Scandalul Volkswagen, un risc mai mare pentru Germania decat criza elena a datoriilor. De ce patarea etichetei "Made in Germany" poate avea un efect de domino in economie

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 24 septembrie 2015, 10:43 Actualitate | Internaţional

Steagul Germaniei
Foto: Flickr / Petra B. Fritz

Scandalul trucarii emisiilor masinilor Volkswagen a zguduit scena politica si mediul de afaceri din Germania, iar analistii avertizeaza ca aceasta criza a producatorului de masini ar putea deveni cea mai mare amenintare pentru principala economie de pe Batranul Continent.

Volkswagen este cel mai mare fabricant de autovehicule din Germania si unul din principalii angajatori, cu peste 270.000 de locuri de munca in tara-mama. Un numar si mai mare de muncitori lucreaza in cadrul furnizorilor sai de componente.

Directorul executiv al Volkswagen, Martin Winterkorn, a platit pretul acestui scandal cand si-a dat demisia miercuri iar economistii evalueaza acum impactul asupra unei economii extrem de solide, cel putin pana acum.

“Dintr-o data, Volkswagen a devenit un risc advers mai mare pentru economia Germaniei decat criza greaca a datoriilor”, a declarat economistul-sef al ING, Carsten Brzeski.

“Daca vanzarile Volkswagen se vor prabusi in America de Nord in lunile urmatoare, acest fapt nu avea impact numai asupra companiei, ci si asupra economiei ca intreg”, a adaugat el.

Compania a vandut aproape 600.000 de masini in Statele Unite anul trecut, circa 6 procente din vanzarile sale globale, de 9,5 milioane de unitati.

Agentia pentru Protectia Mediului din SUA a anuntat ca producatorul de masini risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari, mai mult decat tot profitul operational de anul trecut.

Desi o asemenea amenda ar putea fi acoperita de cele 24 de miliarde de dolari din rezerva cash a companiei, scandalul ridica ingrijorari mari privind reduceri de personal.

Dar ingrijorarea guvernului de la Berlin este ca si alti producatori de masini, precum Daimler sau BMW ar putea sa sufere din cauza dezastrului Volkswagen.

Executivul german a spus miercuri ca industria auto va ramane un “pilon principal” al economiei, in ciuda crizei ce se acutizeaza in jurul Volkswagen.

“Este o industrie germana extrem de inovativa si are foarte mult succes, incluzand numeroase locuri de munca”, a declarat o purtatoare de cuvant a ministerului economiei.

Dar analistii avertizeaza ca tocmai aceasta dependenta de sectorul auto ar putea deveni o amenintare pentru o economie prognozata sa creasca cu 1,8% anul acesta. 

Asta in conditiile in care Germania deja trebuie sa faca fata incetinirii economiei chineze.

“Daca vanzarile de masini o iau in jos, acest lucru ar putea lovi furnizorii si, impreuna cu ei, intreaga economie” a spus expertul din domeniu Martin Gornig, din cadrul think-tank-ului DIW.

In 2014, circa 775.000 de persoane au lucrat in sectorul auto din Germania. Asta inseamna circa doua procente din intreaga forta de munca.

In plus, automobilele si componentele de masini sunt cel mai de succes produse de export ale Germaniei - sectorul a vandut in strainatate de peste 200 de miliarde de euro, adica aproape o cincime din exporturile totale ale tarii.

De aceea, unii analisti cred ca acest scandal nu este un simplu balon de sapun ci o lovitura chiar in inima economiei germane.

Asociatia germana a comerciantilor, BGA, a incercat sa calmeze opinia publica spunand ca nu exista niciun semn ca in strainatate consumatorii ar incepe sa puna la indoiala calitatea si fiabilitatea produselor companiilor germane.

“Nu exista o suspiciune generalizata contra produselor cu eticheta “Made in Germany”, a declarat directorul BGA, Andre Schwarz.

Dar acest admite ca exista un anumit grad de ingrijorare in randul companiilor germane ca scandalul din privind trucarea emisiilor masinilor diesel ar putea avea un efect de domino asupra afacerilor lor, erodand imaginea etichetei “Made in Germany”.

Interesant este insa faptul ca, desi a sfidat criza datoriilor din zona euro si - cel putin pana acum - incetinirea economica din China, economia Germania se confrunta cu cel  mai mare risc din ultima vreme nu din cauza vreunui factor extern, ci din cauza unei companii germane.













[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
15710 vizualizari
  • +1 (5 voturi)    
    Pai de ce? (Joi, 24 septembrie 2015, 10:50)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    O amenda "amarata" de 18 miliarde afecteaza mai mult decat sutele de miliarde pompate in Grecia? Nu, nu cred! Nici pe departe!
    • +5 (7 voturi)    
      Ramane de vazut (Joi, 24 septembrie 2015, 10:57)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Abia in urmatoarele luni se va vedea efectul.
      E posibil ca vanzarile de automobile sa scada brusc.
      Mai mult, e posibil ca unele tari sa interzica comercializarea modelelor cu probleme. Gandeste-te ca in UE si RO e interzisa comercializarea autoturismelor noi care nu sunt EURO 6 minim. Deci automat chiar si sub legislatia curenta nu mai pot vinde.

      Pe langa amenda, vor fi o multime de procese, recall-uri etc.
      Toate astea vor costa enorm. Daca rezerva de cash se subtiaza, colaborat cu scaderea cererii pt autotorisme no...se ajunge la concedieri masive si scaderi de productie.

      Oricum te-ai uita...implicatiile sunt mari, si nu usor de gestionat.
      • 0 (0 voturi)    
        daca ne gandim putin (Joi, 24 septembrie 2015, 14:38)

        CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Sa ne gandim numai la licitatiile pe care WV le-a gastigat iar acum se va dovedi ca masinile lor nu mai corespund caietelor de sarcini.
        Peocesele ce pot fi itentate atat de beneficiari (ca au cumparat produse necorespunzatoare) cat si de la cei clasati pe locul 2 la licitatii si care ar fi trebuit sa fie castigatorii de drept.
    • +2 (4 voturi)    
      din simplul motiv ca oamenii vor fi incitati sa (Joi, 24 septembrie 2015, 11:35)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      spuna NU masinilor germane. Este o chestie psihologica: cand omul a fost pacalit o data, a doua oara nu mai face afaceri cu cel care l-a pacalit. Adica, pe romaneste, nu vrei sa mai ai de-a face cu cel care ti-a dat teapa. (ca sa nu te tepuiesti si a doua oara). Ce, tu ai mai face credit la o banca care te-a pacalit si jupuit la un credit anterior?
      Asa ca, decat sa cumperi un Volkswagen PASSAT 2.0 tdi cu peste 29 000 eur, nu mai bine iti iei o Toyota Avensis, sau Ford Mondeo, sau Hyundai I40, sau un Volvo, sau alta masina nongermana? Mai ales ca o scoti si mai ieftin la pret.
      • -2 (2 voturi)    
        este o actiune a presei (Joi, 24 septembrie 2015, 13:05)

        je [anonim] i-a raspuns lui bancher

        pt a crea imaginea ca clientii au fost cei inselati - in realitate nu clientii au fost inselati ci statul - pe cati dintre cei care isi cumpara o masina crezi ca ii intereseaza nivelul real de emisii - pe client cred ca in primul rand il intereseaza sa cumpere masina la un pret bun, sa fie fiabila si sa aiba costuri totale (carburant + intretinere +taxe) cat mai mici, iar cerintele astea au fost indeplinite
        • +2 (2 voturi)    
          VW si situatia imposibila. (Joi, 24 septembrie 2015, 14:22)

          _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui je

          Clientii nu au fost _INCA_ inselati.
          Vor urma recall-uri ca sa remedieze minciuna catre stat; in urma acelor recall-uri vor urma plangeri cum ca masina "nu mai trage" E o llimita imposibil de pus intre ce cat anume se datoreaza modificarilor pe care VW le _VA_ face si cat anume perceptiei mele subiective..
          Orice alta masina de 6 ani va trebui sa fucntioneze ca o masina de 6 ani care nu polueaza.
          In schimb o masina VW veche de 6 ani va trebui sa functioneze ca una noua (ca VW sa demonstreze ca nu polueaza si nici nu a afectat alftel caracteristicile). VW e intr-o situatie imposibila. Poate ar iesi mai ieftin sa-mi cumpere inapoi masina cu totul sau sa schimbe motorul cu totul insa si in situatia asta ar crea frustrare.
        • 0 (0 voturi)    
          ia sa vezi (Joi, 24 septembrie 2015, 14:39)

          CRMS [utilizator] i-a raspuns lui je

          ..ce taxe o sa plateasca clientul acuma cand masina nu mai este Euro 6
    • +5 (7 voturi)    
      Nu e vorba de amenda (Joi, 24 septembrie 2015, 11:39)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Ci de scaderea increderii in marca si la nivel mai mare in masinile germane ceea ce va duce la scaderi uriase de venituri din vanzari
    • +3 (3 voturi)    
      pt ca (Joi, 24 septembrie 2015, 11:58)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Germania a băgat undeva spre 100 miliarde în Grecia din care 90 probabil s-au întors înapoi la diferite firme din Germania care au livrat diferite produse Greciei. Pe când acuma s-ar putea să iasă din economie 10-20 miliarde pe amenzi din care nu mai intra înapoi ioc și să nu mai intre în economie alte 100 -200 miliarde dacă se pierde încrederea într-un produs de top al industriei germane mașina. pierderea unei piețe gen USA poate afecta serios VW . 600 000 mașini la un preț mediu de 25 000 euro și pt VW e mult asta fără procesele civile în care americani îs mari amatori.
      • 0 (0 voturi)    
        25000 euro? (Joi, 24 septembrie 2015, 18:08)

        n [anonim] i-a raspuns lui falcoind

        vise..... in SUA o caruta vw incepe cu 16900 $.. care 25000? se mai adauga taxe de 1200 $ (livrare si inregistrare numar si ce mai cere reprezentanta )cam atat .... doar ce am venit din reprezentanta lor... e goala! nu mai vand nimic din modele care au probleme... in parcare gol .. cateva masini si batea vantul! americanu reactioneaza promt cand e vorba de banu lui si tepe... singura problema sunt curios cand ataca renault si alte firme neamul care are focul in casa si se gandeste cum sa arda si vecinul!
  • +1 (7 voturi)    
    opa, unchiu sam e suparat rau pe Germania (Joi, 24 septembrie 2015, 11:12)

    bogy [anonim]

    altfel nu se explica aceasta campanie.

    Astfel de practici nu pot trece neobservate la nivel global decat daca este o intelegere intre toti producatorii pt practici similare.
  • 0 (2 voturi)    
    Predictiile apocaliptice au devenit o moda.. (Joi, 24 septembrie 2015, 11:18)

    s.t.e.f. [utilizator]

    toata lumea incearca, poate, poate o nimeresc.

    Ati putea, de exemplu, sa faceti putin research pe tema si sa ne prezentati care sunt "analistii" care "cred ca acest scandal nu este un simplu balon de sapun ci o lovitura chiar in inima economiei germane". Nu de alta, dar pe asta se bazeaza afirmatia din titlu.
  • +2 (4 voturi)    
    Alternativa? (Joi, 24 septembrie 2015, 11:19)

    Cosmin [anonim]

    Bun, si cine sa ii inlocuiasca? Acum 15 ani englezii au ales industria financiara in locul celei auto. Schroeder i-a zis lui Blair ca nu stie ce bani va duce software-ul in masini. N-a stiut! A luat ceea ce parea mai usor.
    Francezii? Ei au savoir faire dar le place mai mult savoir vivre.
    Italienii? LOL.
    Spaniolii? LOL.
    Practic, majoritatea brandurilor internationale se pricep de minune la marketing, dar backbone-ul este german.
  • 0 (0 voturi)    
    Multe (Joi, 24 septembrie 2015, 12:06)

    TD Retail [anonim]

    Daca tu crezi ca japonezii nu fac masini fiabile cu ale lor Toyota, Mazda, Honda, etc sau suedezii cu ale lor Volvo, te inseli.
    • +1 (1 vot)    
      vrei sa spui chinezii (Joi, 24 septembrie 2015, 13:09)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui TD Retail

      cu al lor geely, Suedezii nu mai au de mult nici Volvo nici Saab.
  • +2 (2 voturi)    
    Cum se pot insela testele de emisii (Joi, 24 septembrie 2015, 12:08)

    Laurentiu [anonim]

    Testele de emisii poluante se pot insela destul de usor. Tot ce trebuie este sa scrii cateva linii de cond in plus pe calculatorul de injectie.

    Cum se face exact cititi aici:

    http://e-automobile.ro/categorie-poluare/165-scandal-vw-emisii.html
  • +1 (3 voturi)    
    Cei doi promoteri care au descoperit șmecheria VW (Joi, 24 septembrie 2015, 12:30)

    zizin [utilizator]

    ”Volkswagen scandal: how two campaigners exposed the world's biggest car company”

    Când doi promoteri auto, Peter Mock și John German au inceput testarea emisiilor la automobilele din SUA la începutul în 2014 a fost cu singura intenție de a dovedi Europei că era posibil să produci mașini pe diesel-curat.

    Sponsorizați de Universitatea Virginia de Vest, Mock și German, ei s-au decis să ruleze o serie de modele pe distanța de 1300 de mile de la San Diego la Seattle ca să demoonstreze că tehnologia emission-busting nu afectează performanța.

    Dar când au venit rezultatele, ele nu făceau sens. Deși trecuseră testele de laborator, automobilele Volkswagen pompau niveluri periculoase de toxine, unele de 35 de ori mai mari decât limita legală.

    Cei doi au dat din greșeală peste unul dintre cele mai mari scandaluri de automobile din ultimii ani.

    http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/road-and-rail-transport/11883343/volkswagen-scandal-campaigners-expose-world-biggest-car-company.html
  • 0 (0 voturi)    
    Efect (Joi, 24 septembrie 2015, 12:57)

    Mr john [anonim]

    O
  • +1 (1 vot)    
    mda (Joi, 24 septembrie 2015, 13:31)

    uyt [anonim]

    Sa stea linistiti gerrmanii cu privire la romania...ai nostri sint asa de spalati pe creier de fenomenu vw incit si daca ar cumpara un vag cu motor spart ,a 2-a zi vor trece pe la vag sa mai cumpere unul...si da, cr3d ca cel mai mult ar fi afectati chinezii(doar acolo se fac cele mai multe piese pt industria auto,chit ca celor din aceasta ramura nu le place sa recunoasca)
  • 0 (2 voturi)    
    hi hi (Joi, 24 septembrie 2015, 13:36)

    ekdk [anonim]

    Ha aha ha,cred ca nemtii au vrut sa se razbune pe americani,pt bataia din al doilea razboi mondial si au pus la cale un plan terorist...ha ha ha nici fbi,nici nsa,nici cia nu a putut da de capul unui plan bine pus la punct...l-au gasit doi taietori de frunze la ciini(scuze specialisti
  • 0 (0 voturi)    
    nu-i chiar asa bine (Vineri, 25 septembrie 2015, 8:03)

    valeriu [anonim]

    am comandat ceva haine si incaltaminte pe net made in germani,si am fost dezamagit de calitatea lor,prostesc lumea si la calitate si la pret.mai bune erau in italia.
  • 0 (0 voturi)    
    uoat da fac? (Vineri, 25 septembrie 2015, 9:59)

    zzdop [anonim]

    Sa inteleg ca exista IMBECILI care nu vor mai cumpara masina germana si-si vor cumpara tinichele americane?
    Ca despre asta-i vorba.
    • 0 (0 voturi)    
      Intrebare (Sâmbătă, 26 septembrie 2015, 14:05)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui zzdop

      La tine exista doar masini nemtesti si americane? Nimic intre ele? ///


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi