Vladimir Putin, prins din urma de complexitatea conflictului militar, sufera primele esecuri in Siria / Experti - nu a tinut cont de interesele Turciei si a dat dovada de exces de incredere

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:36 Actualitate | Internaţional

Vladimir Putin 7
Foto: Facebook/ Vladimir Putin European Support
Presedintele rus Vladimir Putin a suferit primul mare esec militar in Siria, dupa ce a pierdut un bombardier, cazut in flacari la granita siriana, doborat de un avion turc de vanatoare, scrie AFP, care noteaza ca, in acest fel, liderul de la Kremlin este prins din urma de complexitatea realitatii siriene, pe care pare sa o fi ignorat.

De la lansarea, in 30 septembrie, a primelor raiduri aeriene impotriva "tintelor teroriste" din Siria, ministerul rus al apararii, sustinut eficient de televiziunile rusesti de stat, oferea spectacolul unei armate cuceritoare care ducea un "razboi curat" gratie rachetelor trase de navele sale de razboi si a bombelor lansate de bombardiere, dar in special gratie zecilor de avioane de lupta amplasate in Siria.

La ultimul bilant din 17 noiembrie, statul major ar armatei ruse revendica 4.111 tinte lovite intr-un numar de 2.289 raiduri si distrugerea a 562 posturi de comanda, 64 de tabere de armament si 54 de ateliere de productie de munitie.

Apoi, in 24 noiembrie a urmat zborul unul avion Souhoi-24 de-a lungul granitei turco-siriene si interventia unui F-16 turc.

Dincolo de polemica - a intrat sau nu avionul rus in spatiul aerian al Turciei - rezultatul este acesta: un avion rusesc doborat, un pilot ucis de rebelii sirieni cand cadea cu parasuta, apoi un soldat de infanterie marina ucis in timpul unei prime operatiuni de salvare, inainte de salvarea celui de-al doilea pilot, intr-o operatiune secunda a fortelor speciale.

Inainte de Rusia, doar Iordania, din randul tarilor angajate militar in Siria, a cunoscut o soarta asemanatoare: in decembrie 2014, un avion s-a prabusit iar pilotul sau a fost executat de jihadistii din Statul Islamic (SI).

Schimbari tactice


Prabusirea Su-24 a obligat deja Rusia sa-si revizuiasca dispozitivul tactic.

Bombardierele rusesti, dintre care unele, precum Su-24, nu au decat putine modalitati de a se proteja, vor trebui de acum incolo sa zboare insotite de avioane de vanatoare.

Crucisatorul lansator de rachete Moskva, nava amiral a flotei din Marea Neagra, pluteste acum in largul Latakia, in nord-vestul Siriei, pentru a intari apararea antiaeriana in apropiere de granita turco-siriana unde opereaza avioanele rusesti.

In fine, ministrul rus al Apararii, Serghei Shoigu, a anuntat amplasarea la baza aeriana din Hmeimim de rachete antiracheta de ultima generatie, S-400.

"Sper ca aceste echipamente, precum si alte masuri adoptate, vor fi suficiente pentru a asigura securitatea zborurilor" avioanelor rusesti, a declarat Vladimir Putin.

Dar, dincolo de aceste ajustari tactice, intreaga strategie ruseasca in Siria s-a fragilizat. Inainte de a interveni militar in Siria, in septembrie, Rusia pleda pentru crearea unei coalitii internationale bazate pe armatele siriana si irakiana. Vladimir Putin dorea ca aceasta coalitie sa includa in special tarile din regiune precum Iranul, Arabia Saudita si Turcia.

Dupa atentatele din Paris, din 13 noiembrie, si implicarea in crestere a Frantei in dosarul sirian, presedintele rus a sperat ca ideea sa de coalitie are sanse tot mai mari. Dar, dupa prabusirea avionului, cum ar putea Turcia si Rusia, care s-a considerat "injunghiata in spate", sa participe impreuna la o coalitie militara in Siria?

Exces de incredere


Pentru analistii interogati la Moscova, Vladimir Putin a pescuit in ape tulburi si a dat dovada de exces de incredere. Acum, i se reaminteste ca acest conflict din Siria, inainte de a fi o criza internationala, este o criza regionala in care Turcia, independent de marile puteri, joaca rolul sau.

Acesti experti noteaza ca Turcia era agasata de multa vreme de bombardamentele rusesti in nord-vestul Sirei, in apropiere de granita cu Turcia, acolo unde traiesc turcomanii din Siria, o minoritate turcofona.

"Caracterul riscant al ingerintei in afacerile siriene era evident de la inceput. Trebuie sa fii nebun sa iti imagineze ca a interveni intr-un razboi civil, dupa ceea ce s-a intamplat in Orientul Apropiat in ultimii 15 ani, se va dovedi usor", spune politologul Fedor Lukianov, presedintele Consiliului pentru pentru politica externa si aparare.

Expertul militar independent Pavel Felghenhauer se arata si mai critici. "Au fost subestimate si riscurile si dusmanul".

"Este evident ca Rusia nu a luat in calcul nici interesele Turciei, nici situatia din Orientul Apropiat, nici complexitatea conflictului dintre suniti si siiti, nici faptul ca nu totul se decide Washington", concluzioneazaa el.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
40636 vizualizari
  • +9 (67 voturi)    
    Hai ca va aruncati (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:52)

    RaduMischie [utilizator]

    Eu stiu ca nu-l iubeste prea multa lume pe Putin.
    Dar un avion doborat de turci nu inseamna automat si un ca are un mare esec, ca i s-a dat peste cap strategia, etc.
    Strategia lui are probleme de la inceput (si nu le discutam acum). Avionul asta e doar una din probleme, dar nu un esec major.
    Pana la urma, nu l-au doborat jihadistii sau ceilalti rebeli, incat sa zici ca a suferit un esec in lupta. Are o problema, etc, dar eu nu vad un esec.
    Pai americanii, in Irak, se impuscau intre ei in "friedly fire". Si ce, astea au intrat la esecuri.
    • -5 (23 voturi)    
      inceputul sfarsitului Fizic al lui Phutin (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:48)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      va fi ecranizat de Zero Dark Thirty 2
    • +7 (23 voturi)    
      unde este esecul (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 23:55)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      poate nu ai inteles, dar daca Rusia nu reuseste sa formeze o coalitie si americanii insista sa sustina rebelii din centrul tarii, turcii pe rebelii din nord, Daesh cu banii de la emirii sauditi.. lupta nu se va termina prea curand. Rusia nu are capacitatea financiara a SUA pentru a sustine un conflict pe termen lung.. dupa cateva luni se vor retrage daca nu reusesc sa castige.
      • +4 (32 voturi)    
        ha-ha-ha.."capacitate financiara".. (Joi, 26 noiembrie 2015, 1:36)

        exilatul [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        pai de ce nu au cistigat americanii nici un razboi cu "capacitatile lor financiare""...nici in vietnam, nici in coreea, nici in afganistan, nici in irak..sau de ce nu incearca sa "instaureze democratia lor" in coreea de nord..ca si acolo e dictatura si o "amenintare" a "lumii libere"....
        • 0 (24 voturi)    
          Hai tavarase mai lasa-ne (Joi, 26 noiembrie 2015, 7:19)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

          Nu-ti plac americanii, am inteles, dar lasa-ne.
        • -1 (5 voturi)    
          care nu le-au castigat? (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:22)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

          Irakul este una din cele mai rasunatoare victorii militare din istorie...in nici o luna au cucerit o tara, cu tot cu capitala.
        • +2 (4 voturi)    
          reality check.. (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:25)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

          Coreea de Sud nu o duce chiar asa de rau, nu? restul tarilor din zona, sustinute de comunistii din China si Rusia, au ramas mult in urma.

          In Afghanistan a mai incercat si Rusia timp de vreo 9 ani sa castige un razboi, dar nu a mers.. din aceleasi motive tarile occidentale s-au multumit cu faptul ca la Kabul nu mai sunt talibani.
        • +1 (5 voturi)    
          au castigat in schimb razboiul rece (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:31)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

          Si altfel noi si restul Europei de est am iesit de sub cizma rusa. Pentru mine e suficient.
        • -4 (6 voturi)    
          Excelent! Un mare PLUS (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:48)

          pencu [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

          de la mine.
        • -3 (7 voturi)    
          Pentru ca... (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:50)

          vasilica [anonim] i-a raspuns lui exilatul

          Pentru ca americanii n-au vrut niciodata sa castige un razboi. Interesul lor e sa aiba tot timpul un razboi in care sa ruleze armamentul si sa tina industria in priza. Grosul industriei grele din USA inseamna petrol si arme. Daca nu le consumi, se blochheaza... rezultand colaps financiar.

          Al doilea motiv ar fi antrenamentul soldatilor. In caz de un conflict real, pe viata si pe moarte, USA are avantajul ca de vreo 40 de ani isi tine soldatii in priza. Nici o armata moderna nu are experienta de pe campul de lupta pe care o are USA Navy de exemplu.
        • 0 (4 voturi)    
          capacitate financiară? (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:36)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

          Pentru ce iti trebuie bani într-un război? Sa arunci cu monede in dușman? Cu bani cumperi resurse daca nu le ai, cumperi arme daca nu ți le poți produce singur, rușii se pare ca au si arme si resurse, de ce ar avea nevoie de bani? Voi chiar nu înțelegeți că banii sunt o păcăleală si ca, de fapt, valorează atat cat vrei tu sa valoreze? Resursele sunt adevarata valoare, restul e doar abureala
          • 0 (2 voturi)    
            oare? (Joi, 26 noiembrie 2015, 16:24)

            calin [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            Nu e chiar asa. Cu bani cumperi orice, atat resurse cat si tehnica. Fara exceptii in istorie in toate razboaiele au contat banii. Ca unii isi folosesc mai eficient putinii bani pe care ii au decat celalalti care stau pe un munte de bani, asta e o alta poveste...
            • 0 (2 voturi)    
              bre (Vineri, 27 noiembrie 2015, 10:50)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui calin

              Cu bani cumperi tehnica si resurse DACA NU LE AI DEJA. Nu prea au inteles istoria, in trecut toți regii aveau nevoie de bani in razboaie pentru ca statul era de altă natură atunci, regii nu dispuneau de resursele imense de care dispune acum o tara ca usa sau rusia. Explica de ce ar avea rușii nevoie de bani, toate resursele rusesti apartin statului, armata se plătește cu ruble, tipărire tot de guvernul rus. Inainte banii erau aur, acum e doar hartie
      • -2 (4 voturi)    
        cred ca tu n-ai inteles (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:29)

        Tokimido [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Prioritatea rusilor este sa asigure jumatatea de vest a Siriei. Daca ai vazut o harta mai recenta cu situatia militara ai observat ca in afara unor regiuni mici din nord - la granita cu Turcia - armata siriana a preluat controlul.
        • +3 (3 voturi)    
          controlul.. (Joi, 26 noiembrie 2015, 15:21)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Tokimido

          1. cine este 'armata siriana'?
          2. "o harta mai recenta cu situatia militara" este pe wikipedia. recenta.. de ieri.. si nu arata deloc ca si cum aceasta armata siriana ar fi preluat controlul in Raqqah si restul localitatilor de pe Eufrat pana in Iraq..
    • -2 (8 voturi)    
      si sa nu mai uitam ceva: (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:20)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      Rusia pierde un bombardier, are de unde sa arunce altele in lupta.
      asa au castigat si al doilea razboi mondial: la fiecare 5 tancuri T34 distruse de nemti, aruncau inca 10 in lupta...iar nemtii nu au putut sa tina ritmul. Degeaba au distrus mai multe tancuri rusesti, ritmul productiei rusesti a fost de 5 ori mai mare. Per ansamblu, rusii au avut pierderi mai marei decat nemtii, dar au castigat razboiul pt ca au avut rezerve mul mai mari (de oameni, tancuri, echipamente).
      Asa este si in cazul de fata: din punct de vedere militar, pierderea unui bombardier din ditamai flota este fix-pixu. Mai importante sunt consecintele morale si politice ale esecului, care pot descuraja proprii combatanti si incuraja inamicul.
    • -1 (7 voturi)    
      esecul este unul de strategie (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:30)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      A pierdut orice sansa sa se alieze macar la nivel declarativ cu Turcia, iar Turcia este o putere militare mare in NATO. Autorul are dreptate.
      Pentru NATO Franta are mai putina importanta decat Turcia in acest moment din doua motive mari:
      1. Turcia este direct implicata facand parte din regiune si este o putere militara insemnata.
      2. Erdogan are cohones si daca SUA nu le rasfata, nu iese la capat cu Turcia. S-a incercat rasturnarea lui Erdogan cu revolutia teilor, atunci cand acesta a declarat ca nu are nevoie de FMI. Ziarele occidentale au scris ca populatia nu-l vrea si, la alegeri, s-au lovit de realitate: Erdogan a luat voturile.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu de un avion e vorba... (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:33)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      .. nici de avionul de linie doborat peste Sinai, nici de elicopterul doborat si el de rebeli la extragerea pilotului, nici de drona cazuta si ea prin Turcia, ci de esecul unei strategii. Rusii au intrat intr-o mlastina si nici macar nu-si dau seama; aduc in continuare armament si trupe intr-o lupta unde nu se intrevede vreun sfarsit. Siria nu-i Cecenia, nu-i vorba de o mica republica ex-sovietica ci de o mare de suniti si puteri locale fiecare avand interesul si protejatii sai.
      E ciudat cum Putin a patit exact ca Bush; adica s-a lasat convins de un general iranian ca va fi o treaba usoara, asa cum fusese convins Bush sa atace Irakul de un ofiter shiit defector ca e "a piece of cake". Rezultatul? O sa-l vedem peste vreo 10 ani!
  • +17 (51 voturi)    
    Putin vroia... ce? (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:59)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    O alianta intre Arabia Saudita si Iran? Uau...

    A zis bine Gorby ca Putin se crede Dumnezeu atotputernic.

    Ma rog, toti dictatorii se cred atotputernici, pana li se darama sandramaua.
    • +4 (20 voturi)    
      A lui (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 22:39)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      a cam inceput sa se darame!
      Gigantul cu picioare de lut va cadea rau de tot!
      Si cand vor fi la pamant, vor fi arati de multi!
  • +12 (38 voturi)    
    D-le RM (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:00)

    Heruvim [utilizator]

    Dati putina dovada de profesionalism.

    Stiu ca va place sa copiati articole din alte parti. Puteti sa spuneti Suhoi, Sukhoi sau doar Su, dar Souhoi nu exista decat in mintea dvs.

    Dac vreti sa precizati numele fabricantului neaprat va recomand denumirile oficiale:

    Sukhoi Su-24 si Lockheed Martin F-16.

    Bine?
    • -1 (5 voturi)    
      Dac vrei sa shtii e souhouii (Joi, 26 noiembrie 2015, 9:44)

      Costel Coustelivu [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

      Era un souhouii care trebuia trimis la casare. Mai mergea bine doar ejectarea PILOUTILOR.
      Poutin si-a atins scopul. Trebuia sa-i bombardizeze pe tourkmeniy din nordul syryei. Nu putea pentru ca erau sustinuti de tourciia. Acum s-au schimbat lucrurile. de Ieri pana azi dimineata rusii au terminat toate bombele in nordul siriei. Nu mai exista tourkmeni. Si ei au declarat ca nu vor sa aiba razboi cu tzourcia. Putin si-a atins scopul si voi n-ati intzeles nimic sau aveti interesul sa bagatzi doar abureli pe dos. A vazut cineva pe feisbuc sau tuiter ce zic francejii, amerikanii sau nemtzii? Toti lauda pe Putin si pun osanale pilotului care a murit. Opusul la ce auzim de la politicienii lor. Romania traieste intr-o lume paralela cu realitatea. SI LA UNII TINE SI DE TASTARURA. eU AM us.
      • 0 (0 voturi)    
        Eu ti-am dat plous (Joi, 26 noiembrie 2015, 19:45)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Costel Coustelivu

        Nu pentru ca ti-ai bagat agenda proprie in raspouns (care era despre niste litere) ci pentru ca ai gasit metoda sa fie haious.
  • -6 (34 voturi)    
    Draga RM (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:07)

    KostasP [utilizator]

    Mananci si tu o paine. Te inteleg.
    • 0 (16 voturi)    
      decat hriska si pufoaika (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:49)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      paina este ceva Civilizat !
      • -3 (3 voturi)    
        Nu schimba subiectul (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:49)

        pencu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Stii foarte bine la ce se refera.
  • +21 (47 voturi)    
    + sau - (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:27)

    immortal [utilizator]

    Eu vad ca dobararea unui avion rusesc a dat motivul asteptat pentru aducerea de avioane de vanatoare pe teritoriul Siriei si intarirea substantiala a sistemelor antiaeriene siriene prin instalarea sistemului S-400.
    Toate aceste masuri ar fi fost imediat taxate inaintea acestui atac, avand in vedere ca ISIS sau Al-Qaeda nu detin aviatie. Cum razboiul din Siria in realitate e un razboi strategic jucat intre puterile mondiale, Rusia are toate cartile pentru a impune un " NO FLY ZONE" de facto in Siria .... exact ce isi doreau sa impuna pana acum cu ardoare vecinii turci ( NO FLY ZONE ). Aceasta presupune posibilitatea discretionara de a sustine fortele care lupta la sol si hartuirea inamicului dupa bunul plac.
    Pana acum nu vad decat avantaje pentru Rusia dpdv strategic, iar Erdogan este acum privit in interiorul NATO ca un partener pe care nu te poti increde in momente "calde".
    • -3 (15 voturi)    
      Mujicia have No Fly Zone (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:50)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui immortal

      nu aunt Licentiate tabelele ruginite de suhoaie...
    • +8 (16 voturi)    
      CORECT (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 23:15)

      lucian [anonim] i-a raspuns lui immortal

      Acum Putn are o scuza sa aduca mai multa putere de lupta in zona. Deja a anuntat ca isi trimite propriul scut anti-racheta la granita cu Turcia.
      • +3 (3 voturi)    
        Putin nu are scut anti-racheta (Joi, 26 noiembrie 2015, 9:04)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui lucian

        acelea sunt rachete anti-aeriene
        Iar Putin nu avea nevoie de scuze si motive, cum nu a avut nici in Ucraina sau Crimeea
    • -2 (2 voturi)    
      In sfarsit, cineva care a inteles (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:50)

      pencu [utilizator] i-a raspuns lui immortal

      Pentru ca pana acum am citit numai comentarii jenante.
      • +2 (2 voturi)    
        te definesc (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:08)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui pencu

        ca fiind jenant
    • +1 (1 vot)    
      "creep o a mission" iti zice ceva? (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:41)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui immortal

      Adica faptul ca te implici cu arme, oameni si financiar pana-n gat, fara sa vezi capatul tunelului?
      Cat despre hartuirea inamicului, flacaii aia rebeli au capatat brusc rachete anti-tanc. Cat va mai dura pana vor avea sisteme de bruiaj si rachete sol-aer? Atunci turcii si sauditii, ba chiar si israelienii vor rontai pop corn urmarind ispravile bravei armate ruse, ca armata lui Bashar s-a cam topit si-i in drum spre Alemania sa faca selfie cu Frau Merkel
  • +17 (49 voturi)    
    E vorba (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:28)

    Kepler [utilizator]

    de o mare greseala a Turciei lui Erdogan. In scurt timp nu va mai exista acea minoritate turkmena in Siria, iar kurzii vor primi armament rusesc pe gratis. Turcia pierde f mult in urma acestui incident.
    • -2 (14 voturi)    
      noroc cu NATO (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:51)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      altfel Mujicia se extindea mai departe de Crimeea..apropos..cati tatari mai sunt in viata dupa Exterminarea Ordonata de Cracanat ?
      • -1 (3 voturi)    
        Dar Obama are certificat de nastere real? (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:51)

        pencu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Daca tot vorbim de alte subiecte...
    • +1 (11 voturi)    
      Nu văd logica (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 21:05)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Am și eu o întrebare pentru cei care dau minusuri. De ce credeți că rușii nu le vor da arme kurzilor din Turcia?
      • +2 (2 voturi)    
        ba eu zic ca e foarte posibil sa le dea (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:28)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        E clar ca Rusia si Turcia vor deveni dusmani. Poate nu se vor confrunta clasic, pe campul de lupta, dar vor face tot posibilul sa isi faca rau una alteia. Dusmanii Turciei vor fi prietenii Rusiei, asa ca nu m-ar mira ca rusii sa ii inarmeze pe kurzi, ba chiar sa fie de acord cu crearea unui stat kurd, numai si numai din dorinta de a face rau Turciei.
      • 0 (0 voturi)    
        cam asa (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:12)

        break a leg [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        e putin probabil ca rusii sa ii sustina pe kurzi, ei tocmai pe aia ii vanau, pentru ca unele organizatii kurde lupta impotriva lui Bashar al Asad, partenerul lui Putin. Tot pe kurzi (pe cei din siria) ii vaneaza si turkmenii, care picau si ei secerati in urma bombardamentelor ruse de la granita turco-siriana.
        Kurzii si opozantii lui Asaad sunt sustinuti de americani iar rusii si turcii ii vaneaza pentru interese proprii, sustinand ca lupta, de fapt, impotriva ISIS.
    • -1 (1 vot)    
      Da (Vineri, 27 noiembrie 2015, 15:17)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Sper sa ai dreptate.
  • -13 (49 voturi)    
    felicitari (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:39)

    real politic [anonim]

    Am impresia ca ne-am intors in timp si citim Scanteia atata propaganda pro americana nu am mai vazut demult.
    Putin e deja cu chilotii in vine de frica si isi da demisia sau mai bine-si face seppuku.
    • +14 (36 voturi)    
      zise redactorul de la Pravda (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:24)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui real politic

      .
    • +3 (11 voturi)    
      de fuoame nu de frica (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:44)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui real politic

      de foame de bani, ca'nfometat ii este poporul and winter is coming, n-ai auzit?
    • +1 (11 voturi)    
      decat sa fie Figurant (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui real politic

      in Zero Dark Thirty mai bine isi face sepukku..insa ..mujicul sa aiba Onoare ? cred ca mujici si Onoare sunt ANTONIME !!!
    • +1 (3 voturi)    
      Eu vad exact pe dos (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:03)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui real politic

      Sunt cel putin 10-11 troli care ataca Hotnews. Cred ca atati de numerosi nu am vazut de multa vreme. Piticania de la moskva este ingrijorata rau.
      • -2 (2 voturi)    
        Ma rog (Vineri, 27 noiembrie 2015, 15:21)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Look who's talking. Te-ai uitat in oglinda se pare.
  • +11 (27 voturi)    
    oare... (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:39)

    strategu' [anonim]

    cu cateva baterii de s-300 si s-400 puse la cateva sute de km distanta dl putin va detine aerul in toata zona. daca a fost mai destept si a jertfit o caruta da su-24 si a castigat mult mai mult? e vorba de mutari ca la sah after all
    • +11 (27 voturi)    
      Cam...asa pare (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:16)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui strategu'

      1. Intr-adevar pare sa fie caruta din declaratiile pilotului: nu aveam cum sa incalc granita. Era senin si o vedeam foarte bine dupa harta! What? Astia inca mai navigheaza cu harta pe picior? Nu tu un GPS sau cum se numeste sistemul rusesc, nu tu un display de navigatie orizontala... Vedeam bine frontiera????? WTF?

      2. Cand un avion pune racheta pe tine, esti avertizat. Chiar si carutele au sistemele astea de avertizare. Se pare ca nu toate carutele rusesti totusi ca mi-e greu sa cred ca un pilot nu-si pune macar problema de ce are "LOCK"(asa se numeste cand esti achizitionat ca tinta).

      3. De asemenea esti avertizat (nu sunt sigur ca in cazul rachetei de fata) cand o racheta este lansata si faci manevre evazive - caz care nu a fost observat din inregistrarea radio.
    • +3 (27 voturi)    
      Sa nu uitam cine controleaza Bosfor si Dardanele, (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:25)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui strategu'

      si in ce alianta militara se afla...

      Gazul ca gazul, dar turcii nu uita insultele rusesti prea usor.
  • -1 (49 voturi)    
    Turcia nu e OK! (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:44)

    Adrian.. [utilizator]

    Prin comportamentul sau iresponsabil, Turcia nu face altceva decat sa tensioneze relatiile dintre NATO si Rusia.

    Ma intreb daca un stat membru NATO are voie sa atace un alt stat fara aprobarea Consiliului NATO?!
    Pentru ca Turcia asta a facut. NU si-a aparat granita ci a atacat, fara avertisment!, un avion inamic care a intrat in spatiul sau aerian pt 17 secunde!!
    • -5 (37 voturi)    
      Este timpul (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:31)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Adrian..

      Ca Turcia sa iasa din NATO si Rusia sa intre. Motivul pentru care Rusia a fost tinuta la distanta a trecut de acum 30 de ani ...
      • +8 (14 voturi)    
        Ar fi bine (Joi, 26 noiembrie 2015, 0:08)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

        dar nu cred ca e timpul. Putin e dictator. A atacat Ucraina, a omorat ziaristi, a omorat conducatori ai opozitiei. Nu prea merge sa fie
        el , ca sef de stat, in NATO.
    • +4 (10 voturi)    
      pai n-a atacat "statul" (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 21:27)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Adrian..

      A lovit un obiect strain care intrase pe teritoriul SAU!
    • +8 (20 voturi)    
      Asa este (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 23:41)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui Adrian..

      Turcia este principalul sprijin al ISIS şi al altor grupuri teroriste din Siria. Nu ar exista ISIS dacă nu ar dori Turcia, chiar daca mai simulează câte-un conflict din când în când. ISIS circulă liber prin Turcia, Turciei îşi vinde petrolul şi de turci este dotat (dar şi de americani prin intermediul "teroriştilor moderaţi").
      Erdogan este neo-otoman: încearcă să reconstruiasă Imperiul Otoman şi cred că destabilizarea Balcanilor cu refugiaţi nu e străină de neo-otomanismul lui Erdongan.
      Prezenţa Turciei în NATO vulnerabilizează extraordinar această organizaţie, târând-o cu sau fara voia ei în alianţe teroriste şi în conflicte care pot evolua tragic.
      Islamul distruge şi UE, şi NATO. Nu ruşii, ci turcii.
  • +9 (21 voturi)    
    verdict (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:51)

    DimijoareiObt [anonim]

    Vladi the Battyman sufera de narcisism !
  • -1 (27 voturi)    
    Expertul, USA si "lupta contra IS", buna poanta! (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:04)

    Otto Lederhos [anonim]

    Expertul militar independent Pavel FELGHENHAUER se arata si mai critici. "Au fost subestimate si riscurile si dusmanul"

    Pai da, clar: FELGHENHAUER, catzelul Oligarchilor Guzinski si Berezovski. Asta-i cum atzi cita troll-ii lui Basescu sau Ponta, cand se "iubeau ei" mai abitir ;-)

    Chiar nu vretzi sa iesitzi din matrixa tzrasata de Mafia Wall-Street si s avedetzi ca tzâcnitulk de Erdogan si-a tras singur un glonte in picior?
    Washingtonul voia de mult sa se scape de "MORSI turcesc" si ARMATA TURCA il ajuta si ea cum poate sa-si faca bagajele. S-o gasi un AL SISI si-n Turcia , nu doar la Cairo.
    Dar voi nu si nu: Washingtonul este ala corect si bun si Moscova aia rea si invadatoare :-D
    Erdogan este suparat ca Rusia i-a nenorocit vreo 1000 de camioane-cisterna cu care lua PETROL de la ISIS -Y FIUL LUI ERDOGAN este bossul traficului ilegal cu petrol de la ISIS. Asta afcea Turcia si cu Saddam in timpul embargoului impus de USA, asa ca nu face Erdogan ceva nou la tema. Dar acum in prag de iarna i-a taiat Putin "vaca de muls" si cu bombardarea mercenarilor uiguri si ceceni "completatzi" de niscai turkmeni bastinasi, ii taie lui Erdogan si CIA controlul traseelor intre ISIS si Turcia. De 2 ani cica bombardeaza USA ISIS :-) Pai cam ASA ARATA "bombardamentul" acela:
    helicoptere APACHE ale US Air Force protejeaza coloanele ISIS ce se deplaseaza intre Irak si Siria:
    "Video: U.S. Apache Attack Helicopter Follows Behind ISIS Convoy … Doesn’t Fire a Single Shot
    http://www.zerohedge.com/news/2015-11-09/video-us-apache-attack-helicopter-follows-behind-isis-convoy-syria-iraq-%E2%80%A6-doesn%E2%80%99t-fi
    Si aici inca o data:
    https://www.youtube.com/watch?v=KFFb5E22TvE
    Presstitutes? Nu cred, dar mai cautati informatii si pe la altii nu doar CNN, Fox-News & Co.
    • +5 (15 voturi)    
      Trolule (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:27)

      deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui Otto Lederhos

      https://www.youtube.com/watch?v=KFFb5E22TvE
      Amazing what people think they know.
      To be honest and for my side:
      I don´t know if it´s an apache.
      I don´t know if it´s a convoy from ISIS.
      I don´t know if this convoy is driving from Syriah to Iraq.
      I don´t know how old the footage is and where it is recorded.
    • -1 (31 voturi)    
      nino nino (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:29)

      cikician [utilizator] i-a raspuns lui Otto Lederhos

      singurii care au interes ca ISIS sa prospere si sa existe in continuare sunt rusii si assad. tot jocul lor, toata strategia internationala este bazata pe faptul ca bau baul jihadist este mai rau decat regimul Assad si de asta Assad trebuie sa ramana. De asta rusnacii bombardeaza pe oricine in Siria in afara de Isis, de asta Assad a eliberat mii de criminali din inchisorile siriene care sa se alature jihadistilor
      • +2 (8 voturi)    
        ciudat ? (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 22:09)

        serban [anonim] i-a raspuns lui cikician

        Pe calif l-au creat si au interes sa prospere Assad si rusii . Dar organizatia s-a nascut in Irak dupa invazia USA , inaintea razboiului civil din Siria. E dotat cu armament greu si vehicule care se afla in dotarea armatelor USA , Turcia si tari din Golf. Kalasnikovul si munitia aferenta sunt produse si de toti noii aliati ai USA di Europa de Est Recrutii si echipamentele trec prin Turcia . Conducatorul musulmanilor, urmasul lui Mohamed si nu aminteste de obligatia de a integra in califat Mecca Medina si Ierusalimul
        • +2 (4 voturi)    
          Ca sa restabilim faptele... (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:02)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui serban

          ISIS si-a procurat armamentul din bazele siriene si irakiene ocupate de la bravele armate care le-au parasit in graba, de asta sunt in majoritate de fabricatie rusa. Si ca sa negi ca si Kalasnikovul, brandul si "fruncea" vanzarilor Rusiei nu provine din tara lui Stalin mi se pare umilitor, mai ales din partea unui suporter al lor, ca tine!
          Cat despre recruti, Putin insusi recunoaste ca multe mii (de fapt statul lor major) provin din Cecenia, Daghestan, Osetia, etc., adica provincii rusesti cu populatie musulmana majoritara. Oare de ce?
    • +2 (2 voturi)    
      Razbunarea geografiei (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:54)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Otto Lederhos

      Otto baiatule, cecenii si uigurii nu sunt "cetateni" ai Rusiei? Cum ajunsera mercenari turci? Apropo, nu-i pui si pe cei din Daghestan si Osetia care au facut carare din Caucaz la Mosul ca sa slujasca Jihadul? Vad ca pe rusi ii doare de camioane si de pretul petrolului mai mult ca de lovirea Statului Islamic. Altfel nu se explica de ce omoara turcaletii de la granita dar nu se apropie de teritoriile Desh. Pai daca si amaratii aia de sateni turcmeni doboara elicoptere si forte speciale .. la ce sa te astepti?
  • +10 (34 voturi)    
    Wow (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:15)

    Incomod [anonim]

    Domnu' RM, ce fumati, ca pare de calitate ? :) Cica "Vladimir Putin a suferit primul mare esec militar in Siria, dupa ce a pierdut un bombardier"... Pai Lavrov tocmai a spus ca in intelegere cu Hollande se va impune blocada la granita Turciei cu Siria... Erdogan in prostia lui tocmai si-a aruncat tara in flacari... ma indoiesc profund ca vreun asa zis aliat NATO isi va pune pielea la bataie pentru un pistolar musulman care intai trage si apoi gandeste ... :)
    • -4 (12 voturi)    
      Rogojina..pagadii (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:59)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Incomod

      spune ne ce spune Dughin..sau si a comandat un combinezon portocaliu ptr aparitia iminenta de pe youtube ?
      • 0 (2 voturi)    
        Uuuuuuuuuf! (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:05)

        albigenzo [anonim] i-a raspuns lui un domn

        Auzi tu ai cumva norma la postat cretinisme antirusesti p-aci? ca vad ca la orice subiect apar si tu cu pufoaika ;i cu hrisca ta in bot.

        Mai scuteste-te, vremea trolilor platiti a trecut.
        • +1 (3 voturi)    
          acestea sunt atributele Mujicilor (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:15)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui albigenzo

          si plate de jour, evident al Mujicilor...icrele negre..s au terminat la masa bogatzilor : Javrov, Rogojina, magiunov, Tampimedvedev, si altii contemporani lor alaturi de mazeta clovn von Dughin
        • 0 (0 voturi)    
          Si eu sunt curios (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:08)

          Incomod [anonim] i-a raspuns lui albigenzo

          "un domn" asta fie e de fapt un bot, un script automat si in cazul asta felicitari programatorului, chiar mi-ar place sa vad codul sursa, fie e o persoana reala si in cazul asta avem iar 2 variante, ori e platit si atunci ar trebui sa ne fie mila ca a ajuns sa faca asa ceva, probabil situatie grea si ma gandesc ca e platit cu cativa centi pe postare maxim... fie o face benevol si in cazul asta, rusine institutiei de sanatate care l-a scapat de sub supraveghere... :)
  • +14 (24 voturi)    
    Siria (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:18)

    NICU [anonim]

    Orice intervenţie a oricărei ţări se face după ce se discută toate variantele bune sau rele şi rezolvarea lor. Şi ruşii au prevăzut ciocniri accidentale cu avioane NATO din zonă precum şi rezolvarea lor. În ce priveşte armata turcă este pe locul 2 în NATO , dar 19 brigăzi din cele 31 totale sunt dotate cu câte un batalion cu tancuri vechi din anii 50 americane.Şi toate cele 31 de brigăzi pot ocupa un aliniament de apărare pe un singur eşalon cu o lăţime de cca 400 km, adică nimic faţă de graniţa turcă. Dacă kurzii din est vor fi înarmaţi armata turcă (care în 1974 şi-a bombardat propriile trupe în Cipru) va avea mari probleme. De asemenea dacă va izbucni un război civil în Turcia, Rusia va opri gazele, şi populaţia va sări în capul lui Erdogan.
    • -1 (17 voturi)    
      dream on (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 21:00)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui NICU

      Turcia e conshtienta..istoriceshte vorbind ca TREBUIE sa fie UNITI in fata valului de nespalati Mujici..indiferent ca sunt kurzi sau turci sadea...ceea ce Mujicii nu vor avea..ei se vor canibaliza cat de curand pentru ca Alimentara Lor..e goala de produse !!!
      • -2 (2 voturi)    
        Excelent (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:55)

        pencu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Sunt uimit cata "profunzime" si adanca "intelegere" reies din comentariul tau! Bravo! Tine-o tot asa!
  • +9 (13 voturi)    
    ultimele masuri (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 21:19)

    gogu [anonim]

    Ultimele masuri luate de Putin si compania in Siria , tocmai au triplat costul razboiului pentru rusi. Un zbor in medie costa in jur de 40 000$ asta fara bombe. La 40$ barilul sa vedem cat mai pot continua. Asta este doar primul avion. Vor mai urma si altele. La numarul de misiuni de bombardament durata de viata a avioanelor utilizate scade vertiginos(8000 de ore de zbor durata maxima de viata a unui avion militar). Tot razboiul se rezuma la bani. Un simplu calcul economic poate spune multe despre succesul misiunii siriene a rusilor
  • +3 (13 voturi)    
    turcia vs rusia (Joi, 26 noiembrie 2015, 5:30)

    Nistor [anonim]

    In totata criza siriana si a imigratiei, UE are nevoie mai multa de Turcia decat de Rusia (de fapt de Rusia nu are nevoie de loc). Cu Turcia trebuie negociat pentru baze de refugiati si limitarea liberii treceri a imigrantilor spre vest. Pana sa se prinda liderii europeni de asta (Merkel si Hollande), americanilor nu le-a prea placut apropierea astora de Rusia (nemti oricum erau mai de mult, Franta idem si s-au apropiat si mai mult dupa atentatele de la Paris). In acest moment, toata lumea a uitat de criza din Ucraina, mai putin americanii. Toti din UE sunt prieteni cu Rusia in lupta impotriva terorismului, si ii inghit Rusiei tot. Credeti ca turci apasau pe buton daca americanii nu-si dadea ok-ul cat de cat inainte ? (nu neaparat un ok punctual pe cazul de fata, nu e timp sa ajunga ok-ul de la un stat major la altul, dar unul din timp, "data viitoare cand se mai intampla, take it down")
    • +3 (7 voturi)    
      .. (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:30)

      VarailVarail1 [anonim] i-a raspuns lui Nistor

      ...are nevoie de Turcia ca de dracu .. Turcii ii santajeaza pe europeni cu refugiatii..scot bani de la ei kklau si ii "investesc" in ISIS.
      Turcia nu are ce cauta in EU .. Turcia in EU inseamna robinet deschis la toata Africa.
  • +1 (13 voturi)    
    negativitate (Joi, 26 noiembrie 2015, 6:03)

    gigel pandel [anonim]

    Oameni buni, chiar nu v-at prins ce se intampla? Traim intr-o societate falsa guvernata de valori false: banul, steagul - ca sa dau doar doua exemple.
    Adevarata valoare care trebuie sa fie mai presus de orice este OMUL. Putin si restul lumii produc razboaie si implicit negativitate. Ne distrag atentia de la adevaratele probleme ale omenirii. Opriti-va in a mai lua partea cuiva indifferent cat de greu pare. Odata pentru totdeauna ridicati-va mai sus un pic si priviti dintr-un alt unghi situatia mondiala. Oamenii se trezesc si realizeaza ca sistemul este falimentar si ca muncesc ca sa ii imbogateasca pe unii. Ar fi ok si asa daca inventatorii capitalismului ar crea locuri de munca decente. Dar au ajuns sa tipareasca bani si sa alimenteze razboaie ca oricum din asta traiesc.
    Un presedinte ratat ca Francois Holande trage acum foloase din plin cu criza asta. La urmatoarele alegeri nu ar fi avut nici o sansa. Acum va fi votat ca un salvator al Frantei. Nu este decat un simplu LACHEU al oranduirii, lacheu care executa ordinele.
    Tine-ti minte un lucru. Daca mor oameni pe glob undeva, indifferent de motiv, indifferent de tara, rasa, religie, ESTE O GRESEALA, este un esec al societatii, al sistemului actual, al politicienilor si marilor finantatori ai lumii. Cei care vand armament au interes sa faca razboaie pentru ca din asta traiesc. Acum au reusit sa intoarca si crestinatatea impotriva musulmanilor. De sute de ani ne invrajbesc unii impotriva altora, ne fac sa ne uram intre noi, sa ne omoram intre noi, sa ne pizmuim si sa nu ne inghitim. In realitate oamenii trebuie sa traiasca in pace. Intrebare. De ce avem nevoie de granite? Raspuns: ca sa avem granite, granite care sa fie pazite de armate, sa facem razboaie, etc.
    Omul trebuie sa evolueze si sa isi depaseasca conditia. Televizorul nu este decat o propaganda. La fel si restul mediei.
    • +2 (4 voturi)    
      Bun nume gigel (Joi, 26 noiembrie 2015, 9:33)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui gigel pandel

      Pentru asa postare inepta. Cateva idei comunistoide prost digerate, ceva conspiratie si ordine mondiala, afirmatii ferme fara argumente. Ghiveciul perfect al anti-capitalistului cu creierul spalat luciu. Cred ca tu esti cel cu propaganda si manipulat de tot felul de ideologi de doi bani.
    • 0 (4 voturi)    
      De ce nu pot oferi 10 plusuri? (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:08)

      pencu [utilizator] i-a raspuns lui gigel pandel

      Este cel mai normal comentariu.
    • +2 (4 voturi)    
      OK si ce propui? (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:16)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui gigel pandel

      Iteleg ca esti de parere ca granitele, banii, conflictele religioase si razboiul au fost inventate de capitalisti. Eu stiam ca existau mai de multisor. Totusi, ce propui, comunism sau flower-power?
  • +2 (2 voturi)    
    Verticalitate (Joi, 26 noiembrie 2015, 9:02)

    Dromihete [anonim]

    Presa nu poate fi a 4 a putere intr-un stat decat in singura situatie in care este independenta, altfel, discreditandu-se,devine un lacheu ieftin, bun de sters la fund alte puteri. Tu ca mass media nu poti fi independenta decat reflectand realitatea sub diversele aspecte. Cand o iei pe aratura si faci din tantar armasar sau minti, devii umilul lacheu al celor pe care ii servesti. Autorul articolului face parte din aceasta categorie. Sa scrii cu seninatate ca doborarea unui (1) avion este un esec major este o elucubratie grava. Cred ca nici pentru Albania n-ar fi reprezentat un esec major. Si care esec? Poate pierdere. Pentru orice individ care nu este retardat, esec presupune o lupta intre doua tabere in care una pierde. Cumva la momentul incidentului Rusia se lupta cu Turcia ? Luminati-ne! Poate nu stim noi. Ca sa am consideratie pentru autor, trebuia sa ne spuna adevarul : - Ca lanturi de cisterne cu petrol, intinse pe multi kilometri prin care ISIS obtine finantare solida de la turci, au fost spulberate de rusi prin atacuri aeriene (vreo 1000 de bucati dupa spusele rusilor- filmulete pe youtube cu asta sunt destule) , ceea ce i-a infuriat pe turci. - Ca Erdogan a declarat ca avionul rusesc a fost doborat pe teritoriul Turciei, dar s-a prabusit in Siria ( o declaratie care spune totul pentru orice individ cu minimum de logica - Daca autorul ne-ar fi enumerat etapele de urmat in standardele internationale pentru doborarea unui avion inamic care intra in spatiul aerian al unei tari si daca au fost respectate de turci - Daca ne-ar fi spus ca Turcia, ilegal, a modificat granitele cu 8 km in interiorul Siriei, fara ca ONU sa recunoasca acest lucru.
    Deci ce ne spune autorul articolului ? Prostii!
    • -1 (1 vot)    
      Granite da sau ba (Vineri, 27 noiembrie 2015, 15:41)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui Dromihete

      Si jurnalisti cu caracter din SUA pun la intrebare faptul ca avionul a intrat pe teritoriul Turciei. Culmea ca noua europenilor ni se spune sa ne lasam granitele deschise si neaparate, dar Erdogan dictatorul, isi apara granitele chiar si cand nu e cazul. Iar Obama care si el vrea sa primeasca "refugiati sirieni", ii tine isonul, ca are dreptul sa isi protejeze granitele. Ce ipocriti!
  • -1 (3 voturi)    
    Esec? (Joi, 26 noiembrie 2015, 9:30)

    xolv [utilizator]

    Esec dupa cateva luni ? Cam ipocrit din partea celor ce au cheltuiat un trilion in Irak si Afghanistan, culegand haos si moarte de 12 ani de zile.
  • +1 (1 vot)    
    toate ca toate (Joi, 26 noiembrie 2015, 9:34)

    nico [anonim]

    dar sa-i sustin pe turci dupa toata istoria noastra cu ei, dupa ce toate apucaturile noastre de mahala, coruptie, smechereala, inselatorie, vin din secolele de ocupatie turca, e cam mult. sa nu mai pun la socoteala chestia cu banda asta sonora: poate fi din orice film american cu AF1 (vezi Harrison Ford si altii). turcii sa prezinte date radar, nu desene animate cu linii colorate de ei sau soundtrackuri de film (gen palma lui Base)
  • +1 (3 voturi)    
    nam (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:15)

    idealogul [anonim]

    Serios? Putin e terminat?
    Problema celor care scriu articole submediocre precum acesta este ca am memorie. In ultimii ani am citit periodic articole in care se anunta ca sigura si iminenta colapsul si capitularea neconditionata a Rusiei si executia in piata publica a dictatorului Hitler (scuze Putin). A suta oara suntem anuntati ca Rusia si Putin sunt invinsi.
    Ce am mai inteles este ca toata puterea militara a Rusiei statea in avionul doborat deci Rusia este in prezent 0 ca forta militara si practic va capitula maine?!?
    Grav pentru voi este ca ati devenit plictisitori.
    • -1 (1 vot)    
      da, e terminat (Vineri, 27 noiembrie 2015, 9:56)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      are capul mic si mintea ii sta lejer acolo
      • -1 (1 vot)    
        Cine? (Vineri, 27 noiembrie 2015, 15:41)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Cred ca te refereai la tine.
  • +2 (2 voturi)    
    eronat cap coada (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:33)

    EXEs [utilizator]

    Nu exista nici un esec, nu exista nici o fragilizare de pozitie, iar schimbarile de strategie sunt mai degraba reajustari total nesemnificative.
    Putin a trimis rachete S-400 sol-aer care nu sunt anti-racheta ci anti-avion. Cum nici unul din teroristii din zona nu are avioane este evident ca sunt indreptate impotriva turcilor si a vesticilor. Daca turcii nu se trezesc din prostia adanca in care se afla, vor fi treziti din somnic de caderea avioanelor pe care rusii le vor dobora asa din greseala.
    Obama si-a dovedit inca o data incapacitatea sau reavointa (nici nu mai prea conteaza) in conducere nefacand nici un gest de sustinere a Turciei. Rubio, unul din candidatii republicani, a exprimat destul de corect opinia expertilor ca US si aliatii trebuie sa se stranga si sa apere Turcia pentru ca altfel este pusa sub semnul intrebarii insasi existenta NATO. Asa cum Shengen a intrat practic in disolutie din cauza nefunctionalitatii sale, acelasi lucru se va intampla cu NATO. Iar Putin asta si vrea pentru ca stie ca nu poate cuceri Europa decat pe bucati. Daca NATO nu mai exista, a doua zi Tarile Baltice vor fi cucerite, peste cateva luni Ucraina si Tarile Balcanice, apoi Tarile Nordice puternic slabite de imigratia arabo-africana, Germania se va preda si-i va primi cu flori ca sa-i scape de islamisti intocmai cum i-au primit francezii pe nazisti in WW2 ca sa-i scape de evrei, iar englezii vor ramane din nou singuri sa-si apere insulita.
    Obama este absolut incapabil sa duca un razboi curat si clar. El nu stie decat sa faca mizerii de culise, sa arunce cu minciuni in republicani, sa-l faca nazist pe Trump, sa abereze cu incalzirea globala, sa-i critice pe toti care nu sunt de acord cu prostiile lui, pe toti cei care nu vor sa-i primeasca pe teroristii islamisti. Pana si razboiul din Libia a fost de fapt pus la punct si dus la capat de Hillary Clinton. Orice atac va face Putin impotriva vestului va fi un succes pentru ca Obama voluntar sau involuntar este un looser.
  • +2 (6 voturi)    
    Ce spun expertii despre conducatorii Turciei? (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:41)

    Luchian [utilizator]

    Care e interesul lor in Siria? Doborarea unui avion ce a incalcat spatiul aerian pentru 17 secunde, dupa ce propriile avioane incalca spatiul aerian ale vecinilor de mii de ori pe an, cum ar putea fi clasificata? Cum dai 10 avertismente in 5 minute cand incalcarea a fost de doar 17 secunde?
    Mi se pare mie sau Turcia beneficiaza de suspect de multa tacere si protectie la nivel international, nu cumva sa fie deranjati. Uneori conducatorii multor tari parca ar fi turci sub acoperire, niste ieniceri, sau crestini turciti ca pe vremuri. Daca turcii erau sfinti ziceam, dar cand faci ce faci, sa vrei sa pari sfant si sa arunci vina pe oricine altcineva si toti ceilalti inchid ochii, si nimeni nu zice nimic, atunci e ceva foarte foarte suspect. Desi SUA este considerata o mare putere in lume, uneori pare sa se poarte ca un pasalac al Turciei, sa nu-i deranjeze, sa nu-i supere, sa le faca mereu pe plac. Ar fi oarecum usor de vazut in viitor un Stat Islamic imens datorita distrugerii ordinii statale actuale din multe tari, prin aceeasi strategie (made in Turkey) ca in Libia si Siria, Stat Islamic devenit o mare problema la nivel mondial, din lipsa conducerii si organizarii care ar putea fi solutionata in mod eroic de Turcia, luand Statul Islamic sub aripa ei. Desigur va trebui sa le si multumim pentru asta, sa ii si platim, ca sa rezolve problema Statului Islamic dezorganizat, sa-l organizeze ei in Noul Imperiu Otoman. Bataie de joc la adresa noastra mai mare decat aceasta nu a existat si nici nu va mai exista vreodata. Islamizarea UE ar fi un bonus.

    Turcomanii din nordul Siriei, daca sunt civili n-au de ce sa se planga mai mult decat civilii sirieni. Dar daca au pus mana pe arme asta presupune renuntarea la lacrimile de crocodil. Nu mai sunt civili, ci rebeli inarmati impotriva militarilor armatei siriene. Sau poate e cineva care ar considera normal de exemplu ca ungurii de la noi sa puna mana pe arme impotriva armatei romane si apoi sa se planga Ungariei pentru ajutor.
    • 0 (2 voturi)    
      Turcia periculoasa! (Vineri, 27 noiembrie 2015, 15:43)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui Luchian

      Nu ar trebui sa fim de partea turciei. Sunt periculosi! Se islamizeaza si promoveaza vise mari!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă