VIDEO UPDATE Grav accident feroviar in Germania: Doua trenuri de calatori s-au ciocnit frontal - 10 morti, 81 de raniti, 18 foarte grav

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 9 februarie 2016, 9:54 Actualitate | Internaţional

Imagine de la locul accidentului
Foto: Captura YouTube
Un grav accident feroviar a avut loc in dimineata zilei de marti in Bavaria. Accidentul a avut loc la ora 6.48, pe distanta Holzkirchen - Rosenheim, in apropierea statiei de epurare de la Bad Aibling. Doua trenuri de calatori s-au ciocnit frontal si mai multe vagoane au deraiat de pe sine potrivit informatiilor date de politia din Rosenheim.

Reuters anunta ca bilantul victimelor a urcat la 10 morti si cel putin 81 de raniti. Potrivit politiei, un pasager este inca dat disparut, iar 18 dintre cei raniti se afla intr-o stare foarte grava.

UPDATE 19.00
Din informatiile detinute de Spiegel.de, "intr-unul din trenuri, in locomotiva se aflau un instructor de conducere si un practicant".

Ministrul de interne bavarez Joachim Herrmann a declarat in conferinta de presa de la Bad Aibling ca "dupa orar, trenurile trebuiau sa se intalneasca in statia din localitatea Kolbermoor". "De ce a existat o abatere de la plan, trebuie sa faca acum obiectul unei anchete", a precizat el.

Cele doua trenuri regionale implicate in groaznicul accident din 9 februarie s-ar fi ciocnit in plina viteza, a precizat in aceeasi conferinta de presa ministrul transporturilor german, Alexander Dobrindt. Viteza permisa in zona este de 100 kmh.

Locul accidentului se afla intr-o curba, astfel incat vizibilitatea fiind redusa, conductorii de locomotiva n-ar fi sesizat din timp pericolul, intrand in coliziune "fara a se fi franat". Dobrindt a vizitat locul accidentului si a vorbit despre "un spectacol ingrozitor".

Cancelarul Angela Merkel a fost socata de vestea referitoare la accident si a declarat: "Sper ca autoritatile responsabile sa faca totul pentru a clarifica, cum de s-a putut ajunge la aceasta nenorocire". "Condoleantele mele in primul rand familiilor celor noua oameni care si-au pierdut viata in accident", a adaugat Merkel.

UPDATE 16:00 Doua cutii negre ale trenurilor au fost recuperate, a treia este cautata inca, de echipele de interventie. Se spera ca acestea sa furnizeze suficiente date pentru a se stabili cauzele accidentului, daca a fost vorba de eroare tehnica sau umana. Doi dintre calatori sunt in continuare dati disparuti.

Ministrul transporturilor, Alexander Dobrindt, care a fost la locul accidentului, a declarat la conferinta de presa: "Sunt imagini care desigur ca impresioneaza foarte puternic, mai ales ca e greu de imaginat ca astfel de accidente se pot petrece si la noi". El a adaugat ca acesta "este un moment tragic din istoria transportului feroviar german".

Atat cancelarul Angela Merkel (CDU), cat si premierul de land Horst Seehofer (CSU), s-au aratat profund impresionati de tragicul accident. Merkel se afla de luni intr-o vizita la Ankara, unde au avut loc discutii cu premierul turc, in problema refugiatilor.

"Gandurile mele se indreapta catre victimele acestei mari catastrofe si catre rudele acestora, carora le transmit sincerele mele condoleante" a declarat Seehofer, potrivit comunicatului remis de guvernul bavarez. "Aceasta este o tragedie pentru intreaga noastra tara, care ne umple de tristete si revolta" a adaugat el.

Ministrul de interne bavarez Joachim Herrmann a multumit in conferinta de presa celor cca 500 de angajati si voluntari din serviciile de pompieri si salvare, care cu deosebite eforturi au reusit sa aduca situatia sub control. El a mai explicat ca trenurile implicate in accident au circulat dupa orar, iar echipele de interventie au fost la locul accidentului in cateva minute.

Linia de cale ferata intre Holzkirchen si Rosenheim (Mangfalltalbahn) ramane inchisa pe timp deocamdata nedeterminat.

UPDATE 14.40:
Numarul decedatilor a urcat la 9, potrivit informatiilor politiei federale. La ora 13.00 ora Germaniei, a inceput conferinta de presa cu precizari referitoare la tragicul accident feroviar. La conferinta iau parte ministrul transporturilor german Alexander Dobrindt, ca si ministrul bavarez de interne, Joachim Herrmann.

Pentru familiile si apropiatii victimelor a fost deschisa o linie de comunicatii telefonice 0395-43084390, iar politia federala ofera informatii la hotline-ul 08031-2000.

Navetistilor li se pun la dispozitie autobuze, pe tot parcursul zilei. Centrul de colectare a sangelui din Munchen apeleaza la donatori de sange.

UPDATE 13.29
Intre cei opt decedati in urma accidentului feroviar de marti de la Bad Aibling se afla ambii conductori de tren si doi insotitori de vagon. Numarul ranitilor a urcat la 90, intre care 40 raniti grav si 15 foarte grav.

Faptul ca intre victime nu se afla si copii este datorat vacantei scolare. In trenurile intrate in coliziune se aflau in principal navetisti de pe ruta Munchen-Rosenheim.

Purtatorul de cuvant al politiei nu exclude gasirea intre resturile vagoanelor contorsionate de noi victime. Cautarile se desfasoara la turatie maxima, insa si la trei ore de la petrecerea accidentului, accesul personalului de la descarcerari era ingreuiat.

Ranitii au fost transportati in spitale cu ambulante, elicoptere si chiar cu o barca cu motor. Despre cauzele coliziunii nu se stie decat ca cele doua trenuri circulau din sensuri opuse pe aceeeasi sina. La Bad Aibling nu exista dirijare electronica, ci doar tehnica de dirijare feroviara care asigura stoparea automata a trenurilor care circula pe traseu nepermis.

"Aceasta tehnica (PZB 90) a fost recent adusa la cel mai nou nivel", relateaza Welt.de. Daca sistemul functioneaza, pe distantele cu un singur rand de sine nu pot circula doua trenuri concomitent, astfel coliziunile fiind excluse.

La locul accidentului s-a deplasat primarul din Bad Aibling, Felix Schwaller, iar ministrul transporturilor, Alexander Dobrindt, este asteptat la fata locului dupa pranz.

La ora 13.00 are loc o conferinta de presa la primaria din localitate. Seful cailor ferate bavareze Bayerische Oberlandbahn GmbH, Bernd Rosenbusch, ca si seful Deutsche Bahn, Rüdiger Grube, si-au exprimat consternarea cu privire la faptul ca s-a putut petrece un asemenea accident, au transmis condoleante familiilor victimelor si le-au asigurat de intregul lor sprijin.

Imagini de la locul accidentului:




UPDATE 12.12: Bilantul deceselor a ajuns la opt, iar 100 de pasageri sunt raniti, dintre care 50 grav, anunta Reuters

UPDATE 10.50:
Autoritatile au deschis o ancheta pentru a stabili cauzele care au dus la coliziunea celor doua trenuri de pasageri operate de compania Meridian, transmite Reuters. Principala intrebare este cum au ajuns cele doua trenuri pe aceeasi linie.

UPDATE 10.31:
Patru morti, zece raniti in stare grava si circa 140 de raniti - Politia germana, citata de Reuters

UPDATE 10.08: In accidentul feroviar de la Bad Aibling din dimineata de marti au fost implicati circa 100 de calatori aflati in vagoane. Politia germana informeaza ca sunt si cativa morti, potrivit Focus online. Au fost aduse forte de interventie locale dar si din Nurnberg si Austria.

Context:


Purtatorul de cuvant al politiei, Stefan Sonntag, a declarat pentru ziarul local Augsburger Allgemeine Zeitung online ca "mai multe persoane au fost ranite, unele dintre ele grav". Situatia la fata locului este inca destul de neclara.

Au fost mobilizate toate fortele de interventie disponibile la locul accidentului, care a avut loc in apropierea localitatii Bad Aibling (Rosenheim). Opt elicoptere precum si un mare numar de echipaje de salvare sunt concentrate in zona de interventie, relateaza si Frankfurter Allgemeine Zeitung online.

Trenurile implicate in accident sunt ale companiei Meridian, care apartine cailor ferate bavareze (Bayerischen Oberlandbahn). Meridian a organizat intre timp transportul pe o linie ferata alternativa, precum si transbordare cu autobuze, pentru navetistii din zona.

Vom reveni


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
19936 vizualizari
  • +7 (21 voturi)    
    La noi e simplu (Marţi, 9 februarie 2016, 10:44)

    qwertyuiop [utilizator]

    La noi e simplu: nu avem accidente de tren pentru ca ...ati ghicit..nu avem trenuri. Avem de fapt vreo 2, dar ele cam stau pe loc si nu pot accidenta pe nimeni.
    • +1 (19 voturi)    
      Nop nu de aia (Marţi, 9 februarie 2016, 12:18)

      EXEs [utilizator] i-a raspuns lui qwertyuiop

      Ci pentru ca merg atat de incet incat daca se ciocnesc oamenii o sa creada ca a taiat vreun colorat cablurile de alimentare.
      Oricum observ cu regret cum masinaria germana functioneaza din ce in ce mai bine. Madam Merkel e pe calea cea buna de a o pune definitiv si ireparabil pe butuci. Congrats!
  • -23 (31 voturi)    
    corupția ucide (Marţi, 9 februarie 2016, 11:06)

    Mazeta [utilizator]

    Merkel, demisia!
  • +6 (8 voturi)    
    sunt tare curios... (Marţi, 9 februarie 2016, 11:08)

    liviu_ [utilizator]

    nici acum nu p sa fie tras nimeni la raspundere pentru ca in germania nu se pot da in judecata firme ?! ma refer la deraierea trenului de mare viteza soldata cu 101 morti ...
    • +4 (6 voturi)    
      Despre ce vorbești? (Marţi, 9 februarie 2016, 16:16)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Despre accidentul din 1998? https://en.wikipedia.org/wiki/Eschede_train_disaster

      Din Wiki reiese că a fost o problema tehnică de design. După 9 ani de la primele trenuri au descoperit ca uzura metalului de la roți (metal fatigue sper ca asta să fie traducerea corectă) duce la fisuri.

      Mă îndoiesc că poți să dai vina pe o persoană sau pe o firmă pentru asta. După ce s-a întâmplat accidentul poți spune că ar fi putut face asta și asta să prevină dar asta e din ciclul "de-ar ști omul ce-ar păți dinainte s-ar feri"

      Orice avans tehnologic include riscuri.
      • +1 (1 vot)    
        stiu care a fost vina... (Marţi, 9 februarie 2016, 22:52)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        ideea e ca in germania nu se putea (nu stiu daca acum se poate) sa dai in judecata o institutie. trebuiau nominalizate persoane. cum in acel caz nu era cazu de persoane, ci de instituti, nu au avut pe cine sa dea in judecata
        • 0 (0 voturi)    
          Tot nu te înțeleg (Marţi, 9 februarie 2016, 23:40)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Au fost date în judecată persoane și au fost achitate. Ce legătură are comentariul tău inițial cu accidentul de față?
  • -14 (18 voturi)    
    aha (Marţi, 9 februarie 2016, 11:09)

    NL [utilizator]

    Deci d-aia maresc astia de la CFR-ul nemtesc in fiecare an pretul biletelor, ca au asigurarea de viata inclusa.
    • +1 (1 vot)    
      DB (Marţi, 9 februarie 2016, 20:04)

      nimrod [utilizator] i-a raspuns lui NL

      Asta dezinformare! In Germania calatoresti undeva spre gratis... O stiti pe aia cu "de 27 de Euro mergi cat poti de dimineata pana a doua zi dimineata"? Poate va referiti la Elvetia, unde nici orbii n-au reducere. Chiar credeti ca stiti cum stau lucrurile sau...?
  • -8 (10 voturi)    
    parca vad (Marţi, 9 februarie 2016, 16:03)

    Adrian_1234 [utilizator]

    ca sunt refugiatii sirieni
    sa vezi atunci
  • +3 (3 voturi)    
    PZB90 (Marţi, 9 februarie 2016, 22:34)

    leeloo2 [utilizator]

    Cunoscut la noi ca Indusi se pare ca nu a functionat, daca functiona se actionau automat franele de urgenta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi