2016, 11:16)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    daca iese Trump, pune de-o mica 'primavara romaneasca' in Romania pe model Libia, Siria si gata cu prezenta Bucurestiului in Top 10 inaintea SUA :))
    Ma rog, poate Trump e mai bland, da direct o bombita si gata, ce atatea discutii si mofturi?!
    • +17 (23 voturi)    
      Esti un om cu probleme..... (Joi, 3 martie 2016, 13:07)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Ai pasarele la mansarda..
      • -6 (16 voturi)    
        eu? poate voi, sustinatorii lui Trump (Joi, 3 martie 2016, 14:11)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        aveti grave pb.
        sustineti o caricatura periculoasa pt intreaga lume!
        • +11 (15 voturi)    
          Sustinatorii lui Trump ? (Joi, 3 martie 2016, 15:15)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          Cum spuneam, domnule, cum spuneam. Pasarelele....
        • +3 (3 voturi)    
          noi (Vineri, 4 martie 2016, 9:12)

          Almi [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          nu suntem sustinatorii lui Trump, asta-i un idiot. Doar suntem de parere ca tu ar trebui sa-ti repari acoperisul :)
  • +21 (33 voturi)    
    RDS (Joi, 3 martie 2016, 11:23)

    banatul e fruncea [utilizator]

    In mare masura RDS a contribuit la infrastructura asta. Si nu, nu sunt angajat RDS.
    • +15 (23 voturi)    
      Nu REDEESH (Joi, 3 martie 2016, 12:37)

      DragoescuCalin [anonim] i-a raspuns lui banatul e fruncea

      Nu RDS a contribuit ... mult inaintea RDS au fost retelele de cartier ...aveam fibra de la media sat cu mult inaintea rds-ului ...apropo rezista si acum
      • +10 (20 voturi)    
        Corect (Joi, 3 martie 2016, 15:11)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui DragoescuCalin

        Erdeeshu doar a cumparat retelele de cartier. Cand erau retele de cartier in Cluj cu net de la Astral de la care postaleam o conexiune de 16 Kbps aia de la Bucuresti inca mancau pita cu sana. Dar vine si reversul medaliei, pe cand americanii aveau internet chiar si la viteze scazute noi scormoneam in pamant dupa cartofi sa aibe ce manca si gura noastra.
        • +1 (5 voturi)    
          of.... (Joi, 3 martie 2016, 17:23)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          vesnica frustrare cu "ceilalti" din bucuresti :)
          esti simpatic
          • -3 (5 voturi)    
            LoL (Joi, 3 martie 2016, 18:51)

            Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

            Ce frustrare fratiuc? Pai eu am zis ca in Bucuresti e net mai rapid ca in America? Vesnica frustrare pare sa fie la tine ca altfel nu scriai comentariul.
        • +2 (2 voturi)    
          pita cu slana (Vineri, 4 martie 2016, 10:07)

          Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          Sigur ca da, in 2000 inca eram pe dial-up, maincam "pita" de la cuptorul turcului, dar slana nu era uzuala la noi.
          Iar prin 2003 un coleg care a fost in Spania ne povestea de minunile netului pe ADSL de acolo, la noi a ajuns traziu!
          Innapoierea noastra a reprezentat un "avantaj", am trecut direct la Netul de mare viteza.
          La fel, in alte domenii:
          - dupa 1990 in Romania s-au raspandit rapid faxurile G3, performate si usor de folosit. alte tari ramasesera inca la sitemele anterioare de fax, mai greoiae ..
          - dezvoltarea exploziva a telefoniei mobile in Romania se datoreaza mostenirii comuniste, stateam foarte prost la numarul de linii telefonice fixe ...
    • +3 (11 voturi)    
      care infrastructura?.. (Joi, 3 martie 2016, 21:58)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui banatul e fruncea

      te referi la cablurile puse pe stalpii de iluminat?

      adevarul este ca la noi nu s-a respectat nici o regula cand au tras cablurile, de-aia este ieftin. vrei fibra? se rezolva imediat.. vine un gigel si trage un cablu de la un stalp pana la casa/bloc etc. mii de cabluri..

      intr-o tara civilizata ala ar trebui sa ceara niste avize ca sa poata sapa un sant (in cazul fericit in care are voie sa sape) sau sa inchirieze "infrastructura" deja existenta de tuneluri de utilitati din zona. cablul este ieftin, dar daca trebuie sa lasi strada la fel de curata cum ai gasit-o, pretul creste exponential.
  • +4 (24 voturi)    
    Inacceptabil. (Joi, 3 martie 2016, 11:27)

    gigicel [utilizator]

    Da, clar, sa cerem guvernului roman sa impuna restrictii! Chiar asa am ajuns? Romanii, care nu stim unde sunt pe harta (sunt pe pamant, cumva?), sa aibe internet mai rapid decat noi, americanii?
  • -7 (19 voturi)    
    Hihi (Joi, 3 martie 2016, 11:30)

    @Mishu [utilizator]

    Bernie o oripilat, iobagii au internet mai bun ca stăpânii
  • +2 (20 voturi)    
    mai incet cu internetul miticilor, (Joi, 3 martie 2016, 11:41)

    Metusala [utilizator]

    ca faceti probleme americanilor!
  • +15 (27 voturi)    
    .... poate .... (Joi, 3 martie 2016, 11:43)

    cbogdan [utilizator]

    Poate dl Sanders crede ca Romania se invecineaza cu Uganda. Poate unele idei preconcepute ale d-lui Sanders trebuie sa se schimbe (si sunt inecceptabile).
  • +20 (24 voturi)    
    cum? cine? (Joi, 3 martie 2016, 11:46)

    Bittick [utilizator]

    Ce mirare trebuie sa fi starnit afirmatia lui Bernie printre americani ! Bucuresti?! unde o fi asta... ce ciudat suna... Romania?...
    • +11 (13 voturi)    
      dupa care (Joi, 3 martie 2016, 12:50)

      verdi [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      s-ar fi repezit sa-l "gogaleasca"
      dar din pacate ...
    • +3 (7 voturi)    
      dA (Joi, 3 martie 2016, 22:42)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Bernie e nascut in Brooklyn, NY, in 1941 dar are legaturi cu Europa: tatal sau a evreu emigrat in America in 1927. Mama sa tot evreica, din parinti emigrati din Polonia si Rusia, ceva mai devreme. A avut multe rude in Polonia, multe ucise in holocaust, asa ca stie foarte bine despre Europa si implicit Romania......
      • +1 (1 vot)    
        irelevant (Vineri, 4 martie 2016, 10:10)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

        Sunt convins ca ai dreptate, Bernie stie foaret bine despre Europa si chiar Europa de Est.
        Dsr nu despre asta era vorba, ci despre MAJORITATEA americanilor, car enu sunt asa de familiarizati cu fostel tari socialiste. Pentru EI compratia nu prea are sens, de unde sa fi auzit de Bucuresti?!
  • +12 (18 voturi)    
    Consecința (Joi, 3 martie 2016, 11:50)

    Rntmpx [utilizator]

    Mama lor de imperialiști, acum o să ne taie și Internetul! ;)
  • -9 (19 voturi)    
    Inaceptabil ? (Joi, 3 martie 2016, 11:54)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Dinozaurul stangist oare mai si gandeste ? Inseamna ca trebuie imediat redusa viteza de Internet in Bucuresti sau ignorat tembelul de stanga. Ce alegeri penibile in cea mai avansata economie mondiala: un afacerist megaloman si rudimentar in gandire; o candidata a sistemului, birocrata, fara curaj sau viziune - gospodina inselata de sot; indivizi ciudati, certati cu toata lumea (Cruz); tembeli adormiti in proiecte socialistoide (asta e Sanders), etc. Candidatii onorabili (Carson, Rubio, etc - la democrati e seceta de candidaturi) s-au cam retras.
    • +11 (23 voturi)    
      capra vecinului (Joi, 3 martie 2016, 12:42)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Doar o mentalitate romaneasca axata pe capra vecinului poate crede ca americanii ar fi interesati de scaderea vitezei de internet in Romania ca sa se simta ei mai importanti. Ce zice nenea ala e ca trebuie imbunatatita infrastructura la ei, nu omorita aia din Romania. Da' na, mentalitatea romaneasca a cetateanului cu radacini sanatoase nu poate vedea mai departe
      • -2 (10 voturi)    
        Daca nu ai sesizat ironia (Joi, 3 martie 2016, 14:09)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        precaritatea intelectuala este evidenta la tine. Nu pot sa-ti recomand un tratament deoarece pentru prostie inca nu s-a descoperit.
  • +7 (19 voturi)    
    cand creierul trumpaie in gol .. (Joi, 3 martie 2016, 11:58)

    EXEs [utilizator]

    Suprafata Romaniei este de vreo 200,000 km2, in timp ce suprafata Americii este de vreo 10mil km2. Evident este mult mai dificil, ineficient si neeconomic de tras fibra pe o suprafata de 50 de ori mai mare la o populatie doar de 15 ori mai mare.
    Pe de alta parte noi am trait cam in epoca de piatra atunci cand americanii aveau ADSL si multi de pe la tara nu prea au nevoie de mai multa banda asa ca nu s-a mai investit in fibra, iar 4G-ul banuiesc ca s-a raspandit mai repede la tara (ca si la noi de altfel) pentru ca e mai usor de upgradat.
    Populistii astia incredibil de prosti (Sanders) sau de mincinosi (Trump) imi fac din ce in ce mai multa greata.
  • -7 (15 voturi)    
    Se poate rezolva (Joi, 3 martie 2016, 11:58)

    Punctul_8 [utilizator]

    Cel mai simplu este sa reduca viteza de internet la Bucuresti. Trebuie doar sa ceara ambasadorul american autoritatilor de la Bucuresti.
  • +29 (31 voturi)    
    Asta e de bine sau de rau? (Joi, 3 martie 2016, 12:02)

    bigbrother [utilizator]

    Fiecare comparatie cu Romania, romanii, Bucuresti, Cluj sau cine stie ce apare prin presa este tratata de parca ar fi o chestie absoluta, unica, exceptionala etc. Adica uite ca mai aparem si noi in lume, mai pomeneste cineva de noi.

    Iar Sanders nu a facut-o ca sa ne aprecieze (cel putin asta inteleg eu) ci ca sa spuna ceva de genul "pana si amaratii aia din Romania au internet mai rapid ca noi". Pana si in filmele americane Romania este perceputa ca vai de ea, o tara din lumea a treia, plina de teroristi (iar actorii nostri s-au zbatut sa obtina roluri in filme de acest gen) care vorbesc orice alta limba decat romana si ii cheama Ianos, Ivan si rar cate o Maria.

    Cred ca chestia cu internetul mai rapid (nu doar comparativ cu SUA) se datoreaza faptului ca intrand mai tarziu pe piata de profil am preluat tehnologii noi la preturi mici, ca preturile de conectare si transfer sunt mici si nu in ultimul rand, ca tara noastra este mult mai mica decat SUA (9.4 milioane km patrati (tot teritoriul, inclusiv insulele) versus 238.390 km patrati cat are Romania.
    • +20 (22 voturi)    
      corect (Joi, 3 martie 2016, 12:47)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      La motivele pentru care viteza de internet e foarte mare mai adauga si concentratiile urbane de la noi cu blocuri de 10 etaje unul linga altul, versus ce e pe la ei exceptind citeva metropole. Si la asta se adauga si lipsa totala de reglementare de la noi care a permis initial dezvoltarea internetului cu costuri minime prin tras cabluri si fibra pe tpti stilpii din oras.

      Asta nu inseamna insa ca ar fi extrem de costisitor sa treaca si ei la tehnologii mai noi.
      • +9 (9 voturi)    
        Absolut corect (Joi, 3 martie 2016, 13:27)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Ma bucur sa mai vad si postari rationale si corecte pe aici. Exact asa este, bigbrother si bogdan1477.
      • +3 (3 voturi)    
        in plus (Joi, 3 martie 2016, 22:25)

        lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Eu as mentiona si pirateria uriasa, deci o cerere imensa pentru internet cat mai rapid care a facut ca furnizorii sa se intreaca in a oferi viteze cat mai mari.
        • 0 (0 voturi)    
          n-ash prea crede (Luni, 7 martie 2016, 14:01)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

          Nu spun ca e imposibil, dar nu prea cred. Pirateria uriasa ar fi presupus si costuri mari. Ori noi platim 25% din pretul din europa/sua pentru internet de citeva ori mai rapid. La fel si la catv. Pur si simplu un cablu intins pe stip cu care dai internet la un bloc cu 10 etaje e mult mai ieftin decit sapat gropi si tras cablu la 40 de case. Si mai e ceva, noi ne-am apucat foarte tirziu de tras internet si am prins tehnologie mult mai buna la pret mic decit lumea civilizata cu 10 ani in urma.
          • 0 (0 voturi)    
            eu as crede (Luni, 7 martie 2016, 19:48)

            lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Costurile se acopera, dupa cum se poate bine vedea ca exista aceste firme care ofera si isi continua existenta bine-mersi. Concurenta stransa si cererea pentru aceste servicii fac minuni. E clar ca cerere de viteza a existat mereu la noi. Nu poti nega. Si asta datorita pirateriei. Altfel la ce-ti trebuie ca utilizator casnic 1 Gbps? Sa fim seriosi. Au existat aceste nevoi evidente si providerii s-au intrecut sa le acopere.

            Nu e vorba numai de tras cabluri, e vorba de servere capabile, de echipamente noi care sa suporte vitezele si traficul. Si chiar si la cabluri, nu ai internet de 1 Gbps pe acelasi tip de cablu pe care aveai inainte un amarat de net. Deci nu tot ce e acum e de la 0, dar da, sunt de acord cu motivul cablurilor haotice prin aer.
  • +7 (13 voturi)    
    Vrea sa ne taie netu ! (Joi, 3 martie 2016, 12:02)

    rareshb [utilizator]

    Altfel nu vad cum vor reusi sa aibe acelasi net ca noi.
  • +4 (10 voturi)    
    La schimb pt Visa Waiver (Joi, 3 martie 2016, 12:09)

    V. Veroiu [utilizator]

    Viteza la internet va fi scazuta in Bucuresti la 56kbps.
  • +1 (9 voturi)    
    soluția: (Joi, 3 martie 2016, 12:19)

    barbu007 [utilizator]

    occupy Bucarest!
  • -3 (11 voturi)    
    Curat inacceptabil... (Joi, 3 martie 2016, 12:20)

    mpocol [utilizator]

    taiati net-ul miticilor...:)
  • -1 (15 voturi)    
    De ce este......inacceptabil...., (Joi, 3 martie 2016, 12:22)

    gigiN [utilizator]

    ...."Maria Ta " ? Voi chiar va credeti cel putin semizei ??
    Si rahatul cel mai mare din lume tot la voi trebuie sa fie...fabricat???
    • +4 (12 voturi)    
      :)) (Joi, 3 martie 2016, 13:04)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      incet cu pianul... vezi ca internetul chiar e in mare parte inventia americanilor...
      • +2 (4 voturi)    
        E o oarecare ironie aici (Joi, 3 martie 2016, 13:59)

        Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        DARPA inventeaza netul si 30+ ani mai tarziu tot nu merge suficient de repede.
  • -2 (12 voturi)    
    ... (Joi, 3 martie 2016, 12:26)

    pathfinder [utilizator]

    Pai sa limitam viteza in Bucuresti.
    Problem solved!
    hi hi hi hi hi
  • +4 (10 voturi)    
    Hmmm (Joi, 3 martie 2016, 12:35)

    CosminMaricari [utilizator]

    Disclaimer: nu-s fan Sanders, că e fantezist pe partea de economie şi hippy pe partea socială, dar...

    ...dar chiar credeţi că asta a vrut să spună, că lucrul inacceptabil este faptul că au românii Internet bun? Nu cumva lucrul inacceptabil este că majoritatea americanilor au Internet prea lent? Ştiu că e stângace formularea (cam greu în 140 de caractere), dar haideţi să mai gândim un pic, că nu strică.

    Şi proastă idee a avut, să compare tocmai cu situaţia din România. Probabil n-a ştiut că românii-s mai sensibili în ceea ce ţine de imaginea ţării în exterior decât Mr. Bean fără un Snickers. Dar sunt convins c-a învăţat acum. :)
    • +10 (10 voturi)    
      Culmea (Joi, 3 martie 2016, 13:00)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      La americani ca si in alte parti ale lumii lentoarea internetului este existena unor tehnologii bune anterioare + investiile enorme in infrastructura facute cu decenii in urma. ISDN merge perfect azi ca si acum 20 de ani.

      In Romania geniul unuia ca Ceausescu a pus la telefonie cabluri de fier sau aluminiu (asa era la bunici in casa). Nici macar 40 kbps nu se puteau atinge pentru ca nu era cablu torsadat si nu era de cupru. Asadar nor romanii am sarit etape din era operatorului telefonic uman (sau electromecanic) direct la fibra.

      In plus am avut avantajul a aproape 2 decenii de cabluri pe stalpi, deci cablaj ieftin. In tarile cu umbrala inventata cea mai scumpa compunenta a unei infrastructuri metropolitane este santul in care vei baga cablul. La noi abia acum incepe insa dupa ani si ani in care companiile au facut profituri mari cu investitii modice. Ar fi si la NY internetul ultra-rapid si ieftin ca braga daca ar fi cablurile pe stalpi. Dar nu le da nimeni aprobarea.
      • +4 (6 voturi)    
        newsflash (Joi, 3 martie 2016, 17:25)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        RDS a ingropat pe banii lor fibra in hotia numita netcity, inclusiv la mine in pantelimon la bloc nu mai exista cablu pe stalpi. Nici in Sibiu nu am vazut. Mai usor cu pianul pe scari. La ei au totul ingropat de acum 30 de ani si le e scarba sa investeasca in upgrade.
        • +3 (3 voturi)    
          Exact asta am spus (Joi, 3 martie 2016, 22:42)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui toxx

          Au ingropat pe banul lor ACUM (recent) dupa doua decenii de profit cu investitii minime (cablul pe stalpi). Stai sa vezi peste 30 de ani cand la americani va fi net prin fibra dopata cu erbiu sau cine stie ce metoda scumpa iar la noi vor ramane tot cablurile de azi ingropate. Nu va bucurati ca ACUM avem net rapid. Peste 30 de ani rolurile se vor inversa.
      • +2 (2 voturi)    
        AI DREPTATE! (Vineri, 4 martie 2016, 10:20)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        La mine la bloc instalatia electrica era pe aluminiu, si auzisem de variant cu fier, da rnu am vazut.
        Dezavantajul unei tehnologii foarte bune, raspandite, dar care ajunge depasita moral, s-a vazut foarte bine la francezi, unde Internetul a patruns mai greu pentru ca aveau dina nii 80 sistemul MiniTel!
        iar la noi s-a sarit peste etapa ISDN, de exemplu!
        In 1990 nu stiu daca mai existau centrale rurale cu operator uman, dar sigur la intreprinderi functiona telefonista, si nu PABX ...
        • +2 (2 voturi)    
          Inca ceva (Vineri, 4 martie 2016, 10:45)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

          La internet bucla locala a fost implementata de "baietii de cartier" cu retelele de bloc. Operatorul nu mai avea de ce sa gaureasca pereti in interiorul cladirii. Cablurile erau deja acolo. Operatorul a venit doar cu "teava lata" si eventual transciever. Fireste, ulterior au facut si UPC sau RDS traba frumoasa, iti instalau in apartament, etc. Dar 10 ani la inceput faceau profit cu investitie minima deci isi permiteau sa vina la tine chiar cu fibra multimod pt ca tot era rentabil daca ar fi trebuit sa plateasca ore de gaurit pereti nu mai era. Deci noi am sarit si peste bucla locala.
  • +20 (20 voturi)    
    Ironic (Joi, 3 martie 2016, 12:41)

    CititorulComentator [utilizator]

    Imi aduc aminte de zilele din timpul dial-up pe Romtelecom... :))

    18 ani mai tarziu americanii ne invidiaza netul, tare asta!
  • +16 (16 voturi)    
    Dragilor, nu mai fiti ca fecioarele ofensate (Joi, 3 martie 2016, 13:19)

    Cuca [utilizator]

    Daca eu spun in romaneste ca la noi situatia intr-un anumit domeniu este, sa zicem, chiar mai rea decit in, sa luam un exemplu la intimplare, Uganda, nimeni nu se sinchiseste, pentru ca vorba asta este numai o figura de stil, si pentru ca lumea isi inchipuie ca in Uganda este foarte rau. Nu stiu, o fi asa, nu o fi asa, nu am idee, poate ca intr-adevar este rau acolo, dar cum s-ar simti ugandezii sa auda replica asta ? Ofensati, nu ? Pe noi insa vorba asta nu ne-ar ofensa deloc, asa-i ?

    Romania nici nu prea exista pe harta lumii atunci cind te uiti din afara Europei - sintem prea mici si neimportanti.

    Si inainte de a va simti din nou ofensati, vreau sa va intreb, rapid, ce stiti (fara sa cautati pe net) despre Surinam. Repede, hai, sa aud. Cred ca nici 5% nu stiu macar UNDE, pe ce continent, este Surinamul.

    Ei, vedeti ? De ce ar stii, atunci, americanii, despre Romania ? Din punctul lor de vedere Romania este cum este Surinamul pentru noi - o tara ciudata, necunoscuta, exotica, si probabil saraca.

    De ce sa-i acuzati ? De ce nu ne uitam si la noi, inainte sa ne clocoteasca in vine orgoliul patriotic ?

    Plus - este mult mai usor sa ai ceva de top atunci cind pina ieri nu ai avut nimic. Sari peste etape, si cumperi/construiesti din prima ultima versiune. Cind ai o gramada de bagaj istoric de carat cu tine, este mult mai greu.

    Complexul nostru de inferioritate sublimeaza deseori in inversul lui, un aiurea complex de superioritate.

    Sa ne vedem de ale noastre, mai bine.
    • +6 (6 voturi)    
      .... nu ne ofensam, glumim .... (Joi, 3 martie 2016, 13:59)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Alegeri in Romania, anul 2100 ....
      Candidatul X tine un discurs: " .... pana si SUA au 10 portavioane. Situatia este intolerabila si trebuie sa se schimbe neintarziat ......"
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 4 martie 2016, 10:52)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Dar noi glumim. Atat. Cat despre rapiditatea internetului la noi exista niste cauze economice si politice. Odata inlaturate si la noi se ca uza moral infrastructura ca la ei iar o repetitie a acestui eveniment este improbabila. Peste 40 de ani noi vom avea aceleasi cabluri de azi in timp ce americanii vor avea 1Tbps. De fe? Pt ca vor investi ce noi nu avem: bani.
  • +2 (10 voturi)    
    un demagog (Joi, 3 martie 2016, 13:25)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    ca orice socialist
  • +4 (10 voturi)    
    Nu-i vina noastra (Joi, 3 martie 2016, 13:30)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    ca furnizorii din SUA sunt prosti si hoti.

    A se vedea ce legi sponsorizeaza baietii ca sa treaca, sa le creasca cota de piata, in loc sa-si imbunatateasca serviciile.

    Si Beria asta sa ma pupe undeva, vorbeste de noi de parca am fi in lumea a treia si SUA undeva in spatiul cosmic.
    • +2 (2 voturi)    
      Well... (Joi, 3 martie 2016, 15:37)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      To be honest...cam asa iese socoteala. America #1, West Europe #2 si Est Europe #3.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 3 martie 2016, 16:43)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      "[...] vorbeste de noi de parca am fi in lumea a treia si SUA undeva in spatiul cosmic."

      De pe internet zicere: ROFLMAO
  • -4 (6 voturi)    
    problema americii sta in vizeta la Bucuresti (Joi, 3 martie 2016, 15:30)

    neurino [utilizator]

    De cand si pana unde aunge viteza netului in Bucuresti subiect de discutie pentru alegerile americane??
    Macar de ar fi spus si sanders asta...uite, bai, pana si bucurestii au viteza mai mare decat noi, hai sa-i depasim....el vine cu kkturi de 2 lei...sa se taienetul la parliti, e innaceptabil sa aiba parlitii viteza mai mare decat noi!

    halal alegeri USA.
    vai de capu' nostru...bine ca iese Clinton!
  • +6 (8 voturi)    
    ha ha (Joi, 3 martie 2016, 15:46)

    adi_bv_03 [anonim]

    genial un raspuns de pe twitter:

    You can change that by removing visa for Romanians. After that leave the problem in the hands of Romanian engineers.
  • +6 (6 voturi)    
    . (Joi, 3 martie 2016, 19:53)

    rerenenegate [utilizator]

    Plus ca Romania are port la Dunare, in top 5, iar americanii nu vor avea niciodata asta ! :)

    P.S. Degeaba ne laudam noi cu viteza, ca nu e totul, e ca sexu (te duci pe la tara si nu numai si n-au auzit aia de internet).
  • +3 (3 voturi)    
    Si totusi comertul online in America (Joi, 3 martie 2016, 22:10)

    Locke Lamora [utilizator]

    prospera si eu am comandat de exemplu niste saci cu nisip bogat in pietre pretioase tocmai dintr-un catun minier parasit din Montana, uitat de lume unde doi frati si-au deschis o microcariera.
  • -1 (7 voturi)    
    looool (Joi, 3 martie 2016, 22:47)

    liviu_ [utilizator]

    declaratia astuia seamana mai degraba cu : "tre sa le dam astora niste bombe ca prea au net rapid" decat cu "hai sa imbunatatim infrastructura"
    • +6 (6 voturi)    
      Nu! (Joi, 3 martie 2016, 23:20)

      talos [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Asa gandeste romanul: sa moara si capra vecinului. Americanii sunt competitivi, daca-i intereseaza ceva isi sufleca manecille si se pun pe treba. Romanul canta duios din fluier de os la apus de soare.... sau bate campii!
  • +7 (7 voturi)    
    Nu e prima oara (Joi, 3 martie 2016, 23:07)

    talos [utilizator]

    Daca bine tin minte Bill Clinton se minuna in timpul unei vizite intr-o tara africana ca operatorul local de telefonie mobila folosea o tehnologie (CDMA) care nu era implementata inca in SUA desi mai mult ca sigur ca echipamentele erau in buna parte americane. Nu e nici un secret cine vine la urma foloseste ultima tehnologie daca are bani iar cei care deja au investit in tehnologie mai demult se chinuie cu modernizarile pentru ca investitiile nu sunt de ici colea.
    Ne mandrim noi cu viteza de internet dar la baza are si echipamente americane (Cisco). Americanii sunt mai interesati de internetul mobil de mare viteza(LTE), la care noi stam sam slabut, decat de cel fix. Cei vizati in discursul lui Sanders locuiesc in zone rurale sau mici orasele unde intradevar nu au viteze de internet mirifice insa la noi in zone echivalente nu au calculatoare de loc si cacastoarea e in fundul curtii.
  • 0 (4 voturi)    
    Bernie stie ce poate America..... (Joi, 3 martie 2016, 23:19)

    TRABI [utilizator]

    Prostii .................asta-i politica lor , cata viteza sa aiba si la internet... America poate avea ce vrea daca este sa fim obiectivi . Da , candidatul are dreptate - " acest lucru este inadmisibil si trebuie sa se schimbe " - adica sa vina la putere si sa arate americanilor ca pot avea si ei viteza de 8 ori mai mare decat Romania .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version