Grecia promite reformarea pensiilor si impozitelor pentru un imprumut pe trei ani/ Premierul Tsipras a primit in Parlamentul European si aplauze, si critici extrem de dure/ Lagarde: O restructurare a datoriei este "necesara"/ Bancile raman inchise pana luni

de G.S.     HotNews.ro
Miercuri, 8 iulie 2015, 11:21 Actualitate | Internaţional

Tsipras, intre presiunea Syriza si cea a creditorilor internationali
Foto: Agerpres/AP

Membrii eurozonei au acordat Greciei termen pana la sfarsitul saptamanii pentru a veni cu propuneri noi de masuri pe care sa le ia in schimbul ajutorului financiar de care este nevoie pentru ca tara sa nu paraseasca blocul monedei unice. Surse informate au declarat Reuters ca bancile grecesti mai au bani gheata doar pana miercuri sau joi, chiar si in conditiile in care sunt restrictii la retragerile de cash de la bancomate. Alexis Tsipras s-a adresat miercuri dimineata Parlamentului European, cerand reforme credibile, care sa nu afecteze doar o parte a poporului grec. Premierul grec a primit si declaratii de sustinere, dar si numeroase critici dure.

Desfasurarea LIVE TEXT a evenimentelor de miercuri:

22.30 Lagarde: O restructurare a datoriei Greciei este "necesara". "O restructurare a datoriei (...) este, in opinia noastra, necesara in cazul Greciei pentru a avea o datorie viabila", a declarat sefa FMI, Christine Lagarde, in cursul unei conferinte la Washington, adoptand o pozitie contrara cu cea a europenilor, care resping pentru moment o asemenea optiune. "Ramanem pe deplin angajati pentru a gasi o solutie", a mai afirmat Lagarde.

22.10 Bancile grecesti vor ramane inchise toata saptamana, iar limita de retragere de 60 de euro pe zi de la bancomate va fi aplicata in continuare, a anuntat televiziunea publica elena, potrivit Reuters.

21.00 Premierul portughez Pedro Passos Coelho solicita ca o eventuala unda verde din partea tarilor din zona euro pentru noua cerere de ajutor formulata de Grecia sa fie insotita in mod obligatoriu de conditii.

"La ultimul summit al zonei euro, toti s-au aratat dispusi sa ofere mai mult ajutor Greciei. Dar sa ceri un imprumut fara conditii, acest lucru nu exista nici in Grecia, nici in alta parte a lumii", a pledat el in cursul unei dezbateri in Parlament. "Nimeni nu santajeaza Grecia. Ce i-a imprumutat Europa Greciei in ultimii ani nu a fost dat niciunei alte tari", a afirmat premierul portughez, inainte de a adauga ca "toate tarile europene fac sacrificii".

19.43 BCE a mentinut neschimbat actualul nivel al creditelor de urgenta (ELA) acordate bancilor grecesti.

18.09 Propunerile formulate de Atena sunt "echilibrate" si "pozitive", spune premierul francez Manuel Valls.

17.24 Criza din Grecia va avea consecinte economice pentru Bulgaria, pentru ca noi facem comert cu vecinii nostri, exista bulgari care lucreaza in Grecia si daca ei revin pe piata de munca bulgara, somajul ar putea creste, a declarat miercuri vicepremierulpentru afaceri europene Meglena Kuneva. Un alt motiv de ingrijorare este eventuala incapacitate a Greciei de a reusi sa co-finanteze proiectele comune cu Bulgaria, cum este cazul interconexiunii de gaz - BTA/Agerpres

17.11 Un sondaj facut de Reuters intre economisti indica acum o probabilitate de 55% pentru un Grexit, fata de 45% saptamana trecuta

16.23 Alex Stubb, ministrul finlandez de finante pune sub semnul cifrei cinci situatia Greciei. "5-5-5. Cinci ani dificili. Cinci luni confuze. Cinci zile interesante. O solutie trebuie gasita pana duminica. Intr-un fel sau altul", a scris Stubb pe Twitter.

16.00 Farage a avut in plenul PE o pancarta pe care scria OXI (Nu, in limba greaca) dar Juncker, presedintele Comisiei Europene, s-a dus si i-a confiscat-o, a scris pe Twitter europarlamentarul Siegfried Muresan comentand ca "Juncker a castigat cateva puncte in fata populistilor europeni".





15.34 Purtatorul de cuvant al ministerului german de finante a declarat ca nu exista nicio sansa ca Berlinul sa sprijine orice masura car ar fi considerata ca reducere a datoriei Greciei

15.23 Grecia va emite un decret ministerial pentru extinderea "vacantei" bancare - surse Reuters

15.17 Grecia promite sa implementeze reforme in sistemul de pensii si de impozite in incercarea de a obtine un imprumut pe trei ani pentru plata obligatiilor din serviciul datoriei, potrivit unei scrisori prin care se solicita finantare de la partenerii europeni - Reuters.

14.32 Donald Tusk, presedintele Consiliului European: Moralitatea inseamna sa-ti platesti datoriile. Sursa crizei grecesti sunt cheltuielile excesive, nu moneda unica. (...) Acesta este cu adevarat ultimul apel pentru trezirea la realitate. 

Tusk a trimis si o aluzie clara la apropierea lui Tsipras de Putin: "Cauta ajutor printre prieteni si nu printre inamici, mai ales daca nu te pot ajuta"

14.22 Tsipras vorbeste iar in fata plenului PE, dupa trei ore de dezbateri: Nu am niciun plan secret pentru Grexit. Vreau un acord viabil, pentru asta lupt. (...) Nu vrem noi imprumuturi pentru a le plati pe cele vechi. (...) Maine, din nou, vom veni cu cateva propuneri foarte specifice". 

14.13 Sansele ca Grecia sa paraseasca zona euro in acest an sunt mai mari ca niciodata, a anuntat bookmaker-ul britanic William Hill. Ultimele cote de 5/4 implica sanse de circa 45% pentru un Grexit inainte de sfarsitul lui 2015, fata de cota de 6/4 (circa40%) care era oferita la inceputul acestei saptamani - Reuters

13.50 Reuniunea Eurogroup de miercuri ce trebuia sa discute cererea de ajutor a Atenei a fost anulata. Totusi comisia de lucru a Eurogrupului se va intalni pentru a studia ultimele propuneri ale Greciei.

13.44 Rusia nu este in pozitia de a ajuta la rezolvarea crizei elene a datoriei a declarat Andrei Kostin, directorul executiv al VTB, a doua banca din Rusia ca marime. "Este problema Europei. Europa a creat-o si ar trebui s-o rezolve singura. Nu cred ca Rusia este in pozitia sa ajute", a spus Kostin in marja summit-ului BRICS sin orasul rusesc Ufa.

13.21 Grecia va aluneca in "revolte si haos" daca nu se gaseste un acord care sa-i asigure viitorul in zona euro, a avertizat azi Christian Noyer, guvernatorul bancii centrale a Frantei si membru in consiliul Bancii Centrale Europene (BCE). El spus, de asemenea, ca BCE nu va mentine la infinit fondurile de urgenta ce tin in viata bancile grecesti.

12.53 ESM (Mecanismul European de Stabilitate) a confirmat ca in aceasta dimineata a primit o noua cerere de imprumut din partea Atenei. Ministrii de finante vor lua in considerare cererea, adresata formal presedintelui Eurogroupului, Jeroen Dijsselbloem, intr-o conferinta ce va fi tinuta miercuri

12.18 Proiectul european a inceput sa moara, a spus Nigel Farage. "Planul a esuat, intreaga zona mediteraneeana s-a trezit ca are moneda gresita. A aparut un nou zid al Berlinului, se numeste euro", a declarat liderul euroscepticilor britanici - The Guardian

Expresia lui Tsipras in momentul in care Farage i-a cerut sa paraseasca zona euro: 


12.07 Fostul premier belgian Guy Verhofstadt, in prezent eurodeputat: "Sunt furios pe Tsipras pentru ca am mers ca somnambulii catre un Grexit de cinci ani, iar acum alergam spre el cu ochii deschisi. (...) Aceasta nu este o dezbatere de tipul ce a fost mai intai, oul sau gaina. Tsipras trebuie sa vina in intampinare cu un program de reforme mai intai".

11.46 Replica extrem de dura din partea eurodeputatului german Manfred Weber: "Domnule Tsipras, extremistii Europei va aplauda. V-ati inconjurat cu prietenii gresiti. Nu mai mintiti oamenii, taierea datoriei nu va afecta bancherii, va lovi in asistente medicale din Slovacia si in functionari publici din Finlanda" - The Guardian

11.34 Alexis Tsipras a spus in fata eurodeputatilor ca Grecia are nevoie de o intelegere cu vecinii sai care sa arate ca "exista lumina la capatul tunelului" si care sa aduca reforme credibile si necesare: In ultimii cinci ani, reformele care au fost luate au apasat doar asupra unei parti a poporului grec. 

"Trebuie sa gasim o baza in care sa reusim pe temelia unei dezvoltari sustenabile", a declarat premierul elen. 

"Am trimis o solicitare catre Fondul de Stabilitate Monetara si speram sa ajungem la un acord".

11.24 Avem doar patru zile pentru a gasi un acord definitiv, a declarat in Parlamentul European Donald Tusk, presedintele Consiliului European - Reuters

11.18 O intelegere intre Grecia si partenerii sai din zona euro este inca posibila, a declarat comisarul pentru afaceri economice, Pierre Moscovici, pentru BBC, adaugand ca viitorul blocului monedei euro este in joc in aceste negocieri, informeaza Reuters.










46950 vizualizari
  • -46 (58 voturi)    
    Hitler finds out about the Greek referendum (Miercuri, 8 iulie 2015, 11:28)

    Mazeta [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=k6t0oMhToO4&feature=share
  • -47 (61 voturi)    
    Basta! (Miercuri, 8 iulie 2015, 11:30)

    The Real Sasha [utilizator]

    Inceputul sfarsitului pentru UE...
    • +35 (41 voturi)    
      sfarsitul Uresese (Miercuri, 8 iulie 2015, 11:55)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

      ca DOAR Uresese si a bagat coada..nu UE !
    • +37 (41 voturi)    
      "Inceputul sfarsitului pentru UE" ?! (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:00)

      novator [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

      Bucurie gratuita pentru o speranta desarta !
      UE nu inseamna zona euro iar Grecia pleaca doar din zona euro si nu din UE.
      Stim ca "The Real Sasha", piticul imblanzaitor de rate, isi doreste cu ardoare sfarsitul UE dar sperantele pe care si le-a pus in Tsipras se vor narui curand.
      Ce v-ar mai fi placut, o baza navala in Egee sau Mediterana ! Nu acceptati daruri de la greci ! Asa a gresit si Troia !
      • -28 (38 voturi)    
        :) (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:53)

        The Real Sasha [utilizator] i-a raspuns lui novator

        Este doar o constatare, incompetentule. UE se va destrama si asta nu e o bucurie pentru europeni. Numai gropile se maresc cand pierd teren...
        • +17 (21 voturi)    
          Desteti suntem... (Miercuri, 8 iulie 2015, 14:43)

          Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

          Sau poate doar te crezi... Dezastrul societatii mondiale a venit de la lene, lenea care a pus stapinere pe cei care aveau de mancare daca fursu sau doar culegeau. Asa sunt grecii- doar culegatori, asa sunt sovieticii-doar furau!!!
          Dar sa nu uitam ca daca nu platesti pe lumea asta- platesti pe cealalta. Si sa nu uitam din ce religie fac parte amandoua popoarele acestes, apoi sa privim la mai marii acestor religii care sunt tot la fel ca ei!!
          • -4 (14 voturi)    
            Lenea (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:06)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

            Este cea care a creat mai toate inventiile si inovatiile lumii. Daca unul nu era lenes, ar fi plantat cu mana toata viata in loc sa foloseasca un cal la un plug. Daca unul nu era lenes, ar fi folosit calul in loc sa faca un motor. Daca nu am fi lenesi am merge pe jos nu cu avionul.

            Lenea este motorul inovatiei in lume. Lenea si razboiul (care vine tot de la lene, este furt dar la scara nationala - luam de la vecini). Trist, dar asa este.
            • +4 (12 voturi)    
              asa e (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:24)

              Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

              stai cu curul in fotoliu, mananci floricele si pac vine o idee geniala si gata inventia ...

              ba da destepti sunt unii ... pacat ca nu tin desteptaciunea aia pentru ei ...
            • +4 (8 voturi)    
              Asta e un banc dle Fly, nu? (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:26)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

              Ca eu nu consider ca e asa....ca daca te duci spre zone mai calde, lenea e milenara la ei si cand li se face foame tot cu mana scurma in pamant dupa o radacina...n-au inventat macar o unealta simpla.
              Grecii, sa-i vad eu unde or sa scurme pt o maslina.
            • +4 (8 voturi)    
              Asa e ... (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:43)

              Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

              In intelesul lui Ion Creanga, dar nu in intelesul modern, lenea inseamna ca ne place sa luam bani pe degeaba, lenea inseamna ca mergem la birou si stam pe Facebook sau pe... Hotnews!!
            • +2 (6 voturi)    
              nu e (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:25)

              nahir [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

              locul si momentul filozofiei pe tema lenei
              pacat ca te faci ca nu intelegi. mai bine postai la cenaclul flacara.
            • +2 (6 voturi)    
              Thomas Alva Edison: (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:59)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

              „Invenția este 1% inspirație şi 99% transpirație”
              La cati lenesi sunt pe lume ar trebui sa o ducem ca in rai. Vorbesti doar de uni lenesi care mai sunt si inteligenti, predispusi la eforturi consistente, . . .
        • +11 (13 voturi)    
          nu zau? (Miercuri, 8 iulie 2015, 14:53)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

          "UE se va destrama" ...asta e doar o speranta zadarnica a Rusiei, postacule competent.
          Una peste alta vezi ca nivelul de trai, in Rusia care spera sa isi extinda bazele navale in Mediterana, este mult inferior grecilor.
          Nu se destrama UE cand vrea Putin dragule.
          Chiar si iesirea Greciei din zona euro inseamna ca nu o sa mai aibe euro, si o sa aibe o mondena locala...cum sunt multi alti membrii ai uniunii europene.
          Din punct de vedere politic.... nu se schimba mare lucru. deci ...mai incercati postaci.
        • +4 (6 voturi)    
          vad ca detii informatii sensibile... (Miercuri, 8 iulie 2015, 14:57)

          fox [anonim] i-a raspuns lui The Real Sasha

          sane zici si noua sursa ca asatragand concluzii bazte pe degringolada actuala e simplu. De ce s-ar destrama UE? Cu e i-ar ajuta? Ar pleca tarile in Europa? Ar tebui reinstalate granitele, vizele si controalele mai riguroase? Nu-si vor mai lati tarile europene datriile unele altora? Ce inseamna aceasta destramare?
        • +7 (9 voturi)    
          Sint curios (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:10)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

          Cind cineva e asa ca tine, rusnac postac inrait agresiv, isi da seama? Adica cum e, stai in fata oglinzii si strigi sieg Heil imbracat in ciorapii bunicii in timp ce din boxe se aude death metal grecesc?
          • +4 (6 voturi)    
            imaginea zugravita de tine e coperta (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:06)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui ac

            foarte buna pentru literature Mujica..de specialitate ...trolleasca
            • +2 (4 voturi)    
              Deci... (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:23)

              ac [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              ... cum?
              • +3 (5 voturi)    
                ai zugravit CORECT (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:37)

                un domn [utilizator] i-a raspuns lui ac

                pe mujici...eu recomand sa se foloseasca la manualele trollilor rusnaci..pe post de coperta
        • +4 (6 voturi)    
          intr-adevar...... (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:06)

          novator [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

          ....."Numai gropile se maresc cand pierd teren" si asta se vede zi de zi in iubitul tau putinistan.

          Apropos, de ce BRICS isi face un fond de 100 de miliarde de dolari americani si nu de ruble ?
          De fapt, la inflatia galopanta din putinistan, suma se va ridica la 100 de mii de miliarde de ruble in doar cateva luni ca mai apoi, Centrul de "Stiinta" si Cultura de la Bucuresti sa inventeze noi cuvinte pentru cifrele astronomice ce vor urma.
          Deh ! Chestie de "competenta" !
          Vodka ti-ai luat-o ?
        • +1 (3 voturi)    
          Ca si prostia unor postaci decerebrati (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:04)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

          UE este intarita de o atitudine ferma fata de Grecia. Ca intr-o familie in care zurbagiul trebuie trezit la realitate.
        • +1 (3 voturi)    
          Nu,constatatorule. (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:43)

          Persuasive [anonim] i-a raspuns lui The Real Sasha

          ..gropile se fac mai mici,cand cad prostii in ele.te-ai prins care prosti?Intreaba-ti constatarile.
    • +10 (16 voturi)    
      nu mor caii (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:31)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

      nu mori cainii cand vor cainii.
      Bonus: desteptul moare de alergatura iar prostul de grija lui.
    • +13 (17 voturi)    
      rusnacilor ce va mai bagati in seama (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:34)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

      nu mor caii cand vor bolshevicii, pardon cainii...
    • +14 (16 voturi)    
      Pentru UE? (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:35)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

      Doar pentru Grecia deocamdata. Restul tarilor par sa-si fi pastrat cit de cit ratiunea. Doar Grecia vrea sa nu-si mai plateasca datoriile decit imprumutind cu 50% mai mult, ca sa fie bani si de deficit. Ceea ce UE nu mai e dispusa sa faca.
    • 0 (0 voturi)    
      un Tzipras la referendum-ul din 2012 (Joi, 9 iulie 2015, 16:51)

      Valahu [anonim] i-a raspuns lui The Real Sasha

      Unde n-am fi avut și noi un Tsipras, la referendumul din 2012, să facă cornete din cele 11 porunci ale lui Barroso și să pună mai presus de cinismul și egoismele occidentale voința poporului său. N-a fost să fie. În loc de patriotism, plecăciuni libidinoase. În loc de justiție adevărată, abjecte jocuri politice.
  • +27 (35 voturi)    
    lol (Miercuri, 8 iulie 2015, 11:37)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Suvlaki scrie pe tine mai Tsipras mah ...
    Stai linistit graterele se ridica deja pentru duminica seara :)
  • +26 (34 voturi)    
    Tzeparis este cershetorul de la semafor (Miercuri, 8 iulie 2015, 11:44)

    un domn [utilizator]

    NU ofera ceva la schimb
    • +13 (21 voturi)    
      pe aproape (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:00)

      Valentin9999 [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Cerșetorii au bunul simț sa nu se imbrace mai bine decat tine.
    • +26 (30 voturi)    
      Nu e cersetorul (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:38)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      E omologul lui dan diaconescu in direct.

      Imagineaza-ti ca veselia din 2007-2008 cu dublari de salarii si pensii, cu imprumuri cu buletinul la 2 ore, cu plasme de 2 metri in fiecare apartament, etc, etc ar fi durat 10 ani, timp in care datoria publica ar fi ajuns la 100%. Dupa care ar fi cistigat alegerile dan diaconescu in direct, cu promisiunile lui aiuritoare. care dan diaconescu ar fi fost trimis la Bruxelles sa negocieze acorduri de imprumut. Cam aici se afla Grecia. iar singura cale pe care o vad e falimentul, intoarcerea la drahma, foametea la modul propriu.
  • -30 (48 voturi)    
    discurs impecabil (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:04)

    xanti [utilizator]

    Este prima data cand un membru UE are curajul sa spuna lucrurilor pe nume.
    90% din banii datoriei au ajuns la bancheri.
    Bravo Tipras multi romani te sustin,rusine politicieni romani aveti un exemplu grecesc de mare calibru,asa se face politica,nu cu capul plecat de frica ambasadelor.
    • +19 (23 voturi)    
      Vai, vai, vai.... (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:58)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      .... si tu il aplauzi si habar nu ai ca este cu mana adanc infipta in buzunarul tau sa le plateasca la niste bolnavi inchipuiti si pensionati anticipat pensiile pe cand ai tai mor de foame in casa... pe cand pe tine te controleaza fiscul si-n chiloti sa nu carecumva sa nu declari ceva, ei o duc binemersi pe banii nostrii ai tuturor din UE, neplatind mai nimic...vai de capul tau daca asa intelegi tu a faca politica cu mandrie...

      Si nu draga Tsipras nu te susutin multi romani, in special cei care gandesc cu capul lor nu ceilalti care ar dori sa se revina la proastele obiceiuri de dinainte de 2004...Propaganda ruseasca e-n floare dragilor, nu degeaba se laudau ca au invins in Grecia...
    • +11 (13 voturi)    
      Esti in eroare! (Miercuri, 8 iulie 2015, 14:15)

      corina [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Nu a fost un discurs ci un plangacios care cerseste bani.
      Imi doresc sa nu primeasca nimic, sa il vad cum se intoarce in tara, si cum il vor primi grecii?
      Au dansat pentru Nu, sa vedem cum vor dansa si cand nu mai vor primi bani.
      Iar gresiti nu il sustine nici un roman care gandeste liber , in schimb este sustinut numai de cei spalati pe creier, asistati sociali, si cei care habar nu au de efectele provocate de neplata datoriilor asupra celorlalte tari.
    • +10 (12 voturi)    
      "Multi romani te sustin" ? (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:11)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Da' tu de cind esti roman, tavarisci? Pasol na turbinca.
    • +8 (10 voturi)    
      Sa te vad cand o sa cotizezi pt grecotei (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:30)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      camilioane...sa te imbraci si tu pe masura, impecabil, cu buuberry la gat.
    • +2 (4 voturi)    
      Pai daca il sustineti puneti banii la fondul (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:06)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      de ajutorare. Cu gura multi eroi sunt. cat despre calibrul lui tsipuros e gluma zilei :-)))))
  • +19 (27 voturi)    
    Tsipras joaca la cacialma !!! (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:08)

    andreesanu [anonim]

    Lefter ,cu fundul gol ,tupeist,actor de duzina Tsipras nu-i ramane decit sa joace la cacialma ori castiga ,ori dispare .
    Grecii dupa N tunuri ,dupa o istorie care-i descalifica in materie de credibilitate ,dupa ce-au mintit cu nerusinare
    la intrarea in UE si dupa masluirea situatiilor financiare
    azi isi merita soarta.
    Aventurieri si lacomi grecii au fost de cand se stiu.
    • +11 (13 voturi)    
      Mai devreme sau mai tarziu (Miercuri, 8 iulie 2015, 14:14)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      vine o nota de plata!
      Si, musai trebuie platita!
      De obicei de catre cei multi care "au demnitate", nu de cei putini, care au BANII!
      Asta este, cand esti prost si viata e grea!
      • -1 (1 vot)    
        asta cu "nota de plata" (Miercuri, 8 iulie 2015, 20:11)

        un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        e universal valabila... mai devreme sau mai tarziu vine SI o nota de plata si pentru aia "putini"... o sa vedem atunci cat de folositori le vor fi BANII aceia pe care i-au jepcuit... sunt pline cartile de istorie (si cimitirele) de d'astia...
        si, nota bene: (educatie+www+email+FB+...) > (manifeste+case conspirative+...)
  • +24 (28 voturi)    
    Tsipras..... (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:13)

    novator [utilizator]

    ......vorbaria goala si adancirea crizei elene sunt deja sinonime.

    Dupa discursul din PE in care stanga, acea prezenta daunatoare din portofelele celor ce muncesc, aplauda frenetic si aprobator jaful ce ni se planueste, urmeaza cinci zile de fosgaiala politicianista pentru ca gura pacatosului a scapat porumbelul si a spus ca "banii imprumutati, nu au ajuns la popor"

    Bravos Tsiparis ! Asta sustinem si noi caci de aceea ne dorim o ancheta la nivel de UE, ca sa ii depistam pe adevaratii vinovati, sa ii tragem la raspundere si sa ne recuperam banii din averile lor !
    Hai ! Da tu exemplu si demasca escrocherimea grceasca, cea care si-a insusit banii poporului si care acum, se face ca ploua.
    Ia sa vedem ! Ai curaj sau esti doar un biet gurist !
    • -1 (1 vot)    
      aici ar fi o problema... (Miercuri, 8 iulie 2015, 20:19)

      un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui novator

      daca tot vorbim de de Uniune: e relativ greu sa se faca o demarcatie... asa ca daca se face un efort sa demaste "escrocherimea" e mai mult decat probabil sa apara "surprize"... dupa modelul: dai in cocos pica tot cotetul...
  • -8 (26 voturi)    
    Toti mint (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:16)

    Radu [anonim]

    Vai ce impresionat sunt de acest Manfred Weber. Tzipras e un aventurier prost dar de ce a fost trecuta datoria Greciei catre creditori la BCE? La ora actuala privatii care au dat credite cu nemiluita Greciei, in dispretul oricarui bun simt, si-au cam recuperat banutii dar datoria a ramas catre BCE. ( vreo 180 miliarde). De ce se trensfera iarasi prostiile facute de banci si institutiile financiare catre sectorul public? Ca doar BCE lucreazaa cu banii membrilor. De ce sa plateasca cei multi pentru magariile unora? Mint toti cu nerusinare in frunte cu Tzipras si Merkel. UE si bruxelles au devenit sediul mafiei europene.
    • +9 (15 voturi)    
      Pai daca gandeai... (Miercuri, 8 iulie 2015, 13:05)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      .... cu creierul tau erai mare coane. Asa nu ai facut decat o apologie sforaitoare si de prost gust, chit ca scris pe inteles.

      Pai BCE a acceptat preluarea datoriei fix dupa ce gretzili au promis ca fac si dreg si colecteaza si maresc si ies din balta de kko in care se afla de 30 de ani... bineinteles ca europenii nu se gandeau ca gretzili mint ca de obicei, pentru ca ei au alta conceptie: minti minti, dar nu minti si pe patul de spita!!!

      Voi astia ii blamati pe bancheri ca dau bani in dispretul bunului simt, dar pe ei, pe greci de ce nu ii condamnati ca vor sa traiasca, trai pe vatrai neneaca, pe banii altora fara sa si mai plateasca ceva la urma?
      Poate pentru ca nu ganditi cu creierul vostru...?
  • +5 (13 voturi)    
    Cine (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:20)

    Rdu [utilizator]

    a impus stramutarea datoriilor de la banci catre institutii UE si FMI?
    "eurodeputatului Weber: Domnule Tsipras, extremistii Europei va aplauda. Nu mai mintiti oamenii, taierea datoriei nu va afecta bancherii, va lovi in asistente medicale din Slovacia si in functionari publici din Finlanda"
    Dobanzile sunt calculate pe baza riscului! Cine si-l asuma? Nu cei care iau dobanda cand merge bine? !
  • +14 (18 voturi)    
    Iar? (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:24)

    sile [anonim]

    "...reforme credibile si necesare: In ultimii cinci ani, reformele care au fost luate au apasat doar asupra unei parti a poporului grec"

    Pai nu reforme vi se tot cer de ani de zile? De cand ati venit la guvernare n-ati stiut decat "taiati-ne din datorii". Si raspunsul a venit constant: "dati-ne un motiv".
    Sunteti liberi sa veniti cu cele mai echitabile reforme care sa afecteze pe cine vreti voi, cum vreti voi. Cu toate astea, in unltimele 6 luni nu numai ca nu ati venit cu nicio propunere, dar ati demolat si din putinele reforme deja facute.
  • -5 (15 voturi)    
    Manfred Weber? (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:35)

    Radu [anonim]

    Weber: "...am mers ca somnambulii catre un Grexit de cinci ani". Va rog, sa-i spuna cineva ca Tsipras conduce guvernul numai de jumatate de an.
    • +4 (10 voturi)    
      Aha... (Miercuri, 8 iulie 2015, 13:09)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      ... asta-i explicatia! Inainte de Tsipras Grecia nu era guvernata, nu? Acum se explica de ce europenii astia ci CE vorbesc singuri!
      • -4 (10 voturi)    
        Weber a plusat prosteste (Miercuri, 8 iulie 2015, 13:49)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Zgabeartza Iftode

        ... asta am vrut sa subliniez. Nu am spus ca asta ar fi vreo explicatie pentru ceva. Am subliniat doar abuzul lui Weber la adresa lui Tsipras. Atat. Nu e cazul sa ne infierbantam mai mult decat o face canicula.
        • +5 (7 voturi)    
          betul Tsipras abuzat (Miercuri, 8 iulie 2015, 14:28)

          neurino [utilizator] i-a raspuns lui Radu

          saracutzul de el...bai dar cand o candidat si o castigat, stia in ce se baga.
          cat despre ce spune Weber, sa-ti traduc....trebuiau de acum 5 ani sa le dea bani putini si sa-i lase sa chitzaie de foame si nu sa astepte 5 ani si sa ajunga la celasi rezulta, plus o supergaura-n buget.

          Asta-i marea problema a lui Weber.
  • +16 (20 voturi)    
    Dar cine este premierul Greciei, dle Tsipras? (Miercuri, 8 iulie 2015, 12:40)

    hic sunt leones [utilizator]

    Cine te oprește să faci reforme, cine nu te lasă să colectezi impozitele pe care ți le datorează contribuabilii, cine te obligă la austeritate dacă economia grecească poate susține actualul nivel de trai?
    Dă-mi un motiv pentru care aș plăti eu - contribuabilul european care am pensia pe care o am, salariul pe care îl am, taxele pe care le am - pentru ca tu să ieși prin cluburi.
    • -9 (15 voturi)    
      cine-l opreste? (Miercuri, 8 iulie 2015, 13:33)

      xanti [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Il opresc bancile ,reforme inseamna ca bancile sa nu mai ia nimic,nici un euro.
      Gata cu furatul pentru banci s-a terminat.
      • +8 (10 voturi)    
        Dar ce-i fac băncile? (Miercuri, 8 iulie 2015, 14:32)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        Eu văd că guvernul a dispus controlul capitalurilor nu invers...
      • +3 (5 voturi)    
        Pai gata si cu imprumutul atunci (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:34)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        gata cu traiul pe datorie si la munca mai camilioane. Panimayu?
  • +6 (8 voturi)    
    Farage Farage (Miercuri, 8 iulie 2015, 14:26)

    neurino [utilizator]

    Daca si Farage ii spune sa iasa din zona Euro (si Tzatziki nu si nu...) e clar...nici lunatecii nu mai tin cu el.

    Hai out, ca ne-am plictisit de atatia greci.
    • +4 (6 voturi)    
      tzara Tzeparului Tzeparis TREBUIE (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:11)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui neurino

      sa ajunga Colonie UE, trimisi oameni de afaceri nemti sa puna biciul de "muietzi is posmagii" sa ii puna la munca nu la trandaveala..apoi sa vedeti ce Luminoasa va fi Grecia !
      • +5 (7 voturi)    
        nu cred (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:08)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        ca vorba aia...unde nu-i nici dumnezeu nu cere.
        cand ai vazut/auzit tu vreodata de Grecia prospera...pana si Atena antica a dat faliment.
        • +3 (5 voturi)    
          100 de ani de management nemtesc (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:38)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui neurino

          si se curatza Grecia de trantorii actuali
          • +2 (4 voturi)    
            se curatza de greci (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:26)

            neurino [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            io zic ca daca se curatza de greci , se curatza si Grecia.
            Circula zvonuri ca Juncker ar vrea sa se extinda, asa ca se pregatesc sa cumpere Grecia si sa-i faca pe greci ori luxemburghezi ori ii deporteaza.
            Sa vezi atunci prosperitate.
            • +1 (3 voturi)    
              Asa le trebuie la muietzi is (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:31)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui neurino

              posmagii
  • -2 (6 voturi)    
    nam (Miercuri, 8 iulie 2015, 14:59)

    idealogul [anonim]

    Poate sa imi spuna si mie procentual cat la suta din datoria Greciei s-a dus pe al 15 salariu si pe a 14 pensie si cat s-a dus pe submarine nemtesti si alte prostii militare bagate pe gatul Grecilor ani de zile.
    Eu sunt de acord ca grecii sa plateasca pana la ultimul leu banii incasati pe salarii/pensii nesimtite dar sa isi iar nemtii inapoi submarinele si avioanele nesimtite si sa nu ceara bani pe ele. Fiecare sa plateasca ce a semnat. Grecii care au semnat si incasat salarii si pensii sa le dea inapoi cu dobanda cu tot si politicienii corupti dar cu cravata (foarte important acum mai nou politicienii fara cravata sunt urati din rarunchi) care au semant pe submarine sa le plateasca ei deoarece tot ei au luat si parandaratul, nu poporul grec.
    • +5 (9 voturi)    
      Incerc un raspuns (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:11)

      sile [anonim] i-a raspuns lui idealogul

      Nu stiu cat s-a dus in salarii si pensii, dar "celebrele" submarine (pe care nu i-a fortat nimeni sa le cumpere, le-au vrut ei ca asa e traditia, sa fie mai inarmati decat turcii) au costat vreo 2 miliarde. Dintr-o datorie totala de peste 300 miliarde. Argumentul cu "sunt in groapa ca le-au bagat nemtii armament pe gat" n-are nicio treaba cu realitatea.
      • -6 (8 voturi)    
        Ba exact nemtii (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:37)

        xanti [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Aia i-au fortat sa cumpere asa cum pe noi ne-a fortat usa sa avem scut antiracheta.
        • +4 (6 voturi)    
          caldura e de vina +votca de pufoiaca (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:55)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          daca ai copii in batatura..gandeshte te la ei...nu la tine
        • +5 (7 voturi)    
          Bine, fie ca tine (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:06)

          sile [anonim] i-a raspuns lui xanti

          Dar cum faci datorii de 300 miliarde ca te-a fortat cineva sa cumperi echipament de 2 miliarde?

          Si ca sa fie clar: nu sunt de acord cu asertiunea ta. La negocieri grecilor li se cere sa _reduca_ bugetul alocat apararii, in timp ce ministrul grec al apararii declara ca el demisioneaza daca i se ia un euro. Cam ciudat mod de a baga echipament militar pe gat.
      • -1 (1 vot)    
        Nu sunt numai submarine (Miercuri, 8 iulie 2015, 20:46)

        Nea Fane [anonim] i-a raspuns lui sile

        Contractul de armanent intre Grecia si Germania cuprinde si un joint venture intre cele 2 tari (modernizare tancuri Leopard). Este vb de vreo 900 de tancuri Leopard 2. cum nu tanc Leopard este cam 5 mil euro...900x5. Adaugam submarinele. Adaugam apoi si penalitati la datorii (pt ca nu au platit la timp) si felia asta de bani versus armament are si ea un procent semnificativ. In cazul Greciei avem o gramada de bani adunati din o gramada de cauze care de care mai interesante

        170 Leopard 2A6 HEL Germany/ Greece 120 mm gun. Delivered between 2006 and 2009. Built in Greece by ELBO under license of Krauss-Maffei Wegmann (KMW).[4]
        183 Leopard 2A4 Germany 120 mm gun
        501 Leopard 1A5/GR Germany 105 mm gun
        390 M48A5 MOLF (Modular Laser Fire Control System) United States 105 mm gun
        312 M60A3 TTS United States 105 mm gun. Many in reserve or in storage.
  • +5 (7 voturi)    
    providentialul (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:38)

    Vasile [anonim]

    Sa-l ia pe Tariceanu in guvern ca sa le "duduie economia", mai ceva ca motoarele turate la maxim ale "Titanic"-ului direct spre iceberg!...
  • -2 (8 voturi)    
    nam (Miercuri, 8 iulie 2015, 15:53)

    idealogul [anonim]

    Asteptam un raspuns mai complet dar de. Din ce stiu eu pe submarine plus altele (adica armament de multe alte tipuri) grecii au "produs" cam 60% din datorie. Grecia a fost tinuta artificial intr-o stare de asediu cu Turcia. Europa putea sa le spuna grecilor - baieti nu aruncati bani pe armament ca noi va garantam granitele iar voi bagati banii in dezvoltare economica. In schimb i-au lasat pe turci sa ocupe Cipru si i-au fortat pe greci sa cheltuie decenii la rand cam 7% din PIB pe armamant german, francez etc. cu bani de imprumut. In acest timp Germania cheltuia sub 2% pe armament si restul baga in dezvoltare adica se dezvolta facand export spre Grecia ce convenabil grecii cumparau armament german cu bani imprumutati de la germani (si alti e adevarat). Azi cand Europa tipa vin rusii germania are o pusca la doi soldati si multe datorii la greci. Doar germanii nu erau prosti se le spuna grecilor - baieti voi dezvoltati-va economic ca sa avem noi competitie acerba iar noi cu Franta si Anglia ii calmam pe turci.
    • +2 (4 voturi)    
      Pai bine stimabile.... (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:34)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      ... de ce trebuiau eu sa bage bani in armament, chipurile sa se apere de turci cand ambele tari 'e' sub umbrela NATO si inca de ceva timp?
      Nu cumva regimul ala al coloneilor li s-a urcat la cap si se credeau mari boieri in Mediterana? Si daca am citit bine, pe wiki, prin 15 iulie 1974 nu cumva niste nationalisti greci de mana cu coloneii astia au pus de-o lovitura de stat in Cipru, care era independenta? Si se asteptau ca turcii sa taca din gura?

      Si ce-i forta pe ei sa bage bani si in altceva decat armament ca nu inteleg!!! Sau sunt chiar atata de fraieri incat sa nu inteleaga ca daca-ti produci singur ce ai nevoie te costa mai putin? Dar aici ajungem iar la mandria lor prosteasca si care coroborata cu lipsa oricarei intentii de a plai ceva catre stat a dus exact unde se afla ei acum, in groapa!

      Sa spui acum ca Germania cu buna intentie le-a bagat arme pe gat sau ca SUA cu buna intentie a lasat ca Cipru sa fie invadat, etse un pic cam mult...

      Problemele lor sunt grave si dureaza de cel purin 2000 de ani.... Ironic, trebuie ca au si ei vreo vina, nu?
    • +1 (3 voturi)    
      reducerea bugetului militar (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:57)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      pai una din contidiile "trikii" e taman reducerea bugetului limital cu vreo 400 de milioane de euro anual 8asta se traduce, baieti, lasati-o dracu' mai moale cu armata ca nu va ataca nici dracu' pe voi, deveti-va de economie).
      Asa ca, despre ce armanent discutam aici?
      Cat despre conflictul Turcia Greci ai fi surprins sa afli cat de mult il alimenteza chiar grecul si nu doa rla el in tara si si la verii aia mai mici, cipriotii.
      An de an, trimit babele la granitza cu pozele "copiilor" morti.
    • +2 (4 voturi)    
      There's an easy fix for that (Miercuri, 8 iulie 2015, 18:12)

      sile [anonim] i-a raspuns lui idealogul

      Nu te mai lua dupa ce stiai tu si informeaza-te. Google e gratis.

      Uite ce am gasit in doua minute: http://www.wsj.com/articles/SB10001424052748703636404575352991108208712

      Submarine cumparate de €2.84 miliarde.
      Avioane F-16 cumparate de €1.5 miliarde.
      "In May, Greece's economic crimes unit began investigating all weapons deals of the past decade—totaling about €16 billion—to determine if Greece overpaid or bought unnecessary hardware." Deci suma maxima adusa in discutie (de greci insisi, nu de altcineva) e de €16 miliarde pe 10 ani. Chiar daca ar fi 100% cheltuieli nejustificate, tot reprezinta doar 5% din datoriile Greciei. Nu 60%.

      Deci daca chiar vrei sa gasesti cauza, cauta in alta parte, nu de aici li se trage.
  • 0 (10 voturi)    
    bucuria nebunilor si a pariorilor (Miercuri, 8 iulie 2015, 16:07)

    bozo [anonim]

    se trezi basmucul de Farge sa-si dea cu parerea iar pariorii la Bursa dau cote favorabile mortii calului grecesc.

    As putea paria ca nu va fi niciun Grexit, ar fi un dezastru pentru UE dar mai ales pentru apostolii austeritatii totale.

    De fapt boala greceasca a pornit de la chestii mult mai prozaice. Datoria greceasca as acum a fost facuta era catre banci si nu catre state sau UE. A fost a o migratie a capitalului investitional dinspre sistemul financiar al tarilor UE bogate catre tarile UE emergente avide de capital. Desigur ca in Grecia a existat si coruptie (ca si la altii de altfel). Dar grecii au fost si ajutati sa se indatoreze 'pe shestache' si ajutorul asta otravit a venit chiar de la sistemul bancar. Mai precis Goldman Sachs a sfatuit Grecia si asta pe niste sute de milioane de euro (a sfatuit 'de bine' si alte tari).
    Cand criza a lovit bancile europene (dar in special cele germane si franceze) si problema Greciei a explodat s-au trezit descoperite la datoriile statelor PIGS si in special a Greciei.
    Atunci niste minti luminate au decis sa nationalizeze aceasta datorie, dar nu platind direct catre banci ci prin intermediul grecilor. Astfel datoria Greciei catre banci private a trecut la marele public din UE si in special la germani si francezi.
    In loc sa fie pedepsite pentru imprudenta in a acorda imprumuturi, bancile au fost rasplatite si au facut chermeze pentru o returnare integrala a debitului de unde se pregateau de faliment. Au fost rambursate inclusiv fonduri 'sacal'.
    Buninteles ca de bailout au beneficiat si bancile grecesti si companii din Grecia (cu capital grecesc dar mai ales strain).
    De fapt din programul de 'salvare a Greciei', doar vreo 11% s-au dus catre greci, restul prin Grecia catre bancile creditoare.
    Pentru conformitate: datoria a fost facuta mai ales de guvernele de dreapta. de curiozitate comparati evolutia datoriei grecesti cu guvernele la putere. Deci mai usor cu stereotipurile, problema e mai presus de ele.
    • -1 (1 vot)    
      Adevarul este diferit (Miercuri, 8 iulie 2015, 21:31)

      Leeview [anonim] i-a raspuns lui bozo

      Lupul cel rau ( bancile) a fost de fapt o oaie belita.

      Este adevarat ca tarile europene au preluat datoria grecilor la banci, insa acestea din urma au facut un haircut de 50%. Cu alte cuvinte bancile si-au luat doar jumatate din banii imprumutati, restul i-au pierdut.

      Nu stiu cati dintre datornici "Franc elevetian" persoane fizice nu ar dori ca datoria lor sa fie trecuta jumatate la stat si jumatate anulata. Si-ar plati datori noua si la cursul de 5 lei si ar zice mersi!

      Dar nu, romanii sunt fraieri iar grecii sunt smecheri. Oricum smecheria nu merge chiar de multe ori, se pare ca au toate sansele sa fie exemplu pentru toti.

      Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Economic_Adjustment_Programme_for_Greece
      • -1 (1 vot)    
        Adevarul e relativ ... (Joi, 9 iulie 2015, 1:16)

        Bozo [anonim] i-a raspuns lui Leeview

        Uite aici o opinie din 2012 a unui ziar serios de dreapta. Fara stereotipurile de pe aici.
        E interesant ca atunci ca si acum a fost un referendum, a fost un blocaj al refinantarii...

        De remarcat finalul articolului unde este citata opinia Troikai dintr-un document scapat public precum ca imprumutul e imposibil de returnat.

        http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/9098559/Whats-the-Greek-debt-crisis-all-about.html
  • +3 (5 voturi)    
    atat le-a fost (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:23)

    xna [utilizator]

    De acum numai ONU mai vine cu saci de mancare la ei.
    • +3 (5 voturi)    
      la cata lene au in oase (Miercuri, 8 iulie 2015, 17:31)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui xna

      imi este teama ca trebuie hraniti cu lingura
  • +2 (4 voturi)    
    mi se pare mie ? (Miercuri, 8 iulie 2015, 18:26)

    Alex Valahul [anonim]

    sau astia sunt in stare sa mai prelungesc problema greceasxa inca cativa ani ?
    pe banii cui ?
    "Propunerile formulate de Atena sunt echilibrate si pozitive, spune premierul francez Manuel Valls."
    • -1 (1 vot)    
      Asta in limbaj diplomatic (Miercuri, 8 iulie 2015, 21:33)

      Leeview [anonim] i-a raspuns lui Alex Valahul

      In traducere:

      In sfarsit au facut si ei o propunere acolo si macar nu ne-au mai facut teroristi.
  • +2 (4 voturi)    
    Rusinica (Miercuri, 8 iulie 2015, 18:52)

    Lucian [anonim]

    Ce spunea saptamana trecuta fostul ministru de finante? Ala care a demisionat Luni cu toate ca tabara NU a iesit "victorioasa" la referendum (sunt curios ce stat ar vota DA pentru austeritate). Zicea ca in 24-48 de ore maxim se va semna un nou acord intre Grecia si creditori...guess what?? Stia de Luni ca nu are cum sa se intample asta, si-a dat demisia si grecii care au votat NU crezand ca ajutoarele curg in continuare si-au luat-o in freza. :D
  • 0 (0 voturi)    
    "restructurarea datoriei" Greciei... (Joi, 9 iulie 2015, 6:55)

    lili [anonim]

    Contopistii lu' madam Lagarde bat campiii..
    Madam Lagarde care traieste pe picior mare la New York cere "restructurarea datoriei " Greciei, adica BANI de la UE si FMI pentru ca grecii sa traiasca in continuare pe salarii si pensii la care un roman obisnuit NU va ajunge intr-o suta de ani!!!
    De unde BANII?!
    De la noi, TOTI, de la cetatenii UE, pentru ca BANII de la BCE si UE si FMI sunt BANI din contributiile statelor membre, NU produce FMIul ei bani!
    Sa i-o restructureze SUA, care moare de grija Greciei, sa pompeze SUA miliardele de arae Grecia are nevoie sa se lafaie !
    NU noi cei care am suportat regulile UE, de austeritate cu salarii taiate si pensii impozitate si TVA de 24% si alte nenorociri de care UE si Grecia nu au auzit!
    Sila!
    Politruci veseli care se joaca cu vietile milioanelor de oameni, NU au fost in stare sa gestioneze situatia Greciei ani de zile iar ACUM sunt dispusi la masuri de generozitate, pentru ca Grecia va cere BANI inca muuulti ani fara sa-i poata returna!
  • 0 (0 voturi)    
    nam (Joi, 9 iulie 2015, 8:34)

    idealogul [anonim]

    Cand a cerut troica reducerea bugetului armatei prin 2012 cand era prea tarziu?
    Si inca ceva. Cica erau doar 16 miliarde importuri de armament. Alea erau doar pentru chestiile mari avioane, tancuri submarine. Ai idee un avion cumparat pe care il folosesti in patrulare aproape zilnic ca sa supraveghezi granita plina de insulite cu Turcia cati bani iti mananca in 10 ani ?
    Cherosen, piese de schimb, mentenata, salarii, hangar, aeroport,operatori etc.? Fa un calcul mai complet. Aia 7% din bugetul armatei grecesti s-au dus pe multe lucruri nu doar pe 10 submarine si 100 de tancuri. Grecia ar fi trebuit sa cheltuie ca si Germania 2% pe aparare. Acum fa si tu un calcul 5% din pib-ul Greciei (adica 7%-2%) pe 20% de ani. Cam aici a fost gaura facuta de europeni greciei si e muuuuuuuult peste 16 miliarde.
    Eu nu spun ca Grecia e nevinovata. A luat banii trebuie sa plateasca. Dar ideea care ni se baga pe gat de propagandisti aceea ca bangherii europeni sunt niste fecioare virgine si lipsite de aparare si de vina care urmeaza sa fie violate de puturosii de greci e absurda. Vina e de ambele parti doar ca acum unii vor sa scoata banii din carne vie.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică