Scandalul Volkswagen. Un responsabil al gigantului auto denunta "o atitudine criminala"

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 30 septembrie 2015, 6:51 Actualitate | Internaţional

Persoanele implicate in scandalul softurilor pentru trucarea noxelor montate pe milioane de masini diesel de la Volkswagen au actionat intr-un mod criminal si trebuie sa-si asume personal aceasta responsabilitate a declarat marti la BBC un membru al Consiliului de Administratie Volkswagen.

"Oamenii care au permis sa se intample acest lucru sau care au luat decizia de a instala acest software, au actionat intr-o maniera criminala. Trebuie sa-si asume personal acesta responsabilitate", a spus Olaf Lies, membru al Consiliul de Administratie Volkswagen si ministrul Economiei al Guvernului landului Saxonia Inferioara, in nordul Germaniei.

"Au fost provocate daune enorme din cauza ca milioane de oameni si-au pierdut increderea in Volkswagen. Vor fi cu siguranta mai multe persoane care vor raspunde pentru aceste pierderi. Trebuie sa chemam in service multe vehicule si cat mai repede", a spus Lies.

Confruntat cu consecintele devastatoare in acest scandal, gigantul auto german a anuntat marti ca are in plan sa cheme in service milioane de vehicule in cauza.

"Proprietarii acestor masini vor fi informati in saptamanile si lunile urmatoare", a afirmat grupul intr-o declaratie. "Toate marcile in cauza vor avea pagini de internet special create, unde clientii se pot urmari evolutia situatiei".

Procurorii din Brunswick au anuntat luni deschiderea unei anchete penale pentru frauda impotriva lui Martin Winterkorn, seful Volkswagen, care a demisionat saptamana trecuta din cauza scandalului programului care pacaleste testele de poluare.










6835 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Programatorul si mecanicul (Miercuri, 30 septembrie 2015, 9:35)

    V. Veroiu [utilizator]

    Astia sunt criminalii care au permis asa ceva. Managementul nu stia nimic, nu a ordonat nimic, doar se bucura ca vindeau bine gratie fireste aptitudinilor manageriale, marketingului, targeturilor si altor termeni vulgar-corporatisti.
  • 0 (0 voturi)    
    Brunswick sau Braunschweig? (Miercuri, 30 septembrie 2015, 10:23)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    .
  • 0 (2 voturi)    
    Poate să-mi explice și mie cineva (Miercuri, 30 septembrie 2015, 10:56)

    Mihai [anonim]

    cum poți să fii membru în consiliul de administrație al VW și în același timp ministru ale economiei în zona administrativă în care VW își are sediul (Wolfsburg este in Saxonia Inferioară, spune Wikipedia) și să nu fie conflict de interese? Poate nu înțeleg eu ceva aici...
    • 0 (2 voturi)    
      simplu (Miercuri, 30 septembrie 2015, 12:38)

      nache [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Atâta timp cât landul Niedersachsen este acționar cu 20% la VW, poate să pună în consiliul de administrație pe cine "vrea mușchii lor".
    • 0 (2 voturi)    
      Saxonia Inferioara (Miercuri, 30 septembrie 2015, 12:57)

      mikeyu [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      este actionar important la VW, deci e normal(si in propriul interes) sa aiba reprezentant in CA.
    • 0 (2 voturi)    
      VW Group (Miercuri, 30 septembrie 2015, 13:06)

      George [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      State of lower Saxony are o participatie de 9% in actionariatul VW Group, e normal sa aiba cel putin un membru in consiliu
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate Mihai (Miercuri, 30 septembrie 2015, 14:59)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      rspunsurile care ti s-au dat ocolesc raspunsul la problema pusa de tine.
      Este conflict de interese protejat de o portita legislativa.
  • 0 (2 voturi)    
    Lies, damned lies, and... Olaf Lies (Miercuri, 30 septembrie 2015, 12:04)

    cenzuratul [utilizator]

    Cum altfel il putea chema pe membrul CA al VW? Germanii, oameni corecti cum se stie, si cand mint o fac la vedere.
  • -1 (3 voturi)    
    Conflict de interese (Miercuri, 30 septembrie 2015, 13:01)

    Noxa germana [anonim]

    Interesant ca se confirma inca o data ca Romania are o legislatie anti-coruptie mai avansata si mult mai severa decat tarile europene vestice.

    Sa fii "ministru al economiei" intr-un land federal si simultan sa te ocupi de afacerile unei multinationale intr-un CA pare acceptabil in Germania, desi conflictul potential de interese este evident.

    E ca si cum ai prezuma ca acea persoana e complet schizofrenica si ca va ignora complet afacerile VW cand va lua decizii de ministru si invers.

    Ori scandalul VW arata cu claritate ca se poate minti si excroca la cel mai inalt nivel de business din Germania.

    In Franta, de ochii opiniei publice, revoltata, s-a decis anul asta ca parlamentarii sa isi declare totusi averile, dupa ce au fost descoperiti politicieni care fraudau fiscul si isi ascundeau banii prin Elvetia (culmea, unul era chiar ministrul Bugetul, socialist).
  • +2 (2 voturi)    
    tara arde si baba se piaptana (Miercuri, 30 septembrie 2015, 14:57)

    jackalphonse [utilizator]

    asta spune ca "...daune enorme din cauza ca milioane de oameni si-au pierdut increderea in Volkswagen". Asta este cea mai mica problema. Cea mai mare va fi cand tarile a caror cetateni au cumparat masinile vor cere taxele de mediu corespunzator emisiilor reale. Atunci sa vezi pierderi. Nemtii se cred atat de puternici incat se tem doar de lovitura de imagine.
    Eu, proprietar de W, nu pot fi somat sa platesc taxele de mediu pe anii anteriori pentru ca:
    1. Am investit bani sa mi iau o masina care nu polueaza (pretul a fost unul corespunzator. euro 5, nu i euro3 la pret).
    2. Nu eu am montat programul ala "hot".
    • 0 (0 voturi)    
      da (Miercuri, 30 septembrie 2015, 22:21)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Stai linistit, masina a fost omologata de RAR ca Euro 5 deci orice actiune contra ta este un abuz.
      In plus RAR sunt atat de "desculti" tehnic incat nu au competentele tehnice necesare ca sa detecteze problema noxelor la VW. De asta si-au si asumat ca "primarul" ca masina este Euro 5 sau 6.
      As vrea sa vad prima masina VW/Seat/Audi/Skoda care pica ITP-ul din cauza acestui scandal. Asta conform normelor prin care se realizeaza ITPul in prezent.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică