Cine este Yassin Salhi, principalul suspect arestat de politia franceza dupa decapitarea unui barbat in atentatul terorist de langa Lyon

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 26 iunie 2015, 21:23 Actualitate | Internaţional

Yassin Salhi, principalul suspect in atentatul comis vineri in apropiere de Lyon, in Franta, a intrat in vizorul serviciilor secrete pentru legaturile sale cu miscarea salafista, dar acest tata a trei copii parea un musulman absolut normal si avea un cazier virgin, potrivit AFP.

Nascut la Pontarlier, in apropiere de granita elvetiana, dintr-un tata de origine algeriana si o mama de origine marocana, suspectul fusese reperat de autoritati in anii 2005-2006, cand frecventa un grup de persoane adepte ale islamului radical, fara insa a face prozelitism, potrivit unei surse apropiate anchetei.

Instalat de cateva luni la Saint-Priest, in suburbiile Lyonului, se angajase la firma de transport.

Facea "livrari (...) carti, comenzi, lucruri de acest gen", a explicat sotia sa, la radio Europe 1, inainte de a fi si ea arestata, vineri.

"Suntem musulmani normali, sarbatoream ramadanul. Normali. Avem trei copii, o viata normala de familie", a rezumat ea, afirmand ca nu intelege de ce sotul sau a recurs la acest atac.

"Era un lupt deghizat in piele de miel", a afirmat un coleg de munca al sau, Abdel Karim.

"Imi vorbise deja de Daesh, dar nu pentru a ma amesteca in ceva ci pentru a-mi cere parerea. Cand i-am spus ce cred, incepand din acea zi, a fost doar 'Salut, La revedere'".

Potrivit acestui coleg, "era cineva si misterios, si foarte calm in acelasi timp. Nu era cineva care sa isi impuna pararile, statea in coltul lui. Cand i se vorbea, raspundea politicos".

Yassin Salhi "era un pusti calm, nu era un tip nervos", spune seful moscheii din orasul sau natal Pontarlier, Nacer Benyahia. "Era o placere sa-l ai in moschee, era foarte agreabil", isi aminteste Benyahia, "foarte socat" de vestea atentatului.

Potrivit acestuia, Yassin Salhi era inca un adolescent cand si-a pierdut tatal. Mama sa "a vandut casa din Pontarlier inainte de a pleca", dar imamul nu stie spre ce destinatie.

"Musulmani normali"

"Era singur, era probabil tinta ideala pentru radicalii care isi aleg prada", spune acest lider religios.

Tanarul a parasit Pontarlier pentru Besancon, la circa 60 de kilometri, unde s-a instalat cu sotia si copiii sai.

In 2013, este din nou reperat de serviciile speciale deoarece frecventa indivizi suspectati de legaturi cu islamul radical.

Purta djellaba si barba, ceea ce lasa sa se creada ca era apropiat de mediile salafiste, ca numerosi alti tineri.

Dar, in afara de aparenta vestimentara, nu a starnit suspiciuni.

La finele lui 2014, Yassin Salhi a parasit regiunea cu familia sa pentru a se instala la Saint-Priest, intr-un apartament situat la primul etaj al unui imobil social.

Vecinii descriu o "familie discreta", care ducea o viata linistita.

"Copiii lor se jucau cu ai mei, sunt perfect normali si blanzi", spune o vecina, care a preferat sa-si pastreze anonimatul.

"Nu vorbea cu nimeni. Spunea doar 'buna ziua, buna seara'", povesteste un alt vecin.

Un tanar spune ca nu l-a vazut niciodata pe Yassin Salhi la moscheea din Saint-Priest.










7778 vizualizari
  • +31 (35 voturi)    
    ! (Vineri, 26 iunie 2015, 21:39)

    tudorr [utilizator]

    Noh acu parca tiganii romani care cersesc prin Franta nu mai par asa de periculosi fata de bombele cu ceas care sosesc zilnic cu miile din Africa catre Italia si Franta...trist rau ce se intampla in Europa in acest moment! Detest toate religiile si trebuie impuse urgent niste limite foarte stricte ce culte pot activa in UE si ce nu! Cui nu-i convin regulile fuga inapoi in desert la **** capre si camile de unde au venit!
  • +25 (33 voturi)    
    Musulmani n(en)ormali (Vineri, 26 iunie 2015, 21:43)

    Pegida [anonim]

    "Musulmani normali", cum se face ca aproape de fiecare data este vorba de asa zisi oameni "normali" iar comunitatea lor (imam, sotii, parinti) sunt "socati" de veste. Socati pe dracu, toti au in sange acest fanatism, doar ca la unii se activeaza mai repede si mai radical. Adevarul este ca acesti oameni pur si simplu nu se pot integra in cultura occidentala, iar noi nu stiu de ce ne chinuim sa-i vrem integrati. Si mai suntem si zapaciti si-i facem extremisti pe aceia care vor sa faca ceva impotriva acestui flagel (cum este Orban cu gardul de la granita cu sarbii).
    Cred ca noi "europenii" ancestrali ne-am cam pierdut busola de o vreme.
    • -4 (20 voturi)    
      Cultura occidentala (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 1:39)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Pegida

      Crezi ca a manca shaorma si a bea cola, e echivalent cu a face parte din cultura occidentala? Cultura occidentala inseamna in primul rand intelegere si toleranta.
      • +1 (5 voturi)    
        limitari (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 12:52)

        Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        In momentul in care "intelegerea" si "toleranta" ajung sa te distruga ce mai faci? Nu inteleg de ce trebuie sa fim mai intelegatori fata de islamism, care declarat vrea sa supuna "taramul razboiului" decat fata de comunism, de exemplu.
    • -6 (16 voturi)    
      Really? (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 5:06)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Pegida

      "toti au in sange acest fanatism". Suna cam hitlerist.
      • +7 (7 voturi)    
        cum inteleg eu (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 12:51)

        Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

        Nu sunt de acord nici eu cu afirmatia "toti au sange". Sunt convins ca nu au in sange absolut nimic diferit fata de noi, ceilalti. Dar, ca tot mentionai hitlerismul, cred ca intreaga lume a cazut de acord ca hitlerismul este nociv. In momentul de fata nu se pot infiinta partide national socialiste, doctrinele rasiste sunt dispretuite. Intr-o situatie similara (nu chiar dar merge acolo) este si comunismul. Cat mai dureaza pana admitem ca si islamismul are in el acest morb al distrugerii? Nu este vorba de oamenii respectivi, sunt de acord, este vorba de acest "ism" o doctrina profund nociva si care, da, ar trebui interzisa, cel putin in Europa. Doar pentru faptul ca este o religie o tratam cu ingaduinta? Cati oameni trebuie sa mai moara? Islamismul a produs intotdeauna victime, de la inceput s-a afirmat ca o religie cuceritoare de teritorii nu numai de suflete iar acum a ramas incremenita intr-un proiect vechi de 1300 de ani.
        • 0 (2 voturi)    
          Islamismul (Duminică, 28 iunie 2015, 14:36)

          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

          ca de altfel, toate religiile mari, au produs genocide. Dar Pegida vorbea de oameni (toti musulmanii) si nu de religie. Si crestinismul a omorat milioane de oameni in secolele trecute si inca o face in anumite zone, dar nu vad pe nimeni zicand ca toti crestinii sunt cruciati.
    • +1 (1 vot)    
      Ce inseamna "musulman normal"? (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 22:39)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Pegida

      Oare "musulman normal" inseamna om civilizat si non-violent? Sau, cumva, "musulman normal" inseamna unul care urmeaza exemplul dat de Mahomed?
      Asta este marea problema...
      Ca urmare, as prefera sa fie cat mai multi oameni normali, iar numarul de musulmani sa tinda catre zero macar in Europa, daca nu si in alte parti.
  • +21 (35 voturi)    
    da (Vineri, 26 iunie 2015, 22:21)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    este un musulman normal, cum bine zice sotia sa. A facut ce-ar vrea sa faca orice musulman normal.
    • -10 (18 voturi)    
      Asa e (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 1:37)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      1.2 miliarde de musulmani vor sa taie capul cuiva. I-ai citit, esti espert roman.
  • +11 (15 voturi)    
    asa, sa-i primim cu bratele deschise (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 0:01)

    mihai [anonim]

    Europa e datoare fata de ei, veniti, va asteptam cu bratele deschise sa ne luati gatul.

    Oameni fara minte au ajuns sa ne conduca.
  • +7 (11 voturi)    
    musulman normal, (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 0:11)

    Kepler [utilizator]

    evident un concept care nu exista.
    Sa notam ca este f probabil primul caz de decapitare in Europa din motive religioase.
    Franta trebuie sa ia masuri decisive impotriva acestor `musulmani normali' cind inca nu e prea tirziu.
    • +4 (4 voturi)    
      nu-i primul (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 22:45)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      A mai fost în Anglia un caz în 2013 pe stradă (tot un musulman "normal"). Şi nici acel caz nu ştiu dacă este primul. Link:
      http://www.hotnews.ro/stiri-international-14855429-londra-militar-fost-ucis-timpul-unui-atac-natura-terorista.htm
  • +12 (14 voturi)    
    Mda (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 0:23)

    mihai.mihaita [utilizator]

    Si eu am la etajul 4 in bloc, 7 arabi. Nu vorbesc cu nimeni. Dau rar cu buna ziua. De 3 ori pe saptamana fac chefuri si urla pana la 2-3 noaptea. Suna la interfon la orice ora la oricine. Parca interfonul a devenit pian. Vand droguri, fac scandaluri, sunt primii la jafuri, droguri, scandaluri. Chiria neplatita de 5 luni pt ca legea aici tine cu incorectii. Dar na, sunt blanzi pt ca asa sunt prostii. Francezii inghit degeaba... Arabii profita in lipsa politiei, legi pt hoti si tampiti. E bine ca am sunat eu, roman la politie de 5 ori insa de 3 ori am stat 30 min sa ascult robotul, de 2 ori "nu avem pe cine sa trimitem". Asta da securitate! 4 vecini am depus plangere la politie. Nimeni niciodata nu a venit! Am fost sa intrebam... Ce spun politistii? Nu stim nimic.
    • +4 (6 voturi)    
      Pai da... (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 8:17)

      ismail paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui mihai.mihaita

      Parca traiul in Romania nu mai e atat de amar acum...
  • +9 (13 voturi)    
    Așa zic toți musulmanii de frații teroriști (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 1:08)

    24alex24 [utilizator]

    Oridecâte ori au avut loc atacuri tetoriste în Europa, SUA sau în Orientul Mijlociu cu atentatori cu familiile în Occident, jurnaliștii au încercat să afle câte ceva despre teroriști de la rude, prieteni sau pur și simplu vecini de scară ori de cartier. De fiecare dată auzi aceeași placă:

    Criminalul islamist era de treabă, chiar pâinea lui Dumnezeu, cu un compartament ireproșabil... Toți sunt ”șocați”, nu pot să înțeleagă cum un membru al comunității așa bun și normal ca el a comis crime...

    De fapt, el este respectat, nimeni nu vrea sau nu îndrăznește să-l critice. Omul a făcut ce-i spune Coranul: a purtat Jihad - războiul afânt - împotriva necredincioșilor, oriunde ar fi ei, și și-a dat viața pentru cea mai nobilă cauză posibilă.

    Hitler a spus de altfel că ar fi preferat ca europenii să fie musulmani, căci ar fi putut face mult mai mult... I-a plăcut pesemne dogma violentă și discriminatorie din paginile Coranului și a hadith-urilor.
  • +3 (11 voturi)    
    Se impune analize mult (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 1:21)

    cornel19 [utilizator]

    mai complexe privitor la acest islamism militant care "formeaza" teroristi. Sunt mult prea numerosi fiind structurati eficient (a se vedea autointitulatul stat islamic) pentru a comite abominabile crime. Acest Yassin Salhi, intreaga viata a petrecuto pe pamant francez, parea integrat in societate, nu rezulta din relatari ca sa supus unui program de indoctrinare intensiv. Presupun ca exista un "bazin" de musulmani cu un anumit tip de profil psihologic, emotional, etc., din care se realizeaza recrutarile. Modesta mea opinie este ca trebuie descoperita si destructurata reteaua recrutorilor, acestia cu siguranta reusesc sa nu iasa cu nimic in evidenta, probabil ca nu sunt implicati in pregatirea/planificarea actiunilor, ei raman numai furnizori de "materie prima umana". Deasemeni este de presupus ca absenta cercetari fenomenului de terorism, inter/transdisciplinar face ca activitatea agentilor de teren, informatorilor, sa nu aiba rezultate, in lipsa unor minime elemente de reperare.
    • +2 (4 voturi)    
      Nici un fel de analize ! (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 17:37)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui cornel19

      Eradicare .
  • +4 (8 voturi)    
    figaro (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 1:54)

    dum_i [utilizator]

    ". Enfin, il ne faut pas oublier que ce mode d'exécution est celui que l'on emploie, en public, en Arabie saoudite. Pays qui est le berceau même de l'islam, pays où se trouve La Mecque et qui est le fer de lance du wahhabisme dont se réclament en France de nombreux imams. Pays enfin qui a financé, aux côtés du Qatar, l'État islamique même si la créature qu'ils ont enfantée se retourne contre eux. Les criminels s'y réfèrent sans complexe et habillent, pour les esprits faibles, de légitimité religieuse leur crime abominable."

    Arabia Saudita si Qatar, creatorii si finantatorii ISIS. SI dragostea cea mai mare a americanilor.
  • +10 (12 voturi)    
    Se va ajunge la o noua "Cruciada" ? (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 10:57)

    Mihai [anonim]

    Europa e a europenilor.

    A europenilor crestini sau chiar evrei (ca astia au fost prezenti in Europa de sute de ani si n-au facut pana la urma rau nimanui, ba poate dimpotriva).

    Europa nu e insa a musulmanilor veniti de aiurea in special in secolul 20 sau in prezent.

    Din cauza unor politici permisive, europenii au ajuns sa se teama pentru viata lor in propriile tari.
    Se tot spune sa nu ii confundam pe musulmani cu islamistii sangerosi care iti taie gatul din convingere sau care se arunca in aer impreuna cu cateva zeci de nevinovati.

    Dar intrebarea e, de ce doar musulmani fac asta si nu crestinii sau evreii?
    Raspunsul e simplu.
    Doar ei se pot radicaliza religios pana la un nivel la care sa comita astfel de fapte.

    Sunt multi musulmani nascuti in Europa care s-au radicalizat religios din diferite motive si au inceput sa comita crime.

    Daca musulmanii nu reusesc sa ii elimine pe fanatici din randurile lor, atunci sa fie expulzati cu totii in tarile de origine, de la unul pana la ultimul, chiar daca au capatat in timp statut de cetateni europeni.

    Europa nu e a lor, e a noastra, a europenilor !

    Nu peste mult timp se va ajunge la radicalizarea europenilor impotriva musulmanilor, care vor fi vazuti ca raul suprem.

    Trebuie luate masuri ferme acum, pana nu e prea tarziu, altfel se va ajunge la lucruri mult mai grave si mult mai sangeroase, asa cum au fost in anii 30-40 din secolul trecut.

    Spunea Andre Malraux ca "Secolul 21 va fi religios sau nu va fi deloc".
    S-ar putea sa fi avut mare dreptate, insa acest adevar sa constituie samanta unor evenimente mult prea tragice.

    Nu mi-as dori o noua "Cruciada" in secolul acesta, cu toate ororile care ar putea sa apara, insa daca se va trece peste un anumit punct, fanatismul ar putea sa apara in multi dintre noi.
    Unii islamisti au acest fanatism deja in ei.
    De ce vor ei sa devenim si noi la fel de fanatici ?!
    • +4 (6 voturi)    
      mentiuni (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 13:00)

      Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Europa este inca a europenilor. Europa nepotilor nostri va fi islamica si nepotii nostri vor fi musulmani. Popoarele au migrat intotdeauna, oamenii s-au mutat pe glob, destinul Europei este sa devina musulmana. Efectiv, popoarele vestice si-au pierdut instinctul de conservare, sunt complet fara aparare. Au ajuns atat de civilizati incat nu mai vor sa lupte nici macar pentru a-si salva viata. Situatia este similara cu cea de acum aproape 2000 de ani cand Imperiul Roman a fost rasturnat de barbari. Nu mai exista vointa de a lupta cu acesti barbari. Cu o suta de ani inainte, cu doua sute de ani inainte, cu trei sute de ani inainte, Roma lupta victorioasa contra lor. Cezar a infrant la Alesia o armata de zece ori mai mare decat a lui si celtii nu erau niste luptatori mai slabi decat vizigotii, poate dimpotriva. S-a pierdut dorinta de victorie, s-a pierdut dorinta de a iti pastra cultura si civilizatia. Astept cu interes consacrarea Notre Dame ca moschee. A, si ca sa nu existe neintelegeri, eu sunt ateu dar prefer crestinismul, o religie fara dinti acum care nu mai pacaleste decat cativa superstitiosi, islamismului care te condamna la moarte pentru apostazie.
  • +6 (8 voturi)    
    Perfect (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 11:24)

    brabus [utilizator]

    Si noi vrem sa construim in Bucuresti cea mai mare moschee din Europa. Exact ce ne lipsea :(
    • +8 (8 voturi)    
      Atit costa o operatie la genunchi (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 12:18)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui brabus

      O moschee uriasa in centrul capitalei Romaniei.
      • +5 (5 voturi)    
        HMM (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 13:35)

        soring [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

        Foarte buna remarca.
        Nu m-am gandit pana acum , dar parca se leaga.
        si d-l Oprescu are de pus bani deoparte , acum in amurgul carierei politice.
  • +11 (11 voturi)    
    Concluzie (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 11:42)

    dan63 [utilizator]

    tată a 3 copii, cazier virgin- se pare că cel mai bun islamist este cel MORT
  • +4 (4 voturi)    
    Acest porumbel al pacii (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 12:50)

    sorin [anonim]

    Purta djellaba si barba, ceea ce lasa sa se creada ca era apropiat de mediile salafiste, ca numerosi alti tineri
    In USA si cred ca si in RO acest individ ar fi fost supravegheat , ascultat 24/24 , 7/7 . Sigur a mai comunicat cu alti tovarasi de "suferinta". Este un esec al serviciilor franceze. Ce sa mai vorbim de Charlie Hebdo cand aceleasi servicii au fost complet luate prin surprindere.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version