In ultimele doua decenii, patru aeronave au fost prabusite intentionat de echipajele de piloti. Daca intr-unul din cazuri, ancheta oficiala a ajuns la o concluzie clara in acest sens, in doua dintre ele exista doua rapoarte divergente. In aceasta lista s-ar putea inscrie si zborul Malaysia Airlines 370, disparut fara urma in Oceanul Indian in martie, anul trecut.​

SilkAir,1997Foto: Wikipedia

In noiembrie 2013, o aeronava Mozambique Airlines s-a prabusit in timp ce efectua o cursa de la Maputo la Luanda, in Namibia. Anchetatorii acestui incident au ajuns la concluzia ca pilotul a avut "intentia clara" de a prabusi avionul. 33 de oameni si-au pierdut viata.

In 1999, un Boeing 767 al EgyptAir s-a prabusit pe insulta Nantucket din statula merican Massachusetts. Ancheta a dovedit ca copilotul a dezactivat sistemul de "pilot automat" al avionului si a intrat in picaj intentionat. Inainte de prabusire, copilotul a spus in cabina "ma incredintez Domnului". Echipa egipteana de ancheta a respins insa concluzia americanilor si au afirmat ca prabusirea s-ar fi datorat unei defectiuni. 217 persoane au murit in acel accident.

In 1997, un Boeing 737 al companiei SilkAir ce zbura de la Jakarta la Singapore s-a prabusit intr-un rau. Anchetatorii americani au concluzionat ca pilotul a actionat intentionat. Echipa indoneziana nu a ajuns la nicio concluzie. Toti cei 104 pasageri au murit.

La aceasta lista s-ar putea adauga si zborul 370 al Malaysia Airlines, disparut pe 8 martie 2014 pe ruta Beijing - Kuala Lumpur. Aeronava, inainte de disparitie, a zburat mii de kilometri intr-o alta directie, inainte sa se prabuseasca, cel mai probabil in Oceanul Indian. 239 de oameni au decedat, avionul nu este gasit nici pana astazi.