Scandalul Volkswagen. Autoritatile germane ii dau un ultimatum gigantului auto

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 28 septembrie 2015, 10:10 Actualitate | Internaţional

Autoritatile germane au cerut constructorului de automobile Volkswagen sa explice pana in data de 7 octombrie modul in care intentioneaza sa respecte standardele de mediu pentru motoarele sale diesel, scrie publicatia germana Bild.

Autoritatea federala din domeniul transporturilor a trimis o scrisoare grupului auto in care cere masuri ferme si un calendar strict pentru remedierea situatiei. Daca nu se respecta termenul limita, Autoritatea avertizeaza ca ar putea interzice circulatia pe drumurile din Germania a modelelor implicate in scandalul testelor trucate.

Un purtator de cuvant al gigantului auto a declarat pentru AFP ca Volkswagen va prezenta in curand un plan de actiune in Germania si ca va "anunta cand va fi decisa o rechemare a unor automobile in service".

Volkswagen a admis ca a vandut la nivel mondial 11 milioane de vehicule cu un sistem de soft care falsifica rezultatelor testelor antipoluare. Elvetia a anuntat sambata ca suspenda vanzarea de masini diesel noi produse de grupul german, iar Belgia si Italia vanzarea modelelor cu motor euro 5 .










7376 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    au dat"ultimatum" desi STIAU = ipocrizie nemteasca (Luni, 28 septembrie 2015, 10:50)

    lili [anonim]

    "LEGĂTURA dintre Merkel şi VW.
    Scandalul scoate la iveală relaţiile extrem de apropiate dintre cancelar şi companie
    Multe s-au schimbat în anii care au urmat.
    Merkel este acum la al treilea mandat de cancelar.
    Un lucru a rămas totuşi neschimbat: influenţa industriei auto în sfera politică germană.
    Această relaţie, pe care unii o descriu drept simbiotică, se află acum în centrul atenţiei, în urma izbucnirii scandalului din jurul VW, cel mai mare producător auto al ţării.
    Nu există semnale că politicienii germani ar fi fost conştienţi că VW îşi măsluieşte testele de emisii poluante, dar autorităţile din Germania şi din întreaga Europă sunt la current de ani întregi cu diferenţa în creştere dintre valorile emisiilor măsurate în cadrul testelor oficiale de laborator şi cele înregistrate în mediul real.
    Berlinul, spun vocile critice, a luptat din greu să-şi scutească producătorii auto de investigaţii mai amănunţite şi, mai recent, de ţinte mai stricte privitoare la emisii. Merkel a apărat această poziţie, declarând-o drept necesară pentru protejarea locurilor de muncă din sector.
    Unii văd scandalul VW ca evidenţiind o problemă mai acută în care companiilor auto germane li s-a permis să facă ce vor, fără a se teme de acţiuni de supraveghere sau reprimare din partea Berlinului.
    Există motive bune pentru care Berlinul îşi susţine companiile auto. Industria angajează peste 750.000 de oameni în Germania, punând în umbră ale sectoare ale economiei.
    În 2014, cei 3 mari producători auto, VW, Daimler şi BMW au generat venituri de 413 miliarde de euro, cu mult peste bugetul federal german, de numai 300 miliarde de euro.
    Scandalul VW scoate de asemenea în evidenţă ineficienţa regimului de reglementare din Germania.
    Principala agenţie de supraveghere a sectorului auto se află în subordinea MT din Berlin, ceea ce ridică semne de întrebare privitoare la independenta sa."
    http://www.zf.ro/auto/scandalul-vw-scoate-la-iveala-relatiile-apropiate-dintre-industria-auto-germana-si-berlin-
  • 0 (0 voturi)    
    Cine hotaraste pragul de poluare ?? (Luni, 28 septembrie 2015, 11:40)

    ana-pat [utilizator]

    Si mai ales cum ? S-au facut teste si pt masinile americane si japoneze ? Totul miroase a facatura politica (!!) sau a manipulare grosolana pt. a mari vinzarile masinilor pe benzina !!
    PS1 Sa va aduc aminte de celebrele filtre de particule care echipeaza mai nou masinile diesel si care in Bucurestiul iubit se infunda din doua in doua saptamini ? Si unul mai costa si cit o masina SH ?
    • 0 (0 voturi)    
      manipulare si minciuna.... (Luni, 28 septembrie 2015, 12:41)

      lili [anonim] i-a raspuns lui ana-pat

      "Volkswagen nu este singurul producător auto care a măsluit testele de emisii poluante, de-a lungul timpului
      Scandalul provocat de softul instalat de Volkswagen pe automobilele diesel pentru măsluirea testelor de emisii poluante nu este singurul caz în care un producător auto a fost prins că a încercat să înşele autorităţile de reglementare din SUA folosind astfel de metode, relatează MarketWatch.
      Volkswagen nu este primul producător auto care a făcut acest lucru şi nici nu este la prima abatere.

      General Motors, Ford Moror şi American Honda Motor au fost obligate să plătească amenzi semnificative şi au luat măsuri în trecut pentru a rezolva deficienţele descoperite de autorităţi.

      Unele cazuri au rezultat din interpretarea diferită a reglementărilor sau din lacunele existente în legislaţie, care au fost ulterior eliminate.

      Politica deliberată a VW de a trişa la testele de măsurare a noxelor va avea probabil ca rezultat plata unor amenzi drastice, iar acordurile din trecut oferă o imagine despre instrumentele de care dispun Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite şi Departamentul de Justiţie.

      În 1974, Volkswagen a acceptat plata a 120.000 de dolari pentru închiderea acuzaţiilor Agenţiei, că grupul german nu a dezvăluit existenţa a două dispozitive care modificau controlul emisiilor la 25.000 de modele ale VW din 1973, potrivit unei informaţii relatate de Wall Street Journal şi a unui comunicat al Agenţiei de Mediu.

      În cadrul acordului, VW nu a recunoscut vreo ilegalitate. Dispozitivele erau doi senzori de detectare a temperaturii, care dezactivau o parte din sistemele de control al emisiilor."

      http://www.mediafax.ro/economic/volkswagen-nu-este-singurul-producator-auto-care-a-masluit-testele-de-emisii-poluante-de-a-lungul-timpului-14751899

      http://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/euro-6-vs-euro-5-vs-euro-4-vs...-cat-de-mult-polueaza-de-fapt-masinile-noastre-14730864


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă