​Parlamentul german a votat taxa de autostrada. Soferii straini sunt cei mai afectati

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 27 martie 2015, 15:14 Actualitate | Internaţional

Bundestag-ul a aprobat o taxa de autostrada ce va ajunge la pana 130 de euro pe an din 2016, desi criticii initiativei spun ca aceasta este tintita catre strainii care tranziteaza tara si ar putea fi contrara legilor Uniunii Europene.

Soferii din alte tari vor putea cumpara abonamente pe termen scurt ce vor costa intre 5 euro (pentru 10 zile) si 30 de euro (pentru doua luni).

Soferii nemti vor trebui si ei sa plateasca taxa dar vor fi compensati cu o reducere corespunzatoare a actualelor taxe pe masini, o prevederii despre care criticii initiativei - atat din interiorul, cat si din afara actualei coalitii de guvernare- spun ca este contrara regulilor UE.

"Aceasta masura este conforma cu legile europene - toti sa fiti siguri de asta", a spus ministrul transporturilor, Alexander Dobrindt, membrilor parlamentului inaintea votului.

Taxa a fost un proiect de suflet al lui Dobrindt si a partidului sau (Uniunea Sociala Crestina Bavareza), desi partidul-frate al cancelarului Angela Merkel (Crestin Democrat) a fost intotdeauna sceptic fata de initiativa.
Merkel a spus ca va fi de acord cu taxa daca va respecta regula UE de tratament nediscriminator pentru cetatenii straini.

Curtea Europeana de Justitie va examina legea.

Dobrindt a spus ca noua taxa va genera 500 mil. euro anuala, bani ce vor fi investiti in infrastructura. Ministrul transporturilor avertizeaza de mult strainii ca vor trebui sa plateasca deoarece, a spus el, este incorect ca ei sa circule gratis prin Germania in conditiile in care germanii trebuie sa plateasca pentru a circula in Austria, Elvetia si Franta.

Soferii straini vor putea cumpara abonamente pe termen scurt ce vor costa intre 5 euro (pentru 10 zile) si 30 de euro (pentru doua luni).


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
7268 vizualizari
  • -6 (12 voturi)    
    Uniune Europeana (Vineri, 27 martie 2015, 15:27)

    CititorulComentator [utilizator]

    Cu accentul pe UNIUNE :) Da da...urmeaza si vizele, ca tot se faceau bani buni de pe urma lor.
    • +15 (15 voturi)    
      Nu inteleg ce atatea discutii (Vineri, 27 martie 2015, 15:45)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Sunt atatea autostrazi cu plata. Deci daca se va plati aceasta taxa, nu mai ai treaba cu plata la fiecare autostrada. Iar pentru carcotasii de la noi: credeti ca autostrazile noastre vor fi fara plata? Deja sunt cu plata si mai avem si poduri cu plata. Asa ca nu vad care e problema... As vrea ca autostrazile noastre cu plata sa fie macar la jumatate din nivelul celor din Germania
      • +4 (4 voturi)    
        pt cine circula mult este mai bine asa (Vineri, 27 martie 2015, 16:28)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui LiviuX

        decat sa platesc 1,5 euro la fiecare 50 km autostrada, mai bine dau 5 euro odata, si am terminat balciul. e ca la restaurantele cu plata la intrare: platesc 10 euro si mananc cat ma tine burta.
        E mai rau cand ai de mers doar cativa km pe autostrada, si trebuie sa platesti abonamentul.
        • +2 (2 voturi)    
          Si abonamentele pot fi dupa distanta (Vineri, 27 martie 2015, 17:26)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Vezi Canada. Plus sistemul care mi se pare excelent: Nu exista ghisee, puncte de plata. Se fotografiaza masina la intrare si la iesire si primesti factura prin posta (daca nu ai abonament). Nu tu cozi, asteptare... Ca majoritatea autostrazilor sunt fara plata e deja alta poveste...
    • +4 (4 voturi)    
      nu-i asa? (Vineri, 27 martie 2015, 15:59)

      alex [anonim] i-a raspuns lui CititorulComentator

      nu-i asa? ei intretineau atustrazile, iar altii le foloseau? ce are de-a face uniunea cu sovietismul? unii muncesc, iar cei ca tine asteapta doar sa foloseasca?

      la nivel de UE, autostrazile din Germania sunt ca si cele dintr-un judet din Romania. ori contribuie toata lumea, ori plateste toata lumea.

      ce ar insemna ca judetele prin care trec autostrazile sa fie obligate sa le intretina pe cheltuiala lor, dar celelalte judete sa beneficieze, nu-i asa, gratis de ele?
  • +2 (4 voturi)    
    actual in Germania (Vineri, 27 martie 2015, 15:38)

    cladob [utilizator]

    statul primeste anual 50 miliarde EUR din taxe pe carburant si taxele pe masini! Din astea investeste anual nici 7 miliarde de EUR.
    asa ca ce sunt cele 500 mil ? din contra s-ar putea sa reduca chiar traficul ..
    • +1 (3 voturi)    
      Ce bine le stii tu... (Vineri, 27 martie 2015, 16:34)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui cladob

      1. Ma indoiesc ca intretinerea tuturor autostrazilor costa sub 7 mld EUR.
      2. Din acele taxe se platesc mult mai multe lucruri, inclusiv pentru sanatate, reducerea poluarii, cercetare...
      Asa cum ziceam si mai sus, as vrea sa vad si la noi asa o eficienta, si dupa aia mai vorbim. Acum nu cred ca se poate face comparatie intre Romania si Germania.
    • +2 (2 voturi)    
      cel putin (Vineri, 27 martie 2015, 16:46)

      alex [anonim] i-a raspuns lui cladob

      cel putin, in privinta taxelor pe masini (si, in mare parte, pe carburant), primeste taxe *de la rezidenti*, nu de la cei care tranziteaza.

      iar cum rezidentii platesc deja indirect costul autostrazilor, vor primi noua taxa inapoi sub forma de reducere de impozit.

      este in interesul nemtilor noua procedura.
    • +4 (4 voturi)    
      RESTUL (Vineri, 27 martie 2015, 23:06)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui cladob

      se duce la pensii si la fostul DDR. Au socotit ca vor scoate cca 600 de milioane pe an si pt Verwaltung au nevoie de 300 de milioane. Ii prostesc pe nemti ca le scade impozitul dar an de an o sa le ridice mautul... deci prosteala pe fata. Multi straini o sa evite sa mearga in Germania, ma refer la traficul de granita.
      Ce ar fi ca fiecare drum , pod sa puna bariera si sa ia bani????? Ne intoarcem in timp.
  • +7 (9 voturi)    
    Foarte important ! (Vineri, 27 martie 2015, 16:06)

    _CK_ [utilizator]

    Noi avem deja o astfel de taxa !!! La fei si bulgarii !!!
    Daca vrei sa tranzitezi Bulgaria ca sa ajungi la greci, TREBUIE sa platesti taxa de drum !!!

    La fel si daca esti bulgar si faci o vizita prin Romania. Trebuie sa platesti taxa de drum.

    Noi deja avem asta si nu mai tipa nimeni. Nemtii de ce nu ar face la fel ?
    • -1 (3 voturi)    
      de ce nu au facut-o pana acum ? (Vineri, 27 martie 2015, 17:49)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui _CK_

      din ce au platit strazile si intretinerea lor pana acum ? asta nu inteleg ..
  • +4 (4 voturi)    
    sa ne intelegem ! (Vineri, 27 martie 2015, 16:54)

    Lucian [anonim]

    Iarna asta am fost din Italia pana in Cehia...am platit 40 de euro de autostrada in Italia pentru 450KM, 16 euro in Austria pentru 150KM, 8 euro in Cehai pentru 150KM. In Germania am facut 250KM si cat am platit ?? ZERO !
    La alti poti plati dar la germani nu ? Nu conteaza ce formula de plata sunt, nu conteaza daca sunt private sau publice...ele trebuiesc platite.
    • +3 (3 voturi)    
      Incredibil cate pasiune pt nemti (Vineri, 27 martie 2015, 17:33)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Pe forum asta, nimeni nu spune sa nu taxeze, problema e cand taxezi numai pe straini, cand mergi un orice tara in europa asta, platesti taxa de autostrada indiferent de placuta de inmatriculare si nationalitate. Ce incearca nemtii se cheama discriminare.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu zau? (Vineri, 27 martie 2015, 20:17)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        Pai atunci la noi cum e cand vine un strain si cumpara o paine iar tu o iei cu tichete de masa? Nu tot discriminare?
      • 0 (0 voturi)    
        totusi... (Miercuri, 1 aprilie 2015, 15:06)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui Marius

        Nu e nicio discriminare. Nemtii platesc cu fiscalitatea generala. Stranii nu. Singura problema care poate fi e cu acei straini care eventual au platit taxe in Germania dar nu sunt cetateni germani. Dar ma rog, asta se poate rezolva in multe feluri.
    • +2 (2 voturi)    
      in Germania (Vineri, 27 martie 2015, 17:55)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

      -80% din pretul combustibului e taxa plus taxa auto anuala!

      -pe autostrada sau la drumul mare daca faci un plin dai mai mult cu cel putin 5 EUR decat la cele din orase, cunoscute de localnici..
      • +2 (2 voturi)    
        In majoritatea tarilor taxele sunt mari (Vineri, 27 martie 2015, 20:23)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui cladob

        mai mari chiar decat pretul propriu-zis al bezinei (nu stiu cum e la arabi de ex). Dar ca la unele statii platesti mai mult sau mai putin decat la altele, nu e datorita taxelor (eu unul nu am vazut asa ceva) ci datorita economiei de piata. De ex iarasi in Canada, pretul e afisat la unele statii cu o nota: atat e acciza, atat cutare taxa, atat cutare, atat e benzina (in procente, evident, ca nu se schimba in fiecare zi). Si am vazut statii la 50 m una de alta cu pretul diferit, cativa centi la litru e drept, dar diferit. Deci nu datorita taxelor...
        • +1 (1 vot)    
          corect (Vineri, 27 martie 2015, 22:17)

          cladob [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          e un pret stabilit prin economia de piata, insa acciza e stabilita procentual!

          De exemplu 80% din 130 c in oras vs 80% din 140centi la drumul mare. Adica la drumul mare taxa e mai mare.. :)
          Si strainii fac plinul oricum mai degraba la drumul mare decat prin orasele invecinate ..

          iata preturile actuale in jurul Ingolstadt
          http://www.clever-tanken.de/tankstelle_liste?spritsorte=5&ort=85049&r=25.0&sort=None&page=1

          pe prima pagina sunt pretul benzinei in localitati si pe a doua pagina se vede preturile cu 20centi mai mult pe autostrada A9 ..
          (in Germania e o lege de vreo doi ani care obliga statiile de benzina sa raporteze schimbarile de preturi. Website-ul e bazat pe aceasta baza de date)
          • 0 (0 voturi)    
            Deci e cum am spus (Miercuri, 1 aprilie 2015, 14:56)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui cladob

            Eu imi stabilesc pretul si la asta platesc, normal, taxele de rigoare. Dar NU pretul e mai mare datorita taxelor.
      • 0 (0 voturi)    
        doar in Germania ? (Miercuri, 1 aprilie 2015, 15:09)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui cladob

        In majoritatea tarilor europe mai mult de 50% din pretul carburantului se duce catre stat in diferite forme (taxe, impozie, accize)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri