Prabusirea avionului Germanwings. Procuror: Cea mai plauzabila interpretare - copilotul a refuzat in mod deliberat sa ii deschida usa pilotului si ar fi prabusit intentionat aeronava

de I.R.     HotNews.ro
Joi, 26 martie 2015, 13:54 Actualitate | Internaţional

Ramasitele avionului Germanwings
Foto: airlive.net
Cea mai plauzibila interpretare a faptelor petrecute in cabina avionului Germanwings prabusit marti in Alpii francezi este ca, dupa ce pilotul a iesit din cabina, copilotul a refuzat in mod deliberat sa ii deschida si pare ca acesta ar fi prabusit intentionat aeronava. Procurorul din Marsilia a precizat, intr-o conferinta de presa, ca potrivit sunetelor care se aud pe cutia neagra acesta era in viata si respira pana la impact, fara insa a scoate niciun cuvant.

Procurorul a precizat ca numele lui este Andreas Lubitz si ca acesta nu era pe nicio lista de suspecti de terorism. Nu exista motive pentru a se considera ca a fost un atac terorist, a mai spus procurorul.

Intrebat daca ar putea fi vorba de sinuciderea acestuia, procurorul Brice Robin a raspuns: "Oamenii care se sinucid de obicei o fac singuri. Nu o pot numi sinucidere".

Ramas singur la controlul avionului Airbus A320 dupa ce capitanul a iesit din cockpit, Lubitz a refuzat sa redeschida usa si a apasat butonul de coborare.

"In mod intentionat, el a refuzat sa deschida usa cabinei comandantului de bord. Apoi a actionat butonul care comanda pierdere de altitudine dintr-un motiv care ne este complet necunoscut insa care poate fi interpretat drept dorinta de a distruge acest avion", a afirmat procurorul.

El a mai spus ca moartea celor 150 de oameni a fost "instantanee". "Nu am auzit tipete decat chiar in ultimele momente".

UPDATE 15.35: Ministrul german al Transporturilor confirma, citand experti, ca pilotul a fost incuiat pe din afara cabinei si ca a fost impiedicat sa intre. Ministrul german de interne a afirmat la randul sau ca nu exista inidicii care sa sugereze un "context terorist".

Amintim ca o sursa apropiata dosarului a dezvaluit AFP ca copilotul a intrat "recent in compania" germana Germawings (filiala a Lufthansa), "la sfarsitul lui 2013, cu cateva sute de ore de zbor la activ".

"La inceputul zborului, se aude cum echipajul vorbeste normal, apoi se aude zgomotul unuia din scaune care este impins inapoi, o usa care se deschide si se inchide, zgomote care arata ca cineva bate in usa si apoi nu mai este nicio conversatie pana in momentul prabusirii", mentionase inainte de declaratiile procurorului o sursa care cunoaste continutul inregistrarilor si a confirmat o informatie publicata de cotidianul american New York Times.













[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
49111 vizualizari
  • +7 (7 voturi)    
    nu e prima oara cand se intampla (Joi, 26 martie 2015, 13:52)

    escrocu [anonim]

    http://www.ibtimes.com/pilot-suicide-when-its-captain-who-crashes-plane-1519756
    • +3 (7 voturi)    
      Ma mir ca nimeni din avion nu a reusit un contact! (Joi, 26 martie 2015, 14:55)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui escrocu

      Daca avionul a coborat apropaoe 10 minute, cum de nimeni din avion nu a reusit un minim contact? Inclusiv pilotul. Totusi ar fi trebuit sa fie super alarmatzi ca o sa moara in urmatoarele minute. Sigur la 10 km nu e semnal, dar la 3km s-ar putea sa fie, macar ptr SMS.
      • +5 (5 voturi)    
        calm (Joi, 26 martie 2015, 16:06)

        rsbl [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

        Poate ca pilotul nu a vrut sa creeze panica in avion, chiar daca si-a dat seama ce se intampla
        • +3 (3 voturi)    
          nu vroia sa creeze panica? (Joi, 26 martie 2015, 17:07)

          transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

          Pai cand avionul coboara mai mult decat simtitor ptr 10 minute, ma gandesc ca in acel moment cel mai probabil se servea ceva in cabina, chiar daca e low cost tot se ofera pe bani, nici nu prea poti sa stai in picioare. Cand stii ca nu esti nicipe departe la destinatie, cum naiba sa nu te alarmezi, pasager fiind, ca ceva nu e in regula? Mai ales ca era si vreme bune si vedeai pe geam clar unde te indrepti, adica in jos. S-ar putea ca investigatia sa scoata la lumina cine stie ce apeluri care sunt prin reteaua mobila din Franta, am impresia ca inca vom avea parte de surprize
      • +5 (5 voturi)    
        la 3km... (Joi, 26 martie 2015, 16:16)

        _CK_ [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

        aproape ca erau prabusiti in Alpi.

        http://www.nytimes.com/interactive/2015/03/24/world/europe/germanwings-plane-crash-map.html?_r=0
      • +10 (10 voturi)    
        Nu e nici un semnal (Joi, 26 martie 2015, 18:00)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

        Iata motivele:

        1. In Alpi nimeni nu instaleaza o retea GSM pentru cei 3 locuitori din zona. Este scump si ineficient. Daca ei vor sa vorbeasca din poiana in care paste vaca Milka, o pot face prin telefon pe satelit (Thuraya sau Iridium).

        2. Nici o companie GSM nu instaleaza antenele orientate sa radieze in sus. Toate radiaza in jos pentru ca acolo sunt utilizatorii. Atunci cand ai telefon in avion, acesta functioneaza pentru ca exista un BTS instalat la bord dar semnalul e apoi rutat via satelit. Zbor eu insumi si peste 300m nu exista semnal.

        3. Din momentul in care ai avea semnal chiar si intr-o zona acoperita de telefonia mobila, la 900 km/h altitudinea de la care incepi sa ai semnal (de 300 m) inseamna ca ai la dispozitie 1.2 secunde ca sa transmiti mesajul. La 1.3 secunde nu mai existi nici tu si nici mobilul.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu chiar, dar aproape (Joi, 26 martie 2015, 19:34)

          Razvan S. [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          900km/h era viteza totală a avionului. Viteza de coborâre era de 3500ft/min, adică vreo 18m/s. Deci 300m (pe verticală) sunt parcurși în vreo 16 secunde (nu 1,2 sec), dar oricum cam insuficient ca să se înregistreze telefonul (în roaming probabil) la celula GSM.
      • +1 (1 vot)    
        xxxxxxxxxxxxxxx (Joi, 26 martie 2015, 19:13)

        Centurion [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

        La orice deplasare in viteza mare si peste zone nedotate cu staii releu pentru telefonia mobila, folosirea acestora este imposibila.
    • +3 (3 voturi)    
      piloti (Joi, 26 martie 2015, 19:59)

      airman [anonim] i-a raspuns lui escrocu

      1.Testul psihologic se face in mod gresit , va fi schimbat si se va mari frecventa verificarilor.
      2.Lufthansa ar trebui sa pregateasca Allianz , asiguratorul , pentru clipe grele. Astept si demisii la nivel inalt.
      3.Sa-ti omori colegii de echipaj cu care ai mai zburat este ceva foarte ciudat ( probabil a primit calificative ok intotdeauna).
      4.Sa omori 150 de suflete nevinovate se cheama crima cu sange rece,nu e nici sinucidere si nici nebuneala.Din cauza asta se vor plati sume foarte mari de bani de catre asigurator.
      5.Regulamentul cu "niciodata singur in cabina" sa fie obligatoriu la toate aeronavele.
      • +1 (1 vot)    
        Buna dimineata! (Vineri, 27 martie 2015, 7:13)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui airman

        Nu sigur, dar foarte probabil ca actualele teste psihologice au eficienta prea mica ...
        Si eu am zis ca a lua cu tin 150 de oameni ce n-au nicio vina NU se cheama sinucidere, oricat ai fi de deprimat!
        Copilotul isi incepuse cariera de zbor pe avioane mici, daca vroia neaparat sa se sinucida äviatic", sigur gasea o solutie sa nu ucida si mai mult de o suta de pasageri ...
        "Niciodata singur in cabina" apare acum ca mere descoperire, dar cand eram eu mic si ma ducea bunica la aeroport sa vad cum pleaca avioanele, pe zborurile iNTERENE erau trei oamni in cabina, iar pe cele internationale, 4 sau 5! In afara celor doi piloti, era inginerul mecanic, radistul, navigatorul ... Din anii '80 progresele tehnolgice au eliminat necesitatea unui echipaj de zbor asa numeros, dar ce te faci cu posibilele probleme umane?!
        Iar usa blindata si asigurata cu cifru poate reprezenta o capcana, daca in cabina a ramas pilotul care nu este sanatos la cap ...
    • +1 (1 vot)    
      Autopilot (Joi, 26 martie 2015, 20:16)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui escrocu

      Conform celor de la flightradar24.com pilotul automat a fost modificat la ora 9:30 de la 38000ft la 96ft. 9 secunde mai târziu, avionul a început să coboare. Totul după ce aparent pilotul a părăsit cabina...


      09:30:50Z.626 T,3c6618,43.118408,5.673736,38000,GWI18G
      09:30:51Z.127 T,3c6618,43.119095,5.674247,38000,GWI18G
      09:30:51Z.636 T,3c6618,43.120453,5.675092,38000,GWI18G
      >>> 09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
      09:30:52Z.567 T,3c6618,43.122208,5.676482,38000,GWI18G
      09:30:53Z.036 T,3c6618,43.122894,5.676993,38000,GWI18G
      09:30:53Z.546 T,3c6618,43.124271,5.678166,38000,GWI18G
      >>> 09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
      09:30:54Z.096 T,3c6618,43.125295,5.678689,38000,GWI18G
      09:30:54Z.676 T,3c6618,43.125961,5.679421,38000,GWI18G
      09:30:55Z.156 T,3c6618,43.127157,5.680259,38000,GWI18G
      >>> 09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa
      09:30:55Z.453 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa
      09:30:55Z.636 T,3c6618,43.128367,5.681109,38025,GWI18G
      09:30:56Z.186 T,3c6618,43.129211,5.681656,38025,GWI18G
      09:30:56Z.707 T,3c6618,43.129898,5.682167,38000,GWI18G
      09:30:57Z.267 T,3c6618,43.131626,5.683201,38000,GWI18G


      http://forum.flightradar24.com/threads/8650-We-have-analysed-the-raw-data-from-the-transponder-of-4U9525-and-found-some-more-dat?p=64616
  • +23 (29 voturi)    
    Cred ca era doar sinucigas (Joi, 26 martie 2015, 13:53)

    Jakson [anonim]

    Nu sunt psiholog dar cred ca daca era terorist ar fi ciripit ceva in minutele alea in care avionul era in picaj, gen fraze religioase, amenintari, etc. A tacut ca un peste, privind probabil fix inaninte. Era clar schizofrenic.

    Un sinucigas, in genul dementului care acum jumatate de an a intrat in mod voit pe cotransens pe DN1 si s-a izbit de o masina omorand 5 oameni nevinovati.

    Problema e ca filtrele de selectie ale companiei GermanWings ar fi trebuit sa il detecteze pe acest individ. E vina exclusiva a lor ca l-au angajat si cred ca o sa aiba probleme mari cu firma de asigurari.
    • +12 (16 voturi)    
      De acord (Joi, 26 martie 2015, 14:41)

      Lea [anonim] i-a raspuns lui Jakson

      Schizofrenia e cea mai plauzibila explicatie. Plus ca era la varsta potrivita pentru onset. Schizofrenia nu apare din senin, sunt semne ani si ani inainte se onset. Din pacate compania aeriana are probleme cu personalul, probabil ca asta a fost unul din motivele pentru care pilotul a fost lasat sa lucreze....
    • +3 (3 voturi)    
      pilotul nu era Lufthansa ? (Joi, 26 martie 2015, 16:13)

      geo [anonim] i-a raspuns lui Jakson

      eu intelesesem ca de fapt ambii piloti erau si piloti Lufthansa .
      Si cred ca e bine sa nu pripim pana nu se gasesc toate cutiile negre...
      si mai e ceva poate respectivul a avut o problema medicala care l-a facut sa-si piarda cunostinta.
      Asa ca e mai prudent sa asteptam decat sa blamam sau sa nu blamam un anumit tip de comportament.
      • +2 (2 voturi)    
        Pilotul era Lufthansa (Joi, 26 martie 2015, 18:31)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui geo

        Pilotul era de la Lufthansa pentru ca German Wings este subsidiară Lufthansa, la fel cum Tirolian Airlines este sumsidiară Austrian Airlines. Piloţii si tot personalul au in general pe haine emblema "companiei mamă". Da, principalii vinovaţi sut cei de la Lufthansa. Si-au batut joc de munca (ca mai peste tot) atunci cand au selectat personalul. Oricum este o companie jalnica, deci am toate motivele sa nu mai zbor cu ei!
    • 0 (0 voturi)    
      prin eliminare (Vineri, 27 martie 2015, 7:18)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Jakson

      Pentru mine, cand ucizi 150 de oameni nu se cheama de loc "sinucidere"!
      Ai insa perfecta dreptata cu cealata parte - un terorist, fanatic religios sau nu, ar fi SPUS ceva, fie prin radio fie numai pentru inregistratorul din cabina, macar la final, cand devenise ABSOLUT SIGUR ca nimeni nu mai poate redresa avionul ... Iar organizatia care l-a trimis ar fi facut declaratii, DUPA prabusire! Dar asa?
  • -6 (24 voturi)    
    dar de ce sa prabuseasca copilotul aeronava? (Joi, 26 martie 2015, 13:59)

    bancher [utilizator]

    Era cumva recrutat de Statul Islamic sau de Al Qaeda?
    De rapiri si de rascumparari nu puen problema, din moment ce copilotul nu a cerut nici un ban.
    • +12 (14 voturi)    
      Motiv? (Joi, 26 martie 2015, 14:10)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Trebuie sa existe un motiv? Era sarit de pe fix, e clar....
    • +9 (11 voturi)    
      doar nebun (Joi, 26 martie 2015, 15:12)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Era doar bolnav psihic.
  • -6 (24 voturi)    
    nume pilot? (Joi, 26 martie 2015, 13:59)

    Eugen [anonim]

    De ce toata lumea (anchetatori, companie aeriana etc) se fereste sa faca publice numele pilotilor? Se tem sa nu ne dam seama ca vreunul din ei, copilotul dupa cum se vede, ar putea fi practicant al unei anume religii ce incepe cu i si se termina cu slam?
    • +9 (11 voturi)    
      Copilotul este deocamdata victima (Joi, 26 martie 2015, 14:06)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      Numele victimelor nu se dau publicitatii. Inca nu s-a stabilit clar despre copilot ca ar fi terorist.
    • +8 (24 voturi)    
      completari (Joi, 26 martie 2015, 14:10)

      Eugen [anonim] i-a raspuns lui Eugen

      Revin eu cu informatii direct de pe buzele anchetatorilor. Numele copilotului, cel care se pare ca a prabusit intentionat avionul, este Andreas Lubitz, 28 ani.

      Amanunt interesant: intrebat fiind despre religia copilotului, procurorul se cam enerveaza: "Religia pilotului? V-am dat nationalitatea, si nu cred ca asta e directia pe care ar trebui s-o urmam. Va confirm inca o data numele de Andreas Lubitz!".

      Well, eu dau 50% sanse sa fi fost recrutat si spalat pe creier de reprezentantii "religiei pacii"...
      • +10 (10 voturi)    
        daca ar fi terorist, (Joi, 26 martie 2015, 15:09)

        ostrogotul [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        m-as astepta ca "atentatul" sa fie revendicat.
      • +2 (10 voturi)    
        Oricum o dai, (Joi, 26 martie 2015, 15:18)

        Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

        tu tot vrei sa-l scoti pe Andreas de musulman. Mare ghinion pe Obama ca nu esti tu procuror.
        • +2 (2 voturi)    
          avion (Joi, 26 martie 2015, 21:06)

          tdr [utilizator] i-a raspuns lui Phil Austin

          Era khazar . Il chema Lubovici .
        • 0 (2 voturi)    
          chiar asa... (Joi, 26 martie 2015, 21:32)

          unul [anonim] i-a raspuns lui Phil Austin

          Se intreaba cineva de ce a fost sters FB-ul copilotului? Iata raspunsul: http://gds.it/2015/03/26/su-facebook-una-pagina-andreas-lubitz-eroe-dello-stato-islamico_332858/
      • +3 (5 voturi)    
        completare (Joi, 26 martie 2015, 16:10)

        Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

        Completare la completare, din declaratiile safului al mare de la Lufthansa:

        - din motive necunoscute, copilotul Lubitz a intrerupt pregatirea de pilot acum 6 ani

        - in cazul in care pilotul paraseste carlinga, in SUA e obligatorie prezenta unui alt membru al echipajului pentru ca pilotul aflat in acel moment la "mansa" sa nu ramana singur. In UE nu exista astfel de cerinte

        - Lubitz a efectuat un stagiu de pregatire in SUA, statul Arizona
      • +2 (2 voturi)    
        FBI (Joi, 26 martie 2015, 17:16)

        Eugen [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        Completare la completare: Oficiali FBI declara ca autoritatile franceze au cerut ajutor Biroului in investigarea prabusirii avionului.

        Spicuim de pe pagina de prezentare a FBI:

        Ce investigam? Spioni, teroristi, hackeri, pedofili, mafioti, ucigasi in serie.

        Terorism: national si international.

        ---

        A se retine ca Interpol e de ieri prezent la locul prabusirii, cu o echipa ce contine, printre altii, experti in identificarea victimelor unui dezastru.
        Insa probabil capacitatile de identificare si investigare antitero ale Interpol nu au fost de ajuns.
    • +8 (8 voturi)    
      nume copilot (Joi, 26 martie 2015, 14:25)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      Se pare ca numele copilotului e Andreas Guenter Lubitz. Nu avea cazier, nu era pe nici un watch-list anti-terorist, nu se stiu nici un fel de legaturi cu vreo organizatie musulmana sau terorista.

      http://aviation-business-gazette.com/A44/B58/Pilot-Andreas-Guenter-Lubitz-Rheinland-Pfalz-.html -- in 2013 a fost certificat de FAA.
      • 0 (0 voturi)    
        constatari irelevante! (Vineri, 27 martie 2015, 7:24)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

        Ar fi fost extrem de improbabil sa stea lucrurile altfel: DACA ar fi avut cazier, DACA ar fi fost banuit de simpatii sau legaturi cu organizatiile musulmane, atunci nu ar fi ajuns niciodata in cabina de comanda a unei aeronave de pasageri!
    • +8 (8 voturi)    
      Andreas Lubitz (Joi, 26 martie 2015, 14:26)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      Nu pare de alta etnie. E chiar german.
    • +6 (6 voturi)    
      PS: nu e un repros (Joi, 26 martie 2015, 14:28)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      Si pe mine m-a macinat banuiala ca era vorba de un radical islamist care a scapat cumva sa fie lasat copilot pe un avion de linie... dar se pare ca nu e cazul. Toate semnele de intrebare legate de motivare raman in aer -- trebuie vazut ce a avut in minte omul asta bolnav (daca intr-adevar el a prabusit avionul, asa cum pare sa reiasa pana acum)
      • +8 (8 voturi)    
        experienta (Joi, 26 martie 2015, 15:00)

        Eugen [anonim] i-a raspuns lui georgeb

        630 de ore de zbor avea Lubitz, comparativ cu 10.000 de ore ale pilotului Patrick S.

        Si autoritatile germane s-au grabit sa declare ca nu exista semne cum ca Lubitz, copilotul, ar fi avut vreo legatura cu terorismul.

        Am citit ca deja profilul de fb al copilotului a fost sters, cum au fost sterse si multe mentiuni despre el de pe internet.
        • +2 (6 voturi)    
          era copilot!!! (Joi, 26 martie 2015, 17:04)

          dan [anonim] i-a raspuns lui Eugen

          pilotul cum a ajuns la 10.000 de ore de zbor, pe simulator?
          si asta daca nu era nebun ajungea la 10.000 de ore de zbor... nu era pilot, capitan era doar copilot.... cum ai vrea sa faci angajarile? cum sa ajunga aia la 10.000 de ore daca nu zboara si daca nu o fac treptat treptat? normal, si la 10 ore de zbor incepi carieiri ca, copilot si dupa o anumita experienta ajungi pilot....
          vezi pe NG emisiuuena aeroportul din dubai in care u tanar de 28 de ani de la LH a efetuat primul lui zbor pe ruta DUB - MUC pe un A380... era primul lui zbor direct de pe simulator venit, el a decolat, el a aterizat, doar ea supravegheat de cineva mai in varsta
      • -2 (2 voturi)    
        oricum (Joi, 26 martie 2015, 19:00)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

        sunt destui descreierati germani (sau europeni) 100% care au plecat spre Irak
    • +3 (3 voturi)    
      Copilotul se numeste (Joi, 26 martie 2015, 14:44)

      trubac [anonim] i-a raspuns lui Eugen

      Andreas Lubitz, dupa cum scrie si in articol.
      • +4 (4 voturi)    
        update (Joi, 26 martie 2015, 14:57)

        Eugen [anonim] i-a raspuns lui trubac

        Articolul s-a actualizat dupa ce am scris mesajul.
    • -3 (3 voturi)    
      eugenia (Joi, 26 martie 2015, 14:58)

      ciocolata [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      macar te-ai obosit sa citesti articolul?
      • +4 (6 voturi)    
        koko (Joi, 26 martie 2015, 15:10)

        Eugen [anonim] i-a raspuns lui ciocolata

        Milka, articolul s-a actualizat dupa ce am scris eu mesajul.
        • -3 (11 voturi)    
          Chiar daca Andreas ar fi frate cu Daniel, (Joi, 26 martie 2015, 15:24)

          Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

          pentru Eugen tot musulman este. Nu conteaza nimic din ce spun anchetatorii. Daca Eugen vrea ca Andreas sa fie musulman, atunci e. Asta e efectul spalarii pe creier: orice se intampla pe lumea asta, musulmanii si rusii sunt vinovati.
          • 0 (2 voturi)    
            .. (Joi, 26 martie 2015, 15:34)

            albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui Phil Austin

            phil augustin mohamed ?

            si te oftici ca e asa?
    • +3 (3 voturi)    
      NU E NUME ISLAMIC (Joi, 26 martie 2015, 16:37)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      ci de nuanta slava. ceh,slovac ceva de genul
    • +1 (1 vot)    
      numele copilotului (Joi, 26 martie 2015, 19:15)

      krampus [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      Numele copilotului este Andreas Lubitz in varsta de 28 de ani, din Düsseldorf. Foto http://t.co/pxM43PIc7B
  • +22 (22 voturi)    
    Caz horror (Joi, 26 martie 2015, 14:02)

    CMihai [utilizator]

    Deci avem raspunsul ca nu este vorba despre o problema tehnica. Foarte pacat ...
    Acum avem doua scenarii la fel de horror:
    - Este un om radical care a facut un act terrorist ...
    - Avea tendinte de sinucidere si a luat cu el 151 de oameni ...
    Scenarii infricosatoare ... Daca e scenariul 1: cum este posibil ca nu a fost descoperit? Daca este scenariul 2: ar trebui sa se introduca controale psihologice mai serioase la piloti ...
    • +7 (11 voturi)    
      Degeaba (Joi, 26 martie 2015, 14:09)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui CMihai

      Teroristii se poarta in general normal, vorbesc normal si nu dau nimic de banuit. Ar lua cu brio orice test psihologic, ca orice om normal.
    • +8 (8 voturi)    
      Doar nebun (Joi, 26 martie 2015, 14:17)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui CMihai

      Daca era terorist avea la indemana Marsilia si alte tinte suculente gen centralele nucleare
      Tricastin si Cruas
      • +4 (4 voturi)    
        A ținut ruta (Joi, 26 martie 2015, 19:25)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Gamma

        Dacă făcea vreo mutare la stânga sau dreapta și menținea tăcerea era imediat flancat și posibil doborât de avioane de luptă, înainte să ajungă la eventuala sa țintă. Nu cred că a fost motivat religios, lipsește semnătura finală, legătura cu 'mnezeul lui.

        Ce mi se pare frapant este că s-au implementat măsuri noi în legătură cu ușile (întăriri și încuietori îmbunătățite) și nimeni nu a prevăzut o astfel de situație? Americanii au "reparat-o" cerând să intre o stewardesă în cabină pe timpul cât e plecat pilotul, dar ce s-a întâmplat cu ușile acționate electronic prin tastaturi cu parolă aleatorie la fiecare zbor știută doar de piloți? Cum se poate ca pilotul să nu poată intra înapoi în cabină în situații de urgență? Dacă nu vor să dea parola pilotului, să poată măcar pune mâna pe telefon pentru a afla parola neștiută decât de controlorul aerian... Orice e mai bine decât "cioc cioc, sunt eu, deschide ușa"... E momentul să se înghesuie și video pe lângă audio în cutia neagră, eventual și parametri medicali prin intermediul căștii (bătăi pe minut, tensiune, etc.) și mai ales să se transmită live informația la un centru terestru (eventual la cerere, când controlorul de trafic bănuiește ceva, dacă banda nu permite atât trafic).

        Adrian
        • +2 (2 voturi)    
          Corectare (Joi, 26 martie 2015, 20:30)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ady624

          Am aflat între timp că un cod există pentru deschiderea ușii, însă o persoană aflată în cabină poate bloca acest cod. Odată tastat codul, persoana din cabină este anunțată de iminenta deschidere a ușii vizual și audio, moment în care poate anula cererea... Asta ar impune o premeditare a copilotului. Sunt curios dacă acea alarmă se aude în înregistrarea CVR.

          http://www.theguardian.com/world/video/2015/mar/26/airbus-safety-video-shows-cockpit-door-entry-procedure-germanwings-crash

          Mai multe explicații aici http://www.smh.com.au/business/aviation/germanwings-plane-crash-a320-pilot-says-copilot-can-be-locked-out-of-cockpit-20150326-1m82vb.html

          Adrian
    • -13 (17 voturi)    
      e dubios (Joi, 26 martie 2015, 14:18)

      rares [anonim] i-a raspuns lui CMihai

      nu vreau sa par conspirationist dar mi pare ca aceasta companie incearca sa arunce pisica din curtea ei in alta parte.
      Se exclud defectiuni tehnice foarte posibile, mai ales la o companie low cost si cu un avion destul de vechi, si se sugereaza un act terorist.

      Si chiar daca ar fi asa, tot ei sunt vinovati ca-si recruteaza piloti din randul teroristilor, si denota slab management.
      • +8 (10 voturi)    
        Amice, esti chiar prost (Joi, 26 martie 2015, 14:52)

        transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui rares

        Mai terminati odata cu tampeniile ca o companie low cost are tinichele in aer. Contraexmplu: Norwegian are avione noi si mai ofera si WIFI gratuit la bord, asa ca s-avem rezon.
        • -4 (6 voturi)    
          multumesc pentru apreciere (Joi, 26 martie 2015, 16:19)

          rares [anonim] i-a raspuns lui transalpinarum

          Facand o simpla analiza a logicii tale, daca exista o companie low cost care a cumparat avioane noi si ofera internet la bord inseamna ca toate companiile low cost au avioane noi, cu reviziile facute cu constiinciozitate si la zi.

          Vorbesti de o companie fara niciun incident de zbor cu avioane noi, drept urmare afirmatia ta cu atat mai mult parca vrea sa-mi confirme ipoteza.

          Sa traga lumea concluzia care e prost intre noi doi.
          • +5 (5 voturi)    
            concluzia (Joi, 26 martie 2015, 16:34)

            transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui rares

            se pare ca e foarte simpla, ai numai minusuri la comentariul tau, deci cred ca altii au decis.
            • -2 (6 voturi)    
              eu de obicei citesc mai mult comentariile cu minus (Joi, 26 martie 2015, 17:30)

              manuel [anonim] i-a raspuns lui transalpinarum

              ca sa mai aflu cate ceva interesant.

              de obicei cele cu +120/120 mi se par contrafacute, plus ca de obicei prostimea reprezinta majoritatea.
  • +1 (5 voturi)    
    sau scenariul nr 3 (Joi, 26 martie 2015, 14:10)

    Mad [anonim]

    Ca in flimele de actiune - si viata bate filmul-
    O persoana din afara cabinei a reusit sa neutralizeze pilotii si a prabusit intentionat avionul. Cine batea la usa putea sa fie cineva din personalul de bord care era intrigat de pierderea de altitudine.
    • +4 (4 voturi)    
      nu cred (Joi, 26 martie 2015, 15:18)

      Alor [utilizator] i-a raspuns lui Mad

      S-ar fii auzit ceva zgomot pe inregistrarile cutiei negre, nu poti intra cu forta in cabina pilotilor si sa-i neutralizezi fara nici un zgomot.
  • +4 (6 voturi)    
    Ce naiba s-a intamplat? (Joi, 26 martie 2015, 14:11)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Nu pare sa fi fost terorist islamic, astia sunt aroganti si tind sa urle si sa atraga atentia inainte sa se sinucida sau sa omoare pe cineva.

    Poate era doar nebun si vroia sa se sinucida si nu stia cum?

    Oricum, deja nu mai e vorba de pasageri ci de piloti.

    Pilotii trebuie pusi "la microscop", pentru ca n-ai cum sa te aperi impotriva lor.
  • +4 (14 voturi)    
    usa (Joi, 26 martie 2015, 14:14)

    torna_fratre [utilizator]

    1.De aceea pe viitor capitanul aeronavei va trebui sa aibe un cod de anulare al blocarii usii sau control de deschidere direct la compania producatoare/firma care exploateaza.
    2.De ce nu se spune originea copilotului?era turc,tunisian?
    3.De ce nu s-a putut comunica din cabina(nu cockpit) catre turn control situatia aparuta?
    4.Ale dracului situatii cum arata ce lipsa de securitate exista intr-un avion.
    5.Agentul antitero de la bord(ala acoperit) de ce nu a intervenit?A avut 8 minute la dispozitie...
    6.Proiectantii avionului se pare ca nu s-au gandit la toate situatiile posibile(contingency plan?).FMEA din anii 90?
    • 0 (0 voturi)    
      cum functioneaza (Joi, 26 martie 2015, 15:03)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      http://www.euronews.com/2015/03/26/how-germanwings-pilot-could-have-locked-himself-in-cockpit-of-doomed-jet/
    • +5 (5 voturi)    
      Nu are importanta (Joi, 26 martie 2015, 15:14)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Nu are importanta nationalitatea pilotului, numele, culoarea pielii etc etc. In ultimele luni au fost destul cazuri de europeni care s-au alaturat statului islamic, oameni normali, ca noi toti care au fost captivati de ce zic si le promit respectivii.

      Din aceasta cauza trecutul recent este cel care ne va lamuri, poate acum 1 sapt era ok, iar ieri l-a parasit nevasta (doar exemplu) iar actiunea pe care o ia este pe loc, nu poate fi previzionata...

      Este o linie foarte fina intre a se pilota un avion automat unde capitanul sa nu aiba mana libera si situatia de fata unde capitanii pot face ce manevre dorec cu avioanele. Nu poti interzice anumite actiuni care trebuie luate pe moment, fara aprobari, cum ar fi evitarea unui alt avion, alarma de depresurizare etc etc. Apoi orice comunicare cu turnul pentru a deschide usa, modifica altitudinea etc de la sol este sub semnul intrebarii. Daca pilotul este amenintat, daca nu este pilotul este altcineva etc etc. Cu alte cuvinte se prefera raul cel mai mic, acestea fiind cazuri izolate si reprezinta un procent extraordinar de mic.
    • -5 (5 voturi)    
      Cica aeroflotul cauta ingineri. (Joi, 26 martie 2015, 15:28)

      Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Ai cv-ul pregatit?
    • -1 (3 voturi)    
      exista un supracod...nu mai crede minciunile (Joi, 26 martie 2015, 18:35)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Exista un supracod (nu mai trebuie inventat nimic)...nu mai crede minciunile ce ti se spun la TV

      1.. usa se deschide cu un cod (de fapt cu mai multe) SI din exterior

      2. chiar daca e blocata din INTERIOR exista un supracod pe care doar capitanul il stie
      • 0 (0 voturi)    
        ma tem ca viata reala nu este asa logica (Vineri, 27 martie 2015, 7:33)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        Supracodul de care spui este ceva perfect logic, insa este foarte posibil ca in realitate sa NU fi fost implementat!!
  • +8 (10 voturi)    
    Noutate (Joi, 26 martie 2015, 14:18)

    red.herring [utilizator]

    Daca pina acum in zborurile cu avionul ne temeam de teroristi, greseli de pilotaj si defectiuni tehnice, acum trebuie sa ne temem si ca ne punem vietile in mina unor descreierati. Problema e ca pentru tulburari psihice e mai greu sa faci screening, checks si policies, decit e sa faci pentru proceduri operationale.
  • +2 (4 voturi)    
    Adica deturnare (Joi, 26 martie 2015, 14:23)

    Soljenitin [utilizator]

    Adica deturnare, exact ce am zis si pana acum.

    http://dexonline.ro/definitie/deturna/405184
    • +3 (5 voturi)    
      Nu știu cum interpretezi tu definiția aia (Joi, 26 martie 2015, 15:45)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      "A întoarce un vehicul aerian din cursa lui; a fura un vehicul aerian în scop de șantaj sau ca act de piraterie aeriană."

      A întors avionul în pământ? A șantajat pe cine? A piratat avionul în munte?
  • +2 (2 voturi)    
    Foto pilotul german ce a dus la prabusire in mod v (Joi, 26 martie 2015, 14:31)

    Crash [anonim]

    https://twitter.com/rConflictNews/status/581063145256538112/photo/1
    • +3 (3 voturi)    
      Golden Gate (Joi, 26 martie 2015, 14:57)

      trubac [anonim] i-a raspuns lui Crash

      locul preferat de sinucigasi...si-au curmat viata peste 1600 de perosane.
  • -2 (4 voturi)    
    Riscuri, superficialitate.....si altele... (Joi, 26 martie 2015, 15:08)

    Ela [anonim]

    Riscurile sunt majore cand dai pe mana unor piloti neexperimentati si insuficient verificati curse de pasageri. Doar cateva sute de ore de zbor nu sunt suficiente pentru a opera pe curse de pasageri.
    Daca teoria prabusirii intetionate se confirma, se certifica superficialitatea epocii.
    ...Dar, sa nu uitam ca Airbus este companie franceza, avionul s-a prabusit pe teritoriul Frantei si investigatiile sunt conduse de autoritati franceze.....
  • +4 (6 voturi)    
    bravo, Lufthansa! (Joi, 26 martie 2015, 15:12)

    Crup [utilizator]

    Bravo ma! Unii dintre pilotii vostri sunt bolnavi psihic!
  • +11 (11 voturi)    
    greseala in proceduri (Joi, 26 martie 2015, 15:15)

    alex [anonim]

    Am zburat cu low cost de toate felurile (de la Germanwings la Ryanair, Easyjet, Wizzair, samd)- au sigur proceduri prin care de fiecare data cand pilotul (sau asistentul) merge la toaleta in cabina intra un asistent de zbor (steward).

    In cabina de pilotaj nu ramane niciodata o singura persoana...!
    • 0 (4 voturi)    
      proceduri????? (Joi, 26 martie 2015, 16:26)

      ciprian [anonim] i-a raspuns lui alex

      Te contrazic. Eu am zburat cu un low cost romanesc de la Bruxelles si unul din piloti a stat peste 1/2 de ora afara la chicotele cu o fetisoara din personal, fara sa intre nimeni in locul lui. S-apetrecut totul sub ochii mei si stiu ce am vazut. Suntem la mana Domnului cand zburam, nu avem nici o sansa in fata unor dezechilibrati.
    • +3 (5 voturi)    
      O idee (Joi, 26 martie 2015, 18:04)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Foarte buna. Eu odata am intrat la toaleta imediat dupa ce iesea capitanul. Eu politicos din fire m-am dat la o parte si i-am facut loc sa intre in cockpit. Mi-a spus sa intru eu primul la WC. Dupa o secunda de ezitare i-am zambit si mi-am dat seama ca el respecta o procedura: nu deschide usa cabinei decat daca in zona nu e nimeni. Am zambit, i-am spus "oh, security procedure", mi-a zambit si a zis "of course" si ne-am vazut fiecare de drumul sau: eu la WC si el in cabina.
  • +2 (6 voturi)    
    Acest descreierat (Joi, 26 martie 2015, 15:19)

    elena [anonim]

    ....... nu se poate numi om! Este un sociopat care a ucis 150 de oameni, fara a-i pasa ! De ce nu si-a pus pistolul la tampla daca dorea atat de mult sa se sinucida? Sper c-a ajuns direct in iad!
  • +1 (3 voturi)    
    şi dacă... (Joi, 26 martie 2015, 15:54)

    Kentt [utilizator]

    şi dacă, de fapt, ambii piloţi au fost împiedicaţi să intre în cabină de un terorist?
  • +2 (4 voturi)    
    hmmm (Joi, 26 martie 2015, 16:14)

    liviu_ [utilizator]

    nu cred ca e cazul sa se excluda (inca) posibilitatile unei probleme tehnice, erori sau atac terorist, desi, la cum par lucrurile... este improbabil.

    pe de alta parte as pastra totusi injuriile la adresa copilotului pana mai avanseaza ancheta. nu este bine (in cazul asta e chiar putin suspect) cum se pune totu in carca lui atat de repede
    • 0 (2 voturi)    
      mai specialistiloor in aviatie civila (Joi, 26 martie 2015, 16:30)

      laborator [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      dar poate, avand in vedere ca este al doilea sau al treilea accident aviatic in Franta ultimilor luni, poate vi se trage de la ":je suis Charlie" ...!?/
  • +4 (4 voturi)    
    Ne punem viata in mainile altora, fara sa avem vr! (Joi, 26 martie 2015, 16:42)

    EllenaS [utilizator]

    Daca dezastrul a fost provocat de copilot, se vor afla in curand indicii ca persoana a avut in antecedente comportari bizare, ca doar n-a venit de pe luna! Lipsa de personal nu e o scuza in inserarea in aviatie a unor persoane neverificate la sange! Nebunia sau actual suicidal nu sunt spontane! Oricum, in afara copilotului, sigur mai exista persoane vinovate de acest eveniment grav!
  • +2 (6 voturi)    
    Pilotii sunt supusi uzurii (Joi, 26 martie 2015, 16:44)

    ciprian [anonim]

    Pe unde am mai zburat si eu imi amintesc de 2 momente:
    plecam intr-un concediu si asteptam tori sa ne imbarcam. intre timp vine echipa de piloti cu restul echipajului. Unul din piloti avea o figura de alcolist si niste miscari de robotel, incat toti cei pe langa care a trecutse intrebau daca asta poate sa piloteze;
    alta data un pilot a iesit din cabina si a stat peste 1/2 de ora afara din cabina de vorba cu o domnisoara din personalulu lor fara sa fie inlocuit de nimeni.
    Asadar nu se rspecta nici proceduri, nici pilotii nu sunt foarte bine monitorizati si ca efect se intampla din astea.
    • -1 (5 voturi)    
      pilotii morti sunt scosi tapi ispasitori (Joi, 26 martie 2015, 18:31)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui ciprian

      pilotii morti sunt scosi tapi ispasitori

      ca doar nu-i prost neamtul sa zica ...fac avioane de rahat la care computerul de bord (adica soft-ul) o ia razna.....
  • -3 (9 voturi)    
    MINCIUNA. Usa se poate deschide si din exterior (Joi, 26 martie 2015, 17:23)

    alex4321 [utilizator]

    MINCIUNA. Usa se poate deschide si din exterior
    cu un COD pe care pilotul sigur il stia...

    Prin urmare povestea e cusuta cu ata alba

    Si vazand ATA ALBA ea nu poate fi facuta decat pentru a ascunde o eroare/ o defectiune tehnica

    Cel mai probabil, a fost o eroare tehnica a computerului de bord care nu a mai raspuns la comenzi

    In plus caderea lina dar tintita e clar OPERA pilotului automat defect si nu a unui OM.

    Dar cum sa recunoasca NEAMTUL (Lufthansa & comp) ca a fost de tot rahatul...Niciodata un neamt nu va face asa ceva
    • +4 (6 voturi)    
      partial (Joi, 26 martie 2015, 18:01)

      Eugen [anonim] i-a raspuns lui alex4321

      Usa se poate deschide si din exterior, corect. Insa copilotul, sau cine o fi controland avionul atunci, are un buton pe care-l poate apasa pentru a interzice accesul, chiar daca pilotul tasteaza codul de acces.
      • -2 (6 voturi)    
        n-a zis nimeni ca usa se putea deschide (Joi, 26 martie 2015, 18:29)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

        exista si un supracod...daca tot zici ca te pricepi..pe care nu-l poate bloca nimeni....si daca capitanul nu-l stia atunci "nu-l stia nimeni"

        Totul e o poveste science-fiction ca sa fie Mortul de Vina....si cum TOT rau era sa dai vina pe Pilot...a fost scos copilotul Vinovat....acarul Paun
  • 0 (4 voturi)    
    cover-up (Joi, 26 martie 2015, 18:16)

    mR jOHN [anonim]

    Probleme tehnice grave . ..acoperite.. sa ne amintim de ryan air care avea o gaura in aripa si a lipit-o cu banda adeziva
  • +2 (2 voturi)    
    De ce nu instaleaza camere video in cockpit? (Joi, 26 martie 2015, 18:44)

    Lucky1 [utilizator]

    Mare lucru, camere care sa inregistreze in cutia neagra perioada de timp scursa intre momentul intrarii pilotilor in cabina si iesirii acestora din cabina, dupa aterizare. Deasemenea, camera sa fie conectata la internet astfel iincat sa poata transmita automat inregistrarile din cockpit.
    Numai si fapul ca te stii supravegheat va determina un comportament responsabil din partea echipajului, nu mai vorbesc despre avantajul de a sti efectiv ce se intampla in cel mai important punct al aeronavei
    • +2 (2 voturi)    
      Ti-ai raspuns singur... (Joi, 26 martie 2015, 18:59)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Ti-ai raspuns singur...

      ca sa se poata da vina pe piloti si NU pe Compania constructoare
  • +1 (3 voturi)    
    cred ca a fost o avarie f.grava (Joi, 26 martie 2015, 19:43)

    aetius [anonim]

    copilotul a avertizat cu alarma!cum de erau toti linistiti? mi se pare cusuta cu ata!
  • +1 (1 vot)    
    De ce gandesc mai mult, ma mir mai mult... (Joi, 26 martie 2015, 20:54)

    Lucky1 [utilizator]

    ...cum este posibil ca astfel de situatii sa apara acum, cand dronele sunt deja ceva cotidian, in toate domeniile, cand putem aduce inapoi din spatiul cosmic vehicole conduse fie de computer ul navei sau de la sol.
    Cum este posibil ca specialistii in securitatea aeronautica nu gandesc si, mai ales, nu iau masuri pentru evitarea unor astfel de scenarii.
    Controlul audio-video in timp real suportat de mijloace tehnice capabile sa neutralizeze actiunea adversa a unei/unor persoane rau intentionate la bordul aeronavei.
    Spre exemplu, instalarea obligatorie de aparatura capabila sa adoarma pilotul sau alt membru al echipajului, sau inundarea habitatului cu gaz somnifer pentru neutralizarea pasagerilor pana la aterizarea automata a aeronavei.
  • 0 (2 voturi)    
    Ma intreb cine o sa mai zboare cu DilimacheAir ? (Joi, 26 martie 2015, 21:22)

    krampus [utilizator]

    Ma intreb cine o sa mai zboare cu DilimacheAir ?
    • +1 (1 vot)    
      Dilimache Air e Lufthansa (Vineri, 27 martie 2015, 0:00)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui krampus

      Dilimache Air e Lufthansa
  • +1 (1 vot)    
    Regandire (Joi, 26 martie 2015, 22:17)

    Andra [anonim]

    Deja sunt mai multe precedente in care un membru a echipajului a cauzat prabusirea avionului. Mai mult, dupa acest eveniment nefericit, trebuiesc regandite sistemele de securitate. Este inadmisibil sa se poata baricada un psihopat in carlinga si sa nu se poata interveni. Am calatorit de multe ori in ultimii 5 ani cu avionul, si pot sa confirm ca este o rutina ca unul dintre piloti sa ramana singur, in timp ce celalalt paraseste carlinga.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri