Prabusirea zborului MH17: Guvernul de la Berlin era la curent cu riscurile legate de survolarea estului Ucrainei si nu a spus nimic - presa germana

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 27 aprilie 2015, 10:30 Actualitate | Internaţional

Guvernul german era la curent cu riscurile legate de survolarea estului Ucrainei inainte de prabusirea avionului Boeing al Malaysia Airlines si nu a informat companiile germane aeriene, a scris duminica presa germana, potrivit AFP.

298 de pasageri si membri ai zborului MH17, dintre care doua treimi erau olandezi, au murit in 17 iulie dupa ce avionul Malaysia Airlines a fost doborat de o racheta in timp ce survola aceasta zona de razboi.

O telegrama diplomatica emisa de ministerul german al Afacerilor Externe cu cateva zile inainte de aceasta tragedie caracteriza situatia "preocupanta", in conditiile in care un avion militar fusese doborat in aceasta zona la peste 6.000 de metri altitudine, potrivit radio-televiziunilor WDR si NDR si cotidianului Suddeutsche Zeitung.

In ziua prabusirii Malaysia Airlines, "trei aparate ale Lufthansa au survolat de asemenea zona, unul dintre ele cu doar 20 de minute inaintea zborului MH17", subliniaza SZ, intr-un articol publicat luni.

"In mod normal, companiile aeriene ar fi trebuit sa fie informate imediat in cazul schimbarii situatiei in materie de securitate (...) Or, acest lucru s-a intamplat doar dupa prabusirea MH17", scrie ziarul german.

Ucraina si Statele Unite afirma ca avionul a fost doborat de o racheta sol-aer furnizata de Moscova separatistilor pro-rusi. Rusia neaga si acuza fortele ucrainene.

Autoritatile olandeze sunt insarcinate cu ancheta privind cauzele accidentului si ancheta penala privind responsabilitatea catastrofei.























VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

3280 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Chiar daca spunea (Luni, 27 aprilie 2015, 11:33)

    miss saloane [utilizator]

    Tot ce ar fi facut era o recomandare. Berlinul nu are puterea de a decide inchiderea spatiului aerian al unei terte tari. In plus compania aeriana, ca sa reduca un pic consumul de combustibil, ar fi ales aceeasi ruta. Daca erau responsabili compania alegea alta ruta de la inceperea conflictului. Pur si simplu nu se survoleaza o tara in razboi. Ucrainienii puteau alege sa isi inchida spatiul propriu de asemenea de la inceperea bombardamentelor mai ales dupa ce mai fusesera doborate avioane (militare, la altitudine mai mica).
    • +3 (5 voturi)    
      ma indoiesc (Luni, 27 aprilie 2015, 12:01)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

      Nu este vorba doar de costul combustibilului acolo. Exista niste asigurari la mijloc, iar asiguratorii vor refuza sa acopere riscurile calatoriei prin zona respectiva la acelasi pret, a.i. costul poate deveni prohibitiv. In plus, daca o companie aviatica civila alege sa survoleze o zona declarata periculoasa de autoritatile aeronautice, atunci lovitura de imagine poate fi dura.
      Asta nu diminueaza cu nimic responsabilitatea Rusiei sau Ukrainei in prabusirea avionului civil.
  • 0 (0 voturi)    
    In realitate (Luni, 27 aprilie 2015, 20:25)

    UpNext [utilizator]

    ...(cred ca aproape) toate companiile aeriene care aveau culoar peste zona de conflict erau constiente de riscurile specifice, in perioada imediat premergatoare tragicului eveniment. Doar nu este primul conflict in lume de acest tip in perioada moderna>actuala!

    Mai cred insa si in cupiditatea actionariatelor acestor companii, care si-au asumat "pe barba lor" aceste riscuri anticipabile si chiar cunoscute, mizand eventual pe noroc, gratia divina sau grija combatantilor.

    Germania a deschis o noua directie in ancheta, care sugereaza o "complicitate morala" la aceasta tragedie. Nu ma gandesc la un "aranjament" tip 9/11.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version