Inca un episod al pretentiilor elene: Grecii vor 100 mil. euro de la firmele germane care ar fi dat mita in contracte pentru elicoptere si submarine

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 23 martie 2015, 15:58 Actualitate | Internaţional

Cheltuielile mari din 2016 pot duce la masuri de austeritate in 2017
Foto: Comisia Europeana
Guvernul grec vrea peste 100 milioane de euro compensatii de la firmele germane despre care sustine ca ar fi dat mita pentru a castiga contracte in domeniul apararii, a declarat luni o sursa din ministerul apararii pentru Reuters.

Potrivit publicatiei germane Build, divizia Eurocopter a Airbus ar fi platit mite de 41 de milioane de euro oficialilor greci pentru a vinde 20 de elicoptere NH-90. Grupul german Rheinmetall, STN si Atlas Elektronik ar fi dat si ele 62 de milioane de euro mita pentru contractarea de submarine, a scris Build.

Sursa citata de Reuters a confirmat ca executivul elen ar dori circa 100 de milioane de euro compensatii de la aceste firme ca parte intr-o investigatie ce include si alte cazuri de coruptie.

"Este o serie de cazuri, nu numai cu companii germane, dar majoritar din Germania, iar Grecia spera sa obtina 500-800 de milioane de euro", a declarat oficialul din ministerul apararii elen. "Orice companie condamnata pentru mita ce va dori sa continue relatia comerciala cu Grecia ar trebui sa ofere un compromis in afara tribunalului", a declarat acesta.

Grecia a cheltuit sume mari pentru inarmare, reduse insa in ultimii ani, mai ales din cauza unei crize a datoriilor ce a dus la un bailout din partea FMI si a UE in valoare de 240 mld. euro.

Relatiile dintre Germania si Grecia s-au deteriorat pe masura ce Atena a incercat sa renegocieze termenii planului de salvare, iar Berlinul se teme ca elenii vor sa nu se tina de promisiunile financiare facute. De asemenea, premierul Alexis Tsipras a acuzat Berlinul ca foloseste chichite juridice pentru a evita plata de compensatii pentru ocupatia nazista.

In decembrie Rheinmetall Defence Electronics a platit amenzi de 37 mil. euro pentru a incheia o investigatie penala in Germania in privinta unor presupuse mite in contracte de vanzare de armament in Grecia.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
6753 vizualizari
  • +8 (14 voturi)    
    Grecia vrea mita repetata ? (Luni, 23 martie 2015, 16:01)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Inteleg ca fiecare partid din grecia vrea mita cum ajunge la guvernare. daca au probe sa fie arestati si judecati intai cei ce au luat si apoi sa se vada cine a dat.
  • +6 (12 voturi)    
    Muietzi is Posmagii etapa pe Regiune (Luni, 23 martie 2015, 16:05)

    un domn [utilizator]

    finantzata de Phutin..pentru a baga batzul prin gard
  • -2 (20 voturi)    
    interesant! (Luni, 23 martie 2015, 16:08)

    demaGOGU [utilizator]

    grecii au curajul sa adreseze frontal problema corupatorilor (internationali)

    DNA-ul este lasat sa se se ocupe numai de corupti (nationali)
    • +3 (7 voturi)    
      Foarte bine spus (Luni, 23 martie 2015, 17:39)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Foarte bine spus

      Numai ca si la greci chestia e DIRECTIONATA

      Syriza si Tsipras "au treaba" numai cu
      corupatorilor internationali - Germani

      Urmareste si o sa-mi dai dreptate
  • +3 (11 voturi)    
    Putin, foarte putin (Luni, 23 martie 2015, 16:13)

    newlook [utilizator]

    Putin, foarte putin.
    • +4 (4 voturi)    
      :)) (Luni, 23 martie 2015, 17:03)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      I see what you did there! :))
  • +2 (10 voturi)    
    Pretentii domn'le! (Luni, 23 martie 2015, 16:18)

    TudorSerban [utilizator]

    Deci grecii sunt corupti, si trebuie sa dea banii inapoi pe imprumuturile pe care le-au facut ca sa cumpere armament la preturi umflate de la firme germane, care firme germane au mituit anumiti politicieni greci ca sa obtina contractele pe respectivele preturi umflate.

    Este evident, aici, vina grecului de rand, care e lenes, si ar trebui sa iasa la munca in loc sa aiba "pretentii" de la superiorii lor nemti prea-cinstiti si incoruptibili.
  • +5 (11 voturi)    
    Logica greceasca (Luni, 23 martie 2015, 16:28)

    nano2k [utilizator]

    La ei nu numai ca nu se pune problema pedepsirii coruptilor, ba mai mult, se cere pe cai oficiale nici mai mult nici mai putin... dublarea sumei :))

    Fenomenal, noi suntem obisnuiti sa fim cei mai naspa, dar cel putin la capitolul asta grecii sunt penali rau de tot. Te crucesti, nu alta!
    • +6 (6 voturi)    
      Eu stiu vorba noastra: (Luni, 23 martie 2015, 18:39)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      "Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti"
      Stiam de greci, din experienta personala si "de la istorie", dar ce au ajuns astia sa faca este incredibil!!!
  • +2 (8 voturi)    
    Santajisti... (Luni, 23 martie 2015, 16:31)

    A.Corneliu [utilizator]

    Santajiati profesionisti.
  • +4 (8 voturi)    
    Ar fi ok daca ar muncii si grecii astia un pic (Luni, 23 martie 2015, 16:42)

    citizen kane [anonim]

    Pretentiile astea ale grecilor (ca nemtii sa le plateasca niste despagubiri pe cazurile de coruptie din Grecia) ar fi foarte ok cu conditia insa ca Grecia sa investigheze si sa constate acele infractiuni, incluzand sa identifice cu nume si prenume oficialii greci implicati ...
    altfel (cel putin din ceea ce reiese din acest articol) ar rezulta ca grecii vor sa faca bani tot pe spatele/munca nemtilor care au facut o ancheta paralela in Germania, in care au identificat si tras la raspundere, evident, doar vinovatii cu cetatenie/nationalitate germana ...
    • -6 (14 voturi)    
      Cetatene, (Luni, 23 martie 2015, 17:23)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui citizen kane

      Cetatene,
      Am si eu o curiozitate: de unde ai tras matale concluzia ca "grecii nu muncesc"? Uite iti dau niste variante de raspuns, ca sa vezi ca nu sunt rautacios:
      - ai citit in HN
      - ai citit in alte publicatii
      - ti-au spus la instruire,
      - ai fost in vizita in grecia ca turist si ai observat cum munceau numai filipinezii; grecii doar beau uzo si isi faceau siesta.
      - ai muncit in Grecia si produceai cat 5 greci lau un loc...
  • +3 (3 voturi)    
    Bravo! (Luni, 23 martie 2015, 16:45)

    370H-SSV-0773H [utilizator]

    ... ptr promptitudine.
  • -1 (11 voturi)    
    arme cumparate de la nemti cu bani imprumutati (Luni, 23 martie 2015, 16:57)

    jackalphonse [utilizator]

    n-ar fi rau sa se clarifice aspectul armelor cumparate pe bani imprumutati. cu alte cuvinte, cat timp Grecia cumpara armament scump cu banii imprumutati de la UE, era vazuta bine de Germania. Astfel de trocuri in care banii au circuit inchis ar fi bine sa fie clarificate. Grecia fura, dar dadea suficient si Germaniei ca UE sa fie prietena.
    • +5 (7 voturi)    
      alt expert? (Luni, 23 martie 2015, 18:34)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      adica ti iti da UE bani CASH ca sa cumperi in China, USA etc?
      Tipic Ponta [si alti marxisti].
      Cata "naivitate"
      • 0 (2 voturi)    
        cumpara din Germania, n-o mai intoarce cui china (Marţi, 24 martie 2015, 9:21)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        citeste presa vremii de acum doi trei ani si nu mai comenta pe de rost cu china si usa.
        se stia de mult timp ca Grecia imprumuta bani pe dobanzi mari si cumpara submarine nemtesti, de parca asta era nevoia stringenta. pe scurt, asta era o spaga data Germaniei tot asa cum noi vindeam pe nimic Austriei rafinarii si banci, pentru ca austria detinea presedentia Europei si o voiam prietena pentru integrare. nu neg ca grecii si-au furat caciula, desi un grec traieste insutit mai bine decat un roman (sa fim seriosi, noi suntem jalnici ca nivel de trai), dar trebuie clarificate toate aspectele, ca altfel nu mai iesim din criza asta care se dovedeste a fi una a impocriziei.
        • 0 (2 voturi)    
          Partial adevarat (Marţi, 24 martie 2015, 11:39)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

          Domnul jackalphonse,

          Da, aveti dreptate. Grecia a cumparat submarine. Si da, a fost preferinta pentru armamentul UE, desi ca sa fim corecti, trebuie sa mentionam ca de fapt 45% din echipamentul military a fost importat din SUA, cu vreo 15% din Germania, plus pe langa UK si Franta.

          Totusi, nimeni nu a pus pistolul la tampla Greciei sa cumpere acest armament. De ce Croatia de ex nu se umple de submarine? Si avioane?
          Nu poti sa critici guvernul german pentru ca Grecia a cumparat armament militar de la o companie germana. A fost decizia si alegerea Greciei. Grecia nu putea fi santajata cu absolut nimic. Era in UE, in Schengen, aderata la Euro...

          Iar Grecia se imprumuta la dobanzi relative mari pe cand inca era la drahma. Faptul ca a fost sub euro I-a permis tocmai sa se imprumute ieftin, la dobanzi mici. De fapt asta e parte a problemei. Grecia a profitat de dobanzile mici de la euro, pentru a se imprumuta masiv.

          Un grec totusi nu traieste insustit mai bine decat un roman mediu, in schimb intr-adevar traieste cam de 3 ori mai bine. Ceea ce intr-adevar este foarte bine! ;)

          Oricum, iprocizie sau nu, asta nu scuteste Grecia din a isi repara propriile problem structurale massive pe care le are. Iar da, aceste problem structurale, sunt principal cauza a problemelor sale de acum.

          Nu poti sa repari problemele, oferind current electric gratuity la 300.000 de familii (adica vreo 1.000.000 de cetateni, 10% din populatie), cand tu esti falit financiar. Asta nu e reforma. Se cheama populism. Si se vrea a fi facut pe banii altora.
          • 0 (2 voturi)    
            Mai mult (Marţi, 24 martie 2015, 12:16)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            De fapt actualul govern grecesc are un amplu program socialist. Evident, e normal, avand in vedere orientarea extrema de stanga a coalitiei, dar asta nu tine loc de logica economica.
            Toate aceste beneficii, ca nu pot fi numite reforme fiscale, trebuie platite. Grecia nu le poate plati. Deci practice acum incearca sa santajeze pentru a obtine fondurile necesare.

            Cum sa iesi din faliment ca stat, daca vrei sa anulezi, sau sa extinzi pe zeci de ani, datoriile companiilor?

            Cum adica protectie la evictee pentru case pana in 300.000 de euro? 300.000 de euro e o valoare uriasa. Enorm de multe proprietati intra in aceasta categorie.

            http://www.grreporter.info/en/instead_reforms_tsipras_offers_new_benefits/12427

            https://www.greenleft.org.au/node/58408

            Cu stima!
          • 0 (2 voturi)    
            ba i-a pus pistolul la tampla (Marţi, 24 martie 2015, 15:55)

            jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

            doar nu-ti inchipui ca Grecia a propus cumpararea submarinelor. a fost clar un santaj, ca multe altele. Din pacate Grecia s-a complacut in asta de nevoie...si de voie, ca asa le sta in fire.
            Germania stia foarte bine ce se intampla, pentru ca profitul al lor era, nu al Greciei.
            Anonim, daca mai incurajam ipocrizia mai marilor Europei, serios ca ne afundam si mai tare in criza. Prin urmare, acum europa tipa tare ca grecia trebuie sa-si faca program de austeritate, dar nu era prea vocala cand risipea banii imprumutati pe armament occidental...sa fim seriosi, schema este veche
            vezi si in Ucraina, care a imprumutat 18 miliarde de dolari (de la FMI, cum altfel?) si dintr-o data USA s-a gandit sa-i livreze arme....evident, nu pe gratis (nu?).
            • 0 (0 voturi)    
              Ba nu, nu le-a pus nimeni pistolul la tampla (Miercuri, 25 martie 2015, 11:18)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

              Ba da, chiar asa e. Grecia si-a dorit marirea capacitatilor sale militare, si asta pe fondul problemelor nerezolvate din Cipru, precum si pe fondul ridicarii economice a Turciei, care I-a permis sa isi intareasca capacitatea militara.

              Nu uitati, multe insule grecesti sunt revendicate de Turcia, si se afla la mai putin de 15 km de tarmul turcesc, si la vreo 400 km de cel grecesc.

              Pe ce va bazati cand afirmati cu atata siguranta ca a fost "santaj clar"? Cu ce ar fi putut fi santajati grecii?

              Daca ar fi fost un santaj al Greciei, de ce acest santaj nu a fost aplicat si altor tari europene? De ce nu au cheltuit sume uriase pentru inarmare si Polonia, Ungaria, Cehia? De ce nu au cumparat submarine si Croatia? Sau Romania? Sau Bulgaria?
              De ce tocmai Grecia a cumparat? De ce tocmai ea sa fi fost santajata?

              Este extreme de neplauzibila teoria santajului. E mai plauzibila variant ca Grecia se sperie de puterea economica si militara a Turciei.

              Nu, Vestul nu e deloc usa de biserica. E si ipocrit, si cinic. Dar la fel de ipocrit si cinic e si guvernul grec. Stiu prea bine ca problemele sunt in principal ale Greciei, problem structural grave, dar decat sa le resolve, prefer sa arunce vina pe altii.

              FMI imprumuta bani la cererea natiilor. Si natiile vin sa imprumute pentru ca ofera dobanzi mici. Nu forteaza pe nimeni sa ceara imprumuturi. Apoi da, e drept, nu fac acte de caritate. Isi vor banii inapoi si vor sa fie sigur ca ii primesc.
              Austeritatea in Grecia inseamna echilibrarea bugetului. Atat! Daca ar face asta, guvernul grec nu ar trebui sa faca altceva. Si e ceva de bun simt. Nu consuma mai mult decat poti duce.

              Ucraina e in aceeasi situatie. Ea a cerut imprumut pentru ca e in colaps financiar, din cauza razboiului din est. Si da, tot Ucraina cere disperata arme din cauza razboiului ce il are in est. Ucraina le cere.

              Cu stima!
  • +8 (12 voturi)    
    Niste informatii seci despre economia greaca! (Luni, 23 martie 2015, 17:06)

    Anonim [anonim]

    Vad ca multi, mai ales stangisti, sar in apararea Greciei.

    Astfel, sa luam niste informatii generale, si putem face niste comparatii cu Romania.

    PIB-ul Romaniei e undeva la 290 de miliarde de dolari. Facut de o populatie de 19 milioane.

    PIB-ul Greciei e undeva la 260 de miliarde de dolari. Facut de o populatie de 11 milioane de oameni.

    Deci o populatie care e undeva la 65% din populatia Romaniei produce un PIB care e undeva la 90% din PIB-ul Romaniei.

    Totusi, salariul mediu net in Grecia e de 1000 de euro, pe cand salariul mediu net in Romania e undeva la 420 de euro.

    Astfel, desi indicatorii macroeconimici indica ce indica, totusi salariul mediu in Grecia e de 2.5 ori mai mare decat in Romania, in procente: 250% mai mare decat cel din Ro.

    Intrebarea se pune: cum de economia greaca poate sustine asemenea salarii uriase? Poi simplu, din imprumuturi. Asta arata clar faptul ca grecii au trait si traiesc mult peste posibilitatile lor, avand in vedere ce produc.

    Asta e valabil pentru toti infieratii proletari care fac afirmatii halucinante, gen ca banii nu s-au dus la grecul de rand...

    Doi la mana. Cealalta problema se refera la cheltuielile cu achizitionarea de echipamente militare din Vest. Lasand la o parte ca majoritatea armelor au fost cumparate din SUA (42%) si nu din Germania (doar 15%), ramane alt fapt.

    In ultimii ani, bugetele pe aparare anuale totale adunate s-au ridicat undeva la 80 de miliarde de euro. Deci, aceste cheltuieli implica tot, nu doar achizitiile. Si salariile personalului, si mentenanta, si bazele militare etc.
    Asta in conditiile in care datoria greaca e undeva la vreo 400 de miliarde de euro.

    Intrebarea se pune: diferenta dintre 80 mld si 400 mld, unde este? Unde a disparut? Oare nu in economia greaca, la consumatorul si cetateanul grec?

    Astfel, inainte de a plange de mila grecului, poate multi ar trebui sa vada si aceste aspect, si sa fie constienti ca ce nu platesc grecii, vor plati ei, direct sau indirect.

    Cu stima!
    • +6 (8 voturi)    
      PS (Luni, 23 martie 2015, 17:38)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Apropo, exporturile Romaniei sunt undeva mai mult decat duble fata de exporturile grecesti!
      • 0 (2 voturi)    
        exportam nasturi, cherestea si metale (Marţi, 24 martie 2015, 10:12)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        altceva ce mai exportam? la noi nu cresc portocalele si maslinele. cresc rosiile, castravetii si alte legume, dar nu le exportam, ca in megamagazine apar numai de import, de preferat crescute in namol si burlan de plastic prin olanda (fara gust).
        • -1 (1 vot)    
          Nu e doar atat...nici pe departe... (Marţi, 24 martie 2015, 11:56)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

          Probabil ca exportam nasturi, cherestea, precum si metale.

          Insa exportam si mobile, si masinarii, si produse petro-chimice, si component electronice. Exportam si produse agricole. Grau mult, chiar si rosii, carne (va aduceti aminte de scandalul carnii de cal din UK de acum cativa ani). Exportam de asemenea si medicamente. Si imbracaminte. Sa stiti ca avem o structura foarte variata a exporturilor.

          Ca sa va faceti o idee, uitati schematic cum arata structura exporturilor romanesti, din 2012.

          http://atlas.media.mit.edu/explore/tree_map/hs/export/rou/all/show/2012/

          Aceste idei, cum ca Romania nu exporta nimic, sau doar materii prime, sunt pur si simplu mituri.

          Grecia nu sta deloc mai bine ca noi la capitolul diversitatea si complexitatea exporturilor.
    • -9 (9 voturi)    
      Ghiveci (Luni, 23 martie 2015, 18:25)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Ghiveci. Postare ghiveci. Doua, trei date adunate de pe ici-colo fara legatura intre ele. CONCLUZIE TRASA INAINTE si date statistice fortate sa intre in concluzie.
      • +7 (7 voturi)    
        Ghiveci ghiveci, dar.... (Luni, 23 martie 2015, 18:58)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui newlook

        Domnul newlook,

        Sunt pure date. Ghiveci neghiveci, acestea sunt "facts".

        Aceste 2-3 date adunate reprezinta cei mai importanti indicatori macroeconomici, si arata si cheltuielile militare ale Greciei in ultimii 10 ani.

        Concluzia e trasa pe baza acestor date.

        Spune-ti-mi dvs, daca aceste date nu conteaza la dvs, atunci ce conteaza?

        Dumneavoastra pe ce va bazati cand trageti concluzii? Pe ce zice Tsipras? Putin?
        Acceptati ce zice un om, fara sa judecati dvs?

        Imi atacati concluziile. Dar faceti asta fara sa oferiti nimic in schimb.

        Inteleg ca n-aveti nimic altceva?
        • -6 (8 voturi)    
          De la lume adunate...si mult amplificate (Luni, 23 martie 2015, 19:12)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          De la lume adunate...si mult amplificate. Astea sunt "facts"-urile matale. Citeste postarea de mai jos si vezi ce zice Banca Mondiala despre "fart-urile" matale.

          Hai ca scrii dupa dicare, n-o mai da cotita. Macar primesti ceva banuti sau atata poti?
          • +4 (4 voturi)    
            Dictare? (Luni, 23 martie 2015, 21:00)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui newlook

            Dictare dupa cine? Cine ar avea vreun interes sa ma plateasca sa scriu asa ceva?

            Inteleg ca dumneavoastra traiti intr-un mediu unde nu se recunoaste dreptul de a avea opinii proprii si dezinteresate financiar, dar de aici pana sa ajungeti in situatia "hotul striga hotul" e cale lunga.

            E interesant ca aruncati astfel de acuzatii tocmai dvs, cel care sunteti masiv suspectat ca ati presta meseria de "postac platit", conform replicilor trase la articolele care au tema Rusia, Ucraina etc.

            Nu domnu, oricat de greu va pare a crede, exista destui oameni care au si opinii proprii, nu trebuie sa scrie dupa dictare. Sunt capabili sa scrie si singuri, fara foita in fata! ;)

            Cat despre Banca Mondiala, v-am oferit un raspuns si acolo. Nu trebuie sa il acceptati. Aveti aceasta libertate. Pe care eu chiar v-o respect! ;)
      • -5 (7 voturi)    
        In plus, se si minte cu nerusinare (Luni, 23 martie 2015, 19:00)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        In plus, se si minte cu nerusinare. Sau, poate minte Banca Mondiala si are dreptate "anonimul". Mai stii....
        =========================
        =========================
        PIB (conform lui "anonim")
        Grecia: 260 miliarde dolari
        Romania: 290 (!!!) miliarde dolari


        PIB conform Bancii Mondiale
        =======================

        Grecia:
        ----------------
        GDP (current US$)
        $242.2 billion 2013

        http://data.worldbank.org/country/greece


        Romania
        ----------------
        GDP (current US$)
        $189.6 billion 2013

        http://data.worldbank.org/country/romania
        • +5 (5 voturi)    
          E adevarat... (Luni, 23 martie 2015, 19:21)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui newlook

          Domnul newlook,

          Da, e adevarat. Acelea sunt raportarile oficiale. Iar afirmatiile mele se bazau pe estimarile World Factbook:

          https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/ro.html

          https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2004.html


          Personal, nu am incredere in datele oferite de institutul national de statistica, avand in vedere cum s-a comportat in Campania electorala. Nu a fost deloc de incredere.
          Avand in vedere ca INS habar n-are cati romani sunt in Romania, si multe altele.

          Banca Mondiala nu minte, e clar, insa preia datele oficiale. Asa cum, dupa cum se vede, preia datele oficiale si legate de populatie.

          Si in linkurile mele, date mai jos, se arata datele oficiale.
          • -6 (6 voturi)    
            Deci, matale.... (Luni, 23 martie 2015, 21:40)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

            Deci, matale nu minti deliberat.

            Doar ca...

            ....Simti asa "in urina" ca "datele statistice oficiale sunt falsificate " si te cuprinde brusc, deodata si pe neasteptate dorinta sa luminezi natiunea...

            ...adica, "va spun IO, basist de nadejde, ca Banca Mondiala minte, uite cum sta treaba..."
    • +4 (6 voturi)    
      CORECT (Luni, 23 martie 2015, 20:20)

      Raymond [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Grecia pana sa-i bage in seama UE ereau niste amarasteni intre cele 2 razboaie mondiale ei si italienii cautau de lucru in Regatul Romaniei au uitat cand ptr. bunicii lor Romania erea un Eldorado.
      Romania anului 1939 dadea clasa la multi care azi incearca sa ne dea lectii.
      Romania are potential si v-a ocupa un loc determinant in zona de sud-est a Europei.
    • 0 (2 voturi)    
      concluzia este doar a ta (Marţi, 24 martie 2015, 10:17)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      nu cred ca grecul prosper beneficiaza de imprumutul grecesc. avem si noi o datorie imensa, insa afaceristii prosperi sunt numai asfaltagii si alti clienti ai statului. da, in Grecia se fura, dar aia traiesc bine din furat. la noi se fura la fel de mult, insa se sta la coada la tomberoane. nu mai compara Romania cu Grecia. In Romania te lauzi cu 20 km de autostrada, ia vezi cum e in partea cealalta. daca aduni cat s-a furat in Grecia si scazi bbeneficiile, s-ar putea sa ramana mai mare suma furata in Romania.
      • +1 (1 vot)    
        Da, este concluzia mea (Marţi, 24 martie 2015, 11:14)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

        Domnul jackalphonse,

        Da, concluzia e a mea, insa e o concluzie rezonabila in opinia mea.

        Da, poate ca grecul prosper o duce bine, insa statul nu o duce bine. Iar statul are angajati 700.000 de greci in sistemul public, plus ca ofera o gramada de servicii. Iar acest stat grec e in pioneze rau de tot, din cauza ca a imprumutat excesiv, si asta din cauza ca a avut un dezechilibru major intre ce cheltuia si ce incasa la buget.
        Datoria noastra nu e chiar imensa, considerand alte state din jur. Si acea datorie a fost formata tot din cauza unui system public mult supradimensionat. Romania nu justifica 1.1 milioane in sistemul bugetar, cu vreo 135.000 doar in administratie, subordonati MAI.

        Si la noi, cei care fura, traiesc bine, poti fi convins de asta. Restul raman in izmene din cauza acestui furt.

        Da, poti compara Romania cu Grecia. De ce sa nu compare. Sunt diferente care favorizeaza si una si alta. Da, au autostrazi mai bune, insa si acelea sunt platite cam tot de UE. Nu uita, Grecia e membra UE de vreo 30 de ani, si nu doar de 8 ani, precum Romania. Iar ca informative, Romania se lauda acum cu aproape 700 km de autostrada, si nu 20, cu alte vreo 200 km in constructie. Incet incet se construiesc si la noi.

        Problema greaca ramane. Sectorul public supradimensionat, care e platit foarte bine, de catre stat (stat care trebuie sa se imprumute ca sa acopere aceste sume), sistemul de pensii neeficient, tot din bani publici, o armata supradimensionata de obsesiile grecesti cu Turcia si Cipru, olimpiada inutila din 2004, in care au intrat sume uriase de bani, dar statul nu si-a recuperat investitiile si altele.

        Chiar daca s-a furat mult si in Grecia, tot raman anumite problem structurale care trebuie remediate.

        Mai sunt problem si in structura economiei. 65% din PIB e dat de economie, cu vreo 12% pe agricultura, si 22% pe industrie. Ma rog, procentele sunt aproximative. In acele 65% intra si turismul e just, dar multe sectoare speculez ca nu sunt chiar asa eficiente.
      • +1 (1 vot)    
        Pentru a imi sustine pozitia (Marţi, 24 martie 2015, 11:30)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

        Pemite-ti-mi sa va ofer 2 articole, unul scris de 2 greci, celalalt din nytimes.

        http://blogs.lse.ac.uk/europpblog/2014/08/06/the-problems-in-the-greek-public-sector-cannot-be-solved-simply-by-reducing-the-size-of-salaries-or-the-numbers-of-staff/

        http://www.nytimes.com/2012/10/11/opinion/the-cost-of-protecting-greeces-public-sector.html?_r=0
  • -5 (5 voturi)    
    Grecii vrea sa invete G.S. limba romana (Luni, 23 martie 2015, 17:19)

    Grecii Vrea [anonim]

    Ai scris "Grecii vrea" si apoi te-au corectat altii. Dar, din nefericire pentru tine, titlul a ramas necorectat pe platformele de stiri. Hot News Ro e din ce in ce mai mult Time News Ro.
  • +4 (8 voturi)    
    Niste informatii seci... (Luni, 23 martie 2015, 17:35)

    Anonim [anonim]

    Vad ca multi, mai ales stangisti, sar in apararea Greciei.

    Astfel, sa luam niste informatii generale, si putem face niste comparatii cu Romania.

    PIB-ul Romaniei e undeva la 290 de miliarde de dolari. Facut de o populatie de 19 milioane.

    PIB-ul Greciei e undeva la 260 de miliarde de dolari. Facut de o populatie de 11 milioane de oameni.

    Deci o populatie care e undeva la 65% din populatia Romaniei produce un PIB care e undeva la 90% din PIB-ul Romaniei.

    Totusi, salariul mediu net in Grecia e de 1000 de euro, pe cand salariul mediu net in Romania e undeva la 420 de euro.

    Astfel, desi indicatorii macroeconimici indica ce indica, totusi salariul mediu in Grecia e de 2.5 ori mai mare decat in Romania, in procente: 250% mai mare decat cel din Ro.

    Intrebarea se pune: cum de economia greaca poate sustine asemenea salarii uriase? Poi simplu, din imprumuturi. Asta arata clar faptul ca grecii au trait si traiesc mult peste posibilitatile lor, avand in vedere ce produc.

    Asta e valabil pentru toti infieratii proletari care fac afirmatii halucinante, gen ca banii nu s-au dus la grecul de rand...

    Doi la mana. Cealalta problema se refera la cheltuielile cu achizitionarea de echipamente militare din Vest. Lasand la o parte ca majoritatea armelor au fost cumparate din SUA (42%) si nu din Germania (doar 15%), ramane alt fapt.

    In ultimii ani, bugetele pe aparare anuale totale adunate s-au ridicat undeva la 80 de miliarde de euro. Deci, aceste cheltuieli implica tot, nu doar achizitiile. Si salariile personalului, si mentenanta, si bazele militare etc.
    Asta in conditiile in care datoria greaca e undeva la vreo 400 de miliarde de euro.

    Intrebarea se pune: diferenta dintre 80 mld si 400 mld, unde este? Unde a disparut? Oare nu in economia greaca, la consumatorul si cetateanul grec?

    Astfel, inainte de a plange de mila grecului, poate multi ar trebui sa vada si aceste aspect, si sa fie constienti ca ce nu platesc grecii, vor plati ei, direct sau indirect.

    Cu stima!
    • -2 (6 voturi)    
      Unde ai vazut ca PIB e 290 miliarde de dolari? (Luni, 23 martie 2015, 17:42)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      PIB-ul Romaniei e undeva la 290 de miliarde de dolari?

      Da un link sa verificam.
      • +4 (4 voturi)    
        Linkurile cerute (Luni, 23 martie 2015, 18:54)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui alex4321

        Domnul alex4321, uite niste linkuri.

        Datele sunt la nivelul anului 2013, dar cred ca sunt sufficient de relevante. De asemenea se refera la PPP - Power Purchasing Parity.

        https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/ro.html

        https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2004.html

        Sper ca va sunt de ajutor.

        Cu stima!
        • -4 (6 voturi)    
          Prietene, asa-i ca nu stii (Luni, 23 martie 2015, 19:16)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          Prietene, asa-i ca nu stii ce inseamna

          "GDP (purchasing power parity)" fata de GDP simplu?
          • +1 (3 voturi)    
            Sunteti simpatic... (Luni, 23 martie 2015, 20:49)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui newlook

            Domnul newlook,

            Ba da, asa-i ca stiu ce inseamna PPP. Dar avand in vedere faptul ca vreti cu atata ardoare sa imi explicati, va stau la dispozitie: va ascult. De fapt, va citesc!
            Explicati-mi ce inseamna! :P Nu mai tineti in dvs!

            Cat despre argumentatia mea, avand in vedere ca e acelasi etalon in ambele cazuri, comparatia e perfect valida! ;)
  • +1 (3 voturi)    
    Ce mila mi se face (Luni, 23 martie 2015, 17:56)

    CititorulComentator [utilizator]

    Next...
  • -4 (4 voturi)    
    Analfabet ! (Luni, 23 martie 2015, 18:36)

    Asa se scrie ??? [anonim]

    Alooooo...nu este miticia ! " Grecii vrea"...asa se scrie ???? Sau grecii vor..???...Ai dracului mitici, prosti !!!
  • +5 (7 voturi)    
    la munca!!!! (Luni, 23 martie 2015, 20:02)

    Natasa [utilizator]

    Grecii au pensii peste 1000 de euro! De ce? Pentru ca fraierii din Europa le platesc! SI acum cand de la pensia de 1600 au ajuns la 1400 (caz cunoscut), e revolutie, jale si par smuls din cap! Sigur, mare parte din imprumuturi s-au dus spre Nastasaki ai lor, dar ca sa stea lumea la locurile ei si sa nu iasa scandal le-au dat si muritorilor. D'aia ies asa nervosi in strada, hotii lor sunt mai generosi decat ai nostri!
    • +2 (4 voturi)    
      Mai mult decat atat (Luni, 23 martie 2015, 23:59)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Natasa

      Grecii, pe langa pensiile mari pe care le primesc, mai si ies foarte repede la pensie.

      Grecia e tara cu una din cele mai scazute varste de pensionare. Plus ca multi, si in aceste conditii, prefera sa iasa anticipat.

      Evident ca in aceste conditii, sistemul grec de pensii e complet nesustenabil.

      http://beforeitsnews.com/alternative/2013/07/top-10-countries-with-a-low-retirement-age-2712562.html

      http://greece.greekreporter.com/2014/12/04/75-of-greek-pensioners-enjoy-early-retirement/

      http://www.forbes.com/sites/walterloeb/2012/06/17/retirement-in-germany-may-rise-to-age-69-while-greece-is-at-age-58/
    • +2 (4 voturi)    
      Despre sistemul de pensii grecesc (Marţi, 24 martie 2015, 0:06)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Natasa

      Mai multe informatii:

      http://www.oecd.org/greece/OECD-PensionsAtAGlance-2013-Highlights-Greece.pdf

      http://www.tradingeconomics.com/greece/retirement-age-men

      http://www.economist.com/blogs/charlemagne/2010/02/greeces_generous_pensions


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi