Peste 100 de nave cargo au ajuns in Siria in ultimele saptamani, cel mai mare flux de shipping in peste un an de zile, in conditiile in care Rusia isi majoreaza sprijinul pentru presedintele Bashar al-Assad.

HotNews.roFoto: Hotnews

Navele au sosit direct din Rusia, porturi de la Marea Neagra precum Constanta, dar si din Liban si Egipt, potrivit datelor de transport maritim, serviciilor de informatii si unor surse din comertul international, transmite Reuters.

Informatiile arata ca incarcaturile includ aprovizionari pentru impulsionarea ofensivei dar si grane si zahar pentru hranirea celor implicati in conflictul ce se acutizeaza. Reuters mentioneaza ca nu a putut verifica in mod independent ce se afla pe nave.

Rusia nu a emis niciun ordin de furnizare de bunuri catre Rusia, a declarat o purtatoare de cuvant a guvernului de la Moscova.

Unele transporturi au fost pentru indeplinirea unor ordine facute de guvernele Siriei si Rusiei, altele au fost realizate de furnizori privati ce vor sa profite de oportunitatea de a-si vinde bunurile in conditiile accentuarii luptelor, au declarat sursele citate.

“Trasporturile au parte de sustinere, logistica aducerii de nave cargo este complexa si haotica. Vedem toate astea datorita implicarii mai mari a Rusiei”, a declarat Reuters o sursa din domeniul transportului de bunuri din Orientul Mijlociu.

Costul transportului catre Siria pe nave ce transporta containere a sarit in ultimele doua saptamani cu 25%, pana la 80 de dolari pe tona, a spus sursa citata.

Sursele au declarat ca cel mai probabil incarcaturile din recentul val de nave constau in mancare, combustibili, echipamente si provizii militare.

Vyacheslav Davidenkov, purtatorul de cuvant al companiei ce realizeaza exporturile de armament ale Rusiei, Rosoboronexport, a spus ca “noi nu comentam niciodata - perioade, date, modalitati sau numar de livrari. Nu comentam”.

Un purtator de cuvant al armatei rusesti a refuzat si el sa comenteze.