Petro Poroshenko: Situatia din acest an in Europa este asemanatoare celei din 1939

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 8 mai 2015, 9:08 Actualitate | Internaţional

Situatia din acest an in Europa este asemanatoare celei din 1939, cand Germania nazista a inceput al Doilea Razboi Mondial, a apreciat joi, la Gdansk, presedintele ucrainean Petro Poroshenko, aflat intr-o vizita oficiala in Polonia, relateaza Mediafax citand Ukrinform.

"Amintiti-va cat de fragila era lumea in 1939 si remarcati cat de fragila este in 2015", a semnalat presedintele ucrainean cu ocazia unei conferinte internationale la Gdansk, in nordul Poloniei, locul unde s-au tras primele focuri in timpul izbucnirii celui de-al Doilea Razboi Mondial, la 1 septembrie 1939.

"In prezent, exista un conflict intre dorinta si politica, intre valori si interese materiale si trebuie sa facem totul pentru ca erorile din anii '30 sa nu se repete. Conflictul pe scara larga in Europa pare mult mai aproape acum decat era pe atunci", a avertizat Poroshenko.

Potrivit lui, Uniunea Europeana se confrunta cu cea mai dificila provocare din istoria sa, care necesita un "test de solidaritate".

"Este foarte important ca in aceste timpuri dificile sa nu mai permitem ceea ce s-a intamplat acum 70 de ani", a insistat seful statului ucrainean, care a cerut din nou ca ONU sa mobilizeze un contingent de mentinere a pacii in estul Ucrainei, afectat de un conflict intre separatistii prorusi si autoritatile de la Kiev.










3470 vizualizari
  • -11 (23 voturi)    
    Ociidentul să stea deoparte (Vineri, 8 mai 2015, 9:13)

    Omics [utilizator]

    Ucraina să găsească o cale de împăcare cu Rusia, cum a găsit în toată perioada de după unirea ruso-ucraineană din 1654 (și mai înainte au fost uniți, când nu au fost ocupați de mongoli sau polonezi, sau turci). Occidentul nu are de ce se băga în această hazna. Vorbăria cu Hitler ți 1939 este pentru idioți.
    • +5 (11 voturi)    
      NU,pentru idioti (Vineri, 8 mai 2015, 10:30)

      Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      este bagatul capului in nisip si hranitul cu iluzii.(nu vorbesc de propaganda ieftina prorusa-asta e alt bors).Situatia e destul de asemanatoare,echilibrul fragil.Singura diferenta majora ar fi existenta armelor nucleare,ramane de vazut daca reprezinta o descurajare suficienta.Si,poate,interconectarea economica,dar si inainte de precedentele conflagratii mondiale domnea un sentiment general de falsa securitate...
      Daca prin actiunea unei baghete magice,de maine ar disparea toate armele nucleare,poimaine am fi probabil in WW3.
    • +11 (15 voturi)    
      Bravo (Vineri, 8 mai 2015, 10:35)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Omics

      Sper sa te prinda o data pe la metrou niste baietasi de cartier sa-ti dea o mama de bataie si eu sa trec pe langa tine sa-ti spun sa te intelegi cu ei, ca nu am de ce ma baga in haznaua respectiva.
      • -2 (4 voturi)    
        Altă pildă (Vineri, 8 mai 2015, 13:38)

        Omics [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Au fost destui care au vrut să despartă doi huligani și și-au lua în barbă de la amândoi
    • +3 (5 voturi)    
      prietene, (Vineri, 8 mai 2015, 10:46)

      lucus [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      tare mi-e teamă că Putin așteaptă doar să vină Iarna, să închidă robinetele de tot apoi să dea lovitura(e în stare de orice și a avut suficient timpă să-și facă planul în cel mai mic detaliu). Ai să te rogi atunci să apară vreun american...
  • -11 (17 voturi)    
    histo (Vineri, 8 mai 2015, 10:25)

    Zulu [anonim]

    Hai mai Porosenco, mai cu spor, ca trebuie imediat sa declari ca Rusia a inceput WWII si ca v-a cotropit dupa ce nazi v-au eliberat. Hai ca poti!
    • +8 (10 voturi)    
      Si istoria poate (Vineri, 8 mai 2015, 11:05)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Zulu

      Stalin si Hitler chiar s-au inteles sa imparta si sa dezmenbreze Polonia, Ucraina si Romania. Da WW II a inceput datorita agresivitatii si lipsei de respect pentru tratatele internationale ale Germaniei si Rusiei (ce urmareau impartirea Europei) si pasivitatii (in fapt impotentei politice/militare si economice) Frantei si Marii Britanii. Faptul ca cei doi borfasi (Hitler si Stalin) s-au luat la bataie nu da nici unuia merite in infrangerea celuilalt. Fara interventia si forta Americii azi am fi vorbit o germana mai buna decat a lui Klaus sau o rusa mai expresiva decat a lui Ilici. Oricat pare de suprinzator faptul ca azi vorbim Romaneste si trebuie sa ne suportam pe acest teritoriu (inca sfasiat din vointa rusnacilor) se datoreaza unor indivizi de peste Oceanul Atlantic ce au sacrificat vieti si resurse uriase pentru ca noi sa fim azi asa. E bine sau rau judeca fiecare prin mintea si viata lui. Referitor la paralele cu 1939 Stalin s-a gasit (nu inteleg de ce isista sa-i spunem Putin), cei dispusi la compromis sunt peste tot in Europa mai ramane doar pe Hitler sa-l gasim si America trebuie sa-si puna din nou in planpierderi de vieti si bunuri pentru a salva "cultura Europeana" in impactul cu "Barbaria asiatica". Cine nu invata istoria e obligat sa o repete.
      • -2 (4 voturi)    
        Dezmembrarea hrușciovistă (Vineri, 8 mai 2015, 12:44)

        Omics [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Asta cu dezmembrarea Ucrainei de către Stalin e tare de tot!
  • +3 (15 voturi)    
    si ce bine a iesit pentru Ucraina (Vineri, 8 mai 2015, 10:31)

    freestyle [utilizator]

    teritorii de la Romania, Polonia, Cehoslovacia si apoi, cireasa de pe tort, Crimeea de la Rusia (aia a fost pomana lui Hrushciov).
    daca tot critica situatia de atunci, poate da si teritoriile inapoi.
    • +3 (3 voturi)    
      Castigati clar (Vineri, 8 mai 2015, 11:06)

      sile [anonim] i-a raspuns lui freestyle

      Nu i-a costat decat: http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
      • -3 (3 voturi)    
        Adevărul istoric (Vineri, 8 mai 2015, 12:27)

        Omics [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Au murit mai mulți ruși din sudul Rusiei decât ucrainieni din cauza Holodomorului. Se poate spune că Gorbaciov care a copilărit în acea perioadă este produsul Holodomorului, căderea comunismului în Rusia este produsul Holodomorului.
        • +3 (3 voturi)    
          Scuze (Vineri, 8 mai 2015, 13:04)

          sile [anonim] i-a raspuns lui Omics

          Da, in cazul asta e totul ok.
          </sercasm>
      • +1 (1 vot)    
        nu am inteles (Vineri, 8 mai 2015, 19:20)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Holodomorul a fost organizat de nazisti? Holodomorul a fost in 1932, nu in 1939. eu stiam ca e urmarea politicilor bolsheviste. Organizatorii sunt: Stalin, Molotov, Kaganovici, Postyshev, Kosiór, Chubar și Khatayevich.
        daca vorbim de nazisti si de holocaust atunci trebuie sa amintim si de colaborationistii ucrainieni
        Volodymyr Kubiyovych
        Stepan Bandera
        Mykhailo Omelianovych-Pavlenko
        Andriy Melnyk
        Yaroslav Stetsko
        sau trupe
        14. Waffen Grenadier Division der SS (galizische Nr.1)
        Bataillon Ukrainische Gruppe Nachtigall
        acum unii sunt considerati eroi in Ucraina. ce mai "eroi".
  • +7 (9 voturi)    
    Corect (Vineri, 8 mai 2015, 10:38)

    sile [anonim]

    Totusi, e important sa subliniem ca desi sunt multe similitudini intre situatia de atunci si cea de acum, nu e deloc obligatoriu ca ea sa evolueze fix pe acelasi curs. Problema e ca pana nu acceptam ca suntem intr-un punct similar, nici nu o sa realizam care e schimbarea de directie necesara pentru evitarea dezastrului.
  • +3 (3 voturi)    
    Declaraţii Poroshenko (Vineri, 8 mai 2015, 10:57)

    Paulian [anonim]

    Nu, domnule Poroshenko. Vă aflaţi într-o mare eroare: Nu Germania a declanşar rrăzboiul, ci invadarea Poloniei de către ruşi şi nemţi. Trăiţi încă în siajul propagandei sovietice
    • +1 (5 voturi)    
      Rolul ucrainienilor în invadarea Poloniei (Vineri, 8 mai 2015, 12:31)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Paulian

      Ucrainienii au fost vioara întâi în invadarea Poloniei din 1939. Nostalgiile imperiale îi împiedică pe polonezii de azi să vadă realitatea. Desigur când germanii au intrat în Ucraina extinsă, ucrainienii antipolonezi au găsit un nou aliat în Hitler.
  • -5 (7 voturi)    
    mare dreptate aveti (Vineri, 8 mai 2015, 11:10)

    xanti [utilizator]

    Si in al doilea razboi mondial tot de la fascisti a inceput numai ca erau nemti nu ukrainieni.
    • 0 (0 voturi)    
      Aliati cu rusii (Vineri, 8 mai 2015, 16:37)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Razboiul a inceput cu invadarea Poloniei de la Vest de nazisti de la est de comunisti. La Katin rusii au omorat toata elita militara poloneza. Rusii, aliati pe moment cu nazistii, sunt direct implicati in inceperea WW II. Mai incercasera rusnacii in Finlanda dar acolo o tara minuscula i-a umilit. Asa au ajuns sa se alieze cu nazistii sa aiba si ei loc de furt si anexat teritorii
  • -1 (5 voturi)    
    O exagerare cu folos (Vineri, 8 mai 2015, 12:05)

    user01 [utilizator]

    Poroshenko vrea disperat sprijin din partea altor state si mizeaza pe orice inclusiv pe spaima de WW3.
    Rusia nu are resurse sa sustina de una singura un razboi de amploare si pierde oportunitatea si resurse pe zi ce trece dar... are destule incat sa incerce o avansare incet incet in teritoriile vecine.
    De cealalta parte NATO isi consolideaza fortele pe flancul de est ceea ce face ca sansele Rusiei de reusita sa scada. Cu siguranta americanii isi aduc armate in zonele astea dar probabil pentru a-si asigura veniturile din investitiile locale...
    Consider ca frica de un WW3 este neintemeiata, e doar un discurs "frumos" menit sa atraga atentia.
  • -2 (6 voturi)    
    Barbarossa (Vineri, 8 mai 2015, 12:27)

    echidistantul_ [utilizator]

    Barbarossa se reediteaza. Romani, va ordon treceti
    Prutul!
    Poroshenko nu stie ca nu ne mai multumim cu o tara ciuntita! Vrem Bucovina, Basarabia si Herta inapoi la tara mama!
    Traiasca Romania Mare!
    • +3 (7 voturi)    
      Tu o iei de dimineata pe tuica (Vineri, 8 mai 2015, 12:44)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      sau cum? Ordona vecinilor din blocul de garsoniere....
      • -1 (5 voturi)    
        Tradatorule!!! (Vineri, 8 mai 2015, 14:01)

        echidistantul_ [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

        Tu nu vrei sa treci Prutul si apoi Nistrul? Nu vrei sa omori rusi? Nu vrei sa ajungi la Stalingrad sa mananci carne de cal si cadavre? Nu vrei sa treaca rusii peste tine cu tancurile?
        Nu vrei sa-ti lasi acasa nevasta sa se distreze cu ea intai soldatii NATO si apoi rusii?
        Daca nu, atunci nu esti patriot...

        Sa inceapa Barbarossa!
        • 0 (2 voturi)    
          Numai usor mai baiatule! (Vineri, 8 mai 2015, 15:01)

          potaissa [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

          Eu chiar nu inteleg ce probleme ai tu! Postezi absurditati strigatoare la cer si mai ai si nesimtirea de a fi obraznic. Care Romania mare ,tu ce programe TV urmaresti? Este intr-adevar o criza politica in Ucraina ,in care Romania ar fi mai bine sa nu se amestece ,doar ca partener NATO. In rest postezi niste tampenii demne de un scolar de 10 ani. Un pusti obraznic si atat.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version