Taximetristii francezi protesteaza fata de compania Uber. Accesul rutier spre aeroporturile pariziene a fost blocat

de Adina Florea     HotNews.ro
Joi, 25 iunie 2015, 19:54 Actualitate | Internaţional

Proteste impotriva Uber
Foto: Twitter
Protestul taximetristilor francezi fata de compania americana de ridesharing Uber a oprit, joi, accesul catre aeroporturile franceze Charles de Gaulle si Orly, provocand ,de asemenea, blocaje in traficul parizian.Transportul rutier spre aeroporturile din apropierea Parisului a fost blocat de masini rasturnate si cauciucuri arse de taximetristii francezi, potrivit CNN. Politia de revolta a intervenit pentru a dispersa protestatarii, care au construit bariere pe principalele cai de acces in Paris.

Didier Hogrel, presedintele sindicatului taximetristilor francezi, a declarat pentru CNN ca taximetristii au organizat proteste in jurul celor doua gari pariziene, Gara de Nord si Gara de Lyon, si au blocat accesul rutier spre aeroporturile din apropierea orasului. Alte manifestatii au avut loc in zonele intens circulate: Porte Maillot si Montparnasse. Greva taximetristilor a blocat si un tronson vestic al soselei de centura pariziene, soferii rasturnand cosurile de gunoi pe magistrala inainte ca politia sa intervina, potrivit Mediafax.

Autoritatile, precum si companiile aeriene, au recomandat calatorilor sa foloseasca trenul pentru a ajunge la aeroporturile pariziene. Insa taximetristii au organizat proteste si in jurul Garii de Nord si a Garii Lyon.

Taximetristii au construit bariere si in jurul oraselor din sudul Frantei, Marsillia si Aix-en-Provence, blocand iesirile de pe autostrazi, dar si accesul la garile din cele doua orase.

Politia a declarat ca in jur de 2.800 de taximetristi protesteaza pe intreg teritoriul Frantei.

Taximetristii din Franta protesteaza fata de activitatea companiei americane de ridesharing, care pune in legatura clientii serviciilor de taximetrie cu soferi neinregistrati, in timp ce ei platesc pana la 240.000 de euro pentru o licenta. Astfel, compania le-ar pune in pericol slujbele, clientii francezi fiind atrasi de tarifurile mai mici practicate de Uber, potrivit France 24.

Seful companiei franceze de taximetrie G7 a declarat ca “Ne confruntam cu o provocare permanenta din partea Uber. Fata de aceasta nu putem reactiona decat prin confiscarea masinilor competitorilor”.

Citat de CNN, un purtator de cuvant al companiei Uber a declarat ca violenta din Paris este inacceptabila, insa, din cei 50.000 de taximetristi parizieni, doar in jur de o mie protesteaza.

Ministerul de Interne francez, Bernard Cazeneuve, a facut un apel catre politia locala pentru interzicerea imediata a activitatilor desfasurate prin aplicatia Uber “avand in vedere grava pertubare a ordinii publice si evolutia acestei activitati inegale”, potrivit CNN.

Aplicatia Uber a fost declarata ilegala in Franta printr-o decizie juridica din octombrie 2014. Legea franceza a interzis punerea in legatura a clientilor cu soferi neinregistrati prin intermediul aplicatiei de ridesharing. Insa, Uber nu a epuizat inca toate caile de recurs. Compania americana sustine ca dreptul ei de a desfasura o afacere pe teritoriul statului francez este incalcat prin legislatie, potrivit Reuters.

Potrivit datelor oferite de companie, Uber ar avea in jur de un milion de utilizatori in Franta. Uber se promoveaza drept o companie de ridesharing, care pune in legatura clientii cu cei care ofera transport contra cost si nu o companie de taximetrie.

Background. In Romania, aplicatia Uber a intrat pe piata din Bucuresti la sfarsitul lunii februarie. Insa, la inceputul lunii iunie, presedintele Klaus Iohannis a promulgat legea taximetriei, care ar trimite activitatea Uber in ilegalitate.

Potrivit actului normativ, transportul in regim de taxi sau transportul in regim de inchiriere se executa numai de catre trasportatori autorizati, care detin licente valabile de taximetrie, potrivit Hotnews. Soferii care incalca legea risca amenzi intre 1.000 si 5.000 de lei.

La lansarea in Bucuresti a aplicatiei, reprezentantul companiei, Rob Khazzam, a declarat pentru Hotnews ca “UberX si alte servicii Uber sunt solutii pentru orasele viitorului. Nu sunt servicii de care oamenii trebuie sa se teama, ci sunt servicii pe care multi le apreciaza si oamenii vor recunoaste ca aceste servicii rezolva probleme precum blocajele din trafic si poluarea. Aceste tehnologii sunt grozave pentru useri, pentru soferi si pentru orase. Suntem o companie americana in Romania, dar furnizam un serviciu apreciat de milioane de oameni in lume".

Potrivit Hotnews, dupa promulgarea legii taximetriei, reprezentantii companiei americane au afirmat ca "Contrar speculatiilor din presa, operatiunile Uber din Romania nu sunt afectate de noul amendament. Acest lucru a fost confirmat si in cadrul unui articol Pro TV:<(...) acest proiect de lege nu are legatura cu aplicatia UBER, deoarece in textul documentului se precizeaza faptul ca este vorba despre interzicerea transportului public contra cost, fara a detine autorizatie de taxi>. Uber a lansat un serviciu in faza pilot de ridesharing in Bucuresti, uberX. Acest serviciu, care este diferit ca structura de un serviciu comercial, ofera locuitorilor posibilitatea sa imparta o calatorie si costurile aferente acesteia"


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
4040 vizualizari
  • +16 (28 voturi)    
    Traiasca comunismul (Joi, 25 iunie 2015, 20:11)

    V. Veroiu [utilizator]

    “Ne confruntam cu o provocare permanenta din partea Uber. Fata de aceasta nu putem reactiona decat prin confiscarea masinilor competitorilor”.

    Citatul dat de francez este exact explicatia. Deci: nu reusesti sa faci fata competitiei? Ii distrugi fizic.

    Eu ce sa fac daca un profesor de la MIT tine cursul mai bine ca mine? Invat mai mult sau ma duc si il impusc?

    Dar un brutar ce face daca vecinul lui face painea mai ieftina? Ii da foc la brutarie?

    Domnilor taximetristi, nu am folosit niciodata Uber insa asa e in economia de piata: te adaptezi sau dispari. Gasiti un mod de a face calatoria cu taxiul irezistibila si va disparea Uber!
    • -6 (22 voturi)    
      Competitie ? (Joi, 25 iunie 2015, 20:36)

      Gica [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Care competitie ? Unii platesc taxe mari si respecta sute de reguli, ceilalti doar cateva reguli simple. In acest caz nu e nici o competitie corecta intre taximetristi si UBER.
      Daca la tine la servici ar veni unul pentru care patronul nu plateste nici o taxa , CAS etc si care cere in consecinta un salar mult mai mic ca tine, ti-ar conveni sa fii dat afara pentru ca tu ai salar brut mai mare din cauza taxelor (ala deci nu e mai productiv ca tine, doar nu plateste taxe...). Daca jocul are aceleasi reguli pentru toti, se chema competitie si cel mai bun sa invinga. Daca nu sunt aceleasi reguli, unde este competitia ??
      • -2 (8 voturi)    
        si fii atent (Joi, 25 iunie 2015, 21:29)

        adyQ [anonim] i-a raspuns lui Gica

        cate plusuri a luat....
        PS: vedeti voi atunci cand o sa adopte TTIPeu ala faimos ce simplu se transeaza treaba la Washington :))
        • 0 (2 voturi)    
          daca (Vineri, 26 iunie 2015, 1:14)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui adyQ

          s-ar transa la Washington treaba ar fi bine, numai la moskova sau la slobozia de unde esti matale n-as prea vrea, nu de alta, dar se simte mirosul de neam prost pina si prin retea, internet, sau cum s-o mai fi numind.....
      • +13 (15 voturi)    
        te adaptezi sau dispari (Joi, 25 iunie 2015, 21:30)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Gica

        Cum bine zice Dr. Fly mai sus.

        1. In timp ce unii incerca sa creeze monopol in piete asa zis libere prin legislatie ce impune lincentieri si creaza noi portite pentru coruptie, altii reinventeaza industriile si le redeschid tuturor.

        Mi se pare corect sa ai acces la aceasta simpla meserie si sa elimini partea de monopol/coruptie/birocratie...
        Cine nu se reinventeaza va sta acasa.

        2. Problema se rezolva prin repozitionarea serviciilor.
        In UK seriviciile de taximetrie (mai mult sau mai putin licentiate - caci sunt de multe feluri) sunt de 4-5 ori mai scumpe decat Uber.

        Motiv pentru care cei care au black cabs fac scandal. Si totusi... exista un segment important al populatiei care nu se va 'cobora' in a folosi the cheap Uber. Get it?

        Tot asa in Romania, daca as lucra pentru Uber le-as sugera sa adauge mai degraba masini mai scumpe, mai sigure si mai comfortabile si serviciul ar prinde (caci taxiurile clasice sunt deja mult prea ieftine ca sa poti concura pe pret).

        Daca ar face asta, multi turisti si oameni mai avuti ar folosi serviciul.

        Solutii sunt multe cand deschizi ochii si incerci sa gandesti (in loc sa dai foc, etc). Schimbarea nu poate fi ocolita si monopolurile trebuiesc distruse.
      • +6 (10 voturi)    
        De acord (Joi, 25 iunie 2015, 21:41)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Gica

        Sunt total de acord cu ceea ce spuneti. Asa cum am spus in text nu am folosit niciodata Uber pentru ca nu stiu cine e la volan. Prefer sa fie cineva care cat de cat trece printr-o acreditare (cu toate ca nu e garantia perfecta).

        Uber in forma in care este (car sharing) trebuie legalizat prin niste norme de bun simt. De exemplu sa nu poti deveni sofer fara sa fii autorizat pentru transportul de pasageri.

        DAR: competitia este binevenita si va forta companiile de taximetrie sa faca ori servicii mai bune ori mai eficiente.
        • +10 (12 voturi)    
          Eu folosesc Uber des (Joi, 25 iunie 2015, 21:58)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          si sunt foarte multumit.

          De regula vorbesc cu soferii si ei spun exact aceleasi lucruri, ca e un serviciul excelent pentru ei.

          Odata ce poti vedea istoricul (cate stele si ce probleme au avut ceilalti clienti cu ei) e perfect.
          Uber recomanda sa verifici aceste lucruri si ca este masina cu numarul indicat de aplicatie.

          Mai mult, cand am dat 3 stele in loc de 5, cineva de la Uber m-a contactat imediat sa afle care este problema si mi-au transmis ca vor discuta cu soferul.

          Daca ma gandesc la experienta Star Taxi... aici am o cu totul alta experienta, mult mult mult inferioara.
          Si pe Star sunt numai taximetristi autorizati, e drept ca am folosit Star in Romania si Uber in UK.
  • +7 (13 voturi)    
    N-au decat (Joi, 25 iunie 2015, 20:24)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    sa protesteze. La ce preturi se practica acolo...
  • +11 (21 voturi)    
    Capra vecinului (Joi, 25 iunie 2015, 20:27)

    Daniels22026 [utilizator]

    Desi sunt dezavantajati fata de Uber, taximetristii francezi dau dovada de multa prostie si rea vointa.

    Ei ar fi trebuit sa ceara aceleasi drepturi ca si Uber. In schimb ei ce cer?! Sa dispara din societate toate avantajele ecologice ale companiilor de tip Uber. Practic, taximetristii francezi gandesc sa-si elimine competitia, care evident le este superioara din toate punctele de vedere.
    • -3 (3 voturi)    
      nu cred (Joi, 25 iunie 2015, 23:16)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Competitia este superioara doar la evaziune. Este singurul avantaj competitiv al acestei companii: neplata taxelor!
  • +9 (19 voturi)    
    competitie (Joi, 25 iunie 2015, 20:29)

    rsbl [utilizator]

    Le e frica de competitie, le e frica sa nu mai apeleze oamenii la monopolul lor.
  • 0 (10 voturi)    
    Uber (Joi, 25 iunie 2015, 20:38)

    diu1so [utilizator]

    Uber pompeaza incredibil de multi bani in marketing. Au de unde.
    Din pacate Uber este ilegal in multe tari si nu prea exista dubiu. Caile de atac sunt doar niste chichite.
    Serviciul este indiscutabil unul de taximetrie, insa fara a avea nevoie de licente, atestate samd.

    Pe de alta parte, ca orientare spre client, uber face o treaba grozava. Poate ar trebui sa renunte la prostia asta de ridesharing (ridesharing de fapt face blablacar, nu uber) si sa incerce sa se diferentieze ca o companie de taxi cu soferi si servicii OK.

    In articol se mai mentioneaza ca Uber rezolva problema blocajelor in trafic si a poluarii. Cum?
    • +4 (8 voturi)    
      Asta inseamna (Joi, 25 iunie 2015, 21:41)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui diu1so

      Ca sunt lacune in legislatie. Sa adapteze legislatia si apoi sa lase piata libera.
      • 0 (2 voturi)    
        Da! (Joi, 25 iunie 2015, 22:31)

        diu1so [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Problema e ca adaptand legislatia se vor face diferite acreditari, ceea ce va scumpi serviciul. De aceea in Franta e mult mai scump sa calatoresti cu taxiul, ca au de platit si o licenta de cateva zeci/sute de mii de EUR.
        Momentan simt ca vidul acesta este extrem de convenabil pentru Uber.

        Repet, nu contest calitatea serviciilor, am calatorit si eu de destule ori cu ei. Insa ce spun ei nu se potriveste cu ce se intampla in aplicatie.
        • +1 (1 vot)    
          Wow (Vineri, 26 iunie 2015, 18:38)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui diu1so

          "Parisian taxi drivers get a bad press for being rude, playing loud music, almost never accepting credit cards and turning up for a booked ride with €10 already on the meter. They are also notoriously hard to find."

          Francezii ar trebui sa se uite la autoritati, care au dus taxele pentru licente la un cost absolut prohibitiv.

          Coruptie deci sa fie!!!

          "... ce spun ei nu se potriveste cu ce se intampla in aplicatie."
          Cine spune ce anume si nu se intampla?
    • +4 (4 voturi)    
      Nicidecum (Joi, 25 iunie 2015, 21:55)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui diu1so

      Citeste despre Uber, pe Wikipedia de exemplu, ca sa intelegi serviciul. Economia maxima se obtine in cazul soferilor amatori, care circula catre o destinatie oarecare, cu un interes propriu, dar transporta si necunoscuti, care au aceeasi destinatie.

      Nu Uber trebuie sa se transforme in taximetrie. Ci taximetria trebuie sa se transforme in serviciu de tip Uber. Toata lumea are de castigat. Mai putin taximetristii prosti, incapabili sa tasteze niste informatii pe un site foarte util si profitabil, atat pentru soferi, cat si pentru calatori.
  • -5 (15 voturi)    
    Uber ne-Uber (Joi, 25 iunie 2015, 20:53)

    rochiri [anonim]

    Francezi stiu sa protesteze ! Baricade....cauciucuri....!
    Toata lumea trebuie sa plateasca taxe!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi