Pas urias spre evitarea Grexitului: Atena a trimis Eurogrup un pachet dur de reforme si reduceri de cheltuieli, in incercarea de a obtine un nou acord de asistenta financiara

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 10 iulie 2015, 3:58 Actualitate | Internaţional

Criza in Grecia
Foto: Agerpres/EPA
Presedintele Eurogrup, Jeroen Dijsselbloem, a primit, joi seara , in termenul promis, noul planul de reforme al Greciei, in speranta obtinerii unui al treilea program de asistenta financiara si de a ramane in zona euro, anunta AFP. Presa britanica sustine ca planul de austeritate ar fi cel mai dur din ultimii ani, iar ironia ar putea face ca populistul Alexis Tsipras sa isi puna semnatura pe cele mai dure masuri de austeritate impuse in ultimii ani in aceasta tara. Guvernul Greciei a trimis catre Eurogrup un pachet foarte dur de reforme si reduceri de cheltuieli in valoare de 13 miliarde de euro, in incercarea de a evita Grexitul si de a obtine un nou acord de salvare la reuniunea de duminica a liderilor Uniunii Europene, scrie The Guardian. Cresterea TVA, reforma sistemului de pensii si a sistemului de functii publice ar fi o parte dintre masurile de austeritate propuse de greci in schimbul unui nou acord de asistenta financiara a carui valoare s-ar putea ridica la 53,5 miliarde de euro, potrivit The Guardian.

O sursa europeana citata de AFP a aratat insa ca institutiile intrenationale vor putea evalua suma programului de ajutor doar cu aceste propuneri pe masa. Planul integral de reforme ar urma sa nu fie dezvaluit inainte de reuniunea de sambata a ministrilor de Finante din zona euro. Planul de reforme intra vineri in dezbaterea Parlamentului de la Atena si urmeaza sa fie analizat de creditorii Atenei - UE, BCE si FMI.

05:42 Oficial: Propunerile Greciei trimise joi seara creditorilor sai (UE, BCE si FMI) includ o crestere a TVA, precum si reforme in sistemul de pensii si in domeniul functiei publice, masuri ce vizeaza cresterea veniturilor la buget in schimbul obtinerii unui ajutor financiar pe trei ani.

Potrivit textului cuprinzand aceste propuneri, text publicat de guvernul de la Atena si citat de AFP, Grecia doreste o solutie "pentru reglementarea" enormei sale datorii publice, de 180% din PIB, precum si un "pachet de 35 miliarde de euro" consacrat cresterii economice, scrie Agerpres. 

In textul de 13 pagini intitulat "Actiuni prioritare si angajamente", Grecia isi asuma obligatia de a adopta aproape toate masurile propuse de creditori la 26 iunie si pe care Atena le-a respins atunci anuntand organizarea unui referendum.

Astfel, prin noile propuneri Atena accepta o crestere a TVA la 23 %, fata de 13% in prezent. Pentru produsele de baza, energie electrica si hoteluri, TVA ramane la 13%, iar pentru medicamente si carti la 6%.Cresterea TVA a constituit un punct major de divergenta intre Atena si creditorii sai in lungile si dificilele negocieri din ultimele luni.

Guvernul grec propune totodata suprimarea avantajelor fiscale pentru insulele grecesti (adica reducerea de 30% a TVA aplicata de mai multi ani), incepand cu insulele cele mai bogate si cu cele turistice, asa cum doreau creditorii. Acest proces va incepe in octombrie si se va face treptat, urmand sa se incheie pana la sfarsitul anului 2016.

In ceea ce priveste varsta de pensionare, ea a fost fixata la 67 de ani sau 62 de ani, cu 40 de ani de activitate, si va fi introdusa treptat pana in anul 2022.

In acelasi timp, va fi redus plafonul cheltuielilor militare cu 100 milioane de euro in 2015 si cu 200 milioane in 2016, fata de reducerea de 400 milioane propusa de creditori.

Guvernul grec accepta de asemenea limitarea cresterii taxei asupra societatilor, de la 26% la 28%, asa cum au propus creditorii, precum si programul de privatizare a numeroase intreprinderi publice.


Premierul grec s-a angajat sa prezinte liderilor europeni, cel tarziu joi seara, un plan detaliat de reforme care sa asigure cresterea economica si stabilitatea financiara pe termen lung.

Grecia a adresat miercuri o noua cerere zonei euro, principalul sau creditor, pentru un program de asistenta financiara pe trei ani, al treilea din 2010 incoace, in schimbul unui efort bugetar la care tara se va angaja. Gestul a fost considerat inca de la inceput "pozitiv" in special de catre Franta si Spania, doua dintre tarile cu pozitia cea mai flexibila in ceea ce priveste Grecia pe parcursul negocierilor, dar totusi minoritare fata de tarile cu o pozitie dura, in frunte cu Germania. 

The Telegraph a titrat, joi, "Ziua in care Franta a salvat Europa?", notand ca, in cea mai mare parte a acestei saptamani, francezii au facut eforturi diplomatice pentru a se asigura ca se va ajunge la un acord pentru ca Grecia sa ramana in zona euro. Premierul francez Manuel Valls, ministrul Economiei, ministrul Economiei, Emmanuel Macron, ministrul Finantelor, Michel Sapin si fostul ministru de Finante Pierre Moscovici au depus toate eforturile pentru a trage proiectul european de pe marginea prapastiei, a subliniat The Telegraph. 

  • Bancile grecesti nu se deschid pana luni

Bancile din Grecia, inchise de la 28 iunie, nu se vor redeschide pana luni, a spus miercuri o sursa din cadrul Ministerului elen de Finante. 

De la inchiderea bancilor, grecii au putut retrage numai 60 de euro zilnic, o limita impusa pentru a evita lipsa de lichiditati. Ministerul de Finante de la Atena anuntase marti ca bancile se vor redeschide "progresiv" pana la sfarsitul saptamanii. 

Directorul FMI, Christine Lagarde a spus miercuri seara ca o restructurare a datoriei Greciei este "necesara".

  • Grecia, in incapacitate de plata

Grecia are o datorie totala de peste 320 de miliarde de euro, dintre care 65% catre tari din zona euro si catre FMI, iar 8,7% catre Banca Centrala Europeana (BCE).

Incepand de la 1 iulie Grecia este, tehnic, in incapacitate de plati. Actuala situatie nu este o premiera pentru Grecia, dar ar putea fi cea mai grava din istoria tarii. In 2012, economia Greciei a fost in incapacitate de plati tehnica, restructurand o datorie suverana de 124 de miliarde de euro. La acea vreme, Grecia a fost salvata de creditorii europeni. Acum, Grecia risca sa nu poata plati deloc datoria de 323 de miliarde de euro, iar sansele unei interventii europene sunt minime. Deocamdata, Grecia nu va intra oficial in incapacitate de plati doar pentru ca Fondul Monetar International ofera unei tari aflate in default tehnic o luna pana la constatarea oficiala a situatiei. Practic insa, pietele financiare vor considera Grecia ca fiind o economie insolventa. Grecia detine recordul privind amploarea unei incapacitati de plata a datoriei suverane, iar banca Lehman Brothers, la capitolul insolventei unei companii (600 miliarde dolari/538 miliarde euro) in anul 2008.










16188 vizualizari
  • -39 (47 voturi)    
    Penibil (Vineri, 10 iulie 2015, 4:53)

    Gigel [anonim]

    Penibil articolul. Tocmai despre asta a fost vorba. Partidul de stanga a refuzat sa mai tina populatia inmizerie. A cerut gratiere de cativa ani de la orice plata si conditii similar cu cele ale Germaniei de vest dupa razboi. De la asta s-a pornit. Acum ca ordinal a venit de sus in jos, europeni bagati-va mintile in cap ca se duce totul in jos, ii ajutati pe greci sa prelungim agonia. Ati inteles? Si europenii au spus DA.
    Ce sa intelegem acum, Conform articolului ca Grecia a venit cu masuri sa faca foamea si mai tare, asta dupa ce peste 60% din populatie a spus 'Hai sictir' marilor creditori ai lumii. Penibil acest articol.
    - am spus.
    • +31 (35 voturi)    
      Pe ce lume traiesti? (Vineri, 10 iulie 2015, 6:54)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

      Ca grecii numai foamea nu au facut in ultimile decenii pe banii altora.
    • +16 (22 voturi)    
      articol penibil, (Vineri, 10 iulie 2015, 8:59)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui Gigel

      ...penibil este guvernul de stinga in frunte cu acest fariseu, penibili sunt grecii care au votat NU, nu aveau bani de faina si-au cheltuit banii pe tarite(referendum) cine si de unde recupereaza cheltuielile made USL de la incercarile de suspendare, a D-lui Presedinte Basescu?
      ...va dati seama cit a pierdut poporul grec, in tot acest timp cit a durat circul socialist mentinut la putere cu banii imprumutati de la capitalisti,
      ...la fel au facut si rusii, dupa ce au cistigat rozboiul, cu ajutor masiv si decisiv al fortelor aliate(occidentale),au distrus o parte a Europei prin acaparare de teritorii si impunerea unui sistem utopic(comunismul),tu muncesti eu traiesc,
      Atentie, vin alegerile din 2016, aveti grija cum votati!!
    • +6 (10 voturi)    
      Conspiratie?:) (Vineri, 10 iulie 2015, 9:12)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

      Cum vad unii numai conspiratii oriunde se uita.. :)

      Lucrurile sunt mai simple. Pentru a fi adoptate masurile, Tsipras trebuie sa semneze.

      Daca semneaza, e un ipocrit, un populist mincinos care si-a batut joc 5 luni de zile de propriul popor.

      Daca nu semneaza, scoate Grecia din EURO si ramane sa-si gasesca intern veniturile de care au nevoie ca sa isi acopere imensele cheltuieli publice.

      Oricum, cand pornesti la razboi trebuie sa stii pe ce resurse te bazezi, altfel in final ti-o iei pe toate partile.
    • +5 (7 voturi)    
      O explicatie (Vineri, 10 iulie 2015, 9:21)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui Gigel

      FMI a recunoscut ca daca erau aplicate masurile propuse de creditori grecii nu ar fi iesit din acest marasm (dar el nu s-ar fi amplificat). Ceea ce cred eu ca a facut Tzipras a fost sa zguduie mentalitatea populatiei pentru a permite si accepta masurile necesare si sa obtina masuri economice si conditii de creditare care sa permita si revenirea catre cresterea economica la un orizont acceptabil.
    • +3 (7 voturi)    
      Germania (Vineri, 10 iulie 2015, 9:26)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

      A fost ocupata militar, adminstrata militar si au fost cele mai dure reforme sociale si economice din lume (comparabile doar cu cele impuse Japoniei) iar datoria a fost anulata de cei ce o aveau pentru a fi siguri ca primesc ceva. Cat despre clownii ideologici de la Atena incompetenta lor a dus tara de rapa si acum trebuie sa aplice cele mai dure reforme. Nu va fi austeritate va fi saracie !
      Asa e cand ideologia iti infierbanta creierul si nu folosesti logica. Cand crezi ca imaginea e mai importanta decat ceea ce faci. PS Gigele ia un curs scurt de alfabetizare sa mai reduci din agramatisme si cacofonii - e drept ca se potrivesc perfect la continut.
    • +8 (10 voturi)    
      WOW (Vineri, 10 iulie 2015, 9:34)

      daydr3am3r [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

      Daca taceai, folosof ramaneai. Articolul nu are nimic. Problema e in alta parte.

      E uimitor cum functioneaza creierul unor conspirationisti.

      Da-mi voie sa te lamuresc putin:

      Daca te imprumuti, trebuie sa dai banii inapoi. Daca nu vrei, dupa ce ai semnat deja un acord, inseamna ca vorbim de rea-credinta, deci institutiile financiare te vor sanctiona. Daca nu poti => incapacitate de plata => masuri de austeritate ca sa iesi din incapacitate de plata.

      E atat de simplu, incat si o rama poate intelege. Ce daca aia au votat nu? Banii tot trebuie inapoiati si vor fi inapoiati. Iar Tsipras stie asta. Motiv pentru care, referendumul ala nu e altceva decat o masura populista care da senzatia ca el detine controlul. Diferenta e ca acum guvernul Greciei vine cu masurile de austeritate si UE/FMI le aproba sau nu, nu invers.

      Sau cumva crezi ca daca faci un imprumut si faci "referendum" in familie sa vezi daca sunt de acord sau nu sa returnati creditul, banca se va executa si te va lasa sa scapi? :))

      Daca nu esti capabil sa intelegi un lucru atat de simplu, pe care si unui de 10 ani de la o scoala de economie le intelege, abtine-te de la comentarii.
    • +4 (4 voturi)    
      asa (Vineri, 10 iulie 2015, 9:57)

      titi [anonim] i-a raspuns lui Gigel

      ca sa nu cadem chiar de prosti sa zica lumea ca am ajuns sa sponsorizam un extremist, hai bai tipras sa zicem ca ai facut si tu niste concesii dure, si ai reusit sa ne indupleci.
  • +21 (21 voturi)    
    Pas urias... (Vineri, 10 iulie 2015, 5:30)

    Sorin Constantin [anonim]

    De ani mulţi în Europa se trăieşte la un standard nerealist,cu bani luaţi cu împrumut şi cu termene de rambursare care vor afecta următorele generaţii,copii şi nepoţii se nasc cu datorii,datorii care au fost făcute chiar înainte ca aceste generaţii să fi fost procreate.
    Grecia nu ar fi intrat în incapacitate de plată dacă ar fi avut cu ce plăti 1,6 miliarde de euro,şi ar fi avut cu ce plăti doar dacă în prealabil ar fi primit un alt împrumut de 7 miliarde...Acum se vrea ştergerea unei părţi din cele 330 miliarde de euro cît datoreză azi Grecia,în condiţiile în care în 2012 i s-a mai şters o parte importantă din datorii...aproape 150 miliarde?
    La noi în România cel puţin 30% din salariile bugetarilor şi din pensiile publice sînt acoperite din împrumuturi,nici noi nu suntem departe de situaţia din Grecia.
    Franţa,Italia,Spania şi multe ale ţări europene sunt pline de datorii,mult peste 60% din PIB,de unde vin aceşti bani care acoperă,,rostogolirea şi majorarea"datoriilor,cine şi cum va face acei bani pentru achitarea acestor mega debite?
    Sănătate şi vîrtute.
    • -6 (10 voturi)    
      Huh?? (Vineri, 10 iulie 2015, 8:23)

      Huh [anonim] i-a raspuns lui Sorin Constantin

      Pai noi de ce ne imprumutam pentru salarii si pensii? Nu sunt platite in lei?
      Aaaaa ... am inteles. E ca si cum iti iei un credit pentru apartament de 100 000 Eur si apoi zici ca de fapt te'ai imprumutat cu 100 000 Eur ca sa mananci timp de 30 de ani ca de cand ai casa nu mai ai bani.

      E logic ....... tare.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 10 iulie 2015, 14:54)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Huh

        Omule, logica lui ca a lui, dar a ta e sublima, insa lipseste cu desavarsire!

        Ce voiei totusi sa spui?

        Normal ca ne-am imprumutat pentru a plati sectorul bugetar si pensiile.
        Ce are daca am luat euro si noi platim lei? Nu exista variante de a schimba banii dintr-o moneda intr-alta? Inca n-ai auzit de asa ceva?

        Ia sa iti iei tu credit de la banca de 100.000 de euro (daca te califici), girandu-ti casa, si apoi mananca-i pe toti. Sa vezi daca apoi vine sau nu banca sa iti ia casa. ;)
        • 0 (0 voturi)    
          Da clar (Vineri, 10 iulie 2015, 17:32)

          Huh? [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Sunt convins ca atunci cand guvernele grecesti s'au imprumutat la bancile nemtesti si franceze au cerut bani pentru mancare si nu pentru tancuri germane si arme frantuzesti.
          Iar bancile germane au imprumutat statul grec ... pentru pensii.
  • +17 (23 voturi)    
    Cerșetorii greci (Vineri, 10 iulie 2015, 5:41)

    verid [utilizator]

    Nu ar trebui să primească bani decât după implementarea pachetului de măsuri,altfel nu vor respecta acordul și vor încerca să păcălească pe toată lumea.Oricum măsurile preconizate sunt foarte slabe.
    Nu se spune nimic de pensii și salarii,care sunt uriașe pentru o țară ca Grecia
  • +16 (18 voturi)    
    pe hartie.... (Vineri, 10 iulie 2015, 6:04)

    thebblack [utilizator]

    pe hartie or fi cele mai dure masuri de pana acum. sa vedem daca le si aplica.

    si oricum, eu nu inteleg de ce nu se procedeaza exact ca in cazul unei firme. ori declari falimentul si se recupereaza cu forta si imediat ce se mai poate prin vanzare sau expropriere; ori declari insolventa si se numeste un administrator extern pana la plata integrala a datoriei.

    oricare din cele 2 ar duce la disparitia statului suveran grec, chestie care ar putea fi un prim pas spre una din 2 lucruri: minunata lume noua sau adevarata integrare europeana: un singur guvern, o singura constutie, un singur set de legi care sa se aplice pe tot teritoriul si fiercarui cetatean la fel.
    • +3 (3 voturi)    
      Datorie suverana (Vineri, 10 iulie 2015, 9:18)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Nu poti sa executi un stat suveran, e o cale sigura spre razboi, anarhie etc.

      Traim totusi pe un continent cu puternice resentimente nationaliste si nu cred o sa avem asa-zisul "SUE" nici macar peste 2-3 generatii.
  • +20 (22 voturi)    
    Actualul premier este 'grecul grecilor'! (Vineri, 10 iulie 2015, 7:13)

    hotnewsfil [utilizator]

    Actualul premier al Greciei, un campipn al demagociei, al promisiunilor fara acoperire (il are la degetul mic pe 'minte cum respira' al nostru), are pregatite tone de "pachete dure". Le vinde pentru osutademiliarde de euro un pachet .
    Va insista cu reclama pentru calitatea "pachetelor" pana ii va mai convinge inca o data, si inca o data pe naivii dezbinati din UE.
    • +1 (1 vot)    
      Inflatie de "pachete"! (Vineri, 10 iulie 2015, 14:26)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Continuand 'pe greceste', din promisiune in promisiune, pana la secatuirea fondurilor UE, in final, Alexis li se va adresa europenilor cu : 'Eu mai am "pachete" dar nu mai aveti voi euro'.
  • +4 (4 voturi)    
    salvarea UE (Vineri, 10 iulie 2015, 7:56)

    mihai [anonim]

    Alexis Tsipras a propus ceva ce toata lumea stie ca se va realiza numai pe hartie. Incasarile la buget vor fi mai mici sau la fel, oricat de mult ar marii taxele. in Grecia evaziunea este in floare si guvernul actual nu va face nimic pentru a o diminua.Pe termen scurt putem vorbi de o victorie a institutiilor financiare impotriva guvernului grec, pe termen mediu si lung urmeaza mari probleme pentru UE. Mesajul grec a inceput sa prinda tot mai mult in tarile cu probleme financiare. Bogatii europei ar trebui sa inteleaga ca unii au ajuns prea saraci pentru a mai accepta toate experimentele.
  • +6 (8 voturi)    
    Beware of Greeks bearing "gifts" (Vineri, 10 iulie 2015, 8:26)

    DaniAndi [utilizator]

    Cred ca ati auzit de vorba de mai sus. Extrapoland un pic, putem spune "Atentie la greci si orice <pachet> de-al lor". Mie mi-e foarte clar ca la nivelele de datorie atinse si la cum arata acum economia lor, returnarea datoriei este doar un vis frumos, nu se poate realiza in realitate. Peste cateva saptamani sau luni iar o sa vedem demonstratii anti-austeritate, iar or sa-i vedem pe majoritatea grecilor scandand huuuooo!!! catre Europa si asa mai departe.
  • +5 (7 voturi)    
    Ulisse redivivus! (Vineri, 10 iulie 2015, 8:32)

    MichiuStefan1 [anonim]

    Cum se impaca acest plan de masuri-dupa cum se afirma conform solicitarilor creditorilor - cu rezultatul referendumului care l-a respins?Explicatia este una singura: vor semna orice, si nu vor face mai nimic iar peste catva timp iar vom avea problema greaca, iar un nou plan, un nou imprumut, si asa mai departe!La cat de naivi-sa nu zic fraieri- si lipsiti de unitate sunt liderii europeni actuali,ar fi pacat sa nu profite grecii, smecheri de la Ulisse incoace!
  • +7 (11 voturi)    
    WTF (Vineri, 10 iulie 2015, 8:49)

    Blade [utilizator]

    Nu asta cereau și creditorii acum o luna? Ce e schimbat acum de nu mai e umilitor pentru greci? De la atât populism îmi vine sa vomit.
  • +5 (5 voturi)    
    Rusilor, nu mai criticati Grecia? (Vineri, 10 iulie 2015, 9:00)

    Miky60 [utilizator]

    Propaganda ciumei rosii este in floare si critica Grecia, pentru ca are baze americane pe teritoriul ei! pesedeul lui ilici, ponta si nastase vrea sa manipuleze lumea anti-Grecia, dar cei care sunt anti-ciuma rosie stiu adevarul si nu pot fi usor manipulati!
  • +2 (4 voturi)    
    Pai ce facti Tiparis ? (Vineri, 10 iulie 2015, 9:11)

    clint [anonim]

    Ziceai ca nu vrei austeritate si te-ai intors tot la vorba celor din UE...

    Cine plateste pierderile tarii tale pentru tot circul pe care l-ai produs ?
  • 0 (6 voturi)    
    Ponta & Cie (Vineri, 10 iulie 2015, 9:43)

    SRA [anonim]

    GRECIA trebui sa primeasca un raspuns SEC, DISCIPLINA si ORDINE FINANCIARA - RESPONSABILITATE !

    Aceasta NATIUNE a profitat de MINCIUNA politica a guvernelor si de SUPERFICIALITATEA UE acceptând politica dela ATENA.

    ROMANIA prin guvernarile socialiste neo naziste de la ILIESCU pana in prezent a incercat si incearca sa contureze UE, singurul care a pus capat prin deficitul bugetar este Traian BASESCU !

    Ponta incearca sa faca cadouri electorale semanatoare GRECIEI pentru a cumpara imagine, este un mare pericol !
  • -1 (1 vot)    
    cum să-ți bați joc de popor cu referendum (Vineri, 10 iulie 2015, 10:38)

    visio [anonim]

    grecii nu au găsit bani pentru datorii, însă pentru caricatura asta de referendum oarece mărunțiș mai este; oricum, iresponsabilitatea grecilor este criminală: să lași copiii și nepoții să plătească ce ai petrecut tu, este absolut iresponsabil
    • 0 (2 voturi)    
      Am mai vazut popor batjocorit... (Vineri, 10 iulie 2015, 10:57)

      rcb [utilizator] i-a raspuns lui visio

      ... prin referendum... unul cu 300 de parlamentari.
      • 0 (2 voturi)    
        ura diabolica (Vineri, 10 iulie 2015, 12:24)

        laborator [utilizator] i-a raspuns lui rcb

        90 % dintre mesajele de pe acest site au o incarcatura de ura si dispret aproape patologice ceea ce arata anumite frustrari...Asta in conditiile in care Romania este mult sub nivelul Greciei, atat ca forta economica (PIB dublu la o popuulatie pe jumatate), cat si ca contributie la cultura umanitatii ( chiar si acum Grecia are cel putin 20 de savanti notorii, dintre care cativa laureati ai premiuliui Nobel, in timp ce Romania ... ZERO). Daca veti continua, treceti in penibil...IN ALTA ORDINE DE IDEI condamnarea unui popor ataca iremediabil fundamentele DEMOCRATIEI. PARADOXUL este ca cei care se inflameaza se dau occidentali, democrati, dar de fapt dispretuiesc poporul (?!). Deja este al doilea caz major care se intampla in ultimul secol, dupa ce si poporul german a fost "condamnat". Orice veti spune , orice veti comenta, CONDAMNAREA POPOARELOR NU MERGE CU DEMOCRATIA si acest lucru se va vedea in timp. Fiindca de data aceasta nu mai putetri spune ca e vorba de dezinformare, ca s-a votat in necunostinta de cauza. De acest lucru s-a temut UE cel mai tare, asta i-a durut cel mai mult. In rest se vor rezolva toate.. dupa Grecia va urma Spania, apoi Italia, etc...Oricat de peformanta va fi Grecia, atata timp cat va fi putin nationalista, ortodoxa si va avea f. f. multe insule frumoase va constituio o problema. Nu ma indoiesc ca veti gasi raspunsuri, ca si ieri cand la un mesaj f. echilibrat unii au raspuns cu insulte (bolsevic, paranoic, KGB-ist, etc) In "buna traditie postmoderna" de relativizare a adevarului daca afara ploua si toata lumea normala vede acest lucru se vor gasi unii care sa spuna: NU ESTE ADEVARAT, DUPA PAREREA UNORA, AFARA AR PLOUA>>>
        • 0 (2 voturi)    
          ura si dispret, (Vineri, 10 iulie 2015, 13:17)

          vasile [anonim] i-a raspuns lui laborator

          fata de ce?, pai nu poporul grec este vinovat de situatia in care sa afla?, n-au votat ei ca bezmeticii socialismul utopic, daca au atitia destepti de ce n-au luat atitudine fata de situatia din Greciea?,
          tu chiar nu-ti dai seama ca vremea gargarelor a trecut!,
          buget=venit+cheltuieli, tu a-i auzit? de aceasta fomula de la care incepe guvernarea unei tari,
          venit mic cheltuieli mari=imprumut, rostogolit de-a lungul anilor luminosi a-i crestinismului si comunismului, nu crezi ca este corect sa apara si ora adevarului?,cine dracu te-n mai imprumuta cind tu nu returnezi creditul?,
          auzi stupizenie la tine ai trecut democratic trebuie sa primesti bani de la cei care muncesc
          laboratorule inchidite pina nu intri si in faliment,
          • 0 (2 voturi)    
            asta cu munca las-o mai jos (Vineri, 10 iulie 2015, 14:09)

            laborator [utilizator] i-a raspuns lui vasile

            Eu am doua servicii, unul strct productiv, altul in cercetare si muncesc in medie 10 ore pe zi inclusiv sambata. Sunt curios ce faci tu care te inflamezi asa de tare in legatura cu MUNCA. Si nu-mi spune ca munca sau inteligenta este criteriul in CAPITALISM ca devi penibil. Iti remintesc ca Razvan Temesan castiga la BCR cca 70 000 Euro/luna (saptezeci de mii de Euro /luna din CAMATA !!!), iar unii de la PRO TV si Antene au intre 10000 si 40000 euro/luna, doar pentru niste vorbe si alea inculte si de prost gust. SI ASTEA REPREZINTA TOT PIERDERI PT. SOCIETATE !!!
            DAR NU ASTA ERA PROBLEMA. SA zicem ca ai dreptate in problema Greciei desi e f. discutabil (reamintesc a zecea oara ca prin 2011 Elvetia si Belgia au avut cca 400 % din PIB datorie, nu ca Grecia 170 % si nu s-a luat nimeni de ele...) Dar, repet sa zicem ca aveti dreptate. Problema sociala, filozofica NU VRETI SA O VEDETI desi UE a sesizat-o imediat... ca nu sunt prosti, sunt doar smecheri.. (de aceea au facut tot posibilul sa impiedice referendumul si au falsificat prognozele ). DACA UN POPOR GRESESTE asa cum afirmati voi, inseamna ca DEMOCRATIA (care se bazeaza pe VOINTA POPULARA) are un fundament de rasul curcilor fiindca maine doua sau zece popoare ar putea gresi si atunci ....Sau poate democratia e buna doar atunci CAND ALEGERILE / REFERENDUMUL ies CUM VREM NOI. Iti reamintesc ca in 1973 Salvador Allende a fost ales presedinte in Chile PERFECT DEMOCRATIC si a fost dat jos cu forta , cu sprijin determinant din partea CIA... Nu a apucat saracul nici sa fie dator , nici sa faca referendum...
            Asa ca inainte de a acuza si de a insulta (vezi "stupizenie") cauta sa intelegi si documenteaza-te, nu lua de buna tot ce se vantura prin presa ca nici 20 % nu este ADEVARAT....
            • 0 (0 voturi)    
              Munca??? (Vineri, 10 iulie 2015, 17:22)

              Oarecare [anonim] i-a raspuns lui laborator

              1-2 fac -1 cam asa sta si treaba in Grecia.
              Caz al unui prieten de al meu grec:
              A plecat in Germania pe cand era inca mic, tatal s-a pensionat la varsta de 61 ani pe atunci cu o pensie de 1300E unchiul ramas in Grecia pensionat la 45 ani cu 1650E. Dupa ceva ani adica cand ambii aveau 65 ani tatal prietenului avea pensia de 1600E iar unchiul 2600E. In conditiile in care Grecia nu are o economie de duduie cum se poate o asemenea crestere?
          • 0 (2 voturi)    
            Vasile draga... (Vineri, 10 iulie 2015, 14:58)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui vasile

            Nu te mai chinui cu laboratorul. El e fie redus mintal, fie trebuie sa isi respecte foaia primita de la seful de troli de dimineata.

            O tot tine cu Elvetia si Belgia cu 400%, desi I-am aratat ca minte ordinar. Dar el nu si nu, ca iarba de fapt e rosie!

            Ti-am zis, ori nu si-a luat medicatia, ori e atat de tantalau, incat nu e capabil chiar cu nimic sa iasa in afara ordinelor primate pentru propaganda!

            Nu merita sa te mai obosesti sa ii raspunzi! ;)
            • 0 (0 voturi)    
              magarie maxima (Vineri, 10 iulie 2015, 16:29)

              laborator [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

              Ti-am dat cu copy /paste un text de 4000 caractere si tot nu crezi . exact 3 secunde iti trebuie ca sa accesezi acele articole care se afla pe site-urile a trei ziare : gandul adevarul si z. financiar. ti-am si spus sintagma de cautare pe care am verificat-o de pe mai multe calculatoare ca sa fiu sigur si tu tot afirmi ca eu am nevioie de medicamente (???!!!) De fapt te incapatanezi sa nu admiti o realitate. (demonstrata si DE FAPTUL CA DUPA ULTIMUL MESAJ NIMENI NU A CONTESTAT DATELE in afara de tine). Cu insultele nu rezolvi nimic!!! NU aveti onoare (exact ca militarii americani beti care omoara oameni in Romania si se ascund in USA).
              Totusi trebuie sa recunosc ai 20 % dreptate . Datele cu pricina sunt la nivelul anului 2011. Speram sa observi, nu sa insulti !!! Si atunci te-as fi intrebat: CE IMPORTANTA ARE ??? Daca in 2011 Belgia si Elvetia stateau mai prost decat Grecia astazi, DE CE NU AU AVUT ATUNCI ACELASI TRATAMENT???
              In ceea ce priveste gradul de informare si cultura: daca ai fi un barbat adevarat ai fi de acord sa ne deconspiram si sa corespondam, separat ... atunci ti-as putea pune la dispozitie date originale din Elvetia . inclusiv fotografii de cand am fost invitat la un dineu la Banca Elvetiei din Zurich, etc, etc am o specializare la firma ABB si iti pot trimite diploma pe o adresa de e-mail discreta, daca vrei Asa ca ii cunosc mult mai bine decat iti inchipui. Sunt extrem de bine documentat si niciodata nu ma avant in dispute daca nu consult si alti specialisti... Bineinteles ca noi aici am simplificat problema, bineinteles ca grecii s-au intins la cascaval, dar oare NU AU FACUT ACELASI LUCRU SI AMERICANII prin 2008 (ca doar ei au declansat criza globala) . Nu mai fi omule atat de intaratat ca nu toti cei care critica Capitalismul sunt comunisti ASTA E O GANDIRE LIMITATA>...
              • 0 (0 voturi)    
                Observ... (Vineri, 10 iulie 2015, 16:42)

                Anonim [anonim] i-a raspuns lui laborator

                Ce productive esti, de scrii mesaje aiurea cu gramada, la foc continuu.
                Esti productive in fabrica de troli.

                Omule, ce nu pricepi? Eu nu dau 2 bani pe copy-paste-urile tale, si pe afirmatiile tale ca ai fi nu stiu ce specialist.

                Eu ti-am citat direct de pe site-ul Bancii Nationale Elvetiene, si tu vii cu copy-paste-uri.

                Daca era adevarat cu Elvetia ta, n-ai mai fi comentat la datele clare si evidente spuse de SNB. Dar tu , batman batman, iarba e rosie.

                N-ai fost capabil sa oferi linkuri directe nici macar catre ziarele romanesti. Desi ti-am cerut expres. Asta inseamna ca nu exista, si minti ordinar!

                Cuvantul tau inseamna 0. Poti sa spui si ca ai fost primul om in spatiu, tot un mincinos ordinar ramai!

                Esti asa tare in clanta? Pune acele poze si copii dupa diplome pe un server si da linkul! Te lauzi atat, desi limitarile tale severe de logica si habarnismul tau intr-ale elementelor financiare cele mai elementare, iti descalifica din start pretentiile mincinoase!

                Munca ta aia productive de fapt consta in copierea indicatiilor primate de la seful de troli, la inceput de tura. Se vede din ideile tale, putine si fixe, si impartasite cu alti troli. Se vede de la o posta stilul!

                Daca tu ai impresia ca am sa imi dau datele personale unui propagandist rusnac, inseamna ca esti prost de impungi! Si vii cu tentative ieftine de manipulare, sperand ca o sa imi zgarii orgoliul. Auzi la el "daca esti barbat adevarat".
                Nu trebuie si un meriti tu sa imi dovedesc eu barbatia in fata ta. Esti un vierme propagandist mult prea nesemnificativ sa meriti macar gandul asta!

                Ai fost invitat la dineu in Elvetia doar in capul tau schizophrenic, in momentele cand ai intarziat sa iti iei medicatia!

                Ia pune tu aici datele originale direct, ca astea nu sunt informatiile tale personale. Incarca-le pe un site de transfer, si da linkul, daca esti asa smecher.

                Omule, lasa-te de minciuni ordinare. Nici la asta nu esti bun!

                Nici nu mai meriti sa iti raspund!
                • 0 (0 voturi)    
                  Tine link-urile (Vineri, 10 iulie 2015, 17:00)

                  laborator [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

                  http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/topul-tarilor-cea-mai-mare-datorie-externa-1_50b9f4dd7c42d5a663ad3959/index.html
                  http://www.capital.ro/topul-tarilor-cu-cea-mai-mare-datorie-externa-127203.html
                  SI CERE-TI SCUZE DACA ESTi BARBAT ADEVARAT !!??
                  • 0 (0 voturi)    
                    ... (Vineri, 10 iulie 2015, 17:27)

                    Anonim [anonim] i-a raspuns lui laborator

                    Pai bai blegule,

                    Tu ai zis: "gandul adevarul si z. financiar."

                    Tu ai dat 2 linkuri din adevarul si capital.

                    In plus, ai incercat sa intri pe linkul dat catre CNBC sa vezi? Ambele au aceeasi sursa, CNBC.

                    Uite cum arata linkul de la pagina respective:


                    "Page not found

                    We're sorry, the page you were looking for isn't found here."


                    Cum ziceam, nu esti tu evaluator de barbatie, sau vrei sa fii? :P

                    Tot nu mi-ai zis, de cand e mai credibil un tip fara nici o referinta serioasa, in fata Bancii Nationale a Elvetiei?

                    Avand in vedere ca minti in continuare, du-te si te culca!

                    O data cu asta, eu nu iti mai raspund!

                    Chiar nu meriti efortul!
                    • 0 (0 voturi)    
                      Habar nu ai (Vineri, 10 iulie 2015, 22:49)

                      laborator [anonim] i-a raspuns lui Anonim

                      sa navighezi pe Internet, sau nu vrei. Daca ai ajuns pana acolo (We're sorry, the page you were looking for isn't found here.") inseamna ca ai dat de articolul "The World's Biggest Debtor Nation" pe site-ul CNBC, dar nu ai apasat pe butonul care trebuie. Trebuie mai intai sa dai "read more", dupa care in josul paginii activezi "Countries overloaded by debt" si citesti in engleza exact ce ti-am spus eu in romana. E putin mai complicat pentru tine, inteleg, dar informatiile valoroase nu sunt pentru toti prostii, trebuie sa stii sa le gasesti...Daca si acum spui ca nu gasesti tot tu te faci de ras pentru ca am sa dau mereu pe HotNews aceasta cale si vor vedea imediat oamenii de buna credinta ca am citat corect o sursa de incredere, CNBC..., iar tu bati campii, fiindca nici acum nu ai inteles diferenta dintre "public debt" si "total debt"
          • 0 (2 voturi)    
            Ce faci mai Vasilica ? (Vineri, 10 iulie 2015, 15:31)

            laborator [utilizator] i-a raspuns lui vasile

            Ai adormit ? Ai obosit de-atata munca ? Eu sunt inca la serviciu, mai, si lucrez pana diseara mai, sa muncesc pentru greci, ca asa vreau eu!. Si vin si maine la serviciu (tot pentru greci). Voi astia cu MUNCA, capitalistii lu' peste ce faceti mai, ati plecat in weekend ?? Sau voi aveti productivitate ... voi aveti productivitate si traiti din dobanzi. Mai da' daca aveti atata productivitate dece nu scrieti corect romaneste ("inchidite" in loc de 'inchide-te" !!!) Da citind mai atent am vazut ca ai ceva si cu crestinismul (?!) Mai, voi propagandistii capitalisti sunteti mai rai decat aia comunisti. Pana in 89 strigati sus si tare ca comunistii sunt rai, ca nu ne lasa sa ne inchinam si ca darama biserici.. Si acum ce faceti, ma?? Va bateti joc de Sfanta Treime cu imbecilii aia de la Charlie Hebdo si spuneti ca crestinismul e vinovat pentru situatia din Grecia. ...Bai atata pervesityate nuu am vazut !!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Oricum e degeaba (Vineri, 10 iulie 2015, 23:31)

    ToderelAdrian-Aurel [anonim]

    De data asta e game over vizavi de noi împrumuturi.

    Nu mai contează ce propuneri fac grecii s-au terminat banii!

    UE & comp nu vor mai da nici un ban guvernului grec decît după ce se fac reformele promise, oricare ar fi ele

    Adică prima dată reformele, pe bune nu promisiuni, după care se vor mai gîndi ce bani dau și dacă dau

    Nu mai contează absolut deloc faptul că statul grec va întrerupe plata datoriei pe termen nelimitat important pentru eurozonă e limitarea pierderilor nu evitarea lor

    Ca o concesie, cît timp nu vor fi naționalizate băncile, se va continua finanțarea băncilor dar strict pentru a asigura funcționarea economiei reale

    Economie reală din care guvernul grec va trebui să facă dovada că poate scoate banii datorați prin impozite și taxe la cu totul alte nivele decît cele de pînă acum

    Adică cît timp nu naționalizează băncile guvernul grec va putea avea acces la ceva euroi din taxe și impozite dacă nu-i mai plac euroii e dreptul său să colecteze drahme cît vre-a mușchiul lui, strict dpdv legal nu îi poate opri nimeni!

    Nu se va declanșa nici un război din cauza asta, e inutil.

    Însă euroi oricum și în orice condiții niet!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version