Uniunea Europeana avertizeaza ca pot exista "consecinte periculoase" dupa executarea unui influent cleric siit in Arabia Saudita. / Iranul ameninta ca sauditii vor plati "un pret scump"

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 21:51 Actualitate | Internaţional

Federica Mogherini, sefa diplomatiei UE
Foto: Ministerul de Externe al Italiei
Uniunea Europeana si-a exprimat sambata "serioasele ingrijorari" dupa ce Nimr Baqer al-Nimr, influent cleric siit si contestatar recunoscut al regimului din Arabia Saudita, a fost executat in aceasta tara, alaturi de alte 46 de persoane, membri ai organizatiei al-Quaida acuzati de terorism, si sustine ca pot exista "consecinte periculoase" in regiune, relateaza AFP si Reuters. 

"Cazul lui Nimr Al-Nimr ridica ingrijorari serioase cu privire la libertatea de exprimare si la repsectarea drepturilor civile si politice de baza, care trebuie sa fie pastrate in toate cazurile, inclusiv in contextul luptei impotriva terorismului", a aratat intr-un comunicat Federica Mogherini, sefa diplomatiei UE.

Si ministrul german de Externe si-a exprimat sambata ingrijorarea in legatura cu incidentul, avertizand ca exista riscul ca tensiunile sa creasca in regiune. 

Executarea clericului siit  Nimr Baqir al-Nimr sambata, in Arabia Saudita, a starnit indignare in lumea siita, inclusiv in Irak, un parlamentar siit din aceasta tara declarand ca executarea clericului va agrava conflictul dintre sunniti si siiti si va "arunca in aer regiunea". 

La randul sau, ministrul iranian de Externe a amenintat ca "Arabia Saudita va plati un pret scump" pentru executarea clericului. 

Un alt cleric influent, cu legaturi stranse cu conducerea Iranului, a prezis sambata caderea Guvernului saudit, dupa ce clericul siiit Nimr Baqer al-Nimr a fost executat. 

Clericul siit Nimr Baqir al-Nimr, executat sambata in Arabia Saudita, era un aparator influent si carismatic al minoritatii siite si un critic vehement al dinastiei sunnite care conduce Arabia Saudita.

El a fost executat alaturi de alte 46 de persoane acuzate de fapte de terorism, care erau membri ai organizatiei al-Quaida. 

Acestea au fost primele executii din anul 2016 in regatul ultra-conservator. Arabia Saudita a executat 153 de persoane in anul 2015. 













[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
7640 vizualizari
  • 0 (34 voturi)    
    Si sauditii sunt ca turcii... (Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 21:59)

    echidistantul_ [utilizator]

    Erdogan cu Hitler, Arabia Saudita cu executiile... si totusi sunt in axa celor buni, ca sunt prietenii americanilor.
    Scursuri... ce mai!
    • +12 (18 voturi)    
      Nu e mai civilizata Rusia lui Putin (Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 23:35)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      care impusca opozitia pe strada? Sau ii otraveste cu poloniu etc.

      Civilizatie curata...
      • +4 (10 voturi)    
        Ai dreptate (Duminică, 3 ianuarie 2016, 13:18)

        echidistantul_ [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

        Dar intrebarea mea este de ce unii sunt pusi in "axa raului" si ceilalti sunt aliati si prieteni.
        Sa fie cumva dubla masura ?
        • 0 (4 voturi)    
          Unde vezi dubla masura?! (Duminică, 3 ianuarie 2016, 21:04)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

          Care dubla masura??!!

          Ceea ce gandim noi despre Arabia Saudita este identic cu ceea ce gandesc politicienii. Numai ca ei trebuie sa-si cantareasca atent criticile in functie de interesele economice si/sau strategice ale comunitatii. Este meseria si datoria lor de politicieni sau inalti functionari. Asta nu inseamna ca ei nu sunt perfect de acord cu criticile noastre. Si ei chiar sunt de acord. Doar ca nu pot spune asta deschis. Avem deocamdata cu totii nevoie sa pastram relatiile bune cu Arabia Saudita. Politicienii au grija de asta. Iar noi ceilalti cetateni, si presa in general, suntem liberi sa spunem adevarul despre Arabia Saudita. Si chiar il spunem..

          Ne urmarim interesele impreuna, dar asta nu inseamna ca suntem de acord ca societate cu toate nebuniile care se petrec pe lume.
    • +11 (17 voturi)    
      Pai.. (Duminică, 3 ianuarie 2016, 4:16)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      sa vedem si pe ceilalti, care nu sunt prietenii americanilor, cum ar fi Rusia, China si ai lor. Acolo, paine, lapte si miere: acolo nu au loc executii, opozitia este invitata in fiecare zi sa preia guvernarea etc...
      • +5 (9 voturi)    
        Libertatea de expresie (Duminică, 3 ianuarie 2016, 15:41)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        La noi in UE daca protestezi impotriva "refugiatilor" risti sa iti pierzi slujba chiar si copiii, ca deh la noi se practica libertatea de expresie. Dracii au coloratura diferita. In Arabia Saudita se face mai pe fata, in UE cu propaganda bine pusa la punct.
        • -1 (1 vot)    
          Ei, na (Duminică, 3 ianuarie 2016, 23:19)

          XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui Eucris

          Depinde cum protestezi. Daca spui ca refugiatii sunt niste hoarde barbare sau ceva de genul, da, e posibil sa fii integrat la limbaj de ura.
          Daca pur si simplu spui ca nu crezi ca tara ta poate integra economic / cultural atatia oameni ... nu-ti face nimeni nimic. Si daca reusesti sa convingi si pe altii, atunci ai posibilitatea sa scapi de aia care tot vor tot mai multi imigranti - nu-i mai votezi, iti cauti alternative. Iar ofertele alternative apar si au din ce in ce mai mult succes - voturile pe care le primesc populistii parca se tot inmultesc, in ultima vreme, culminand cu Franta, unde au fost la mustata de o victorie zdrobitoare. Ma rog, de data asta, fortele main stream au scapat de spulberare si mai au o sansa sa inceapa sa-i asculte pe alegatori, in loc sa continue cu atitudinea autista.
          In tari ca Rusia insa, daca nu iti convine, pleci in alta parte si gata. Pentru ca intr-un mod ... misterios, cum apare o alternativa ... cum dispare ....
    • +6 (10 voturi)    
      Ca tot esti echidistant ... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 4:29)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      ... si vezi scursuri numai acolo unde .. esti "indemnat" sa le vezi:


      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia


      https://larussophobe.wordpress.com/putinmurders/
      • +1 (3 voturi)    
        Asadar... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 13:18)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        ... concluzia pare sa fie ca, la o adica, si unii, si ceilalti sunt cam aceeasi marfa, doar ambalajul difera?
  • +13 (13 voturi)    
    "UE a exprimat serioase ingrijorari" (Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 22:00)

    serban [anonim]

    Probabil se gandeste daca sunt spatii pe care sa le poata amenaja corespunzator langa moscheile pe care le vor construi sauditii aici pentru emigranti si convertiti
    • -2 (2 voturi)    
      Voi chiar credeti ce spuneti?! (Duminică, 3 ianuarie 2016, 21:28)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui serban

      Ce-aveti mai nebunilor cu refugiatii??!! Unde erai cand Assad si-a terorizat tara?! Erai nicaieri!! Si mai corect spus ERAM nicaieri, cu totii, de negasit, aproape indiferenti.

      Unde eram noi cand Turcia, Iordania, Libanul, Egiptul si mai ales refugiatii din aceste tari, si din alte tari, cu totii aveau nevoie de noi si ne-au cerut ajutorul. Era evident ce trebuie sa facem, sa-i ajutam LA EI ACASA. Acum trebuie sa-i ajutam LA NOI ACASA! Vai cat de imprevizibil era, ca indiferenta se intoarce impotriva indiferentilor!

      Si unde suntem acum, cand trebuie sa ajutam refugiatii LA NOI ACASA?! Iarasi fugim de raspundere? Unde?! Hai sa vad cum mai intoarcem capul si de data asta! Sau crezi ca iarasi nu ne afecteaza cu nimic, inchidem granitele ermetic, si gata, am scapat de probleme?!

      Oameni ca tine sunt atat de... incat chiar cred ca e suficient sa intorci capul si gata, ca prin minune, tragediile si problemele dispar. Spune drept, nu-i asa ca asta-i planul "intelept" al celor ca tine?! Nu-i asa ca noi ne vedem de treaba, musulmanii se ucid intre ei, iar pe noi nu ne va afecta asta niciodata?! Sunt sigur ca doar atat este in stare sa prevada "inteligenta" si "omenia" celor ca tine.
      • -1 (1 vot)    
        Serios? (Luni, 4 ianuarie 2016, 9:08)

        Iauzi_Ia [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

        Ca ce chestie trebuia să-i "ajutăm la ei acasă"? de unde ai scornit "obligaţia" asta?!?

        De ce să nu ajutăm mai bine copiii flămînzi din Africa?

        Sau victimerle corupţiei statelor latinoamericane?

        Sau orice altceva?
        • -1 (1 vot)    
          Chiar asa! (Luni, 4 ianuarie 2016, 14:17)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Iauzi_Ia

          De ce nu-i ajutam? Ramane perfect legitima intrebarea. Copiii flamanzi nu reprezinta vreo realitate abstracta, ci un pericol major pentru toata lumea din jurul lor. Daca nu din compasiune, macar din minima prevedere de securitate trebuie sa-i ajutam.
  • +8 (12 voturi)    
    . (Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 22:34)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    E nasol daca se supara UE si cere un meleon de sauditi pentru Europa.
    Ziceam eu ,mai bine intra si ei in UE odata cu Turcia .
    Dupa aia vedem unde se duce Europa.
  • +11 (15 voturi)    
    vai (Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 23:00)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ce ingrijorata e leninista mogherini, ceva sanctiuni impotriva arabiei saudite? Nu prea cred. Pai ''refugiatii'' dragi inimioarei ei rosii sint suniti, deci nu are motive de ingrijorare. Numai prezenta unui om ca aceasta tovarasa in conducerea eu, o femeie de o saracie intelectuala incredibila, chiar daca postul este onorific, e rusinoasa. Dar si un semn ca eu nu mai are zile multe.
    • +2 (4 voturi)    
      Meduza (Duminică, 3 ianuarie 2016, 15:43)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Saracie intelectuala si saracie morala care e dublu handicap pt ea si tragic pt noi europenii. Oare cat ne trebuie sa ne trezim si revoltam impotriva acestei bestii umane? Merkel e cealalta bestie.
  • +7 (7 voturi)    
    O primavara saudita (Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 23:08)

    Justin Puscasu [anonim]

    asta chiar ar fi interesant.
    Desi pare greu de crezut, nimic nu e exclus. Orientul Mijlociu e plin de lebede negre. Si de baieti destepti care trag diverse sfori.
    • +1 (3 voturi)    
      O sa vina (Duminică, 3 ianuarie 2016, 21:42)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Justin Puscasu

      Primavara araba a fost tinuta cu forta in afara Arabiei Saudite de catre regele ala imbracat mereu in cearsaf. Dar o sa intre si-acolo primavara. Nu mai e cale de intors.

      Cat priveste sforile, au zburat cam toate regimurile din Orientul Mijlociu si nordul Africii, si toata zona fierbe. Iar tu crezi ca cineva trage sfori?! Inseamna ca n-ai inteles ca sforile sunt facute din ... sfoara. Si nici primavara araba n-ai inteles-o. Ma mir ca-i mai zici primavara, desi nu pari sa crezi ca e reala.
  • +5 (21 voturi)    
    I-auzi! (Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 23:31)

    devis [utilizator]

    A îndrăznit si UE sa dășchidă gura la măcelarii ăia, care nu pățesc nici revoluții portocalii, nici primăveri, că-s prieteni cu cine trebuie!
    Reamintesc: cine a bombardat turnurile gemene de la New York? Gogu Ologu sau Bin Laden? Ăla de unde era? Nu cumva din Arabia Saudita?
    Au trecut cumva bombardierele pe acolo? Aud?
    Nici de afacerile de miliarde dintre clanurile BUSH si Bin Laden nu s-a auzit nimic?
    • -1 (1 vot)    
      Ce tot spui?! (Duminică, 3 ianuarie 2016, 22:00)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui devis

      Tu ai o varza in cap. Da-le-ncolo de scenarii ieftine. Ia mai bine la citit zilnic stirile din presa main-stream, si gata, ai sa intelegi repejor ce se intampla. N-o sa mai ai nevoie de altii sa-ti inlocuiasca informarea zilnica. Mai ales ca cei care crezi tu, ca-ti furnizeaza informatia esentiala gata prelucrata, aia sunt si mai neinformati decat tine. Va mentineti unii altora senzatia ca vehiculati secrete. Sunteti caraghiosi. Cateeodata imi pare bine de cei care-si bat joc de cei ca tine. Dai senzatia ca-ti meriti soarta. Chiar nu poti sa citesti singur presa si sa ai oleaca incredere in parerile tale documentate temeinic?!
  • +11 (15 voturi)    
    Ok (Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 23:39)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Cine e Uniunea Europeana asta? Pe cine reprezinta individa asta? Arabia Saudita face ce vrea ca un stat suveran si nu asculta de telefoanele de la Bruxelles! Domnii si doamnele de la Bruxelles au gresit tara :))) Pe arabi nu-i intereseaza nici un MCV!
  • +12 (16 voturi)    
    Mogherini (Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 23:59)

    DSS [utilizator]

    Mogherini asta deschide rar gura, iar atunci cand o deschide spune doar tampanii.
    Sunt sigur ca clericul respectiv era un mare aparator al democratiei si al liberatatii. O mare pierdere pt omenire
    • +1 (1 vot)    
      ... daca asta este ... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 19:26)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui DSS

      ... sefa diplomatiei UE (cica e mai rasarita ) cum ii
      restul ?
  • -6 (12 voturi)    
    Shhhhhh (Duminică, 3 ianuarie 2016, 0:49)

    io [anonim]

    Tanti Mogherini......ciocu' mic! Ai uitat ca astia sunt mari aliati cu Statele Unite?! Ce daca nu respecta drepturile omului? Ce daca nu respecta femeile?! Ciocu' mic, n-auzi? Sunt aliati cu Unchiul Sam.
  • +3 (7 voturi)    
    Vine vara araba (Duminică, 3 ianuarie 2016, 1:01)

    cinevatus [utilizator]

    Dupa primavara araba. Aceeasi poveste. Creste intensitatea.
  • +9 (13 voturi)    
    da (Duminică, 3 ianuarie 2016, 2:47)

    samurai_x [utilizator]

    ce gluma, Uniune europeana avertizeaza ... , pai sauditii acum au in UE undeva pe la 1,5 milioane de proaspeti deschizatori de drumuri care fac ce spune Arabia Saudita, adica jihad , pe langa celelate milioane de magrebieni pe care Franta i-a primit fara sa inteleag ce face. Ue pai ue nu pioate sa faca nimic nu are oua sa se proteje nici pe ea insasi .
    • -1 (1 vot)    
      Oua (Duminică, 3 ianuarie 2016, 22:24)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui samurai_x

      Mai tata, cand vorbesti despre Europa fara oua, sa-ti amintesti ca suntem cel mai razboinic continent. Ca cele mai multe, si mai grozave imperii s-au format si aglomerat pe continentul nostru. Si cele mai sangeroase razboaie aici s-au dus, din cele mai imbecile motive. Ne-a placut mult sa ne ologim unii pe altii. Si cei mai adaptabili la nou, tot noi europenii am fost. Am preluat religia de la evrei, algebra si astronomia de la arabi, am intemeiat TOATE coloniile din lume, dintre care una, SUA ne-a ajuns cultural si ne-a intrecut la toate capitolele. Si alte colonii europene o duc destul de bine. Vezi Canada, Australia, India, Brazilia, etc. Avem urmasi pe toate continentele si in toata lumea.

      Dar sa zici despre europeni ca n-avem oua, asta e cam prea ... ruseasca. Cel putin rusilor cred ca o sa le facem cunostinta cat de curand cu ... traditiile noastre pascale. Doamne iarta-ma!
  • +2 (4 voturi)    
    Sauditi!... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 5:13)

    Nope [anonim]

    Nope, nici vorba,...! raul trebuie taiat de la radacina, mai ales la acesti netrebnici/inconstienti/razboinici/violenti de arabi!
  • +11 (17 voturi)    
    INTERESANTA E GRIJA SUBITA A UE... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 8:12)

    A.Corneliu [utilizator]

    INTERESANTA E GRIJA SUBITA A UE pentru executarea in Saudia unui terorist shiit care a actionat in slujba Iranului si impotriva tarii in care traia.
    Pana acum pe europeni i-a durut in cot de barbarele decapitari din Saudia. S-au trezit numai cand au crezut ca Iranul poate fi suparat, doamne fereste, de aceasta executie.
    Cat priveste respectarea drepturilor, etc etc etc de care aminteste UE, nu vad Europa sa se lase deranjata de sutele de ziaristi aruncati in inchisoare in Turcia. Si nici de spanzurarile publice de macarale ale celor care deranjeaza regimul iranian.
    Dintr-o data Iranul teocratic, periculos si agresiv a devenit copilul pretios si cultivat al memrilor UE.
    Hotarit lucru, sclerozarea creierului vest european avanseaza galopant.
    Alo, e vreun psihiatru prin apropiere?
    • -2 (8 voturi)    
      spanzuratii de macarale sau elicopter (Duminică, 3 ianuarie 2016, 11:15)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

      se paractica in arabia saudita, nu in Iran.faci o confuzie enorma intre Iran si wahhabismul fundamentalist din arabia saudita.
      • +5 (7 voturi)    
        Macaralele... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 12:46)

        A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Regret, domnule, spanzurarile cu macaraua si altele similare se practica in IRAN. Punct.
        Documenteaza-te te rog.
        Iata o mostra:
        https://news.vice.com/article/this-is-what-happens-when-iran-uses-construction-equipment-to-kill-people
      • 0 (4 voturi)    
        Nu face nicio confuzie (Duminică, 3 ianuarie 2016, 13:16)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Are si omul o treaba de facut si-o face cat se pricepe de bine, asta-i tot.
        • +1 (1 vot)    
          si (Duminică, 3 ianuarie 2016, 22:40)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          sa iei plusuri de la trolii sovietici, e bine, domnu' prost al satului?
  • +6 (8 voturi)    
    UE avertizeaza (Duminică, 3 ianuarie 2016, 8:31)

    minup [utilizator]

    ca pot exista 'consecinte periculoase'. Parca sauditii asculta de UE. In realitate un conflict de durata intre Iran si Arabia Saudita ar scoate occidentalii din amorteala si ar termina cu 'political correct'.
  • +11 (13 voturi)    
    SUA nu a avertizat?! (Duminică, 3 ianuarie 2016, 8:32)

    lili [anonim]

    Arabia Saudita e cel mai cel partener al SUA in zona!
    Interesele marilor puteri sunt diferite, iar UE sa aiba grija ade Europa ei, unde in cativa ani occidentalii se vor ruga la moschei de 5 ori pe zi alaturi de musulmanii majoritari!
    Asta nu vede UE?!
    Nici o "consecinta periculoasa" nu vede UE?!
    O sa vada cand va fi prea tarziu, mult prea tarziu, din pacate...
  • +9 (9 voturi)    
    Corect ar fi ca UE să nu se bage. (Duminică, 3 ianuarie 2016, 11:10)

    mircea [anonim]

    Sunt răfuieli între bande barbare,criminale,care pretind că fac crime în numele lui Alah(Dumnezeul lor),de parcă Alah are nevoie de niște bicisnici ca ei pentru a pedepsi un vinovat.Arabii merită lăsați să se omoare între ei.Dacă încerci să mediezi conflictul,se unesc și vor să te omoare,după care se bat iară-și între ei.Cred-că le mai trebuie 400-500 de ani să ajungă la o civilizație de pace.
  • +2 (2 voturi)    
    un (Duminică, 3 ianuarie 2016, 14:06)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    pret scump. Poate un pret mare. Altfel, e scumpe preturili astea, maica.
  • +4 (4 voturi)    
    MOGHERINI, NU INDRAZNESTE SA SPUNA IN CLAR ! (Duminică, 3 ianuarie 2016, 16:04)

    Susufler0 [utilizator]

    Uniunii Europene ii e teama de un nou conflict armat in zona, conflict care ar putea sa alimenteze si, prin asta, sa agraveze totodata, exodul de populatie musulmana catre Europa.
  • +2 (2 voturi)    
    adica cum? (Duminică, 3 ianuarie 2016, 17:54)

    via [anonim]

    Pai Doamna MOGHERINI nu e acceasi cu doamna Christine Lagarde? Vai dar seamana ca doua picaturi de apa,carismatice, bine intentionate pentru E.U.,platite foarte bine din aceleasi surse si cu un scop comun bine conturat ! De cind EU este loc de refugiu pentru alte civilizatii si intreb si eu de ce fug in EU? ARE GLOBUL ASTA si alte locuri,alte continente,..ce-i mana pe ei in lupta?.....ce-a dorit acest apus?...cam suspect interesul acestor arabi pentru EU.DOAMNE PAZESTE SI IARTA-NE ,CIND SE VA TREZI EUROPA DE CINE ESTE CONDUSA?
    • +2 (2 voturi)    
      Sa ne pastram ratiunea (Duminică, 3 ianuarie 2016, 23:41)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui via

      Majoritatea vor trai bun. Chiar nu mi se pare nimic suspect in asta, toti vrem un trai bun. Ca unii nu il merita, e partea a doua.
      Si oamenii din "culturile" orientului mijlociu si cele africane chiar nu il merita.
      Mereu ma uimeste prostia celor care urla ca Occidentul are bani pentru ca a cucerit teritorii, le-au colonizat, le-au muls etc. Pai ... si tot restul omenirii nu a incercat sa faca exact la fel ???? Daca va uitati in istoria tuturor popoarelor, toti au purtat razboaie prin care au incercat sa isi mareasca teritoriile, bogatiile etc. Dar toti. Deci nu spiritul cuceritor i-a diferentiat pe Occidentali. Ci pur si simplu cultura care le-a permis sa fie mai eficienti decat restul lumii.
      De pilda: africanii se luptau cu sulite si prastii sau ce mai aveau ei si luau sclavi din tribul aflat la 3 dealuri departare, sa zicem. Francezii se luptau si ei, dar avand in spate o cultura care le-a permis sa aiba o flota capabila sa navigheze mari, armate organizate, cu arme de foc etc. Alea si le-au facut singuri. Asa ca, pur si simplu, toti faceau acelasi lucru, si africanii si francezii, dar francezii au facut-o atat de eficient ca au colonizat multe teritorii africane. La fel si ceilalti Occidentali.
      In plus, nu s-au lasat doar pe seama castigurilor din colonii, toti au investit o parte din acei bani in stiinta, in industrie, in educatie, asa ca au continuat sa se dezvolte, sa produca, sa inoveze. Arabii, de pilda, au castiguri URIASE din petrol. Ce inoveaza ei ? Cum se vad acesti bani in dezvoltarea culturii lor ? Ca e comparabil castigul acesta cu cel din colonizari. Iar rezultatul ... e ZERO. Sunt doar consumatori de produse din Occident.
      Dar ei, precum si unii prosti din spatiul occidental, nu vad asta, nu isi spun "Dom'le, noi o ducem mizerabil pentru ca e ceva mizerabil in cultura noastra". Nu, ei vad doar "In UE e trai bun si putem ajunge usor acolo".
  • +2 (2 voturi)    
    Federica Mogherini (Duminică, 3 ianuarie 2016, 21:27)

    Joseph18 [utilizator]

    Femeia aceasta se simte MULT mai bine langa ministrul de externe al Iranului, si asta rezulta din pozele facute in timpul 'negocierior' pe teme bombitei atomice.
    De aceea, ea nu spune nimic despre SPANZURATII atarnati de stalpi, sau macarale, asta desigur in marea democratie a Republicii Islamice Iran.
    Deh, chestie de 'miros' si simpatie a minunatei Federica!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri