Airbus: Aparatul A320 prabusit in Franta avea 46.700 de zboruri

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 25 martie 2015, 14:49 Actualitate | Internaţional

Imagini de la locul prabusirii avionului Airbus A320
Foto: captura France TV Info
Compania Airbus a anuntat ca aeronava A320, care s-a prabusit, marti, intr-o zona din Alpii francezi, face parte dintr-un lot de 147 de avioane, livrate companiei Lufthansa in anul 1991, informeaza Agerpres.

Aeronava acumulase aproximativ 58.300 de ore de zbor, in cadrul a 46.700 de zboruri.

Acest tip de aparat este propulsat de doua motoare de tipul CFM 56-5A1, are un singur culoar de relaxare intre scaune si poate transporta 150 de pasageri intr-un standard de configuratie de doua clase tarifare.

Primul avion A320 a intrat de serviciu in martie 1988.

Pana la sfarsitul lunii februarie 2015, aproape 6.200 de aeronave de tipul A320 au fost in functiune in intreaga lume.

Pana in prezent, intreaga flota A320 a acumulat peste 150 de milioane de ore de zbor, in peste 85 de milioane de zboruri












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
5020 vizualizari
  • -3 (3 voturi)    
    Cam multe (Miercuri, 25 martie 2015, 15:23)

    Iviotus [utilizator]

    zborurile acelea. Verificati datele, nu doar le copiati.
    46.700 zboruri, in 24 de ani = 1946 zboruri pe an, >5 pe zi, non stop. Cam aberant!
    • +3 (3 voturi)    
      multe??? (Miercuri, 25 martie 2015, 16:24)

      GeorgeValentin [utilizator] i-a raspuns lui Iviotus

      Daca tot esti atat de bun la calcule de ce nu citesti tot articolul si calculezi, da e corect 5 zboruri pe zi, ti se pare mult?

      citeste si partea asta "58.300 de ore de zbor, in cadrul a 46.700 de zboruri. ", un calcul foarte simplu ne arata ca aeronava aveam un numar mediu de 1.24 ore pe zbor.

      Acum concluzia foarte simpla, la o medie de 1.24 ore pe un zbor, de ce este aberant sa fie 5 curse pe zi?
  • +1 (3 voturi)    
    Mai mult de 5 zboruri pe zi ????????? (Miercuri, 25 martie 2015, 15:50)

    gica43 [utilizator]

    Nu vi se pare cam mult ???? Mai informati-va !!!
    • +2 (4 voturi)    
      e corect! (Miercuri, 25 martie 2015, 16:44)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui gica43

      Ceea ce foarte putini oameni stiu este ca, pentru a face exploatarea cat mai eficienta din punct de vedere financiar, un avion comercial obisnuit, din 24 de ore cat are o zi, peste jumatate le petrece in aer, in zbor. (deci peste 12 ore pe zi).
      5 curse mediu curier pe zi e chiar firesc. Cum imi spunea cineva ce lucreaza in domeniu, avioanele comerciale nu au realmente timp sa li se raceasca motoarele! In sensul ca perioada de repaus (in fapt, realimentare si reimbarcare) e atat de scurta incat nu apuca motoarele sa se raceasca complet.
      Iar acea verificare tehnica dintre zboruri e asa, de impresia artistica. Va amintiti in garile noastre, era un nene care tot lovea cu un ciocanel rotile trenurilor, sa verifice nu stiu ce? Cam asa e si in aviatie. Ca altfel nu se poate.
      In aviata civila actuala trag astia de avioane absolut la maxim! Si cand faci asta vreme de 24 de ani neincetat, te mai miri ca mai pica cate-un avion ca un topor prin munti? Sa fim seriosi!
    • 0 (0 voturi)    
      Wizz (Miercuri, 25 martie 2015, 21:09)

      microbistu' [utilizator] i-a raspuns lui gica43

      Avioanele firmei Wizz-air sunt de tipul Airbus 320, si fiecare avion face cate 3 curse dus-intors, zilnic, asadar 6 zboruri pe zi. Deci, se poate!
  • +1 (1 vot)    
    Dacia 1300 (Miercuri, 25 martie 2015, 16:10)

    Crup [utilizator]

    Azi am fost in oras si in trafic am vazut o Dacia 1300. Nu 1310, ci chiar 1300. Era ingrijita, nu era ruginita, se incadra in curbe, nu iesea in decor (deci ii functia bine directia), la intersectia frana normal (deci franele ii functionau bine), motorul parea ca merge normal.
    Stiu, in aviatie 24 de ani de serviciu cu 46700 de cicluri decolare-arterizare nu este fantastic de mult. Plus ca se inspecteaza (extrem de superficial) aeronava la fiecare zbor si odata la cativa ani ii fac o inspectie ceva mai amanuntita.
    Stiu, sunt avioane chiar mai vechi care zboara bine mersi. Un exemplu stralucti, MIG-urile 21 ale noastre, care bat catre 40 de ani (totusi cu mai putine zboruri). Si in afara de faptul ca odata la cativa ani ne mai pica unul, in rest zboara.
    Poate n-o sa va placa exprimarea, dar era o vechitura, hai sa fim seriosi! Si cine stie cat de copt era la interior, la partea electronica si mai ales mecanica. Fiindca exista in rezistenta materialelor o asa numita "oboseala a materialelor". Chiar asa se numeste. O piese mecanica, solicitata in mod repetat ani si ani de zile, incepe sa-si piarda din caracteristicile intiale, plus ca anumite defecte de fabricatie (in metal, INTORDEAUNA exista defecte din turnare, e imposibil sa le eviti) cu timpul se pot agrava. Se intampla des. Cu cat e mai veche masinaria cu atat te poti astepta sa crape ceva ce nu te-ai astepta!
    Si nici la reviziile superficiale de zbor, nici la inspectiile periodice, nu verifica tot la un avion. N-au cum. Nu face nimeni niciodata o analiza nedistructiva, centimetru cu centimetru, a tuturor pieselor. Fiindca ar fi imposibil (dpdv financiar).
    Asa ca, chiar Lufthansa fiind (vad ca unii aveti o obsesie cu chestia asta, de parca aia de la Air France sau British Airways sunt niste agiamii), deci chiar Lufthansa fiind, vechitura tot vechitura ramane!
  • 0 (0 voturi)    
    orele de zbor... (Miercuri, 25 martie 2015, 17:48)

    ..13 [utilizator]

    Starea aeronavei este inspectata periodic - daca i se da drumul la zbor dupa operatiile de RK sau intretinere periodica inseamna ca mai poate sa zboara - raspunderea pentru decizia luata este inscrisa in manual...

    Unele aeronave cu mult mai putine ore de zbor nu mai sunt lasate sa zboare pentru ca, de exemplu, structura lor a fost profund afectata dupa nu stiu ce incident.
  • 0 (0 voturi)    
    Apropos de avioanele Lufthansa (Miercuri, 25 martie 2015, 22:33)

    transalpinarum [utilizator]

    Am zburat in Dec OTP-Frankfurt cu Lufthansa D-ABEB care are aproape 24 de ani, deci si compania mama are avioane mai vechi.

    Va recomand acest link http://www.flightradar24.com/data/airplanes/d-abeb/

    este impresionant sa vedeti cum se "trage" de un avion la maxim, spre exemplu astazi, acest aparat a facut 8 (opt) zboruri! Sigur, nu e asa in fiecare zi, dar se stie ca cel mai profitabil este sa fie avionul in aer, nu la sol.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri