Corespondenta din Germania

​Danke Mama Merkel, Munchenul e suprasaturat de refugiati

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 13 septembrie 2015, 19:41 Actualitate | Internaţional

Munchenul nu mai poate oferi tuturor refugiatilor un loc de dormit. Pentru prima data de la revarsarea Marelui Val dinspre Austria si Ungaria, de saptamana trecuta, capitala Bavariei nu mai face fata miilor de refugiati care ajung cu trenurile in gara centrala. "Pana la miezul noptii, sambata,ar putea veni pana la 13.000 de oameni", a declarat presedintele guvernului din Bavaria de Nord, Christoph Hillenbrand, postului de televiziune NTV.de. "Nu toti vor putea primi un loc de dormit. Unii dintre ei vor ramane fara acoperis peste noapte", a adaugat el. Datorita situatiei din ce in ce mai critice, Cabinetul bavarez se va intruni duminica, pentru a decide masuri de urgenta. Intre guvernul regional si cel federal, al Angelei Merkel, au inceput sa apara frictiuni.

Seful partidului crestin-social (CSU), Horst Seehofer, critica politica practicata de cancelarul federal in problema refugiatilor. Decizia de saptamana trecuta, de a lasa sa vina din Ungaria in Germania refugiati neinregistrati, e gresita, considera premierul de land bavarez. Seehofer considera ca Germania va ajunge in curand "intr-o stare de necesitate de necontrolat". Cancelarul Merkel subliniaza insa ca dreptul la azil pentru refugiatii politici nu cunoaste constrangeri.

Acestei atitudini extrem de binevoitoare a cancelarului german ii sunt adresate multumirile celor care reusesc sa ajunga in Germania si sunt primiti. "Danke Mama Merkel" sunt primele cuvinte ale multor sirieni care ajung, in sfarsit, "in bratele" care spera ca ii vor ocroti. Ei spera ca Germania ii va apara o vreme de razboi si de ce li s-a mai intamplat groaznic, prin tarile de unde au fugit, unii riscandu-si chiar vietile.

Cu vremea, autoritatile germane ii vor filtra insa pe refugiati, cum au facut-o si in alte dati, consecvent si metodic, incepand cu 1990, cand azilantii politici pe baza de comunism au intrat si ei in valuri, sute de mii dintre ei fiind chiar romani. Despre modul in care Germania aplica legea in privinta azilantilor politici si a refugiatilor de razboi am relatat in detaliu intr-un articol anterior: "Politista si Mica Sirie. O inima pentru refugiati, de la Munchen".

Pana seara, intrasera sambata in gara centrala din Munchen cca 9000 de refugiati. O fotografie facuta de agentia de presa germana dpa arata o parte dintre acestia, revarsand-se pe una din strazile ce duce de la Hauptbahnhof la unul dintre locurile provizorii de cazare.

Iar numarul estimat pentru noaptea de sambata spre duminica era in plus cu inca aproximativ 4.000. In functie de numarul total, pentru 1000-5000 de refugiati nu sunt locuri de cazare peste noapte, asa ca unii dintre noii-veniti vor trebui sa innopteze in gara sau sa-si gaseasca singuri o solutie, a adaugat Hillenbrand, intr-o conferinta de presa tinuta sambata chiar la Hauptbahnhof.

Autoritatile din Munchen au inceput inca de ieri sa amenajeze stadionul olimpic ca lagar provozoriu pentru refugiati.  La amenajarea acestuia s-au implicat si foarte multi voluntari. Cu toate acestea, intr-un timp asa de scurt este greu sa se procure asa multe paturi de campanie. Refugiatii vor trebui in parte sa se multumeasca "cu saltele izolante si cu paturi", a declarat primarul general al Munchen-ului, Dieter Reiter (SPD).

Ospitalitatea localnicilor este insa "de necurmat", a adaugat el, referindu-se la saltelele si paturile aduse in gara de acestia. La o adica, se va intensifica apelul mediatic si prin retelele de socializare, la ajutor voluntar, a precizat Reiter. Iar de sambata se ia in considerare la nivel administrativ si amenajarea de corturi, care sa ii adaposteasca provozoriu pe refugiati. Masurea e necesara, pentru ca "ruta balcanica" e inca plina de oameni in miscare catre centrul Europei, telul lor principal fiind Germania.

Insa nu toti politicienii si nu toate guvernele de land se mobilizeaza asa exemplar ca Bavaria, care de fapt n-are incotro. Sambata, doar opt autocare cu cca 400 de oameni au pornit din Munchen catre landul de vest german Renania Palatinat. "Asta e pur si simplu ridicol", a spus Reiter pentru NTV, considerand ca Munchen-ul preia practic, singur, o sarcina nationala. Desi alte guverne de landuri au declarat ca sunt total "pe faza", realitatea depaseste previziunile si s-ar cere mult mai mult angajament atat din partea acestora, cat si la nivel federal.

Si caile ferate germane Deutsche Bahn sunt, incet, depasite de situatie. In aceasta duminica ia sfarsit vacanta scolara in landul Bavaria si multi localnici sunt asteptati sa se reintoarca acasa, inclusiv cu trenul. DB avertizeaza insa ca, din motive de securitate, unele dintre aceste trenuri vor fi scoase din traficul regulamentar, nepermitandu-se accesul normal pentru calatori.

Valul de refugiati pare a nu conteni asa usor. 6.600 de persoane au ajuns sambata la Nickelsdorf, frontiera austriaca inspre Ungaria. Un purtator de cuvant al politiei austriece este citat de NTV.de  spunand ca noaptea ii vor mai urma 3000-5000 de persoane. Majoritatea acestor oameni primesc hrana si primul ajutor in locuri special amenajate la intrarea in tara. Foarte putini insa cer azil in Austria, marea majoritate calatoresc mai departe catre Viena si Salzburg, inspre Germania.

In acest timp, guvernul din Ungaria continua cu ridicarea zidului pe linia ferata Horgos-Roszke, dupa cum a relatate agentia de presa maghiara MTI. Aceasta portiune de 40 de metri la granita cu Serbia a fost singura nesecurizata, pana acum, cu gard de sarma, de aceea fiind folosita de refugiati ca "poarta spre Ungaria".

In Turcia, actiunile politiei impotriva traficantilor de refugiati se pare ca s-au intensificat. O doamna consul onorific al Frantei in Turcia a fost suspendata din functie, in urma suspiciunilor de a fi vandut barci pneumatice si veste de salvare refugiatilor la Bodrum, oras-port in sud-vestul Turciei.

Iar in Uniunea Europeana, apropo de "problema refugiatilor", s-a produs un clivaj est-vest. Tarile foste comuniste par a fi cele mai inversunate impotriva "cotei de preluare" impuse de Comisia Europeana (CE), desi au cei mai multi cetateni azilanti si imigranti in Vest. Romania insasi da impresia ca-si plateste astfel polita la refuzul de pana acum al intrarii sale in spatiul Schengen.

"Cand noi am vrut, voi nu ne-ati vrut", par sa jubileze guvernantii si presedentia. "Acum nu vrem noi", se umfla muschii la Bucuresti, invocandu-se lipsa de capacitati de cazare, de expertiza in problema, de teama de terorism. Se mai invoca faptul ca acesti refugiati nu vor in Romania, ci "la mama Merkel", problema nefiind romaneasca, nici chiar europeana, ci doar germana. Oricum ar fi, in aceste momente de furie xenofoba si anti-islamism,una dintre traditionalele valori romanesti, ospitalitatea, s-a risipit ca un fum.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
26057 vizualizari
  • +54 (68 voturi)    
    Da, cum indraznim (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:00)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    sa refuzam mii de imigranti economici dintr-o cultura incompatibila, posibil cu teroristi infiltrati printre ei, oameni pentru care nu avem bani sa-i intretinem ?
    • +27 (37 voturi)    
      . (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:32)

      claudiub [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      Dna Dani Rockhoff, în loc să înfiereze în spirit marxist/politic corect "xenofobia" românilor, ar face mai bine să găzduiască în propria casă vreo câțiva "refugiați" islamiști.
    • +15 (25 voturi)    
      nu posibil ci sigur (Duminică, 13 septembrie 2015, 22:46)

      VelciuDoriana1 [anonim] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      cu teroristi infiltrati printre ei, unii au fost si descoperiti deja.
      • -5 (9 voturi)    
        pica drobul de sare.. (Luni, 14 septembrie 2015, 13:14)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui VelciuDoriana1

        Daca Ungaria ar fi gestionat corect problema, toti refugiatii ar fi acum in tabere de refugiati, fara dreptul de a se deplasa liberi prin tara sau in trenuri catre Austria.
        La fel se va intampla si in Romania cu cei 1700 sau 5000 de refugiati, cati vom accepta. De la statutul de refugiat pana la cel de azilant este cale lunga. Fiecare tara poate sa verifice actele si istoricul refugiatilor. Romania are destule baze militare dezafectate pe care le poate transforma in tabere de refugiati imediat (primim oricum bani de la UE pentru asta). Singura problema reala este una de imagine politica pentru Johannis si Ponta in fata unui electorat cu mentalitate de ev mediu.

        Terorismul oricum nu s-a impiedicat niciodata de astfel de probleme birocratice. Un eventual terorist va trece granita singur, cu acte in regula, fara sa atraga atentia asupra sa.
  • +49 (57 voturi)    
    ... (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:04)

    tirolez [utilizator]

    Bine ca au invitat nemtii refugiati "fara numar" si acum tot lipsa de solidaritate a Romaniei o deranjeaza pe autoare.
    Sa inteleg ca nu vor mai putea folosi stadionul pe termen nedeterminat? Si ca parintii care calatoresc cu copiii la inceperea scolii nu se mai pot baza pe trenurile pe care le stiau. Asta da respect pentru cetateni. Va fi interesant cat vor suporta nemtii asta.
    • +4 (4 voturi)    
      NU nemtii au invitat refugiati "fara numar" (Luni, 14 septembrie 2015, 18:27)

      ardelean [anonim] i-a raspuns lui tirolez

      Poll: Majority of Germans reject immigration from outside the EU
      http://www.euractiv.com/sections/global-europe/majority-germans-reject-immigration-outside-eu-312282

      Dupa cum se vede, majoritatea germanilor resping ideea imigratiei din afara UE.

      Cei care au invitat refugiati "fara numar" sint o mina de oligarhi rupti de realitate, cu porniri totalitare si total dezinteresati de vointa poporului, in frunte cu o doamna care, poate, ar fi mai bine sa treaca pe la citeva cabinete neurologice inainte de a mai face alte declaratii publice si a prezida sedinte de guvern, sa vada daca se mai poate remedia ceva, ori sa-si dea demisia si sa-si ingrijeasca sanatatea subrezita de stressul in care traieste de prea multi ani, daca asta va fi sfatul doctorilor. Stim cu totii ca, dupa o virsta, facultatile intelectuale pot fi grav afectate de o sumedenie de boli. Nu e nici o rusine sa te lase memoria, sfincterele, sa incepi sa vorbesti prostii... Asta ne asteapta pe cei mai multi daca nu crapam la timp.

      Si, desigur, in sprijinul acestor idei aberante a sarit toata presa neomarxista (neomarxismul e si el o boala psihica... "a mental disorder", cum zic americanii), presa care e cam 90% din tot ce inseamna ziare si televiziuni, procent care spune multe si despre noi, ca specie pe cale de extinctie se pare.
  • +46 (52 voturi)    
    Cei care manifestau pentru acceptarea lor (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:09)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    sa-i cazeze alaturi de ei in apartamentele lor.
  • +37 (43 voturi)    
    unde nu-i cap, vai de picioare ! (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:11)

    novator [utilizator]

    Iresponsabilitatea politicianista a unor lideri, duce la drama actuala si viitoare a refugiatilor dar si a cetatenilor europei.

    Mamasa Merkel a crezut ca indemnurile ei nu vor avea ecou iar acum, coplesita de realitatea crunta, da din colt in colt, evident fara solutii iar problema abia acum incepe sa isi arate forta caci milioanele de migranti care vor urma, vor ingropa Germania.

    Crede ea oare ca ii va putea opri prin "controale" la frontiera ? Dupa cum s-a vazut deja, puhoaiele nu pot fi oprite nici cu garduri, nici cu politia si nici armata nu le va face fata pentru ca nu vor deschide focul (ar fi o crima impotriva umanitatii).

    Asa ca, Germania, din cauza incompetentei politicienilor vostri, va asteapta zile negre !
    Traiasca "democratia" parlamentara, mama tuturor escrocilor, incompetentilor si mincinosilor !
    • +22 (24 voturi)    
      păi da (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:05)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui novator

      Bine că pe vremea lui Ştefan cel Mare apărarea graniţelor ţării cu arma în mâini nu era considerată "crimă împotriva umanităţii", că azi n-am mai exista...
      • +17 (17 voturi)    
        asa este dar in acea vreme...... (Luni, 14 septembrie 2015, 0:17)

        novator [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

        .....puhoaiele erau inarmate pe cand acum, este vorba doar de civili neanarmati.

        Se spunea , in vremea comunismului, ca Mao Tze Dong ar fi spus ca el poate distruge URSS-ul fara sa traga un foc de arma. Cum ? Spunea ca ar putea trimite peste granita cu URSS-ul 100 de milioane de copii si femei, neanarmati, iar rusii ar fi fost nevoiti sa ii ia prizonieri, sa ii cazeze, sa ii hraneasca, sa ii imbrace....etc.
        In doua luni de zile, URSS-ul ar fi fost distrus economic.
        Iata ca ceea ce se intampla astazi in Europa, pare sa ii dea dreptate strategiei lui Mao.

        Cotcodacii din Germania, Austria si Franta, la unison cu gainile de la Bruxelles, nu inteleg ca suvoaiele de oameni care au venit din zone de conflict, obisnuiti sa vada moartea zilnic si care au parcurs mii de Kilometri riscandu-si viata, nu pot fi opriti cu nimic, din drumul lor.

        Asa ca, "masurile' aiuristice luate de cotcodacii din cotineata de aur de la Bruxelles, sunt fix niste inutile frectii la piciorul de lemn.
        • 0 (0 voturi)    
          da de unde (Joi, 17 septembrie 2015, 20:59)

          cotcodaci pe naiba [anonim] i-a raspuns lui novator

          cotcodaci pe naiba, stiu ei ce fac, si sunt prea destepti pentru ca sa ne dam seama ce urmaresc

          voi chiar credeti ca germania nu are spioni prin siria si prin lybia, si chiar credeti ca nu stiau ca pleaca asa multi refugiati spre ei?

          refugiatii astia nu se teleporteaza, calatoresc cu zilele si cu tehnologia avansata din ziua de astazi serviciile secrete stiu cu mult timp inainte ca valuri de refugiati se pregatesc sa plece

          au si ei observatori/spioni reporteri prin orasele si zonele din siria si libia si le comunica cand valuri pleaca de pe acolo, stiu ca o sa ajunga in tarile europene, minus cei care se ineaca

          ca n-au stiut cati vin e gargara pentru fraieri care cred orice

          situatia creata are un scop bine determinat dinainte, pe care noi nu-l stim dar putem sa-l banuim si anume:

          ntarirea sistemului de supraveghere in tarile europene, germania, franta, etc, camere de supravheghere instalate pe strazi ca in anglia, consolidarea armatei si alocarea unor sume mai mari pentru armata
          - investitii in armata
          - supraveghere video pe strazi
          - aparitia unor boli si vaccine noi

          - sutele de mii de refugiati primiti trebuie sa manance, sa se cace, sa locuiasca undeva, si o sa cauzeze probleme germanilor de rand
          - refugiatii nu-s neajutorati, femei si copii si batrani, ci sunt tineri si barbati in putere care o sa rupa, o sa fure, o sa sparge si o sa cauzeze probleme
          - o sa creasca infractionalitatea
          - o sa apara elemente teroriste, venite cu refugiatii
          - o sa apara boli noi,

          grasu ala care plange cu copilu in brate mai bine statea la el in tara sa lupte cu dusmanii

          refugiatii in mod normal sunt oameni inapti de lupta... batrani.. copii.. femei..

          dar din cate se vede in poze sunt numai tineri buni de lucru

          daca mao tze dong trimitea 100 milioane de copii si femei, tu crezi ca rusii ii hraneau si imbracau?

          nu-i impuscau dar ii luau prizonieri si-i puneau la munca subnutriti pana se alegea prafu de ei
  • +57 (65 voturi)    
    Ipocrizie Germana (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:12)

    Meno Pauza [anonim]

    Dani draga daca tu numesti ce se intampla acum Ospitalitate eu o numesc Ipocrizie...o baba la menopauza sa o numim Angela iese la televizor si declara ca toti Sirienii care ajung in Germania vor primi azil si adapost. In acel moment toate Tratatele Europene, Legile nationale si Europene au fost spulberate. Tot edificiul asta European creat si in scopul evitarii conflictelor dintre tarile Europene si in scopul evitarii unui al 3-lea razboi mondial din moment ce primele doua au pornit din Europa, a fost zdruncinat prin Diktatul acestei babe sclerozate. Am o rugaminte: poti tu sa o intrebi de ce este necesar ca acesti emigranti sa vina cu barca din Turcia dupa care sa alerge 1000 de km prin papushoiul Grecesc, Sarbesc Unguresc si Austriac? De ce nu a inchiriat Muther Angela 10 nave de Croaziera sa-i aduca din Bodrum in Hanovra? Multumesc
  • +39 (43 voturi)    
    full (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:20)

    syr [anonim]

    Deci ajung si gemanii in curand de la mama Merkel la tata Orban. Se pare ca de data asta tatal e cel cu capul pe umeri iar mama este aeriana.
  • +30 (36 voturi)    
    Ospitalitatea, vorbim aceeasi limba doamna jurnali (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:28)

    aaa [anonim]

    Ce inseamna ospitalitate doamna jurnalist ?

    varianta 1) hotel gratis la mine in casa
    varianta 2) ofer gazduire cui vreau eu

    Desigur, daca nu crezi in proprietate privata in sinea ta, intelegi ca e varianta 1.
  • +43 (49 voturi)    
    fun (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:36)

    gelu antigelu [anonim]

    stai sa vezi ce-o sa fie peste o luna. sau la anu pe vremea asta. oare cat timp o sa treaca pana vor incerca din toate puterile sa opreasca acest puhoi nesfarsit?
    sa vezi ce-o sa fie peste cativa ani cand toti acesti flamanzi vor fi tratati exact asa cum isi trateaza Germania emigrantii de zeci de ani, ca pe niste tolerati, aflati umdeva la marginea societatii. ei vor fi exploatati la sange nu atat de germani ci de turcii si kurzii din Germania care erau pe ultima treapta a societatii si acum cu sosirea sirienilor mai urca o treapta. Germania nu este o tara primitoare pentru emigrantii din Est darmite pentru sirieni. sa vezi ce frustrare va acumula aceasta adunatura si copii lor cand vor realiza, incet - incet ca Germania nu este nici pe departe raiul pe care il cauta. si se vor radicaliza, exact dupa modelul consacrat. sa vezi atunci distractie. atunci o sa putem vorbi despre cat de xenofob sunt romanii si esticii in general. cum o fi mai bine sa fii prost si sa-ti tai singur craca sau sa fii xenofob?
    • +20 (22 voturi)    
      Dacă ai ştii câtă dreptate ai (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:10)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      Mulţi dintre nemţii şi svabii care au părăsit România după 90 ar fi dorit să revină, dacă mai aveau unde, dacă n-ar fi vândut tot la plecare. Asta după ce s-au lovit de ospitalitatea germană. Şi ăia erau de-ai lor, vorbeau limba, aceeaşi credinţă şi cultură. Mi-e groază să-mi imaginez cum vor reacţiona musulmanii în aceeaşi situaţie.
    • +24 (28 voturi)    
      al treilea razboi mondial (Duminică, 13 septembrie 2015, 22:34)

      dece [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      va fi inceput tot de Germania!

      Migrantii arabi nu sunt majoritari sirieni!
      Toti migrantii vor in Germania!
      Toti migrantii vor case sigure, servicii conform studiilor pe care pretind ca le au, toti vor salarii mari si ajutoare sociale imense!
      Toti migrantii nu vor sa renunte la islamism si nu vor sa se integreze intre nemti! Limba germana nu o vor invata niciodata si vor trai generatii in ghetouri!
      Arabia Saudita nu a vrut sa-si primeasca fratii arabi, sa-i gazduiasca, sa ii integreze in marele spatiu arab! Dar va sponsoriza 200 de moschei...in Germania!
      In Marea Britanie, in Grecia, in Ungaria, in Cehia si chiar in Polonia intoleranta fata de migranti e la putere, majoritara! Romania e muuult in urma acestor tari...
      Ospitalitatea romaneasca spune ca te primesc daca vreau, cand vreau eu si te tratez cu paine, apa si sare! Nu presupunem ca te tin in casa mea, la masa mea, pe mancarea mea, pe viata, cu tot cu rudele tale...si eu mor de foame afara, in frig, dezbracat si subnutrit!

      Ce dracu', s-au intalnit hotii cu prostii!??
    • +15 (17 voturi)    
      confirm (Luni, 14 septembrie 2015, 1:25)

      NewLevel [anonim] i-a raspuns lui gelu antigelu

      Stau de 3 ani in Germania si pot sa spun ca este un sistem extrem de ipocrit, mai ales pentru straini. Am zeci de exemple din experienta personala dar si din cea a cunoscutilor de aici.
      Acum nemtii i-au primit pe refugiati cu apa, sandwich-uri, ciocolata si ursuleti de plus, dar sa nu dea dracu' miine vreunul din refugiatii astia sa le ceara 50 de centi in gara sau o tigara. Vor pufni din nas, se vor uita urit la ei si le vor arunca un "N-am!" scurt.
      Cind vor intra in masinaria de tocat germana, abia atunci se vor trezi la realitate si vor incepe sa stringa frustrari.
      Atunci va incepe distractia, cum zici.
  • +36 (42 voturi)    
    este nevoie si de dreptate si echilibru in UE! (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:37)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Si da, atatia ani, nu am fost buni de Schengen, acum suntem buni de luat refugiati?
    Nu e vorba ca nu facem fata, sunt sigur ca putem lua si cateva zeci de mii-insa ar trebui sa ni se dea totusi dreptul noua sa alegem si decidem asta, nu sa ni-i bage pe gat tanti Merkel, dupa ce i-a chemat pe toti in Germania inainte.
    Ar trebui facuta o separare f. clara intre REFUGIATI (de razboi, politici) si IMIGRANTI (economici)! Ok, la prima categorie e de inteles, nu au avut de ales, trebuiau sa plece de acasa, caci le era pusa viata in pericol (chiar si asa, ar trebui sa dam prioritate categoriilor aflate in situatii de risc maxim:crestini, yazidi, atei etc). Si am mai avut valuri de refugiati in Romania si in al doilea razboi-multi polonezi,daca atunci, ca eram mai putini si mai saraci i-am putut adaposti, e clar ca putem sa o facem si acum cu ceva mai putini sirieni. Insa cu conditii clare-doar pe perioada razboiului, iar la terminare sa se intoarca la ei, fara discutii.
    In ce privesti imigrantii (economici)-astia chiar nu vor in Romania, de ce sa ni se impuna si noua si lor 'cote'- aici vorbim de nazism deja, sa li se impuna unor oameni veniti din strafundurile Africii sau Asiei/Orientului Mijlociu, care au auzit ei ca in Germania sau Suedia pot sa isi gaseasca o viata mai buna, sa stea in Romania, de care fug? e maxima umilinta si pt noi si pt ei. Avem si asa o piata a muncii obtuza, cu multi someri, avem multe probleme sociale nerezolvate la noi, clar nu avem cum sa ii ajutam si pe acestia.
    De ce nu se agita ei mai bine sa rezolve totusi problema razboaielor si conflictelor din regiunile de unde au venit? De ce nu se agita sa acorde ajutoare pt (re)constructie acolo , sa motiveze investitorii lor sa faca investitii acolo, sa doneze si investeasca in infrastructura de baza (apa, electricitate, comunicatii etc) acolo? Doar asa pot fi si ei si vom fi si noi mai linistiti! E asa de greu pt politicienii Europei sa conceapa un plan major investitional si de ajutor acolo?
  • +10 (32 voturi)    
    Poate gresesc dar, (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:43)

    Observer [anonim]

    Eu cred ca nu se vrea cu adevarat stoparea valului de imigranti. Germania, cu o populatie imbatranita, are nevoie de o forta de munca ieftina, care e dispusa sa faca si munci pe care neamtzul nu le-ar face.
    • +20 (22 voturi)    
      Gresesti 50% (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:25)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Observer

      Nu se vrea stoparea imigrantilor, dar motivul nu e "forta de munca ieftina", ci crearea de haos, in urma caruia sa se mai dea niste legi prin care sa mai pierdem niste libertati. Forta de munca ieftina e destula, din Estul Europei, Turcia etc. care se acomodeaza mult mai usor in Germania. Imigrantii astia nu vor sa se integreze, vor sa faca ce vor si sa fie cum vor.
    • +19 (19 voturi)    
      nein (Duminică, 13 septembrie 2015, 22:28)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Observer

      balcanii au populatie puhoi pentru nevoile germaniei...nu prea au nevoie de sirieni pentru demografie...
  • +43 (49 voturi)    
    Cum se minte abuzind de sensurile cuvintelor (Duminică, 13 septembrie 2015, 20:47)

    A.B. [anonim]

    "Oricum ar fi, in aceste momente de furie xenofoba si anti-islamism,una dintre traditionalele valori romanesti, ospitalitatea, s-a risipit ca un fum." (Dani Rockhoff)

    Xenophobia: an unreasonable fear or hatred of foreigners or strangers, or of that which is foreign or strange.

    Xenofobie: teama sau ura irationala fata de straini sau necunoscuti, sau fata de ceea ce e strain sau necunoscut.

    Cuvintul cheie, aici, e "irationala". Xenofobia e irationala (si nevindecabila probabil). Cum irationale sint si claustrofobia, agorafobia si multe alte fobii. Poti sa il bestelesti pe unul pentru ca ii e frica de ascensor sau pe altul caruia ii e frica sa vorbeasca in fata unui public numeros?

    Pe de o parte, a fi xenofob inseamna a respinge TOT ce e strain. Resping romanii tot ce e strain? Au romanii vreo teama irationala fata de spanioli, finlandezi, greci, americani etc.? Sau au romanii vreo obligatie sa ii iubeasca pe toti strainii, fara nici o diferenta? Sau au absolut TOTI strainii vreun drept la simpatia noastra?

    Pe de alta parte, e ceva irational sa te temi sa accepti in tara ta, in orasul tau, in vecinatatea ta mii si mii de islamisti? Ce e irational in a-i fi teama de siiti, suniti, kurzi etc. UNUIA CARE NU A FOST PLECAT PE ALTA PLANETA IN ULTIMII 20 DE ANI?

    Cum sa nu-ti fie teama de indivizii din tribul hutu, care au macelarit in doua luni 800.000 de tutsi, pe unii mincindu-i apoi sub forma de fripturi la gratar? Cum sa-i primesti la tine in casa?

    Dupa ce l-ai vazut pe Myke Tyson muscindu-i lui Evander Holyfield o bucata din ureche si raminind cu ea in gura, chiar nu simti nici o adiere de xenofobie vis-a-vis de dement?
    • +26 (28 voturi)    
      Asta e tactica (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:32)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui A.B.

      Cum nu esti de acord cu ceva, ti se pune o eticheta: xenofob, rasist, homofob, antiislamic etc. Adica e ceva in neregula cu tine, nu cu ei. Bineinteles ca amatorii de etichete instant nu sunt curiosi sa verifice cu dictionarul etichetele tampe pe care le pun instant. Si politia maghiara era destul de confuza si ezitanta, probabil le era frica sa nu fie "linsati mediatic" si etichetati ca rasisti si xenofobi. In ziua de azi ne e mai frica de media si de Facebook, decat de a face ceva rau.

      Nu e vorba de nici o xenofobie si de niciun anti-islamism. Suntem precauti cu acesti oameni PENTRU CA AM VAZUT CE AU FACUT IN ALTE PARTI si pentru ca VEDEM CUM SE COMPORTA si acum.
    • +14 (16 voturi)    
      +1, exact asta am comentat si eu mai sus (Duminică, 13 septembrie 2015, 22:10)

      aaa [anonim] i-a raspuns lui A.B.

      Exact asta am comentat/sesizat si eu mai sus, dar tu ai fost mult mai explicit. Efectiv m-a frapat folosirea incorecta a unui cuvant clar definit.

      Eu cred ca cine a scris articolul nu intelege exact sensul cuvintelor in limba romana.

      sau poate ca intelege si vrea sa faca oleaca de manipulare.
  • +10 (10 voturi)    
    ... (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:02)

    dragos234 [utilizator]

    Problema refugiatilor este spatiului Schengen. Grecia, Ungaria, Austria si Germania, tarile de pe ruta refugiatilor sunt tari Schengen.
    Noi nu suntem in Schengen, asa ca nu ne priveste.
    A, ca vrem noi totusi sa primim niste refugiati, asta e din generozitate, nu din obligatie.
  • +14 (18 voturi)    
    Vise (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:20)

    Bogdanel [anonim]

    Stimate domn,

    Fabulati daca va imaginati ca Germania sau vreo tara occidentala va trimite vreun imigrant inapoi. Incercati sa vizualizati niste din astia urcati cu forta de politie pe vapor cu destinatia Africa. Nu mai exista asa ceva in societatea noastra corect politica multilateral-dezvoltata. Mass-media occidentala leftista ar sari ca muscata de cur ca vai ajutor unde ne e umanitatea, ne intoarcem la nazism. iar idiotii utili s-ar incolona docil.

    A, si dupa cum va spunea cineva mai sus nu aveti proprietatea termenilor cand vorbiti de "xenofobie". Spaima noastra a inapoiatilor anti-musulmani nu e irationala ci fundamentata empiric -pentru cine nu s-a spalat complet pe creier si are minime cunostiinte despre ce inseamna aceasta ideologie (ideologie, nu religie) a Islamului

    Eu sunt pro-imigratie in Romania pentru albi, europeni, americani, asiatici, tamili (astia-s negrii ca smoala), budisti, crestini,atei, sintoisti, sceintologi. NU VREAU MUSULMANI. Atat
  • +25 (27 voturi)    
    Diferenta dintre Romania si Germania este ca... (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:29)

    worker [anonim]

    ... in Germania daca bati un politist ajungi instantaneu la puscarie sau in rai. In Romania daca bati un politist e posibil ca politistul sa fie sanctionat.

    Intelegi Dani? Romanii se tem sa primeasca azilanti mai multi pentru ca institutiile noastre nu fac fata. Nu ii vor putea proteja in cazurile de tipul celui de mai sus. Ale nemtilor fac fata si de aceea isi permit mai multi azilanti.

    Si da Dani... Germania a spus NU Romaniei si DA Siriei... in acest caz Europenismul Germaniei s-a risipit ca un fum...
    • 0 (0 voturi)    
      refugiati (Marţi, 22 septembrie 2015, 12:57)

      monip [anonim] i-a raspuns lui worker

      asa e
      Germania a spus NU emigratiei din Romania..in loc sa primeasca romani la lucru pe un salariu mai bun ca in tara, prefera sa primeasca arabi pe acelasi salariu probabil..
      Copii nostri nu vor mai avea unde emigra pt un job mai bun...
      L-am dat pe fi-miu la germana dar ma gandesc sa il retrag...nu-i va mai folosi sa stie limba..ca oricum nu va mai avea nici o sansa acolo
  • +21 (23 voturi)    
    Ospitalitate (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:32)

    slur [utilizator]

    Nu e vorba de ospitalitate. Daca in loc de Siria ar fi Germania sau Franta, as fi de acord sa preluam 600.000, nu 6.000 de refugiati. La fel daca ar fi cazul Japoniei, care are o alta religie - deci nu pot fi acuzat ca sunt xenofob. Dar dupa ce am vazut cum a decurs "integrarea" musulmanilor in Suedia si in Anglia, trebuie sa spun "nu". Nu e cazul sa descriu aici
    De abia astept sa-i vad iesind in strada cu zecile de mii in Germania, cerandu-si 'drepturile'.
  • +14 (16 voturi)    
    da (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:39)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    aia cu filtrarea refugiatilor e gluma zilei, pina acum nici un ciuhap musulman n-a fost expulzat vreodata si nici nu va fi, poate doar in cazul unei reactii puternice a poporului german impotriva lor, lucru pare-se putin probabil,in conditiile in care indoctrinarea comunistoida se practica de zeci de ani. Altfel, nici o poza cu un puradel in lacrimi, ceva ''impresionant'' care sa atinga lumea la coarda sensibila, chiar nimic?
  • -12 (14 voturi)    
    opinie (Duminică, 13 septembrie 2015, 21:54)

    dama [anonim]

    1.Am observat ca nici un sirian nu vrea sa ajunga in Rusia. Daca debarca in Siria populatia ii asteapta cu flori.
    2. Daca ne uitam la ce se intampla la noi nu a spus nimeni ca hotelurile de la mare se inchid toate din septembrie pana in mai anul urmator si sunt goale, pustii. Vara refugiatii pot sta in corturi de campanie, e cald si pana atunci ar fi vreo 9 luni asigurati (toamna, iarna, primavara). Ce ziceti?
    • +12 (12 voturi)    
      Eu zic ca hotelurile sunt proprietate privata (Luni, 14 septembrie 2015, 9:07)

      AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui dama

      Tu ce zici de asta? Daca esti in continuare de acord ca trebuie cazati acolo, ce zici sa-i cazezi la tine in casa pe perioada cand tu esti in concediu ? Ca doar sta casa goala degeaba.
  • +7 (7 voturi)    
    uk (Duminică, 13 septembrie 2015, 22:17)

    uk [anonim]

    Vezi numarul de persoane care sunt impotriva imigrantilor in UK.
    https://petition.parliament.uk/petitions/106477
  • +9 (13 voturi)    
    0,8 mil + 4,5 mil = 5,3 milioane (6,5% din 81 mil) (Duminică, 13 septembrie 2015, 22:26)

    zizin [utilizator]

    ”Cancelarul Merkel subliniaza insa ca dreptul la azil pentru refugiatii politici nu cunoaste constrangeri.”

    Hmm...
    Conform Wiki, în Germania trăiesc între 118.000 și 250.000 evrei,

    https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_population_by_country

    iar dacă se îndeplinește planul lui Merkel de a primi în Germania 800.000 refugiați musulmani, aceștia se vor adăuga celor cca. 4,5 milioane musulmani deja existenți (5,5% din populația Germaniei), ceea ce, probabil, le va da serios de gândit evreilor din Germania...
  • +15 (19 voturi)    
    Autorul e complet deplasat. (Duminică, 13 septembrie 2015, 22:41)

    /./ [utilizator]

    1.Germania nu poate hotara pt soarta tuturor tarilor din UE desi a facut acest lucru.E absolut normal sa fi exista niste discutii inainte dar nu au existat.Ne trateaza ca pe niste sclavi nu ca pe niste parteneri din cadru UE.Teoretic Romania trebuia sa faca mai mult zgomot, putea lejer sa compare germania cu comunistii.Care e diferenta intre Rusia si Germania in cazul de fata.Nici una, ambele se bazeaza pe forta sa isi impuna solicitarile.

    2.Nu e normal ca imigrantii sa fie integrati in Romania la doleantele germaniei, mi se pare normal ca dupa un an doi ( si razboiul se termina )sa se intoarca in tara lor nu sa ramana in Romania cum doreste Germania.De ce are germania o problema cu tarile care nu au mosulmani prea multi in ele???

    3.Am fost ospitalieri cu tiganii si am vazut ce a iesit.Ne-am fript o data , a doua oara nu ne mai frigem.Si tiganii sunt mici copii pe langa ce ar iesi daca am avea mosulmani.
  • +9 (11 voturi)    
    sa vedem, comenteaza autorul filmuletul sau tace (Duminică, 13 septembrie 2015, 22:51)

    /./ [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=KVWAIKoatWM

    Poate filmuletul asta pune autorul pe ganduri desi cand e vorba de nemti deja incep sa am dubii..Pe zi ce trece realizez ca romanii sunt de 10 ori peste nemti ca inteligenta atat ca istoria a fost mai tot timpul impotriva noastra.
  • +5 (7 voturi)    
    eu zic sa ramanem ospitalieri (Duminică, 13 septembrie 2015, 22:51)

    baimarean [utilizator]

    in buna traditie romaneasca....dupa modelul patentat care "au venit in tara noastra / de-au cerut pamant si apa"
    si cu un ospitalier "welcome" ?! tip Stefan cel Mare sau Mircea cel Batran catre Sinan Pasa, sau Vlad Tepes (care a salvat Europa, remember?!) Chiar asa, poate ar trebui sa dam drumul la niste zvonuri despre Dracula, nu ? ;)
  • +5 (5 voturi)    
    Dani, usor cu gramatica pe scari. (Duminică, 13 septembrie 2015, 23:28)

    jnski [utilizator]

    "noii-veniti" ?
    Corect este nou-venitii.

    Intreaga structura "nou-venit" este adjectiv, care poate fi trecut la plural sub forma "nou-veniti".

    "Nou" nu se trece la plural, pentru ca este un adverb, nu descrie oamenii care au venit, ci descrie cum sunt ei veniti. Partea de vorbire care determina sensul unui adjectiv se numeste adverb. Iar adverbul nu "face plural".
    • -3 (7 voturi)    
      vorbeste si scrie impecabil... (Luni, 14 septembrie 2015, 8:23)

      lili [anonim] i-a raspuns lui jnski

      Plecata de peste 25 de ani din Romania, dna Rockhoff scrie impecabil cum NU stiu sa scrie 99% dintre politicienii care conduc Romania!
      Nu mai vorbesc despre restul romanilor...
      Felicitari, dna, imi place cum scrieti, dar eu consider decizia dnei Merkel o eroare istorica pe care Germania si Europa o va regreta amarnic nu peste multi ani...
      Mai vedem...
    • +2 (4 voturi)    
      asa e (Luni, 14 septembrie 2015, 9:29)

      dani [anonim] i-a raspuns lui jnski

      Multumesc, s-a notat :)
  • +13 (13 voturi)    
    lasa (Duminică, 13 septembrie 2015, 23:37)

    dum_i [utilizator]

    lasa ca si mama rockhoff provaduia pana acum ca sa vina toti amaratii planetei in germania si ca ce naspa sunt romanii cei salbatici care nu-i vor.

    se schimba atitudinea mass-mediei germane, hop si mama rockhoff isi uita puii.
  • +12 (16 voturi)    
    Mama Rockhoff (Luni, 14 septembrie 2015, 0:17)

    quietguy58 [utilizator]

    Dna Rockhoff,

    Cucoana, daca vrei i-ai pe toti arabii la tine acasa, lasa-ne pe noi in pace cu fitzele tale.
  • +1 (1 vot)    
    despre refugiati (Marţi, 15 septembrie 2015, 1:26)

    Lucian Ionescu [anonim]

    Priviti la toate aceste haimanale ,acesti vanzatori de tara,aceste gunoaie care ne-au amanetat tara,pas cu pas!Toate satanele astea ,toata adunatura asta de masoni acum continua sa ne vanda fiecare centimetru patrat pt ca asa vor masonii din alte tari.Uitati-va oameni buni,la Pieleanu,Gadea de la Antena,si alti detractori de pe la Realitatea,cum ne arata ei imagini cu acei copilasi sau acei crestini crucificati de catre satanele alea musulmane!Dar copiii nostri vanduti pana prin 2000 de catre tot soiul de impostori,inclusiv de catre presedintele teuton?Dar copiii care stau pe munti de gunoaie si nu au ce manca?Dar copiii din orfelinate? Dar pensile batranilor care au fost taiate?Adica sunt aici mii si mii de oameni fara case,fara pensii,spitale cazute la pamant,si vin niste impostori din astia Pieleni,Mieleni si tot soiul de papagali din astia care isi castiga banii latrand pe la televiziunile unor hoti,a unor puscariasi,si ne tin noua lectii de umanitate! Adica ungurii isi fac de cap cum vor ei prin Ardeal,nelasandu-ne sa arboram nici macar steagul pe Primarie,tiganii au ajuns stapanii tarii,si noi trebuie sa ii primim si pe refugiatii aia.Si ii intreb pe impostorii astia,pe acesti vanzatori de tara:cu copiii care cauta prin gunoaie ce faceti?Cu 30% din populatia tarii saracita ce faceti?De ce Uniunea asta a masonilor,asa zisa Uniune Europeana , nu a alocat milioanele alea pentru pensionarii care mor,pentru copiii care nu au ce manca,pentru salariile profesorilor,ale medicilor?Adica tu ii da unui imigrant cateva sute de euro pe luna,in timp ce un profesor ,in unele cazuri,castiga mai putin decat un sirian refugiat pe aici sau in alta tara?Dar ce a ajuns tara asta?Chiar am innebunit de tot?Nu mai suntem in stare sa ne lepadam de ei?Lepadatura aia de Oprea, ba a fost cu Basescu,ba cu Nastase,ba cu altii,si pe asta nu l-a votat nimeni in viata lui,a fost un partid creat artificial de catre Basescu si nici un roman nu a votat aceasta adunatura de puslamale


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version