Creste tensiunea interna pentru Tsipras. Trei parlamentari ai formatiunii Grecii Independenti, aliata la guvernare, se distanteaza de referendum, unul a fost exclus din partid/ Turismul este afectat de scaderea puternica a rezervarilor si de anulari ale celor deja facute/ Varoufakis: '100%' ca se va ajunge la un acord dupa referendum

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 2 iulie 2015, 11:01 Actualitate | Internaţional

Criza in Grecia
Foto: Agerpres/EPA
In ciuda atitudinii intransigente a lui  Alexis Tsipras  si a secondantului sau de la ministerul de finante, Yanis Varoufakis, premierul incepe sa simta puternic presiuni interne, atat politice, cat si financiare si economice. Trei parlamentari din partidul aliat la guvernare, Grecii Independenti, se distanteaza de referendum si un ministru din aceeasi formatiune ameninta cu demisia. Turismul, unul din pilonii economiei elene, este lovit masiv de anulari ale vacantelor si de scaderea rezervarilor. Sistemul bancar "sangereaza" 3.000 de euro pe secunda ceea ce, a spus o sursa din sistem, inseamna ca supravietuirea bancilor este o chestiune de ore sau de zile. Campania TV pentru "Greferendum" este dominata de reclame pentru DA, in conditiile in care si alti actori publici importanti, de la Biserica Ordoxoxa si pana la echipa de fotbal Olympiakos sunt si ele in favoarea unui vot pro-european.

Desfasurarea LIVE TEXT a evenimentelor de joi:


04:00 Ministrul de finante Yanis Varoufakis: '100%' ca se va ajunge la un acord dupa referendum (AFP). ''Se va ajunge la un acord fie ca rezultatul votului va fi 'da', fie ca va fi 'nu'. Daca rezultatul va fi 'da', atunci va fi un acord prost, bancile se vor deschide cu un acord prost. Daca va fi 'nu', atunci vom avea un alt acord care va fi viabil, ceva in genul propunerilor pe care noi le-am facut in ultimele zile '', a declarat Varoufakis pentru canalul de televiziune BBC News.

00:00 CNN vorbeste despre un alt pericol major al Grexitului in afara celui financiar, si anume despre securitatea in Europa si o tensiune crescuta in cadrul NATO datorita apropierii Greciei (prin Syriza) de Rusia. CNN aminteste recentele vizite ale lui Tsipras in Rusia, precum si faptul ca actualul guvern grec a lasat de inteles ca ar putea cere sprijinul financiar al Moscovei daca esueaza in negocierile cu Occidentul.

23:00 Mii de francezi simpatizanti de stanga au iesit joi seara in strada, la Paris, in semn de solidaritate cu grecii, potrivit AFP.

22.45 Tsipras a mai anuntat in interviul televizat ca planul de salvare al creditorilor va fi supus votului Parlamentului daca rezultatul referendumului este DA - The Guardian

22.20 Constantine Michalos, seful Camerei de Comert elene, nu crede ca bancile grecesti vor fi redeschise marti. El a declarat pentru The Telegraph ca: "Suntem bine informati ca rezervele de lichiditati ale bancilor au ajuns la 500 milioane de euro. Oricine crede ca va deschide din nou marti viseaza, banii se vor epuiza in mai putin de o ora".

22.00 Premierul Alexis Tsipras le spune grecilor ca problemele cu care se confrunta din cauza inchiderii bancilor "nu vor dura mult", afirmand ca se asteapta sa incheie un nou acord de ajutor cu creditorii in 48 de ore dupa referendumul de duminica, scrie Reuters.

Tsipras a declarat pentru postul de televiziune ANT1 ca scenele din Grecia cu cozi la bancomate si pensionari asteptand cu orele sa primeasca pensiile sunt "jenante", dar a dat vina pe partenerii din zona euro care au fortat Banca Centrala Europeana sa inghete nivelul finantarii de urgenta pentru bancile elene.

21.50 Automatele au inceput sa elibereze maxim 50 de euro pe zi, din cauza epuizarii bancnotelor de 20 de euro, scrie The Telegraph

21.41 Premierul francez Manuel Valls a dezmintit "formal" orice idee legata de o eventuala distantare intre Franta si Germania in ceea ce priveste Grecia, in conditiile in care Berlinul a impus o linie dura, excluzand orice negociere cu Atena inaintea referendumului crucial de duminica.

20.30 Presedintele Parlamentului European, Martin Schulz, si-a exprimat speranta ca un DA la referendumul de duminica va aduce la putere un guvern de democrati si va pune capat "erei Syriza".

19.53 Consiliul de stat, cea mai inalta jurisdictie administrativa a Greciei, va examina vineri legalitatea referendumului convocat pentru duminica.

Recursul a fost depus miercuri de doua persoane fizice, printre care un fost judecator al Consiliului de Stat si in prezent avocat, apropiat de partidul de dreapta Noua Democratie, care s-a pronuntat pentru un Da la acest scrutin.

Acestia cer Consiliului de Stat sa anuleze referendumului, deoarece ar incalca articolul 44 aliniatul 2 din Constitutie, care prevede ca recursul la referendum nu poate fi facut pentru chestiuni legate de "finantele publice".

18.25 Grecia are nevoie de un nou ajutor de 36 de miliarde de euro in urmatorii trei ani, chiar daca accepta duminica planul creditorilor supus referendumului, apreciaza FMI intr-un raport publicat joi si citat de AFP.

17.52: Wall Street Journal, comentariu devastator pentru Tsipras: Si daca Grexitul a fost adevaratul plan de la inceput al premierului?

17.28 Banca Centrala Europeana si-a planificat o sedinta luni pentru a discuta masurile privind fondurile de urgenta pentru bancile grecesti. Limita actuala este de 85 mld. euro, iar o decizie de a continua programul sau a-l ingheta va fi probabil facuta repede dupa ce se va cunoaste rezultatul referendumului - The Guardian

17.04 Mini-documentar realizat de The Guardian in care reporterul publicatiei se intalneste cu greci - care o sa voteze atat DA, cat si NU la referendum, cu oameni de afaceri care sunt afectati de criza si de experti care spun ca referendumul este un mod periculos de a lua decizii. 


16.56 Confederatia generala a muncitorilor greci (GSSE), cea mai mare organizatie sindicala elena avertizeaza ca poate urma o penurie pe piata locala, mai ales in sectorul alimentelor. Potrivit unui purtator de cuvant al GSS, penuria ar putea aparea la mijlocul saptamanii viitoare in conditiile in care multe produse de baza sunt importate iar transferurile bancare sunt din ce in ce mai dificile din cauza bancilor inchise.

16.45 Varoufakis: Grecia nu poate reveni la drahma, "matritele au fost distruse". Grecia nu este in masura sa tipareasca drahme, deoarece "matritele au fost distruse", a subliniat joi ministrul grec de finante, Yanis Varoufakis, pentru care nu se pune in niciun caz aceasta problema, intrucat "ne dorim cu disperare sa ramanem in zona euro", transmite AFP.

"Nu avem capacitatea" de a tipari drahme, a afirmat Varoufakis pentru postul public de radio australian ABC. In 2000, a explicat el, cu un an inainte ca Grecia sa adere la zona euro, "una dintre masurile pe care le-am luat a fost sa ne debarasam de toate matritele". "Uniunea monetara este ireversibila", a insistat ministrul elen.

16.37 Guvernul grec a lansat site-ul privind referendumul de duminica. Locul central in pagina este ocupat de discursul premierului Tsipras in care indeamna ferm la un vot negativ



15.50 Premierul Tsipras a facut apel la greci la "unitate nationala", pentru a "surmonta dificultatea temporara" prin care trece tara, si a promis ca tara "va fi unita" dupa referendumul de duminica.

"Dupa referendum, vom fi toti uniti" pentru a incerca sa depasim "dificultatea temporara" pe care tara o traverseaza, a declarat Alexis Tsipras la finalul unei intalniri cu Panos Kammenos, ministru al Apararii si lider al partidului nationalist Grecii Independenti. "Trebuie respectata procedura democratica si intarita unitatea nationala", a insistat Tsipras. (AFP)

15.47 Parlamentarul Costas Damovolitis a fost exclus din partidul Grecii Independenti de liderul formatiunii, Panos Kammenos, dupa ce Damovolitis a declarat ca va vota DA la referendum. Kammenos a spus ca "suntem in razboi". 

15.45 Guvernul Greciei va introduce o moneda paralela daca cetatenii vor respinge austeritatea - surse

15.34 Banca Centrala Europeana a emis un comunicat linistitor referitor la intalnirea "ad hoc" a specialistilor sai in obligatiuni, reunita pentru a discuta efectele crizei grecesti: "Membrii au descris reactia pietei de bonduri ca mai degraba benigna la acest moment, cu un efect de contagiune relativ limitat la adresa jurisdictiilor vulnerabile"

15.25 O jurnalista remarca pe Twitter faptul ca in Atena, la ora 19.30, vor avea loc doua manifestatii, foarte apropiate ca loc, una pentru un vot pozitiv la referendum, una pentru respingerea acordului cu Bruxelles-ul. 



14.28 Kostas Karamanlis, fost premier al Greciei a cerut conationalilor sai, intr-un interviu televizat, sa voteze DA la referendum pentru a pastra locul tarii in Europa. 

La fel a pledat si un alt fost sef al guvernului elen, Antonis Samaras, care a spus ca "nu-l vom lasa pe Tsipras sa ne duca inapoi la drahma. Ar fi un dezastru, ar ucide economia"

14.19 Semn al tensiunilor din coalitia de la guvernare, trei parlamentari ai partidului Grecii Independenti, aliat Syriza, s-au distantat de "Greferendum": Vassilis Kokkalis a spus ca a votat in Parlament pentru organizarea scrutinului deoarece a primit asigurari ca bancile nu se vor inchide, Costas Damavolitis cere alegatorilor sa voteze DA, iar Dimitris Kammenos a trimis un comunicat in care cere renuntarea la scrutin - The Guardian 

14.06 Corespondentul Sky News Europe la Atena, Robert Nisbet, scrie pe Twitter ca publicitatea TV pentru Greferendum este dominata de reclamele pentru "Da". 

13.56 Purtatorul de cuvant al Comisiei Europene, Margaritis Schinas, a confirmat la Bruxelles ca negocierile cu Atena sunt inghetate pana cand grecii isi voteaza viitorul duminica.

13.18 Rezervarile turistice scad puternic, val de anulari al rezervarilor hoteliere. Patronatul din turism avertizeaza ca hotelurile mai stocuri de alimente si bauturi pentru doar o saptamana 

12.49 "Grecia este un aliat puternic si angajat al Aliantei si va fi si in continuare. Guvernul grec a subliniat de mai multe ori ca isi respecta angajamentele in cadrul Aliantei", a declarat la Bucuresti seful NATO Jens Stoltenberg, in conditiile in care Atena ia in calcul reducerea cheltuielilor militare si se speculeaza pe marginea unei relatii din ce in ce mai stranse intre guvernul grec si Rusia

12.42 Seful Eurogrup Jeroen Dijsselbloem: Toate discutiile cu Grecia au devenit extrem de politicizate, pierzandu-se astfel timp. Propunerile institutionale pentru Grecia au fost "facute bucati" de liderii eleni. Referendumul este daca grecii vor accepta sau nu o austeritate dureroasa - Reuters

12.30 Ministrul grec al Apararii Panos Kammenos, liderul Partidului Grecii Independenti (nationalist) care face parte din coalitia de guvernare, a amenintat Guvernul ca demisioneaza, daca acesta nu retrage o propunere catre creditorii Greciei de taiere a cheltuielilor militare, relateaza Ekathimerini.com, citat de Mediafax.

12.25 Economia greaca va scadea cu 20% in patru ani in cazul unul Grexit, arata un studiu realizat de Standard and Poor's si Oxford Economics. In document se spune ca impactul asupra zonei euro va fi "oarecum restrans" si ca "impactul asupra bancilor si asigurarorilor straini va fi limitat".

12.05 Ministrul elen de finante Yanis Varoufakis a indicat ca o sa demisioneze daca se voteaza "Da" la referendum si Grecia va trebui sa semneze propunerea creditorilor. "Vom gasi o cale s-o semnam - s-ar putea sa se schimbe configuratia guvernului pentru ca unii n-o sa poate inghiti asta. N-o sa semnez inca o extindere prefacuta, sunt alergic la ele", a spus el intr-un interviu pentru Bloomberg TV.



11.34 Un bancher grec de rang inalt a declarat pentru Times ca bancile vor incepe sa ramana fara bani foarte curand. "Iesirile de bani in crestere nu pot fi satisfacute. Sistemul poate rezista cateva ore sau zile, nu cateva saptamani. In ore ar putea fi vorba de circa 80 de ore". Retragerile la nivel national sunt estimate la 3.000 de euro pe secunda si multe bancomate au fost complet golite - The Telegraph

11.06 Moody's a retrogradat ratingul obligatiunilor Greciei aflate in proprietate privata cu o treapta, la nivelul Caa3, si l-a plasat sub supraveghere in vederea unei noi masuri de acest tip, considerand ca probabilitatea ca statul elen sa beneficieze de sprijin financiar pe termen mediu s-a redus. - Mediafax

10.59 Ministrul francez de finante a avertizat ca un vot negativ la referendum s-ar traduce printr-un Grexit: "Nu poti ajunge la o intelegere cu cineva care iti spune Nu". Un vot pozitiv ar duce la reluarea imediata a negocierilor, a adaugat Sapin. - The Guardian

Cu doar cateva trei zile inaintea referendumului de duminica lucrurile sunt departe de a fi clare in Grecia. 

Pensionarii fara carduri stau la cozi in cele 1000 de sucursale bancare de unde pot scoate maxim 120 de euro, o imagine sugestiva pentru situatia din aceste zile din Grecia. 

Situatia are in acest moment prea multe necunoscute: nu se poate inca estima cum vor vota grecii (trendul pare sa fie in favoarea unui vot pozitiv, dar guvernul cere vot negativ); nu se stie ce anume voteaza, pentru ca Atena nu mai are o oferta concreta din partea Bruxelles-ului; nu este clar ce propunere li se va inainta grecilor chiar si in cazul unui vot pozitiv in conditiile in care mai multi lideri europeni, mai ales germani, nu mai vor sa negocieze cu Guvernul Tsipras.










30316 vizualizari
  • +16 (22 voturi)    
    lectia grecilor... (Joi, 2 iulie 2015, 11:06)

    lili [anonim]

    Poate grecii le vor da o lectie buna politicienilor lor IRESPONSABILI care i-au adus in faliment!
    Ar merita.
    Poate si politicienii nostri vor invata ceva... desi ma indoiesc eu ca le pasa...
    In caz de faliment, cei ce sufera sunt oamenii obisnuiti, nu politicienii bogati....
    • -10 (24 voturi)    
      1907 (Joi, 2 iulie 2015, 13:12)

      un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui lili

      spre deosebire de "mamaligarii" autohtoni, chestia asta cu "... sufera oamenii obisnuiti, nu politicienii bogati..." este foarte discutabila daca vorbim de greci... daca situatia degenereaza va fi rascoala!!! ca la 1907... cu conacele "politicienilor bogati" arzand si tot tacamul aferent... din acest considerent poate ca ar fi de preferat o prabusire in Grecia: poate ca invata si restul jigodiilor ca jaful nu merge la infinit... din pacate nu se va intampla asa... s-ar crea un precedent periculos pentru linistea "oligarhiei" de pretutindeni... iar madam merkel &Co stie asta foarte bine... ca doar n'om fi toti atat de prosti sa credem ca nemtii sau americanii n-au "bogatii" lor... sau ca statul de drept e la fel de "de drept" pentru toata lumea...
      • +16 (18 voturi)    
        In vest (Joi, 2 iulie 2015, 16:09)

        coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

        Statul de drept e mai spre drept, asa de felul lui. La ei ministrii isi dau demisia pentru ca plagiaza iar presedintii (functie mai putin importanta ca cancelarul) pentru niste credite preferentiale de nici milionu'. Au si ei coruptii lor, societatea ii taxeaza cu mult mai dur ca la noi in Europa de Est.

        Am auzit o expresie simpatica candva: "canibalii cred ca si albii mananca carne de om doar ca o fac pe ascuns".
        • -10 (14 voturi)    
          sau poate ca (Joi, 2 iulie 2015, 16:46)

          un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

          in vest doar au ajuns sa camufleze situatia mai bine... poate experienta mai mare i-a invatat sa impinga in fata (sau in spate cand, cu totul accidental e cazul) persoane mai putin vulnerabile la expunerea mediatica...
          iar "expresia" pe care ati auzit-o candva este "simpatica" doar daca NU sugereaza ca toti cei ce gandesc astfel au mintea si viziunea limitata a canibalilor respectivi...sunt, cu siguranta si gramezi de d'astia cu creierul polish'at... insa sunt si destui din cei care nu se simt "un bun roman" doar pentru ca platesc "taxe" (asa cum propaganda gretoasa din ultima vreme incearca sa induca)
          • -4 (10 voturi)    
            Cum adica bancile mai au doar 76 Euro de grec? (Joi, 2 iulie 2015, 23:11)

            simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

            Băncile sa dea banii înapoi deponenților greci! Cum adică "Daca se continua în ritmul de 3000 Euro/sec total retrageri, în 80 ore sucursalele rămân fără bani."?

            3000 Euro/sec * 80 ore * 3600 sec/ora = 864 mil. Euro (Atât mai au băncile în conturi?!)

            Sunt 11.3 mil. greci. 864 mil. înseamna un depozit mediu disponibil pentru retras de persoana aflat la numai 76.5 Euro (sub 100 Euro)!!

            Acum se vede nivelul uriaș al fraudei bancare internaționale la care este supusa țara. Economiile grecilor sunt de fapt deja mâncate de bancheri. Au furat banii oamenilor.

            Citat: "Un bancher grec de rang inalt a declarat pentru Times ca bancile vor incepe sa ramana fara bani foarte curand. "Iesirile de bani in crestere nu pot fi satisfacute. Sistemul poate rezista cateva ore sau saptamani (probabil zile), nu cateva saptamani. In ore ar putea fi vorba de circa 80 de ore". Retragerile la nivel national sunt estimate la 3.000 de euro pe secunda si multe bancomate au fost complet golite - The Telegraph"
            • -1 (5 voturi)    
              ..tanacule! (Vineri, 3 iulie 2015, 0:03)

              cinic [anonim] i-a raspuns lui simplex1

              iar cu propaganda?
              depozitul lui Iannis de 1000 E a fost dat drept credir pt casa lui Manolis. Daca toti Iannis isi retrag banii, banca va trebui sa-i ceara lui Manolis sa restituie imediat imprumutul, adica sa-si piarda casa. Asta vrei ?
              PS. asa e pete tot in lume si contractul de credit prevede posibilitatea de a cere rambursarea imediata.
              PS2. Bancile din RO au un max de 10% cash.
              • -4 (6 voturi)    
                Depozitul lui Iannis e imprumutat de N ori!! (Vineri, 3 iulie 2015, 2:00)

                simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui cinic

                Schema piramidala prin care a fost bagata fraudulos si nereal in faliment Grecia de bancherii internationali (aceeasi smecherie ce a declansat criza mondiala din 2008) este descrisa la adresa de mai jos:

                https://app.box.com/s/2cg1zesey6jz2iubwpnhxrvdnb00g4yb

                Escrocheria la care este supusa Grecia consta in faptul ca depozitul lui Iannis a fost dat credit nu doar lui Manolis ci la inca N persoane ce au cumparat casa de la N vinzatori care la rindul lor au depus banii la banca (acelasi teanc de bancnote).

                Banii lui Iannis mai sunt depusi de inca N indivizi si sigur ca banca nu are de unde sa le returneze depozitele atita vreme cit singurii euro reali sunt ai lui Iannis (vezi explicatia de la linkul dat mai sus).
            • -1 (1 vot)    
              tu nu ai fost pana acum la o banca.. (Vineri, 3 iulie 2015, 11:07)

              akillies [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

              ..sa contractezi un credit?
              Nu ai citit de unde au bancile bani sa dea la oameni? si de ce au mai multi bani cand sunt acordate mai multe credite?!?!?
              de fonduri de invetitii ai auzit?
              de titluri de stat?
              pai daca nu ai auzit nu ai intalnit..paote ai citit..

              de ce crezi ca ti se da credit pe x ani,luni?!?!

              Plus ca spui numai abetratii... frauda bancara uriasa?!?!
              Stii barem de ce se apeleaza la monede de mii de ani?!?! si de ce nuami unele monede sunt folosite in anumite tranzactii? gen petroliere, de energie, alimentara etc.?!?!

              Inainte sa improsti cu venin, asigura-te ca ai veninul sufficient de bun..
          • -1 (5 voturi)    
            Grecia=victima unui joc piramida (vezi explicatia) (Joi, 2 iulie 2015, 23:40)

            simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

            Datoriile Greciei sunt fictive.

            Ca un exemplu, doar 10 oameni care cumpara fiecare un apartament de 100 mii Euro îndatoreaza tara cu 1 mil. numai pentru ca s-au împrumutat de la o banca straina si au platit banii tot unui constructor strain care a avut costuri de maxim 20 mii euro/apartament.

            In fapt, totul nu este altceva decât un joc piramidal exponential, întreprinzatorul lucrând dupa schema:

            1) Ia împrumut de 200 mii Euro.
            2) Face 10 apartamente pe care le vinde cu 100 mii Euro obtinând un profit net de 800 mii Euro.
            3) Investeste cei 800 mii în alte 40 apartamente pe care le vinde cu 100 mii Euro/bucata realizând câstig de 40*100 mii/apartament - 800 mii investitie = 3.2 mil. Euro.
            4) Cheltuieste cei 3.2 mil Euro pentru înca 160 apartamente pe care le vinde cu 16 mil. Euro facând profit de 12.8 mil. si tot asa.
            5) Îsi plateste cei 200 mii luati de la banca cu dobânda diminuându-si nesemnificativ câstigul de milioane.

            Dupa cum se vede, neinvestind practic nimic, constructorul a realizat 10 + 40 + 160 = 210 apartamente, îndatorând statul cu 21 mil. Euro (pentru ca datoria privata se transforma repede în una publica prin actiuni de salvare a bancilor de exemplu)

            Pretul corect ar fi fost nu 100 mii ci maxim 30 mii/apartament la cheltuiala de 20 mii lucru care ar fi dus la un profit total de 100 mii - dobânda, la 10 unitati vândute, de 8 ori mai mic decât în cazul fraudulos al apartamentelor date cu 100 mii Euro. La 10 apartamente tara nu se îndatoreaza astfel decât cu 300 mii Euro în loc de 1 mil. ceea ce înseamna o datorie externa de peste 3 ori mai mica.

            Inutil de spus ca apartamentele se pot face cu resurse locale într-o economie serioasa (cum era la noi înainte de 22 Dec. 1989) si atunci nu te mai îndatorezi extern deloc.
            • -1 (1 vot)    
              explici de parca.. (Vineri, 3 iulie 2015, 11:26)

              akillies [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

              ..aia care dau credite la banca sunt niste ciumpalaci fara creier..si nu ar exista niste mecanisme de control a acestor "scheme piramidale" descries de tine... verificari si altele ca ele..

              Mai exista si o banca nationala (in orice stat..sau daca vrei central)..scopul acelei banci este sa "modereze" aplombul de credite al bancilor comerciale...straine sau autohtone...
              Deasemenea, Grecii au 4 banci numai in Romania... daca nu aveau bani de la Romani sa se spele si pe cap cu ei.. ani de zile de acuma.. si asta numai de la Romani..

              Dar problema grecilor nu e aici, problema lor consta in faptul ca sunt corupti, ca depind toti de Stat si ca Statul foloseste resursele financiare in scopuri politice... prin celebrele lor masuri populiste..

              De ce s-au pus singuri in aceasta poastura?!? si unde se duceau banii din turismul lor foarte foarte dezvoltat?!?! in bancile straine!?!?!!
              Nu, se duceau in marea gaura neagra reprezentata de organizarea administrativa a acestei tari de 10 milioane de oameni...(deci nu 10 milioane de oameni in campul munciii...!!!)...
              Cum a putut aceasta tara sa nu se salveze dintr-o criza economica anuntata cu surle si trambite, cand au primit miliarde de euro imprumut si ei sunt cateva milioane de oameni..?!? ce sa mai zic de flotele lor maritime si cate altele au ei acolo in tara aia a lor...
              Pentru mine e foarte clar ca nu exista un management sanatos in acea tara...nici viziune..nimic..dar multa corutpie.. si multa gargara..
      • 0 (0 voturi)    
        daca traiesti acum 100 de ani.. (Vineri, 3 iulie 2015, 11:02)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

        ..normal ca nu intelegi ce se intampla azi.. si nu ai inteles nici ce s-a intamplat atunci..
  • +24 (30 voturi)    
    chinta groyala (Joi, 2 iulie 2015, 11:20)

    Dedalus [utilizator]

    Referendumul asta este doar o miscare in jocul de poker pe care delegatia Greciei l-a practicat la negocieri.

    Asa e gandit- ca o cacialma.

    FMI a avut superdreptate cand a spus "stop gambling!". Nu era o figura de stil, ci o trista observatie: abordarea negocierilor ca un joc de poker.

    Problema mare nu a fost insa asta, ci placerea bolnava de a juca "pe muchie" pe idea ca se poate obtine ceva asa. Daca te uiti, aproape toate miscarile grecilor au fost "in ultimul minut".

    Asemenea jocuri tactice merge la o negociere comerciala minora (poate...) dar in acest caz nu au facut decat sa iroseasca timpul discutiilor serioase si sa trimita partenerul in situatii far iesire.

    Cred ca este o tactica voita, constienta, a Greciei, care s-a lasat pe mana ministrului de finante.

    Iar acesta, din pacate, se poarta la masa negocierilor ca la masa de poker.

    O asemenea sitautie este total lipsita de eficienta si iarasi FMI a avut dreptate: "dorim sa negociem cu personae adulte in camera!".

    Cred ca experienta personala a sefei FMI in spatii multiculturale s-a dovedit de data asta mult mai eficienta si mai clarvazatoare decat birocratia (pretins eficienta...) a CE.
    • -15 (33 voturi)    
      Varoufakis (Joi, 2 iulie 2015, 12:38)

      Nea Nae [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Ministrul de finante Varoufakis este o autoritate recunoscuta mondial in Game Theory. pe langa titlul de profesor universitar + lucrari publicate este notabil faptul ca este consultant angajat de catre Valve - furnizorii platformei de jocuri Steam - tocmai pentru competenta sa.

      E interesant de vazut cat de bine a pozitionat piesele Greciei pe tabla jocului cu UE/FMI/etc. si cate mutari inainte a reusit sa anticipeze....
      Zice James K. Galbraith (care e un nume...chiar daca mai mic decat al tatalui sau):
      "Galbraith, referring to Varoufakis's expertise in game theory, has said that he knows as much about this subject "as anyone on the planet", and that "[he] will be thinking more than a few steps ahead" in any interactions with the Troika"

      Deci, rabdare si tutun. Sau Uzo si gyros, dupa preferinte. :)
      • +25 (25 voturi)    
        Nu va contrazic... (Joi, 2 iulie 2015, 13:14)

        Anna O. [utilizator] i-a raspuns lui Nea Nae

        ... nu stiu deloc economie si nu am citit nimic despre Varoufakis. Dar ceea ce vad eu este un personaj prea narcisic sa nu fie periculos, se da ( ca si amicul Tsipras ) nonconformist si mare patriot, in conditiile dramatice ale situatiei maretului popor grec, bla-bla-bla, dar care isi flutura fularele Burberry ( o asemanare cu stangistul Nastase ) si costumili Armani, in timp ce vorbeste de saracia tarisoarei sale.
        Nu i-ar strica putintica decenta, ca sa nu zic smerenie, ca doar e ortodox...
      • +12 (14 voturi)    
        dar pana acum a aratat ca poate face ceva? (Joi, 2 iulie 2015, 14:13)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Nea Nae

        SAu ca si in Romanica, in care unii se plangeau ca Basescu nu ii lasa sa se joace, au si grecii clientii lor care se numesc FMI si UE?

        Este o masca Ministrul asta, la fel ca si PM.
        Poti sa iti pui masca si sa joci, dar intre timp ar trebui sa pui in miscare actiuni serioase, concrete.

        Cred ca Varoufakis va fi mare bluf
      • +24 (26 voturi)    
        Ca orice marxist care se respecta (Joi, 2 iulie 2015, 14:52)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Nea Nae

        E mega-specialist in economie. Doar lumea reala ii incurca planurile.
      • +12 (16 voturi)    
        numai ca viata bate filmul (Joi, 2 iulie 2015, 14:59)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Nea Nae

        si de data asta viata da iar palme. Viata e un joc real .

        Daca varoufakis traieste in mediul virtual e problema lui dar cind atrage o tara intreaga acolo deja e nebunie.
      • +12 (14 voturi)    
        Game Theory si realitatea "cruda" (Joi, 2 iulie 2015, 16:16)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui Nea Nae

        Inteleg ca Grecia putea la fel de bine sa-si puna ministru de finante un sahist notoriu, care sa calculeze mutarile in avans... Ceea ce vreau sa spun ca e una teoria din universitati (si din revistele de sah) si alta realitatea economica. Ce mai valoreaza titlurile academice in fata unei stiri precum: "un barbat de 58 de ani a murit la coada la ATM", sau "grecii nu mai au faina"?! Nu contest valoarea academica a dlui Varoufakis, dar aceasta isi da masura numai prin testul realitatii! Iar lucrurile nu stau prea bine pentru domnul respectiv, deocamdata...
      • +5 (5 voturi)    
        CV (Joi, 2 iulie 2015, 18:10)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Nea Nae

        Ar fi bine sa-i citesti blogul acestui cetatean. Si sa-i citesti si titlurile cartilor/articolelor.

        Nu spun mai mult....
      • +5 (5 voturi)    
        Un geniu! (Joi, 2 iulie 2015, 21:24)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Nea Nae

        "Nu putem reveni la drahma pentru ca am distrus matritele" si "Uniunea monetara e ireversibila". E un geniu.

        Doar mintile la fel de ascutite il vad destept.

        Aia ca tine.
    • +9 (17 voturi)    
      Apocalypse Now (Joi, 2 iulie 2015, 12:58)

      feral [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Varoufakis este un economist specializat in tehnici de negociere si in special in teoria jocului care studiază comportamentul şi decizia în situaţii complexe pentru a maximiza câştigul şi a minimiza pierderile. Practic, Varoufakis isi pune in aplicare teoriile asupra tacticilor de negociere extrema iar aceasta aplicare practica la nivel macroeconomic a unor strategii extreme cu siguranta ca ii vor asigura o cariera stralucita in orice universitate de virf occidentala. În acest moment, Grecia este asemenea unui om care şi-a pus pistolul la tâmplă şi ameninţă că se împuşcă, dacă nu primeşte ce doreste. Indiferent cum se vor termina lucrurile pentru Grecia, pentru Varoufakis personal va fi o victorie - daca este indepartat de la putere va deveni eroul stangii radicale atat de populare in universitati, daca va avea succes va deveni autorul unei schimbari majore in felul de a face politica in lume. Grecia are ghinionul de a fi reprezentata la negocieri de un ins care are cu totul alte interese decit cei reprezentati de el - grecii vor o calmare a furtunii financiar politice, Varoufakis va face totul pentru a o intetii, grecii vor o revenire la "vremurile bune", Varoufakis vrea o noua politica intr-o noua lume cu mijloace noi. Potentialul de drama este urias.
      • +10 (14 voturi)    
        economia nu se sustine numai prin jocuri (Joi, 2 iulie 2015, 14:19)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui feral

        Imi pare ca economia are nevoie si de bani si de actiuni concrete.

        Da, o oportunitate o poti juca, dar o nenorocire cum o poti juca?

        Varoufakis pare sa ne arate ca nenorocirea se poate transforma intr-o nenorocire si mai mare cu ajutorul teoriei jocurilor.

        Fiecare instrument are locul sau de aplicare - aici actiunile necesare presupun mai mult decat un simplu joc.

        Sunt 11 mil. de gretzi care sunt jucati acum, si nu numai!

        Varoufakis - iresponsabil!
        Un vot dat unui iresponsabil se plateste scump!
      • +5 (5 voturi)    
        Echilibrul Nash (Joi, 2 iulie 2015, 17:09)

        alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui feral

        O fi el expert in Game Theory, dar mai are mult pana sa ii faca pe toti jucatorii sa ajunga cu deciziile lor la Echilibrul Nash :)
      • +3 (3 voturi)    
        :)) (Joi, 2 iulie 2015, 23:31)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui feral

        Pacat ca n-o sa-ti vad expresia luni cand isi o sa-si dea dobitocul demisia.

        Jocurile lui peste prajit.

        Nu inteleg cum puteti sa credeti cu tarie asemenea tampenii si pe urma sa le uitati si sa va prefaceti ca nu s-a intamplat nimic. Sunteti de pe alta lume.
  • +11 (13 voturi)    
    ??? (Joi, 2 iulie 2015, 12:11)

    dragos_k [utilizator]

    Poate nu sunt eu prea in forma azi, dar imi puteti traduce si mie: "Sistemul poate rezista cateva ore sau saptamani, nu cateva saptamani. In ore ar putea fi vorba de circa 80 de euro"? Multumesc.
    • +2 (2 voturi)    
      @dragos_k (Joi, 2 iulie 2015, 20:51)

      feral [utilizator] i-a raspuns lui dragos_k

      ...80 de ore, nu 80 de euro.
  • +13 (17 voturi)    
    lista (Joi, 2 iulie 2015, 12:27)

    Adrian_1234 [utilizator]

    cererilor pt greci de la creditori:
    http://www.rumaniamilitary.ro/lasitatea-si-ipocrizia-au-un-numea-tsipras

    Poate cei care sunteti pro grecia imi spuneti si mie care sunt cererile alea degradante despre care se vorbeste !
  • +14 (18 voturi)    
    urale prelungite!! (Joi, 2 iulie 2015, 13:17)

    cinic [anonim]

    Largul suport popular al intregului popor grec catre Tzeparis se manifesta concret: grecii retrag 3000 euro pe secunda.
    O sa sara stangistii in sus cum ca bogatasii fac asta: stau aceia la cozi uiase ca sa retraga 60 euro pe ZI???
  • +23 (27 voturi)    
    Despre Grecia si greci (Joi, 2 iulie 2015, 13:32)

    ticbis [utilizator]

    Grecia a fost una dintre tarile cele mai privilegiate tari din Uniunea Europeana si se pare ca asta li s-a urcat grecilor la cap.
    Motivul este foarte limpede: desi grecii sunt de felul lor comunisti in masa, din tata in fiu, tara lor este cel mai important si puternic bastion NATO din Balcani, de peste 60 de ani; este cel mai important pol strategic al americanilor si al NATO din Europa de Sud-Est.

    La drept vorbind, grecii in sine nu meritau niciodata asemenea onoare si nici banii pompati cu nemiluita de NATO si UE in tara lor, pentru ca din firea lor sunt lenesi, nepriceputi si mult mai inapoiati intelectual decat majoritatea celorlalte tari europene.

    Mi-aduc aminte acum o intamplare pe care am trait-o in Grecia, la Atena, la sfarsitul anului 1999. Eram in interes de serviciu de cateva luni in Grecia si, in decembrie 1999 ma aflam cazat intr-un hotel in apropierea ambasadei USA la Atena. S-a nimerit ca in perioada aia sa vina in vizita la Atena presedintele USA, Bill Clinton si sa sustina un discurs din fata ambasadei, discurs pe care l-am urmarit de la balconul hotelului in care eram cazat.
    Marturisesc ca am fost socat, Bill Clinton a declarat ca a dispus un imprumut nerambursabil din partea Statelor Unite catre Grecia in valoare de 3 miliarde de dolari, adica un cadou, gratis! Nu le-a cerut absolut nimic in schimb!

    Ce s-a intamplat apoi a fost peste puterea mea de intelegere! Zeci de mii de greci, tineri, studenti, salariati, pensionari au inceput sa huiduie si sa arunce cu oua stricate, rosii si cartofi catre tribuna oficiala amenajata la intrarea in ambasada si totul a degenerat intr-o batalie crancena cu fortele de ordine!

    M-am gandit atunci ce-ar fi insemnat pentru tara mea un cadou de 3 miliarde de dolari si, pentru prima data in viata mea i-am suspectat pe greci de ipocrizie si de prostie crasa!

    Dupa trei ani, un alt presedinte american, George W Bush, venea in Romania si ne oferea doar un "curcubeu", nici vorba de miliarde de dolari!
    • +10 (14 voturi)    
      frumoasa povestea! (Joi, 2 iulie 2015, 14:29)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

      Asta arata ca este bine sa stai deoparte din calea prostilor!

      Nici macar un dolar nu merita sa fie aruncat in Gretzia
    • -13 (17 voturi)    
      posibila explicatie (Joi, 2 iulie 2015, 14:46)

      un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

      probabil ca in 1999, la intamplarea cu pricina, erati tanar si naiv... sau macar superficial in analiza / intelegere... experienta celor 16 ani traiti de atunci ar putea sa arunce o raza de lumina... sau nu...
      poate ca acei zeci de mii de greci erau mai "in tema" ca dvs asupra situatiei reale la momentul respectiv... probabil ca stiau (mult prea bine) ca 90-95% din acei 3 miliarde $ vor fi deturnati / furati, dupa tipic, in beneficiul "luminatilor"... poate ca aveau informatia sau experienta necesara pentru a evalua la justa valoare rolul miliardelor in mana politicienilor... fie ei autohtoni sau de aiurea...
      • +8 (10 voturi)    
        nu ai dreptate (Joi, 2 iulie 2015, 16:24)

        alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

        Spre deosebire de romani, care traiesc sub posibilitatile reale intr-o tara cu resurse, la greci era invers: ei traiau mult mai bine decat dadeau calculele hartiei. Deci nu ai dreptate cu cele 3 mld, ele nu au fost furate de politicieni doar pentru ei insisi (cum ar fi facut ai nostri), ci au fost pompate in fundul poporului prin cheltuielile uriase cu aparatul bugetar. Ok, politicienii nu au stiut sa puna economia la treaba, dar (si asta e drama unica a grecilor) ei au dat chix tocmai fiindca au trait mai bine decat si-ar fi permis in mod real. Noi dam chix printr-o austeritate continua.
        • +2 (2 voturi)    
          boala lunga, moarte sigura (Joi, 2 iulie 2015, 18:04)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

          Cred ca , dimpotriva, romanii traiesc mult peste posibilitati.

          Si mai spun ca Romania nu are resurse.

          Cineva spunea mai demult ca "Romania este bogata in resurse sarace".

          La scoala ni s-a bagat in cap (si continua si astazi aceasta prostie in unele scoli) ca "Tara noastra este bogata si frumoasa". Partea cu frumoasa nu o discut ("Cioara zice ca puiul ei e cel mai frumos!") dar cea cu bogata.... e o iluzie, un mit.

          Principala resursa a unei tari este capitalul uman. Oamenii ei, cat sunt de bine pregatiti professional si capabili sa traisca in societate. Nu stam bine la capitoele astea, sa fim seriosi.

          Pe scurt nu avem nici bogatii naturale si nici capital uman. Suntem o tara saraca ce traieste peste posibilitatile ei.

          Fata de greci, agonia noastra va fi doar mai lunga. Daca nu intervine ceva pe parcrus, si la noi e mai proabil decat la ei, tocmai pentru ca e o agonie mai lunga....
          • 0 (0 voturi)    
            sunt mirat (Vineri, 3 iulie 2015, 9:42)

            alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

            ca inca se mai dezbate treaba asta: tara bogata, tara saraca (sa scrie Kiousaky o carte). O tara care are 40% productie de petrol din surse interne, si iarasi o cota buna la gaze naturale... suntem printre putinii din Europa care au productie proprie insemnata de resurse minerale. Ok, nu suntem de OPEC, dar stam inca bine.

            Discutia ar putea fi alta: de ce toate tarile bogate in minerale sunt de fapt sarace ca nivel mediu de trai. Asta da, e o teorie aplicata, interesele mondiale pentru resursele unei tari aduc coruptie, oligarhie, concentrarea bogatiei in cateva buzunare si deci trai rau pentru majoritatea cetatenilor ei. Aviz Rusia, Nigeria, Venezuela si atatea altele.

            Dar sa zici ca Romania nu e o tara bogata... nu merge.
        • +1 (1 vot)    
          acu' depinde... (Joi, 2 iulie 2015, 20:30)

          un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

          care sa fie nivelul de trai corespunzator depinde de cine tine hartia si cine face calculele...
          cat despre furtul celor 3 miliarde - precum si a celor multe alte miliarde te asigur ca am dreptate... dupa cum ai remarcat personal ("nu au fost furate de politicieni DOAR pentru ei insisi") e doar o chestie de nuanta - pacat ca nu ai elaborat... e adevarat ca politicienii, cu largul concurs al supervizorilor externi, au pompat bani SI catre popor... problema e cuantumul / proportia... dupa cum este documentat temeinic cu acte si argumente solide (google is ur friend) populatia a beneficiat de maxim 10% din sumele care se vehiculeaza acum ca fiind datorate...
  • +7 (11 voturi)    
    sa nu ai incredere in ei nici cand iti aduc daruri (Joi, 2 iulie 2015, 14:02)

    andreea [anonim]

    ... au pensii medii de 1000 Euro, sunt evazionisti si nu produc mare lucru cu economia lor . Noroc chior cu insulele acelea superbe dar serviciile lasa de dorit. Bancile grecesti : o haita de camatari. In rest, sa nu ai incredere in ei nici cand iti aduc daruri...
  • +3 (5 voturi)    
    Politicizate (Joi, 2 iulie 2015, 14:29)

    Trojan.H [utilizator]

    "Toate discutiile cu Grecia au devenit extrem de politicizate"
  • +2 (6 voturi)    
    Grecia (Joi, 2 iulie 2015, 16:03)

    Alexandru Miron [anonim]

    Doua observatii:
    1. Grecii nu sunt comunisti in masa. Nu uita razboiul civil 1946-1949 cand armata guvernamentala a luptat cu ramura militara a Partidului comunist grec, pe care a si invins-o de altfel. La vremea respectiva societatea era impartita, mai mult de jumatate fiind prooccidentala si regalista. Ulterior, in toate alegerile parlamentare, comunistii (KKE) n-au obtinut mai mult de 11% din sufragii.
    2. Nu Grecia este cel mai puternic bastion NATO din zona ci Turcia cu o armata activa de 600,000 cadre, bine inarmata si disciplinata.
    • 0 (2 voturi)    
      s-o legam de nato (Joi, 2 iulie 2015, 18:06)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru Miron

      Da, dar e o deosebire: armata Turciei e croita sa lupte numai pe teritoriul ei, e o armata ne-mobile.

      A Greciei e altfel.

      NATO nu poate renunta la Grecia pentru a transfera sarcinile ei strategice Turciei, tocmai din motivul de mai sus.
  • -2 (6 voturi)    
    intrebari la care nu a raspuns nimeni (Joi, 2 iulie 2015, 17:29)

    laborator [anonim]

    Cu vreo 3 zile in urma, cineva care s-a umplut de plusuri facea doua afirmatii contradictorii: pe de o parte afirma ca Grecia are o economie puternica (una dintre cele mai puternice infrastructuri de turism din Europa si una dintre cele mai mari flote comerciale din bazinul M. Mediterane , un export consistent de citrice si ulei de maslina, etc), pe de alta parte ii califica pe greci drept TEMBELI..Nu prea merge...Prin comparatie, Romania are un turism infantil, o induistrie inexistenta, un invatamant si o cercetare penibile (primul reper valoric la export este = OI SI CAPRE VII, din primele 20 de repere numai 3 sunt industriale, restul fiind agricole si materii prime, Dacia nu apare d. p. d. v. valoric). Daca adaugam si datoria externa in valoare de 125 Mld. (100 ale statului si 25 ale populatiei, nu credeti ca ar trebui sa aplicam formula cu "ciocul mic"? Daca cineva ar fi tentat sa spuna "Da dar au cheltuit mai mult decat isi permiteau " va spun ca si americanii si altii au facut la fel (fiindca de aici a venit criza globala) si nu sunt in situatia Greciei. Adevarul este ca cineva dela Nord a pus ochii pe potentialul turistic al Sudului Europei, fiindca sunt absolut convins ca va urma Spania si Italia. De altfel s-au demascat singuri cand au indemnat Grecia sa-si vanda insulele si doar Marea Britanie a ripostat...SI ACUM DOUA INTREBARI PENTRU CEI CARE SE SIMT DESTEPTI:
    1- Cum va explicati ca inainte de aderarea la UE, Grecia avea cel mai mare ritm de crestere economica din Europa, salariile s-au dublat in patru ani de zile si toata lumea era f. multumita ???
    2 - Daca toate tarile au datorii uriase in sute de Mld euro/dolari (inclusiv USA care are cea mai mare datorie externa) se pune intrbarea extrem de logica si incomoda CINE ESTE ACEA ENTITATE ATAT DE BOGATA SI DE UNDE MAMA DR... A AVUT EA ATATIA BANI (din munca cinstita , ca tot veni vorba de cinste si corectitudine ?) ???...
    • +3 (3 voturi)    
      poate (Joi, 2 iulie 2015, 18:07)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui laborator

      Citeste despre Spania lui Franco. E o lectura buna daca te pasioneaza ce-ai scris aici.
    • +1 (3 voturi)    
      sa fim condusi de o autoritate electronica (Joi, 2 iulie 2015, 18:19)

      isterie [anonim] i-a raspuns lui laborator

      Fara govern, fara parlament. Exact cum functioneaza bursa din NY.
  • +4 (4 voturi)    
    Miliarde nu milioane (Joi, 2 iulie 2015, 18:36)

    Flo2 [utilizator]

    18.25 FMI: Grecia va avea nevoie de un nou ajutor auropean, de cel putin 36 de milioane euro
  • -3 (5 voturi)    
    ura (Joi, 2 iulie 2015, 19:01)

    samiam [utilizator]

    Dincolo de comentariile economice, unde pot spune ca nu ducem lipsa de experti, ca de obicei, ma ingrozeste usurinta cu care anumite persoane arunca cu noroi in greci, pe motiv ca sunt lenesi/prosti si tot ce vreti, ca nu merita ajutorul de care au avut parte s.a.m.d.

    O intrebare simpla pt dvs, dragi comentatori: sunteti bucurosi sa vedeti o alta tara intr-o situatie mai de rahat ca Romania, asa-i? Va simtiti consolati, nu suntem noi cei mai din urma, privirile sunt indreptate in alta parte... Data viitoare cand mergeti in strainatate si dati peste un xenofob cu creierul de gaina care va trateaza ca pe ultimul om pt ca veniti din Romania amintiti-va ca asta meritati, iar apoi mergeti sa va varsati frustrarea pe cine vreti: rromi, arabi, africani... Sa ne ferim de mintea odihnita!



    First they came for the Socialists, and I did not speak out—
    Because I was not a Socialist.

    Then they came for the Trade Unionists, and I did not speak out—
    Because I was not a Trade Unionist.

    Then they came for the Jews, and I did not speak out—
    Because I was not a Jew.

    Then they came for me—and there was no one left to speak for me.
    • +2 (2 voturi)    
      Venus fara... (Joi, 2 iulie 2015, 19:50)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui samiam

      Eu am spus ca si Comisia Europeana are vina ei in aceasta poveste. Au acceptat Grecia in UE pe motive politice, nu indeplinea criteriile de aderare.

      Bine, asa au facut si cu noi...

      DAR- pe Grecia au acceptat-o si in EURO, fara sa indeplineasca criteriile. A urmat si inselatoria in rapoarte... Dar iarasi, chiar nimeni din armata aia de functionary europeni platiti din ventirurile cetatenilor europenei (inclusive greci...) nu a observant manipularea cifrelor?! Ei nu mergeau in Grecia, nu vedeau?!

      Asa ca imi pare rau penru Coana Europa, dar nu e imaculata deloc in povestea asta. Sigur, nu e o ecuza pentru greci,

      dar stii,,, ca in povestea aia:

      "Sevastito, esti divina!"
      "Di vina suntem amandoi, dragule!"
      • 0 (0 voturi)    
        Mergeau domle ... (Vineri, 3 iulie 2015, 9:29)

        AnonimTM [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

        ... dar si la Greci se practica caratu celor 10 muncitori cu basculanta de la santier la santier in fata comisiei, ca sa para ca se lucreaza pe toate ... ca la noi in Bucuresti. Romania invata de la cei mai buni!!!
  • +1 (1 vot)    
    grecia (Joi, 2 iulie 2015, 19:22)

    MihailNica1 [anonim]

    solutie greceasca : dictatura coloneilor !
  • +1 (1 vot)    
    grecia (Joi, 2 iulie 2015, 19:39)

    MihailNica1 [anonim]

    solutie greceasca : DICTATURA COLONEILOR !
  • +8 (10 voturi)    
    Margaret Thatcher a avut dreptate (Joi, 2 iulie 2015, 19:51)

    ac [utilizator]

    Problema cu socialismul e ca banii altora se termina.
  • -4 (6 voturi)    
    lovitură de teatru (Joi, 2 iulie 2015, 20:34)

    Mazeta [utilizator]

    FMI îi dă dreptate lui Varoufakis:

    „IMF says Greece needs extra €50bn in funds and debt relief

    International lender issues strong message to Europe by warning that Athens’ debts are unsustainable and it needs 20-year grace period on debt repayments”.

    http://www.theguardian.com/business/2015/jul/02/imf-greece-needs-extra-50bn-euros
  • +2 (4 voturi)    
    bancoadomat (Joi, 2 iulie 2015, 22:10)

    anonimicus [utilizator]

    Bre Tsipras, scade plafonul la 10 euro pe zi, sa ajunga la toata lumea de la coada!
    Apoi la 5 euro pe zi, apoi la un euro pe zi ...
  • +3 (3 voturi)    
    dacă Grecia va vota nu (Joi, 2 iulie 2015, 23:10)

    ploiesteanu [utilizator]

    asta înseamnă că e voința poporului elen și trebuie respectată. Și asta se traduce prin: ieșirea Greciei din uniunea bancară, cu sau fără voința guvernanților greci. UE și celelalte entități financiare trebuie să se trezească în ceasul al 12-lea și să nu mai pompeze sume colosale într-o țară care nu-și poate plăti datoriile. Din ce? Din turism și din măsline, curmale banane, pepeni și orez? Și din vase transport mărfuri și pescadoare? Că industria e aproape 0. Plus că ei de ani buni trăiesc mult mai bine decât și-ar putea permite din ce produc, pe bani europeni.
  • 0 (6 voturi)    
    Germania are de recuperat 68 mld euro (Joi, 2 iulie 2015, 23:16)

    DanDare [utilizator]

    de la Grecia.

    Germania, mai exact cetatenii germani au de recuperat 23% din totalul datoriei de 300 MILIARDE de euro de la greci.
    Dar oare nu si-au recuperat deja ? Unde s-au dus banii astia ?
    Multi zic ca in infrastructura Greciei, ok si infrastructura aia cine a facut-o, ce firme, din ce tara ?

    Mai e un aspect demn de mentionat. Pana la caderea Lehman, cei mai mari creditori ai Greciei erau banci private, dupa ce s-a imputit treaba STATELE UE, CE si FMI au dat bani Greciei ca sa-i poata returna BANCILOR PRIVATE.

    Mai exact datoria privata s-a transformat in una publica ! Un fel de FNI garantat de CEC.

    Deci interesele cui le apara dna Merkel , Christine Lagarde, Hollande... ?

    Bine ca nu suntem si noi pe lista creditorilor ca mare tzeapa ne luam. Nu ca nu luam zilnic in alte domenii :)

    PS: atentie la bancile cu capital grecesc din Romania. Incet , incet, fara panica, vor disparea in ceata. Sper ca BNR si Guvernul sa nu le dea bani din taxele mele ca sa-si plateasca ei liniile de finantare din Grecia !
    • +1 (3 voturi)    
      Corect, dar mai bine se opresc acum (Vineri, 3 iulie 2015, 2:11)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui DanDare

      din aruncatul cu bani in sacul fara fund. Grecii vor bani, fara compromisuri, adica is nesimtiti. Nu vrea nimeni sa mai bage 36 mld pt inceput...ca sa se ajunga la aceeasi situatie, de tiganeala in 6 luni.
    • +1 (1 vot)    
      Sti pe ale cui le apara?! (Vineri, 3 iulie 2015, 9:27)

      AnonimTM [anonim] i-a raspuns lui DanDare

      Le apara pe ale poporului lor ... unde plateste neamtu de rand, 42+% taxe la stat, ca sa aiba de un' sa dea la greci care nu dau nimic la statul lor ... ca statu e corupt ... nu cred ca omu de rand in Germania de exemplu o sa mai fie mult timp fericit sa vada cum autostrazile tari nu se mai repara ca pe vremuri, si chestii incet se deterioreaza, ca banii sa mearga la umbrelute de salvare pentru Pontakis si al de alti populisti din state "de succes".
      Io as linsa politicienii si mi-ar crapa obrazu sa traiesc pe banii altora fara motiv.
      Hai caz de boala, na, asistat social, daca e sa fie (desi si asa cred ca mi-ar fi jena sa fiu neproductiv sau sa "fur" pe careva); dar datu cu jula si nesimtirea nu sunt boli ... in fine ...
      • +1 (1 vot)    
        Si culmea (Vineri, 3 iulie 2015, 19:53)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui AnonimTM

        ministrul de finanțe al Greciei mai vrea să aducă în instanță UE , că de ce să iasă Grecia din mecanismul financiar al monedei euro, și de ce să nu le mai dea bani în continuare ! Hi, hi, grecii ăștia sunt simpatici!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică