Franta interzice dispozitivul "maini libere" (handsfree) la volan pentru a limita numarul de accidente rutiere

de Red. Stiri     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 10:29 Actualitate | Internaţional

Cresterea numarului de accidente rutiere cu victime in 2014 (pentru prima oara in ultimii 12 ani) a determinat autoritatile franceze sa ia masuri noi pentru cresterea sigurantei. Ministrul de Interne a anuntat ca utilizarea dispozitivelor maini libere cu fir (handsfree) la volan va fi interzisa din iunie, pe motiv ca utilizarea castilor impiedica soferii sa auda zgomotele strazii, potrivit Le Figaro.

Va fi permisa doar utilizarea dispozitivelor maini libere cu bluetooth, fara fir.

Din acelasi plan face parte limitarea vitezei la 80 km/ora in loc de 90 km/ora pe anumite drumuri nationale, precum si cresterea amenzilor de la 35 de euro la 135 de euro pentru stationarea masinilor pe pistele pietonale si pe pistele de biciclete. In plus, alcoolemia permisa pentru soferii incepatori (maximum trei ani de la primirea permisului auto) va fi mai scazuta.










6645 vizualizari
  • +20 (22 voturi)    
    idee buna (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 10:00)

    dadan [utilizator]

    ar fi fortat sa spunem ca si la noi ar fi bune asemenea modificari insa din pacate nici regulile de baza nu sunt respectate - peste jumatate din soferi (daca nu mai mult) stau cu telefoanele lipite de ureche, asta in situatia in care marea majoritate a masinilor necesita doua maini pentru condus, adica sunt foarte putine cu cutie automata....am vazut atatea metode ciudate de a manui cu aceiasi mana volanul, schimbatorul si semnalizatorul(cealalta fiind ocupata cu telefonul) incat ma ingrozesc ce se poate intampla in trafic... si din pacate se cam intampla des...
  • +5 (7 voturi)    
    idee buna (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 10:00)

    dadan [utilizator]

    ar fi fortat sa spunem ca si la noi ar fi bune asemenea modificari insa din pacate nici regulile de baza nu sunt respectate - peste jumatate din soferi (daca nu mai mult) stau cu telefoanele lipite de ureche, asta in situatia in care marea majoritate a masinilor necesita doua maini pentru condus, adica sunt foarte putine cu cutie automata....am vazut atatea metode ciudate de a manui cu aceiasi mana volanul, schimbatorul si semnalizatorul(cealalta fiind ocupata cu telefonul) incat ma ingrozesc ce se poate intampla in trafic... si din pacate se cam intampla des...
  • -16 (22 voturi)    
    cine la platit (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 10:52)

    gopo111 [utilizator]

    pe ala pt ca sa interzica casca cu fir pt bluetooth? are si el un sponsor in spate?
    • +16 (16 voturi)    
      ! (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 11:54)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui gopo111

      "la platit"? Omul cu cat e mai putin educat, e mai negativist! Eu nu cred ca decizia are sponsori, ci morti in spate!
      • +1 (1 vot)    
        am folosit (Duminică, 5 aprilie 2015, 12:31)

        gopo111 [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        amindoua dispozitive , si cu fir si cu bluetooth, nu e nici o diferenta, e vorba de oameni in primul rind, si pun pariu ca nu mor din cauza acestei banale casti, cei mai multi mor din cauza textului la volan, deci ramin la parerea ca cineva e in spatele acestei legi sau ce o fii
  • +16 (22 voturi)    
    Of of of (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 11:16)

    V. Veroiu [utilizator]

    Sper ca e tradus gresit. Daca ministrul francez crede ca niste casti fara fir (fie ele BT sau ce alta tehnologie vrea el) te fac sa auzi strada mai bine decat castile cu fir, atunci este ca la Radio Yerevan.

    Cred si sper sa fie vorba despre dispozitivele fara fir, BT, FARA CASTI, adica cu speaker. Atunci da, auzi strada.
    • +5 (5 voturi)    
      Se permite a fi intr-o ureche (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 11:02)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Sunt permise dispozitivele Bluetooth agatate de o ureche.
      • +3 (3 voturi)    
        traducerea lasa de dorit.. (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 23:51)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui codo

        se accepta doar dispozitive bluetooth care acopera o singura ureche (sau deloc.. daca legi telefonul la sistemul audio al masinii).

        ideea politistilor francezi nu este chiar atat de rea pe cat pare. un "hands-free" cu fir, chiar daca e pt o singura ureche, implica deseori mai multe actiuni atunci cand raspunzi/inchizi si riscul de a te incurca in fir, oricat de mic, este suficient ca sa te transforme intr-un pericol pe sosea.
    • +1 (5 voturi)    
      In mod cert (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 12:58)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Are dreptate
      Mai ales daca acele casti BT sint stereo :)
      Vai si amar
      si mai ziceam ca doar politicienii nostri sint asa cum sint
      Sigur a primit o spaga
  • 0 (18 voturi)    
    Inca ceva (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 11:18)

    V. Veroiu [utilizator]

    Eu la mine in masina abia aud strada de zgomotul motorului. Sunt curios daca in Franta va trebui sa dau motorul jos de pe masina. Masina nu e puternica si e veche si face zgomot, eu ce sa-i fac?
    • +11 (11 voturi)    
      -) (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 10:53)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Nu dai motorul jos, dar nici la telefon nu raspunzi ca nu are rost: oricum nu auzi ce spune celalalt.
      • +1 (7 voturi)    
        Telefonul il opresc (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 13:24)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui codo

        Atunci cand conduc. Iar navigatia e cu ecranul stins pt ca conduc, navighez, comunic, strict in aceasta ordine "de aur".
        • -1 (1 vot)    
          daca (Duminică, 5 aprilie 2015, 1:53)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          ai masina cu navigatie inseamna ca nu e chiar asa de veche. Iar daca ecranul e stins, cum mai navighezi. Te-am prins.
    • 0 (2 voturi)    
      ce (Duminică, 5 aprilie 2015, 1:51)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      sa faci? Sa schimbi esapamentul, ca ala vechi e plin de gauri si rugina si sa mergi la un orelist sa-ti puna aspiratorul de urechi. Vei avea ulterior un auz de soarece, atit ca finete cit si ca selectivitate. Orice soapta ti se va parea un racnet, dar ce mai
      conteaza.
  • +9 (13 voturi)    
    Si la ceilalti (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 11:44)

    The Special One [utilizator]

    E plina europa de vest de pietoni si biciclisti cu Beats pe cap. Aia nu aud nimic, nici masina nici daca claxsonezi :-). Is in lumea lor.
    • -1 (5 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 23:54)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui The Special One

      singura diferenta, semnificativa as zic eu, e ca daca te loveste un pieton sau biciclist cu castile pe urechi.. vei supravietui.. cu atat mai mult daca tu esti cel inconjurat de 1-2 tone de metal, eliminand pe teava de esapament un "cocktail" care te-ar ucide in 2 minute daca nu ar fi diluat de aerul pe care il respira si cei din jur...
  • +2 (12 voturi)    
    Toate disp handsfree trebuie interzise (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 12:18)

    Rational1 [utilizator]

    Problema cea mai mare e alta: vorbind, mai ales in cazul unor conversatii importante, soferul e absorbit de conversatie. Cu alte cuvinte, orice conversatie - nu numai la telefon - duce la distragerea atentiei, ingustarea campului vizual, reducerea sensibilitatii la alti stimuli si scaderea timpului de raspuns la acei stimuli. Prin urmare, ar trebui interzis complet vorbitul la telefon, indiferent ca se utilizeaza sau nu handsfree.
    • +4 (6 voturi)    
      corect! (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 13:00)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui Rational1

      nu o mana lipsa de pe volan (daca mananci sau fumezi in masina tot cu o mana conduci) sau castile stereo sunt factori favorizanti si ci pur si simplu vorbitul la telefon.
      pe un drum extraurban am mers in spatele unei masini cu 60 km/h pt ca soferul vorbea la telefon, era drum extraurban, nu trebuia sa schimbe vitezele, nu trebuia sa fie atent la pietoni dar tot mergea incet, doar pt ca vb la telefon
    • 0 (10 voturi)    
      Atunci (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 13:37)

      Sebip [utilizator] i-a raspuns lui Rational1

      Atunci ar trebui interzis să vorbești și cu ceilalți pasageri, să aprinzi radioul... Miile lor de radare fixe nu mai produc cât vor ei și așa mai inventează legi.
      • +1 (1 vot)    
        Soferul trebuie sa evite orice conversatii (Duminică, 5 aprilie 2015, 23:37)

        Rational1 [utilizator] i-a raspuns lui Sebip

        Asa e: conversatiile, indiferent de mijlocul prin care se realizeaza, au aceleasi efecte descrise de mine mai sus, cu mentiunea ca tinerea telefonului cu o mana sau cu gatul amplifica si mai mult distragerea atentiei de la sofat. Prin urmare, toate conversatiile la volan trebuie evitate.
        Stiu intr-un orasel de 12.000 de locuitori doua accidente mortale (cu 4 morti) pt ca soferii vorbeau cu pasagerul din dreapta in momentul trecerii caii ferate.
  • +7 (7 voturi)    
    Politia romana (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 14:58)

    Alfabetix [utilizator]

    e cea mai relaxata din Europa, nu are nici o treaba cu soferii care vorbesc la telefon fara casca! Aici soferului roman i se corecteaza doar doua greseli: viteza cu radarul si trecutul pe rosu daca e politaiul prezent.
    In rest e vestul salbatic.
    • +3 (3 voturi)    
      sa (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 22:04)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      fiu eu sanatos de cite ori am vazut politisti conducind si vorbind la telefon, cu el la ureche, fara casti, fara nimic, si fara jena, in masina politiei.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version