VIDEO Minciuna a aparatului rus de propaganda, demontata de BBC: Stirea despre fetita de zece ani ucisa de ucraineni in Donetsk este inventata

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 9 aprilie 2015, 13:25 Actualitate | Internaţional

Propaganda rusa, demontata de BBC
Foto: Captura YouTube
Televiziunile rusesti au difuzat recent o stire potrivit careia o fetita de zece ani a fost ucisa in Donetsk in urma unui bombardament al armatei ucrainene. O reportera BBC a mers pe teren in incercarea de a verifica veridicitatea informatiei. A descoperit ca toata povestea este pur si simplu inventata.

In estul rebel, televiziunile ucrainene sunt bruiate, iar populatia primeste informatii exclusiv de la mass media ruseasca.

Reporterii BBC Natalia Antelava si Abdujalil Abdurasulov s-a deplasat in cartierul in care ar fi avut loc tragedia. Nimeni nu stia nimic. Nici macar cei de la morga nu stiau nimic.

Ziarista a profitat de o deplasare organizata de rebeli la care participau multi ziaristi rusi, pentru a obtine informatii.

Dialogul cu ziaristii rusi este halucinant: acestia afirma ca fata nu exista.

"Cum asa? Doar ati transmis", spune reportera BBC.

"A trebuit sa transmitem", raspund acestia.

BBC a intrebat trei televiziuni rusesti care au transmis stirea ce dovezi au. Una singura, NTV, a raspuns, afirmand ca a citat purtatori de cuvant ai rebelilor.











8643 vizualizari
  • +35 (37 voturi)    
    Rusii mint - asta e o surpriza? (Joi, 9 aprilie 2015, 13:31)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Ce era sa faca Putin? Sa recunoasca faptul ca a fost prea prost sa faca reforme?

    Normal ca mint, daca ai introduce adevarul in cultura ruso-putinista toate institutiile statului s-ar prabusi.
    • +27 (27 voturi)    
      minciuna e politica de stat (Joi, 9 aprilie 2015, 13:44)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      face parte din doctrina leninista si stalinista, acum promotorii dughin si phutin sunt in plin avant de a converti si alti mincionosi la doctrina mujica...din pacate si in Romania avem mincinosi in politica..a se vedea minciuna cu contractual Bechtel pierdut
      • +19 (19 voturi)    
        Contractul (Joi, 9 aprilie 2015, 13:53)

        Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        e doar varful aisbergului minciunilor si coruptiei in tara.

        Mai e si KazMunaiGas, carora Ponta le-a dat sute de milioane de dolari pe gratis, preturi preferentiale pentru gaz la InterAgro, furtul de spitale care trec de la stat la privat, de fapt toate privatizarile care s-au facut etc.

        Lista e lunga.
    • +16 (18 voturi)    
      COMPLETARE (Joi, 9 aprilie 2015, 13:50)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      atacul asupa avionului malaezian...asteptam sa il revendice Phutin ...insa cred ca astept degeaba
    • -14 (22 voturi)    
      Toti mint (Joi, 9 aprilie 2015, 14:19)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      Crezi ca stirile pe care le primesti tu nu sunt la fel de distorsionate? Propaganda e o arma folosita de toate tarile de cand e lumea. Si totul se accentueaza atunci cand esti in situatie de conflict.

      Dar nu te pacali cu gandul ca tu afli adevarul de pe internet sau mai stiu eu unde. Daca nu lucrezi in "servicii" sau anumite ministere nu o sa afli niciodata adevarul. Sau o sa il afli peste zeci de ani cand toti cei implicati sunt de mult timp in pamant.
      • +11 (11 voturi)    
        Moscova minte in stil mongol de stepa (Joi, 9 aprilie 2015, 15:45)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Close

        Cum a spus Patton, niste mujici cu aere de domni...doar aere, si alea puturoase.
        • -3 (3 voturi)    
          Te rog (Joi, 9 aprilie 2015, 19:38)

          Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Nu-mi mai pune vorbe in gura! Eu n-am spus asa ceva!
        • 0 (0 voturi)    
          Patton (Marţi, 14 aprilie 2015, 11:34)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Tot Patton v-a invatat ca daca cineva nu e de acord cu voi inseamna ca e un idiot?

          Uneori constat iar ca ignoranta e cam la fel de mare pe ambele parti ale baricadei. Ca acum cand unii oameni inca mai cred ca doar rusii mint la TV.

          Scurta minte aveti. Daca pana si niste canale (in adevaratul sens al cuvantului) ca Antenele dadeau pe post ce vroiau si cum vroiau inca mai aveti speranta ca aia mari, cu interese infinit mai mari decat puteti voi sa numarati, o sa joace corect? Nu conteaza pe ce parte a gardului esti, daca vrei sa lupti vei lupta si cu armele celuilalt.

          Si asta e valabil oriunde. De-asta aia care aleg sa lupte doar cu ignoranta si votul in jos pierd mereu. ;)
      • +10 (12 voturi)    
        putin a strans de gat presa (Joi, 9 aprilie 2015, 15:51)

        Irizat [anonim] i-a raspuns lui Close

        Presa este libera in Occident. Chiar daca toti mint (dar nu este asa pt. asta inseamna ca si tu minti :)), NU MINT TOTI LA FEL. Au interese diferite, trag unii in altii, ceea ce permite aflarea adevarului pt. cineva care foloseste mai multe surse de informare.
        Avantajul pietei libere si al concurentei - in cazul de fata al presei.
        • 0 (0 voturi)    
          Presa e libera (Marţi, 14 aprilie 2015, 16:23)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

          Dar asta e o sabie cu 2 taisuri. E libera sa te manipuleze cum vrea. Crezi ca in America Fox nu e un fel de Antena?

          Stii cum prezenta Antena alegerile din Paris? Filma un colt pustiu de strada si spuneau ca lumea nu voteaza in timp ce in spatele lor oamenii stateau la cozi de kilometri.

          Asta e libertatea si in vest. Si daca in Germania sau in tarile nordice mai ai sanse sa vezi jurnalism de calitate, cu cat te duci mai la vest, pana in SUA, calitatea per total scade pentru ca se inunda piata cu oameni "liberi" sa spuna ce vor, sa minta cum vor sub acoperirea "jurnalismului".

          Asa ca pe de-o parte ai jurnalismul tinut in catuse si fortat sa spuna "ce trebuie" si pe partea cealalta ai o piata inundata de jurnalisti care sunt platiti sa spuna "ce trebuie". Rezultatul final e acelasi: vocile pertinente se pierd in spatele unui baraj de baliverne ridicat de cei cu putere si bani, deci si interese mari.
      • +12 (12 voturi)    
        baby (Joi, 9 aprilie 2015, 16:34)

        hollow [utilizator] i-a raspuns lui Close

        Nu stiu daca esti la curent altfel decat prin propriile prejudecati, dar presa in vest are, in general, o traditie indelungata si, cu mici exceptii care confirma regula, tinde sa-si verifice sursele si sa fie echidistanta. Reporterii nu primesc ordine, iar concurenta libera intre publicatii si televiziuni face ca aproape orice incident in care cineva la nivel inalt ar dori sa musamalizeze sau sa minta sa fie raportat imediat in alta parte si sa se transforme intr-un scandal. Pana si grozavii gen tortura detinutilor din Abu Ghraib au fost dezvaluite tot de presa lor.
        Deci mai subtirel cu echivalentele morale, o presa aservita dintr-o tara totalitara de factor si cu economie dominata de stat, precum Rusia, nu poate aparea nici macar pe aceeasi pagina de dictionar cu cea din Occident, cu toate defectele ei.
        • -1 (3 voturi)    
          mie (Vineri, 10 aprilie 2015, 0:03)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui hollow

          nu mi se par deloc grozavii tratamentele aplicate detinutilor de la abu ghraib, ci doar ceva normal tinind cont de cine erau aia. Iar de musamalizat incidente la ''nivel inalt'', nici o grija, tac ca pestii cind e vorba de un politician stingist. Asa ca sa nu exageram cu echidistanta presei ''progresiste''
          din occident.
          • 0 (0 voturi)    
            detinuti (Vineri, 10 aprilie 2015, 13:01)

            hollow [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            Confunzi Abu Ghraib cu Guantanamo. Abu Ghraib a fost inchisoarea din Irak in care au fost batjocoriti si torturati oameni, irakieni de rand, care, multi dintre ei, nu fusesera condamnati si, de multe ori, nu aveau alta vina decat faptul ca fusesera prinsi afara dupa curfew. Au fost torturati, violati si omorati de catre soldatii care ii pazeau - soldati care ulterior au fost condamnati la ani grei de inchisoare. Deci nu doar opinia publica a considerat ca a fost o grozavie si deloc "normal" cum spui, ci si niste judecatori. Daca tot ti se pare normal, probabil nu prea avem cum sa purtam o conversatie rationala, asa ca nici n-o sa adresez cea de-a doua afirmatie, o marota obisnuita.
            • 0 (0 voturi)    
              nu (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 20:16)

              baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui hollow

              confund nimic, pentru mine toti musulmanii sint la fel. Iar in ce priveste presa neomarxista, vad ca nu ai nimic de zis.
              Ramine cum am stabilit.
  • +22 (26 voturi)    
    2015 (Joi, 9 aprilie 2015, 13:52)

    Klaus_CT [utilizator]

    Am o veste MARE pentru rusi, pentru media pro rusa, pentru postacii pro rusi, trolii obositi ai Rusiei, in fine, pentru toata suflarea pro rusa:
    Suntem in 2015! Orice informatie este la un clic distanta, minciunile astea vor tine nu la noi, ci la rusii ce nu au acces decat la un singur canal informational, anume cel al puterii de la Kremlin.
    Este injositor ce faceti!
    • +14 (14 voturi)    
      Subscriu (Joi, 9 aprilie 2015, 14:14)

      PaulAtreides [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_CT

      Foarte corect spus!
      Din nefericire pentru ei folosesc aceleasi metode si texte invechite cu care suntem obisnuiti de pe vremea comunismului.
      F..k off Putin!
    • +14 (16 voturi)    
      ... (Joi, 9 aprilie 2015, 14:30)

      Orizont [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_CT

      or sa apara in citeva minute, cred ca au fost in pauza de masa, pot sa si iti spun cam ce or sa posteze...or sa arate cu degetul spre americani si spre UE. Ei nu au alta cale de a apara Putin/Rusia decit prin a ataca pe americani si occidentali.
  • +10 (12 voturi)    
    Irelevant. (Joi, 9 aprilie 2015, 14:05)

    Andradda [utilizator]

    Dezmintirea stirii respective are efect doar in randul cetatenilor europeni, nicidecum in randul populatiei ruse.
    Cati rusi au acces la stirile BBC atata vreme cat cenzura impusa de propaganda lui Putin e, de ani de zile, la cote maxime?
    Cand Putin isi porneste masinaria de propaganda, absolut nimeni nu-i poate face fata, pe teritoriul Rusiei. Iar pt Putin nu conteaza nici adevarul si nici ceea ce publica BBC sau CNN. Pt putin conteaza doar ceea ce cred rusii.
  • +10 (12 voturi)    
    Sa nu ne grabim (Joi, 9 aprilie 2015, 14:35)

    sile [anonim]

    Sa asteptam sa vina mazeta sa ne lamureasca daca stirea asta a fost difuzata la presiunea lui Basescu. Sau poate americanii au fortat difuzarea ca sa puna Rusia intr-o lumina proasta. Chiar sunt curios care-s directivele.
    • +8 (8 voturi)    
      Mazeta se pare ca a ajuns sef de sala (Joi, 9 aprilie 2015, 17:12)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui sile

      Mai probabil pontanica si cu potaica o sa apara si-o sa toarne niste goange ca e facatura capitalista, ca imperialism ca Nato ameninta Mujicia care trebuie sa se apere prin anexarea tuturor zonelor de la granita Nato...sau prin crearea zonelor tampon populate peste noapte cu cioloveci verzi.
  • +12 (14 voturi)    
    da (Joi, 9 aprilie 2015, 15:04)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    e ca radio erevan, este adevarat ca o fetita a fost ucisa de catre ucrainieni? Da, e adevarat, dar nu este vorba despre o fetita, ci despre o ditamai rusoaica, si nu a fost ucisa, ci a fost platita pentru serviciile sexuale aduse trupelor ruse.
  • +19 (19 voturi)    
    daca dai unui om slab un drog sau otrava (Joi, 9 aprilie 2015, 15:05)

    cip [anonim]

    curand respectivul o sa o caute si o sa si-o ia singur fara sa il mai rogi

    In RO avem experienta A3, spalarea de creier chiar functioneaza, Exista un moment "of no return" dincolo de care orice argument logic i s-ar aduce intoxicatului cu ura, logica nu mai conteaza. Dupa aia se duce singur si se alimenteaza. De obicei se bazeaza pe faptul ca auzi o stire care iti induce ura din mai multe surse + aduci si un martor ocular inventat + parerea unui om de rand.

    Long story short: Putin vrea in istorie. Poporul rus destept ca o stana de oi. Putin vrea razboi ca nu plateste el - stana il plateste. Stana la inceput nu vrea. Putin le da zilnic lingurita de nationalism, ura si inventii. Stana vrea razboi. Stana crede ca razboiul e gratis. Stana nu stie ca poate sa si moara. Insa Putin mult mai puternic. Desi generatia actuala de oi e acum deja sacrificata. Garantat o sa ii fie mai rau.

    Asa s-a intamplat si in Germania in ww2. Si ei au fost intoxicati, facuti sa isi doreasca razboiul. Doar ca hitler le-a dat si paine pe langa otrava, aici putin le da rubla rupta in jumatate.

    Resursele financiare UE si US sunt mult mai mari, trebuie luata atentia de la toanele greciei platite cu sange ucrainean.Trebuie luate repede decizii - ex oricat cheltuie rusia, eu cheltuii de 4 ori mai mult sa zic la oameni adevarul si ca sa ii fac lui Putin viata grea la el acasa. Platesc pana si google ads daca e nevoie.

    P.S. - poate putin offtopic: Poate sa imi dea statul grec si gratis o excursie, eu nu o sa imi petrec niciodata concediul in grecia. Pentru ca orice ban cheltuit in grecia e un ban dat votului grec in favoarea rusiei pentru ridicarea sanctiunilor. E un ban dat glontului rus care varsa sange in ucraina. E un ban care ajuta rusia sa ocupe ucraina si sa fie vecina cu romania. E un ban care ajuta financiar rusia sa mentina invazia in transnistria.
  • +1 (5 voturi)    
    Propaganda (Joi, 9 aprilie 2015, 19:40)

    Taras Bulba [utilizator]

    Asta da, intr-adevar, e propaganda.

    Intrebarea mea este: ce e mai grav, ca posturile de televiziune sa minta sau sa inventeze stiri (NTV, Antena 3, etc.) sau ca sefii de stat si de guvern sa mearga in plenul ONU si sa minta pe fata cu privire la "armele de distrugere in masa" pe care unii le-ar avea?
  • +2 (4 voturi)    
    cred ca le-a dat pauza de Paste (Joi, 9 aprilie 2015, 20:14)

    yuy [anonim]

    Postacilor din Moscova ;))
    Nimeni nimeni sa ne "explice" adevarul ?!?
  • +3 (3 voturi)    
    AU DISPARUT TROLII LUI putinica (Joi, 9 aprilie 2015, 22:25)

    arheopterix [utilizator]

    Nu-mi vine sa cred ! Nici unu , nici de saminta . Imi trec doua explicatii prin cap . ! Dughin i-a convocat la o pasca cu votca si pentru ca n-avea bani de prima de paste , a pus alcool metilic in loc de votca .2 in fata salariilor reduse la 1/2 (cursul rublei ) trolii au avut o criza de constiinta si au devenit patrioti . E prea frumos ! De altfel RO nu crede in lacrimile lor de crocodili .


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică