Israelul a inceput constructia unui "zid temporar" in Ierusalimul de Est

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 19 octombrie 2015, 6:38 Actualitate | Internaţional

Politia israeliana a inceput duminica sa construiasca un zid prezentat ca "temporar" in Ierusalimul de Est, al carui scop va fi sa protejeze un cartier de colonizare evreiesc de atacuri lansate din cartierul palestinian vecin Jabal Moukabber, potrivit unui fotograf al agentiei AFP. Politia a amplasat duminica seara 6 placi de cate 2 metri lungime care separa cartierul palestinian, iar pe placi puteau fi citit in ebraica "bariera de politie temporara si mobila".

Zidul, care ar urma sa masoara 300 de metri lungime, potrivit unui purtator de cuvant al municipalitatii, va separa cartierul palestinian Jabal Moukabber, de unde provin autorii recentelor atacuri impotriva israelienilor, de cartierul de colonizare evreiesc Armon Hanetsiv.

Zidul a fost amplasat intr-un loc in care "exista antecedente: pietre si cocktailuri Molotov aruncate asupra locuintelor si masinilor evreilor".

Noul val de violente izbucnit dupa 1 octombrie in Israel si teritoriile palestiniene a declansat temeri privind o noua intifada. Cel putin 42 de palestinieni au fost ucisi in atacuri cu cutite sau arme de foc, iar alte cateva sute au fost raniti. De asemenea, cel putin 7 israelieni si-au pierdut viata si cateva zeci au fost raniti.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
1590 vizualizari
  • +2 (6 voturi)    
    Stirea e depasita. (Luni, 19 octombrie 2015, 9:14)

    A.Corneliu [utilizator]

    Stirea e depasita.
    Intai, nu a fost vorba de un zid, ci de instalarea unor parapete antigloante din beton impotriva teroristilor arabi din partea cealalta, care "obisnuiau" sa transforme strazile limitrofe in poligon de tragere.
    Ideea ca e vorba de parapete rezulta din text, dar pana au ajuns in titlu au crescut la dimensiunile unui zid... Ma rog, suna mai dramatic.

    Dar intre timp masura a fost anulata de catre guvernul israelian.
    Asa ca, nici zid si nici parapete, nici provizoriu si nici permanent, adica deloc.
  • -1 (5 voturi)    
    zid temporar, politica de ambiguitate (Luni, 19 octombrie 2015, 10:51)

    jackalphonse [utilizator]

    termeni aberanti clasici Israelului. Au "colonizat" - a se citi au invadat- si acum pun garduri. Punct.
    • +2 (4 voturi)    
      Da, jackalphonse (Luni, 19 octombrie 2015, 11:27)

      A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Da, jackalphonse
      Evreii au invadat si si-au colonizat propria lor patrie.
      E bine?
      Daca nu esti de acord, scrie-le fratilor tai sa mai faca acte teroriste, sa devina shahizi si sa se bucure dupa aceea de raiul promis.
      Ca la asta se pricep cel mai bine, akhi.
      • 0 (2 voturi)    
        patria lor, rebeli moderati, despoti buni (Luni, 19 octombrie 2015, 11:50)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

        si alti termeni care justifica razboaiele actuale. Nu ti se pare o ipocrizie ca numai cei puternici stiu cand trebuie sa acceptam moartea altor oameni?
        • 0 (2 voturi)    
          Vorbesti nelogic. (Luni, 19 octombrie 2015, 12:50)

          A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Ceeace scrii nu are legatura ci Israelul.
      • 0 (2 voturi)    
        deci ca rusnacii in crimeea? (Luni, 19 octombrie 2015, 11:51)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

        http://www.csmonitor.com/World/Middle-East/2015/0428/Jerusalem-home-buyers-find-leftist-ideals-cost-a-bedroom-or-two

        "For many, the only affordable options lie in territory Israel conquered in the 1967 war and later annexed – though the United Nations, US, and many other countries do not recognize its sovereignty there."

        Ciudat... n-am auzit de sanctiuni economice... Dar am aflat de la tine ca rusii sunt baietii buni iar americanii + europenii sunt aia rai care-i oprima ca si-au luat inapoi propria patrie.
  • -1 (5 voturi)    
    Israel se apără (Luni, 19 octombrie 2015, 10:59)

    unMoldovean [utilizator]

    Puteți să mă umpleți de minusuri, dar trăim vremuri în care corectitudinea politică nu-și mai găsește locul.

    Puteți să spune orice vreți despre Israel. Dar nu uitați că fanaticii ăia pe care îi înconjoară acum cu ziduri visează, ca mai târziu, să ne ia pe noi la țintă, noi ”păgânii”, noi ”Imperiul Roman” ce trebuie distrus.

    În numele corectitudinii politice îi susțineți pe cei ce ne vor lua la țină în viitor.
    • -1 (5 voturi)    
      zidul protejeaza pamant furat (Luni, 19 octombrie 2015, 11:32)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui unMoldovean

      scrie acolo: "...al carui scop va fi sa protejeze un cartier de colonizare evreiesc". "colonizare", adica acaparare ilegala de teritoriu, ca nu este vorba de colonizarea planetei Marte. Da, se apara impotriva detinatorilor de drept. Iti iau portofelul si ma incui in casa, ca sa ma apar.
      PS. Acolo, fanatici sunt totii: unii sunt musulmani - islamisti, ceilalti ultra-ortodocsi - sionisti. Este un razboi neconventional, in care, ciudat, nicio parte nu pare sa aiba dreptate. Este trist.
      • 0 (4 voturi)    
        Zidul protejeaza propria patrie. (Luni, 19 octombrie 2015, 12:11)

        A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Da, Jack, evreii isi apara propria patrie.
        Cat despre aiurelile tale cu despotii lumii si alte lucruri scoase din bogata fantezie araba, povesteste-le fratilor tai arabi, ca la ei merg foarte bine.

        Pentru razboaiele interminaile dintre confratii tai, nu este de vina decat imbecilitatea lor, care a ramas neschimbata pana azi inca de dinainte de aparitia impostorului Mohammed.
        • +1 (3 voturi)    
          patria aia n-o fi rezultatul unei fantezii? (Luni, 19 octombrie 2015, 13:07)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

          atat musulmanii (ca nu vorbim doar de arabi), cat si ultra-ortodocsii (ca nu vorbim numai de israelieni) au propriile fantezii in care cred ca acolo este "patria" lor. Ambele tabere sunt la fel de fanatice si de crude. Ambele tabere au bani de la terti ca sa mentina niste razboaie. Diferenta dintre ele este ca una din tabere este extrem de influenta iar cealalta are suficienti analfabezi pe care sa-i foloseasca drept carne de tun.
          Sincer sa fiu, sunt de acord cu tine ca arabii, in perioada lor istorica de glorie, au ocupat un teritoriu care nu era al lor, dar acolo nu era o granita. Dupa doua mii de ani de neexistenta a niciunei structuri administrative in zona, acel territoriu a ramas al nimanui. Colonizarea fortata nu poate sa duca decat la victime de ambele parti. Moartea oamenilor in zona a inceput sa se "banalizeze" in presa si sa fie subiect de discutie intre doi oameni ca noi, neimplicati direct. Poate asta imi face reactia acida vis a vis de colonizare.

          Pe de alta parte, arabii primesc ceea ce merita. Bine ca repede vin in Europa, murrind pe capete, sa si puna cortul, dar nu s-ar duce sa "colonizeze fortat" in zona, punandu-si cortul.
          • +1 (3 voturi)    
            Una si cu una fac doua. (Luni, 19 octombrie 2015, 15:22)

            A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

            Una si cu una fac doua.
            Palestina este patria evreilor, unica, singura si nu au alta.
            Ei si-au indeplinit aspiratia de a reveni in patrie si nimeni nu-i va scoate de acolo.
            Si-au reconstituit ca stat si nu vor renunta la el.
            Palestina este pana la urma un teritoriu "urias" cat Dobrogea, in timp ce arabii au impreuna un teritoriu de cca 12 milioane de kmp (fara restul lumii musulmane).

            Au arabii intr-adevar atata nevoie se acest petec de pamant greu de distins pe harta sau e o chestie de ambitie?

            Nu, nici una, nici alta. E pur si simplu dorinta fanatica de a distruge statul evreiesc, de pe un loc care a fost sub suzeranitate islamica, deci Daar al Islam si dintr-o data a ajuns in mana evreilor pe care Coranul ii detesta atat. E o disonanta cognitiva pentru musulmani.

            Pentru evrei, acest loc e totul, pentru arabi e un subiect de fanatism religios.

            Te voi dezamagi insa. Evreii nu-l vor ceda niciodata.

            Nu incercati. Asta va arunca intreaga lume intr-un cataclism.
            • +1 (3 voturi)    
              da, dar are si ea niste granite (Luni, 19 octombrie 2015, 16:51)

              jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

              stabilite prin niste tratate.
              Una si cu una fac doua, dar trebuie numarate amandoua, nu numai una.
              • 0 (2 voturi)    
                Jack... (Luni, 19 octombrie 2015, 18:03)

                A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

                Jack, din cauza impotrivirii lumii arabe la insasi existenta Israelului, inca nu toate granitele Israelului sunt definitivate prin tratate.
                Cand lumea araba va intelege insfarsit ca Israelul este o realitate care va ramane, se vor putea semna tratate care sa stabileasca granitele.
                Pana acum exista tratate de pace si granite reciproc recunoscute cu Egiptul si Iordania. In rest sunt linii de armistitiu care asteapta tratate.

                Daca insa te referi la liniile partajarii Palestinei, din 1947, ele au fost respinse imediat de arabi, asa ca nu au nicio valabilitate.
                Poate ca acum le-ar dori pe cele de atunci, dar dupa refuzul lor si agresiunea lor din 1948, menita sa sugrume Israelul nou nascut, ele sunt cu atat mai putin valabile din toate punctele de vedere.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri