Guvernul indian a alocat 137 miliarde dolari pentru modernizarea enormei retele de cai ferate, celebra pentru aglomeratie si pentru pasagerii ce calatoresc pe vagoane. Indienii vor sa modernizeze reteaua, sa lanseze si trenuri de mare viteza, sa puna WiFi in cat mai multe gari si sa schimbe 17.000 de toalete invechite.

HotNews.roFoto: Hotnews

India are nevoie disperata de investitii in reteaua de cai fertate ce se intinde pe 64.000 km, din care sub o cincime au fost construiti dupa 1947 (anul obtinerii independentei). Desi in India sunt produse si trenuri ultra-moderne, ele merg la export fiindca guvernul nu a investit in material rulant.

Indian Railwys are 1,3 milioane angajati, fiind una dintre cele mai mari companii din lume. Zilnic circula 12.000 de trenuri ce duc peste 20 de milioane de pasageri, insa conditiile sunt in multe cazuri jalnice. India a preferat sa tina tarifele la un nivel scazut si sa pastreze cat mai multe locuri de munca la companie, directionand prea putin catre modernizarea retelei.

Obiectivul e ca in cinci ani numarul de pasageri transportati zilnic sa creasca de la 21, la 30 milioane, urmand sa creasca intinderea retelei cu 20%. Va fi pus internet WiFi in cat mai multe gari si vor fi schimbate 17.000 de toalete din vagoane.

Vor fi construite linii de mare viteza intre cateva orase mari: Mumbai - Ahmedabad, Delhi-Calcutta si Delhi-Mumbai, urmand sa fie modernizat si sistemul de rezervari online, astfel incat rezervarea unui bilet sa poata fi realizata cu 4 luni inainte de calatorie, fata de doua luni in prezent. Planurile sunt de a creste vitezele medii pe noua magistrale feroviare, de la 110-130 km/h, la 160 - 200 km/h.

Se vor monta scari rulante si lifturi in garile importante, vor fi camere video de supraveghere in sectiunile dedicate femeilor, iar pentru trenurile intercity vor fi extinse sistemele de alerta prin SMS despre plecari si sosiri.

Premierul Narendra Modi a spus ca aducerea cailor ferate in era moderna este o prioritate pentru guvernul sau, iar obiectivul este ca dotarile din gari sa fie mai bune decat cele din aeroporturi.