Hotline-ul abia deschis de Statele Unite pentru a putea fi anuntate incalcari ale incetarii focului in Siria sufera din cauza barierelor lingvistice si lipsei de vorbitori fluenti de limba araba, a declarat miercuri Departamentul de Stat, relateaza Reuters, citata de Agerpres.

"Au existat unele probleme lingvistice", a afirmat purtatorul de cuvant al Departamentului de Stat Mark Toner, in briefingul sau cotidian. "Evident ca lucram sa le corectam, pentru ca este important sa avem vorbitori de limba araba pentru apelurile primite", a adaugat el.

In timp ce parti din Siria sunt descrise ca fiind neobisnuit de calme de la intrarea in vigoare a incetarii ostilitatilor sambata, rebelii afirma ca fortele guvernamentale sustinute de loviturile aeriene ale Rusiei si-au continuat ofensivele in zone strategice din nord-vestul Siriei, noteaza Reuters.

Armistitiul sustinut de SUA si Rusia are ca scop sa ofere un moment de respiro pentru ca discutiile de pace sa poata fi reluate intre rebeli si presedintele sirian Bashar al-Assad in aproape cinci ani de razboi civil in care au murit peste 250.000 de oameni.

Syria Direct, care se descrie pe website-ul ei ca o organizatie de jurnalism non-profit ce acopera Siria si instruieste aspiranti sirieni si americani la statutul de jurnalist, a publicat un articol in care afirma ca a apelat hotline-ul si a gasit un american care "se lupta sa vorbeasca araba".

"Nu ma asteptam sa raspunda un american; el a raspuns in engleza dar a trecut in araba. Am inceput sa-i spun in araba

ca primim informatii din provincia Homs despre incalcari specifice ale incetarii focului", a declarat reporterul Syria Direct Orion Wilcox, care a sunat de la Amman.

"El se lupta cu adevarat si nu ma putea intelege... De ce este la telefon acest tip american care nu poate vorbi araba?", s-a intrebat Wilcox.

Un oficial american care a vorbit cu conditia anonimatului a spus ca hotline-ul a fost creat in graba saptamana trecuta si Departamentul de Stat a anuntat printr-un e-mail ca are nevoie de voluntari pentru personalul liniei de asistenta telefonice.

"Oamenii au venit... cred ca araba lor pur si simplu nu era suficient de fluenta", a notat acest oficial, citat de Reuters.