Reuniunea de urgenta a Zonei Euro s-a incheiat cu o noua amanare, dupa ce Grecia a venit fara nicio propunere concreta

de Redactia Stiri     HotNews.ro
Marţi, 7 iulie 2015, 6:42 Actualitate | Internaţional

Liderii tarilor din Zona Euro s-au intalnit marti, pentru un summit special la Bruxelles, care s-a incheiat insa cu o noua amanare, dupa ce oficialii greci au starnit consternare, dupa ce s-au prezentat la discutii fara nicio propunere concreta.

Cu o zi inaintea acestei reuniuni cruciale, Germania si Franta au incercat sa mascheze diferentele lor de abordare in acesta problema si sa prezinte o pozitie comuna in fata premierului grec Alexis Tsipras, puternic sustinut de 61,31% dintre greci care au spus un "Nu" hotarat la referendumul de duminica privind conditiile creditorilor Greciei.

-----------------------------------

Iata mai jos desfasurarea LIVE TEXT a evenimentelor de marti:


00:56 Premierul grec, Alexis Tsipras, s-a declarat hotarat sa "continue efortul" pentru obtinerea unui acord cu creditorii tarii care garanteaza o iesire din criza" si stoparea perspectivei grexitului.

Liderii europeni reuniti la Bruxelles au convenit sa lanseze "o procedura rapida" in vederea unui astfel de acord, a adaugat el, asigurand ca "toti" partenerii europeni realizeaza ca aceasta criza "este o problema europeana care trebuie rezolvata".

00:50 Liderii europeni au pregatit un "scenariu detaliat" in cazul in care Grecia va trebui sa paraseasca zona euro, a declarat marti seara presedintele Comisiei, Jean-Claude Juncker, care a precizat ca nu exclude aceasta ipoteza.

23:51 Un summit european exceptional dedicat Greciei va avea loc duminica, la Bruxelles, a anuntat marti seara seful guvernului italian, Matteo Renzi, care spera intr-o reuniune "decisiva" pentru a evita o iesire a tarii din zona zone euro.

"Vom convoca o reuniune duminica viitoare, pe care o speram decisiva", a afirmat Renzi, la finalul summitului zonei euro dedicat dosarului grecesc.

"Sper si cred ca o solutie definitiva va fi posibila duminica", a precizat acesta.

21:55 Guvernul grec va prezenta miercuri un text provizoriu de sinteza, care va tine cont de "propunerile institutiilor", de "rezultatele referendumului" si de pozitia comuna a partidelor grecesti, stabilita luni, a anuntat o sursa din guvernul de la Atena.

Ora 21:45 Ministrul grec al Finantelor le-a spus reporterilor din Centrul de presa de la Bruxelles ca exista "vointa politica" la Bruxelles pentru a da Atenei o noua sansa. Intrebat de jurnalisti de ce nu a venit astazi la Bruxelles cu o noua propunere, ministrul Tsakalotos a raspuns "e mai complicat de atat"

Ora 21:06 Au aparut zvonuri la Bruxelles ca duminica ar urma sa fie organizat un summit pe tema Greciei, in cazul in care ministrii de Finante nu ajung la o solutie inainte de aceasta data, scrie The Guardian. Informatia este prezentata si de Reuters, care citeaza doua surse din randl oficialilor UE, iar trimisul Bloomberg la Bruxelles, Arne Delfs, scrie pe Twiiter ca un oficial german a declarat ca summitul de duminiac este o optiune.

Reuters relateaza ca liderii din zona euro ar putea sa ia parte la un summit de urgenta desfasurat duminica pentru a aproba un plan de ajutor pentru Grecia, in cazul in care institutiile creditoare sunt multumite de planul de reforma inaintat de Atena, au declarat doua surse din randul oficialilor seniori ai UE.

Analistii se asteapta ca Grecia sa trimita in urmatoarele ore o cerere oficiala pentru un program de asistenta pe termen mediu pentru fondurile de salvare disponibile prin Mecanismul European de Stabilitate, iar ministrii de inante din zona euro au precizat ca vor avea o conferinta telefonica miercuri dimineata in care vor discuta solicitarea.

In paralel, surse au declarat ca Alexis Tsipras ar urma sa transmita un plan de reforme care sa faca finantele greci sustenabie si care ar presupune actiuni care sa fie transpuse in legea elena inainte de urmatorul summit de urgenta.

Ora 20:30 Barack Obama a discutat telefonic cu Angela Merkel, inaintea discutiei cancelarului cu premierul Alexis Tsipras, a anuntat Casa Alba.

"Continuam sa incurajam toate partile sa participe de o maniera constructiva la discutii", a declarat Josh Earnest, purtator de cuvant al executivului american, care a facut inca o data apel la compromis.

Ora 20:12 Premierul italian Matteo Renzi este mai optimist decat ceilalti lideri europeni. Seful executivului de la Roma a declarat pentru presa ca se poate ajunge la un acord cu Grecia in orele urmatoare.

Renzi a avertizat, totodata, ca Europa are nevoie de mai mult decat o ¬solutie tehnica¬ la criza, scrie The Guardian.

Ora 19:31 Angela Merkel estimeaza ca nu exista inca o baza de negociere pentru un nou acord de ajutor financiar cu Grecia. (AFP)

Ora 19:17 Barack Obama a avut o discutie telefonica cu Alexis Tsipras, presedintele american exprimandu-si speranta intr-o rezolvare pozitiva a negocierilor dintre premierul grec si partenerii sai europeni, scrie agentia greaca de presa Ana, preluata de AFP.

Potrivit sursei citate, discutia a avut loc in momentul in care Alexis Tsipras se afla la Bruxelles, unde urma sa se intalneasca cu presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, cancelarul german Angela Merkel si presedintele francez Francois Hollande, inainte de participarea la summitul european extraordinar.

Ora 19:08 Angela Merkel, Francois Hollande, Jean Claude Juncker si Alexis Tsipras au inceput discutiile, in spatele usilor inchise. La intalnire mai iau parte consilierii lor, scrie The Guardian.

Ora 19:02 Grecia va adresa probabil o noua cerere de ajutor financiar catre zona euro miercuri, a anuntat presedintele Eurogrup, Jeroen Dijsselbloem.

"Nu exista o scrisoare astazi" pentru a formaliza o noua cerere de ajutor din partea Atenei, a subliniat Dijsselbloem, citat de AFP. "Speram sa o primim maine si va fi o noua reuniune Eurogrup pentru a o examina", a adaugat acesta.

Ora 18:47 Francois Hollande, unul dintre ultimii aliati al Greciei, avertizeaza guvernul de la Atena ca trebuie sa vina cu "propuneri serioase si credibile". Hollande a adaugat ca Grecia trebuie sa faca repede reforme. (The Telegraph)

Ora 18:06 Jurnalistii internationali relateaza ca noul ministru al Finantelor Euclid Tsakalotos pare sa fi facut o greseala de incepator, venind la intalnirea Eurogroup cu notitele scrie pe o foaie de hartie tinuta astfel incat sa poata fi vazute de ceilalti si implicit fotografiate.

Notitele sunt scrise pe o foaie de hartie de la hotelul din Bruxelles unde acesta sta, The Hotel, si sunt scrise in engleza. Din ce se poate observa pe foaia de hartie, printre puncetele notate se numara si "no triumphalism" - o notita sa nu dea dovada de o atitudine triumfala in fata partenerilor europeni dupa succesul taberei NU in referendumul de duminica.

Ora 17:46 Pentru a complica si mai mult situatia, oficialii greci sustin ca i-au trimis lui Juncker o propunere cu amendamente, scrie The Telegraph.

Ora 17:05 Premierul grec Alexis Tsipras va sustine un discurs miercuri in Parlamentul European de la Strasbourg. (The Telegraph)

Anuntul a fost facut de presedintele Parlamentului European care a precizat pe Twitter ca Tsipras i-a confirmat ca se va adresa europarlamentarilor.

Ora 16:52 Mai multe surse relateaza ca Grecia nu a venit cu un propuneri noi la intalnirea Eurogroup, informeaza The Guardian. Un oficial din zona euro a declarat insa pentru Financial Times ca Atena va inainta maine un plan nou. The Telegraph relateaza ca intalnirea Eurogroup se va desfasura precum programat, in pofida lipsei unor noi propuneri din partea Greciei.

Ora 16:43 Western Union reia serviciul de transfer de bani in Grecia

Western Union co a anuntat marti ca reia serviciul de transfer de bani in Grecia, permitand clintilor din tara sa primeasca bani din strainante, informeaza Reuters.

Comapnaia a precizat ca, desi suma intreaga care va putea fi transferata va fi creditata detinatorilor de conturi, utilizatorii nu vor putea sa retraga mai mult de 60 de euro pe zi, precum stabilesc masurile de control impuse recent de guvernul grec.

Western Union anunta pe 29 iulie ca institutia va fi inchisa in Grecia pe parcursul intregii saptamani.

Ora 15:22
Banca Centrala Europeana afirma ca nu poate fi "exagerat de generoasa" cu fondurile de urgenta (Reuters)

Banca Centrala Europeana nu poate acorda finantare de ugenta bancilor in termeni "extrem de generosi" sau fara garantii suficiente, se arata intr-un document facut public marti in care sunt prezentati termeni stricti pentru bancile din Grecia si din alte tari care solicita fonduri de urgenta.

Ora 14:30 O iesire a Greciei din zona euro nu este exclusa daca Atena nu prezinta "un pachet credibil de reforme", a avertizat marti Valdis Dombrovskis, vicepresedinte al Comisiei Europene.

"Daca increderea nu este stabilita, daca niciun program credibil de reforme nu este prezentat", o iesire din zona euro "nu poate fi exclusa", a declarat comisarul insarcinat cu euro, la sosirea la reuniunea ministrilor de Finante din zona euro, la Bruxelles.

Ora 13:48 Presedintele Parlamentului European, Martin Schulz, s-a declarat marti in favoarea ramanerii Greciei in zona euro, dupa ce duminica afirmase la un post de radio german ca Atena ar putea fi nevoita sa introduca o alta moneda, daca grecii vor respinge prin referendum conditiile cerute de creditorii internationali.

Ora 12:01 Presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a declarat marti ca isi doreste sa evite o iesire a Greciei din zona euro si ca "este momentul sa se revina la masa negocierilor", cu cateva ore inaintea summit-ului crucial al zonei euro, potrivit AFP.

Ora 11:25 Franta "va face totul" ca Grecia sa ramana in zona euro, a declarat marti premierul francez Manuel Valls, la doua zile dupa ce grecii au pus sub semnul intrebarii viitorul tarii in uniunea monetara prin respingerea prin referendum a programului de reforme propus de creditori.

Ora 11:01 Fostul presedinte cubanez Fidel Castro l-a felicitat pe Alexis Tsipras pentru "victoria politica stralucitoare" la referendumul de duminica. Fidel Castro, in varsta de 88 de ani, a anuntat, intr-o scrisoare transmisa presei, ca "a urmarit indeaproape aceasta victorie". Castro i-a urat "scumpului coleg Alexis Tsipras" sa aiba parte de "cel mai mare succes".

Ora 10:05
Presedintele rus Vladimir Putin a avut, luni, convorbiri telefonice cu directorul FMI, Christine Lagarde, si cu presedintele francez, Francois Hollande, pe tema datoriilor Greciei si a evolutiei zonei euro.

Ora
09.00
- "Bazele unui acord cu Grecia exista", a spus marti premierul francez. Franta este "convinsa" ca nu putem "sa ne asumam riscul de iesirea Greciei din Zona Euro", a adaugat prim-ministrul francez citat de AFP.

Ora 07.50 -
Premierul Alexis Tsipras este de asteptat sa prezinte noi propuneri la un summitul de urgenta. Planul sau prevede o reducere a datoriei Greciei cu pana la 30%, scrie BBCNews online.

Dupa discutiile purtate la Paris luni, presedintele Francois Hollande si cancelarul german Angela Merkel au dorit sa arate o oarecare unitate in mesajul lor transmis Atenei.

Cancelarul considera ca trebuie sa obtina "urgent" de la guvernul grec "propunerile destul de precise" in timp ce presedintele francez a cerut propuneri "serioase". Dar, domnul Hollande, adept al unei pozitii conciliante, a reiterat faptul ca usa a ramas "deschisa" pentru discutii si a insistat pentru "solidaritate".

Angela Merkel, a estimat ca ultima propunere a creditorilor Greciei (Comisia Europeana, BCE, FMI) a fost "generoasa". Este exact planul, care a fost respins in numar coplesitor in cadrul referendumului de duminica trecuta.

BCE mentine finantarea de urgenta pentru bancile grecesti

Intre timp, bancile din Grecia raman inchise marti si miercuri. Ar fi trebuit sa se deschida marti, dar presedintele Asociatiei bancare elene, Louka Katseli, a declarat ca perioada a fost prelungita in urma discutiilor de luni, transmite BBCNews.

Ministrul Economiei din Grecia, Georgios Stathakis, a explicat luni la BBC ca BCE trebuie sa tina bancile grecesti in viata timp de sapte pana la 10 zile, astfel incat negocierile sa poata avea loc.

De altfel, Banca Centrala Europeana  a anuntat luni seara ca mentine nivelul actual al programului de asistenta financiara de urgenta (ELA) pentru bancile grecesti, transmite AFP. BCE precizeaza ca va inaspri totusi conditiile de acordare a finantari.

Din 26 iunie, finantarea in cadrul ELA a fost plafonata la aproape 89 de miliarde de dolari.

Premierul grec Alexis Tsipras i-a spus guvernatorului Bancii Centrale Europene Mario Draghi, in timpul unei convorbiri telefonice desfasurate luni, ca este nevoie de ridicarea imediata a controlului capitalului in Grecia, a declarat un oficial guvernamental citat de Reuters.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
26774 vizualizari
  • +22 (36 voturi)    
    reuniune cruciala !! (Marţi, 7 iulie 2015, 7:44)

    novator [utilizator]

    Cu asa "lideri" intr-un asa sistem politic, esecul este garantat.
    Nu sunt in stare sa gaseasca solutii la criza in care UE se zbate de atatia ani iar cazul Grecia, nu este altceva decat consecinta fireasca a politicilor lor marunte, de vodevil, plina de sclipici dar goala de continut si mai ales, de viziune.

    UE, cu toate institutiile sale, seamana cu un cotet de gaini caruia ii da tarcoale vulpea si a carui singura "aparare" este cotcodacitul, inutil in fata coltilor vulpii.

    Se pare ca, adversarii unei europe unite si puternice sunt in interiorul si nu in afara ei.
    Un alt Turn Babel, in varianta moderna.
    • -3 (21 voturi)    
      O vorba de mentalitate, (Marţi, 7 iulie 2015, 9:54)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui novator

      în vest clientul are întotdeauna dreptate indiferent cât de ipocrite sau imposibile sunt cererile sale. Iar politicienii vestici chiar tratează poporul ca pe un client, pentru că poporul este cel care plătește taxele.
      • +9 (21 voturi)    
        "politicienii vestici..... (Marţi, 7 iulie 2015, 11:03)

        novator [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        .....chiar tratează poporul ca pe un client, pentru că poporul este cel care plătește taxele. "!?

        Sa am iertare dar se pare ca "politicienii vestici", prin politicile lor monetare, chiar isi bat joc de "poporul care plateste taxele" pentru ca, o mare parte din banii imprumutati grecilor, sunt exact banii pe care cetateanul vestic ii plateste ca taxe si impozite catre statul sau.

        Cu alte cuvinte, eu imi platesc taxele si impozitele pentru ca tara mea sa prospere dar ticalosimea politicianista, foloseste acesti bani dupa bunul sau plac.
        Ciudat mod de a "respecta clientul".
        Chiar nu vedem perfidia, sau doar o trecem cu vederea ?
        • +8 (8 voturi)    
          ... (Marţi, 7 iulie 2015, 14:46)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui novator

          ticalosimea politicianista si perfidia ... ?!? :)

          Uite aici un politician ticalos si perfid: Putin.
          Bre!
          • +3 (7 voturi)    
            absolut de acord cu tine....... (Marţi, 7 iulie 2015, 16:35)

            novator [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

            ......dar din fericire, taxele si impoziele pe care le platim noi, cei din UE, nu ajung si in buzunarele lui. Asta ne-ar mai lipsi !

            Ce vreau eu se scot in evidenta, este faptul ca, politicienii se considera stapanii nostri si dispun de taxele si impozitele pe care noi le platim, dupa bunul lor plac.

            Acum, dupa faza cu Grecia, isi da careva demisia ? Raspunde cineva penal pentru banii care ni s-au luat, fara sa fim intrebati, si au fost aruncati pe fereastra greceasca ?
            Evident, NU !
            Ti se pare corect ca tu, care abia iti ajunge salariul de pe o luna pe alta, sa imprumuti pe unii care nici nu se gandesc sa iti inapoieze datoria ? Ba isi mai si bat joc de tine ?

            Ne-au promis politicienii ca din banii platiti de noi la taxe, vor sustine pe datorie un trai falimentar dar imbelsugat , al altora ? NU !
            Atunci, ceea ce fac acesti ticalosi, nu este perfidie ?
            • -1 (7 voturi)    
              Mai schimba..... (Marţi, 7 iulie 2015, 16:49)

              transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui novator

              ..... textele tataie perfid care esti. Singurul rost pentru care te platesc aia cu rublishoare si votca este ca matale sa combati democratia.

              Cu aceleasi clisee ponosite ca "democratie" parlamentara, perfida, clasa politica, ipocrizie, sistem ticalosit.

              Ticalos vandut, inceteaza!
              • +1 (5 voturi)    
                hotul striga "hotii" ! (Marţi, 7 iulie 2015, 17:28)

                novator [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

                Nu stiu cat de "trans" esti dar "penibilus" esti din plin.
                Cand te apuca criza ? Cand primesti ordin, cand ramaii fara arginti sau cand te trezesti din bautaura ?

                Daca tot pomenesti de democratie, macar stii ce inseamna ?
                Iti recomand sa nu te mai uiti in oglinda. S-ar putea ca imaginea pe care o vezi sa iti provoace aceste accese.
                Cu medicamente ai incercat ?
                • -1 (5 voturi)    
                  Aveti dreptate..... (Marţi, 7 iulie 2015, 19:54)

                  transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui novator

                  ..... atata ca e mult prea straveziu ceea ce faceti. Sunteti acelasi trist "translativus" cu aceleasi clisee vetuste.

                  Criza ma apuca atunci cand ma "trezesc din bautura". Insa orice criza m-ar apuca nu as ajunge in halul de a vehicula aceleasi 5 paragrafe cu clasa politica perfida democratie parlamentara hotii sistem ticalosit.

                  N-ati mai scos de mult din joben ineptia aia cu "conducerea statului pe baza de contract si demiterea bla, bla, bla"....
                  • +2 (4 voturi)    
                    "Ineptia aia"..... (Marţi, 7 iulie 2015, 20:32)

                    novator [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

                    .....de administrare a statului prin contract, este spaima dvs fata de responsabilitate si echitate.

                    Oare de ce va este asa de frica ? Sunteti politician ? Daca "da", va inteleg pentru ca politicienii nu au loc in sistemul propus de mine iar daca "nu", inseamna ca nu ati inteles esenta ideii si daca suntei interesat, sunt gata sa va dau lamuriri.

                    In ceea ce priveste ticalosia sistemului sau perfidia politicienilor, va indemn sa consultati DEX-ul (on line), si poate ca asa, veti intelege cata dreptate am.

                    Daca v-am plictisit cu doar cele " 5 paragrafe", imi cer iertare dar asa este adevarul, plictisitor.
      • 0 (0 voturi)    
        exact, poporul german, poporul francez (Marţi, 7 iulie 2015, 23:45)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        ei sunt cei care platesc taxele, ei au suportat deja 62% din datoria Greciei;

        n-am vazut zilele astea niciun campion al "democratiei" preocupandu-se de de parerea lor;

        nu vi s-ar parea corect in logica dvs. sa organizam cate un referendum si in aceste state sau ei n-au dreptul sa spuna OXI?
    • -2 (12 voturi)    
      Grecia (Marţi, 7 iulie 2015, 13:33)

      AilincaiVlad1 [anonim] i-a raspuns lui novator

      Grecia a avut libertatea de a cheltui banii imprumutati de la UE cum a dorit. Si se pare ca i-au gestionat foarte prost. In momentul de fata UE va trebui sa ajunga la o intelegere cu Grecia. La randul ei Grecia va trebui sa se reformeze si sa devina "profitabila". Comparatiile fortate cu cotetul si alte cuvinte copiate din povesti nu isi au sensul.
      • +5 (7 voturi)    
        daca nu esti asistat social,...... (Marţi, 7 iulie 2015, 15:12)

        novator [utilizator] i-a raspuns lui AilincaiVlad1

        .....muncesti corect si iti platesti taxele si impozitele catre Stat, afla ca mosul ala care ne umplea ecranele tv dansand tontoroiu, ala isi batea joc si de tine pentru ca o parte din taxele platite si de tine, sunt in pensia mosului care, cu siguranta ca este mult mai mare decat a parintilor tai si decat salariul tau, luate impreuna.

        Cat priveste "profitabilitatea" greciei, aceasta este strans legata de "pastele cailor" si asta nu este o poveste.
        Daca tot te-ai bagat in seama pe aici, macar pune si tu mana pe o carte de istorie sau alte "povesti" similare si poate ca asa, venit in realitate, vei scapa si de "aerul superior", care desconspira fraierul cu ifose.

        Chestia cu "Grecia a avut libertatea de a cheltui banii imprumutati de la UE cum a dorit", este burlesca si demonstreaza infantilitate mentala.
        Nu imi raspunde, ca nu te mai bag in seama.
        • -3 (5 voturi)    
          Cu respect (Marţi, 7 iulie 2015, 16:09)

          jidanu [utilizator] i-a raspuns lui novator

          Ai dreptate intr-o mare masura! Dar politicile bancare de a face bani fara bani....adica o tara este evaluata pe crestere economica , crestere care este foarte legata de indici bursieri , adica nimic in afara de speculatii bursiere. Bursele reprezita arma razboiului modern. Legat de greci....educatie....daca zeci de ani au primit fara munca....acum cineva le spune sa munceasca ca sa primeasca....
          • +2 (4 voturi)    
            Absolut de acord..... (Marţi, 7 iulie 2015, 17:00)

            novator [utilizator] i-a raspuns lui jidanu

            .....si cel mai bine se vede, zilele acestea, in ceea ce se petrece pe bursele chinezesti.

            Totusi, interesant este ca, daca datele prezentate de un sondaj in UE sunt reale, peste 60% dintre germani si austrieci, sunt de acord cu magaria Tsipras.

            Daca intr-adevar asa stau lucrurile, inseamna ca societatea occidentala, in majoritatea ei, este rupta de realitate, validand prosteste escrocheria a carei victima este ea insasi.

            Oare este posibila o asemenea gramada de fraieri ?
  • +1 (27 voturi)    
    Grecia 4 ever (Marţi, 7 iulie 2015, 7:45)

    Dan Dare [anonim]

    Praf in ochi, pana la urma Grecii n-o sa plateasca nimic, ba mai mult vor obtine mai multi bani pt ca rusii, chinezii, arabii, abia asteapta sa " ajute" un popor la nevoie.
    Nu cred ca SUA va accepta sa piarda Grecia !

    Asta inseamna sa ai oo mari !

    Intre timp noi ne aliniem la preturi, taxe si impozite, la salarii n-am auzit pe nimeni din Europa sa oblige sa ne aliniem, acolo ne priveste.
    • +16 (20 voturi)    
      Cum sa ne aliniem cu salariile ? (Marţi, 7 iulie 2015, 11:38)

      math [utilizator] i-a raspuns lui Dan Dare

      Vrei o lege prin care salariul minim devine 1000 Euro/luna ? Sau 1500 Euro ? Sau intr-o prima faza numai la bugetari, sa primeasca toti mii de Euro, dupa nevoi ?
      Ca si Antena3 sau Tsipras voi amestecati chestiuni de bun simt cu niste gogomanii incredibile.
      • +8 (10 voturi)    
        ... (Marţi, 7 iulie 2015, 12:59)

        Sarmis [utilizator] i-a raspuns lui math

        ...nu le amesteca. N-au muncit niciodata pe bune si nu le inteleg.
      • -1 (3 voturi)    
        bun simt? (Marţi, 7 iulie 2015, 19:51)

        un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui math

        de bun simt ar fi sa ne mai lase dracu in pace cu toate legile lor idioate... un pachet minimal de legi esentiale, simplu de inteles, aprobat si urmat, fara tomuri intregi de norme de aplicare sau note de fundamentare, fara nesfarsitul sir de reglementari si directive si alte asemenea kkturi... toate tonele de "legi" care ne omoara nu sunt altceva decat "produsele" prin care parazitii societatii (birocratia + politicienii) isi justifica existenta... ca orice produs rezultat dintr-un monopol (al puterii in acest caz) respectivul sistem de "legi" este foarte scump - daca luam in considerare cat trebuie sa platim ca sa beneficiem de serviciile susnumitilor "specialisti"... si un produs foarte prost - daca luam in considerare rezultatele pe care le avem conformandu-ne...
        si apropos de "conformare"... dupa ce ca e stufos, scump si prost kktul are si un mot adecvat: imbogatit cu unealta numita "control" pune la dispozitia numitilor traitori pe banii altora nu numai potentialul de a abuza dar si toate premisele de a se lasa corupti...

        poate ca daca n-am avea pietroiul asta in spinare am reusi la un moment dat sa ne aliniem cumva si cu salariile...
    • +6 (8 voturi)    
      Cum sa/i ajute rusii si chinezii? (Marţi, 7 iulie 2015, 12:01)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Dan Dare

      Citeam ca in primele 6 luni rusii au pierdut 3-5.000 miliarde euro, iar chinezii ceva pe acolo!
      De unde au astia bani?
      De'aia sunt saraci la rusi, duium?
      De'aia chinezii plang la o mana de orez?
      Eu nu spun ca nu au, dar eu nu am vazut rus ca sa dea fara sa nu ia de 100 ori mai mult!
      Iar chinezii sunt comunisti, ca si rusii; adica intai iau si se mai gandesc daca dau!
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Marţi, 7 iulie 2015, 14:49)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Chinezii nu "ajuta" decat la necaz.
        Si doar daca castigul lor este substantial.
        Ca sa nu spun altfel...
    • -3 (7 voturi)    
      Unde ai auzit tu asa ceva? (Marţi, 7 iulie 2015, 12:20)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Dan Dare

      Dimpotriva, in contrast cu luarile de pozitie ale tarilor membre CE, SUA i-a privit cu simpatie pe greci, in NU-ul lor, impotriva returnarii unor datorii asumate de altii (proprii lor politicieni, e drept).
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Marţi, 7 iulie 2015, 14:50)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        Matale confunzi simpatia cu indiferenta.
      • 0 (0 voturi)    
        US are un interes militar in Grecia (Marţi, 7 iulie 2015, 23:56)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        daca asta pt. tine asta inseamna "simpatie" putem sa-i spunem si asa, tot ce le ramane de facut este sa achite si nota de plata - oricum n-ar fi pt. prima data.
    • -2 (6 voturi)    
      Pai da (Marţi, 7 iulie 2015, 12:48)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui Dan Dare

      SUA acum dispera pentru ca daca altii ajuta Grecia, Grecia le va da si mai mult flit iar asta va destabiliza zona.
    • +9 (11 voturi)    
      ... (Marţi, 7 iulie 2015, 12:58)

      Sarmis [utilizator] i-a raspuns lui Dan Dare

      Da, cu siguranta ca rusii care nu sunt in stare acum sa asimileze Crimea abia asteapta sa bage bani in Grecia.

      Iar chinezii care au vazut cata valoare are cuvantul Greciei stau cu camioanele cu bani la frontiera.
      • +5 (5 voturi)    
        ... (Marţi, 7 iulie 2015, 14:52)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Sarmis

        1. Rusii n-au bani nici de vodka, nu mai spun de paine asa ca...

        2. China are problemele ei acum si oricum nu arunca cu banii-n veceu. (scuze...)

        3. Astia de baga Rusia si China la inaintare ori sunt prosti ca noaptea ori platiti de la rasarit.
        Sau, ma rog, ambele...
  • +14 (18 voturi)    
    Ce solutii pot exista? (Marţi, 7 iulie 2015, 8:40)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    1. Europa lasa Grecia sa-si revina, o scoate din zona euro indirect, nealimentand-o cu bani si fortandu-i sa-si printeze drahma
    2. Europa ajunge la un acord cu Grecia prin care Grecii ajung sa plateasca datoriile
    3. Europa lasa Grecia sa functioneze in continuare ca un motor stricat, pe pierdere si cu toate acestea il alimenteaza.

    Eu cred ca 3 se va hotari. Sa ne gandim la SUA. SUA este un conglomerat de state la fel cum Romania este un conglomerat de judete. Judetul Vaslui spre exemplu produce de veacuri 1Leu si primeste la buget 5 lei! Nimeni n-a vrut sa dea Vasluiul afara din Romania! Vasluiul este o Grecie a Romaniei, oamenii de acolo efectiv traiesc pe spinarea restului si noi suntem foarte chill.
    SUA: sunt state sarace si in SUA care de la infiintare au primit de 5-6 ori mai multi bani decat au dat si cu toate astea nimeni nu i-a dat afara din SUA.
    UE poate hotari la aceasta "cruciala" reuniune ca fac din UE SUE si ca grecii pot continua cu sirtaki pe spinarea constiinciosilor nemti!
    • +17 (21 voturi)    
      Solutia (Marţi, 7 iulie 2015, 11:37)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Solutia cea mai simpla, sanatoasa si corecta politic si economic pentru Uniunea Europeana si Zona Euro este excluderea Greciei din randul acestor organisme.

      Principiul de baza la care s-au angajat toate tarile ce au aderat la UE a fost respectarea unui set de reguli comune ce asigura succesul acestei comuniuni de state.
      Grecia nu vrea sa respecte aceste reguli si, mai mult, afirma ca nu le va respecta niciodata!
      In aceste conditii, a tine cu forta Grecia in UE si EZ este o prostie care pune sub semnul intrebarii viabilitatea proiectului unei Europe unite si a unei monede unice! Daca Grecia va fi tinuta cu forta, vor urma si alte alte state cu aceleasi pretentii iar in cativa ani se va alege praful atat de UE cat si de euro!

      Cat priveste importanta strategica a Greciei in alianta nord-atlantica, nu-i nicio problema! NATO si americanii isi pot pastra fara probleme bazele militare, chiar si cu Grecia in afara UE si fara euro. Asa se intampla acum in Turcia; si n-am auzit pe nimeni de la NATO sa se planga ca au probleme cu Turcia pentru ca nu e membra UE!
      Cat priveste alte aspecte, ceva mai domestice, sa nu uitam ca prima tara in care romanii au putut intra doar cu buletinul pe vremea cand Romania nu era inca membra a UE, n-a fost nici Franta, nici Germania, nici Grecia si nicio alta tara membra a uniunii; a fost Turcia! Deci, se poate; romanii vor putea sa-si faca concediile in Grecia ca si pana acum!

      Este absurd sa incerci sa tii cu forta o tara intr-o uniune de state impotriva vointei cetatenilor ei.
      Nu uitati, SUA s-a constituit intr-o federatie de state unite si prospere doar in urma unui razboi crancen, la mijlocul secolului XIX dintre statele din Nord, adepte ale unionismului si cele din Sud, adepte ale secenionismului. Nici aia n-au vrut in uniune de buna voie, au fost obligati la asta doar dupa ce au fost macelariti intr-un razboi!
      Culmea este ca motivele pentru care Sudul dorea secesiunea fata de Nord sunt aproape identice cu cele ale Greciei de acum!
      • -2 (6 voturi)    
        Efecte (Marţi, 7 iulie 2015, 12:53)

        Qu [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

        Asta ar avea doua efecte:
        - Grecii ar zice saru-mana si hai pa
        - Zona Euro s-ar destabiliza, poate suficient de mult cand sa se si prabuseasca

        Iar cu UE... nu exista procedura sa iesi din UE.
        Explicatia este aici:
        https://xaeus.wordpress.com/2015/05/28/uniunea-europeana-este-noua-uniune-sovietica/

        P.S. Razboiul Sud-Nord a fost pentru a se pune mana pe infrastructura, nu din alte cauza. Restul e vrajeala.
        • +5 (9 voturi)    
          Gresit! (Marţi, 7 iulie 2015, 14:01)

          ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Qu

          Razboiul civil Nord-Sud din America n-a avut aproape nicio tangenta cu infrastructura, a avut in primul rand conotatii de natura democratica si de progres economic. La vremea aia, in timp ce Nordul isi dezvolta industria grea, productia de bunuri industriale si punea bazele economiei de piata si infiinta institutiile unei tari moderne (invatamant, sanatate, justitie, banci, parlament, etc), in Sud se perpetua o economie invechita de o suta de ani, bazata pe dominatia absoluta a latifundiarilor ce foloseau sclavia in masa pentru lucrarile agricole de pe plantatiile lor de cafea, tutun si bumbac.
          Mai mult, in Sud, nu existau institutii de stat, nici economice, nici financiare, nici politice si nici macar juridice! Fiecare facea ce-l taia capul, taia si spanzura daca avea putere, iar dreptatea si-o facea singur, cu pistolul in mana! Nu mai vorbim de drepturi cetatenesti sau de democratie, asa ceva nu exista acolo!

          Daca vrei un exemplu concret, diferenta de mentalitate si de civilizatie era atunci intre Sud si Nord cam aceeasi care a fost in anii '50 in Italia, intre Sicilia si Milano!

          Pune mana pe cartea de istorie si citeste: Sudul a incercat sa se desprinda din uniune pentru ca n-a vrut sa-si piarda privilegiile:
          - n-a vrut sa renunte la exploatarea omului de catre om si la abolirea sclaviei;
          - n-a vrut sa adere la normele democratiei reale impuse de catre Nordul progresist;
          - n-a vrut sa se supuna unor norme juridice democratice unice pe tot teritoriul uniunii;
          - n-a vrut sa renunte la privilegiile discretionare ale marilor latifundiari;
          - n-a vrut sa contribuie cu taxe si impozite la bugetul comun al federatiei;
          - n-a vrut sa se modernizeze si sa adere la principiile unui stat modern, in plina dezvoltare economica si sociala;

          Pretul platit pentru victoria democratiei a fost imens: milioane de vieti pierdute intr-un razboi civil sangeros, un presedinte asasinat; dar USA a prosperat si a devenit astfel cea mai puternica natiune din lume!

          Asa este Grecia acum!
          • -5 (5 voturi)    
            Asta e propaganda de acuma (Marţi, 7 iulie 2015, 16:30)

            Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

            In realitate razboiul de secesiune nu a avut la baza drepturile negrilor si sclavia,care a continuat sa existe si in sud si in nord sub forme mascate mult dupa terminarea razboiului
            Industrializarea fortata a Americii a produs victime in randul copiilor de imigranti mexicani care lucrau pt cativa centi pe zi ,in munci care erau descrise ca fiind bune pentru mainute
            Motivul real a razboiului a fost mai marea dezvoltare industriala a nordului:in timp ce in nord muncitorii erau platiti cat sa nu moara de foame fiind in fapt niste sclavi moderni,in sud singura productie viabila era cea de bumbac,care implica munca sclavilor,la fel ca si in Brazilia,Mexic si in tarile vorbitoare de spaniola din America Latina si de Sud
            • +5 (5 voturi)    
              Gresit! (Marţi, 7 iulie 2015, 16:52)

              ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

              In Nord erau angajati in fabrici cu salariu (prapadit, este adevarat) negrii, mexicani, indieni, emigranti europeni (atat irlandezi cat si ardeleni romani)!
              In acelasi timp, in Sud, cel mai amarat latifundiar avea in proprietate cateva mii de hectare de plantatii de bumbac pe care le lucra exclusiv cu cel putin 1000 de sclavi negri.
              Daca ar fi acceptat sa plateasca salariu macar un dolar pe luna pentru fiecare din cei 1000 de sclavi, toata afacerea lui dadea faliment a doua zi!
              Asta a fost motivul principal pentru care s-au opus reformelor Nordului si pentru care au pornit razboiul de secesiune!

              Pune mana pe cartea de istorie si nu mai comenta pe subiecte la care nu te pricepi!
              • +3 (3 voturi)    
                Just for fun :) (Marţi, 7 iulie 2015, 17:25)

                LeeView [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

                Motivul principal era ca nu mai vroiau sa plateasca la sclavi CAS, CASS si alte taxe. Erau angajati negri. Adica la negru :) De unde si expresia.
            • +4 (4 voturi)    
              Inca o precizare (Marţi, 7 iulie 2015, 17:19)

              ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

              La vremea respectiva, un latifundiar din Sud isi vindea productia anuala de bumbac cultivata pe un teren de 5 mii de hectare cu maximum 15 mii de dolari.
              Daca si-ar fi eliberat cei 1000 de sclavii si i-ar fi angajat ca salariati cu leafa minima de 1 (UN) dolar pe luna, ar fi trebuit sa plateasca 1000 de dolari lunar, deci 12 mii de dolari anual.
              Te las sa tragi singur concluzia!

              In acelasi timp, in fabricile din nord, imigrantii si mexicanii lucrau in industria de cai ferate, in otelarii, mine si furnale cu salariu de 30 de dolari pe luna. Era putin, era exploatare, dar diferentele erau uriase atat fata de sclavia practicata in Sud, cat si fata de ce ar fi putut castiga in tarile lor de origine din Europa sau din Mexic.

              Acum, te invit din nou sa tragi singur concluziile!
              • 0 (0 voturi)    
                Bune argumentarile (Marţi, 7 iulie 2015, 23:04)

                Maniu [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

                si corecte istoric!
    • 0 (4 voturi)    
      SUA vs. UE (Marţi, 7 iulie 2015, 11:50)

      Mitza [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      E o diferenta fantastica intre UE si SUA sau UE vs Grecia si Romania vs. Vaslui. In SUA se aplica aceleasi legi, aceeasi politica de taxe si impozite, aceeasi justitie (cu mici diferente, de acord), aceeasi politicieni, aceeasi politica externa, etc. In Romania e cam acelasi lucru, uite ca ne putem compara cu SUA din punctul asta de vedere, desi nivelul nostru e jos de tot si comparatia devine stupida.
      UE vs. Grecia ... Cred ca nu e nevoie sa dezvolt.
    • -6 (8 voturi)    
      4 (Marţi, 7 iulie 2015, 12:50)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      4. Grecia declara ca datoria e a manarului de fost vicepresedinte al Bancii Central Europene pe care l-au pus banksterii FMI ministru ca sa semneze datoria. Si sa-l traga p-ala la raspundere, nu tara. Cam asa a procedat Islanda. Doar ca nu va zice niciun tembelizor asta.
      • +3 (3 voturi)    
        Islanda vs Grecia (Marţi, 7 iulie 2015, 14:29)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        ISlada si-a paltit toate darile la zi.
        Mai mult, una din primele masuri ale isladezilor a fost :taierea drastica a cheltuielilor bugetare cu adiminstratia, gen guvern, parlament.
        Pe locul 2 a urmat, pomparea si asimilarea doar a produselor locale, asa a disparut McDonald's (nu l-au inchis ci doar au pus conditia- doar produse locale, nimic din import).
        Culmea e ca ISlanda si-a paltit toate darile au taiat acordurile si incurajarile FMI si a au spus facem noi, cum ne duce capul...dar asta nu inseamna ca nu au platit datoria.
        E o mare diferenta intre ISlanda si Grecia.

        Cand va aplica Grecia 40% din masurile Isladei atunci puteti s-o dati ca exemplu.
    • 0 (4 voturi)    
      solutia 3= dizolvare UE (Marţi, 7 iulie 2015, 14:24)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      daca se adopta solutia 3 e grav...UE are zilele numarate.
      Spania, cu al lor "grec" in varianta spaniola abia asteapta sa castige teren.
      Urmatorii care nu vor mai vrea sa plteasca si sa faca nimic vor si ei.
      Nici italienii nu stau prea pe roze, mai ales de cand cu Lampeduza.
      Portugalia, abia asteapta un motiv pentru a spune si ea- PAS msi sa te vad atunci pe cine mai pui s amai plateasca.
      Plus ca neamtul nu iti mai munceste pentru toti puturosii europei.

      Cat priveste SUA...pot sa-i ia ei fara probleme.
    • 0 (0 voturi)    
      pct. 1 (Miercuri, 8 iulie 2015, 0:24)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      ii vor izola si forta sa iasa singuri din zona euro in orice caz, nu neaparat si din UE; in timpul asta vor continua cu declaratiile prietenoase, deschiderea la negocieri etc.

      uite cum au procedat cu cash-ul: vineri cu o sapt. inainte de referendum ECB a anuntat ca mentine FLA la nivelul actual, ceea ce suna atat de bine incat toate televiziunile noastre au anuntat ca pt. moment criza Greciei pare sa se fi rezolvat;

      in realitate masura asta a insemnat ca a 2-a zi in Grecia s-au golit atm-urile iar luni Tsipras a trebuit sa inchida bancile; intre timp mesaje de deschidere din partea UE pe toata linia.

      astazi ECB a anuntat ca mentine in continuare nivelul "generos" al ELA - asta inseamna ca Tipras ramane fara bani de pensii si salarii si nici pt. plafonul de 60 euro/zi nu mai are cash.

      Asa se va derula pct. 1 iar UE nu face asta dintr-un rationament perfid ci pt. ca orice concesie facuta Greciei o obliga la acelasi tratament pt. Italia, Spania, Portugalia - ceea ce pur si simplu nu-si poate permite.
  • +5 (7 voturi)    
    Propaganda este in floare (Marţi, 7 iulie 2015, 8:58)

    Miky60 [utilizator]

    Se pare ca armata propagandei a intrat pe fir si controleaza toata media. Din pacate multi sunt influentati si ii urmeaza! Din ce in ce mai putini sunt cei care chiar inteleg fenomenul si pot comenta corect.
    • -1 (15 voturi)    
      hehe (Marţi, 7 iulie 2015, 12:04)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Într-adevăr, a fost foarte amuzant zilele astea cum televiziuni și ziare românești, aproape toate falite, dau lecții Greciei despre cât de bine este să-ți plătești datoriile.
  • +1 (15 voturi)    
    atentie (Marţi, 7 iulie 2015, 9:09)

    tepesvoda [anonim]

    Atentie la ce urmeaza. Daca Grecia obtine conditii bune de finantare sa vezi cum Italia, Spania si Portugalia vor cere si ele acelasi regim. Prostia a fost in capul Germaniei si a Frantei care au crezut ca merge negocierea pe pozitii de forta. Au escaladat un conflict inutil care poate sa duca la prabusirea UE. Anglia deja asteapta iesirea din UE. Merkel e cea care va duce coliva la groapa UE.
    • +4 (8 voturi)    
      Eee (Marţi, 7 iulie 2015, 9:35)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui tepesvoda

      Nu-i nimic, mai putini functionari bine platiti fara sa produca nimic practic pentru noi la Bruxelles :)) Oamenii astia chiar ar trebui sa invete de la SUA, nu de la URSS!
    • +16 (20 voturi)    
      Nu au excaladat niciun conflict (Marţi, 7 iulie 2015, 11:43)

      math [utilizator] i-a raspuns lui tepesvoda

      Cu cei doi cocaclari era imposibil sa ajungi la o solutie.
      Ce s-a propus a fost rodul a luni de negociere, nu a fost nici ultimatum, nici santaj, nici terorism.
      Nu se va prabusi UE cand vrea Putin si Castro, stai linistit. Deci stai linistit si fii atent acolo la Antena3 care din ce in ce mai pe fata il mangaie pe Tsipras.
      • -5 (7 voturi)    
        Antena 3 in capul tau (Marţi, 7 iulie 2015, 12:21)

        tepesvoda [anonim] i-a raspuns lui math

        Nu ai inteles nimic.Daca tu spui ce se intimpla pe Antena 3 inseamna ca te uiti acolo. O vb din copilarie cine spune ala este adica daca spui ce se petrece pe Antena 3 insemana ca tu te uiti acolo. Spor la vizionat si dăăăăăăăăăăăăăăă
        • +2 (2 voturi)    
          Da este corect (Marţi, 7 iulie 2015, 16:04)

          math [utilizator] i-a raspuns lui tepesvoda

          Il ascult si pe Tsipras si pe Ponta si pe Putin si pe Gadea si pe Ciuvica. Altfel de unde sa stiu ca sunt dusi cu pluta, foarte departe ?
      • -5 (7 voturi)    
        Asa-i. "Nu au excaladat".... (Marţi, 7 iulie 2015, 13:45)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui math

        Asa-i. "Nu au excaladat"....In cel mai bun caz, puteau sa eScaladeze.

        "Nu se va prabusi UE cand vrea Putin si Castro, stai linistit."

        "Putin si Castro" E doi, bre, E doi ! Si daca "E doi" folosim pluralul, adica zicem: "Nu se va prabusi UE cand VOR Putin si Castro, stai linistit."
        • +3 (3 voturi)    
          Ai dreptate. (Marţi, 7 iulie 2015, 16:09)

          math [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Imi cer scuze.
      • 0 (0 voturi)    
        cea mai tare definitie a maimutoilor (Marţi, 7 iulie 2015, 23:07)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui math

        mersi, pot sa ma culc cu un zambet pe fata, dupa ce n-am dormit duminica spre luni!
    • +2 (2 voturi)    
      xxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Marţi, 7 iulie 2015, 19:41)

      Centurion [utilizator] i-a raspuns lui tepesvoda

      Dragul meu, uiti ca nu Merkel si co, sau bancile singure finanteaza si un program nou de finantare trebuie sa treaca prin parlamentele a 18 tari din zona euro. Sansele de reusita sunt zero. Nici in partidul lui Merkel nu mai exista sustinere. Olanda si tarile baltice se opun total. Iar noul ministru de finante, marxist convins cu studii la Osford, a venit asta seara la Bruxelles cu mainile in buzunar. Fara nici o noua propunere. Grexit in 3 zile ????
  • +13 (15 voturi)    
    ce vrea germania si franta?! (Marţi, 7 iulie 2015, 9:58)

    liviu_ [utilizator]

    eu chiar nu pricep...
    ce vor face cand toti vor incepe "santajul grecesc" care aparent merge!
    poate nu romania ca pe noi ne zboara urgent... dar italia, spania, portugalia?! ei de ce sa plateasca in timp ce altii nu pot?!
    pe langa asta ce vor face cand germanii, francezii si celelalte popoare o sa fie satule de ue si sa plateasca datoriile altora si vor vota partide extremiste?!
    aparent merkel e mai fraiera decat credeam
    este o decizie sinucigasa sa ajuti grecia cu conditiile impuse de ea!
    spun asta pentru ca se pare ca ue e dispus sa ajute grecia in aproape orice conditii... si asta e o prostie!
    daca grecvia zboara din euro toti o sa vada ce inseamna asta si vor intelege importanta UE. daca grecia ramane batandu-si joc efectiv de toti... euroscepticismul va atinge cote maxime si e posibil in cativa ani sa se duca dracu zona euro!
    asta face prostia si ambitia prosteasca de a pastra o tara in ue
    • -6 (12 voturi)    
      Iesirea din Euro (Marţi, 7 iulie 2015, 11:41)

      tanase [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Pai sigur ca se incearca mentinerea Greciei in zona Euro cu orice pret, este cel mai bun mod de a tine tara sub control. Dupa cum stim, Noua Ordine Mondiala cere moneda unica, guvern unic etc. Cu cat sistemul este mai centralizat, cu atat e mai usor de controlat tara.
      Cum sa-i lase pe greci sa renunte la Euro? Ar ajunge sa tipareasca drahme si, desi la inceput ar fi foarte saraci, ar avea cel putin sansa, e adevarat cu munca, sa isi revina. Atata timp cat sunt in zona Euro, nu au cum sa-si revina niciodata, orice ar face. Oare lumea chiar nu vede ca Euro e problema principala a Europei?
      • +1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 7 iulie 2015, 15:34)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui tanase

        "ar avea cel putin sansa, e adevarat cu munca, sa isi revina"

        Asta inca nu s-a vazut la greci.
        Da' speranta moare ultima!
    • 0 (2 voturi)    
      cred (Marţi, 7 iulie 2015, 12:12)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ca nu sunt ei ci americanii
      Cred ca aericanii ii vor cu orice pret in eu .. dar cred ca iese cu revolta daca chiar fac asta ...
      • +1 (1 vot)    
        asta zic si eu... (Marţi, 7 iulie 2015, 14:29)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        se duce dracu toata europa...
        sper sa nu fie atat de tampiti...
        desi la ce declaratii dau.... par sa fie :(
  • +7 (9 voturi)    
    mda (Marţi, 7 iulie 2015, 10:15)

    wef [anonim]

    stiti anii 90....tot poporu era in strada pt salarii...nu zicea nimeni ca nu le da,se dadeau...urmatoarea saptamina valuta crestea de 2-3 ori,cu toate asigurarile lui isarescu sa stam linistiti(hi hi asa au ajuns cei cu bani de dacie sa-si ia un scaun de bucatarie cu banii de masina)...un prim pas a fost facut ,dolaru e aproae cit euro,deci ar fi o problema daca ar mai devaloriza astia euro cu vreo 50% sa-si poata plati si grecii datoria?
  • +4 (12 voturi)    
    doua (Marţi, 7 iulie 2015, 10:52)

    Dedalus [utilizator]

    Oricum grecii nu vor inapoia banii in veci. Realist - nu se poate.

    Ramane ca "imprumutul" sa fie reconsiderat ca un "ajutor umanitar" , citeste bani aruncati.

    Dar pur si simplu altfel e imposibil mathematic. Adica nu au cum inapoia banii aia nici daca vand tara cu totul si daca lucreaza ca sclavi 20 de generatii de acum incolo...

    Bunul simt spune ca banii aia sunt pierduti. Si nu I cum lupta impotriva bunuilui simt.

    DAR - am o mare intrebare: functioarii superiori ai Comisiei Europene ce au pazit in perioada masluirii rapoartelor?!

    CINE garanteaza ca in prezent nu sunt si alte state care masluiesc rapoartele?!
    • -7 (9 voturi)    
      nu au masluit nimic (Marţi, 7 iulie 2015, 12:33)

      xanti [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Nu mai crede minciunile bancherilor.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 7 iulie 2015, 15:35)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Ponta garanteaza!
  • -11 (19 voturi)    
    schema piramidala de imprumut (Marţi, 7 iulie 2015, 11:26)

    jackalphonse [utilizator]

    de ce credeti ca tari ca USA, Italia, Franta si, mai presus de toate, Islanda, nu au permis asa ceva la ele acasa?
    au ce au semanat. au profitat de coruptia greaca ca sa implementeze ceva nociv, balind la ce pot oferi grecii (insule, pozitii, piete, si ce mai este de luat de pe acolo). surpriza, grecii, puturosi sau furaciosi, nu sunt prosti ca romanii. un deliciu.
    • 0 (6 voturi)    
      Nu te mai lauda (Marţi, 7 iulie 2015, 15:18)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      N-or fi prosti, doar hoti.
      • -4 (6 voturi)    
        hoti grecii, hoti si "finantatorii" (Marţi, 7 iulie 2015, 16:25)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        au crezut ca pot sa le ia pielea de pe os si si-au spart capul in osul grecesc.
        s-a intalnit hot cu hot, aici este problema.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 7 iulie 2015, 15:39)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Schema-i aceeasi peste tot.
      Daca nu-i piramidala atunci-i in spirala.
      Cam cum se invarte Putinica cand ii da Kabayeva cu musuroiu' pe la nas...
      hi hi hi hi
  • -3 (15 voturi)    
    traiasca revolutia grecilor!!!!! (Marţi, 7 iulie 2015, 12:32)

    xanti [utilizator]

    La ora asta Franta e pe val conduce dialogul ,Merkel e la pamant.
    Grecia e mareata ,a iesit victorioasa asa ca urmeaza Spania ,Portugalia,Italia noi vom fi ultimii ca de obicei.
    Ponta intorce-te odata si fa referendum.
    • +7 (7 voturi)    
      Mda... (Marţi, 7 iulie 2015, 14:41)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Esti naiv...

      La ora actuala, singurul stat care sta "drept" si nu se "ploconeste" in fata "imperialistilor" SUA, Germania, UE sau FMI si BCE, "cel mai demn si mandru popor", cel care "nu se lasa ingenunchiat" de "conspiratia sionista mondiala" si de "organismele financiare rapace", nu este Grecia, este Rusia!

      Bun, acum sa vedem:
      - salariul mediu BRUT in Rusia este de cca 450 de euro; in Grecia "asuprita" de capitalistii verosi ai Germaniei si de FMI este de cca 1700 de euro;
      - in Rusia, 40% din populatie traieste sub limita saraciei; in Grecia, pensia medie este de 900 de euro si varsta de pensionare este 60 de ani, plus ca se platesc pentru fiecare pensionar 14 pensii pe an;
      - in topul celor mai bogati oameni de pe glob, pe primele 300 de locuri se inscriu aproape 150 de oligarhi rusi;
      - Rusia detine cele mai mari cantitati de materii prime din Europa; Grecia detine fix ZERO;
      - in Grecia, populatia iese in strada, protesteaza si arunca cu pietre fara probleme; in Rusia, cine indrazneste asa ceva este bagat la puscarie pe viata, iar jurnalistii care indraznasc sa critice guvernul sunt asasinati in plina strada!

      In concluzie, daca Grecia, mandra si demna, doreste independenta totala fata de politica asupritoare a Germaniei si a UE, este libera sa ia exemplul Rusiei si sa procedeze ca atare. Nu-i impiedica nimeni!

      Dar asta ar insemna ca si grecii sa se inhame la ceea ce s-au inhamat rusii, la saracie si umilinta! Altfel, declaratiile de "demnitate" si "mandrie" nu sunt decat vorbe goale, nu impresioneaza pe nimeni cu scaun la cap!

      Sa traiasca si grecul ca si rusul, abia apoi sa vorbeasca despre demnitate!
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 7 iulie 2015, 15:07)

      Sarmis [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Referendum referitor la ce? Sa se intoarca cei 4 mil. si sa-l crucifice in Piata Victoriei? Pentru asta ai nevoie de instalatie ori se stie ca in familie au o problema cu asta. Tatal socru de exemplu si le-a extirpat ca oricum nu-i foloseau si acum are o frumoasa voce de soprana)::)):
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 7 iulie 2015, 15:40)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Da' in Rusia nu se face referendum?!?
      Sa nu mai plateasca vodka, de exemplu...
      trilu-lilu-bragadiru!!!
    • +3 (3 voturi)    
      referendum pentru ce? (Marţi, 7 iulie 2015, 17:56)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      saracutzul de tine, te-o batut soare-n cap prea tare.
      Referendum pentru ce, maica, sa se intoarca Ponta?

      Cat priveste Merkel si pamantul, imi amintesc de bancul ala: e adevarat ca capitalismul e cu un picior in groapa?
      Da, se uita la noi si rade...

      Asa si tu si maretzia ta.
    • 0 (0 voturi)    
      Mi-ar place un pic de friptura de cameleon (Marţi, 7 iulie 2015, 23:10)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      macar o labuta sau o codita din aceasta soparla interesanta,
  • -5 (11 voturi)    
    Eu nu inteleg o treaba (Marţi, 7 iulie 2015, 13:41)

    Stefan85 [utilizator]

    UE asta e alcatuit din mai multe state, cum naiba de doar Franta si Germania sunt in prim plan si parca e un meci FMI-Franta-Germania-Grecia.

    Restul tarilor ce fac? Sau e pentru ca bancile din Grecia care au imprumutat statul in mod haotic sunt cele franceze si nemtesti iar cei 2 politicieni de fapt urmaresc interesul acestor banci mai de graba?

    E clar ca sistemul bugetar Grec consuma mai mult decat produce (sau strange din taxe mai bine zis) insa parca lipseste o mare parte in puzzle.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 7 iulie 2015, 15:42)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Io zic sa negocieze grecii intre ei.
      Sa macar sa puna premierul ungar sef la negocieri!
      Ce mama huciului?!?
  • +1 (1 vot)    
    ahaha (Marţi, 7 iulie 2015, 15:49)

    raven [anonim]

    Alexis Tsipras: I feel bad for you.

    IMF/ECB/WB/EU: I don’t think about you at all.
  • +2 (6 voturi)    
    Unde s-au dus trilioanele de la Fed (Marţi, 7 iulie 2015, 16:00)

    Lucian Ilea [utilizator]

    "The first top-to-bottom audit of the Federal Reserve uncovered eye-popping new details about how the U.S. provided a whopping $16 trillion in secret loans to bail out American and foreign banks and businesses during the worst economic crisis since the Great Depression. An amendment by Sen. Bernie Sanders to the Wall Street reform law passed one year ago this week directed the Government Accountability Office to conduct the study. "As a result of this audit, we now know that the Federal Reserve provided more than $16 trillion in total financial assistance to some of the largest financial institutions and corporations in the United States and throughout the world," said Sanders. "This is a clear case of socialism for the rich and rugged, you're-on-your-own individualism for everyone else."
    Biggest recipients :
    Citigroup – $2.513 trillion
    Morgan Stanley – $2.041 trillion
    Merrill Lynch – $1.949 trillion
    Bank of America – $1.344 trillion
    Barclays PLC – $868 billion
    Bear Sterns – $853 billion
    Goldman Sachs – $814 billion
    Royal Bank of Scotland – $541 billion
    JP Morgan Chase – $391 billion
    Deutsche Bank – $354 billion
    UBS – $287 billion
    Credit Suisse – $262 billion
    Lehman Brothers – $183 billion
    Bank of Scotland – $181 billion
    BNP Paribas – $175 billion
    Wells Fargo – $159 billion
    Dexia – $159 billion
    Wachovia – $142 billion
    Dresdner Bank – $135 billion
    Societe Generale – $124 billion
    “All Other Borrowers” – $2.639 trillion
    http://www.gao.gov/new.items/d11696.pdf
    http://www.sanders.senate.gov/newsroom/press-releases/the-fed-audit
    http://www.forbes.com/sites/traceygreenstein/2011/09/20/the-feds-16-trillion-bailouts-under-reported/
    • +1 (1 vot)    
      banii aia au fost imprumutati cu dobanda (Marţi, 7 iulie 2015, 19:51)

      buzu [anonim] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      instiitutiilor respective si recuperati de fed
      • 0 (2 voturi)    
        Serios? (Marţi, 7 iulie 2015, 22:04)

        Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui buzu

        Pari a fi foarte sigur de prostia asta
        De aia toata lumea e in faliment all around the world si de aia au americanii datorie de 1.4 cvadrilioane de derivati pt ca Fed-ul si-a recuperat banii care au fost emisi fara a fi bazati pe productia de bunuri si servicii si deci au provocat inflatie all around the world
        nflatie care se simte din 2007 si in buzunarele noastre
  • +1 (3 voturi)    
    este timpul pt Bitcoin (Marţi, 7 iulie 2015, 18:18)

    ecamp [anonim]

    Grecia ar fi prima tara care ar putea incerca, la fel cum au generat si democratia acum 2000 de ani.
    • +4 (4 voturi)    
      Cumva (Marţi, 7 iulie 2015, 19:33)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui ecamp

      Democratia aia in care sclavii , femeile si datorii la stat nu aveau drept de vot?
      • -1 (1 vot)    
        Da, democratia incipienta (Miercuri, 8 iulie 2015, 0:50)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Da, democratia incipienta, asa cum o gandeau stramosii grecilor acum 2500 de ani.
        Stramosii tai au reusit performanta de a scrie trei cuvinte "Decebalus per Scorilo" pe o oala ciobita la 400 de ani dupa ce democratia aia urata de tine ii dadea pe Socrate, Platon, Aristotel, cu mii de pagini de gandire abstracta, filozofica.
        Azi, probabil la fel ca atunci, iti inchipui ca esti un mitic destept, ce "le-a zis-o grecilor", ca "stie el cum e cu democratia lor" !
        Dupa tine nu vor ramane nici macar alea trei cuvinte pe o oala ciobita; grecii fac din nou istorie !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi