Ziarul american Wall Street Journal pune public intrebarea pe care o gandesc toti europenii: Si daca Grexitul a fost singurul, adevaratul plan al lui Tsipras?

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 2 iulie 2015, 17:43 Actualitate | Internaţional

A urmarit de fapt Tsipras un Grexit?
Foto: Captura Wall Street Journal
"A fost Grexitul adevaratul plan al lui Alexis Tsipras? Daca iesirea Greciei din Zona Euro a fost scopul lui Tsipras, e greu sa te gandesti ca ar fi putut actiona altfel decat a facut-o", scrie cotidianul financiar american Wall Street Journal intr-un comentariu semnat de editorialistul Simon Nixon.

Cat din tacticile lui Alexis Tsipras din ultimele cinci luni a fost cauzat de incompetenta si cat a fost plan? E o intrebare careia istoricii s-ar putea sa nu-i gaseasca niciodata raspunsul, scrie editorialistul, care trece in revista toate manevrele facute de premierul Tsipras de la preluarea mandatului, in ianuarie.

Wall Street arata ca Tsipras a intarziat si tergiversat negocierile cu creditorii internationali pana in momentul in care bailout-ul a expirat, facand greu de evitat iesirea din Zona Euro.

"Daca acesta a fost planul, l-a executat perfect", mai arata editorialistul. "Deponentii au fost persuadati sa-si pastreze banii in banci prin asigurari zilnice, timp de cinci luni, ca o intelegere cu troika e iminenta. De fapt, cea mai mare parte a timpului nu a existat nici o negociere. Tsipras a mimat dialogul cu discutii infinite despre cum ar trebui sa fie numita troika, unde sa se tina negocierile si cine sa participe la ele.

In ultimul moment, Tsipras a trimis propuneri cu zero sanse sa fie acceptate, dar care i-au permis sa dea vina pe creditori. Acum, cu bailout-ul terminat, bancile inchise si tara in incapacitate de plata, a organizat un referendum in care cetatenii sunt intrebati daca sunt de acord cu o propunere expirata. Totul arata premeditarea iesirii Greciei din Zona Euro, arata Wall Street Journal.

Citeste aici tot articolul (continut cu plata)












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
29528 vizualizari
  • +41 (47 voturi)    
    A fost ales democratic (Joi, 2 iulie 2015, 17:50)

    V. Veroiu [utilizator]

    Asadar a fost vointa populara. Sa si-o stapaneasca atunci.
    • +13 (19 voturi)    
      N-a fost voința populară! (Joi, 2 iulie 2015, 19:07)

      Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      36% din 64% prezenți la vot. 50 de locuri sunt luate ca "bonus pentru majoritate".
      https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_legislative_election,_2015#Results

      Și asta și arată sondajele dinainte de referendum.
      • +28 (28 voturi)    
        Pai (Joi, 2 iulie 2015, 21:53)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        Restul trebuiau sa lase siesta si sa isi miste kukurukuku la vot. Asta e. Cand asisti pasiv nu ai dreptul sa te plangi.
        • +21 (21 voturi)    
          Cand nu-ti cunosti propria istorie.. (Vineri, 3 iulie 2015, 0:02)

          CristiC. [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          Platon a zis acum niste mii de ani

          "Una dintre pedepsele pentru refuzul de a participa la viata politica este ca ajungi sa fii condus de oameni inferiori tie."
          • +11 (11 voturi)    
            Tzeparis=Un Conducator Corect ? (Vineri, 3 iulie 2015, 9:39)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui CristiC.

            este Calul Troian al lui Phutin..care actioneaza ..by remote !
    • -32 (50 voturi)    
      grecii o sa reuseasca (Joi, 2 iulie 2015, 19:07)

      kax [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Europa este fragila, pierde membrii, sau cel putin ii saraceste in ultimul hal, si asta din pura vointa a poporului grec.
      Grecii au mers bine mersi 30 de ani in europa, fara nici o problema, au muncit, au facut turism, comert...pana dintr-o data de cativa ani au lenevit si nu mai vor sa munceasca. Drept consecinta au intrat in faliment economic.

      In timpul asta Romania facea sacrificiul suprem si lovea direct in copii ei, in viitorul ei, prin taierea cu 25% a salariilor profesorilor. Europei nu-i păsa, extragea cea mai de calitate marfa românească, creierul. Copii crescuti si educati de români, părăseau tara sa aduca Europei profit si bunastare, in schimbul unei sume modice.

      Europa are nevoie de reforma sociala, de seriozitate, are nevoie sa investeasca in educatie.
      Grecii vor supravietui si-n afara Europei, au facut asta in ultimii 3000 de ani.
      • +32 (34 voturi)    
        Imi plac extrapolarile (Joi, 2 iulie 2015, 21:59)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui kax

        Dar nici chiar asa.

        Sa o luam metodic. Incepem cu finalul.

        1. A "supravietui" si a "trai bine" nu sunt echivalente. De exemplu poti supravietui fara ochi, picioare, maini. Dar nu traiesti. Acum 300 de ani grecii traiau bine, erau un popor deosebit. Problema e ca au ramas tot acolo. Intre timp lumea a trecut la altele in timp ce grecii au de aratat lumii ... doar pietrele de atunci. Vreau sa vad si eu o locomotiva exportata de greci.

        2. 25% la profesori?!?!? Muahahahahahahahaha. Ceausescu taiase caldura in clase si lumina la lectii. Personal am scris in perioada 86-89 la gazornita (o am si acum) - asta in capitala. In plus a taiat mancarea. Scoala e ca si armata lui Napoleon: degeaba ai creier, intai trebuie sa ai ce pune in stomac.

        3. Europa extragea creierele?!?!? Personal va spun ca nu m-a extras nimeni. M-AM DUS SINGUR! Nu m-a ademenit nimeni cu nici o branza iar in primul an mi-a fost foarte greu moral. Dar incet incet am reusit. Intors? Nici mort.

        4. Greci - muncit 30 de ani. Mda. Cam atat le-a luat sa faca metroul in Atena si cred ca ncii acum nu e gata. Haideti sa fim seriosi: grecul si munca s-au nascut paraleli.
        • +11 (11 voturi)    
          Erata (Joi, 2 iulie 2015, 22:41)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          3000 nu 300
          • +4 (4 voturi)    
            Grec=Muiezti is Posmagii (Vineri, 3 iulie 2015, 9:40)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

            asa s au nascut pildele pentru copii...ASa da/asa nu
        • +7 (7 voturi)    
          mi-a placut raspunsul tau... (Vineri, 3 iulie 2015, 3:06)

          fox [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

          iar in plus as vrea sa adaug si eu ceva: am impresia ca in ultimii 200 de ani grecii au trecut prin vreo 6 falimente :) Asta spune tot despre "supravietuirea" lor :)))
        • -5 (7 voturi)    
          OXI! (Vineri, 3 iulie 2015, 11:14)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          Cel mai de pret produs pe care cineva l-a exportat vreodata, in opinia mea, este democratia greaca.

          Domnule fly, poate lipsa de coerenta a poporului roman te-a determinat sa pleci si sa pui umarul la bunastarea altor societati, sau poate altceva. Oricare ar fi motivele, trebuie sa recunosti ca acea orânduire sociala careia i te dedici azi, a putut fi posibila doar datorita democratiei.

          Orice locomotiva orice BMW exportat vreodata nu poate aduce libertatea si bunastarea pe care o democratie o poate aduce.

          Iata, zilele astea, din nou, grecii exporta cel mai valoros produs. Democratia.

          Un NU la referendum, va aduce reforma in europa.

          Multumesc Grecia!
          • +1 (1 vot)    
            ΟΧΙ , Τερματισμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ! (Vineri, 3 iulie 2015, 22:29)

            PostolacheNicolae [anonim] i-a raspuns lui kax

            Logoree "democratica" pe buza prapastiei! ! Singura modalitate de a "aduce" libertatea si bunastarea este munca cinstita! A te culca pe laurii victoriilor trecute, pretinzand celorlalti o perpetua recunostinta este o pretentie absurda si o atitudine ridicola, care frizeza schisofrenia! Ultra-socialistul Tsipras a manipulat si intoxicat pe greci vorbindu-le despre gloria trecutului si intorcandu-i cu spatele spre viitor! Sper ca demosul grec sa se trezeasca din letargia iluziilor desarte, sa voteze "NAI" si sa-l "ostracizeze" pe Tsipras pe o insula pustie!
      • -17 (17 voturi)    
        corect (Vineri, 3 iulie 2015, 1:13)

        neamih [anonim] i-a raspuns lui kax

        Si la noi aici se duce in aceste zile propaganda sa nu adoptam eur
        Mai avem de invatat de la greci despre cum sa ne dresam conducatorii
        • +6 (6 voturi)    
          unde (Vineri, 3 iulie 2015, 11:28)

          miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui neamih

          la voi se duce propaganda?
      • +9 (9 voturi)    
        Pai aici e buba, 30 de ani pe banii Europei (Vineri, 3 iulie 2015, 2:38)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui kax

        Si lamureste-ma cum dracu i-a saracit Europa pe greci?
        • -5 (5 voturi)    
          prin decizia catorva foarte bogati (Vineri, 3 iulie 2015, 13:32)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Prin programele de austeritate pe care le-a impus tarilor mai sarace.

          Spre deosebire de greci, romanii au plecat capul si au acceptat 25% mai putina educatie, adica mai multa prostie pentru viitor, adica mai multa saracie.
          Giganticele companii europene (volkswagen, profit 2013 - $8 miliarde, Shell - profit 2014 - $14 miliarde, HSBC $15 miliarde, ING $4, Siemens, Enel, BP... ) s-au lacomit si in continuare se lacomesc la amărâtul de miliard de euro pe care romanii l-ar cheltui cu educatia, se lacomesc si lasa prostia si mizeria sa se dezvolte in continuare in Romania.
          Acesti giganti scapati de sub controlul cetatenilor europei, dicteaza legea in Europa.
          Europa are nevoie de inteligenta si viziune pentru un viitor acceptabil.
      • +7 (7 voturi)    
        30 de ani:450 miliarde intrate=323 mil.datorii (Vineri, 3 iulie 2015, 8:30)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui kax

        VaruLsakis are ideea extraordinară că nu există legislație pentru scoaterea din Uniunea Monetară și că vom vedea unde vom ajunge. ?
        De neiertat Parlamentul și cei care fac acuma scandal în Parlament, după ce au adus țara unde au adus-o, că nu au făcut atâția ani un control financiar ca să vadă încotro se îndreaptă Grecia.
    • +17 (19 voturi)    
      Putin probabil (Joi, 2 iulie 2015, 19:22)

      Procuratorul [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Asta presupune inteligenta. Si uitandu-ma la situatia Greciei, as putea spune ca nu exista in acea tara.
    • +22 (24 voturi)    
      eheee (Joi, 2 iulie 2015, 19:43)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Lasa ca si Monta a fost ales democratic HA HA HA!!!
    • +27 (27 voturi)    
      Daca ... (Joi, 2 iulie 2015, 20:07)

      gamoto [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      ... arati morcovul unei hoarde de iepuri flamanzi ei te vor urma chiar si in vizuina vulpii!
  • +55 (57 voturi)    
    Si ce daca Grexitul a fost premeditat?! (Joi, 2 iulie 2015, 17:53)

    Daniels22026 [utilizator]

    Poporul grec culege ceea ce a semanat.

    Ajutor cu forta nu se poate. Sa le fie grecilor drahma usoara!
    • +12 (22 voturi)    
      Exact cum o sa culegem si noi Puie dupa Monta... (Joi, 2 iulie 2015, 19:45)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Si daca ai 5 tipuri de samanta de buruieni diferite.. pe care din ele alegi sa o insamantezi ??
      Bai fratilor parca n-ati mai vazut politicieni. Uitati-va la voi in ograda si apoi radeti de altii...
      Vai de neamul nostru ....
    • +13 (13 voturi)    
      Daca a fost premeditat ? (Vineri, 3 iulie 2015, 0:55)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      E destul de grav. Ar fi probabila ,in acest caz , o intelegere secreta cu Putin. Sa le dea intrare la Mediterana, sa le dea porturi pentru nave militare. Dar,.... se poate iesi din NATO ? Cum ?
      • +4 (4 voturi)    
        Tocmai ai dat soluția (Vineri, 3 iulie 2015, 7:13)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        dar... pușchea pe limba ta.
      • +6 (6 voturi)    
        Grecii ar avea ce le da... (Vineri, 3 iulie 2015, 10:25)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        .. nu vad ce le poate da Putin, ca banii i s-au cam terminat cu petrolul la 60$ barilul. N-au bani sa-i plateasca nici pe supusii lor din Transnistria darmite miliardele dorite de greci ...
    • -2 (4 voturi)    
      io am o alta banuiala (Vineri, 3 iulie 2015, 11:08)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      ca da, premeditat, dar nu de tzipras....
      si asta nu suna bne deloc.
  • -13 (35 voturi)    
    Nostradamus (Joi, 2 iulie 2015, 17:53)

    Dedalus [utilizator]

    Incompetenta + premeditare.

    DAR incompetenta apartine si BCE + Comisie Europeana.

    Au uitat ca nu poti avea o moneda comuna in tari cu economie avansata (Germania) si in tari cu economie prabusita (Grecia) DACA nu exista o politica fiscala comuna.

    DAR, o politica fiscala comuna = Statele Unite ale Europei. Unii nu vor asa ceva... Altii vor....

    Europa a facut pasi gresiti in ultimii 20 de ani. Cam prea multi. Sunt incidente, semmnele unei schimbari structuraloe profunde sau semnele disolutiei?

    Pacat ca a murit Nostradamus....

    Desi Craiul de la Rasarit s-a ridicat.. :-)
    • +5 (5 voturi)    
      Normal... (Joi, 2 iulie 2015, 23:05)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      ..."pacat ca a murit Nostradamus". N-a avut si el rabdare sa mai traiasca 1000 de ani.. Plus: pacat ca au murit toti cei care au murit pana acum.
  • +44 (50 voturi)    
    america... (Joi, 2 iulie 2015, 17:54)

    V44 [utilizator]

    De departe, din America, e greu sa intelegi balcanismele si cata incompetenta poate sa existe, mai ales in lumea politica.

    UE a inteles repede. Tsirpas a crezut ca poate face un bluf de zile mari. Nu i-a iesit.
    • +16 (22 voturi)    
      Nu e chiar asa de greu de inteles (Joi, 2 iulie 2015, 18:08)

      fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui V44

      De aproape, din America, vad cum jocul la cacealma a alesilor Tea Party aproape ca a falimentat SUA insasi. Grecii sunt elevi silitori...
      • +2 (4 voturi)    
        De departe ... (Joi, 2 iulie 2015, 23:01)

        Mihai_ [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

        De departe, din America nu ati inteles nici din criza greceasca. Problema Greciei este cea pe care au incercat sa o rezolve alesii din Tea Party: scaderea datoriei publice. In cazul Grecilor este 170% din PIB si a fost oprita cresterea. In cazul USA este de cam de 100% din PIB si este in crestere.

        Deci cine se aseamna cu cine?
  • +51 (53 voturi)    
    Poulos (Joi, 2 iulie 2015, 17:55)

    JustinCase [utilizator]

    A fost singurul, adevaratul plan al Rusiei. Tseparis este doar o unealta. Cand va costa o chifla 600 de Poulos nu va mai fi amuzant.
    • +4 (4 voturi)    
      deci moneda din Botswaana nu e Trade Mark ? (Vineri, 3 iulie 2015, 11:15)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

      va fi..surclasata de Moneda Greaca ?
  • +34 (34 voturi)    
    adica cum? (Joi, 2 iulie 2015, 18:02)

    alin [anonim]

    Nu propovaduieste daianu & co pe la orice colt de strada si/sau institutie ca revenirea la drahma este singura solutie pentru Grecia (evident insotita de inflatie galopanta si taiere masiva daca nu chiar stergerea datoriilor curente)? Adica se inseala aceasta somn-itate?
    • +33 (33 voturi)    
      iac-asa (Joi, 2 iulie 2015, 18:15)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui alin

      Nu trebuie sa fii cine stie ce expert. Trebuie doar sa te gandesti cum tai veniturile cand nu mai ai din ce le plati. Ca pe scurt- de asta-i vorba.

      OK, nu poti sa mai platesti 1000 EUR pe luna si salariatul ala te taie daca ii dai mai putin.

      Ce faci?

      AZI:
      platesti 1000 drahme noi = 1000 eur
      adica:
      1 EUR = 1 drahma noua (azi)

      MAINE:
      Tiparesti 9000 de drahme noi.
      =>
      1 EUR - 10 drahme
      adica 1000 drahme noi = 100 EUR

      END (of game...;-))
      Asta-i...
      • -5 (7 voturi)    
        din pacate nu-i doar atat... (Joi, 2 iulie 2015, 19:36)

        un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        ... poimaine mai ridici o treapta nivelul de alerta... da, da: exact aceea!!! dintotdeauna si contrar imbecilismului cu "sa intorci si celalalt obraz" oamenii au tendinta sa raspunda corespunzator... acu' depinde si unde pica magareata responsabilitatii... desi in cazuri precum acestea logica sau ratiunea devin simple mofturi...
        de-a lungul timpului s-au mai jucat unii cu "focul"... prin iran / iraq, prin siria sau chiar prin diverse ****nistan-e... iar acum culeg ce-au semanat... si secerisul e de'abia la inceput...
        • +1 (3 voturi)    
          ... (Vineri, 3 iulie 2015, 8:51)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

          Sigur.

          Ideile grupului de la Chicago au facut rau destul.

          Pana la urma important este ca Grecia sa ramana relatic stabile social si sa nu iasa din NATO.

          Restul- detalii (intra aici si poporul grec si ei au cam simtit asta....).
      • +3 (3 voturi)    
        vor ajunge ca in Botswana... (Vineri, 3 iulie 2015, 9:43)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        pentru 10 miliarde de drahme (drame..greceshti)..se va putea cumpara un euro...
    • +4 (4 voturi)    
      dar (Vineri, 3 iulie 2015, 11:35)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui alin

      cine este daianu?marele economist-finantist deconspirat,cel care si-a incredintat banii proprii marelui combinator falimentator fugit?
      cum se poate ca cineva sa puna baza pe ce spune daianu?
  • +24 (30 voturi)    
    Victor Viorel Tsipras (Joi, 2 iulie 2015, 18:03)

    verid [anonim]

    Pentru a gandi o asemenea strategie malefica,ar fi avut nevoie de creier,organ de care duce lipsa.Parerea mea este ca vorbim despre un om sarac cu duhul.
    • +8 (8 voturi)    
      putin s-ar (Joi, 2 iulie 2015, 19:56)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui verid

      putea putin sa jubileze :)
  • +28 (28 voturi)    
    Darurile grecilor pe promisiunile Ivanilor ? (Joi, 2 iulie 2015, 18:16)

    Plagarus [utilizator]

    Timeo danos et dona ferentes !
    Calul troian grecesc in UE este oare plin de ruso-greci?
    Gata cu VW de acum pot trece pe Loganul de austeritate, platit in turte de masline.
    Tavli la umbră, intre cei doi prospat pensionati, Tsipras & Vouflakis
  • +38 (40 voturi)    
    Raspuns corect: nu (Joi, 2 iulie 2015, 18:29)

    bingo [anonim]

    Sa ne aducem aminte ca Tseparis s-a intalnit cu Putin de 2 ori in cele 5 luni de cand e prim-ministru (fara sa punem la socoteala discutiile telefonice). Ce sef de guvern occidental mai are o asemenea "performanta", chiar si in anii dinaintea crizei din Ucraina?
    Si cu ce s-au soldat cele doua evenimente, ceva tratate, acorduri politice sau comerciale, contracte? Vax, doar cateva declaratii pentru presa. Si atunci de ce era nevoie de atatea intalniri? Se pare ca planul era al altcuiva. Cel mai greu i-a fost pana a gasit un grec dispus sa tradeze. I-a mancat 5 minute din viata.
    • +20 (22 voturi)    
      exact asa m-am gandit si eu (Joi, 2 iulie 2015, 18:44)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui bingo

      Un plan perfect greco-rusesc
    • +14 (14 voturi)    
      Eu cred (Joi, 2 iulie 2015, 20:49)

      BuzzBuzzard [utilizator] i-a raspuns lui bingo

      Ca Plutin , dupa ce a vazut cum Europa , prin masurile luate, aproape a ruinat economia Rusiei, s-a gandit sa le-o traga europenilor folosind-u-se de berbecul Tsapiris ! Si mai mult , cred ca la toamna nu ne vom mai aminti de acesta ! Poporul grec il va sanctiona drastic si il va arunca la groapa istoriei imediat !
  • +24 (26 voturi)    
    falimentul bine facut de un golanas (Joi, 2 iulie 2015, 18:48)

    mnicku [utilizator]

    asa cum scrie la carte.

    dastept flacau. Oare d-na Tsipras, aia batrina, e mindra de isprava juniorului ?
  • +24 (26 voturi)    
    Rusii (Joi, 2 iulie 2015, 19:28)

    Paul Atreides [anonim]

    Rusii au nevoie de un cap de pod in Mediterana si altul decat Cipru, asta cred ca e raspunsul. Au profitat de situatia economica a Greciei si l-au gasit pe prim- Mickey Mouse-ul asta al lor. Discursul individului si strategia lui e dupa modelul rusesc.
    Am eu un feeling ca asta a fos intentia si la noi in 2012 dar si-au luat-o peste bot.
  • +17 (19 voturi)    
    a jucat la cacialma (Joi, 2 iulie 2015, 19:48)

    bigbrother [utilizator]

    Sperand pana in ultimul moment ca o sa-i iasa pasenta si o sa devina un nou erou al grecilor, "scapandu-i" de creditori. Nu intru in detalii despre ce si cum, pentru cei interesati, cititi acest articol care explica foarte clar care e povestea cu grecii si creditorii: http://subiectiv.ro/social/criza-grecia-explicata

    Din pacate pentru greci nu i-a iesit pasenta individului, iar jocurile la nivelul asta se lasa cu victime colaterale, adica poporul grec. Nea prim ministru nu a facut nimic in sens pozitiv pentru Grecia, doar a reinviat dorinta latenta a grecilor de a fi din nou in atentia lumii. Acum sunt, si le pare rau ca nu l-au dat jos mai devreme. La referendum se va vota DA cu ambele maini la cum decurge situatia acum in Grecia.
  • +21 (23 voturi)    
    TZeapa de la TSipras (Joi, 2 iulie 2015, 20:07)

    K Terinca [anonim]

    Neomarxistii din Syriza nu o sa mai returneze un sfant creditorilor capitalisti.
    Se va folosi o moneda noua.
    Surpriza, nu va fi DRAHMA.
    Va fi RUBLA.
    • 0 (4 voturi)    
      În cazul ăsta, (Vineri, 3 iulie 2015, 8:12)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui K Terinca

      ar trebui ca aceștor ”neo-marxiști” să li se aducă aminte de vorbele lui Marx care, ca reacție la interpretările date filozofiei sale - ”Materialismul Istoric” - de către filozofii francezi de la finele anilor 1870 (care aveau tendința de a ignora Istoria), a spus:
      ”All I know is that I am not a Marxist !”

      Poate că dacă vor primi acest avertisment și vor deschide cărțile Istoriei recente a Europei se vor dezmetici din nebunia lor...
    • 0 (4 voturi)    
      În cazul ăsta, (Vineri, 3 iulie 2015, 8:12)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui K Terinca

      ar trebui ca aceștor ”neo-marxiști” să li se aducă aminte de vorbele lui Marx care, ca reacție la interpretările date filozofiei sale - ”Materialismul Istoric” - de către filozofii francezi de la finele anilor 1870 (care aveau tendința de a ignora Istoria), a spus:
      ”All I know is that I am not a Marxist !”

      Poate că dacă vor primi acest avertisment și vor deschide cărțile Istoriei recente a Europei se vor dezmetici din nebunia lor...
  • +21 (21 voturi)    
    Tsiparis & Putin (Joi, 2 iulie 2015, 20:16)

    Adrian [anonim]

    Tsiparis s-a tot intalnit cu Putin de pe la inceputul anului pana in prezent. Restul e can can! Ghiciti ce urmeaza...
  • +5 (7 voturi)    
    Numai D-zeu stie (Joi, 2 iulie 2015, 20:54)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    ce-i trece prin cap lui Tzeparis
    • +2 (2 voturi)    
      Doua raspunsuri (Vineri, 3 iulie 2015, 4:50)

      AurelC [anonim] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      1. Raspuns optimist: Esti un optimist incurabil!
      2. Raspuns realist: Glontul, cat de curand! De la stanga la dreapta sau de la dreapta la stanga.
  • -6 (10 voturi)    
    Mai baieti nu practicati cenzura (Joi, 2 iulie 2015, 21:05)

    emil Stoian [anonim]

    Nu de aceea au murit unii care va puteau fi tati in 89, sa cenzurati voi persoane care nu sunt in curentul majoritar de gandire.
    Lasati pluralitatea de opinii sa se manifeste.
    Scrisesem un comentariu al carui titlu, arpoximativ, era " o tampenie de articol".
    Va rog sa il publicati totusi, e destul de argumentat , in ciuda titlului.

    Nu va e frica, cu asa o gandire unica, sa ajungeti sa loviti, fara sa vreti, peste ani in proprii vostri copii ?
  • -12 (16 voturi)    
    circ pentru fraieri (Joi, 2 iulie 2015, 21:13)

    fanariotu' [anonim]

    Toata chestia este orchestrata si dorita de marii lumii. Grecia are un referendum care convine tuturor. Fraierii o sa voteze da si atunci merkel e fericita pentru ca si-au pus singuri funia si ea o sa zica ca nu e vina ei, comunistii sint si ei fericiti pentru ca o sa zica ca au promovat vot Nu si acum sint obligati sa accepte si tot asa. Dar cei care vor pierde oricum sint ca intotdeauna saracii. FMI a devenit avocatul bancilor germane. la o analiza mai atenta, e un fel de isil, varianta democrata. Baga spaima in ei cu automate blocate, cu magazine si farmacii golite si atunci intreaba-i sa voteze. E totul previzibil si poporul grec isi semneaza singur sentinta. aviz celor ce cred in democratia asta europeana... toti pentru unul si unul pentru toti...
  • -4 (10 voturi)    
    Chinese aid for Greece (Joi, 2 iulie 2015, 21:21)

    zizin [utilizator]

    "Cred că există două moduri de a oferi Greciei ajutor chinez. În primul rând, în cadrul ajutorului internațional prin țările UE. În al doilea rând, China poate ajuta Grecia direct. Mai ales luând în considerare centura economică ”Silk Road” și ”Asia Infrastructure Investment Bank”. China are această capacitate", a declarat Fan Mingtao director al Departamentului de Finanțe Cantitative de la Institutul de Economie Cantitativă și Tehnică din China.

    Nici că se poate imagina un program pilot mai potrivit din partea noului creditor mondial supranațional decât un pachet de salvare pentru locul de naștere al democrației occidentale, care a fost pus în genunchi de cea mai occidentală instituție multilaterală dintre toate instituțiile, FMI.
    • +5 (5 voturi)    
      sunt deacord (Vineri, 3 iulie 2015, 1:18)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      sa iasa din euro si sa ii sustina chinezii
      eu sunt deacord
      • +4 (4 voturi)    
        Ghinion! (Vineri, 3 iulie 2015, 10:31)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Cica bursa a inceput sa se simta tare rau si in China. De, orasele alea faraonice si deserte. Iar cu China va fi criza pe steroizi,nu ca la bietii greci.
  • +7 (7 voturi)    
    Pentru cei care vor sa citeasca articolul integral (Joi, 2 iulie 2015, 21:43)

    Dick [anonim]

    WSJ permite accesul online numai celor cu abonament, dar permite accesarea fara plata a articolelor descoperite prin Google.

    Traduction: daca vreti sa cititi articolul original integral fara sa platiti, trebuie sa ii cautati titlul prin Google (in cazul asta "Was Grexit Always the Plan for Greece’s Alexis Tsipras") si sa il accesati prin click pe linkul oferit ca rezultat al cautarii.

    E posibil sa fie o limita a accesarilor free per ip.
  • +4 (4 voturi)    
    vesticii la Yalta i-au preferat pe greți (Joi, 2 iulie 2015, 22:03)

    Maniu [utilizator]

    na poftim!
  • +9 (17 voturi)    
    au ratat tinta (Joi, 2 iulie 2015, 22:43)

    EXEs [utilizator]

    Americanii astia prosti ii crediteaza cu mult prea multa inteligenta pe acesti bisnitari pockerasi marunti. Daca exista un plan elaborat atunci el vine din stepele asiatice. Daca pana si eu sunt mai inteligent decat americanii astia bortosi atunci nu stiu de ce ne mai miram de starea deplorabila in care au ajuns.
    Toate semnele dinspre greci sunt clare. Nu vor sa iasa din Euro pentru ca atunci sunt morti; nu vor nici sa plateasca pentru ca nu au de unde; nu vor sa faca reforme pentru ca nu au facut niciodata; vor sa mai scape inca o data fara sa miste un deget. Cel mai probabil se roaga de germani, fara sa recunoasca in fata, sa le trimita un nou rege ca sa le faca din nou curatenia pe care ei nu sunt in stare sa si-o faca singuri; dupa care cand situatie se stabilizeaza o sa-l dea afara cu suturi in fund si injuraturi pentru ca i-a pus la munca. Grecii cauta un vinovat extern pentru problemele lor economice interne, ca sa aiba pe cine da vina, dar care sa le rezolve si problemele in acelasi timp. Niste jeguri marunte, o umbra a unei mari civilizatii, cam asa cum o sa arate si america in curand daca continua pe linia asta.
    • +11 (13 voturi)    
      gresit (Joi, 2 iulie 2015, 23:24)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

      In sensul ca ai perfecta dreptate cu in singur adaos. Asa au vrut pentru ca acum s-au portretizat ca si victime si incearca sa scape punand fraierii sa plateasca. Atiobservat ca nu gasesti pe nici un site conditiile puse te troika greciei ? Eu le-am gasit doar in romana, nu in engleza si pe nici un site decat cel in romana. Oare de ce ?
      Ca sa alimenteze ideea ca ei sunt victime.
      Ati vazut petiile semnate de diversi zanateci pe avaaz sau altele ? Sunt catve chete chiar in care 27000 de suciti au versat deja vreo 400k euro. Nu stiu daca ei s-au gandit ca nu au cum sa ajunga la 400 de miliarde dar vad ca tine :)
      Seamana a ce a facut putin cu propaganda rusa care a mers ok. Nu m-ar mira sa fie aceeasi gasca care misca valurile.
      Pe scurt cred ca asta a fost planul: tergiversare pana la final, portretizare in victime si acum ia sa vedem aveti putere sa ne omorati ? ca o sa va omoare pe voi electoratul ... de fapt e un santaj ordinar bazat pe prostia populatiei care nu pricepe cu sine se joaca aici.
      • +2 (2 voturi)    
        evident (Vineri, 3 iulie 2015, 10:45)

        EXEs [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Este vorba de o clara autovictimizare, dar care din pacate nu poate functiona atunci cand la mijloc sunt o groaza de bani pe care toti stiu ca nu si-i pot recupera. Tot ce pot sa faca germanii e sa nu mai arunce cu bani in sacul fara fund al grecilor. Tehnica autovictimizarii a fost aplicata cu succes de evrei, de homosexuali si de negrii, dar au fost bazate pe cazuri reale de care s-a putut profita. La greci cauzele sunt total interne si de aceea nu sunt credibili in autovictimizarea lor.
  • -4 (8 voturi)    
    chiar daca (Vineri, 3 iulie 2015, 1:51)

    mypa [anonim]

    Chiar daca rezultatul referendumului va fi NU, totul o sa revina la normal si se va termina tot acest circ...subit o sa mai mai apara niste miliarde date de ue,bm, fmi.. asa de mila ca o ultima sansa pentru grec, iar Tziparul si gasca lui vor fi priviti ca niste eroi de catre greci...miza e prea uriasa ca grecii se fie exit... e cam absurd ce zic dar e posibil
  • +1 (3 voturi)    
    adevarul despre grecia (Vineri, 3 iulie 2015, 7:13)

    BogdanDumitru [anonim]

    pentru ca investitorii la bursa sunt speriati si le este frica ce se intampla in grecia , eu castig bani in prostie in fiecare zi pariind pe certificate turbo produse structurate cfd la bursa de valori bucuresti , unde 1 % miscare pe wallstreet , dow jones sua sau dax in germania inseamna 15 % profit la mine in buzunar , si ca sa castig mai mult , am cumparat si am pariat si pe scadere actiuni la bursa si pe crestere adica long , short , hedging cum zic astia in engleza , mi se rupe , de cate ori vorbeste ala din grecia , eu castig , de cate ori aia din europa zice ca nu da bani , eu castig , de cate ori refuza ala din grecia ce zice ue si europa eu castig bani , sa o mai tina asa pana in 20 iulie 2015 , cand e catastrofa finala : grecia trebuie sa dea inpoi la banca europeana vreo 5 miliarde euro , da asa e , nu e teapa , acuma avea numa 1,6 miliarde euro la fmi , sa vad de unde fac rost de 5 miliarde euro , pe 17 iulie cumpar pe scadere sigur turbo certificate ca mai sus , va cadea toate bursele cu actiuni cu 4 % intr-o zi si eu voi castiga 60 % cu sistem turbo , si voi ducetiva la munca , ca e bine sa fii muncitor cand smecherii se imbogatesc la bursa !!! ce imi place comentariile oamenilor inconstienti !!! , nu conteaza ce se intampla daca mie imi iese banu gros , asa gandeste un investitor , nu ia partea nimanui cum face prostimea . credeti ca lu waren bufett miliardarul la bursa ii pasa acum ??? e momentul magic de facut banu gros la bursa , cred ca rade non stop si isi freaca mainile cand vede ce ocazie beton are cu ala scamator din grecia , stiti cate miliarde a facut smecherii din germania , franta , anglia , la bursa stind exact in ce directie merge , ei fiind cei care negociau cu ala ? exact ca la pariuri sa ai meci aranjat si sa stii scorul , faci banu gros , deaia a tras de timp 5 luni , nu ca e ala prost , e calculat matematic profit maxim de cei care conduc banii in lume .
    • +1 (1 vot)    
      nu m-am gandit (Vineri, 3 iulie 2015, 10:54)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui BogdanDumitru

      dar e posibil sa ai drepate.
      Dar totusi depinde de Tsipras asta si asta ar insemna ca si el e manjit si ca de fapt ar trebui sa ii impuscam pe toti ...
  • -7 (11 voturi)    
    Generația ceaușisto-băsisită (Vineri, 3 iulie 2015, 9:10)

    Omics [utilizator]

    Tsipas este profund european, a respins un plan care nu rezolva nimic,

    Boșorogii din România nu înțeleg chestia asta și susțin austeritatea. Cei născuți după 1985 - 1990 empatizează cu grecii.
    • +4 (6 voturi)    
      esti un bolsevic platit (Vineri, 3 iulie 2015, 10:13)

      dediu [anonim] i-a raspuns lui Omics

      Nu mai raspundeti acestui postac platit de rusnaci @IsailaBratfalean, ca-i faceti jocul de va abate de la articolul de fata. Boicotati aceste scarbosenii de primate rusofile.
      P.S.
      Nu te obosi sa-mi raspunzi ca in nici un caz nu voi pierde timpul sa citesc.
      Drum bun, cale batuta...in taiga
  • 0 (6 voturi)    
    Pana la urma e OK (Vineri, 3 iulie 2015, 9:59)

    AndNot [utilizator]

    Oricare ar fi urmarile, e OK si ce face acest Tsipras pana la urma. Chiar daca e catalogt pro-rus sau cum dracu e, este foarte bine sa vada si UE si NATO si toata lumea ca din astfel de organizatii se poate si iesi, nu doar intra. In foarte multe cazuri ele sunt niste imperii care subjuga voalat statele mici, care practic n-au nicio sansa decat sa adere la ele.
  • -4 (6 voturi)    
    cata prostie/incultura (Vineri, 3 iulie 2015, 10:53)

    laborator [anonim]

    Inainte de a comenta ar fi bine sa ne documentam:
    1- Datoria totala a tarilor (toate sunt datoare!!!) este de ordinul SUTE DE MII DE MILIARDE DE DOLARI !!!! (numai USA au oficial peste 15 000 miliarde de dolari, dar unii economisti americani spun ca ar fi de vreo 6 ori mai mare). Cu aceasta suma se construieste un continent fiindca ea este de multe ori mai mare decat PIB-ul Europei.
    2- Cat de prost sa fii sa crezi ca asta este o datorie REALA. (inseamna vreo 5 000 000 tone AUR !!!) Cine poate detine o asemenea suma DACA TOATE TARILE SUNT DATOARE ?
    3- Cei care spun "Da dar alte tari au o forta economica mai mare " cred ca toti suntem tampiti. Pai daca ar fi asa, dece datoria externa a USA si altor tari occidentyale creste de la an la an ?? Si de ce in timp ce datoria Greciei reprezinta cca 160% din PIB, a Suediei sau a Norvegiei (cu o populatiue mai mica ca a Greciei) reprezinta PESTE 400 % din PIB ???!!!
    Daca cineva are curajul sa raspunda, atunci sa o faca concret, neambniguu, nu cu replici inepte
    cum s-a intamplat ieri...
    • 0 (0 voturi)    
      de-ar fi simplu... (Vineri, 3 iulie 2015, 15:15)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui laborator

      ai pricepe si tu. Dar uite un exemplu:
      Ford Craiova a imprumutat 600 mil USD garantate de RO. Suma se regaseste in datoria RO, la bancile de la care vin banii si la datoria tarilor in cauza daca bancile in cauza s-au imprumutat si ele. Obliigatiile/bondurile statului roman chiar daca se regasesc in banci din RO si la cetateni romani fac parte tot din datoria tarii.
      Iar sursa datoriei este deficitul bugetar [un procent la RO inseamna o crestere a datoriei cu 1,5 mld in fiecare an]
    • 0 (0 voturi)    
      Să ne documentăm ! (Vineri, 3 iulie 2015, 18:31)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui laborator

      Argumentele Mr. Varoufakis:
      http://yanisvaroufakis.eu/2012/02/18/greek-default-does-not-equal-greek-exit/


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version