Municipalitatea venetiana a interzis in scoli o carte pentru copii in care apare un cuplu gay: Acasa parintii pot fi numiti Tata Unu si Tata Doi, insa in majoritatea familiilor avem o mama si un tata

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 17 iulie 2015, 16:09 Actualitate | Internaţional

Peste 250 de autori italieni au transmis o scrisoare Primariei Venetiei solicitand autoritatilor sa le interzica cartile in oras, in semn de solidaritate cu autorii unei carti pentru copii in care apare un cuplu gay si care a fost retrasa din scolile venetiene, scrie The Guardian. "Nu vrem sa discriminam copiii. Acasa parintii pot fi numiti Tata Unu si Tata Doi, insa trebuie sa ma gandesc la majoritatea familiilor unde avem o mama si un tata", a declarat primarul din Venetia, incercand sa explice decizia de a retrage cartea pentru copii.

Omul de afaceri Luigi Brugnaro, care spune despre sine ca nu este nici de stanga nici de dreapta, a fost ales primar al Venetiei luna trecuta si imediat a decis sa retraga in jur de 50 de carti din scolile din oras. IN luna iunie, Brugnaro a declarat pentru la Repubblica ca "a promis" acest lucru in timpul campaniei electorala si ca acum "a facut-o".

Actiunea municipalitatii a fost criticata de scriitori, de edituri si de asociatiile din acest domeniu. Presedintele Asociatiei Editorilor Italieni Marco Polillo a declarat ca retragerea cartilor din scoli este o masura "intotdeauna inacceptabila". Insa intr-o declaratie  facuta publica de biroul primarului saptamana trecuta, edilul sustina ca acestea au fost adunate pentru a se verifica "care sunt, si inainte de toate care nu sunt, potrivite pentru prescolari".

Cele care au de a face cu discriminarea fizica, religioasa si rasiala si care au fost retrase din scoli vor fi trimise inapoi, a mai afirmat Brugnaro. Raman rezerve fata de carti precum "Piccolo Uovo" ("Micul ou"), semnat de Francesca Pardi si "Jean a deux mamans" ("Jean are doua mame") scris de Ophelie Texier, a declarat primarul Venetiei, criticand "aroganta culturala" a administratiei anterior pentru ca, sustine el, a introdus in scoli "parerea personala despre societate" fara a-i consulta pe parinti care "trebuie sa aiba ceva de spus asupra unor subiecte cruciale care afecteaza educatia copiilor lor".

In urma deciziei municipalitati, 263 de scriitori au semnat o scrisoare adresata primarului in care ii cer "cu amabilitate, interziceti de asemenea cartile noastre. Nu vrem sa fim intr-un oras in care altii sunt interzisi".










2267 vizualizari
  • +9 (23 voturi)    
    se mai indoieste cineva? (Vineri, 17 iulie 2015, 16:44)

    DrInOrice [utilizator]

    Ca am ajuns cu susul in jos, ca normalitatea sa fie infierata?
    • -12 (22 voturi)    
      N-ai stii (Vineri, 17 iulie 2015, 17:21)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui DrInOrice

      ce-i normalitatea, nici daca ti-ar pica in cap
      • +4 (12 voturi)    
        sa intelegem ca normalitatea (Vineri, 17 iulie 2015, 21:09)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

        este ca doi barbati sau doua femei sa conceapa un copil fara ajutorul sexului opus? si ca asta e viitorul omenirii? si apoi ne jucam de-a mama si de-a mama? (sau ta si ta?)
      • 0 (4 voturi)    
        corect se scrie "n-ai sti..." (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 19:54)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

        Cu un singur "i". Asa e normal si corect.
    • +1 (13 voturi)    
      Unde a fost infierata normalitatea? (Vineri, 17 iulie 2015, 17:56)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui DrInOrice

      Poti da te rog doar un exemplu, cand si unde a fost INTERZISA vreo carte care prezinta o familie numita normala?
  • +14 (22 voturi)    
    In curand (Vineri, 17 iulie 2015, 17:26)

    747 [utilizator]

    ...ne va fi rusine ca nu suntem homosexuali, ba chiar ne vom dori, ca sa nu fim aratati cu degetul pe strada...
    • -3 (11 voturi)    
      De ce cineva trebuie sa fie aratat cu degetul? (Vineri, 17 iulie 2015, 17:59)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui 747

      Nu trebuie sa-ti fie rusine decat daca faci ceva rau. Atat timp cat nu deranjezi pe nimeni, care e problema? Nu deranjezi pe nimeni daca (evident sa ce pot gasi exceptii, dar nu din cauza ca esti...) gay, blond, negru, indian, barbat, etc. Deci de ce ai fi aratat cu degetul pentru asta?
  • 0 (4 voturi)    
    Nu e clar (Vineri, 17 iulie 2015, 18:38)

    utilizator1 [utilizator]

    250 de autori au trimis o scrisoare in semn de solidaritate cu autorii unori manuale in care apare un cuplu gay, pentru ca aceste manuale sa fie interzise??!

    Ceva nu e clar in articol
  • +6 (14 voturi)    
    Granita dintre libertate si iresponsabilitate (Vineri, 17 iulie 2015, 19:21)

    EMP [utilizator]

    Alegerile sexuale ale oamenilor ii privesc in mod exclusiv. Dar:
    - nu sunt de acord ca un cuplu homosexual sa poata adopta un copil
    - nu sunt de acord ca practicile homosexuale sa fie prezentate copiilor ca o alternativa la fel de legitima ca si cele heterosexuale
    Pot curge (si curg) rauri de cerneala, dar asta nu va schimba faptul ca homosexualitatea e o practica ne-naturala. Si eu ca parinte n-as fi de acord ca propriilor copii, aflati la varsta prescolara, sa le fie in mod subtil inoculata ideea ca homosexualitea tine de firescul naturii umane. In rest, intelectualitatea din tarile mediteraneene a imbratisat cu drag chiar si marxismul asa ca nu trebuie sa ne mire si nici sa ne influenteze lipsa lor de discernamant.
    • -5 (11 voturi)    
      Ai dreptate dar doar partial (Vineri, 17 iulie 2015, 22:00)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui EMP

      Da, alegerile ii privesc exclusiv, ATAT TIMP cat NU DERANJEAZA pe nimeni. Deci nu sunt de acord cu anumite afisari in public, dar la fel cum nu sunt de acord nici pentru heterosexuali.
      E treaba ta daca nu vrei sa adopti un copil, dare de ce sa impiedici pe altii? Mai ales cand copiii adoptati de cuplurile homosexuale o duc mult mai bine si au parte de o educatie mult mai buna dacat multi din copiii cuplurilor heterosexulale (ma refer la statistici, nu exceptii). Asta fie si pentru ca in general, cuplurile homosexuale sunt mai instarite. Sa mai compar copiii lui Elton John cu cei ai tiganilor din Romania (sau orice alte exemple)?
      Da, si eu sunt de acord sa nu fie prezentate ca "o alternativa la fel de legitima", dar TREBUIE prezentate PENTRU CA EXISTA. Nu ne putem ascunde cu capul in nisip si pretinde ca nu exista. La fel trebuie prezentat comunismul, fascismul (care apropo, au facut mult mai multe victime decat homosexualitatea), chiar daca nu ne plac si nu le sustinem, pentru ca EXISTA si nu pot sau trebuie ignorate. Numai daca inveti poti sa te aperi de ceva rau, nu ignorand ce e rau.
      Iar da, ne pace sau nu, homosexualitatea (si altele - criminalitatea, incestul - astea chiar din vechiul testament!) tin de firescul lumii umane. Poate in mod negativ, dar asta e, nu pot si nu trebuie ignorate.
      • +6 (10 voturi)    
        maestre, ai o fractura de logica (Vineri, 17 iulie 2015, 22:46)

        danright [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Pe de o parte spui: "sunt de acord sa nu fie prezentate ca "o alternativa la fel de legitima"", pe de alta "TREBUIE prezentate PENTRU CA EXISTA". Din celelate comentarii pe care le-ai facut aici, observ ca ai anumite afinitiati, prin urmare mi-e greu sa cred ai fi de acord ca aceste lucruri sa fie prezentate si catalogate drept "asa nu".
        Fractura de logica e urmatoarea: atunci cand prezinti un lucru in lumina neutra, deja privitorul il vede ca "alternativa la fel de legitima". Deci cum propui sa fie prezentate lucrurile astea?
        In ceea ce priveste statisticile la care faci referire, cu copii adoptati de Elton John versus copiii de tigani din Romania, nu stiu ce vrei sa insinuezi, dar in opinia mea copilul de tigan din Ro va fi mai sanatos la cap pentru ca nu va creste intr-un mediu in care mama si tata au oua si nici unul nu poate alapta. Copiii adoptati de Elton John o sa fie niste adulti dezechilibrati mental dar plini de bani. No, thanx! Mai bine tigan sarac si murdar.
        • -5 (7 voturi)    
          fractura ai si tu (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 11:56)

          Charles-Louis-de-Secondat [utilizator] i-a raspuns lui danright

          Ce te faci cu un copil crescut doar de un parinte? Sunt sigur ca e mai putin normal decat unul crescut cu ambi parinti. Bun, conform opiniei tale, ar trebui interzisa despartirea. Un copil crescut in familie sub un venit mediu de x lei pe an este mai putin normal decat... ; Observi un pattern ? Cine esti tu sa ii spui altuia cum sa isi creasca progenitura atat timp cat libertatea si sanatatea nu ii sunt afectate?
          • +2 (4 voturi)    
            Fracturat vei fi de toate, far-a prinde de veste.. (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 14:59)

            Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Charles-Louis-de-Secondat

            Bunaoara, dvs. discriminati in mod impardonabil famiile cu mai mult de doi parinti, precum si cele in care mama e o capra, sau tatal armasar. Cu siguranta un copil cu sapte parinti va avea parte de mult mai multa atentie decat unul cu numai doi.
            Astfel de familii corespund perfect descrierilor date mai sus - exista, deci sunt legitime, nu deranjeaza pe nimeni, adesea sunt mai instarite decat asa-numitii normali etc.
          • +2 (4 voturi)    
            nea ciarli (Duminică, 19 iulie 2015, 0:51)

            danright [utilizator] i-a raspuns lui Charles-Louis-de-Secondat

            Esti doar un troll, nu ma obosesc sa-ti raspund.
            Abati discutia de la subiectul initial, si combati de dragul de a combate.
            N-ai argumente si nici logica.
            Hai, pa!
            • -2 (2 voturi)    
              Tu nu ai argumente si nici logica (Luni, 20 iulie 2015, 17:44)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui danright

              El a raspuns exact la "argumentele" tale! Un copil care are numai tata, va creste si el intr-o familie unde parintele are numai oua si nu poate alapta!!!
        • -2 (2 voturi)    
          Cred ca tu ai fractura de logica (Luni, 20 iulie 2015, 14:56)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui danright

          Da, pot fi si prezentate ca "Asa NU", cu justificarile de rigoare. Dar nu cu unele inventate, cum cunt majoritatea celor ce se vehiculeaza aici, ci cu cele REALE.
          In ceea ce priveste cealalta afirmatie, o consider o aberatie. Nu numai ca nu e sustinuta de probe (e drept, nici contrariul nu e), dar de unde stii ca copiii adoptati de Elton John vor fi dezechilibrati mintal??? Ce studii psihiatrice, psihologice, IQ, etc. ai facut ca sa determini asta? Nu mai pun problema de alaptare care chiar e hilara (ca sa nu zic altfel)!!!
          • +2 (2 voturi)    
            Tu ai o fractura neuronala (Sâmbătă, 29 august 2015, 22:45)

            Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            De ce ar trebui ca niste COPII sa afle de orice aberatie sexuala posibila in lumea asta? De ce trebuie popularizata in asa mare masura o deviatie care dupa statistici, e prezenta la doar aproximativ 2% din americani? "Pentru ca exista" e un argument imbecil.

            In plus modul "dragut" in care se prezinta acesta deviatie in astfel de carti, nu arata realitatea, ci o fictiune special conceputa ca sa indoctrineze copiii si sa le bage in cap ideea ca homosexualitatea e ceva normal, foarte comun si chiar "dragut". Nu se spune ca, de exemplu, ca homosexualii nu au voie sa doneze sange, pentru ca statisticile arata procente infioratoare de bolnavi de SIDA in randurile lor.

            Copiii adoptati de homosexuali au o sansa mult mai mare sa fie cel putin la fel de dezechilibrati psihic ca si parintii lor adoptivi. Educatia afecteaza si comportamentul genelor. Nu e greu sa presupui ce se intampla cu copiii care cresc vazand doi barbati care sunt "parintii" lor si se saruta pe gura, desi prin definitie nu pot avea copii? Ce instincte de familisti si de parinti se dezvolta in acei copii?
  • +2 (4 voturi)    
    Heteronormativitate (Vineri, 17 iulie 2015, 21:24)

    Setalcott [utilizator]

    Lupta impotriva heteronormativitatii

    http://www.firstthings.com/web-exclusives/2014/12/the-power-of-heteronormativity
  • +3 (9 voturi)    
    acest (Vineri, 17 iulie 2015, 23:20)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    primar sa fie condamnat la minimum 25 ani de inchisoare. Iar hotii si criminalii sa fie eliberati din puscarii pentru ca sigur au furat si omorit pentru ca erau saraci si defavorizati si statul nu ''le-a dat'' destul.
    Da, si operele celor 233 de scriitori sa fie lectura obligatorie in toate scolile din lume si sa primeasca toti cite o vila cu vedere la mare, un ferrari si o pensie viagera de minimum 5000 euro pe luna. Si scriitorii astia sa primesca titlul de erou al lbgt si sa fie decorati personal de catre obama.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică