UPDATE Avionul GermanWings prabusit in Alpii francezi Cautarile, reluate miercuri dimineata. Cutia neagra recuperata are toate inregistrarile din cabina pilotilor. Merkel, Hollande si Rajoy merg la locul tragediei. Sunt trei zile de doliul national in Spania

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 25 martie 2015, 6:48 Actualitate | Internaţional

O noua zi de cautari
Foto: Twitter/DavidLaMars
Cercetarile la fata locului in cazul avionului GermanWings Airbus A320 prabusit in Alpii francezi cu 150 de oameni la bord se reiau miercuri in Alpii francezi unde sunt asteptati Francois Hollande, Angela Merkel si Mariano Rajoy.

Zeci de jandarmi montani vor ajunge la fata locului, o zona foarte abrupta si greu accesibila, la 1.500 de metri altitudine, unde a cazut aeronava filialei low-cost a Lufthansa, decolata marti dimineata de la Barcelona (Spania) cu destinatia Dusseldorf (Germania). Transporta 144 de pasageri si sase membri ai echipajului, majoritate germani si spanioli.

Mii de fragmente de avion si de corpuri sunt imprastiate pe patru hectare de munte, departe de orice locuinta sau drum de acces. Marti, dupa ce au survolat zona accidentului produs din cauze inca inexplicabile, cinci ministri ai guvernelor francez, german si spaniol au vorbit despre "imagini dramatice".

"Sunt imagini de groaza, este o tragedie teribila", a declarat Frank-Walter Steinmeier, seful diplomatiei germane.

Update: Primele imagini ale cutiei negre a avionului GermanWings

Una dintre cele doua cutii negre a fost recuperata si transferata la biroul de investigare a accidentelor, care va stabili cauzele dezastrului, a declarat procurorul de Marsilia, Brice Robin, la BFMTV.

Alain Vidalies, secretar de stat in Ministerul Transporturilor: "Cutia neagra a ajuns la Paris, Va fi analizata incepand din aceasta dimineata" - Le Figaro

 Cutia neagra gasita marti la locul prabusirii aeronavei Airbus A320 este cea care a inregistrat toate sunetele si conversatiile din cabina pilotilor si este deteriorata, a anuntat miercuri o sursa apropiata anchetei. A fost trimisa la Paris la Biroul de ancheta si analiza. A doua cutie neagra este inca cautata.

Premierul francez Manuel Valls a estimat, marti dupa-amiza, ca"in acest stadiu, nicio ipoteza nu poate fi exclusa".


Trei zile de doliu national in Spania

Cancelarul Angela Merkel, premierul spaniol Mariano Rajoy si presedintele francez Francois Hollande vor merge la locul tragediei miercuri la ora 13.00 GMT.

O capela a fost instalata la Seyne, comuna vecina locului unde s-a produs dezastrul.

Germanwings a anuntat ca 67 de germani erau la bord, inclusiv doi copii si 16 adolescenti care se intorceau dintr-un schimb de experienta cu elevi spanioli.

Potrivit vice-presedintelui guvernului spaniol, Soraya Sainz de Santamaria, lista pasagerilor include "45 de pasageri cu nume de familie spaniole", a caror identitate urmeaza sa fie verificata.

Trei zile de doliu national au fost decretate in Spania "incepand de miezul noptii" (marti noapte), a mai anuntat oficialul. "Un moment de reculegere va fi pastrat miercuri la pranz in toate institutiile publice", a adaugat Soraya Sainz de Santamaria.

Presedintele Statelor Unite Barack Obama a prezentat marti seara condoleante cancelarului Angela Merkel si premierului Rajoy.














[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
17117 vizualizari
  • -12 (14 voturi)    
    drama (Miercuri, 25 martie 2015, 7:32)

    cosmin [anonim]

    ar trebui ridicate si mai mult standardele de performanta la avioanele folosite de companiile low cost si nu inteleg de ce avioanele nu sunt prevazute pentru situatii exceptionale cu o parasuta de mari dimensiuni, zic si eu.......
    • +10 (10 voturi)    
      Greutate (Miercuri, 25 martie 2015, 9:07)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

      Pentru ca un avion de talia aia cantareste undeva pe la 40 de tone. Cam cat de mare ar trebui sa fie parasuta aia?
      • +3 (7 voturi)    
        ... (Miercuri, 25 martie 2015, 10:16)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        cosmine, nu prea ti-au placut orele de fizica, nu-i asa?
    • +5 (7 voturi)    
      nu mai vorbiti prostii (Miercuri, 25 martie 2015, 9:45)

      dan [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      frate, tu nu ai auzit ce au vorbit la televizor expertii in aviatie si pilotii?
      NU ARE NICIO TREABA AVIONUL CA ESTE VECHI!!!
      Nu mai confundati low-cost cu vechi.
      Ryan Air si Wizz Air au cele mai noi flote din Europa, vechimea medie a aeronavelor fiind de 3 ani....
      Low cost inseamna: compania vinde un bilet cu 6 luni inainte cu 10 euro, dar vinde si un bilet in compensare cu 2 zile inainte cu 200 euro....
      Sunt 3 locuri la 10 euro, 3 la 20, 3 la 30 si tot asa...
      Preturile mici mai ies din: folosirea unui singur tip de aeronava, aterizarea/decolare de pe aeroportui secundare cu taxe mici, nu ai apa, nu ai mincare, etc...
      Nu mai vorbiti prostii aiurea,, intoxicati aiurea fara sa stiti...
      Ieris un spunea un amic care nu a aterizat la Bacau din cauza cetii si a fost deviat la Bucuresti: pilotii sunt mana in mana cu mafia taxourilor din Bucuresti si de aceea zic ca este ceata si in plus cei de la aeroprtul din Bacau sparg becuile sau sting luminile pistei astefel incat avioanele sa fie redicrectionate la Bucuresti/Iasi....
      Deci terminati cu prostii de genul: low-cost = vechi si prost...
      Plus ca mai ales in Euopa exista niste reguli foarte dure si stricte. Un surub nestandardizat daca ai pus la avion, a doua zi esti inchis. Sau daca nu ai bani in cont, sau nu prezinti o situatie financiara buna...
      Vezi cazurile Air Madrid, My Air, Sky Europe, WindJet, CarpatAir, etc
      • +4 (4 voturi)    
        Asa e (Miercuri, 25 martie 2015, 11:25)

        omezu [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Nu mai vorbiti prostii! Deci pilotii care ar trebui sa aterizeze la Bacau iau bani de la taximetristii din Bucuresti ca sa ce? Sa-i duca pe pasageri pana la Bacau? In cazul oricarei redirectionari compania aeriana pierde bani. Din combustibil ars pana la Buc (plus cel consumat pt a duce avionul fara pasageri inapoi la Bacau pt cursele urmatoare), pentru transportul pasagerilor cu autocare/tren la Bacau, pentru cazarea lor daca e cazul, costuri pentru a aduce un nou echipaj daca cel initial si-a depasit timpul de zbor, etc. Nu am auzit niciodata sa plece 150 de pasageri cu taxiurile din Buc catre Bacau.
        Pt ca avioanele sa aterizeze pe ceata densa e nevoie de becuri (sist balizaj), cum le zici, plus de un sistem de navigatie la sol care sa ajute avioanele sa alinieze corect chiar si cand vizibilitatea e redusa la 200m in lungul pistei (CATIIIA). Deci aia care sparg becuri ar trebui sa opreasca si sist de navigatie de la sol pe care aeroportul din Bacau NU-l are, fiind clasat la CAT I, adica o vizibilitate minima de 550m de-a lungul pistei pt a putea ateriza in siguranta.
        Nimanui nu-i convine sa mearga 4 ore cu autocarul pana la destinatie sau sa astepte 5 ore sa se ridice ceata. Desi pasagerii vor ajunge obositi si plini de spume...macar vor ajunge la destinatie si nu imprastiati pe un camp ca n-au vazut pilotii pista.
    • +2 (2 voturi)    
      Uita aici dece nu se poate (Miercuri, 25 martie 2015, 9:46)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

      rft.forter.ro/2009_2_t/06-arm/03.htm

      Poti calcula si singur care ar fi dimensiunea unei parasutute pt 40-50 tone . ai un diametru de 8 metri pt maxim 150 kg . ne vorbind de viteze , care nu pot depasi 270 km/h la deschidere .
  • +10 (10 voturi)    
    ce performanta? (Miercuri, 25 martie 2015, 9:38)

    Ana [anonim]

    este pentru PRIMA OARA in istoria companiilor low cost din Europa cand se intampla asa ceva. Avionul Airbus A320 nu era cu nimic, dar cu absolut nimic mai prejos de orice alt avion folosit de compania mama Lufhansa.
    Diferenta intre un zbor low cost si unul de linie nu e data de calitatea avionului, ci a serviciilor.
    O astfel de tragedie se putea intampla oricui si Taromului si celor de la Turkish si celor de la Emirates...


    Hai sa nu mai cometam doar de dragul de a comenta fara sa ne informam.
    • 0 (0 voturi)    
      Gradul de uzura nu se pune?! (Miercuri, 25 martie 2015, 11:23)

      Ela [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Daca aeronava a fost folosita 22 ani de Lufthansa dupa care "transferata" la divizia low-cost - cum de nu este nicio diferenta? Gradul de uzura nu se pune?! Pentru ca nu este nicio diferenta a transferat Lufthanasa aeronava catre divizia de low-cost?!

      Pe langa acest aspect ar mai fi de subliniat pregatirea personalului navigant care, din pacate, nu mai este ce a fost odata....
  • -7 (7 voturi)    
    drama??? (Miercuri, 25 martie 2015, 10:01)

    xanti [utilizator]

    In ukraina mor copii mqcelariti de mercenari europeni ,nu se mai duce nimeni acolo?
    • +1 (1 vot)    
      Fa o tura (Miercuri, 25 martie 2015, 11:07)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Nu mai sta. Mergi acolo. I-a un bilet Moscova - Donetsk tur
  • 0 (0 voturi)    
    putin suspect (Miercuri, 25 martie 2015, 10:49)

    asdf [anonim]

    faptul (daca se confirma) ca nu au transmis niciun semnal sos, nu au anuntat nimic, desi am inteles ca avionul a avut cateva minute de pierdere de altitudine
  • 0 (0 voturi)    
    Ipoteza (Miercuri, 25 martie 2015, 11:28)

    Stefan85 [utilizator]

    Vad ca se avanseaza ipoteza cu inghetarea sondelor pilot si automatizarea prea mare a Airbus-urilor. Aici tind sa cred ca se refera la faptul ca nu ai feedback la nivel de mansa cum este la Boeing.

    Personal imi vine greu sa cred asta, atatea mii de avioane Airbus care au aceeasi tehnologie la bord fac cel putin 2 zboruri zilnice, 365 de zile pe an. Pana acum au fost 2 cazuri (de care imi aduc aminte), acel AF care s-a prabusit in Atlantic dupa ce sondele au inghetat si pilotii nu si-au dat seama au urcat si au intrat in stall, INSA acelea erau sonde vechi pe care AF nu le schimbase conform noilor recomandari Airbus si un caz anul trecut unde un A320 Lufthansa a inceput sa piarda din inaltime la aceeasi rata ca acesta insa controlul a fost recapatat. Nimic ciudat aici, pilotul automat primeste info false, coboara insa pilotul uman isi face treaba si trage de mansa si il aduce pe cursul normal.

    Ceea ce s-a intamplat aici a durat mult, 8 minute in care s-a pierdut constant din altitudine, inclin spre o problema mecanica, avionul nu a mai putut fi controlat, sau o depresurizare datorita pierderii unei bucati structurale.
  • 0 (0 voturi)    
    acum si in Rusia (Miercuri, 25 martie 2015, 11:33)

    Eugen [anonim]

    Hotnews, cautati stirea. S-a solicitat aprobarea unei aterizari de urgenta pe aeroportul rusesc St. Petersburg. Unui Boeing 737 i s-a oprit un motor in zbor. 78 pasageri + echipaj.
  • 0 (0 voturi)    
    Da, cam suspect... (Miercuri, 25 martie 2015, 11:37)

    lis.nc [utilizator]

    plus faptul ca nu exista nici un fragment din aeronava mai mare de cativa zeci de centimetri. Oare sa fi fost o bomba? Sau un defect tehnic inca nedepistat, (ceva cam in genul celui care a afectat avioanele Comet prin anii '50) si care a durat f mult pana sa fie depistat.
    Parca si cel prabusit la Balotesti era tot un A320, nu?
    • +1 (1 vot)    
      Absolut (Miercuri, 25 martie 2015, 12:35)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui lis.nc

      O bomba imensa. ceva nuclear probabil.

      Avionul nu se dezintegreaza in cazul unei bombe.
      Se rupe in cel mai rau caz si cade in bucati.
      daca insa percuteaza solul sau apa la 700 km /h se face tandari exact ca asta.
      Uita-te la bucatile de la Lockerbie sau la cel darimat de rusi in ukraina. Vezi zborul 800 cind un 747 a explodat in aer.
      Nu mai emiteti pareri aiurea...
    • +2 (2 voturi)    
      Cam suspect (Miercuri, 25 martie 2015, 12:39)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui lis.nc

      La Balotesti era un A310, unul din modelele mai putin reusite de la Airbus, model care avea o problema de constructie la managementul motoarelor. Update de soft si s-a rezolvat. La Balotesti cica i s-ar fi facut rau pilotului, altii, conspirationisti, ca a fost o bomba ca X vroia sa iasa din tara cu secretele lu Ceausesc etc etc. Ideea e ca la viraj au virat cu ambele motoare la aceeasi putere, cand cel de pe interior trebuia sa i se reduca puterea, a intrat in vrie si a ramas in istorie ca "Manevra Balotesti" (aceeasi intoarcere o executa toate avioanele de pleaca de pe OTP).

      Bomba, terorism etc etc, se caracterizeaza deobicei prin spectacol si la sol... sa fie cat mai vizibil si/sau sa provoace cat mai multe pagube materiale/umane.

      Aici lucrul cel mai ciudat e ca in urma cu 1 zi a fost retinut pentru reparatii, ceva legat de trenul de aterizare.

      Defect de conceptie, cam greu dupa 25 ani, defect de mentenanta mai degraba. Sa nu uitam totusi ca Lufthansa e pe pierderi de ceva ani, poate au taiat din calitate cine naiba mai stie in ziua de azi.

      Deobicei cele mai multe accidente se intampla la aterizare sau decolare, acolo avionul este supus celor mai mari forte structurale.Interesant este ca si fara motoare, ar fi planat mult mai mult si logic ar fi anuntat turnul de control, gasit loc mai ok de aterizare fortata bla bla.

      Pare sa fie, conform unor ziare, o coborare controlata, nici prea rapida pt o explozie in zbor, sau pierdere de diverse parti, insa prea rapida pentru o coborare normala.

      Parca vezi ca si aici, ca si in cazul multor accidente pilotii se ocupau de alte chestii...
  • +2 (2 voturi)    
    alta ipoteza (Miercuri, 25 martie 2015, 14:08)

    Vasile [anonim]

    Isi mai aduce aminte cineva protestele organizate de personal/piloti ca sunt suprasolicitati, si avertismentele lor?
    Ipoteza: amindoi dormeau tun, aeronava era pe pilot automat; ceva s-a intimplat dar avionul a pierdut altitudine lin, astfel ca pasagerii nu au inceput sa tipe decit cind au inceput sa vada pamintul; pilotii s-au trezit cind era prea tirziu.
    Acum, e foarte bine sa stim motivele tehnice pentru care pilotul automat a dat-o in bara, si reparate; dar pina una alta politica unei companii de a scoate profit cu riscul suprasolicitarii pilotilor, echivaleaza cu genocid si ar trebui judecata ca atare.
    • +2 (2 voturi)    
      cea mai pertinenta (Miercuri, 25 martie 2015, 18:00)

      Gelum [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      ipoteza pana acuma. Nici eu nu imi pot explica coborarea aproape perfecta, controlata, viteza constanta.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi