Volkswagen, dat in judecata in SUA in scandalul emisiilor. Grupul auto risca daune enorme

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Luni, 4 ianuarie 2016, 22:38 Actualitate | Internaţional

Departamentul american al Justitiei a intentat, luni, o actiune judiciara contra grupului auto german Volkswagen, cerand daune materiale pentru poluarea generata prin manipularea emisiilor la 600.000 de vehicule diesel, informeaza postul public de radio din SUA (NPR), conform Mediafax. 

"Aproximativ 600.000 de vehicule diesel au avut softuri instalate cu scopul manipularii testelor privind emisiile, generand emisii care au depasit standardele Agentiei pentru Protectia Mediului (EPA) si poluand atmosfera", acuza Departamentul american al Justitiei.  

"Grupul auto Volkswagen a incalcat astfel Legea privind Aerul Curat prin vanzarea de vehicule cu parametri diferiti de normele convenite prin certificatele emise de Agentia pentru Protectia Mediului", subliniaza institutia in solicitarea de intentare a procesului civil contra companiei germane.  

Daca va fi gasit vinovat de poluarea atmosferei, grupul auto Volkswagen risca sa plateasca daune materiale de zeci de miliarde de dolari. 

Volkswagen a anuntat la sfarsitul lunii septembrie 2015 ca circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat Volkswagen ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante. Constructorul auto german a instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului. 

Potrivit autoritatilor americane, circa 600.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015, modelul Audi A3 si modele Porsche. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor. In Europa, probleme similare au fost semnalate si la alte marci ale grupului VW.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
3379 vizualizari
  • +6 (6 voturi)    
    Faliment (Luni, 4 ianuarie 2016, 23:04)

    CititorulComentator [utilizator]

    Si lectie pentru restul. Ne furam singuri caciula cu rahaturi de-astea, ca specie zic...
  • +1 (7 voturi)    
    Foarte bine (Luni, 4 ianuarie 2016, 23:34)

    newlook [utilizator]

    Foarte bine. Daca maimutele iuropiene nu sunt in stare decat de sluj in fata lui VolksWagen, ei bine, iata ca mai sunt unii cu coloana vertebrala.Eu as zice ca o amenda modica de 50 de miliarde ar fi chiar binevenita.
  • +5 (9 voturi)    
    multe inexactitati inarticol (Marţi, 5 ianuarie 2016, 0:21)

    Average Joe [anonim]

    Softul nu este instalat in computerul de bord, ci in cel care controleaza functionarea motorului (ECU).
    Apoi nu filtrul de particule este oprit, ci dozarea AdBlue, la un nivel de cca. 6 ori mai ic cat ar trebui (inginerii VW puteau opta pentru o dozare mai mare, dar creste risculla "ammonium slippage" (+un consum ridicat de AdBlue), adica daca este dozat prea mult, pe esapament iese amoniac, care este mult mai daunator decat nitrogen oxizii.
    Apoi nu emisia CO2 era problema, ci emisia de NOx.
    • -1 (1 vot)    
      asa este (Marţi, 5 ianuarie 2016, 11:35)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Average Joe

      cu mentiunea ca au avut furtisaguri si la emisiile de CO2, dar nu la motoarele diesel; Vag a pacalit si la emisiile de CO2 la motoarele pe benzina, mai ales la cele comercializate in Europa (1,2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI si 2.0 TSI).
  • +3 (7 voturi)    
    sa plateasca, (Marţi, 5 ianuarie 2016, 0:29)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ca au de unde. Mai ales acum, cind germania va deveni vioara intii a economiei mondiale, peste china japonia, usa, doar au primit un milion de ''refugiati'' supercalificati, pe linga astia indienii, chinezii, etc, din silicon valley sint doar palide umbre.
    • 0 (0 voturi)    
      "vioara intai peste"... (Marţi, 5 ianuarie 2016, 9:10)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      PIB-ul Americii e cat cel al Europei + al Japoniei, mai exact $ 18 000 miliarde.
      • +2 (2 voturi)    
        :) (Marţi, 5 ianuarie 2016, 13:25)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        Era ironic :)
  • +1 (1 vot)    
    asta-i atac :) (Marţi, 5 ianuarie 2016, 13:24)

    CRMS [utilizator]

    Acuma in loc sa ajute refugiatii o sa trebuiasca sa nationalizeze VW. si prin urmare din lipsa de fonduri o sa cresca cotele catre ceilalti membri UE pentru ca Germania nu sa sa poata se mai sustina milioanele de refugiati pe care dorea sa-i adopte.
  • -1 (1 vot)    
    VW vs GM (Marţi, 5 ianuarie 2016, 18:16)

    MM [anonim]

    E interesant sa vedem cat va plati VW comparative cu GM. GM cu al lor GM Ignition Switch au omorat 303 oameni si au platit vre-o 900 de milioane de dolari.
    VW e vinovat si trebuie sa plateasca, dar daca daunele sunt de ordinal miliardelor mi se pare mie mai mult a vendetta economica decat a justitie....just my two cents..


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă