O femeie din Marea Britanie, primul pacient care primeste vaccin anticancer

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 2 martie 2016, 8:17 Actualitate | Internaţional

O tanara din Marea Britanie a devenit unul dintre primii pacienti diagnosticati cu cancer din lume caruia i se injecteaza un vaccin care sa ii distruga celulele canceroase rapandite in corp, scrie cotidianul britanic "The Independent". Kelly Potter, in varsta de 35 de ani, a fost diagnosticata in iulie 2015 cu cancer cervical in stare avansata si s-a inscris intr-un program de testare a unui vaccin anticancer, in care sunt implicati 30 de pacienti voluntari.

Cercetatorii au conceput vaccinul pentru a incuraja sistemul imunitar sa reactioneze impotriva unei parti a celulei canceroase care ii permite sa se multiplice in continuu, fara sa moara. Kelly Potter, care locuieste in Beckenham a fost repartizata pentru teste cu vaccin anticancer la Guy's Hospital din Londra, pentru ca boala i-a afectat si alte zone ale corpului.

"Sa fiu parte a acestui studiu, mi-a schimbat viata in bine. A fost o experienta foarte pozitiva si foarte interesanta. Ma simt onorata sa fiu implicat. Am obtinut cel mai bun tratament la Guy", a spus pacienta.

Prima doza de vaccin i-a fost administrata pe 9 februarie, iar pana acum a mai primit sapte doze. Doctorii au avertizat-o ca ar putea sa aiba simptome asemanatoare gripei, dar nu le-a avut, spune Kelly.

"Sunt foarte putine tumori solide care nu ar raspunde unui astfel de tratament. Este un test in prima sa faza, dar suntem increzatori ca este sigur. Dar, pentru a vedea daca este sau nu eficient trebuie sa asteptam", a declarat James Spicer, cercetator sef la Centrul de Cercetari St.Thomas din Londra.

VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
    baliverne (Miercuri, 2 martie 2016, 9:21)

AnderT [utilizator]

de unde pana unde poti tu controla erorile enzimelor atunci cand se transmit/scriu intr-o noua celula printr-un vaccin? prea multi facori interni si externi... astea sunt inventii semi-complete ale marilor producatori de medicamente pentru a mai incasa ceva miliarde... suntem inca departe... dar hotii sunt tot timpul inainte !!!
    jurnalism de Romania (Miercuri, 2 martie 2016, 11:15)

ElenaCojocaru1 [anonim]

E foarte interesant articolul din The Independent, dar se pare ca nu ati inteles nimic din modul de actiune. Luati fragment pe care le traduceti, fara sa aiba nici un sens, ca de exemplu "Vaccinul contine un mic fragment de proteina din enzima numita telomeraza umana transcriptaza inversa (hTERT), care permite celulelor canceroase sa se divida continuu. Prin injectarea acestui antigen in sange, sistemul imunitar este stimulat sa genereze anticorpi care vor ataca doar celulele canceroase, lasand intacte celulele normale si sanatoase, sustin medicii britanici. "
    Nu pe asta se bazeaza experimentul lor, care de altfel, e genial. Au luat o tulpina de virus, pe care au modificat-o genetic asa incat sa se replice doar in interiorul celulelor tumorale, nu si in cele sanatoase. Astfel ca virusul ataca celula canceroasa, care va atrage sistemul imunitar, deoarece cancerul va emite un semnal viral care va atrage celulele imunitare, si astfel celulele canceroase care au fost colonizate de virus, vor muri.
    De ce publicati o stire fara sa o intelegi, doar traducand cateva fragmente care vi se par voi importante.
    Unde o sa ajunga jurnalismul din Romania? Eu una ma enervez in fiecare zi cand citesc stirile voastre. Populatia e prost informata.

Semnat, un medic cercetator din Franta,
    Is this a joke?! (Miercuri, 2 martie 2016, 17:59)

Metec [utilizator]

Kelly Potter e ruda cu Harry Potter, cumva?
    Lasand gluma la o parte, un vaccin impotriva cancerului nu exista deocamdata, din pacate, e pesemne vreun experiment stiintific izolat. Deie Domnul sa reuseasca!