Greseala fatala a capitanului aeronavei TransAsia prabusit in februarie: "Uau, am tras de mansa pentru celalalt motor"

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 2 iulie 2015, 9:36 Actualitate | Internaţional

Capitanul avionului ATR al TransAsia a inchis din greseala singurul motor in functiune cu cateva secunde inainte sa de dezastrul din februarie, cand au murit 43 de persoane, arata ultimul raport al Consiliului de Siguranta Aeronautica din Taiwan (ASC), citat de Reuters.

Raportul ASC arata si ca Liao Jian-zong, capitanul avionului si cel care se afla la mansa picase un antrenament cu simulatorul in mai 2014, partial din cauza ca avusese cunostinte insuficiente despre cum se actioneaza daca ai un motor in flacari la decolare.

“Uau, am tras de mansa pentru celalalt motor”, a spus Liao cu cateva secunde inainte de prabusire, conform inregistrarilor de la bord recuperate.

Acestea arata ca in cockpid domina confuzia in timp ce cei doi capitani incercau sa recastige controlul avionului dupa ce un motor cedase la circa 3 minute de la decolare.

Liao a tras mansa de inchidere a singurului motor in functiune dar nu si-a dat seama de greseala decat dupa ce a fost prea tarziu.

El a incercat sa reporneasca motorul cu ajutorul unui ofiter incepator, care era si el in cockpit ca parte a antrenamentului sau, strigand: “Impact, Impact, pregatiti-va de impact”.

Acestea au fost ultimele cuvinte auzite in inregistrarile de la bord.

Cateva secunde mai tarziu aeronava ATR 72-600, cu 58 de persoane la bord s-a prabusit pe spate intr-un rau putin adanc din zona centrala a Taipeiului dupa ce se strecurase printre cateva cladiri, lovind in trecere si un taxi ce mergea pe un pod. 15 persoane au supravietuit accidentului.














19914 vizualizari
  • +2 (4 voturi)    
    Impact Compact (Joi, 2 iulie 2015, 12:00)

    Aurel Vlaicu [anonim]

    Deci : Liao incerca sa reporneasca singurul motor(de parca ar fi fost cel putin zece) cu ajutorul unui ofiter incepator (!!) strigind "impact,impact" bla,bla,bla.
    O relatare mai idioata nu cred ca se putea face,pe marginea subiectului.
    Pe de alta parte: nu ma mir ca a cazut avionul: comandantul n-avea habar de ce "maneta" sa traga, in cockpit se afla un ...neinstruit, probabil ca si mecanici,la sol,ar fi spus " oupsss,am legat conductele de alimentare invers".
    Pe mana cui sa-ti lasi viata, cand zbori cu avioane?
    Astia cel putin era idioti, dar ala de la GermanWings era suicidar !
    • +3 (3 voturi)    
      s-a mai intamplat (Joi, 2 iulie 2015, 15:30)

      VladSnow [anonim] i-a raspuns lui Aurel Vlaicu

      Au mai fost piloti care au oprit motorul gresit, pentru ca nu cunosteau bine modelul de avion, era miros de fum in avion si stiau ca aerul conditionat era conectat la celalalt motor pe un model mai vechi.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Kegworth_air_disaster#Shutting_down_the_wrong_engine

      Culmea, si asta a cazut peste o autostrada, din fericire fara sa loveasca pe nimeni.

      Si sursa aberatiei cu "incerca sa reporneasca motorul strigand impact":

      He tried to restart the engines several times before a junior first officer in the cockpit is heard on a recording saying: "Impact, impact, brace for impact."

      Si e vorba despre niste manete, nu de mansa. Mansa controleaza suprafetele de control, nu motoarele.
  • +3 (3 voturi)    
    Greseala (Joi, 2 iulie 2015, 16:52)

    Gamma [anonim]

    In timpul decolarii au remarcat ca un sistem al motorului 2 nu functioneaza (autothrottle un fel de autoacceleratie) -dar au continuat decolarea .Acesta a provocat alta anomalie mai tarziu - comandarea pasului elicei nr 2 la tractiune zero . Avand in vedere sensul rotatiei nr-ului 2 si faptului ca se aflau la tractiune maxima , la decolare, punerea elicei respective in drapel a generat un moment de rotire a avionului inspre motorul bun . Practic pilotii au simtit ca celalalt motor s-a oprit si au dat curs "simtamintelor" fara sa verifice ce au simtit decat mult prea tarziu . Alte dati increderea oarba in instrumente defecte a dus la pierderea aparatelor - vedeti incidentele cu tuburile pitot obstructionate - de-aia e nevoie si de un anumit fler al pilotului -inexistent in acest caz din pacate .
  • +1 (1 vot)    
    cam aiurea postata stirea (Joi, 2 iulie 2015, 18:34)

    mihaitzateo [utilizator]

    Mi se pare aiurea modul in care e postata stirea asta.
    A fost un accident de avion,in februarie al companiei TransAsia si se prezinta in culori foarte sumbre.
    E adevarat,au murit 48 de oameni,dar in Taiwan,anual mor pe la 2000 de oameni in accidente rutiere.
    In Romania,pe la 2400.
    Cu toate astea nu prea vad pe aci vreun articol despre accidentele rutiere.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai mna (Vineri, 3 iulie 2015, 13:25)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

      Cand in Romania accidentul fatal cauzat de bizonul fara centura de siguranta (ale' "e" pentru fraieri) dar cu 3 cruci atarnate de parbriz si poza lui Arsenie Boca infipta in grila de la AC e considerat normal, nu e demn de stire.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă