Ministrul de interne german spune ca Spatiul Schengen este in pericol. Acordul este amenintat pentru ca tarile prin care intra imigrantii nu isi asuma responsabilitatea pentru acestia, acuza Thomas de Maiziere

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 22 august 2015, 11:54 Actualitate | Internaţional

Spatiul Schengen
Foto: Wikimedia Commons
Ministrul de interne german, Thomas de Maiziere, a declarat, in contextul crizei europene a imigrantilor, ca nu poate exclude suspendarea participarii tarii sale la acordul Schengen. Bruxelles-ul a reactionat repede, subliniind ca libera circulatie este "ne-negociabila".

Oficialul a declarat BBC ca sprijina acordul, dar ca acesta poate fi "in pericol". El a solicitat Marii Britanii sa primeasca mai multi imigranti.

Germania se asteapta sa inregistreze 800.000 de solicitari de azil in acest an, mult mai mult decat celelalte tari.

"Toate tarile UE trebuie sa devina mai constiente de responsabilitatile lor", a spus ministrul de la Berlin.

Thomas de Maiziere spune ca Schengen este amenintat de tarile care nu respecta principiul potrivit caruia responsabilitatea pentru solicitarea de azil apartine tarii care a jucat cel mai important rol in intrarea solicitantului in UE.

Principiul este stabilit in Regulamentul Dublin.

Cei mai multi migranti ce trec Mediterana ajung intai in Grecia si Italia, unde autoritatile spun ca nu pot face fata numarului acestora. Folosind spatiul Schengen, multi migranti o iau apoi spre nordul Europei, sperand sa obtina azil in alte parti ale UE.

"Daca nimeni nu respecta legea, atunci Schengen este in pericol, de aceea avem nevoie urgent de solutii la nivel european", a subliniat oficialul german.

Reactia la declaratiile oficialului german au venit repede, un purtator de cuvant de la Bruxelles spunand ca libera circulatie in UE este "ne-negociabila". Comisia Europeana precizeaza ca orice se constituie in control sistematic la frontiera este impotriva legislatiei UE, scrie euobserver.com .

Comisia Europeana a respins, vineri, criticile referitoare la reactia considerata ineficienta fata de imigratia masiva, argumentand ca disputele intre statele membre ale Uniunii Europene ingreuneaza actiunile comune.










10306 vizualizari
  • -29 (43 voturi)    
    inceputul sfarsitului UE (Sâmbătă, 22 august 2015, 12:24)

    millenium [anonim]

    E de bine,UE o constructie artificiala facuta pentru interesele Germaniei.
    In maxim 5 ani se duce de rapa
    • +25 (33 voturi)    
      interesele germaniei? (Sâmbătă, 22 august 2015, 13:43)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui millenium

      inteleg ca germanii au bagat romania in UE pt. ca aveau nevoie de tiganii romani? si este in dezinteresul romanilor sa circule liber pe teritoriul european, sa locuiasca si sa munceasca unde doresc?
      bai agent moscovit!...
      • -11 (23 voturi)    
        Greatza (Sâmbătă, 22 august 2015, 16:12)

        Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        Fastistoizi nenorociti. Nu vor decat tineri romani cu studii superioare suportate de Romania. Nein, Jav-elorr.
        • +11 (13 voturi)    
          deci (Duminică, 23 august 2015, 0:44)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Reticentul

          clar, pe tine nu te vor. Poate in franta sau coreea de nord sa ai vreo sansa. Exclud rusia unde deja existi si postezi.
          • -4 (6 voturi)    
            asa e (Duminică, 23 august 2015, 19:52)

            doru001 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            este in rusia cum esti tu pe frontul din ucraina.
            • +3 (5 voturi)    
              tu (Luni, 24 august 2015, 0:48)

              baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui doru001

              de unde stii, ma, esti la consola de alaturi?
              Sinteti amindoi in hala pestilentiala de la savuskina, asta e adevarul.
              • 0 (0 voturi)    
                :))))) (Luni, 24 august 2015, 16:08)

                doru001 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

                eu stiu sa vorbesc fara sa-njur. stii cum spuneau cei ca tine in anii '50: "destul s-au c...t pe capul nostru tovarasi, e timpul sa mai deschidem si gura!" poti spune asta si acum, suna modern.
      • -1 (13 voturi)    
        de straja UE (Sâmbătă, 22 august 2015, 16:21)

        cusa [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Nu, aveau nevoie de vamesi si graniceri. Or la vama si la granita, nu ii pui pe Kant, Hegel si Goethe, pui ... altceva .
        E singurul motiv pt. care am fost bagati in UE, si cu sprijinul Fr. Germania a sprijinit Bg.
      • +1 (3 voturi)    
        totusi (Duminică, 23 august 2015, 19:52)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        tiganii nu au voie in Germania decit trei luni, si in anumite conditii pe care oricum nu le indeplinesc.
    • +11 (21 voturi)    
      Banati bullsevinul asta va rog (Sâmbătă, 22 august 2015, 16:40)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui millenium

      Milenium....pls change your nick to russian spelling, chirilic, yep???
      • -1 (3 voturi)    
        inteligent (Duminică, 23 august 2015, 19:54)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        daca ai dreptate, argumenteaza
      • 0 (0 voturi)    
        foarte inteligent (Luni, 24 august 2015, 16:09)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        daca nu, nu.
    • +1 (9 voturi)    
      viziune? (Sâmbătă, 22 august 2015, 18:54)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui millenium

      ce ati inteles din proiectul UE?
      nimic.

      Daca nu era acest proiect, eram inca inchisi in minunata Romanie, probabil intr-un regim si mai securistocratic (daca se poate)...

      Sincer, mi-as dori sa putem face o Europa separata pentru acesti eurosceptici, fie ei romani, germani, britanici sau de aiurea.
      • -3 (3 voturi)    
        proiectul (Duminică, 23 august 2015, 19:54)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        l-am inteles. problema este cu realitatea.
    • -3 (7 voturi)    
      xxxxxxxxxxxxx (Sâmbătă, 22 august 2015, 19:47)

      Centurion [utilizator] i-a raspuns lui millenium

      Dupa proportia de voturi negative data lui Millenium se vede clar gradul de gandire a majoritatii. Putini par a intelege ca norocul Rpomaniei de pana acum a fost a NU fi in Spatiul Schenggen si a NU fi in zona Euro. Evident ca EU se va destrama urgent, mult mai repede de 5 ani. Este un construct artificial iar legislatia pe baza caruia a luat nastere a fost permanent incalcata.
  • +11 (27 voturi)    
    Schengen (Sâmbătă, 22 august 2015, 12:38)

    V. Veroiu [utilizator]

    Deci statele de bordura au responsabilitatea migrantilor, nu toate statele? Eu zic sa-i trimiteti in Romania si sa faceti subliminal sa se simta romanii vinovati de criza migrantilor. In fond Romania de asta nu e in Schengen.
    • +12 (22 voturi)    
      acum se vede..... (Sâmbătă, 22 august 2015, 14:02)

      novator [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      .....micimea politicienilor europeni si anacronismul sistemului parlamentar pe care se bazeaza UE iar reactia neamtului este cea a neputinciosului care, in lipsa de idei, da vina pe altii.

      Rezolvarea catastrofei umanitare ce se prefigureaza, nu poate fi gasita decat in tarile generatoare de migratie masiva, prin interventia in forta a comunitatii internationale pentru rasturnarea regimurilor ticalosilor care isi omoara proprii cetateni, doar de dragul de a sta ei la putere iar dupa schimbarea acelor guverne, statele respective sa fie preluate sub protectorat ONU timp de 5-10 ani, pana cand situatia se calmeaza si economia devine functionala.

      Daca nu se iau astfel de masuri, cat mai rapid, Europa va colapsa economic si social, ajungandu-se la razboaie civile care vor produce dezbinarea definitiva si cotropirea de catre alte forte, mergand de la state ostile si terminand cu cetele de migranti din toata lumea.
      • +6 (10 voturi)    
        Nu se va ajunge la razboi civil (Sâmbătă, 22 august 2015, 17:21)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui novator

        Ci la cresterea dreptei in Europa, extremei drepte, si la masacre: esti inchis la culoare? Te impusca si gata. Istoria se va repeta.
        • +3 (3 voturi)    
          din nefericire..... (Duminică, 23 august 2015, 7:07)

          novator [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

          ......cresterea extremelor, de dreapta sau de stanga, reflecta nemultumirea popoarelor fata de anumite situatii si aceasta duce la incercarea de anihilare a oponentilor, chiar si pe calea violentei.

          Daca aceasta anihilare se va face fara ca oponentii sa raspunda tot prin violenta, atunci, intradevar, se va ajunge la genocid dar daca acestia vor recurge si ei la violenta, atunci se va ajunge la razboi civil.

          Tinand cont de faptul ca terorismul este o forma de opozitie inarmata si dispusa la violenta, cu siguranta ca va riposta la o eventuala actiune violenta impotriva lor si tinand cont si de faptul ca minoritatile, din care provin teroristii , sunt din ce in ce mai numeroase si ca pot antrena si categorii sociale autohtone (diverse ONG-uri) in lupta impotriva guvernelor, se poate spune ca razboiul civil este destul de posibil.
          • -2 (4 voturi)    
            simplitate (Duminică, 23 august 2015, 20:05)

            doru001 [utilizator] i-a raspuns lui novator

            trebuia sa aplicam un plan Marshall in nordul Africii (care-i asa bogat si strategic ca numai asta si ne-ar fi imbogatit si pe noi si pe ei) trebuia sa ne sesizam fata de politicile extrem, ciudat de ineficiente din Irak, trebuia sa sustinem o reconstructie sociala in Afganistan, trebuia sa obligam SUA sa renunte la tortura si calcarea dreptului la justitie in Guantanamo, trebuia sa avem un proces al criminalilor comunisti, trebuia sa retrocedam proprietatile furate in limite normale, trebuia sa avem asistenta sociala si o economie eficienta, avansata tehnologic, trebuia sa traim ca regii cu resursele si cunostintele stiintifice de astazi, si atunci regimurile totalitare cadeau automat din interior, si in Rusia, si in Corea de Nord, asa cum au cazut in Romania si in Rusia in anii '90. In schimb, avem un singur site de discutii (ce-au facut, au cerut moderare, le-au inchis pe altele pur si simplu?) pe care o gasca de fascisti cu creierul plat, probabil batuti si platiti de parintii lor securisti, ameninta cu moartea pe oricine indrazneste sa gindeasca. Chiar si asta seamana grozav cu anii '30.
            • -1 (3 voturi)    
              erata (Duminică, 23 august 2015, 20:15)

              doru001 [utilizator] i-a raspuns lui doru001

              *Coreea
          • 0 (0 voturi)    
            dar (Luni, 24 august 2015, 18:43)

            doru001 [utilizator] i-a raspuns lui novator

            cum explicati faptul ca romanii, clar majoritari, nu pot gasi nici o solutie pentru ca sa-si apere interesele, cu toate ca voteaza, au partide, parlament samd, ei bine, nu pot gasi nici o alta solutie ca sa-si salveze tara de la ruina decit un razboi civil, dupa modelul sirian? de ce nu modelul suedez?
        • 0 (0 voturi)    
          crestere? (Duminică, 23 august 2015, 19:56)

          doru001 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          unde sa mai creasca, deja 9 din 10 comentatori sint fascisti.
    • +1 (1 vot)    
      pai normal ca ,,statele de bordura'' (Duminică, 23 august 2015, 17:27)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      emigrantii nu ar trebui sa reusesca sa patrunda in ele, vezi cazul Romaniei care inca nu e admisa in spatiul Schengen, dar nici sa fie lasati sa mearga mai departe din acele state.
  • -7 (23 voturi)    
    Hotărâți-vă ce vreți de fapt! (Sâmbătă, 22 august 2015, 13:24)

    Nyk1 [utilizator]

    OK, facem cum ziceți voi și începem să-i împușcăm la graniță. Dar atunci, cine oare va urla din toți rărunchii că România este o țară totalitară care nu respectă Drepturile Omului?
  • -6 (22 voturi)    
    cartile pe fata (Sâmbătă, 22 august 2015, 13:38)

    demaGOGU [anonim]

    romanii rezervasera un statut similar periferiei Dacia: zona-tampon, buffer, cordon sanitar you name it ptr a proteja centrul imperiului de asaltul populatiilor barbare.

    asta spune, in esenta, dl de Maiziere
    • -5 (7 voturi)    
      ...hi...hi... (Sâmbătă, 22 august 2015, 14:28)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ...hi .
  • -1 (17 voturi)    
    Aha, sigur (Sâmbătă, 22 august 2015, 15:01)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Pai suntem in aceeasi comunitate sau nu suntem?

    Dupa tipul asta, se pare ca nu.

    Ipocrizia e mare in UE.
    • +6 (8 voturi)    
      oare? (Sâmbătă, 22 august 2015, 18:50)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      Eu nu văd ipocrizia. Este responsabilitatea țării de la graniță să nu-i lase să intre. Dacă sunt incompetenți, să se spele cu ei pe cap, nu să-i lase să meargă mai departe ca să paseze altora problemele create de propria incompetență, că așa nu se învață niciodată.
      • 0 (2 voturi)    
        Dah:)) (Luni, 24 august 2015, 8:32)

        xtragfx [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

        Ba chiar sunt obligați sa-i lase sa intre, prin legile referitoare la azil, sunt obligati sa-i primeasca.
        Azilul este in fond o măsură de protecție care se acorda în cazuri de presecutie si de ratiuni umanitare
      • +1 (1 vot)    
        ..... (Luni, 24 august 2015, 8:44)

        xtragfx [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

        Germania in schimb e smechera, neavand puncte de frontiera directe, de aia si vrea sa blocheze Schengen-ul, sa blocheze si sa cada pe alții problema imigrantilor.
        Dar daca ar fi dupa vina, problema imigrantilor ar trebui sa se imparta la toti participantii in functie de cotele de participare, caz in care sua ar trebui sa trimita si ea niste vase (cat mai incapatoare) sa-si ia cota de imigranti, ea a avut cea mai mare cota de implicare si participare pe terenul lor.
  • +5 (11 voturi)    
    atentia la Rusia (Sâmbătă, 22 august 2015, 16:59)

    tontu [anonim]

    Criza emigrantilor este orchestrata de la Moscova, iar SUA si Rusia nu sunt straine de ceea ce se intampla in Orientul Mijlociu. Al treilea razboi mondial e in plina desfasurare, doecamdata la nivel "soft"...
    • 0 (2 voturi)    
      oglinda (Duminică, 23 august 2015, 20:07)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      siria da, da' afganistanul, irakul si libia le-ai vazut-o?
  • -2 (6 voturi)    
    Istoria cea mai frumoasa poveste (Sâmbătă, 22 august 2015, 17:17)

    gabriel [anonim]

    Statul islamic actioneaza exact ca imperiul bolsevic.

    Din caietul CNSAS NR6 din 2010 capitolul Refugiul etnicilor evrei din Uniunea Sovietica in Romania….de Vadim Guzun vedem ca Romania desi a acordat ajutor refugiatilor evrei in timpul celor doua razboaie mondiale a ajuns sa fie invinuita de Holocaust si sa plateasca despagubiri.
    Romanii sunt constienti de crimele care au fost savarsite in numele Noi Ordini Mondiale.
    Astazi vedem ca Europa si intreaga lume se afla in plina criza sociala.
    Crizele umanitare provocate de proasta gestionare a politicilor sociale risca sa provoace un conflict militar global.
    • -1 (3 voturi)    
      clarifica, te rog (Duminică, 23 august 2015, 20:08)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui gabriel

      toti sint negri, doar noi albi?
  • +2 (6 voturi)    
    Referitor la imigrantii din spatiu UE (Sâmbătă, 22 august 2015, 18:39)

    Nicu Orha [anonim]

    Nu doar spatiul Senghen este in pericol;daca se ignora consecintele acestui PERICOL al imigrantilor a9sau se minimalizeaza),atunci insasi existenta Europei este in Pericol.Mai devreme sau mai tarziu acesti imigranti vor venii cu pretentii,vor distruge valorile crestinismului (care la ei nu exista)si vor destabiliza tari si natiuni;pe scurtHaos.Multii dintre ei sunt pregatiti ptr astfel de evenimente.Trebuie retrimisi in tarile lor natale.
  • -1 (7 voturi)    
    Nu va speriati (Duminică, 23 august 2015, 2:25)

    Marian [anonim]

    DA, sunt de acord cu dezmembrarea spațiului Schengen
    DA, sunt de acord cu dezmembrarea EU.
    De zic ce toate astea ? Simplu ; trăim o perioada in care regulile EU pun in pericol siguranta diverselor tari din cauza invaziei islamistilor si a africanilor in Europa.
    Cu timpul se vor reface si EU si Schengen, dar acum stim de unde vine pericolul.
    • 0 (0 voturi)    
      Nici Schengen nici EU (Luni, 24 august 2015, 8:28)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      Nu se pune problema sa fie dizolvate.
      Tarile nu sunt in pericol din cauza acordului Schengen ci din cauza atitudinii fata de imigranti. Tarile granita incearca sa paseze problema celor tinta iar cele tinta ignora problemele cauzate de imigratie celor granita. Cu o marxista la conducerea politicii externe EU e greu de crezut ca se va adopta o atitudine comuna.
  • 0 (0 voturi)    
    Unde-s monitorizarile spatiului Schengen ?? (Luni, 24 august 2015, 9:59)

    andreesanu [utilizator]

    Romania nu intra in Schengen pentru ...bla,bla,bla ,azi spatiul Schengen este violat de cine vrei si de cine nu vrei prin toate gaurile !!! inclusiv prin gardurile de protectie.Halal securitate ,halal ordine ,halal monitoriz are electronica ,halal politie si asta este rezultatul politicilor intreprinse in numele stabilitatii ,ordinei si umanitatii de Franta,Anglia Grtmania Olanda
    impreuna cu aliata SUA in ideea de a stapini lumea vezi ITT .
    Bataia de joc ,destabilizarea Afganistanului,Irakului,Siriei,Libiei
    Tunisiei au ca rezultate acest exod a celor deznadajduiti.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă