Franta: un mort si mai multi raniti intr-un atentat terorist intr-o uzina din apropiere de Lyon / Un barbat a fost decapitat, atacatorul purta un drapel jihadist

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 26 iunie 2015, 12:06 Actualitate | Internaţional

Locul atentatului din Franta
Foto: Captura Google Maps
La aproape sase luni dupa atentatele sangeroase de la Paris, o persoana a murit decapitata si alte doua au fost ranite vineri intr-un atentat jihadist intr-o uzina din apropiere de Lyon, scrie AFP.

Este pentru prima oara in Franta cand o decapitare are loc in timpul unui atac terorist, o practica frecvent utilizata in Siria si in Irak de gruparea terorista Statul Islamic (SI).

Barbatul gasit mort este "o victima nevinovata care a fost asasinata si decapitata in mod abject", a declarat ministrul francez de Interne, Bernard Cazeneuve.

Acesta a facut apel la "retinere si demnitate" dupa descoperirea macabra a capului defunctului, agatat intr-un gard, in apropierea unor drapele islamiste.

Autoritatile franceze se temeau de posibilitatea aparitiei unor noi atentate, dupa atacurile sangeroase soldate cu 17 morti de la inceputul lunii ianuarie, in Paris.

Atacul a vizat o uzina de gaz industrial a grupului american Air Products din Saint-Quentin Fallavier. Autorul prezumtiv, identificat de Cazeneuve ca fiind Yassine Salhi, 35 de ani, era cunoscut pentru "legaturile cu miscarea salafista", care regrupeaza musulmani suniti radicali.

Acesta a fost obiectul, in 2006, a unei fise de supraveghere din partea serviciilor secrete franceze, pentru radicalizare, dar aceasta "nu a fost reinnoita" in 2008.

Potrivit ziaristilor de la cotidianul local Le Dauphine Libere, un barbat ar fi patruns in uzina chimica "Air Products" din Saint-Quentin-Fallavier, in departamentul Isere, si ar fi "deschis mai multe butelii de gaz, revendicandu-se ca apartinand Daesh (gruparea terorista Statul Islamic), cu drapele islamiste in maini".

Potrivit unor surse apropiate anchetei, o masina a patruns in curtea societatii, cu putin timp inainte de ora 10, si a intrat in mai multe butelii de gaz.

Desfasurarea evenimentelor:

Ora 18:05 Barbatul decapitat era patronul lui Yassin Salhi, prezumtivul autor al atacului, care a fost arestat intre timp, potrivit unei surse apropiate dosarului, citata de AFP.

Victima, in varsta de circa 40 de ani, avea o firma de transport si avea permis de intrare in uzina Air Products.

Yassin Salhi, 35 de ani, a fost imobilizat de un pompier, in urma unei explozii.

Ora 15:01 O a doua persoana a fost arestata, la domiciliul sau

Ora 14:25 Prezumtivul autor al atentatului era in atentia serviciilor secrete pentru radicalizare dar nu avea cazier judiciar

13:55 Francois Hollande: "Intentia nu lasa nicio indoiala, este cea de a provoca o explozie. Atantatul este de natura terorista".

Ora 13:20 Marine Le Pen, lidera extremei drepte, a cerut "imediat masuri ferme si puternice" pentru a "infrange islamismul", potrivit rtl.fr.

Ora 12:13 In urma atentatului, presedintele Francois Hollande a decis sa revina mai repede in Franta de la summitul european de vara

Ora 13:10 Imagini din fata uzinei



Ora 12:52 Capul barbatului decapitat era acoperit cu inscriptii in limba araba

Ora 12:36 Un prim bilant indica un mort, gasit decedat la fata locului, si doua persoane ranite usor, potrivit unei surse apropiate anchetei citata de Le Figaro. 40 de angajati ai uzinei ar fi fost evacuati.

Ora 12:40
Premierul Manuel Valls a ordonat "vigilenta sporita" in toate locatiile sensibile din regiunea Rhone-Alpi.

Ora 12:30 Un barbat, suspectat ca ar fi autorul atentatului, ar fi fost arestat, scrie Le Figaro. Le Dauphine Libere scrie ca ar fi vorba de un barbat de circa 30 de ani, cunoscut de serviciile de informatii franceze










20994 vizualizari
  • +16 (26 voturi)    
    dar francezii... (Vineri, 26 iunie 2015, 12:24)

    meee [anonim]

    in loc sa fie preocupati de musulmani... distrug masini ca vine concuranta taxiurilor de la uber...
    logic, nu?!
    • +12 (14 voturi)    
      Francezi? (Vineri, 26 iunie 2015, 13:05)

      croi2001 [utilizator] i-a raspuns lui meee

      Care francezi? Uita-te la poze mai bine...
      • +3 (3 voturi)    
        Oh, Paris! (Vineri, 26 iunie 2015, 17:07)

        Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui croi2001

        PERFECT!
        Astazi sunt numai vreo 6 milioane, dar in cativa ani vor fi 20 milioane, insa TOTI cu acte in regula ca fiind europeni...
  • +23 (33 voturi)    
    o sa mai vedem multe atentate ca asta (Vineri, 26 iunie 2015, 12:33)

    sachei [anonim]

    cu toti imigrantii care vin acum din Africa. sint o gramada de teroristi ascunsi in aceste grupuri de imigranti si noi plingem de grija lor. "umanismul" asta o sa distruga viata civilizata din europa
    • +17 (17 voturi)    
      Ar trebui controlati si , (Vineri, 26 iunie 2015, 13:32)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui sachei

      daca tot sunt primiti in oricare tara ar fi si la primele semne de extremism trimisi acasa cu tot neamul lui.
    • -7 (13 voturi)    
      Uiți și de partea cealaltă a monedei (Vineri, 26 iunie 2015, 14:59)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui sachei

      Uiți că la ultimul atentat în Franța a fost un musulman imigrant care a salvat 7 evrei.

      În ecelași timp sunt cam 20 de milioane de musulmani în Europa. Dacă ar fi așa de radicali precum spui ar fi focuri de artificii în toată europa.
      • +5 (7 voturi)    
        ... (Vineri, 26 iunie 2015, 15:22)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Problema este ca la astia procentul de nebuni la mia de musulmani este mult mai mare decat procentul de nebuni de la restul populatiilor din Europa.

        Cu alte cuvinte, raportul dintre raportul de nebuni la mia de locuitori la musulmani si cel de la oameni normali tinde spre infinit.
        Daca n-ai inteles, iti desenez. :)

        He he he he he
      • +10 (12 voturi)    
        te inseli (Vineri, 26 iunie 2015, 15:31)

        Penetru [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Problema e ca musulmanii astia moderati din Europa simpatizează cu teroriștii:
        Mai mult de jumătate sunt de acord si doresc sharia,jihad,isis,decapitari,homofobie,misoginism,terorism,varsare de sange fără rost.Sunt o grămadă de sondaje si studii,trebuie doar sa cauti.
        Si din pacate nu vad nici o solutie in urmatorii ani,fiindca Europa e cuprinsa de o ipocrizie liberalo-socialista.
        Uitati-va la Suedia(capitala violurilor),pe de o parte e cea mai feminista tara,iar pe de cealalta parte imbratiseaza Islamul,care culmea e cea mai misogina religie.Recent si-au interzis si drapeul national in scoli sa nu cumva sa-i supere pe teroristi :)) si asta noi numim progres si civilizatie
      • +4 (4 voturi)    
        D-na trotuar (Vineri, 26 iunie 2015, 17:32)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui trotuar

        Ai dreptate.
        Nu toti musulmanii sunt teroristi dar toti teroristii sunt musulmani.
        Asta-i trista realiate in privinta religiei pacii.
      • +4 (4 voturi)    
        Va inshelatzi profund (Vineri, 26 iunie 2015, 18:41)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui trotuar

        Africanul despre care vorbitzi e un fals. De curand au aparut in FR relatari ale celor din magazin care au spus ca nu senegalezul i-a salvat ci ei s-au orientat sa se ascunda in camera frigorifica ...
        • 0 (0 voturi)    
          Cu ce drept (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 12:58)

          adevaratul Sorin [anonim] i-a raspuns lui Sorin

          Cu ce drebt folosesti numele beu ?
          Eu cred ca acel musulman i-a salvat cu adevarat pe oamenii din magazin.
          Daca nici relatarile victimelor nu sunt reale , atunci ce este?
          Din pacate acest gest este singular , sau daca sunt mai milte , nu sunt cunoscute.
          In rest toti teroristii s-au dovedit a fi musulmani , nu de alte credinte..
  • +22 (28 voturi)    
    Mai vrem imigranti (Vineri, 26 iunie 2015, 12:39)

    Robert M [utilizator]

    Sa vina cat mai multi, sa ne impuna stilul lor de viata frumos.
    Suntem prea inchisi si tot ce se intampla este din vina noastra, noi trebuie sa ne schimbam, nu ei.
  • +14 (32 voturi)    
    intre timp (Vineri, 26 iunie 2015, 12:48)

    dum_i [utilizator]

    Tot saptamana asta, premierul francez a semnat vanzarea de arme in valoare 10 miliarde de euro catre arabia saudita.

    Arabia saudita unde se aplica legea ISIS sharia in forma ei ce mai dura si unde femeile sunt sclave.

    Arabia saudita care finanteaza cu miliarde de euro anual antrenarea de teroristi islamisti si construirea de moschei islamisto-radicale in pakistan, africa de nord, europa, adica fix unde "miraculos" sunt fabricile de teroristi isis.

    Arabia saudita care de 4 luni de zile au facut praf si pulbere Yemenul, a supus la blocada totala de alimente 22 de milioane de oameni, a distrus patrimoniu unesco si tot ce a primit au fost incurajari sa continue.
    • -3 (13 voturi)    
      Sharia nu e ISIS (Vineri, 26 iunie 2015, 13:55)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Sharia nu e inventata de ISIS, e doar aplicata de ISIS. Arabia Saudita nu are treaba cu ISIS.
      • +10 (18 voturi)    
        siigur (Vineri, 26 iunie 2015, 14:22)

        dum_i [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        si mos craciun chiar exista:)))


        ai auzit de wahabism? sau de sharia wahabita? religie de stat unica la sauditi si in califatele isis si al-qaeda, finantate de ei?

        stii cam cati sauditi sunt efectiv in isis?

        stii ca teroristii 9/11 erau sauditi?

        dar sigur, nicio legatura
    • +5 (5 voturi)    
      10 miliarde de Euro! (Vineri, 26 iunie 2015, 17:27)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      @dum_1
      Domnule Franta are nevoie de banii Arabiei Saudite, caci din acesti bani trebuiesc platite alocatiile pentru copiii si nevestele milioanelor de ISLAMISTI care locuiesc in orasele francize.

      Desigur, aceste milioane de musulmani se vor inmulti in progresie geometrica galopanta, asa ca va fi nevoie de un NOU contract cu Arabia Saudita.

      Si uita asa, arabii isi formeaza o aramata in Franta [si nu numai acolo!] crescuta pe banii europenilor, si cu documente in regula.

      Si cine este de vina?
      Ati ghicit: Bibi Netanyahu!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu stiu ce-i cu Iranul si Arabia Saudita (Vineri, 26 iunie 2015, 22:36)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      cred ca niciunul din statele astea nu-i sprijina pe sociopatii IS. Femeile sint sclave si-n Iran.
  • +17 (23 voturi)    
    devine tot mai palpitanta viata in Franta (Vineri, 26 iunie 2015, 13:30)

    mnicku [anonim]

    mergi la servici intreg si ramai fara cap..... nasol
    • +17 (17 voturi)    
      Se va baga in fisa postului (Vineri, 26 iunie 2015, 13:54)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Francezii sunt adaptabili, o sa introduca decapitarea in contractul colectiv de munca si in fisa postului, dar la emigranti tot nu o sa renunte.
      • +8 (10 voturi)    
        daca nu, se predau ca au experienta (Vineri, 26 iunie 2015, 14:01)

        mnicku [anonim] i-a raspuns lui AdrianBorza

        din razboaiele cu nemtii. Asa ca acum e doar un alt inamic mult mai numeros si mult mai pregatit sa moara orbeste.

        pai cum sa renunte ei la bunatate de teroristi, cind mai gasesc ei o viata palpitanta cu focuri de arma si decapitari.
        • +6 (6 voturi)    
          Hi hi hi (Vineri, 26 iunie 2015, 15:26)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          "I would rather have a German division in front of me than a French division behind me."

          US General George Patton
  • +10 (10 voturi)    
    Unii (Vineri, 26 iunie 2015, 13:46)

    xolv [utilizator]

    cu marxismul cultural, altii cu atentatele. Pai aruncati din nou cu hastag-urile, ca nu mai pot salbaticii de voi.
  • -3 (5 voturi)    
    Sfanta generalizare (Vineri, 26 iunie 2015, 15:40)

    muciflenduri [utilizator]

    Ma intreb cati dintre cei care ii acuza pe imigranti s-au simtit vinovati cand Mailat, un cetatean roman, a violat si ucis o italianca.
    Pentru cei cu minte putina imigrantii sunt vinovatii de serviciu.
    Nici macar nu s-a stabilit ca ar fi vorba de un imigrant (cel mai probabil e vorba de un cetatean francez), in schimb deja Detectivii din Romanistan au decretat ca imigrantii sunt problema.
    • +4 (4 voturi)    
      Domnule sfanta generalizare (Vineri, 26 iunie 2015, 17:39)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

      Va urmaresc postarile cu placere de mai mult timp si mi se par destul de ok dar aici nu ati inteles o problema.
      Idiotul asta ucide in numele unei religii, nu conteaza ca e francez sau emigrant.
      Cat depre d-l Mailat ,parerea mea este ca pt asa fapte este necesara pedeapsa capitala. Italienii trebuiau de mult sa-l spanzure.
      La fel sustin pedeapsa capitala pt acte de terorism.
      • -2 (2 voturi)    
        Religia... (Vineri, 26 iunie 2015, 20:25)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui sorin

        Daca eu omor pe cineva in numele tau, ai vreo vina?
        Intamplarea face ca tot felul de descreierati sa isi justifice actiunile apeland la religie.
        Au fost destul salbatici crestini care tot in numele lui Dumnezeu au distrus civilizatii, au ars pe rug sau schingiut pe cei ce nu erau buni crestini.
        Oricum, nu despre religie e vorba, in definitiv toate-s o apa si-un pamant.
        E vorba despre faptul ca se creeaza in mod absurd ideea ca imigrantii ar fi responsabili pentru atacuri teroriste.
        Asadar imigrantii sunt vinovati pentru lipsa locurilor de munca, pentru salarii mici, pentru mizerie si, mai nou, si pentru atacurile teroriste.
        Probabil vom afla ca si cutremurele tot din cauza lor se produc.
    • +1 (1 vot)    
      Eu nu m-am simtit vinovata (Duminică, 28 iunie 2015, 4:44)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      pentru Mailat.
      Sa-ti zic care e diferenta: nu am auzit nici ca ... zvon sau teorie ca ar exista romani normali care sprijine financiar bande de violatori din Occident sau din alte parti. Nici nu am auzit sa i se caute scuze respectivului. Nici nu am auzit ca, in comunitati romanesti de afara, sa existe oameni care sa tina discursuri prin biserici despre cat de decazuti sunt occidentalii, cum ar trebui urati pana la moarte, etc. etc., si Mailat sa fi pentru careva un exemplu de om moral, care lupta pentru binele lumii violand italience. Mailat e un criminal individual, nu unul sprijinit in actiunile lui de nici macar o parte din populatia romaneasca, fie din interiorul sau exteriorul granitelor.
      Despre toate lucrurile de mai sus am auzit, insa, referitor la relatia dintre musulmanii "normali" si retelele teroriste. Si nu am auzit eu asa, ca zvon. Au fost rapoarte oficiale despre faptul ca organizatii teroriste primesc inclusiv donatii stranse de la musulmani "normali" care traiesc in Vest. Este un fapt bine documentat, si exista si filmulete pe Youtube, cu imami radicali veniti din tari musulmane care vorbesc extrem de violent despre Occident in moschei din Occident - iar cei din jur ii asculta, nu incearca sa-i opreasca. Dupa majoritatea atentatelor teroriste, foarte multi musulmani "normali" intervietati arata intelegere pentru teroristi - nu spun ca sunt de acord, fireste, spun ceva de genul "Da, nu e bine ce fac, dar ...." si incep scuzele, explicatiile etc.
      De asta comunitatile romanesti nu au de ce sa se simta vinovate pentru actele violente ale altui roman - nici nu sunt acte finantate de romani, nici nu li se aproba promovarea in cadrul comunitatilor. Pe cand ura fata de Occident si violenta este si finantata de destui de multi musulmani "normali", si chiar si dintre cei care nu participa direct, prin finantare, prea multi accepta fara sa clipeasca promovarea acestor acte si le cauta scuze. Asa ca da, si comunitatile musulmane sunt de vina.
  • +3 (7 voturi)    
    ! (Vineri, 26 iunie 2015, 16:20)

    melcul_naravas [utilizator]

    Exact acum in Romaia se construeste cea mai mare moschee din Europa; au considerat oficialii nostri ca taman asta ne mai lipsea.Sa nu uitam ca ne-au potcovit si cu cateva zeci de mii de imigranti musulmani.Ma ia groaza.
  • +3 (3 voturi)    
    ISLAMISTI "bolnavi psihici"?, sau nu? (Vineri, 26 iunie 2015, 17:04)

    Joseph18 [utilizator]

    Nu va faceti griji, omul va fi declarat "bolnav pshic" si nu va putea fi pedepsit.
    Si in Austria a intrat unul cu masina intr-un grup de oameni dar si el a fost categorisit ca fiind "bolnav psihic".

    Acelasi DIAGNOSTIC s-a confirmat si in cazul teroristilor din USA, Australia, Canada, etc.

    Exista un singur loc in lume unde teroristii - ucigasi, sau sinucigasi - se numesc MILITANTI...!
    Unde? Desigur, in Israel!
  • +2 (2 voturi)    
    ...dar Romanii si Bulgarii sunt problema lor... (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 12:26)

    Lucian F. [anonim]

    Cu toate astea romanii si bulgarii sunt cea mai mare problema a francezilor, englezilor etc. Istoria si trecutul se va intoarce impotriva lor...Mai tineti minte cand acum cativa ani francezii un simbol al democratiei si a un sustinator al liberei circulatii au expulzat romani de etnie roma din Franta? De ce nu fac la fel si cu algerieni / tunisieni/marocani/libieni??? Pt ca e prea tarziu...acestia au devenit cetateni francezi...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică