Vladimir Putin: Statutul Bulgariei de membra a NATO nu inseamna ca Rusia nu-si va dezvolta relatiile cu aceasta tara

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 17 august 2015, 21:39 Actualitate | Internaţional

Vladimir Putin
Foto: Agerpres / Tanjug
Statutul Bulgariei de membra a NATO nu inseamna ca Rusia nu-si va dezvolta relatiile cu aceasta tara, a declarat luni presedintele rus Vladimir Putin, in timpul unei reuniuni desfasurate in peninsula anexata Crimeea, reuniune dedicata in special promovarii turismului in aceasta zona, informeaza agentiile de presa rusesti, citate de Agerpres.

Potrivit lui Putin, statutul Bulgariei in NATO este un fapt implinit, dar nu se poate spune ca acest lucru ingrijoreaza in vreun fel Moscova. "Nu stiu daca Bulgaria insasi este bucuroasa de acest lucru. Insa este foarte clar ca aceasta este alegerea suverana a poporului bulgar, iar noi acordam respect acestui lucru si vom conlucra cu Bulgaria, indiferent de greutatile legate de realizarea unor proiecte, inclusiv in domeniul energeticii, cum este South Stream", a spus Putin, amintind ca Sofia a renuntat la acest proiect.

"Aceasta nu inseamna ca nu intentionam sa dezvoltam relatiile noastre cu Bulgaria", a subliniat Putin.

Presedintele rus a subliniat ca Rusia considera Bulgaria "o tara foarte apropiata spiritual si istoric" si intentioneaza sa dezvolte relatiile cu ea in toate domeniile.

In cadrul aceleiasi reuniuni, Vladimir Putin si-a exprimat convingerea ca "administrarea straina" se va incheia in Ucraina si ca aceasta tara "se va dezvolta impreuna cu Rusia". "Sunt convins ca, in pofida tuturor greutatilor zilei de azi, situatia din Ucraina se va asana si Ucraina se va dezvolta, se va dezvolta pozitiv, se va indeparta de la acea practica rusinoasa la care asistam azi si anume plasarea unei intregi tari europene sub administrare straina, cu ocuparea pozitiilor-cheie din guvern si in regiuni de catre cetateni straini", a afirmat liderul rus, exprimandu-si convingerea ca "toate acestea sunt umilitoare pentru poporul ucrainean".

Vizita liderului de la Kremlin in Crimeea survine in contextul escaladarii confruntarilor armate in estul separatist al Ucrainei, lupte in care se folosesc arme grele fiind consemnate inclusiv in zona orasului strategic Mariupol, situat pe tarmul Marii Azov, a carui eventuala cucerire ar deschide rebelilor prorusi drumul catre Crimeea.

Presedintele ucrainean Petro Poroshenko a calificat drept o "sfidare la adresa lumii civilizate" vizita pe care omologul sau rus Vladimir Putin o efectueaza in Crimeea si a estimat ca gestul liderului de la Kremlin va spori tensiunea creata in estul separatist al Ucrainei de "militarii rusi si mercenarii lor".










5202 vizualizari
  • +12 (14 voturi)    
    foarte periculoasa... (Luni, 17 august 2015, 21:48)

    cristi [anonim]

    ...aceasta formulare: "o tara foarte apropiata spiritual si istoric".
    daca ne gandim ca ucrainenii sunt "fratii" si "popor infratit" si le fura teritorii si le da cu bombe-n cap...mi-e teama pt. bulgari.
    • +1 (1 vot)    
      Bulgari (Marţi, 18 august 2015, 4:57)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      prăpădiți. Sunt cu fundul în două luntrii și se pare că nu le displace asta deloc.
  • -10 (24 voturi)    
    Bulgaria, Serbia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Grecia (Luni, 17 august 2015, 21:49)

    Nyk1 [utilizator]

    La greu, toate aceste state vor fi pregătite să abandoneze NATO și să treacă în luntrea Rusiei. Ghici care va fi singurul stat balcanic membru NATO autentic, ținta turoror eventualelor atacuri din partea Rusiei și chiar a vecinilor?

    Aaa, am uitat că dintre venici îi vom avea pe ucrainieni drept tovarăși. Niște aliați de nădejde care întotdeauna au avut în vedere binele aliaților români șio bunele relații, construind Canalul Bâstroe, delimitând cu grijă platforma continentală a Mării Negre, etc. etc.
    • +1 (1 vot)    
      ce te face sa crezi (Marţi, 18 august 2015, 8:45)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      ca Romania nu va face la fel ? oamenii au memorie scurta... Doamne fereste de asa ceva insa eu cred ca pt Romania pericolul apropierii de Rusia nu a trecut. Sper sa ma insel si sa fi invatat ceva din istorie.
  • +8 (10 voturi)    
    va face criminalul curte... (Luni, 17 august 2015, 21:53)

    rov [utilizator]

    de fapt va vrea in curtea lui, rostit asa dintr-un teritoriu furat...
  • +11 (13 voturi)    
    Cica noi suntem strainii rai (Luni, 17 august 2015, 22:01)

    Daniels22026 [utilizator]

    Cica noi suntem strainii rai, iar ei rusii, in frunte cu Putin sunt strainii buni.

    Au intrat cu forta peste Ucraina, au anexat Crimeea. Dar ei rusii sunt strainii buni pentru Ucraina. Si vor sa se dezvolte impreuna. De exemplu foamea, ultima mare descoperire ruseasca trebuie impartasita Ucrainei. Uciderea jurnalistilor si liderilor opozitiei, si asta trebuie impartasita cu Ucraina. Dominarea oligarhiei, asta trebuie neaparat impartasita. Cam asta-i dezvoltarea "pozitiva", in stil rusesc, pe care Putin o doreste Ucrainei.

    Iar daca ucrainienii nu accepta influenta malefica ruseasca, inseamna ca sunt cuceriti de catre noi, strainii rai.

    Putin a devenit inamicul international numarul 1 pentru tot mai multe popoare. In curand va fi si inamicul rusilor. Se intoarce roata.
    • +5 (5 voturi)    
      cu tatarii nu prea vor face scandal mare (Luni, 17 august 2015, 23:36)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      turcii ii sprijina pe tatari si pe musulmanii din Crimea iar rusilor nu le-ar placea un scandal cu Turcia. Coarda e cam intinsa la max. de Putin.

      Putin face acum niste teatru ieftin, iese cu pasi mici la atacul pregatit anterior de vizitele prin ungaria, slovacia, cehia . Cea mai buna arma e atacul dar problema lui de acum sint $$$ care se imputineaza pe zi ce trece .
      • +2 (2 voturi)    
        imi este mai frica (Marţi, 18 august 2015, 8:47)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        de un caine infometat si haituit decat de unul satul...
    • -4 (4 voturi)    
      Anexat (Marţi, 18 august 2015, 9:44)

      MM [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Anexat e un cuvant mare, aia macar au facut referendum acolo chiar si de forma, spre deosebire de romani in Transilvania. Transilvania a fost anexare. Se putea face referendum si in Transilvania sau macar alegeri ca si la unirea Moldovei, dar nu s-a dorit, asa ca orice ati spune tot anexare se numeste.
      • 0 (0 voturi)    
        Europa 2015 (Marţi, 18 august 2015, 12:40)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui MM

        Aici este Europa, anul 2015, lumea civilizata. Folosirea fortei militare intre statele civilizate este exclusa.

        Ungaria de exemplu, chiar daca se intereseaza agresiv despre minoritatile ei din afara granitelor, totusi, nu a amenintat militar nici o tara!!! Ti se pare putin, dar diferenta e uriasa intre Ungaria si Rusia, din toate punctele de vedere.

        Degeaba compari tarile europene cu Rusia. La noi nu se pot petrece anexari de teritorii, cum a facut Rusia cu Moldova, Georgia sau Ucraina. Pur si simplu, europenii nu sunt ca rusii. E o diferenta de mentalitate si civilizatie de zeci si sute de ani.
        • -1 (1 vot)    
          LoL (Marţi, 18 august 2015, 14:32)

          MM [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

          Ce legatura are Ungaria cu ce am scris mai sus? Romania nu incearca ceva similar in Republica Moldova? Daca suntem state civilizate de ce intervenim in treburile interne ale altor state. Europa 2015 ? Alo, se aude? Argumentul ca Moldova a apartinut Romaniei nu tine, ca si Crimeea a apartinut Rusiei si a fost data cadou Ucrainei. Esti oricum prea prostut sa intelegi ceva.
          • +1 (1 vot)    
            Baiatule. mai invata istorie (Marţi, 18 august 2015, 20:10)

            Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui MM

            In Transilvania a exista o adunare la care au participat reprezentanti alesi ai tuturor localitatilor. Oricum mai corect decat un referendum trucat. Referendum cereau doar sovieticii pentru Basarabia, pentru ca stiau ei ce si cum, nu conteaza cine voteaza ci cine numara voturile. Cat despre amestecul in restul de Bsarabie numita R. Moldove cred ca condunzi Romania cu Rusia. Sper ca ai macar niste urme de inteligenta sa pricepi, pentru ca din pacate nu pot sa-ti desenez.
    • -3 (3 voturi)    
      Tragedia imigrantilor (Marţi, 18 august 2015, 10:18)

      echidistantul_ [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Tragedia imigrantilor cu care UE se confrunta acuma este din culpa NATO. In primul rand SUA-UK, dar si Frnata si Italia au un rol important.
      Au facut nordul africii de nelocuit, au umplut orientul de sange , si lumea vede consecintele.
      Singura cale prin care SUA isi poate impune suprematia este forta si teroarea.
      Deja se simte si in Romania, si e doar inceputul...
      • +1 (1 vot)    
        Ai dreptate (Marţi, 18 august 2015, 20:11)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui echidistantul_

        Daca actiona Rusia mu mai avea cine sa emigreze, erau fie captivi, fie in pamant.
  • -8 (8 voturi)    
    romania (Marţi, 18 august 2015, 1:16)

    tica [anonim]

    Nu pot decat sa amintesc ce spunea Arsenie Boca, ca intr-o seara spre dimineata o sa ne atace trei tari: Rusia, Bulgaria si Ungaria. Se pare ca ar cam trebui sa ne pregatim.
    • +1 (1 vot)    
      Aham (Marţi, 18 august 2015, 3:06)

      eek [utilizator] i-a raspuns lui tica

      Boca astaa... Puteam sa jur ca e doar o strategie comerciala care a prins la o anumita nisa din populatie... Hmm.. Uite ca vorbeste si are pareri!!
    • 0 (0 voturi)    
      Care seara spre dimineata?! (Marţi, 18 august 2015, 13:02)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui tica

      Lasa-l in pace pe Arsenie Boca. Omul nu se poate apara de voi, fanii lui imbecilizati. Nu cred ca el v-a incurajat, cat era in viata, sa-i inventati cu frenezie vorbe si fapte fantasmagorice. Mai degraba omul s-a comportat curajos si intelept fata de vremurile comuniste. Nu a incurajat niciodata prostia, din cate stiu eu. Si nu merita blasfemiile pe care i le atribuiti fara rusine.

      Lasati-l in pace pe Arsenie Boca!
  • 0 (0 voturi)    
    greu de explicat (Marţi, 18 august 2015, 3:15)

    Mariusica.a [utilizator]

    asa cum ucraina este mama si tatal muscalilor....bulgaria este mama si tatal limbii scrise.....oricat sunt ei de barbari....tot se intorc la origini....dar in drumul lor, nu uita ca sunt barbari si conditioneaza cei ce le-au dat identitate
  • +5 (5 voturi)    
    Scriu din Kiev (Marţi, 18 august 2015, 3:22)

    Mariusica.a [utilizator]

    Si in cunostinta de cauza spun ca ucrainenii nu vor sa fie dadaciti de rusi....ucrainenii sunt parintii rusilor si vor sa fie lasati in pace, aceasta este istoria lor, intai au fost ucrainenii si dupa rusii.....si apoi apar acesti nesimtiti care ne iau noua basarabia si le iau lor donetsk si iau la georgia osetia....si tot asa....un popor de nesimtiti......ucrainenii nu o sa se indeparteze de slavoni, doar vor sa fie lasati in pace de rusi....rusii nu inteleg asta....aici este conflictul
    • +3 (3 voturi)    
      slavoni sunt si polonezii... (Marţi, 18 august 2015, 9:35)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Mariusica.a

      ...si uite ca si ei sunt anti-rusi.
      deci da, ai dreptate.
      ideea este ca popoarele anti-ruse sunt cele care au fost jefuite mai crunt in istorie de catre rusi: finlandezii (desi nu lasa sa se vada, ca sunt diplomati), balticii, polonezii, ucrainenii si romanii.
      asta aici in Europa...prin alte parti ale lumii mai stau si altii la rand sa umple de flegme maretul popor mujicstanez.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version