Agentia de privatizare a guvernului sarb a anuntat marti scoaterea la vanzare a 38 de institutii media, inclusiv agentia nationala de presa Tanjug, transmit agentiile Reuters si EFE, citate de Agerpres.

Decizia este parte a strategiei elaborate de guvernul de la Belgrad in anul 2011, ce prevede ca statul sarb isi va vinde integral activele detinute in sectorul mass-media.

Capitalul agentiei de presa Tanjug este estimat la circa 761.000 de euro, acesta fiind si pretul de pornire pentru vanzarea ei.

Agentia Tanjug a fost creata in anul 1943 de catre partizanii comunisti iugoslavi, devenind agentia nationala de presa a Iugoslaviei in anul 1945 si a ramas agentia nationala a Serbiei dupa destramarea Iugoslaviei. In timpul Razboiului Rece a fost o importanta sursa de informare despre blocul comunist.

Printre cele 38 de societati media se numara si posturi de radio si televiziune din mai multe localitati, dar si cotidianele Politika, din Belgrad, si Dnevnik, din Novi Sad. Valoarea insumata a celor 38 de institutii media este estimata la circa 10 milioane de euro. Procesul de privatizare ar trebui sa se incheie pana pe data de 31 octombrie.