Oficiali din educatie din China recruteaza masiv profesori barbati, in timp ce presa chineza avertizeaza ca este nevoie de o "salvare a masculinitatii in scoli". Apelul pentru o educatie orientata spre barbati a dus la o dezbatere ampla cu privire la egalitatea de gen si identitatea sociala, scrie New York Times.

Ingrijorati ca un sistem educational cu prea putini profesori barbati a produs o generatie de baieti timizi, egocentrici si efeminati, oficialii chinezi din educatie cauta sa reintroduca rolurile si valorile de gen traditionale in scoli.

In acelasi timp, strategia reflecta o anxietate generala in ceea ce priveste baietii in societatea chineza. In timp ce numarul baietilor este mai mare decat cel al fetelor, ca urmare a politicii de un copil pe familie si a unei preferinte culturale pentru baieti, acestia raman in urma cand vine vorba de performantele academice. Unii parinti sunt ingrijorati de perspectivele baietilor lor intr-o economie nesigura, astfel punandu-si sperantele in modelele masculine de urmat.

Ideea ca exista o abundenta de profesori femei, ce au influentat negativ baietii chinezi, a dus la o reactie asteptata. Parintii au acuzat scolile de propagarea unor concepte rigide ale masculinitatii si normelor de gen, iar femeile din educatie au denuntat eforturile de a atrage mai multi profesori barbati ca fiind sexiste.

In ultimii ani, oficialii din educatie din districtele Fujian, Guangxi si Jiangsu au creat stimulente pentru a atrage profesori barbati, argumentand ca barbatii aduc un stil mai energic ce ii impresioneaza mai mult pe tineri.

Cu toate acestea, nu este clar daca exista vreo relatie intre performantele academice si studiul cu un profesor de acelasi sex. In urma unui studiu efectuat in 2008 pe 9000 de baieti in varsta de 11 ani, in Marea Britanie, nu s-a descoperit nicio legatura intre performanta scolara a baietilor si faptul ca profesorul lor era barbat.