Criza din Grecia. Curtea Suprema de la Atena a decis ca referendumul de duminica este constitutional / Alexis Tsipras, catre greci: Spuneti un NU mandru ultimatumurilor si celor care va terorizeaza / Manifestatii de amploare in Atena, de de ambele tabere

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 3 iulie 2015, 8:57 Actualitate | Internaţional

Ministrul german de Finante, prezentat de Syriza drept vampirul care a supt sangele Greciei
Foto: Hotnews
Un nou sondaj privind rezultatul referendumului de duminica din Grecia, prin care alegatorii sunt chemati sa spuna daca accepta sau resping propunerile de la creditorii internationali, arata un usor avantaj pentru "da" - 44,8%, in timp ce "nu" ar raspunde 43,4%. Astazi, judecatorii instantei supreme din Grecia vor decide daca referendumul a fost contestat legal, dar economia tarii pare deja in pragul imploziei: bancile mai au rezerve de circa 500 milioane euro, potrivit The Telegraph. Intre timp, grecii au iesit din nou in strada vineri. Miting-ul pentru NU organizat de partidul lui Tsipras a strans 30.000 de oameni, in timp ce mitingul pentru DA la referendum a strans 100.000 de participanti, transmite MegaTV din Grecia. E pentru prima data cind diferenta intre cele doua optiuni e atat de mare. In schimb, sondajele de opinie privind votul de vineri arata diferente foarte mici, de un procent, care oscileaza de la o optiune la cealalta.

Singura posibila bariera in fata organizarii referendumului a picat dupa ce Curtea Suprema de la Atena a decis ca organizarea plebiscitului de duminica este constitutionala. Alexis Tsipras, seful Guvernului grec, ramane si el pe pozitii, cerandu-le grecilor sa spuna un "NU mandru ultimatumurilor si celor care va terorizeaza", promitand totodata ca indiferent de rezultatul de duminica, Grecia va ajunge la un acord cu creditorii. Marea lovitura a venit insa in noaptea de vineri spre sambata, cand Financial Times a relatat, citand surse, ca Guvernul de la Atena se pregateste sa nationalizeze 30% din depozitele peste 8.000 de euro, banii urmand sa fie folositi pentru o recapiralizare a bancilor. Atena neaga insa vehement ca ar avea asa ceva in plan.

  • Vezi mai jos cele mai importante momente ale zilei din Grecia

Ora 3:57  Wolfgang Schauble: Atena nu vrea niciun program de reforma

Ministrul german de Finante Wolfgang Schauble sustine intr-un interviu publicat sambata de jurnalul german Bild ca esecul negocierilor cu guvernul grec era previzibil pentru ca Atena  “nu vrea niciun program de reforma”, relateaza AFP.

"Cand stim datele economice si cand luam in serios declaratiile lui Alexis Tsipras de dinainte si de dupa (alegerea sa ca premier la inceputul anului- n.red.) atunci putem sti ca guvernul grec nu vrea niciun program de reforme. De asta am fost, inca de la inceput, foarte sceptic cu privire la un rezultat al discutiilor cu guvernul de la Atena. Iar acum ca acest scepticism mi-a fost confirmat, nu sunt deloc surprins", a declarat Schauble pentru Bild.

Ora 1:00 Ministrul Finantelor Varoufakis a catalogat informatiile publicate de FT drept: "zvonuri malitioase"

Sambata, ora 0:10 Guvernul de la Atena se pregateste sa nationalizeze o parte din depozitele peste 8.000 de euro. Astfel, autoritatile ar urma sa ia cel putin 30% din depozitele mai mari de 8.000 de euro, informeaza Financial Times.

23:28 Sondaj de opinie Ipsos: 44% din greci aleg "DA", 43% aleg "NU", 12% sunt nehotarati

Un sondaj de opinie Ipsos publicat vineri privind intentiil de de vot la referendumul de duminica releva ca 44% dintre greci sunt in favoarea acceptarii termenilor duri ai acordului financiar, in timp ce 43% sunt impotriva, informeaza Reuters.

In jur de 12% dintre repondeti sunt nehotarati, datele subliniind un potential important pentru volatilitate, arata Ipsos intr-o declaratie publicata pe site-ul sau, descriind totodata referendumul ca "prea strans pentru a da un verdict".

Sondajul Ipsos este al cincilea publicat vineri, si al patrulea care ofera un mic avans al taberei "DA" intr-un referendum care ar putea decide viitorul tarii in cadrul zonei euro.

21:47 Tsipras incurajeaza alegatorii sa spuna "un mandru NU ultimatumurilor si celor care va terorizeaza" (Reuters)

21:44 Tsipras: Tema referendumului de duminica este ramanerea in Europa si o decizie asupra unui trai demn in Europa (Reuters)

21:38 Premierul Alexis Tsipras a venit in mijlocul manifestantilor adunati la mitingul pentru "NU" (AFP)

21:34 Alexis Tsipras promite un acord rapid cu creditorii dupa referendum, indiferent de rezultat

Premierul Greciei, Alexis Tsipras, a promis vineri seara poporului elen ca va ajunge la un acord cu institutiile financiare internationale in cel mult 48 de ore dupa referendumul de duminica, indiferent de rezultat.

"Vom ajunge la un acord cu creditorii internationali in cel mult 48 de ore dupa referendum, indiferent de rezultat", a promis Tsipras intr-un discurs televizat, informeaza Mediafax cotidianului Il Messaggero.

"Cu cat va fi mai mare proportia celor care resping masurile creditorilor, cu atat mai bun va fi acordul. Daca majoritatea grecilor vor vota afirmativ, propunerile creditorilor vor fi transpuse in lege", a promis Tsipras.

"Eu nu voi aseza functia mea deasupra intereselor natiunii", a subliniat Tsipras, sugerand ca ar putea demisiona.

20:51 Miting-ul pentru NU organizat de partidul lui Tsipras a strans 30.000 de oameni, in timp ce mitingul pentru DA la referendum a strans 100.000 de participanti, transmite MegaTV din Grecia. E pentru prima data cind diferenta intre cele doua optiuni e atat de mare.

20:27 15.000 de manifestanti adunati la Atena la un miting pentru "NU" la referendum; 12.000 la un miting pentru "DA" la referendum, la ora 17:00 GMT (politia elena, potrivit AFP)

20:18 Proteste in Atena: Politia a folosit grenade paralizante impotriva manifestantilor

Politia elena a aruncat cu grenade paralizante in mijlocul protestatarilor adunati vineri in centrul Atenei, in timpul unui miting in favoarea votarii optiunii "NU" la referendumul de duminica, informeaza Reuters. Totodata, au existat ciocniri intre politisti si protestatari. Potriit sursei citate, in ciocniri au fost implicate cateva zeci de persoane, majoritatea imbracati in negru si purtand casti. Situatia s-a linistit insa in scurt timp.

20:04 Curtea Suprema din Grecia decide ca referendumul de duminica poate fi organizat. (Protothema.gr)

18:09 Bancile grecesti au "lichiditati suficiente pana la redeschiderea prevazuta marti", a declarat directoarea Uniunii bancilor grecesti si sefa Bancii Nationale a Greciei, potrivit AFP.

Louka Katseli a facut aceasta scurta declaratie dupa o intalnire cu ministrul grec de Finante Yanis Varoufakis, ministrul adjunct al Economiei Dimitris Mardas si directorii bancilor BNG, Alpha, Eurobank, Pireaus si Attica.

18.04: Seful Eurogrupului, Jeroen Dijsselbloem, respinge declaratia de azi a lui Varoufakis ca o solutie e sigura si spune ca ministrul grec de Finante "a inventat totul" (The Telegraph).

16:30 Alexis Tsipras doreste o "reducere cu 30% a datoriei grecesti" si "o perioada de gratie de 20 de ani" (AFP)

16:21 Fondul European de Stabilitate Financiara (FESF) a declarat oficial, vineri, Grecia in incetare de plati, dara fara consecinte financiare imediate, scrie AFP.

Neplata transei catre FMI este "rezultatul unei default al Greciei, in termenii acordului din Grecia si FESF", a precizat institutia, intr-un comunicat.

15.19: Declaratie care a starnit consternare din partea ministrului Aprarii, Panos Kammenos (de extrema dreapta): "Fortele armate garanteaza stabilitatea interna si apararea suveranitatii nationale". Declaratia, facuta ieri in prezenta premierului Tsipras, a primit replici dure. Primarului Atenei, George Kaminis: Ce vrea sa spuna acest domn, ca pregateste o lovitura de stat?"

14:37 Cifrele publicate joi de Fondul Monetar International (FMI) legate de nevoile de finantare ale Greciei nu semnifica in mod automat necesitatea restructurarii datoriei colosale a tarii, avertizeaza Berlinul.

"Nu putem in niciun fel sa tragem drept concluzie ca restructurarea datoriei e necesara", a comentat purtatorul de cuvant al ministrului Finantelor Wolfgang Schauble, citat de AFP.

14:05 Pozitia de negociere a Greciei va fi "considerabil slabita" daca un NU va domina referendumul de duminica, a avertizat vineri presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker.

"Daca grecii voteaza nu, pozitia greaca va fi considerabil slabita", a declarat Juncker, la Luxemburg, adaugand ca, in cazul unei victorii a Da-ului, "ne vom confrunta cu negocieri dificile".

12.27: Ministrul de Finante Yanis Varoufakis pregateste terenul pentru ca Syriza sa ramana la putere chiar si in cazul unui vot DA la referendum: Chiar daca va cistiga votul DA, va fi o "victorie stransa" si Syriza ar ramane singurul partid capabil sa conduca tara (Radio RTE Irlanda)

12:30 Traian Basescu: Grecia e un exemplu despre ce inseamna sa crezi ca poti trai la nesfarsit din bani imprumutati

Nu uitati ca in Grecia s-a inventat democratia si cred ca oricat de suparati ar fi grecii ca trebuie sa dea inpoi ce au mancat si ce au baut de 30 de ani incoace majoritatea cred ca va accepta

12.17: Turistii ar putea avea probleme cu gasirea medicamentelor si a mincarii in Grecia, avertizeaza Constantin Michalos, presedintele Camerei de Comert din Atena. Motivul? Inchiderea bancilor si controlul capitalurilor face aproape imposibil importurile (The Telegraph)

12:06 Ministrul german al Finantelor, Wolfgang Schauble, partizan al intransigentei fata de Atena, a ajuns la o cota de popularitate record, potrivit unui sondaj realizat de televiziunea ARD si cotidianul Die Welt, citat de AFP.

In total, 70% dintre persoanele interogate sunt multumite de atitudinea ministrului, al carui chip ferm este pe afisele partizanilor "Nu"-ului la referendumul de duminica, cu sloganul: "De cinci ani va bea sangele, spuneti-i nu".

11.28: Valdis Dombrovskis, vice-presedinte al Comisiei Europene, a spus intr-un interviu pentru ziarul german Die Welt ca intrebarea de la referendumul grec nu este corecta nici din punct de vedere legal, nici factual

11.16: Reportaj Reuters in Grecia in randul oamenilor de afaceri: "Fiecare zi e ca o duminica. Telefoanele nu mai suna. Venim la birou si stam fara sa facem nimic". Economia greaca e ravasita din momentul in care Guvernul Tsipras a impus controlul capitalului si a inchis bancile

10.36:
PayPal si-a incetat operatiunile din Grecia din cauza impunerii de catre Guvernul Tsipras a controlului capitalurilor (sursa: Quartz)

Ora 10:35
Un sondaj comandat de Bloomberg News arata ca 43% dintre greci intentioneaza sa voteze "Nu" la referendum si 42,5% "Da".

Sondajul a fost facut de Universitatea Macedonia pe un esantion de 1.042 persoane si are o marga de eroare de 3%.

10.34: Un editorialist al cotidianului german Handelsblatt ii implora pe greci sa nu voteze pentru iesirea din Zona Euro. Si restul ziarelor germane pledeaza pentru un vot DA la referendum

10.03: Syriza a impanzit Grecia cu postere care il infatiseaza pe ministrul german de Finante, Wolfgang Schauble, drept vampirul care a supt sangele grecilor timp de 5 ani












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
31797 vizualizari
  • +14 (24 voturi)    
    Alba neagra cu DANUtzi ? (Vineri, 3 iulie 2015, 9:27)

    Plagarus [utilizator]

    Daca vor vota NU le vor sari zarurile din table !
    Doi cetateni greci au atacat la Curtea Suprema de Justitie decizia privind organizarea referendumului
    " Program referendum : incepe la 8, de la 12 la 16 se face siesta, de la 16 la 18 program normal, la 18 incepe cheful ! " (carbunaru )
    Sondajele facute pentru ramanerea Greciei in UE si nato ii contrazic, majoritatea sunt pentru ramanerea si NATO, ruperea de marea familie europeana inseamna dezastrul pentru ei, inflatie galopanta, devalorizare a noii monede, imprumuturi scumpe datorata downgradarilor, falimente, greve miscari sociale de amploare
    • -22 (40 voturi)    
      mai există o speranță (Vineri, 3 iulie 2015, 10:43)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Poate Alina Gkikas și Livia Stankou pulică o erată și se invalidează referendumul.
      • +14 (24 voturi)    
        Mazeta, penibilitate este numele tau (Vineri, 3 iulie 2015, 11:55)

        Tudor [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Pe cuvantul meu de onoare ca intru numai sa te caut sa vad daca mai respiri :) Replicile tale sunt de 2 bani si 10 drahme :)) TREZESTE-TE ca nu-mi mai iei salariul ;) nu ca m-ar de4ranja dar nu mai poti plati cotrizatia la psd
        • -11 (21 voturi)    
          sincer eu citesc mai mult comentariile cu minus (Vineri, 3 iulie 2015, 14:16)

          tetelu [anonim] i-a raspuns lui Tudor

          Mi se par singurele care aduc plus valoare(sigur, sunt si exceptii). Societatea e dominata de prostie, asa ca un numar foarte mare de plusuri denota pt mine, un mers cu turma.
          • +4 (8 voturi)    
            Mda, si cealalta fata a bancnotei de ce nu o spui? (Vineri, 3 iulie 2015, 16:59)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui tetelu

            Mda, si cei care dau minusuri contra curentului oare ce sunt?

            Nu sunt una din cele 2 variante?

            1. Propagandistii platiti sa imprastie notitele primate de la sefi de dimineata...

            2. Aia smecheri care sunt mereu contra a tot, fara vreo logica anume, ci doar din dorinta de a fi Gica Contra!
            Ei nu stiu prea multe, dar stiu ca oricine orice ar spune, ei trebuie sa fie impotriva.

            Ce zici de acesste categorii? Astia aduc la plus valoare de ramane infinitul fara plus! :P
          • +6 (10 voturi)    
            polaritatea ta este inversata (Vineri, 3 iulie 2015, 18:01)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui tetelu

            Minusul ajunge sa fie o Calitate..Plusul un defect...fie incalzirea globala (de la votca) fie teama ca rublele nu mai ajung pe card
        • -8 (16 voturi)    
          Cum adica bancile mai poseda doar 44 Euro de grec? (Vineri, 3 iulie 2015, 14:46)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Tudor

          Deponentii greci trebuie sa-si primeasca banii inapoi! Cum adică "bancile mai au rezerve de circa 500 milioane euro, potrivit The Telegraph"?

          Sunt 11.3 milioane greci. 500 mil. înseamna un depozit mediu disponibil pentru retras de persoana situat la numai 44 Euro!

          Acum se vede nivelul uriaș al inselaciunii la care este supusa țara. Grecii au fost victima unui joc piramidal international bazat pe imprumutarea a numeroase persoane cu acelasi teanc de bancnote lasat la banca de un singur deponent.
          Schema de fraudare (aceeasi care a dus la aparitia crizei din 2008) o gasiti explicata simplificat la urmatoarea adresa:

          https://app.box.com/s/2cg1zesey6jz2iubwpnhxrvdnb00g4yb
          • +7 (13 voturi)    
            Ce frumos... (Vineri, 3 iulie 2015, 16:57)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui simplex1

            Ce frumos manipulezi tu, mintind prin omisiune.

            Dar spune mataluta, de ce nu pomenesti nimic si de trecut?

            De ce nu pomenesti ca grecii au retras din banci vreo 30 de miliarde de euro in ultimele cateva luni?

            Dar de ce nu pomenesti tu ca zilele de dinaintea esecurilor negocierilor, grecii retrageau 250 de milioane de euro pe zi? Si ca lunea trecuta au retrag 400 de milioane de euro?

            Dar de ce nu spui tu ca de fapt problema bancilor e ca guvernul Tsipras a impus controlul capitalului, si ca din cauza asta bancile nu mai pot face tranzactii si s-a blocat tot sistemul?

            Dar de ce nu spui tu ca guvernul Tsipras a impus masurile de limitare la 60 EUR pe zi la retragerile din banci? In aceeasi masura de control al capitalului?

            Ce frumos mintim noi in cel mai bolsevic stil!!!
            • +4 (4 voturi)    
              Unde s-au dus 133.7 mld. Euro intr-o luna? (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 1:09)

              Argon [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

              Un articol din 31 Mai 2015 (aparut acum aproximativ o luna) spune:

              "Retragerile s-au cifrat luna trecută la 5 miliarde euro, iar acum băncile mai stau pe depozite de numai 133,7 miliarde euro. Suma este cu 32 miliarde euro mai mică decât cea din noiembrie 2014, ceea ce se traduce cu retrageri medii de 167 milioane euro pe zi.

              Deja instituţiile de credit greceşti se bazează disproporţionat mai mult pe asistenţa de urgenţă a băncii centrale însumând 80,2 miliarde euro, faţă de ceea ce băncile reuşesc să atragă prin mijloacele pieţei din economia elenă."
              Sursa: http://www.capital.ro/hemoragie-pentru-bancile-grecesti-depozitele-ating-un-minim-al-ultimilor-unsprezece-ani.html

              Hotnews anunta ca bancile mai posedau pe 3 Iulie 2015 doar 500 mil. Euro. Unde s-au dus intr-o luna si trei zile 133.2 mld. Euro? Nu exista nici o sursa care mentioneaza retragerea unei asemenea sume din 31 Mai 2015 incoace. Sa nu mai vorbim de faptul ca si ridicarile acelea de 167 milioane euro pe zi pomenite in articol au fost posibile datorita ajutorului urias primit de la statul Grec (tot in textul citat scrie asta) deoarece bancile nu aveau mai nimic disponibil intrucit inselasera oamenii dupa schema piramidala descrisa aici: https://app.box.com/s/2cg1zesey6jz2iubwpnhxrvdnb00g4yb
              • +1 (1 vot)    
                :) (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 13:21)

                Anonim [anonim] i-a raspuns lui Argon

                In primul rand, guvernul grec nu poate oferi nimenui nimic, ca el e falit. Acei 167 de milioane de EUR sunt asigurate de fondul de urgenta al ECB.

                Apoi, nu s-au dus nicaieri cei 133.2 mld de euro. Acea suma reprezinta depozitele tuturor caselor din Grecia, dar si a corporatiilor. E greu de crezut ca vei vedea directori de corporatii stand la coada sa isi scoata banii de la bancomat.

                Saptamanile trecute, retragerile, facute in special de grecul de rand, ajunsesera la 1 mld pe zi.

                Apoi acel domn nu sunt convins ca a dat informatii asa de clare. Acum cam totul e in semi panica, apar tot felul de informatii, sunt speculatii etc etc.

                De asemenea, se stie prea bine ca bancile de obicei au lichiditati de vreo 10-15, maxim 20% din banii depusi. Restul sunt bagati in diverse produse nelichide, sau in imprumuturi, sau in diferite titluri de trezorerie, sau alte instrumente financiare, care nu pot returna banii lichizi peste noapte.

                Daca cineva isi inchipuie ca bancile grecesti au acei 133 mld lichizi, e dus cu pluta!

                De ex, daca banca greaca a dat credite la 1-2 milioane de greci, cat 10.000 de euro, crezi ca 20 de mld de euro se obtin asa peste noapte? Multe pot fi credite ipotecare pe 30 de ani!
                De unde crezi ca s-au dat acei bani? Nu din depozitele deja aflate in banca?

                Acei 500 de milioane, desi cum ziceam nu stiu cat de corecta e cifra, reprezinta lichiditatile, nu conturile!

                Conturile sunt existente! Insa, sunt acum sub amenintarea guvernului Tsipras, care cocheteaza cu ideea de a nationaliza banii din conturile de peste 8.000 de EUR, ca sa recapitalizeze bancile! Dar asta va fi masura guvernului grec!

                E mai clar acum?
          • +2 (2 voturi)    
            Datoriile la calendele grecesti ! (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 8:14)

            Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            "Tsipras încearcă să nu schimbe nimic în Grecia, viaţa să continue în aceeaşi manieră, cu un sistem bugetar supradimensionat şi bine plătit, unde nici un funcţionar să nu fie deranjat în vreun fel de schimbări.
            Grecia nu datorează bani doar către FMI şi BCE, ci şi către ţări precum Germania sau Franţa. Din cauza lipsei de reforme din ultimii şapte ani, de când a lovit criza, Europa nu a văzut nici o garanţie că îşi va recupera banii. Practic, Grecia nu prezintă nici un fel de încredere în faţa creditorilor, iar ăsta e unul dintre motivele pentru care Germania şi compania au ţinut cu dinţii de acele condiţii.
            In ultimii şapte ani, datoria Greciei a fost restructurată şi reeşalonată de mai multe ori, iar o bună parte din datorie a fost ştearsă.
            Dacă Grecia ar primi bani fără nici o condiţie, ar fi un precedent periculos pentru stabilitatea monedei Euro şi, în acelaşi timp, pentru stabilitatea economică din toată Europa.
            Practic, alte ţări datoare ar putea să procedeze la fel – de exemplu, Italia, Spania sau Portugalia.
            Singura solutie a grecilor ar fi să iasă din zona Euro şi să se întoarcă la drahmă, putând astfel să tipărească bani.
            Însă soluţia asta nu e deloc fezabilă, câtă vreme s-ar putea traduce lejer printr-o catastrofă economică pentru greci.
            În primul rând scade puterea de cumpărare şi, după toate probabilităţile, vor creşte preţurile la tot ce înseamnă produse de import, ceea ce ar înrăutăţi şi mai mult situaţia.

            Politicile lui Tsipras nu sunt fezabile şi că, în ritmul ăsta, grecii o vor ţine în bailout-uri din jumate în jumate de an. E exact motivul pentru care nu li s-a acceptat al treilea bailout. Adică, pe scurt, Tsipras face experimente pe banii altora fără să acorde vreo garanţie că îi va şi returna."(Alex Mihaileanu)
        • -8 (24 voturi)    
          2-3 stiri/ora din Grecia toate din surse dubioase (Vineri, 3 iulie 2015, 15:45)

          Argon [utilizator] i-a raspuns lui Tudor

          Vad ca situl Hotnews s-a specializat in a transmite asa zisa situatie online a evolutiei evenimentelor legate de criza din Grecia insa daca consulti sursele citate vezi ca sunt:

          - Traian Basescu,
          - cotidianului german Handelsblatt,
          - Bloomberg News,
          - PayPal,
          - ziarul german Die Welt,
          - Ministrul german al Finantelor, Wolfgang Schauble, partizan al intransigentei fata de Atena,
          - Radio RTE Irlanda,
          - presedintele Comisiei Europene,
          - Jean-Claude Juncker,
          - Fondul Monetar International (FMI)

          si toate indeamna grecii sa-si plateasca datoria ca daca nu vor urma consecinte grave.

          Ne aflam in fata unei campanii disperate de presa declansata de escrocii occidentali care au pus in spatele Greciei, cu sprijinul unor infractori locali, o datorie fictiva adica niste bani de care grecii nu au beneficiat niciodata, escroci care traiesc din sumele returnate anual de Grecia si o duc bine ca ei de fapt nu au dat nimic, datoriile Atenei fiind doar niste cifre in conturi.
        • -2 (14 voturi)    
          La referendumul Grec va fi clar un NU hotarit! (Vineri, 3 iulie 2015, 16:20)

          Argon [utilizator] i-a raspuns lui Tudor

          Daca Bloomberg, care are tot interesul intr-un DA la referendumul de duminica 5 Iulie 2015, a constatat in urma unui sondaj o victorie a NU-ului (echivalent practic cu iesirea Greciei din zona Euro) inseamna ca rezultatul real va fi un NU hotarit la mare distanta de DA.

          DA-ul ar insemna acordul grecilor de plata a unor imprumuturi fictive de care ei nu au beneficiat niciodata. Este mai mult decit evident ca votul va fi NU.

          Citat: "Ora 10:35 Un sondaj comandat de Bloomberg News arata ca 43% dintre greci intentioneaza sa voteze "Nu" la referendum si 42,5% "Da"."
          • +3 (11 voturi)    
            Hmm. (Vineri, 3 iulie 2015, 18:51)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui Argon

            Inteleg ca v-a dat seful de dimineata si tie si la Mazeta fix aceeasi fituica?

            "Imprumuturile fictive", alea de care te cramponezi tu, au fost facute sa acopere imprumuturile alea foarte reale facute de greci de-a lungul a 30 de ani, ca sa isi acopere deficitele bugetare anuale, care nu au scazut niciodata sub 3%, insa au crescut de multe ori si peste 7-8%.

            Deficitele acelea ghici ciuperca unde s-au dus? In acele salarii babane din sistemul bugetar, acele 14, si nu 12 cate luni are un an, si in acele pensii supradimensionate, care evident erau tot mai multe decat lunile unui an.

            Dar voi propagandistii astia mincinosi, va faceti ca ploua la aspectele astea, o dati sus si tare cu ce notite ati primit dimineata cand ati ajuns la sediile de troli!
            Apropo. nici sefii vostri nu par foarte inteligenti, de vreme ce recicleaza aceleasi aberatii ca inaintasii lor, acum 80-90 de ani! Banuiesc ca e cam greu sa vii cu ceva nou, la finalul unei sticle de vodka.
      • +13 (19 voturi)    
        Mazeto,doar Putin voteaza NU (Vineri, 3 iulie 2015, 15:06)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Grecia a beneficiat in anul 2012 de o reducere cu 100 de miliarde de euro a datoriei externe si, in plus, a primit in ultimii patru ani imprumuturi in valoare de 200 de miliarde de euro.
        Moscova "promite " ca va oferi Atenei un avans intre 3 si 5 miliarde de dolari in cadrul proiectului de gazoduct Turkish Stream ce va trece si pe teritoriul elen.
        " Politicenii sunt efemeri, in timp ce responsabilitatile lor trec peste generatii " ( "dr" Ponta Viorel-opere alese Jilava 2016 )
        • -2 (12 voturi)    
          ia sa vedem ce zice un laureat Nobel (Vineri, 3 iulie 2015, 16:32)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

          „Almost none of the huge amount of money loaned to Greece has actually gone there. It has gone to pay out private-sector creditors – including German and French banks. Greece has gotten but a pittance, but it has paid a high price to preserve these countries’ banking systems.”

          Hmm... pe cine să cred, pe Stiglitz sau pe Plagarus?

          http://www.theguardian.com/business/2015/jun/29/joseph-stiglitz-how-i-would-vote-in-the-greek-referendum
          • +5 (11 voturi)    
            Off, de-ar durea propagandismul (Vineri, 3 iulie 2015, 18:44)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

            Pai problema a inceput doar in 2010, o data cu acordurile cu Troika.

            Statul grec, care avea deficite bugetarede cel putin 5%, si cel mult...fara numar, pe la 15% in fiecare an, profita de apartenenta la EURO si imprumuta la dobanzi mici.

            Cum facea asta? Statul grec oferea bonduri, cu dobanzi relativ mici. Acele bonduri puteau fi cumparate de oricine, de la private (inclusive tu) la banci si fonduri de investitii. De obicei acestea se vand ca painea calda, ca pana la Grecia, nici o tara dezvoltata nu mai fusese in incapacitate de plata.

            Cand s-a spart bula, si datoria a ajuns la 140% din PIB, cresterea economica antrenata de creditare si alte cele s-a spart, s-a dus si statul grec. Deficitul a sarit brusc pe la cote de alea immense, la fel si cota datoriei din PIB.

            Si atunci, pentru ca statul grec mergea fix in cap, in faliment, au decis europenii sa intervina pentru a salva statul grec. Si au oferit 240 mld EUR grecilor, la dobanzi de alea nesimtit de mici, prin care sa isi plateasca creditorii de atunci. Si apoi sa trateze doar cu europenii.
            Acei bani oferiti de Troika, proveneau 60% de la guvernele UE, adica de la restul cetatenilor UE, inlcusiv de la romani!

            Problema grecilor e in primul rand pana la venirea Troikei. Cine I-a pus sa traiasca mai mult decat produc, si sa duca deficite tot de 6-7-8% timp de zeci de ani?
            Asta nu se cheama ca banii aceias au intrat in fundul lor? Cine a mai vazut ca un stat sa ofere 14 salarii pe an? Si 13 pensii pe an?

            De ce deturnezi discutia? Faci o manipulare ordinara, la nivel classic bolsevic!

            Nu banii Troikai sunt problema, ci banii cheltuiti aiurea de dinainte de Troika, de dinainte de anul 2010.

            Fir-ar sa fie de propagandisti comunisti!
          • +2 (2 voturi)    
            Tu tovule, Putin cu Krugman & Stiglitz (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 8:41)

            Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            '' Austeritatea" grecească ţine mai degrabă de tăierea unor bonusuri şi îngheţarea creşterii pensiilor, şi până şi acelea au fost negociate şi răsnegociate.
            „Măsurile de austeritate" impuse Greciei nu sunt măsuri de sărăcire a ţării sau a oamenilor, aşa cum merge propaganda socialistă – am văzut confuzia asta inclusiv în publicaţii americane, care nu înţeleg foarte bine realitatea europeană.!!!!!!!!!!!!
            Statul grec nu e performant şi nici n-a fost vreodată în ultimele câteva zeci de ani. Mai exact, colectarea taxelor e laxă, corupţia e mare, populismul politicienilor e pe măsură.
            Aburelile cum ca doar 10% din banii împrumutaţi s-au dus către poporul grec, restul s-au dus tot la creditori ?!
            Banii împrumutaţi în ultimii şapte ani de către Grecia ar fi trebuit să se ducă 100% către creditori, nu doar 90%.
            Când a venit criza, sistemul bancar a fost la un pas de a falimenta şi a trebuit salvat.
            Dacă pica sistemul bancar, cei cu depozite pierdeau banii. În acelaşi timp, cei cu datorii erau oricum obligaţi să şi le plătească, datoriile nu dispăreau peste noapte.
            Mai mult, toţi cei care-şi iau salariile pe card ar fi rămas cu banii suspendaţi undeva în sistem şi n-ar fi putut să-i folosească. Pe româneşte, ar fi fost un dezastru. Ca să treci peste o criză de lichidităţi, faci o infuzie de bani. De unde? De la creditori.
            Grecii s-au bazat pe credite, iar la nivel de reforme, pauză. După 2008, grecii au avut două bailout-uri. Adică au fost de două ori la un pas de default (incapacitate de plată, deci faliment de stat)
            De ce n-au luat măsuri de creştere economică? Din cauza populismului. Fiecare credit luat de greci a venit cu nişte condiţii ataşate, pe care grecii le-au respectat doar pe hârtie, nu şi în practică.
            mprumutul la FMI, BCE etc. are rolul de a-ţi permite ţie, ca stat, să îţi foloseşti bugetul pentru cheltuielile curente şi, în acelaşi timp, să faci o serie de reforme sau să iei măsurile necesare să intri cât mai rapid pe creştere economică". (Alex Mihaileanu)
  • +26 (44 voturi)    
    Curios (Vineri, 3 iulie 2015, 9:28)

    HChifteluta [utilizator]

    Tare as vrea sa iasa "NU" la referendum sa vad pana unde poate sa mearga prostia lui Tsiparis.
    • +23 (27 voturi)    
      pana la Moscova.. (Vineri, 3 iulie 2015, 10:45)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui HChifteluta

      ..
      • +10 (16 voturi)    
        ce moscova frate?! (Vineri, 3 iulie 2015, 12:34)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        rusii nu vor iesirea lor din ue ... si pe langa asta chiar daca ar vrea nu au cu ce sa-i ajute...

        singura sansa ca sa nu moara grecii de foame (daca nu accepta ue si fmi) e sa se vanda cuiva...
        • +7 (11 voturi)    
          vanzarea -cumpararea lui Putin (Vineri, 3 iulie 2015, 15:30)

          neurino [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Pai sta vrea si Putin, vanzarea lor la kil...sa isi aduca noi baze militare in Mediterana.
      • +7 (11 voturi)    
        Crezi tu ca Phutin ii prost (Vineri, 3 iulie 2015, 15:23)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        sa arunce cu banii putini pe care-i are...tocmai grecilor care gazduiesc baze nato.
  • +24 (34 voturi)    
    Nebuni (Vineri, 3 iulie 2015, 9:32)

    Gamma [anonim]

    Inseamna ca 30% sunt nebuni sau prosti ca noaptea (cei care vor in UE dar resping propunerile UE ). Distractia pe credit s-a teminat indiferent in ce fel o sa fie - default sau austeritate .Cred ca tuturor europenilor li se intoarce stomacul pe dos afland ca grecii au nevoie de inca 36 miliarde de euro urgent .
    • -20 (32 voturi)    
      UE apartine tuturor cetatenilor (Vineri, 3 iulie 2015, 11:52)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui Gamma

      UE este a cetatenilor ei, nu a statelor bogate, nu a Germaniei, nu a companiilor financiare.

      Este normal ca grecii sa vrea sa fie in europa, este cel mai apropiat mod de viata de al lor.

      Romanii, grecii, bulgarii, nemtii, toti au aceeasi cota in procesul democratic.
      Daca asta nu este adevarat, si in Europa predomina oligarhia, atunci asta trebuie reglata.

      Multumim Grecia pentru democratie!
      • +21 (25 voturi)    
        aha (Vineri, 3 iulie 2015, 12:11)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui kax

        Pe vremea lu' nea nicu, se numea "acord global", in traducere libera: tu pui 1000 de euro, eu 1 euro, apoi impartim juma-juma, ca suntem egali.
      • +18 (22 voturi)    
        deci... (Vineri, 3 iulie 2015, 12:35)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui kax

        faptul ca toti platim datoria greciei se numeste democratie?!
        misto...
        imi dai si mie 10000 de euro?! o sa ii innapoiez candva in viata asta...
      • +7 (17 voturi)    
        Atatea lozinci... (Vineri, 3 iulie 2015, 12:42)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui kax

        Atata stiti si voi, lozinci comuniste, dat vina pe altii pentru propriile probleme, si fuga de responsabilitate precum "dracul de tamaie", cum ar zice o vorba romaneasca.

        Mai lectureaza putin istoria sa vezi cum e si cu democratia asta, inainte de a le multumi grecilor cu atata reverenta.

        Grecia antica nu a existat: era o colectie de orase-state independente, dintre care cam doar Atena a avut pentru o scurta perioada democratie directa!

        Si aceasta democratie ateniana a durat vreo 100 de ani, timp in care a decazut sub presiunea populismului (suna cunoscut?) si a coruptiei liderilor ei, alesi "democratic". Lovitura de gratie a venit de la alta putere greceasca, deloc democratica, din contra pur militarista: Sparta. Al treila oras mare din Grecia antica, Theba, era o oligarhie!

        Si apoi grecii au fost calariti de macedoneeni, romani, turci etc.

        Doar epoca bizantina a fost sa zicem cultural greceasca, desi centrul era la Constantinopol, si nu in Grecia acuala. Dar acolo, pe toata perioada acestui imperiu, numai democratie n-a fost!

        In plus, daca e sa fim drepti, grecii moderni au in comun cu grecii antici, cam pe cat au francezii moderni cu galii antici!

        UE a aparut ca un pact franco-german, incluzand Beneluxul, restul statelor dorind ele disperate sa adere., vazand succesul acestui pact.
        Aceasta are niste reguli: trebuie sa le respecti ca sa fii in ea, nu e sufficient discursul populist si lozincile!

        Tarile astea bogate mentionate de tine, Germania, Franta, UK, reprezinta cam jumatate din UE, ca populatie, si vreo 3 sferturi ca economie, deci e normal sa fie principalii factori de decizie. E la mintea oricarui cocos care nu are numai tarate in cap!
      • +13 (23 voturi)    
        Hai ma las-o ca macane (Vineri, 3 iulie 2015, 13:01)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui kax

        Adica UE e a tuturor, iar nemtii tre sa cotizeze impozite la stat ca sa se plateasca in Grecia pensii mai mari ca in Germania?
        O fi europa a tuturor, da' grecii vor sa fie smecherii care traiesc pe spinarea altora. Ceea ce nu mai tine.

        Adica Spania, Italia, Portugalia implementeaza reforme dure ca sa se stabilizeze macroeconomic, iar pe greci trebuie sa-i finteze UE in continuare ca ei nu vor reforme.

        Unii confunda democratia cu dreptul de a face ce vor pe banii altora....
      • +6 (12 voturi)    
        GRESIT!!! (Vineri, 3 iulie 2015, 14:06)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui kax

        UE este a cetatenilor statelor democratice, nu a tuturor lenesilor si a impostorilor!

        Grecia a fost admisa in UE, Schengen si zona euro nu datorita performantelor ei economice si nici datorita orientarii ei pro-europene. Ratiunile au fost cu totul altele si acum toti europenii platesc tribut greu acestei decizii eronate de a fi acceptat in comunitatea lor acest cal troian!

        In Grecia, acum, nu este democratie, ci doar anarhie!

        Grecii nu au nicio treaba cu viata si valorile europene, se inscriu mai degraba in randul statelor balcanice de sorginte bolsevica.

        Te asigur ca niciun cetatean german, olandez, francez, austriac sau roman nu mai este dispus sa-si doneze nici macar un singur euro din salariu sau din pensie pentru salvarea acestui neam de cersetori.

        Uniunea Europeana nu este o organizatie de binefacere, nu este Crucea Rosie si nici organism de salvare a tarilor falimentare! UE este o uniune a tarilor care s-au angajat sa respecte niste reguli si sa se ralieze unor principii; daca nu vor sau nu au chef, nu au ce cauta in randul acesteia
        Grecia trebuie exclusa din UE si din zona euro; altfel se va da apa la moara si celorlate guverne pro-sovietice: Ungaria lui Viktor Orban sau Romania lui Victor Ponta!

        UE trebuie sa taie raul de la radacina, altfel se va alege praful de conceptul de Uniune Europeana in cel mult cinci ani!

        Nimeni nu-i impiedica pe greci, pe unguri, pe bulgari sau pe romani sa opteze pentru Rusia sau China, dar UE are obligatia sa se debaraseze de asemenea gunoaie de tari! Tarile de tipul asta sunt la fel de indepartate de notiunea de Uniune Europeana ca si Burkina Faso sau Somalia!

        Afara cu Grecia din UE!!!
      • +7 (11 voturi)    
        egalitate si la rele si la bune (Vineri, 3 iulie 2015, 15:33)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui kax

        La bani am inteles ca intindeti mana...
        Dar la MUNCIT??? Observ ca voi vreti ca neamtul sa munceasca si pentru voi, se pare iar apoi sa isi mai si imparta venit cu voi ca, de, meritati??

        Chiar nu va e rusine obrazului sa aruncati democratia in toata nesimtirea asta?
  • +17 (23 voturi)    
    Frumos poster (Vineri, 3 iulie 2015, 10:14)

    EMP [utilizator]

    Cred ca Schauble o sa inrameze unul din posterele respective si-l va atarna in birou, alaturi de diplome si de pozele cu diversele notabilitati pe care le-a intalnit in decursul vietii.
    • +14 (18 voturi)    
      deci au bani de afise si de bascalie (Vineri, 3 iulie 2015, 10:53)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui EMP

      dar sa-si plateasca datoriile nu vor. Ciudat popor.
      Saptamina viitoare va incepe distractia adevarata
    • +15 (19 voturi)    
      Arata nivelul la care a ajuns... (Vineri, 3 iulie 2015, 11:27)

      s.t.e.f. [utilizator] i-a raspuns lui EMP

      discursul politic in Grecia. Un plan de salvare coerent nu au fost in stare sa prezinte, erau prea ocupati sa-l photoshopeze pe Schauble. Jenant. Daca asta e noua generatie de politicieni ( vezi Ponta & co., V. Orban, samd. ) , nu stiu daca viitorul UE e chiar roz.
  • +8 (12 voturi)    
    ori cu piatra in cap ori capul in piatra (Vineri, 3 iulie 2015, 10:30)

    Dedalus [utilizator]

    Au de ales intre:
    - reducerea veniturilor in EUR (DA)
    - reducerea veniturilor in Drahme (NU).
    • +5 (9 voturi)    
      ei vor altceva... (Vineri, 3 iulie 2015, 12:37)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      sa nu plateasca datoria...
      si apoi sa dea ue in judecata ca sa nu poata ue sa-i zboare din ue sau din euro...
      eu asta cred ca urmareste de fapt grecu...
  • +18 (22 voturi)    
    Bampirii (Vineri, 3 iulie 2015, 10:32)

    EXEs [utilizator]

    .. care sug sangele natiunii! Unde am mai auzit-o pasta? Aaa, de la toti populistii incapabili sa rezolve probleme, dar care gasesc imediat tapi ispasitori in curtea altora. Meh, alta mizerie de tara plina de hoti si mincinosi.
  • +3 (7 voturi)    
    Cum vad nemtii situatia grecilor (Vineri, 3 iulie 2015, 10:32)

    grunespferd [anonim]

    https://twitter.com/Schuldensuehner/status/616839455614369792/photo/1
    • +5 (7 voturi)    
      Misto :-) (Vineri, 3 iulie 2015, 13:46)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui grunespferd

      Sigur va trage - mi-e clar ca alti bani nu mai vad grecii prea curand !
  • +3 (7 voturi)    
    nu (Vineri, 3 iulie 2015, 10:34)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    e prea clar, 74% vor da, dar 43% ar vota nu.
  • +17 (21 voturi)    
    Băi (Vineri, 3 iulie 2015, 10:35)

    CiprianNicolae2 [anonim]

    ce mai seamana Tziprasii ăstia intre ei , al lor cu al nostru , cel dispărut pe la turci . Acum câtiva ani , orasele noastre erau impânzite cu afise cu băsescu care a tăiat pensii si salarii .
    Când ai un popor pe care il crezi bătut in cap , functioneaza astfel de manipulări . Numai că de cele mai multe ori poporul te loveste de nu te vezi si iti iei , fie zborul cu elicopterul , fie dai bir cu fugitii la ”tratament” prin tări străine fie fugi pe la Moscova .
  • +15 (23 voturi)    
    Prostie greceasca-prostie romaneasca (Vineri, 3 iulie 2015, 10:38)

    verid [utilizator]

    Radem de ei,dar nu suntem mai breji.Ei au votat Syriza,care i-a dus la dezastru.Circa 20% de romani,cu mintea plecată de acasă au votat USL(aici intră și morții lui Dragnea).Partea proastă este ca 60% din românii cu drept de vot ,nu s-au prezentat.Cred ca cei 60%,sunt cel puțin la fel de vinovați ca și cretinii care au votat USL.
    In rest Tsipras sau Ponta ,la fel de nocivi.
  • +9 (13 voturi)    
    doua intrebari (Vineri, 3 iulie 2015, 10:50)

    Adrian_1234 [utilizator]

    1. De unde au avut bani sa tipareasca posterele ?
    2. Asta nu e atac la persoana ?
  • -21 (29 voturi)    
    Planul german pentru Grecia (Vineri, 3 iulie 2015, 10:50)

    Omics [utilizator]

    Austeritate înseamnă reducerea consumului public și privat.

    Un crescător de capre din Grecia avea o datorie mare de plătit în lapte. Ca să poată plăti toată datoria, a redus consumul iezilor până au murit. Când au murit și caprele a constat că este sărac și o parte din datorie nu va fi plătită în veci.

    Acesta este planul german pentru Grecia, născut din ură pentru alte popoare, un plan nazist.
    • +15 (21 voturi)    
      Ce frumos esti tu... (Vineri, 3 iulie 2015, 12:17)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Omics

      Si ce frumos rastalmacesti tu situatia, cu o povestioara ca sa iti iasa tie concluzia ca nemtii sunt nazisti.
      Ce neted si stralucitor e creierasul tau.

      Ia sa iti ajut putin povestioara, sa fie credibila.

      Un crescator de capre din Grecia decide ca el vrea sa isi cumpere multe pisici siameze, ca sunt de lux, si ca a vazut si la vecini ca unii mai au.
      Cum nu avea suficienti bani, a luat credit de la banca si si-a cumparat vreo 10 siameze, pe care apoi le hraneste cu mancare de lux, si tot felul de croante scumpe. Evident, laptele pe care reuseste el sa il vanda nu acopera nici macar mancarea acestor siameze, ce sa mai vorbim de creditul de cumparare al siamezelor.

      Banca ii cere disperata sa renunte la siameze, sau macar la vreo 3-4, ca sa ajunga si el pe profit, astfel incat:
      1. in primul rand, sa poata trai autonom, sa nu mai ia credite pentru mancarea siamezelor
      2. sa ajunga putin pe profit sa poata sa isi plateasca creditul luat pentru a le cumpara.

      Insa cum crescatorul de capre nu vrea in ruptul capului, nici eventual sa investeasca in mai multe capre, ca sa poata produce si vinde mai mult lapte, dar nici sa se scape de unele din siamezele atat de costisitoare, incepe sa santajeze si sa arunce cu noroi in banca, acuzand-o ca il ruineaza prin faptul ca nu mai vrea sa ii dea imprumuturi!

      Cum iti suna tie povestioara asta?
      • -5 (9 voturi)    
        Crditarea de pisici (Vineri, 3 iulie 2015, 15:32)

        Omics [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        Îmi sună că cel care a creditat cumpărarea de pisici a fost un criminal.

        Pentru cei care nu știu: creditarea se face prin aprobarea unei cereri. Oricine poate face cereri, dar nu orice cerere este aprobată (cu excepția cazului în care banii se întorc la cei care creditează).
        • +3 (7 voturi)    
          Off logica asta... (Vineri, 3 iulie 2015, 16:50)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui Omics

          Splendid, deci creditorul e criminalul, cersetorul e sfantul.

          Voi sunteti aia cu logicile alea beton, nu?

          1. Daca hotul intra in casa mea si ma jefuieste, eu sunt de vina ca de ce nu mi-am facut buncar.

          2. Daca femeia e luata pe strada si violate de un dezaxat, evident ca nu faptasul e vinovat. Femeia e de vina, ca sigur a facut ea ceva de l-a provocat. Ar trebui sa se acopere cu val din cap pana in picioare, dar asa sa nu dea impresia ca e femeie, sa nu "ispiteasca"!

          Si exemplele pot continua.

          Ce tarate aveti in cap? Deci in mintea ta odihnita, creditorul e criminalul, dar creditatul care nu e capabil sa traiasca din ce castiga e un mic sfant innocent, nu?
    • +13 (17 voturi)    
      PS (Vineri, 3 iulie 2015, 12:19)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Omics

      Mai si minti cu nerusinare: austeritatea nu inseamna reducerea consumului public si privat, ci doar reducerea cheltuielilor publice astfel incat sa te poti incadra intr-un buget echilibrat, pentru ca mai apoi, avand spatiul fiscal necesar, sa poti reduce si birurile pe mediul privat, ajutandu-l sa prospere!
      • -15 (19 voturi)    
        yep, asa e :P (Vineri, 3 iulie 2015, 12:55)

        Cititot [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Cand s-au taiat in mod criminal salariile bugetarilor cu 25% in .ro de contele Baseskula acest lucru nu s-a rasfrant deloc asupra celor din mediul privat... ca astea doua sunt independente unul de altul nu in stransa legatura...
        ......
        La comparatia cu caprele si siamezele corect ar fi crescatorul de capre a luat bani imprumut si i-a dat sasului care si-a cumparat siameze de ei, iar el ca fraierul plateste rata si restul in locul sasului...
        Intre timp la ferma a venit un nou stapin caruia nu-i mai convine asta...
        Pentru ca pe lumea asta trendul e nu o indatorare perpetua si cat mai ridicata sa fie imposibil de platit de fermele de capre ci fermele de capre sa aiba zero datorie, ba chiar ele sa imprumute pe altii... nu?
        • +8 (12 voturi)    
          Off, grea e logica asta economica (Vineri, 3 iulie 2015, 14:09)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui Cititot

          Cand s-au taiat salariile bugetarilor cu 25% au fost efecte bineinteles. A scazut consumul, desi consumul vital trebuie sa se mentina: mancare, transport etc etc.

          Insa criza la noi nu a venit de la acele taieri. Acelea au fost efectul crizei si nu cauza. Consumul nu s-a prabusit din cauza celor 25%.
          Altfel, cum iti explici faptul ca noi am sarit brusc de la crestere economica de 6-7% la scadere economica?
          Unde s-a evaporate acea crestere economica?
          Cum de am ajuns cu deficitul bugetar de la 6-7% la Tariceanu (oricum un deficit criminal pentru tara) la 10% asa in cateva luni?

          Pai asta a venit de la criza exterioara, care a generat o acuta lipsa de incredere, si a facut sa se prabuseasca creditarea.
          Atunci s-a vazut ce sanatoasa era cresterea noastra economica, bazata exclusive pe creditarea pentru bunuri de larg consum!

          In plus, antreprenorii romani nici n-au stiut sa se adapteze la piata concurentiala UE. Au rezistat in conditii de piata excelente, dar la criza, cand a contat mult eficienta, s-au prabusit in masa!
          Adaugi la asta si niste taxe plasate foarte nefericit, si ai gasit cauzele crizei romanesti!
          ___________

          La partea a doua deja fabulezi si delirezi. Iarasi conspiratii, iarasi baliverne, iarasi minciuni.

          Nu a dat sasului. Majoritatea banilor imprumutatide greci s-au dus la populatie, sub forma de salarii bugetare si pensii supradimensionate raportat la economie! S-au dus pe al 13 SI al 14-lea salar, si pe a 13-a pensie. Cine a mai vazut asa ceva?

          Trendul tine de tine. Asa cum eu de exemplu pot sa traiesc fara sa imi iau nici un credit, asa poate oricine si orice tara. Ca liderii acestor tari se imprumuta, asta nu e vina creditorului!
          Dar asta va e greu voua stangistilor sa pricepeti. Vorbiti de parca cineva a fortat Grecia sa ia imprumuturi.
          Apropo, Grecia e pe deficite bugetare de 7-8% de prin 1980, si chiar si inainte.
          Doar in anii '90 a scazut la 3-4%.

          Deci ei cheltuie mai mult decat colecteaza de vreo 40 de ani!
        • +7 (11 voturi)    
          reduceri criminale (Vineri, 3 iulie 2015, 14:11)

          Inuka [utilizator] i-a raspuns lui Cititot

          Bre inteligentule dar cand au fost marite "criminal" salarile cu 25% in an electoral cand era clar ca nu sunt surse bugetare care sa sustina cresterea asta cum a fost?
          Sau cand Motocicleanu a directionat "criminal" toti banii din privatizarea BCR in fondul de salarii si pensii in loc sa ii lase la investitii unde erau planificati cum a fost?
          Criminali sunt doar aia care iau, nu cei care dau in mod imbecil fara nicio justificare, nu-i asa?
          Iar motivul reducerii "criminale" a salarilor bugetarilor a fost ca s-au termninat banii din privatizarea BCR, nu ca s-a trezit PDL in vremea aia sa faca reduceri bugetare preventive. Pur si simplu nu mai aveau bani.
          Dar ce sa stie spalatii pe creier privitori hipnotizati la latrine despre adevar?
    • +10 (18 voturi)    
      ? (Vineri, 3 iulie 2015, 12:56)

      Sarmis [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Bine, asta e planul german pentru Grecia. Care e planul grecesc pentru Grecia, ai idee?

      ...am inteles, ei n-au niciun plan. Asteapta ca de obicei de la altii.

      Suna cunoscut, in 2010 politicienii romani asteptau sa iasa EU si SUA din criza ca sa ne scoata si pe noi. Ei n-aveau niciun plan.
    • +14 (20 voturi)    
      Sa mori tu? (Vineri, 3 iulie 2015, 13:05)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Planul germaniei e simplu: nu mai finanteaza grecia din buzunarul propriu atit timp cit Grecia doar mimeaza reforme de 10 ani. Cind pensia in Grecia e mai mare ca cea din germania, cind evaziunea in Grecia e la un asemenea nivel incit platesc impozit 800 de piscine iar pe google maps se vad citeva zeci de mii, etc, etc, Germania s-a saturat sa finanteze din buzunarul propriu Grecia. Asta e tot. Cine opreste grecia sa se autofinanteze? Mos Craciun? Daca nu vrea sa mai plateasca datoria, poate sa se declare falita si sa suporte consecintele.
      • -2 (6 voturi)    
        fara discernamant - ca papagalii (Vineri, 3 iulie 2015, 21:53)

        un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        observ ca se repeta obsesiv - mai ceva ca "platesti taxe=bun roman" - baliverna cu pensia mai mare in grecia decat in germania... sunt ceva date in acest sens? ma refer la altele decat cele din "O.Z.U."... informatiile pe care le am din surse directe grecii cu care am avut discutii de-a lungul anilor trecuti plaseaza pensiile in intervalul 300-800 E... din germania nu am asemenea info insa ma indoiesc ca pensiile sunt mai mici decat 800 E... cat despre impozitul pe piscine bine fac ca nu platesc japca... NU impozitarea (in exces) a tot ce misca e solutia... diminuarea cheltuielilor cu aparatul birocratic URIAS e calea normala si constructiva.... am buget 1 milion atunci platesc salarii 1 milion... la alegerea parazitilor din birocratie care oricum nu produc nimic: fie 1000 de salarii de 1000 E fie 5000 de salarii de 200 E...
        • 0 (0 voturi)    
          Da sunt... (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 13:39)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

          In plus, pensiile care trebuie vazute nu sunt acelea din "ultimii ani", ci cele din anii 2005, dinainte de criza. Sa vedem cat era pensia medie in Grecia?

          In plus, e spui tu pensii de 300 EUR, erau pensiile platite pentru 15 ani de munca, la implinirea varstei. Adica omul a lucrat 15 ani, si apoi la pensionare a primit 300 EUR. Nu e chiar putin, pentru cat a muncit, nu? Dar aceste detalii nu conteaza!

          Uite niste articole mai edificatoare:

          http://www.grreporter.info/en/greek_pensions_range_1300_430_euro_month/11464


          Si o comparatie statistica cu Germania:

          http://www.businessinsider.com/greece-germany-pensions-2010-4?op=1&IR=T


          Pensiile medii in Grecia erau la 1.100 EUR, sau chiar 1.200 EUR.

          Adica daca lucrai 37 de ani, era considerata norma intreaga, deci primeai pensia intreaga, care nu era de 300 EUR, cum incerci tu sa induci in eroare.

          In plus, pensiile maxime depaseau 2.300 EUR, adica mai mari ca cele nemtesti!

          In plus, in timp ce in Germania anilor dinainte de criza, pensiile au ramas constante in Grecia au continuat sa creasca anual cu 3-4%.

          Deci nu se repeta obsesiv nimic. E realitatea greceasca. Pensiile au fost muuult peste posibilitatile Greciei, si astfel au fost platite din imprumuturile contractate in cei 30 de ani de DINAINTEA ANULUI 2010!!!!

          Datoria greaca atunci s-a format!!!! Dar multi incearca sa induca in eroare!
          • 0 (0 voturi)    
            ma lasi...? (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 18:26)

            un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

            copy/paste din articolul pe care ai avut amabilitatea sa-l indici:

            "The total number of pensions paid in July is 4,480,450, comprising basic and supplementary ones, as the total amount is 2,309,715,534.28 euro. - See more at: http://www.grreporter.info/en/greek_pensions_range_1300_430_euro_month/11464#sthash.RTsn0s01.dpuf"

            concret: dupa o complicata impartire rezulta o pensie medie de FIX 515.5097 (cinci sute cinci spre zece Euro si ceva marunt)...
            ce ziceai de indus in eroare?
            • 0 (0 voturi)    
              Off, lasa-ma tu! (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 21:04)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

              Bai, dar voi propagandistii chiar mintiti cu nerusinare, si incercati sa manipulati.

              Ce frumos ai dat tu un exemplu si le-ai lasat pe celelalte.

              Ia sa explic si eu /// cum sta treaba:

              1.
              "In the state sector, the average pension amounts to 1,011.8 euro."
              "In the independent fund of the Bank of Greece, the average pension is 1,158.29 euro."
              "In the insurance fund of the Journalists, the average pension amounts to 890.5 euro."
              "In the insurance fund of independent professionals (engineers, doctors and lawyers), the average pension has reached 840.7 euro."
              "At the same time, the average pension for employees in the Public Power Corporation (DEI) is much lower than in the past, but obviously higher than the pensions of other sectors and amounts to 1,372.35 euro."

              2.
              "According to the Helios information system, the number of pensioners in Greece in July was 2,656,855 people."

              3.
              "The total number of pensions paid in July is 4,480,450, comprising basic and SUPPLEMENTARY ones, as the total amount is 2,309,715,534.28 euro."

              Sa-ti traduc ce inseamna pensie "suplimentara". Aceea se adauga pe deasupra la cea de baza. Acea suma totala se imparte la numarul total de pensionari, daca vrei media, care e 2,656,855, si nu 4,480,450, cum incerci sa induci in eroare.
              Asta inseamna ca pensia medie in Grecia anilor de dupa criza e: 2,309,715,534 : 2,656,855 = 870 EUR pe luna.
              Si asta e pensia medie pe timp de criza. Oare cat o fi fost prin anii 2004-2005?

              Dar e grea aritmatica pentru propagandistii platiti in ruble, nu?

              Tipic bolsevic, incerci sa minti nerusinat, manipuland datele si omitand aspectele care nu iti sustin minciuna ordinara!

              /// Zi-i la seful care ti-a dat fituica cu instructiuni ca a comis-o!
              • 0 (0 voturi)    
                mea culpa... (Duminică, 5 iulie 2015, 6:19)

                un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

                ai dreptate - am gresit... am evidentiat ce mi s-a parut relevant la o lectura rapida si sumara... dar in mod evident am interpretat gresit... m-ai corectat justificat - ai perfecta dreptate - multumesc...
                acum:

                1. a fost o simpla omisiune / eroare nicidecum o incercare intentionata de a rastalmaci situatia sau datele... o greseala totusi si de aceea voi ignora pentru moment tonul aprins / agresiv si consideratiile cel putin deplasate precum "propagandisti", "minciuni", "manipulare", "ruble". "bolsevic" sau "fituica de la sef"... daca vei avea bunavointa si bunacredinta sa revezi postarea mea initiala ai putea constata ca nu merita un asemenea proces de intentie...

                2. n-as spune totusi ca media de 870 euro schimba radical datele problemei... din datele cumva vagi pe care am reusit sa le adun de la persoane cu contacte in germania (deci NU dintr-o sursa clara / oficiala) SE PARE ca numai cine n-a muncit are pensie mai mica de 1200-1500 euro acolo... repet: poate ca ma insel sau poate ca datele nu sunt corecte... cel putin la prima vedere AS OPINA totusi ca NU au grecii pensii mai mari decat nemtii...

                3. problema MEA nu este cine are pensii mai mari / mici... consider ca e mai important de precizat cine se face vinovat de situatia actuala... sa dai vina pe pensionari ca au papat 870 e in medie si sa ignori miliardele furate / deturnate de smecherii greci in cardasie cu ceilalti smecheri mi se pare o incercare de acoperire a adevaratilor responsabili... analize care par pertinente si bine documentate ii indica pe acesti "smecheri" (clasa politica greceasca + sistemul bancar aka camatarii cu acte + mecanismele de achizitii cu dedicatie catre prestatori impinsi chiar de cei care furnizau fondurile) ca fiind responsabili de volatilizare a mai mult de 90% din fondurile in cauza... iar noi scuturam pensionarii...
                • 0 (0 voturi)    
                  Hmmm (Duminică, 5 iulie 2015, 13:58)

                  Anonim [anonim] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

                  Uff, imi pare rau ca m-am rastit la tine. Insa la cati propagandisti sunt pe aici, deja am alergie cand le vad ineptiile. Si e drept, ca am avut impresia ca faci parte din categorie.

                  Poate e si asta o tehnica, se interpun acesti propagandisti asa de agresiv, incat nu mai poti sa mai gasesti si sa conversezi cu oameni care chiar au alte pareri, insa asa din convingere si nu platiti, si incearca sa aduca plus valoare unei discutii, chiar si polemice.

                  Ca sa revin la punctele indicate de tine.

                  1. Da, sunt de acord cu tine. Mi-am exprimat scuzele si explicatia pentru reactia mea.

                  2. Sunt niste aspecte care conteaza. Pensia medie e de 870 EUR. Insa trebuie sa tii cont, ca la ei pensiile de 300-400 EUR se dau pentru 15 ani munciti. Ceea ce e un aspect care conteaza. Adica 15 ani inseamna cam o treime din cat se munceste la noi pana la pensie. Acei 300-400 EUR scad media, dar tine cont ca sunt doar pentru 15 ani munciti.
                  Norma de munca e de 37 de ani. Iarasi, in Romania se iese la pensie dupa peste 40 de ani de munca. De fapt, parintii mei au iesit dupa 46 de ani de munca, si au pensii mai mici decat pensiile grecilor obtinute dupa 15 ani de munca. E un aspect care conteaza.

                  La nemti pensiile minime NU SUNT 1200 EUR. Stiu cazuri care primesc pensia minima, care e de 600 EUR. Pensiile medii in Germania se afla undeva intre 1200-1500 EUR. Avand in vedere ca salariul mediu pe economie e undeva la 1900-2000 EUR, e imposibil ca si pensiile sa fie tot la aceeasi valoare.
                  Cum spunea, sunt insa pensii maxime in Grecia, in sistemul bugetar, care depasesc pensiile germane, ajungand la 2300 EUR. Acelea sunt cele date ca exemplu. De unde isi permite Grecia sa plateasca asemenea pensii?
                • 0 (0 voturi)    
                  Part 2 (Duminică, 5 iulie 2015, 14:05)

                  Anonim [anonim] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

                  3. Lucrurile sunt destul de clare: vinovatii sunt in primul rand politicienii greci care au furat la greu, in acelasi timp mituind populatia cu aceste salarii si pensii nesustenabile, pentru a ii lasa in pace sa isi faca afacerile.
                  Grecia traieste pe datorie din 1980, cel putin! Nu a avut deficit bugetar mai mic de 3% in ultimii 35 de ani. Iar media cred ca e undeva la 7-8%, maximul fiind de 15%.
                  Asta spune multe despre faptul ca ei au trait peste posibilitati timp de cel putin 35 de ani.

                  In plus, daca te uiti la statistici, PIB-ul Greciei in 2015 e fix la fel cu cel din 2005. De fapt, intre 2005 si 2008, PIB-ul Greciei a suferit o umflare care e imposibil sa fie naturala, ca un balon, pana pe la 340 mld EUR, de la 240 mld EUR. E imposibila o astfel de crestere in 3 ani. E clar ca a fost bula.

                  Ultimii asa zisi ani de austeritate doar au adus lucrurile la normal: s-a desumflat bula, era de asteptat. Inainte ca SYRIZA sa vina la putere, Grecia trecuse pe plus, avea crestere economica, modesta de 1% e drept, si redusese deficitul bugetar de la 15% in 2010 la 1-2% in 2014. Ei, guvernul comunist a reusit sa ii duca pe minus, iarasi in recesiune in 6 luni, si sa creasca deficitul inapoi la 3-4%. Si asta spune multe!

                  Cauta te rog pe aici prin indicatori:

                  http://www.tradingeconomics.com/greece/gdp

                  E evident, pentru oricine de buna credinta, ca grecii timp de 35-40 de ani au trait mult peste posibilitatile lor, pe datorie practic. Si acum a venit scadenta si nu vor sa isi plateasca datoriile acumulate!

                  Asta e parerea mea. Asta e ceea ce rezulta din cam toti indicatorii economici, mai ales deficitul bugetar urias mentinut timp de decenii. Nu ii oprea nimeni sa ajunga macar la 0% deficit. Si atunci nu mai trebuiau sa se imprumute.

                  Pensiile nemtesti nu au crescut inainte de criza, in timp ce cele grecesti au crescut anual cu 3-4%. Oare de ce?

                  Cauzele sunt destul de clare: iresponsabilitatea si hotia propriilor politicieni greci, impresuna cu iresponsabilitatea grecilor.
                  • 0 (0 voturi)    
                    concluzie (Duminică, 5 iulie 2015, 17:24)

                    un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

                    pana la urma daca pensiile grecesti sunt sau nu mai mari decat cele nemtesti are o relevanta limitata... "obiectia" mea principala se refera strict la utilizarea acestei informatii in sens manipulator... prin astfel de "subiecte" aruncate in dezbatere se incearca abaterea atentiei de la principalii vinovati... care nu sunt grecii ca popor... (cum ar fi sa blamam nemtii pentru hitler?)...

                    din nou: chiar daca (discutabil - in cele din urma asta e o chestie INTERNA care tine de politica LOR in ceea ce priveste redistribuirea) grecii au trait "peste posibilitati", populatia / pensionarii sunt "responsabili" de max 5-10% din sumele care se vehiculeaza ca fiind "papate" in grecia... grosul banilor a fost deturnat de clasa politica autohtona in cardasie cu oligarhia politico-financiara transfrontaliera... in functie de preferinte / punctul de vedere, populatia POATE fi eventual blamata pentru ca s-a lasat pacalitia (ca peste tot in sistemul actual) si au ales niste hoti sa-i reprezinte / conduca... nu mi se pare corect sa pui in carca poporului sutele de miliarde de care in mod evident nu a beneficiat (decat eventual si discutabil in proportie de 5-10%)
                    PAREREA MEA!
                    • 0 (0 voturi)    
                      :) (Duminică, 5 iulie 2015, 19:22)

                      Anonim [anonim] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

                      Cu tot respectul, cred ca gresesti. Poporul grec nu poate fi disculpat de situatia in care se afla, si da, poporul grec a fost principalul beneficiar al sumelor uriase de bani imprumutate.

                      Da, extrem de relevant daca pensiile grecesti se apropie de cele germane, avand in vedere ca Germania e muuult mai performanta ca Grecia, si la productivitate, si la colectarea la bugetul de stat.

                      Si da, nemtii din anii '30 si '40 NU POT fi disculpati de la crimele nazismului: pentru ca nazimul si crimele sale s-au bazat pe o birocratie vasta, care includea milioane de oameni, oameni care erau nemti medii.

                      NU E O CHESTIE INTERNA cum isi administreaza banii, de vreme ce imprumuta sume uriase. Atunci creditorii au tot dreptul sa stie cum vor fi platiti acei bani inapoi!

                      Stiu ca se tot repeta acest slogan, ca mafia oligarhica internationala a beneficiat de banii dati Greciei. Asta este un fals. Poporul grec a profitat cel mai mult de acei bani.

                      Fa singur niste calcule simple, si ai sa vezi.

                      Imagineaza-ti cam asa:

                      Se platesc 2,309,715,534 EUR pentru [pensiile de pe o luna, asta fiind deja pensiile de dupa criza (inainte probabil ca se platea mai mult).
                      Avand in vedere ca se plateau 13 pensii pe an, in total intr-un an se platesc in jur de 30 MLD de EUR. Asta dupa ce a venit criza.

                      Deci retinem 30 MLD.

                      In sectorul bugetar, in 2009 erau aproape 1 milion de angajati in sistemul public bugetar. Avand in vedere ca o pensie medie e undeva la 1100 EUR, putem extrapola sa zicem ca salariul mediu era undeva la 1500 EUR pe luna.

                      Aia inseamna ca in fiecare luna statul grec plateste 1.5 mld EUR. Considerand ca se plateau 14 salarii in sectorul public pe an => 21 MLD EUR pe an.

                      Deci avem 30 MLD + 21 MLD = 50 MLD EUR pe an, pensii si salarii la bugetari.

                      PIB-ul Greciei in 2006 era 240 MLD EUR.
                      Cum guvernul grec n-a avut colectare mai mare de 20% din PIB => 48 MLD EUR.

                      Deja poti observa problema. Ei, banii aceia, si din evaziunea fiscala, si din plati s-au dus la poporul grec.

                      QED
                    • 0 (0 voturi)    
                      Pentru sustinerea calculelor (Duminică, 5 iulie 2015, 19:26)

                      Anonim [anonim] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

                      Uite niste linkuri:

                      http://greece.greekreporter.com/2014/07/21/greek-public-sector-employees-reduced-by-267-095/

                      http://www.nytimes.com/2012/10/11/opinion/the-cost-of-protecting-greeces-public-sector.html

                      In al doilea articol, te rog sa vezi acest citat:

                      "The expansion of Greece’s huge government sector took decades to create, but its growth in recent years has been particularly striking. Public employment grew by fivefold from 1970 through 2009 — at an annual growth rate of 4 percent, according to a recent academic study by Zafiris Tzannatos and Iannis Monogios.. Over the same four decades, employment in the private sector increased by only 27 percent — an annual rate of less than 1 percent."

                      Considerand toate aceste date, spune-mi sincer: mai poti afirma, in buna credinta, ca poporul grec nu s-a bucurat de banii primiti ca imprumuturi si ca nu a trait pe datorie?
                      Si ca nu poarta responsabilitatea, impreuna cu politicienii, pentru dezastrul in care se afla Grecia acum?

                      Dupa ce stii ca au primit 51 MLD EUR de la buget, dar au contribuit doar 48 MLD EUR la buget, restul fiind pierduti in economia neagra, si prin evaziuni fiscale?

                      Acei bani au ramas la grecii de rand!

                      E foarte evident ca grecii pur si simplu au trait considerabil peste posibilitati!
                      Iar asta a fost cu complicitatea guvernelor alese de ei, care le-au cumparat voturile, pentru a isi face si ei smecheriile proprii.
                    • 0 (0 voturi)    
                      Concluzie (Duminică, 5 iulie 2015, 23:18)

                      Anonim [anonim] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

                      Cu tot respectul, cred ca gresesti. Poporul grec nu poate fi disculpat de situatia in care se afla, si da, poporul grec a fost principalul beneficiar al sumelor uriase de bani imprumutate.

                      Da, extrem de relevant daca pensiile grecesti se apropie de cele germane, avand in vedere ca Germania e muuult mai performanta ca Grecia, si la productivitate, si la colectarea la bugetul de stat.

                      Si da, nemtii din anii '30 si '40 NU POT fi disculpati de la crimele nazismului: pentru ca nazimul si crimele sale s-au bazat pe o birocratie vasta, care includea milioane de oameni, oameni care erau nemti medii.

                      NU E O CHESTIE INTERNA cum isi administreaza banii, de vreme ce imprumuta sume uriase. Atunci creditorii au tot dreptul sa stie cum vor fi platiti acei bani inapoi!

                      Stiu ca se tot repeta acest slogan, ca mafia oligarhica internationala a beneficiat de banii dati Greciei. Asta este un fals. Poporul grec a profitat cel mai mult de acei bani.

                      Fa singur niste calcule simple, si ai sa vezi.

                      Imagineaza-ti cam asa:

                      Se platesc 2,309,715,534 EUR pentru [pensiile de pe o luna, asta fiind deja pensiile de dupa criza (inainte probabil ca se platea mai mult).
                      Avand in vedere ca se plateau 13 pensii pe an, in total intr-un an se platesc in jur de 30 MLD de EUR. Asta dupa ce a venit criza.

                      Deci retinem 30 MLD.

                      In sectorul bugetar, in 2009 erau aproape 1 milion de angajati in sistemul public bugetar. Avand in vedere ca o pensie medie e undeva la 1100 EUR, putem extrapola sa zicem ca salariul mediu era undeva la 1500 EUR pe luna.

                      Aia inseamna ca in fiecare luna statul grec plateste 1.5 mld EUR. Considerand ca se plateau 14 salarii in sectorul public pe an => 21 MLD EUR pe an.

                      Deci avem 30 MLD + 21 MLD = 50 MLD EUR pe an, pensii si salarii la bugetari.

                      PIB-ul Greciei in 2006 era 240 MLD EUR.
                      Cum guvernul grec n-a avut colectare mai mare de 20% din PIB => 48 MLD EUR.

                      Deja poti observa problema. Ei, banii aceia, si din evaziunea fiscala, si din plati s-au dus la poporul grec.

                      QED
                    • 0 (0 voturi)    
                      Concluzie 2 (Duminică, 5 iulie 2015, 23:18)

                      Anonim [anonim] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

                      Uite niste linkuri:

                      http://greece.greekreporter.com/2014/07/21/greek-public-sector-employees-reduced-by-267-095/

                      http://www.nytimes.com/2012/10/11/opinion/the-cost-of-protecting-greeces-public-sector.html

                      In al doilea articol, te rog sa vezi acest citat:

                      "The expansion of Greece’s huge government sector took decades to create, but its growth in recent years has been particularly striking. Public employment grew by fivefold from 1970 through 2009 — at an annual growth rate of 4 percent, according to a recent academic study by Zafiris Tzannatos and Iannis Monogios.. Over the same four decades, employment in the private sector increased by only 27 percent — an annual rate of less than 1 percent."

                      Considerand toate aceste date, spune-mi sincer: mai poti afirma, in buna credinta, ca poporul grec nu s-a bucurat de banii primiti ca imprumuturi si ca nu a trait pe datorie?
                      Si ca nu poarta responsabilitatea, impreuna cu politicienii, pentru dezastrul in care se afla Grecia acum?

                      Dupa ce stii ca au primit 51 MLD EUR de la buget, dar au contribuit doar 48 MLD EUR la buget, restul fiind pierduti in economia neagra, si prin evaziuni fiscale?

                      Acei bani au ramas la grecii de rand!

                      E foarte evident ca grecii pur si simplu au trait considerabil peste posibilitati!
                      Iar asta a fost cu complicitatea guvernelor alese de ei, care le-au cumparat voturile, pentru a isi face si ei smecheriile proprii.
        • 0 (0 voturi)    
          Ete aici (Luni, 6 iulie 2015, 11:18)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

          http://www.evz.ro/pensionarii-greci-castiga-mai-mult-decat-pensionarii-germani.html
          http://www.enational.ro/news/pensia-medie-in-grecia-este-de-1-600-de-euro-102180.html/
          "În Grecia, un pensionar care a cotizat 45 de ani fără întrerupere va primi o pensie reprezentând 80% din salariul mediu, adică aproximativ 1.100 de euro pe lună. În aceleași condiții, un pensionar german nu primește decât 48%, adică 1.280 de euro, dacă a fost angajat în landurile din Vest, și 1.180 de euro în Est."

          Dar problema e mult mai simpla, dincolo de toate bolsevismele privind demintatea, libertatea si fraternitatea. Fiecare popor trebuie, pe termen mediu si lung, sa traiaisca atit cit ii permite propria munca.
    • +3 (7 voturi)    
      lasa caprele nene (Vineri, 3 iulie 2015, 17:46)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      ca nu ia nimeni laptele caprelor.,...desi si la laptele ala, cand a declarat ca are doar 2 capre in loc de 2000 nu a mai zis nimic.
      Problema cea mare e la bugetari si la sistemul corupt, la sistemul de pensii anticipate si extins la limita nesimtirii (comparativ cu media europeana).
      Si daca te intereseaza, aia care tipa acum cel mai tare impotriva grecilor nu sunt nemtii ci ITALIENII, SPANIOLII, PROTUGHEZII, care prin reforme facute la timp au reusit sa iasa din criza.

      Doar Grecia tipa BATMAN, BATMAN!
      ,
  • -11 (17 voturi)    
    da (Vineri, 3 iulie 2015, 11:08)

    Dedalus [utilizator]

    Chiar ca e reusit afisul ala. Fara gluma,
    • +9 (15 voturi)    
      Bineinteles (Vineri, 3 iulie 2015, 12:21)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      E foarte reusit, daca ar fi fost o revista de satira, dar nu daca e facut de guvernul unei tari care cerseste bani de la cel atacat in afis! :P
      • -6 (10 voturi)    
        da (Vineri, 3 iulie 2015, 14:40)

        Cititot [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Cel din afis nu are, neam de neamul lui, sa dea Greciei banii ceruti, el e doar un alt sclav de pe plantatie... Daca primeste ordin de la seful lui se executa urgent si isi pune si afisul pe perete in dromitor daca e necesar.... + ca nu e e cel care ar fi supt banii Greciei.. altii ”este” smecherii

        PS. afisul e unul bun dar efectul placut e stricat de fatza aia care te zgariei pe retina. O fi ruda cu Ciolanis?
        • +4 (8 voturi)    
          Offf, ce creierase netede pe propagandisti (Vineri, 3 iulie 2015, 17:06)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui Cititot

          Bai, dar voi chiar nu sunteti capabili de nici macar o minima doza de judecata proprie.
          Sunteti ca robotii aia fara creier!

          Nimeni nu zice ca ministrul german de finante da banii din buzunarul lui. Insa el reprezinta tara carea cotizat cel mai mult la pomparea de bani in fundul grecilor!

          Dar voi nu puteti pricepe chestii de astea cu democratia reprezentativa! La voi e simplu: are Putin sau nu bani pentru luna viitoare?

          Cand jignesti un demnitar al unei tari pe la care te cersesti sa nu mori de foame, jignesti intreaga tara. Dar e greu de priceput asta, nu?
          Ai nevoie de ceva mai mult decat un cap de curca retardate sa pricepi!

          Oricum, negocierile aici un se axeaza pe datoria actuala, ci pe faptul ca grecii nu se pot intretine singuri si le mai trebuie bani! Si astia nu mai vor sa le dea.

          Al naibii si astia, cum isi permit ei sa nu finanteze la nesfarsit sacul grecesc fara fund?
          E clar ca e o conspiratie!!!
  • +9 (15 voturi)    
    Syriza e finantat de Putin (Vineri, 3 iulie 2015, 11:17)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Se stie.

    On Wednesday, Athens went further. “We are against the embargo that has been imposed against Russia,” said Panagiotis Lafazanis, the energy minister and leader of Syriza’s far-left faction, according to the semi-official Athens News Agency. “We have no differences with Russia and the Russian people.”

    Surse: http://www.ft.com/cms/s/0/a87747de-a713-11e4-b6bd-00144feab7de.html

    http://www.economist.com/news/briefing/21643222-who-backs-putin-and-why-kremlins-pocket
    • +6 (6 voturi)    
      nu cred ca e chiar asa (Vineri, 3 iulie 2015, 12:55)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      toata povestea cu ajutorul primit de la putin / rusia / moscova cred ca e o cacealma.

      personal nu cred ca moscova are bani de bagat in redresarea greciei, mai mult, mi se pare ca zilele astea rusii au cam tacut legat de ce se intampla in grecia. au vazut si ei ce inseamna sa falimenteze bancile ...
  • +12 (18 voturi)    
    asemanari de strategie (Vineri, 3 iulie 2015, 11:21)

    Razvan_M [utilizator]

    Strategia folosita de Syriza este extrem de asemanatoare cu cea folosita de PSD in alegerile din 2012 si cele din 2014. Oare au ceva strategi comuni sau folosesc aceleasi scenarii de campanie? Nici Viktor Orban al Ungariei nu pare prea departe ca strategie. Sau Le Pen in Franta.
  • +15 (19 voturi)    
    Pai vedeti (Vineri, 3 iulie 2015, 11:22)

    sile [anonim]

    Bani de referendum si de impanzit tara cu afise se gasesc.
  • +9 (15 voturi)    
    politicil??!! (Vineri, 3 iulie 2015, 11:38)

    off [anonim]

    Cum poate politicul sa distruga o tara!
    Ne minunam de ei, dar si politicul nostru joaca alba - neagra cu noi. Toate masurile populiste de acum vor fi platite de noi in 2-3 ani.
    Politicul niciodata nu raspunde pentru prostiile pe care le face!! Sa raspunda penal!
    Conducerea Greciei de acum este fan Putin, impotriva evidentei preferinte a grecilor de rand.
    Este evident ca aceasta conducere a tarii are promis ajutor de la Putin. Dar ce pacaleale le va da Putin!!!
  • -17 (31 voturi)    
    OXI (Vineri, 3 iulie 2015, 11:41)

    kax [utilizator]

    Un OXI la referendum, va aduce modificari mult asteptate la nivel european. Va aduce progres in Europa.

    Multumesc Grecia inca o data pentru democratie.
    • +10 (16 voturi)    
      Omule, esti dus... (Vineri, 3 iulie 2015, 12:49)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui kax

      Esti complet irecuperabil.

      Repetarea papagaliceasca si mecanica a unor propozitii seci, nici alea nu foarte multe, nu arata decat faptul ca te apropii de un caz clinic, care are nevoie urgenta de terapie psihiatrica intensiva, si probabil o medicatie puternica!
  • +6 (20 voturi)    
    Din nou, MULTUMESC, BASESCU, (Vineri, 3 iulie 2015, 12:39)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    pentru ca ne-ai salvat!
    Ma ingrozesc la gandul ca in aceeasi situatie puteam fi si noi.
    • -6 (16 voturi)    
      Norocu' nostru... (Vineri, 3 iulie 2015, 13:29)

      Grexit [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      e ca a plecat la timp. Altfel, lua suturi...ca nea Nicu!
  • 0 (14 voturi)    
    O explicatie pentru situatia Greciei si nu numai.. (Vineri, 3 iulie 2015, 14:00)

    Alionescu Ionut [anonim]

    Cineva are mai multi bani decat ii trebuie! (peste 90% provin dintr-o supraapreciere a valorii muncii depuse pentru dobândirea acestor bani)
    Acel cineva vrea si mai multi bani, fara sa munceasca, daca se poate!
    Si se poate!
    Propune împrumuturi pentru infrastructura, de exemplu, unor conducatori si guverne corupte, dar conditioneaza, bineinteles nu pe fata, ca banii sa fie investiti in domenii ce nu te fac un posibil concurent pe piata mondiala!
    Apoi sugereaza conducatorilor corupti si cu cine sa execute lucrarile, bineinteles la un pret enorm, promitad comisioane grase!
    Banii se cheltuie(o parte se fura pur si simplu), lucrarile nu se finalizeaza si tara ramane da faliment!
    Pentru a nu avea probleme cu poporul, conducatorii corupti (dupa ce s-au aranjat pe veci) incep sa faca împrumuturi pentru consum! Acum acea tara e pierduta definitiv!
    Cine castiga? Baietii care tiparesc banii de imprumut si conducatorii corupti!
    • +7 (11 voturi)    
      Vorbesti prostii (Vineri, 3 iulie 2015, 14:17)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Alionescu Ionut

      Iarasi teoriile conspirationiste, care dau vina pe aia care dau bani, nu pe aia care ii cer!

      Cine ii obliga pe greci sa se imprumute?

      Si vorbesti aberatii. Fondurile pentru infrastructura au fost in mare parte fonduri nerambursabile venite gratis de la UE...dupa accederea din 1981. As fi curios cate autostrazi si drumuri cum trebuie aveau grecii prin anii '70.

      Imprumuturile au fost luate la initiative liderilor locali si s-au dus in 2 zone:

      1. fie pentru cumpararea electoratului prin salarii bugetare si pensii uriase, multe peste posibilitati.

      2. fie pentru armata (70% fiind de fapt cheltuieli salariale, adica alta forma de cumparare a electoratului), din cauza obsesiilor grecesti cu Turcia si Cipru.

      In ambele cazuri, politicienii greci s-au dus la creditori, si nu invers!

      Iar aia cu "iti dicteaza in ce domenii sa investesti" e pura prostie!
      Nu iti dicteaza nimeni! Pe aia nu ii intereseaza ce faci tu cu banii, daca ii risipesti sau ii investesti cu cap. Asa cum nici la Ceausescu nu I-au interest ca asta I-a folosit sa construiasca SIDEX si alti astfel de colossi.
      Ce ii intereseaza pe ei e sa fii capabil sa ii dai inapoi.

      Cererile de reforma de acum au exact acest scop: nu sa distruga o tara, ci sa se asigura ca e solvent!

      Dar voi ametitii astia conspirationisti, nu puteti pricepe asta.

      La noi, decat hotul prins, mai bine oricine altcineva e vinovat...eventual extraterestrii!
      Orice, numai sa nu va asumati responsabilitatea pentru propriile prostii!
    • +8 (10 voturi)    
      PS (Vineri, 3 iulie 2015, 14:20)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Alionescu Ionut

      Daca o tara traieste echilibrat, si nu pe deficit, atunci explica tu cine si cum o poate forta sa se imprumute de la el?

      Sau mai pe intelesul tau, daca familia ta traieste echilibrat, si isi respecta bugetul, nesarind peste el, te poate obliga vreo banca sa iei credit ca sa iti cumperi plasma sau BMW seria 7?
    • +4 (8 voturi)    
      DA sau NU (Vineri, 3 iulie 2015, 14:56)

      AlbuZahar [utilizator] i-a raspuns lui Alionescu Ionut

      Interesul cetatenilor greci este sa ramana in UE, sa aiba libertatea de miscare in piata muncii. Asta este unica salvare pentru ei.

      Pentru Grecia, nu exista nicio solutie in acest moment. Indiferent de votul pe care o sa il dea la referendum, economia Greciei o sa colapseze.

      Ce sa aleaga? Eu unu as alege DA.
    • +4 (8 voturi)    
      nea Ionut Varoufakis!!!! (Vineri, 3 iulie 2015, 15:01)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui Alionescu Ionut

      Chiar o tii cu propoaganda?
      Acela cu prea multi bani e FMI unde exista si capitala al STATULUI roman
      si BCE unde iar exista capital al statului roman SI AL BNR.
      Deci statul roman corupe pe...?
      Vezi cum e sa repeti ca papagalul ideile lui Costi Rogozanu..
      Daca se pierd banii statului roman din Grecia vei plati tu si partea mea? Daca nu, nu te mai exprima in numele meu..
  • -7 (11 voturi)    
    O analogie... (Vineri, 3 iulie 2015, 14:18)

    Alionescu Ionut [anonim]

    Vrei un teren sa-ti faci o casa!
    Vine un samsar de terenuri si-ti propune sa cumperi de la el cu 100$/mp.
    Tu nu ai decat 25% din banii necesari(cam cat ar fi fost pretul corect - 25$/mp; el luase acest teren, escrocand, de exemplu, niste batrani, pe mana cu oameni din primarie, notari, avocati, judecatori, guvernanti corupti la 2$/mp)
    Te indruma spre un prieten la o banca pentru un credit pe diferenta, punandu-ti chiar o vorba buna.
    Aici incepe marea hotie! Bancherul desi stie ca valoarea reala e de sub 20$/mp, in loc sa te avertizeze, iti acorda creditul, isi ia spaga de la samsar, tu incepi treaba, cheltuiesti banii tai, banii imprumutati, nu termini ceea ce ai inceput, nu poti plati datoria umflata, te executa, ramai fara banii tai, fara teren si cu datorii in plus, pentru ca executorul ti-a vandut terenul cu 10$/mp, eventuala aceluiasi samsar!
    • +4 (8 voturi)    
      Daca e prea scump (Vineri, 3 iulie 2015, 17:41)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui Alionescu Ionut

      NU cumperi . Stai in garsoniera cu nevasta si copil , ca mine si pui un ban deoparte . Mai devreme sau mai tarziu cererea reala se va intalni cu oferta reala .Altfel ramai pe strazi ca in exemplul tau , situatie mai naspa decat oricare .(btw si eu am luat o microteapa in topul crizei dar erau banii economisiti .. s-au dus jumate din ei )
    • +3 (7 voturi)    
      Falsa problema! (Vineri, 3 iulie 2015, 18:39)

      PERIFERIGERI [utilizator] i-a raspuns lui Alionescu Ionut

      Daca nu ai bani sa-ti faci casa ramai la bloc sau in chirie! Pui mana si inveti ca sa fii mai competitiv pe piata muncii si apoi te gandesti la un imprumut. Cand faci imprumutul fie citesti contractul cu atentie, fie te duci la un specialist sa ti-l traduca pe inteles. E mai ieftin asa decat sa te dai mai apoi cu fundul de pamant ca ai fost inselat!!!!
      La nivel de stat se aplica aceeasi metoda, ar trebui cel putin. Nenorocirea nu sunt bancile hraparete ci functionarii de tot felul care fac prostii si NU RASPUND CU CAPUL!!!!
      Politicieni fara substanta, adica unii care nu au facut nicio meserie la viata lor, nu pot elabora strategii pentru evolutia unei tari.
    • +3 (7 voturi)    
      Analogia ti se potriveste (Vineri, 3 iulie 2015, 19:12)

      Skeptical [utilizator] i-a raspuns lui Alionescu Ionut

      poate dumitale.

      Eu nu as fi atit de retardat.
    • 0 (2 voturi)    
      pentru ca analogia propusa (Vineri, 3 iulie 2015, 19:43)

      un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui Alionescu Ionut

      sa respecte realitatea si adevarul istoric ar trebui adaugat ca potentialul beneficiar al terenului / casei a facut prostia sa nu se ocupe personal de afacere ci a dat "mandat" (aka a ales) unui "reprezentant" (aka un politician)... care reprezentant nenorocit i-a promis (electoral) ca-i va obtine 10$/mp si ii va construi si casa la juma' de pret... beneficiarul a cazut in capcana fie in speranta ca va face un deal fie de idiot ce a fost sa creada (din nou) in promisiunea "reprezentantului"... din pacate si ca de obicei jigodia de "reprezentant", odata mandatata (la putere), in cardasie cu samsarul si cu tovarasii lui de la banca, a semnat pentru teren la 100$/mp - a incasat bineinteles comisioanele aferente - si apoi a inceput constructia casei cu firma lu' soacra-sa la de 10 ori pretul - sa scoata si ei de'o supa... acu' e adevarat ca si "beneficiarul" a fost un prost ca s-a lasat pacalit (din nou)... dar legea (electorala) in vigoare (pe care "reprezentantii" cu neamurile lor avusesera grija sa o "dea") nu lasa loc de optiuni mai bune... ce sa faca acum saracul om inselat? sa se duca sa-si caute dreptatea? dupa care "lege"? si unde? la judecatorul local care-i tovaras de chiolhan si cu "reprezentantul" si cu bancherul, ba chiar si cu soacra-sa? nahhh... perspective reale de izbanda slim to none... si atunci? raman 2 variante: fie rupe un par din gard, ii asteapta la colt pe nenorociti, ii farama si isi ia inapoi banii de care a fost jecmanit fie da foc la casa / teren... ce daca se intinde la tot cartierul...
      propaganda ce zice? cum ar fi mai bine?
  • -1 (3 voturi)    
    Cine castiga si cine pierde (Vineri, 3 iulie 2015, 17:11)

    rusuradustefan [anonim]

    Probabil ar tb sa incepem sa ne intrebam si cine pierde si cine castiga in urma acestei situatii

    Despre cum s-a ajuns aici am putea spune ca pana la urma adev e pe la mijloc. Debitorul nu a implementat reforme ...creditorul nu si-a calculat riscurile

    Dar cine pierde si cine castiga?
    Pana la urma si pana la un punct ii vad pe chinezi nu tocmai roz. EU era o piata pt ei. O piata fara cutremure de gen este o piata ce consuma si cum ei sunt mari exportatori...concluzia pare simpla la o prima vedere. Ramane acum deschisa optiunea creditului chinez in Grecia (desi cred ca chinezii sunt f atenti si cumpateza indelung)

    Despre Americani. Dolarul vad ca se intareste de ceva vreme fata de euro. Probabil nici nu e o mirare aici. DAr o moneda prea puternica nu prea e buna la export. Probabil pt americani ii deranjeaza o eventuala apropiere militara de rusi a grecilor. Deci mai mult spre geo strategic decat spre economic dinspre america

    Rusii...aici cred ca e destul de simplu. Cum necum se descurca ei cu embargoul . Pe alta parte probabil rad pe ascuns de faptul ca EU se clatina

    Restul statelor EU sunt prinse la mijloc si EU nu arata ca un conglomerat solid in acest moment. este mare pacat pt ca eu cred ca EU este modelul de viitor la scara planetara nu numai continentala

    Voi ce credeti?
    • 0 (2 voturi)    
      eu cred... (Vineri, 3 iulie 2015, 18:32)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui rusuradustefan

      ca in esenta nu castiga nimeni...
      pur si simplu busirea greciei e rea si pentru asia si pentru ue si pentru america si chiar pentru rusia...

      grecii sunt pur si simplu sinucigasi... sau extrem de incompetenti
    • -1 (1 vot)    
      hmm (Vineri, 3 iulie 2015, 23:39)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui rusuradustefan

      Criza din Grecia este o criză nu atât a economiei cât a democrației. Câștigă tarile care vor reusi sa pastreze cât mai multe libertăți pentru cetățenii lor.
  • -5 (9 voturi)    
    Punct de vedere francez (Vineri, 3 iulie 2015, 18:15)

    Omics [utilizator]


    Anularea datoriilor germane în 1954-1954 a fost mult mai importanta raportat la PIB-ul european decât o posibilă anulare a datoriei Greciei. Acest lucru a ajutat avântul economic al Germaniei.
    ...
    Am reușit ca prin greșelile noastre să transformăm o criză care era la orgini una a sectorului financiar și privat american într-o criză europeană a datoriilor publice.
    ...
    Ar fi necesară o conferință a datoriilor, ca după războaiele mondiale, prin care sa se restructureze toate datoriile statelor euro, acele datorii care depășesc 60% din PIB."

    Este opinia unei minți strălucite care a studiat în UK și USA, nu a unui tip complexat în scaunul cu rotile.
    • +1 (3 voturi)    
      really (Vineri, 3 iulie 2015, 22:08)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Tu uiti cumva cum neva cateva chestii:
      1. Grecia e in EU din 1981 adica de 30 de ani plus cu acces la capital si investitii. Si ce a facut cu astea ? Datorii si atat
      2. Grecia a fost deja scutita de 25% din datorie acum 3 ani. La ce a folosit ? La nimic
      3. Sa zicem ca se face haircut si acum 100%. Ce se va intampla ? Reformele cerute sunt structurale dragule. Ei nu platsc taxe. Ca nu vor !
      4. Nemtii dupa ce li s-a luat datoria au devenit nr 1 in europa. Pe cat punem pariu ca grecia da faliment din nou in 30 de ani ?
      5. singura tara care a mai dat faliment ca si grecia in ultimii 15 ani e zimbawe. Tie ce iti zice asta ?
  • +5 (9 voturi)    
    hmmm (Vineri, 3 iulie 2015, 18:30)

    liviu_ [utilizator]

    "Alexis Tsipras doreste o "reducere cu 30% a datoriei grecesti" si "o perioada de gratie de 20 de ani" (AFP)" adica 50% sau cat a fost data trecuta + 30% acu.... ei practic nu vor sa plateasca mai nimic + perioada de gratie de 20 de ani...
    in esenta grecii vor sa le plateasca altii datoria....

    m***! ca sa zic asa
    • 0 (2 voturi)    
      exact (Vineri, 3 iulie 2015, 22:10)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      spre asta s-au indreptat de la inceput
      Sper sa nu fie europenii suficient de fraieri sa accepte. Ar fi un precedent extrem de periculos. Nici draq nu o sa mai plateasca nimic deacum incolo. Sa vezi cum o sa fie cu spania dupa asta. Cum sa le mai zici la aia sa plateasca 1000 de miliarde cate au aia datorie :) :)
  • -1 (3 voturi)    
    cum au putut sa-i numere? (Vineri, 3 iulie 2015, 21:16)

    bitcoin [anonim]

    30.000 de oameni vs 100.000 - au pus dronele pe ei?
    • -1 (1 vot)    
      simplu (Vineri, 3 iulie 2015, 22:10)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui bitcoin

      stiu cati au trimis / platit sa mearga la fiecare asa ca au numarat doar cati au trimis
  • +3 (5 voturi)    
    Trai demn pe pomana? (Vineri, 3 iulie 2015, 23:48)

    Locke Lamora [utilizator]

    /// A debt it's a debt and must be paid. Cat de taran tre sa fii ca sa fii mandru pe banii altora. Est exact ca homelessii aia de cer bani pe strada...homeless de lux in cazul lui Tzeparu.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă