O noua amenintare de securitate privind avioanele din Statele Unite: Hackerii ar putea prelua controlul aeronavelor

de A.C.     HotNews.ro
Joi, 16 aprilie 2015, 14:32 Actualitate | Internaţional

Cum pot prelua hackerii controlul avioanelor
Foto: MorgueFile.com
Sistemele wireless folosite de pasageri in avioane ar putea fi folosite de hackeri pentru a prelua controlul asupra aeronavelor, a avertizat Biroul de audit al administratiei SUA, potrivit BBC. Raportul GAO precizeaza ca aceasta este una dintre amenintarile de securitate emergente, care nu este abordata in mod corespunzator.

Analiza vine in contextul in care traficul aerian este modernizat pentru a utiliza tehnologia prin satelit.

Cu toate acestea, Departamentul american pentru transport spune ca "este angajat in intarirea capacitatilor impotriva amenintarilor actuale".

Anchetatorii GAO au vorbit cu expertii in securitate cibernetica care au precizat ca programele de protectie impotriva hackerilor de la bord ar putea fi sparte daca sistemul de control al zborului si cel de divertisment folosesc acealasi routere si retele.

Un expert a explicat anchetatorilor ca "un virus sau un malware" de pe site-urile vizitate de pasageri ar putea oferi oportunitatea hackerilor de a planifica un atac cibernetic.

Michael Huerta de la Administratia Federala a Aviatiei, care supravegheaza spatiul aerian, a fost de acord cu constatarile GAO si a declarat ca a inceput sa lucreze cu experti in securitate pentru a face schimbarile necesare.

"Aceasta amenintare va continua sa evolueze si este o prioritate", a declarat Huerta.

"FAA trebuie sa se concentreze pe standardele de certificare ale aeronavelor care ar impiedica un terorist cu un laptop, din cabina sau de la sol, sa preia controlul avionului prin intermediul sistemului wireless pentru pasageri", a declarat congresmanul Peter DeFazio.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
2732 vizualizari
  • +13 (13 voturi)    
    Securitate (Joi, 16 aprilie 2015, 14:48)

    Close [utilizator]

    Mi s-ar parea o imbecilitate crasa daca aparatura de zbor ar comunica prin aceleasi echipamente ca cele prin care browsuieste porn orice pasager.

    Sistemele vitale si avionica ar trebui separate de orice alta retea "publica".
    • +4 (4 voturi)    
      Absolut corect (Joi, 16 aprilie 2015, 15:03)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Close

      Dar mai exista inca o problema, chiar daca aparatele in sine sunt diferite: daca iesirea se face prin aceeasi antena. Numarul de antene pe pe spinarea avionului e limitat si daca se foloseste aceeasi antena si aceleasi frecvente atunci e problematic.

      A fost postat pe net cu ceva vreme in urma un filmulet in care un elicopter TV zbura ca sa filmeze un incident pe strada (nu mai stiu exact ce). Pe film in surdina se aude o gajaiala fina (captata de aparatura performanta TV de la bord). Cineva si-a dat seama ca de fapt e zgomotul (interferenta) produsa de echipamentele de navigatie (GPS) si a inceput sa proceseze gajaiala (coloana sonora). Ce a reusit? A reusit sa reconstruiasca perfect traiectoria elicopterului in zbor (coordonatele fiind inregistrate in coloana sonora a filmului ca zgomot).

      Iata un exemplu de echipamente diferite insa care interfera intr-un singur punct ceea ce poate face ca datele sa curga dintr-unul in altul. In acest caz din sistemul de navigatie in sistemul TV (in acest sens). Problema ar fi fost fireste dac ar putea curge si invers, de exemplu un program care poate emite semnal ce poate fi preluat ca zgomot de sistemul de navigatie, facand pozitionarea mai dificila sau imposibila.
    • +3 (3 voturi)    
      Iata si articolul sursa (Joi, 16 aprilie 2015, 15:04)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Close

      http://goo.gl/yBStRn
    • +1 (1 vot)    
      Din păcate asta e (Joi, 16 aprilie 2015, 16:12)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Close

      La noile avioane Boeing 787 și Airbus A350 și A380 au același BUS pentru "entertainment" și avionică. Au doar un firewall (sau cel puțin aveau, nu știu dacă au schimbat ceva).

      Cât despre partea cu bruiatul GPS-ului nu trebuie să intri în rețea să o faci. Iar elicopterul ăla din articol doar își trimitea poziția nu era pe internet.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu e vorba de internet (Joi, 16 aprilie 2015, 18:17)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Ci de faptul ca semnalul (chiar la nivel fizic) poate curge dintr-un sistem in altul, chiar daca cele doua nu sunt legate cumva. Canalul radio este ca si unul cu fir doar ca nu vezi firul.
        • +1 (1 vot)    
          Totusi (Vineri, 17 aprilie 2015, 10:03)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          Aia era o baliză care trimitea coordonatele luate de pe GPS. Este simplu unidirecțional.
  • -8 (8 voturi)    
    V-a prostit de tot Hollywod-ul... (Joi, 16 aprilie 2015, 15:14)

    IancuJianu [utilizator]

    Chiar "puneti botul" la poante din astea....
    • +3 (3 voturi)    
      Stimate domn (Joi, 16 aprilie 2015, 18:21)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      Iranienii au reusit sa "fure" o drona americana zburand alaturi de ea si "falsificand" semnalul GPS. Practic drona credea ca se afla altundeva. (incidentul RQ-170)

      Avioanele acestea moderne se conduc prin unde (radio sau electrice) iar fizica ne spune ca se propaga intr-un canal. Modificand undele sau canalul in sine poti altera sistemul de comanda. Alterarile se pot face direct sau indirect.

      Faptul ca Dvs nu stiti sau nu vreti sa luati in considerare aceste lucruri va priveste doar pe Dvs insa nu si pe restul.
  • +1 (1 vot)    
    mai grav (Joi, 16 aprilie 2015, 19:07)

    giigi [utilizator]

    O parte din avioanele comerciale construite de Boeing au instalate un sistem hardware/software de remote-control, pentru a evita evenimente gen 9/11 (au fost instalate dupa) pentru preluarea comenzilor aparatului de la distanta. Sistemul este neintreruptibil (prioritar fata de piloti).
    Sistemul este citat ca posibila cauza a disparitiei MH370:
    http://21stcenturywire.com/2014/08/07/flight-control-boeings-uninterruptible-autopilot-system-drones-remote-hijacking/


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri