Probleme cu avioanele Airbus: Piloti Lufthansa si Germanwings refuza sa zboare

de Laurentiu Colintineanu     HotNews.ro
Marţi, 24 martie 2015, 23:51 Actualitate | Internaţional

Conform unei relatari a revistei germane Spiegel, la aeroporturile din Dusseldorf, Berlin si Stuttgart, mai multe echipaje de pe aeronave Airbus nu au vrut sa decoleze, marti. Avionul prabusit in Alpi a stat, luni, ore intregi la sol din cauza unor defectiuni tehnice.


Mai multe echipaje care opereaza avioane Airbus A320 apartinand companiilor Lufthansa si Germanwings au refuzat, marti, sa decoleze de pe cele trei aeroporturi germane. Relatari ale unor pasageri, citate de Spiegel, confirma faptul ca, la Dusseldorf, aeroportul unde trebuia sa aterizeze avionul prabusit in Alpi, mai multe aeronave nu au decolat din cauza refuzului echipajelor. 


Pe panourile din aeroport, mai multe zboruri apareau anulate, desi aeronavele erau trase la burduf. Redactorul Spiegel Sven Becker a putut observa cozi lungi de pasageri care s-au trezit cu zboruri catre Madrid, Stockholm si Londra anulate. La Stuttgart, trei zboruri Germanwings au fost anulate, la Berlin a fost inregistrata o anulare a cursei catre Londra. La Dusseldorf, personalul din aeroport a informat pasagerii ca echipajele s-au retras si ca zborul nu poate fi efectuat. O singura cursa Dusseldorf - Berlin a fost efectuata marti.


Un purtator de cuvant al Lufthansa a confirmat pentru Spiegel ca unele echipaje nu au putut efectua zboruri „din motive personale” si ca nu existau indicii ca retragerea a fost cauzata de griji legate de modelul Airbus A320. 


Avionul prabusit a fost consemnat, luni, la sol din cauza unor probleme tehnice


Se pare ca ingrijorarile echipajelor ar fi fost legate de faptul ca avionul prabusit marti, in Alpii francezi, a fost tinut, luni, ore in sir la sol din cauza unor probleme tehnice. La Dusseldorf, aeronava a stat mai multe ore in asa numitul mod AOG - Aircraft on Ground pentru ca aparusera probleme la „Nose Landing Door”. Este vorba despre trapa care se deschide si inchide la operarea trenului de aterizare. 


Purtatorul de cuvant al Lufthansa a afirmat pentru Spiegel ca reparatiile au avut loc si ca problemele fusesera rezolvate in totalitate, astfel incat aeronava a intrat din nou in serviciu, in orarul normal.


Angajatii Germanwings din aeroporturile afectate de cursele anulate le-au recomandat pasagerilor sa plece cu masini inchiriate, pentru ca nu existau semne ca zborurile lor vor mai avea loc marti. Seara tarziu, aeroporturile au reactionat la situatia creata si au pus la dispozitia pasagerilor paturi de campanie. 



Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
22520 vizualizari
  • 0 (32 voturi)    
    Cover up (Miercuri, 25 martie 2015, 0:47)

    Heruvim [utilizator]

    Deja, lumea aviatiei cam banuieste de ce s-a prabusit avionul: cel mai probabil au inghetat senzorii de unghi de atac. Pe locul doi ar fi o depresurizare exploziva cu pierderea unei parti de fuselaj.

    Repet, cel mai probabil este defect al senzorilor si de proiectare a aeronavei - pilotii nu pot dezangaja protectia anti-stall (daca toti trei senzorii ingheata atunci tot ce pot face pilotii este ultima rugaciune).

    Daca e asa, atunci TOATE A320 sunt in mare incurcatura => COVER UP. Evident ca pilotii nu mai zboara "din motive personale". Motivele personale fiind: nu vreau sa mor.
    • +16 (16 voturi)    
      si pana acum? (Miercuri, 25 martie 2015, 1:12)

      Eugen [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

      Intrebarile sunt cat se poate de serioase, nu-s expert, nu-s nici macar amator in acest domeniu: pana acum n-au mai zburat avioane Airbus A320? Sunt avioane noi, la care sa se gaseasca greseli de proiectare? Despre asta prabusit acum am citit ca era produs in 1991. De ce s-a intamplat defectiunea senzorilor acum? De ce nu anul trecut; de ce nu data trecuta cand avionul a urmat acelasi traseu de zbor?

      Ma gandesc la Wizz Air si la flota lor formata din destule Airbus A320...
      • -9 (11 voturi)    
        low cost (Miercuri, 25 martie 2015, 8:22)

        gicacontragica [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

        salariile oamenilor care se ocupa de avioanele acelea sunt tinute pe low, piesele sunt cumparate pe low. ce va asteptati? sa mearga totul struna? politica preturilor mici e stabilita de stat: el spune vanzatorilor de medicamente sa le vanda mai scump ca in germania si operatorilor telecom sa tina 1 cent pe minut. acum se vede ca viata oamenilor nu depinde doar de medici si farmacisti.
        • +5 (5 voturi)    
          urca-te in caruta si taci (Miercuri, 25 martie 2015, 13:02)

          dan [anonim] i-a raspuns lui gicacontragica

          frate, tu nu ai auzit ce au vorbit la televizor expertii in aviatie si pilotii?
          NU ARE NICIO TREABA AVIONUL CA ESTE VECHI!!!
          Nu mai confundati low-cost cu vechi.
          Ryan Air si Wizz Air au cele mai noi flote din Europa, vechimea medie a aeronavelor fiind de 3 ani....
          Low cost inseamna: compania vinde un bilet cu 6 luni inainte cu 10 euro, dar vinde si un bilet in compensare cu 2 zile inainte cu 200 euro....
          Sunt 3 locuri la 10 euro, 3 la 20, 3 la 30 si tot asa...
          Preturile mici mai ies din: folosirea unui singur tip de aeronava, aterizarea/decolare de pe aeroportui secundare cu taxe mici, nu ai apa, nu ai mincare, etc...
          Nu mai vorbiti prostii aiurea,, intoxicati aiurea fara sa stiti...
          Ieris un spunea un amic care nu a aterizat la Bacau din cauza cetii si a fost deviat la Bucuresti: pilotii sunt mana in mana cu mafia taxourilor din Bucuresti si de aceea zic ca este ceata si in plus cei de la aeroprtul din Bacau sparg becuile sau sting luminile pistei astefel incat avioanele sa fie redicrectionate la Bucuresti/Iasi....
          Deci terminati cu prostii de genul: low-cost = vechi si prost...
          Plus ca mai ales in Euopa exista niste reguli foarte dure si stricte. Un surub nestandardizat daca ai pus la avion, a doua zi esti inchis. Sau daca nu ai bani in cont, sau nu prezinti o situatie financiara buna...
          Vezi cazurile Air Madrid, My Air, Sky Europe, WindJet, CarpatAir, etc
      • +3 (3 voturi)    
        s-au mai intamplat (Miercuri, 25 martie 2015, 11:41)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

        In primul rand, trebuie lamurit ca ipoteza defectarii senzorilor aoa este ceea ce este: o ipoteza, chiar daca este cea candidatul nr. 1 nu e 100% sigur ca asta a fost.

        In al doilea rand, avioanele mai o iau cu botul la vale din cand in cand. Nu se intampla des, dar nici nu atat de rar pe cat crede majoritatea populatiei. Odata de doua ori pe an, uneori de mai multe ori, cate in avion o ia la vale din cauze diverse. In toate cazurile, pilotii au redresat aeronava si nu au ajuns stire in ziar.

        E posibil ca varsta aeronavei (mai avea cateva sute de ore de zbor pana expira durata normala de viata) coroborat cu conditii meteo de givraj, sa fi dus in cazul asta si doar in cazul asta la inghetarea si BLOCAREA tuturor trei senzorilor. Conditiile de givraj sunt destul de obisnuite dar nu sunt atat de DESE precum dau unii sa se inteleaga. Tot in jurul a cateva cazuri pe an intr-o anumita zona. (Este necesara existenta particulelor de apa supra-racita in atmosfera)
      • 0 (0 voturi)    
        Greseala de proiectare (Miercuri, 25 martie 2015, 11:43)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

        Cand am zis greseala de proiectare ma refer la faptul ca pilotii nu pot dezactiva complet protectiile aeronavei, protectii care preiau controlul asupra aeronavei. Nu la Airbus oricum. Exista un mod de a dezactiva datele de zbor (doua din trei computere de date) dar nu un mod de a dezactiva protectiile - asta numesc eu greseala de proiectare.
        • 0 (0 voturi)    
          low cost (Miercuri, 25 martie 2015, 20:54)

          gicacontragica [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

          asta eu numesc low cost. fiecare spune ce ii place. dar nu poate nimeni nega ca acum ceva timp pilotii de la lufthansa erau in greva pentru ca voiau sa le reduca din beneficii. pentru ca nu mai sunt bani.
      • 0 (0 voturi)    
        Presa de senzatie... (Miercuri, 25 martie 2015, 20:39)

        delia [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        Ma tot gindesc de unde isi iau informatiile cei ce scriu in presa romaneasca! Nu au fost senzorii si nici trapa... S-au prabusit timp de 8 min, aveau timp sa anunte ca se intimpla ceva, nu au facut nimic. Au fost sau inconstienti (o depresuarizare a cabinei) sau amenintati si anihilati... Traiectoria, felul in care s-au prabusit e foarte ciudat. Plus ca satenii din apropiere au vazut avionul zburind foarte jos, si cu motoarele oprite! Toti martorii au afirmat ca nu se auzeau deloc motoarele...
    • +11 (15 voturi)    
      Mai ce tare esti (Miercuri, 25 martie 2015, 1:44)

      Alor [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      ce le mai stii tu de la mii de km.
    • +14 (14 voturi)    
      Pitot Tubes (Miercuri, 25 martie 2015, 2:24)

      Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Aparatul despre care vorbesti se mai numeste si sonda Pitot , dupa numele celui care a inventat-o. Este un aparat care da viteza de deplasare a avionului, masurand diferenta de presiune din unghiul de atac , si presiunea statica, luata de pe o parte a avionului.

      Dar dupa cate stiu eu, chiar si pe avioane mici , sondele Pitot sunt prevazute cu dispozitiv de incalzire, si o gaura pe unde sa se scurga apa de la gheata.

      Avioanele zboara la altitudini foarte mari, prin nori , la temperaturi foarte scazute, la viteze foarte mari, iar fenomenul de gheata este frecvent. Sunt metode de a controla acest fenomen , cu toate ca gheata pe sondele Pitot a cauzat deja mai multe accidente aviatice, dar intodeauna cauzele sunt complexe.

      Chiar daca ingheata toate cele 3 sonde, nu inseamna automat ca avionul cade, inseamna in cel mai rau caz ca aparatele dau o viteza eronata. Cum reactioneaza pilotul ( factorul uman) este alta treaba. Sunt si alte cauze, nu cred ca se stie inca. Darunul din primele lucruri pe care il inveti ca student pilot este sa controlezi un avion cand ai erori cauzate de aparate, in special de sondele Pitot.
      • +7 (7 voturi)    
        In caz ca ingheata sondele (Miercuri, 25 martie 2015, 6:18)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui Withdrawal

        Se poate deconecta complet calculatorul si se zboara manual - a existat un astfel de incident si asa s-a procedat .
        http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=171411
        Bleah cover-up - sa citeasca manualul .

        In privinta decompresiei ramane sa stabileasca ancheta , pericolul e real . La fel e si cel legat de terorism dar in final tot mai periculos e sa sofezi .
        • +2 (2 voturi)    
          2/3 (Miercuri, 25 martie 2015, 11:24)

          Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Gamma

          In cazul ala au inghetat 2 din 3. Au deconectat cele doua defecte. Dar daca au fost toate trei inghetate? Nu poti deconecta toate computerele la avioanele comerciale fly-by-wire.
          • 0 (0 voturi)    
            Inteleg (Miercuri, 25 martie 2015, 15:39)

            Gamma [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

            Dar tot ramane sa ma intreb de ce nu exista un mod de urgenta basic - doar suprafete de control si motoarele pe manual , ca un avion din ww2 .La urma urmei nu e imposibil , nu vorbim de avioane inerent instabile (gen x29) . Bineinteles aici nu ar fi fost util asa ceva ci invers , in urma incapacitarii pilotilor in lipsa nici unui imput sa preia AP-ul comanda si sa incerce un autoland (autoditch in mare eventual ) concomitent cu alertarea autoritatilor
            • 0 (0 voturi)    
              Miezul problemei (Miercuri, 25 martie 2015, 18:34)

              Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Gamma

              Nu poti deconecta toate computerele de date de zbor deoarece in FBW nu exista legatura 'directa' intre mansa si comenzile de zbor. Fara datele de zbor, computerul nu poate calcula ce valoare a comenzii sa transmita la suprafetele de comanda in functie de comanda pilotului plus parametrii de zbor (viteza, pitch, aoa, alt, etc). Si nu exista o regula generala de facut conversia. Iar pilotii nu au feed-back real in mansa. Deci e extrem de greu de pilotat, dar nu imposibil.

              Problema e alta, de ce nu poate fi dezangajata AlphaProt? Nu trebuie dezangajat computerul de date, asta e o rezolvare anapoda - oprim totul pt un singur senzor defect care daca aeronava este pilotata corect nici nu ar trebui sa conteze.

              Teoria decompresiei explozive e la moda si preferata pentru ca alternativa e groaznica pentru aviatie. Ar insemna ca TOATE aeronavele airbus din lume sa fie oprite la sol pana cand schimba softul si permit pilotilor dezangajarea AlphaProt.

              Problemele cu teoria decompresiei explozive sunt multe, cum ar fi de ce rata de coborare e asa de mica fata de o coborare de urgenta? De ce nu a fost coborarea initiata pe AP? De ce nu au intors aeronava? Etc...

              Majoritatea parerologilor aviatoristi sunt acum in denial - nu, nu puteau sa inghete TOTI senzorii. Nu uita ca mai avea vreo cateva sute de ore de zbor pana expora durata de viata, dar de asemenea trebuie luat in consideratie si faptul ca GW au declarat ca senzorii au fost schimbati in urma incidentului de anul trecut.
      • +5 (5 voturi)    
        AF447 (Miercuri, 25 martie 2015, 8:31)

        gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

        Cursa AF447 s-a prăbușit în Atlantic în 2009 din cauză că o sondă Pitot a înghețat, computerul de bord a trecut în mod Alternate Law (un mod în care piloții au responsabilități sporite - pe scurt) fără ca piloții să-și dea seama. Ei tot urcau, viteza scădea, până când a intrat în vrie.

        Un avion poate funcționa bine mersi fără nicio sondă Pitot, cu condiția ca piloții să fie conștienți de problemă și să acționeze corespunzător. Există o șansă însă ca și aici piloții să fi greșit ceva... vom afla în curând.
        • +5 (5 voturi)    
          ... mare diferenta ... (Miercuri, 25 martie 2015, 9:58)

          cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

          Este o mare diferenta intre zborul de noapte ( cayul prabusirii din Atlantic ) si zborul pe timp de zi (accidentul din Alpi).
      • +2 (2 voturi)    
        AOA, Pitot (Miercuri, 25 martie 2015, 11:23)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

        Eu stiu ca sunt doua modele pitot si aripioara.. Si eu initial am crezut ca este montat pe sonda pitot si stateam incurcat - sa fi uitat degivrajul pe sonda ar fi fost prea de tot. Insa se pare (nu sunt 100% sigur) ca la airbus este modelul cu aripioara pe lateral, care nu stiu sa aiba degivraj...

        Problema la avioanele FBW este ca fara macar un computer de date de zbor, avionul nu poate fi zburat. La avioanele cu control pe hidraulic e cum zici tu.

        Si este notoriu faptul ca francezii au mania de a nu lasa posibilitatea pilotilor sa deconecteze "protectiile".

        Poate pana acuma nu au ingetat toate trei...sau poate ca pana la urma a fost decompresie exploziva, sau incendiu puternic in cockpit? Cine stie?
    • +4 (6 voturi)    
      ciudăţenii (Miercuri, 25 martie 2015, 9:21)

      barbu007 [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      fără conspiraţionisme!
      dar... de ce francezii au anunţat că nu exclud nici o posibilitate? nemţii au tăcut, iar americanii...hop-ţop piua-ntâi, au decretat (de la cel mai înalt nivel!) că nu e acţiune teroristă?! apoi, dna. cancelar Merkel a cerut să nu se dea credit speculaţiilor?!

      totuşi, acolo pare să se fi petrecut ceva extrem de asemănător cu avionul malayesian dispărut în oceanele emisferei sudice. cel puţin aşa arată datele existente (pierdere de înălţime, pierderea legăturii cu turnul de control, nici o reclamaţie tehnică din partea piloţilor)... ah, uitasem: fără speculaţii! şi cu toată încrederea în verdictul american, prompt şi convingător!
      • 0 (0 voturi)    
        Simplu (Miercuri, 25 martie 2015, 12:37)

        Budd [anonim] i-a raspuns lui barbu007

        Verifica passenger manifest. Daca ai vreo suspiciune in legatrua cu vreo persoana de la bord atunci poate ca ai dreptate. Una pentru care sa merite intr-adevar prabusirea unui avion in felul asta. Daca nu ...
    • +2 (4 voturi)    
      "sfertodoct" (Miercuri, 25 martie 2015, 10:10)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

      "senzorii de unghi de atac"
      nu cred ca exista asa ceva. Din cate stiu eu pozitia in raport cu orizontalal locului este data de giroscoape, nciidecum de senzori
      Presupun ca nici nu stii definitia unghiului de atac ci doar te dai doct, ca multi altii din tara asta.
      • +1 (1 vot)    
        Ocazie ratata (Miercuri, 25 martie 2015, 11:18)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Ai ratat ocazia sa taci si sa nu te umpli de ridicol. Pune mana pe carte. Faci confuzie intre pitch si aoa.
  • +3 (3 voturi)    
    Aha.. (Miercuri, 25 martie 2015, 1:18)

    Andrei966 [utilizator]

    probleme in corectitudinea germana??? Am zis mereu ca secretomania nu e egala cu pregatirea!
  • 0 (6 voturi)    
    WizzAir (Miercuri, 25 martie 2015, 8:35)

    Ionut [anonim]

    Am o saptamana de cand am zburat dus-intors la Milano cu un avion similar, Airbus A320. Nu am observat sa fie vreo problema. Iar Wizz-ul are zboruri de mai multe ori pe saptamana pe ruta asta, cu acest tip de avioane.
    • +1 (1 vot)    
      Cum ai zburat? (Miercuri, 25 martie 2015, 12:22)

      rcb [utilizator] i-a raspuns lui Ionut

      Ca pilot, sper. Ca daca ai zburat ca pasager, cam ce puteai sa observi?
  • +9 (9 voturi)    
    gresit (Miercuri, 25 martie 2015, 8:38)

    Usorul [anonim]

    de fapt stirea reala este diferita: cateva echipaje Germanwings au refuzat sa zboare din cauza ca au fost puternic afectate emotional de moartea colegilor lor. Dar domnul ziarist in cautare de senzational a decis sa bage de la el. Halal jurnalism
    • +1 (3 voturi)    
      Poftim? (Miercuri, 25 martie 2015, 11:32)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Usorul

      Nu crezi ca e lipsa de profesionalism din partea echipajelor? Mai mult de atat, induc in mentalul colectiv ideea ca nu zboara ca le e frica din cauza ca ei stiu ca avioanele au probleme. Pot sa zica ei ce or zice - lumea asta va intelege - trebuiau sa stie ca astea sunt efectele refuzului lor de a zbura: "aha! nici macar echipajele nu mai au incredere in avioane!"
      • 0 (0 voturi)    
        E bine și așa (Miercuri, 25 martie 2015, 18:10)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

        Mai puțină cerere = prețuri mai mici la bilete pentru noi ceilalți.
  • +5 (5 voturi)    
    Autoritatile aeronautice (Miercuri, 25 martie 2015, 9:56)

    ana-pat [utilizator]

    Autoritatile aeronautice isi vor face treaba si adevarul va fi aflat . Cu cit mai repede cu atit mai bine.
    Semnele de intrebare cred ca pot fi , deasemenea, urmatoarele: 1. A existat o comunicare intre echipaj si controlul de trafic in ultimile 9 minute ? Daca "DA", in ce a constat ? Daca "NU", de ce controlul de trafic nu a observat timp de 9 minute ca un avion a parasit nivelul de zbor aprobat si confirmat ? 2. Exista sau nu semne de impact major pe sol ?
    Daca a doua cutie neagra/orange va fi gasita multe din semnele de intrebare vor dispare. Insa aproape ca intotdeauna va exista un cumul de factori umani sau tehnici .
    Dumnezeu sa-i odihneasca in pace !
  • -1 (1 vot)    
    hai (Miercuri, 25 martie 2015, 15:55)

    gogu [anonim]

    sa asteptam vreo 10 ani pina vom vedea pe national geografic ce s-a intimplat cu adevarat . asta pt ca s-a petrecut in europa......
  • 0 (0 voturi)    
    ma streseaza firma Lufthansa (Sâmbătă, 30 aprilie 2016, 16:43)

    Irina Goanta [anonim]

    Va rog sa atrageti atentia firmei Lufthansa sa nu intre nechemata pe adresele mele de e-mail. Este stresant ce face aceasta firma si ilegal. Nu-i da nimeni dreptul sa intre cu cizma in sufletul omului.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri