VIDEO Prabusirea avionului Germanwings: De ce nu a mai putut pilotul sa intre in cabina? Procedurile stricte adoptate dupa atentatele de la 11 septembrie

de A.C.     HotNews.ro
Joi, 26 martie 2015, 15:11 Actualitate | Internaţional

Piloti
Foto: Captura YouTube
Dupa atentatele din 11 septembrie 2001, accesul la cabina de pilotaj a fost supus unor restrictii severe: usa blindata si cod de intrare, noteaza AFP. "Cockpitul este echipat cu o usa blindata", au confirmat purtatorii de cuvant ai companiei Germanwings. "Exista un sistem de supraveghere video in fata usii, care permite persoanei din interiorul cabinei de pilotaj sa vada cine vrea sa intre. Doar pilotul din interiorul cabinei poate debloca usa", au precizat acestia.

Potrivit unui specialist, prinicipiul acestei restrictii este inviolabilitatea usii cabinei pilotaj: concret, se poate intra in cabina doar atunci cand pilotul din interior autorizeaza deschiderea usii.

Aceste masuri au fost adoptate "dupa atentatele din 11 septembrie 2001" la cererea autoritatilor aeronautice pentru a impiedica intrarea in cabina cu forta sau prin constrangere.

"Sistemele sunt diferite in functie de avion, iar companiile nu au un standard comun tocmai pentru ca teroristii sa nu stie cum functioneaza fiecare dupa companie sau avion", a adaugat specialistul.

Potrivit acestuia, avioanele folosesc un cod secret diferit in functie de companie, care activeaza un sunet in cabina de pilotaj.

In cazul in care pilotul din interiorul cabinei nu reactioneaza, usa se deblocheaza automat dupa un minut.

Dar, accesul in cabina poate fi interzis dupa ce trece un minut daca pilotul din unitate simte ca exista un pericol in acel moment. Un sistem video ii permite acestuia sa vada ce se intampla in spatele usii.

Pilotul sau co-pilotul care se afla in interior "are un comutator cu care poate refuza accesul in cabina de pilotaj", "tocmai pentru a preveni actiunile ilegale", a confirmat Daphné Desrosiers, pilot al unui avion Boeing 737.

Un al doilea cod PIN de urgenta, operat prin intermediul codului, poate activa o alta sonerie in cabina. Dar daca pilotul sau co-pilotul care se afla in interior nu face nimic, nu este posibil ca altcineva sa intre.

"Sistemele sunt diferite si pot fi personalizate" in functie de dorintele companiilor si "nimeni nu poate, pentru moment, sa explice firul evenimentelor" care a dus la prabusirea avionului A320 al companiei Germanwings, spune specialistul.

Lufthansa a confirmat ca deschiderea usii cabinei este comandata printr-un cod insa, totusi, deblocarea sa nu poate sa fie autorizata decat din interiorul cockpitului, prin apasarea unui buton.











21872 vizualizari
  • +3 (15 voturi)    
    Avionul s-a împrăștiat pe câteva hectare, (Joi, 26 martie 2015, 15:03)

    Harald [utilizator]

    însă ușa blindată a rezistat cu succes, probabil că e și acum întreagă, în rama ei.

    Poate că paranoia asta anti-teroristă ar trebui revizuită. Începe să facă mai multe victime decât teroriștii înșiși.
    • -3 (7 voturi)    
      Mai informeaza-te! (Joi, 26 martie 2015, 15:53)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Daca poti... Vei ajunge la cu totul alta concluzie.
      • +1 (5 voturi)    
        Este inadmisibil ca unul dintre piloți (Joi, 26 martie 2015, 17:16)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        să poată să interzică accesul celuilalt.

        În orice situație teoretic imaginabilă n-ai de unde să știi care e good guy și care e bad guy, când sunt numai doi.

        Asta se întâmplă când procedurile sunt mai presus de logică. Dacă tot ești așa informat, poți spune în câte cazuri a încercat vreun terorist să obțină deschiderea ușii, ținându-l ostatic pe celălalt pilot?

        Pentru că la asta se rezumă tot, la vechiul banc cu alarma perfectă la mașină: dacă un hoț încearcă să forțeze ușa, mașina explodează. Exact ăsta a fost rezultatul și în Alpii Francezi.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu se gandea nimeni (Joi, 26 martie 2015, 16:59)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      ca pilotii insisi sunt o amenintare...
    • +2 (2 voturi)    
      low cost (Joi, 26 martie 2015, 22:36)

      gicacontragica [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      au redus numarul de piloti. acum aveau de gand sa le taie beneficiile. totul pentru a face fata concurentei. sunt unele domenii unde nu e bine ca piata sa stabileasca pretul. doar pretul medicamentelor ar trebui sa fie cel mult egal cu cel al medicamentelor din germania. aici statul nostru greseste. a lor, al nostru etc. se vede aici ca viata oamenilor nu depinde doar de medici si farmacisti. si e greu sa fii inginer bun.
  • +3 (5 voturi)    
    Lol (Joi, 26 martie 2015, 15:22)

    HP [utilizator]

    Care e smiley-ul de "ironie" ?
    • +3 (5 voturi)    
      ion iliescu (Joi, 26 martie 2015, 16:04)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui HP

      smiley-ul de "ironie" este ion iliescu
  • -5 (11 voturi)    
    hmmm (Joi, 26 martie 2015, 16:18)

    Gustav555 [utilizator]

    Exact ce am spus de la prima aparitie a inregistrarilor din cutia neagra.
    Bine, au mai fost batmani cu deturnari, teroristi, islam,... Dar se scapa din vedere o varianta perfect plauzibila: daca tanarul pilot era un agent al lui Putin?
    Solicit mai ales punctele de vedere ale lui Soljenitin, un domn si bec.
    • -2 (2 voturi)    
      Agentii lui Putin nu se sinucid (Joi, 26 martie 2015, 17:01)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      Ei pun bombe si incita la revolta prin minciuni si manipulare.

      Si bineinteles infiinteaza partide gen UKIP, FN, Jobbik, ATAKA si alti fanatici manipulabili de catre Kremlin.
  • +2 (2 voturi)    
    Teroristii castiga (Joi, 26 martie 2015, 16:27)

    CititorulComentator [utilizator]

    Prin faptul ca asemenea masuri deja se intorc impotriva celor pe care ar trebui sa-i protejeze.
  • +2 (4 voturi)    
    @Gustav555 (Joi, 26 martie 2015, 17:42)

    SHEAPA [utilizator]

    Tu altceva n-ai de facut decat sa stai cu Putin in gura, la orice subiect?

    Inteleg ca e avantajos financiar, dar mai uita-te din cand in cand in spate, sa vezi cand iti pierzi complet coloana (a 5a) verticala ...
  • 0 (0 voturi)    
    sinucidere (Vineri, 27 martie 2015, 14:00)

    fluturel [utilizator]

    Nu cred ca acest copilot s-a sinucis.Cred ca sinucigasilor le place sa moara singuri nu in grup.In general se spanzura.Nu ma refer la kamikaze.Numai daca era un sociopat ,psihopat nedescoperit. Sa te sinucizi omorand inca 149 de oameni mi se pare prea mult.
    Ori era prea bolnav psihic si greu de detectat sau era kamikaze.
    O persoana care la 28 de ani isi intrerupe activitatea pe motiv de depresie, cred ca nu trebuie sa mai aiba sansa vreodata sa fie pilot sau copilot. EXCLUS.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică