Directorul general al BBC, amenintat cu moartea dupa ce a renuntat la colaborarea cu Jeremy Clarkson, realizatorul Top Gear

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 29 martie 2015, 14:38 Actualitate | Internaţional

Jeremy Clarkson
Foto: Captura Youtube.com
​Tony Hall, directorul general al BBC, a primit amenintari cu moartea, printr-un e-mail, dupa ce, miercuri, a anuntat ca va renunta la colaborarea cu Jeremy Clarkson, starul show-ului "Top Gear", care a fost suspendat pe 10 martie ca urmare a unei dispute violente cu un producator, potrivit Mediafax. Radiodifuzorul public britanic (BBC) a anuntat, miercuri, ca va renunta la colaborarea cu Jeremy Clarkson, starul show-ului "Top Gear", care a fost suspendat pe 10 martie, ca urmare a unei dispute violente a acestuia cu un producator.

Contractul lui Jeremy Clarkson cu BBC nu va fi reînnoit, a declarat atunci Tony Hall, directorul general al corporaţiei de media britanice. Tony Hall a spus că nu a luat cu uşurinţă această decizie, precizând însă că "a fost depăşită o limită" şi acest lucru nu poate fi "trecut cu vederea".

Potrivit materialului publicat pe bbc.com, radiodifuzorul public britanic are o serie de reguli stricte privind modul în care trebuie să se comporte angajaţii săi, iar agresivitatea verbală şi violenţa fizică nu este permisă pentru niciunul dintre membrii staff-ului său.

În acelaşi material se mai spune că Jeremy Clarkson este unul dintre starurile BBC foarte apreciate de telespectatori, iar corporaţia chiar nu a dorit să renunţe la colaborarea cu acesta, însă Clarkson primise deja - înainte de altercaţia cu producătorul Oisin Tymon, care a dus la suspendarea sa - un avertisment final privind comportamentul său.

După anunţarea acestei decizii, Tony Hall a primit un e-mail în care era ameninţat cu moartea, iar, în prezent, poliţia metropolitană din Londra face investigaţii în legătură cu această situaţie.

De asemenea, agenţi de pază sunt prezenţi 24 de ore din 24 la locuinţa lui Hall şi a soţiei sale, din Oxfordshire, pentru a le oferi protecţie.

"Nu dorim să comentăm despre problemele de securitate", a declarat un purtător de cuvânt al BBC.

În schimb, un purtător de cuvânt al poliţiei a precizat că autorităţile din Westminster investighează un caz de ameninţare cu moartea, care le-a fost adus la cunoştinţă miercuri, 25 martie.

"Cercetările continuă. Nicio arestare nu a fost făcută", a mai spus acesta.

Peste un milion de persoane au semnat o petiţie prin care se cere ca Jeremy Clarkson să fie readus în show-ul "Top Gear".

Potrivit bbc.com, este de aşteptat ca show-ul "Top Gear", unul dintre cele mai apreciate şi populare programe difuzate în Marea Britanie, la televiziunea BBC Two, să continue şi fără Jeremy Clarkson.

Nu a fost încă stabilit dacă James May şi Richard Hammond, coprezentatori ai "Top Gear" alături de Jeremy Clarkson, vor continua să realizeze această emisiune. La fel ca şi în cazul lui Clarkson, contractele lui James May şi Richard Hammond cu BBC s-au încheiat şi trebuie renegociate.

Între timp, unul dintre potenţialii înlocuitori ai lui Jeremy Clarkson, Chris Evans, a negat speculaţiile apărute în presa britanică în acest sens.

Pe de altă parte, potrivit bbc.com, este de aşteptat ca pentru Jeremy Clarkson să fie declanşat un adevărat război al ofertelor din partea altor televiziuni, având în vedere că acesta nu mai este sub un contract cu BBC.

Lansat în 1977, show-ul "Top Gear" a început să fie difuzat în actualul format în anul 2002. "Top Gear" este unul dintre cele mai profitabile programe ale BBC, aducând venituri de aproximativ 50 de milioane de lire sterline pe an radiodifuzorului public britanic.

"Top Gear" are o audienţă de aproximativ 350 de milioane de telespectatori la nivel mondial şi are 3 milioane de abonaţi la canalul dedicat pe platforma YouTube. Totodată, revista Top Gear are un tiraj de 1,7 milioane de copii la nivel mondial.

Jeremy Clarkson a fost suspendat pe 10 martie de la cârma emisiunii "Top Gear", după ce a fost acuzat că l-ar fi lovit cu pumnul pe Oisin Tymon, un membru al echipei de producţie. Totodată, BBC a anunţat la momentul respectiv că a demarat o anchetă în legătură cu acest incident, deşi Tymon nu a făcut o plângere oficială în acest caz.

Publicaţia britanică The Telegraph a anunţat, miercuri dimineaţă, că ancheta s-a încheiat, iar Jeremy Clarkson a fost găsit vinovat pentru faptul că l-a atacat pe Oisin Tymon.

The Telegraph a mai relatat că, în urma anchetei interne derulate de BBC, s-a ajuns la concluzia că Jeremy Clarkson a fost implicat într-o confruntare fizică cu respectivul producător, după aproximativ 20 de minute în care cei doi s-au certat.

Altercaţia s-ar fi iscat după ce Jeremy Clarkson ar fi fost informat, după o zi de filmare, că nu poate să mănânce friptură cu cartofi prăjiţi din cauză că bucătăria hotelului în care era cazată echipa "Top Gear" era închisă.

Jeremy Clarkson, în vârstă de 54 de ani, este celebru pentru remarcile sale explicite şi atitudinea acerbă împotriva conceptului de "corectitudine politică".

Anul trecut, Jeremy Clarkson a primit un avertisment final din partea BBC, după ce a fost acuzat că a folosit o expresie rasistă în timp ce filma un episod din emisiunea "Top Gear". Acel incident a fost cel mai recent dintr-o serie mai lungă de momente controversate - intens comentate şi criticate - în care a fost implicat starul britanic.

După suspendarea lui Jeremy Clarkson, emisiunea "Top Gear" nu a mai fost difuzată de BBC, în Marea Britanie. La rândul lor, Richard Hammond şi James May, coprezentatori ai "Top Gear", au refuzat să mai realizeze acest show fără Jeremy Clarkson. Totodată, o serie de show-uri live programate în Marea Britanie şi care se desfăşurau sub brandul "Top Gear" au fost anulate.

Pe de altă parte, radiodifuzorul public britanic ar putea avea pierderi estimate la 67 de milioane de lire sterline pe an dacă va renunţa definitiv la Jeremy Clarkson, după cum a relatat recent dailymail.co.uk.

BBC Worldwide, "braţul comercial" al corporaţiei BBC, câştigă o sumă estimată la 50 de milioane de lire sterline pe an din vânzarea drepturilor de difuzare ale show-ului "Top Gear", la nivel internaţional. Acest show este difuzat în 214 ţări din lume (inclusiv în România, n.r.).

În plus, BBC Worldwide câştigă milioane de lire sterline din revista Top Gear, care este editată de asemenea în mai multe ţări din lume, dar şi din show-uri live care folosesc brandul "Top Gear" şi care sunt realizate atât în Marea Britanie, cât şi în străinătate. Acestora li se adaugă vânzările de DVD-uri care folosesc de asemenea brandul "Top Gear".












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
4517 vizualizari
  • -3 (17 voturi)    
    Cui ii pasa de Clarkson? (Duminică, 29 martie 2015, 16:57)

    Procuratorul [utilizator]

    Emisiunea oricum era un pamflet si era departe de a da o parere obiectiva pe masinile evaluate. Exista emisiuni mult mai obiective, care fac comparatii tehnice si dezvaluie detalii relevante pentru cei ce o privesc. Schimbati canalul si trece.
    • +2 (6 voturi)    
      se vede ca nu o urmareai (Duminică, 29 martie 2015, 19:46)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui Procuratorul

      eu nu ma uitam neaparat pentru masini, ci pentru umorul britanic! Ca mine cred ca erau multi, vreo cateva sute de milioane.
    • +1 (3 voturi)    
      Era un show TV, mașinile erau doar pretextul (Luni, 30 martie 2015, 0:17)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Procuratorul

      Părerile obiective despre mașini nu le găsești în show-uri TV. Aici, englezii nu au un Badea și un Gâdea la care să se uite ca la sfintele moaște. Se uitau și ei la Top Gear pentru divertsmentul în sine, nu pentru mașini.
  • +2 (12 voturi)    
    adio top gear (Duminică, 29 martie 2015, 17:26)

    andimi [utilizator]

    E clar, s-a terminat! Fara Clarkson, chiar cu raminerea in echipa a celorlalti doi co-prezentatori, show-ul nu mai are nici un farmec. BBC-ul va pierde o gramada de bani, asta e clar. Exista o slaba speranta ca ceva asemanator va fi preluat de o televiziune concurenta, desi nu va mai fi la fel. Adio Top Gear!
    • -3 (3 voturi)    
      cei (Duminică, 29 martie 2015, 22:49)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      doi au spus clar ca nu ramin fara clarckson. Si se pare ca cearta cu producatorul a fost doar un pretext, clarckson a fost dat afara pentru ''razizm''. La bbc, un post unde 90% din angajati sint neomarxisti, gay militanti, etc, e mai important asa zisul ''razizm'' decit altele. Si la urma urmei nu le pasa, ca doar traiesc din banii statului, adica ai engelzilor care platesc, si nu putin, ca sa existe acest post ''progresist'', in fapt de un stingism dezgustator.
      • -2 (2 voturi)    
        Mda.... (Luni, 30 martie 2015, 12:01)

        vladf [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Daca BBC avea bani aducea pe unul ca Jason Statham sa filmeze, scenariu, glume, totul pus la punct, doar filma cateva ore pe saptamana si gata.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version