Conductorii germani de tren au intrat in greva pana duminica

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 5 mai 2015, 14:36 Actualitate | Internaţional

Greva a conductorilor Deutsche Bahn
Foto: deutschebahn.com
Conductorii germani de tren au intrat incepand de marti dimineata in greva, pe o perioada de aproape o saptamana, in conditiile in care nu exista niciun semn de progres in negocierile cu privire la marirea salariilor si reducerea programului de munca, relateaza agentia DPA, citata de Mediafax.

Sindicatul conductorilor, GDL, si-a indemnat membrii sa inceteze munca la ora locala 2.00 (3.00, ora Romaniei), pana duminica, la ora locala 21.00 (22.00, ora Romaniei).

Conductorii de marfare au intrat in greva de luni dupa-amiaza.

Liderul GDL Claus Weselsky a dat vina pe compania Deutsche Bahn pentru intrarea in greva, in cadrul unui vechi conflict cu privire la marirea salariilor si reducerea programului de lucru. Conductorii au facut greva de opt ori incepand din septembrie.

Deutsche Bahn s-a declarat convinsa ca aproximativ o treime din serviciile feroviare pe distante mari vor fi operate, in pofida actiunii de protest.

Companiile estimeaza ca greva ar putea provoca pierderi economice in valoare de 100 de milioane de euro pe zi.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
404 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    Offf (Marţi, 5 mai 2015, 15:44)

    Anonim [anonim]

    Deja ce face GDL (sindicatul, cel mai mic dintre ele, al mecanicilor de locomotiva) se cheama abuz.

    Ei cer marire cu 5% la salariu, si reducerea programului de lucru pe saptamana cu o ora.
    Au primit deja 4.7% marire la salariu, si un bonus platibil o singura data de 1000 de euro. Ceea ce e mai mult decat rezonabil din partea companiei.

    Insa se pare ca de fapt ce vor ei e mult mai mult. Si nu are legatura cu protectia salariatilor, ci cu puterea liderilor sindicali. Acestia vor sa devina principala organizatie sindicala a mecanicilor de locomotiva din DB, facand presiuni asupra managementului pentru ca, cumva, sa castige mai multa putere, prin transferul unei anumite categorii de angajati sub controlul lor.

    E absurd ca 10.000 de oameni sa tina ostatica o tara intreaga. Dar asa se intampla atunci cand avem monopoluri.
    Ia sa ii vad pe acesti mecanici ce greve ar mai face ei, daca ar munci intr-un mediu concurential, cu multi operatori feroviari la nivel national.

    De asta, poate ar trebui modificata strategia cailor ferate. Ar trebui ca statul sa se ingrijeasca doar de infrastructura, iar operatorii privati, cat mai multi, sa asigure efectiv operarea trenurilor. In stilul cum se face in transportul aerian.

    E de neconceput ca tu, in conditii de monopol garantat de stat, sa ai drept la greva asa oricum, ca la o societate privata, si astfel sa blochezi intreaga tara.

    Cred ca aceasta ar fi singura salvare si pentru transportul pe calea ferata de la noi. Operatori privati pe caile ferate, acestea insa trebuie reabilitate de catre autoritati, insa fara subventii.
    O piata pur concurentiala.

    Cu stima!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri