Parlamentul britanic critica dur UE si Marea Britanie pentru comportamentul fata de Rusia: Somnambulism, lipsa de capacitate analitica

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 20 februarie 2015, 12:09 Actualitate | Internaţional

Trupele rusesti participa la luptele din Ucraina, sub privirile neputincioase ale Occidentului
Foto: Captura YouTube
UE si Marea Britanie au dat dovada de "somnambulism" in criza ucraineana, au esuat in gestionare situatiei si nu au inteles "natura exceptionala" a evenimentelor pentru ca nu au capacitatea analitica de a citi schimbarile majore de politica ale Rusiei, se arata intr-un raport al unei comisii parlamentare britanice.

Raportul realizat de sub-comisia pentru Afaceri Externe din Camera Lorzilor invinovateste si UE, dar si Marea Britanie pentru inrautatirea situatiei din Ucraina, aratind ca Londra si Bruxelles-ul au fost luate prin surprindere de actiunile Rusiei. "Pierderea capacitatii analitice a slabit puterea Statelor Membre UE de a citi schimbarile politice majore din Rusia si de a da un raspuns hotarit Rusiei", se arata in raport.

Parlamentarii au mai scris ca si Marea Britanie a ratat misiunea asumata de protejare a Ucrainei, dat fiind ca Londra a semnat in 1994 Memorandumul de la Budapesta prin care Ucraina isi preda arsenalul nuclear, in schimbul garantarii integritatii teritoriale.

Raportul a fost facut public pe fondul continuarii luptelor din estul Ucrainei, in ciuda acordului de incetare a focului semnat la Minsk.

Parlamentarii britanici au criticat dur si Moscova, despre care scriu ca se indeparteaza de Europa.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

15045 vizualizari

  • +30 (36 voturi)    
    in sfarsit unii care iau pozitie (Vineri, 20 februarie 2015, 12:27)

    bancher [anonim]

    Bine ca Occidentul da semne ca se trezeste....
    Marea Britanie este cel mai mare investitor strain in Rusia....ei pierd cel mai mult din cauza racirii relatiilor cu Rusia, dar bine ca in sfarsit au coloana vertebrala, si au curajul sa critice Rusia.
    Din pacate vorbele nu sunt suficiente....e nevoie de masuri. Care masuri ar fi cele mai eficiente? Cele economice, adica intarirea la maxim a emborglului asupra Rusiei, excluderea din sistemul bancar inernational SWIFT, embargou la exporturile rusesti in UE...adica sa ii lase fara bani si fara resurse externe.
    • +3 (13 voturi)    
      Normal (Vineri, 20 februarie 2015, 14:24)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Daca Hitler a ajuns sa ocupe Franta dar s-a impiedicat in Canalul Manecii, normal ca britanicilor nu le e teama de o invazie ruseasca asa ca pot fi cat de duri. Tot asa si australienii si neozeelandezii.
      Apoi, britanicii au resurse de petrol ai gaze in Marea Nordului, asa ca nu sunt atat de dependenti de gazul din Rusia cum este Germania de pilda.
  • +10 (18 voturi)    
    Pur si simplu nu-i intereseaza (Vineri, 20 februarie 2015, 12:32)

    IancuJianu [utilizator]

    Pina ajunge Hitlerivski la Pas de Calais mai este...
    Deocamdata nu a ajuns nici la "cortina de fier".
  • +13 (21 voturi)    
    Toate-s vechi si noua toate (Vineri, 20 februarie 2015, 12:45)

    obvious [utilizator]

    Somnambulismul se traduce prin politica locului caldut. Ce nu se-ntampla la mine-n tara nu ma afecteaza. Asa a fost si asa va fi din-totdeauna in politica "marilor puteri". Doar cand le-ajunge cutitul la os trec la fapte. Istoria "Marelui Imperiu" englez nu duce nici ea lipsa de astfel de evenimente. Numai felul in care i-au tratat pe polonezi la sfarsitul razboiului si este suficient.
    Cum a inceput Al II-lea Razboi Mondial, tot asa pare ca va incepe si cel de-al III-lea. Dumnezeu sa ne ajute caci acum armele nucleare distrug tot in calea lor.
    • -5 (15 voturi)    
      Un lucru sa fie clar (Vineri, 20 februarie 2015, 13:59)

      sile [anonim] i-a raspuns lui obvious

      Locul caldut a fost al ucrainienilor.

      Oricat de agresiva ar fi Rusia, prima obligatie a guvernantilor britanici e fata de cetatenii britanici. Nu poti sa te duci sa spui: prietenii nostri sufera acolo, ia mergeti voi englezi, galezi, scotieni la razboi. Si asta e valabil pentru orice tara din lume.

      Pentru ucrainieni locul caldut a fost in afara Rusiei si in acelasi timp in afara NATO. Daca ei au evitat/n-au putut sa ia o optiune clara, acum descopera si reversul medaliei: cand esti neutru, nimeni nu e obligat sa te apere in caz de agresiune.
      E cinic ce spun, stiu. Dar mai mult decat a facut deja Occidentul nu poate sa faca, decat cu sacrificarea vietilor propriilor cetateni.
      • +4 (8 voturi)    
        daca nu poti sa-ti onorezi garantiile (Vineri, 20 februarie 2015, 14:04)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui sile

        nu mai valorezi nimic nici ca natie...
      • -6 (6 voturi)    
        @ sile: de acord cu tine. (Vineri, 20 februarie 2015, 14:37)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Inca ceva: ucrainenii au facut marea gresea
      • -7 (11 voturi)    
        @ sile: de acord cu tine; (Vineri, 20 februarie 2015, 14:40)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Inca ceva: ucrainenii au facut marea greseala de a-i provoca pe etnicii rusi din Ucraina, luand-u-le dreptul casigat de a folosi limba rusa.
        Asta ne asteapta
      • +4 (10 voturi)    
        @sile (Vineri, 20 februarie 2015, 14:45)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Tu mai si gindesti? MB i-a GARANTAT in 1994 integritatea teriotoriala daca preda arsenalul nuclear. Tu crezi ca Rusia mai ataca daca era o posibilitate ca ucrainienii sa apese pe buton ?
        • 0 (4 voturi)    
          Asa, si? (Vineri, 20 februarie 2015, 15:26)

          sile [anonim] i-a raspuns lui adrian_rolland

          A garantat si Rusia, nu doar Marea Britanie.
          Marea Britanie e printre tarile care azi se chinuie sa mentina Ucraina intacta, Rusia are o pozitie "usor" diferita.

          Si da, Rusia ataca oricum. Sau tie ti se pare un raspuns adecvat la axenarea Crimeei lansarea unui atac nuclear?
          • +3 (3 voturi)    
            MB (Vineri, 20 februarie 2015, 16:19)

            antrax [utilizator] i-a raspuns lui sile

            Nici nu au fost la negocieri la Minsk. Au fost francezii si germanii. Asta ce zice?
      • -11 (13 voturi)    
        @ sile: de acord cu tine. (Vineri, 20 februarie 2015, 14:49)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Inca ceva: ucrainenii au crezut ca pot sa-i provoace pe etnicii rusi din Ucraina, luandu-le dreptul de folosire a limbii ruse. Au obtinut efectul la care trebuiau sa se astepte.
        Asta sa fie de invatatura si romanilor care au fobia etnicilor maghiari si care cred ca ii pot provoca la nesfarsit.
        • +2 (4 voturi)    
          ??? (Vineri, 20 februarie 2015, 15:24)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          nu le-a luat nimeni dreptul.
          Si au sa faca ce?
          Pod aerian cu Ungaria?
        • +3 (7 voturi)    
          tu traiesti pe alta lume...... (Vineri, 20 februarie 2015, 17:39)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          maghiarii au mai multe drepturi decat romanii,.....a se vedea viata timorata a romanilor din jud. har-cov. ........te urmaresc de mult, ai totdeauna comentarii provocatoare a sdresa romanilor, cred ca esti o "cartita" maghiara, .......hai baga-te din nou la gaura ,ai vb. destul.
        • +3 (3 voturi)    
          ciobane ! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:26)

          novator [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          Ticalosia are multe fete dar a ta este cea originala !
          Ai primit si tu, ordinul de zi pe unitate de la Putin si ai scos capul ?
          Sa ne fie invatatura de minte tradatorule ?

          Esti in echipa de invrajbire aservita moscovei si ai fost activat acum, dupa vizita stapanului vostru Putin, la Orban, sluga lui credincioasa ?

          Ehei ! Ciobane, ciobane ! Daca sapi groapa altuia, vei cadea tu in ea !
    • -1 (1 vot)    
      asa (Vineri, 20 februarie 2015, 18:03)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui obvious

      eu imi aduc ca stalin i-a ''tratat'' pe polonezi la sfirsitul ww2. UK cam ce-ar fi trebuit sa faca, in conditiile in care armata rosie era in polonia, sa declare razboi urss? Sa nu mai zic ca fdr era mare iubitor de unchiul joe si ii facea pe plac aproape la orice cerea asta, administratia lui fiind infestata cu agenti sovietici ca alger hiss de exemplu.
  • +15 (19 voturi)    
    Bun... (Vineri, 20 februarie 2015, 12:56)

    Ce FaciFoca [anonim]

    ...poate ne trezim in sfarsit...
    • +2 (2 voturi)    
      Acelasi somnabulism si la Bucuresti (Vineri, 20 februarie 2015, 17:51)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Ce FaciFoca

      Iar parlamentul tarii nu e nici macar in stare sa critice pe cineva.

      Daca trezirea noastra va dura prea mult, s-ar putea sa ne tina rusii adormiti pana ramanem fara tara.

      Sa fim destepti - acum ori niciodata!
  • +13 (19 voturi)    
    Se repetă situația cu Hitler. (Vineri, 20 februarie 2015, 13:17)

    vali47 [utilizator]

    Până se dezmeticesc britanicii ce face Putin se pomenesc cu rușii la granițele lor,înarmați și cu toate țările din drumul lor îngenuncheate și britanicii nu vor mai avea nici ajutorul primit în cazul Hitler.Putin profită de democrație și lentoarea de reacție mai rău ca Hitler.Marea majoritate a acțiunilor teroriste sunt susținute direct sau indirect de Putin
    • +4 (4 voturi)    
      nu se poate (Vineri, 20 februarie 2015, 16:42)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      pana la English channel, sunt marii aliati: Germania, franta...mari puteri, tzari garante si ele.
      d'aia si noi schimbam axele, cum se schimba boghiurile la ungheni. :)
      wehrmachtul si legiunea straina sunt scutul ioropii !
      pana una, alta, am avut avioane canadiene detasate, in baltice sunt britanice, militarii americani vor forma nucleele apararii in flancul de est.
      frantzujii au de aparat democratia in ...mali.
      iar nemtii economisesc kerosenul..

      cineva spunea ca englezii au interese in rusia, ca ar fi principalii investitori acolo.
      interesul lor este in city ul londonez, banii rusilor, nu investitiiile lor in rusia.
      Germania este tzara cu investitiile cele mai mari, cu interesele cele mai mari in rusi.

      britii au rezistatat bomboardamentelor cu v1 si v2, precum si ale aviatiei germane.
      londra a rezistat bombardamentelor nemtesti.
      englezii au debarcat in franta si italia, nemtii n'au debarcat in uk.

      daca uncle sam planteaza doua portavioane in marea nordului, le piere rusilor cheful de calatorii.
  • +4 (10 voturi)    
    100 % de acord cu britanicii. (Vineri, 20 februarie 2015, 13:39)

    Ceauceau2 [utilizator]

    Hail to England !
  • -8 (14 voturi)    
    vine, vine primavara (Vineri, 20 februarie 2015, 13:40)

    woe [anonim]

    Astia simt ca tre sa inchida centralele de caldura si ii inunda moralitatea si dreptatea.Dupa rasboi, multi viteji mai fura. Vedeti ca vine iarna si peste 10 luni, nu cred ca il terminati pe putina asa iute.
  • -5 (9 voturi)    
    dar in cel mai rau caz (Vineri, 20 februarie 2015, 13:45)

    Nelu-SM [utilizator]

    Acum sa nu fim proaste sa ne imaginam ca pentru urmatorii zeci si sute de ani omenirea nu se va lupta pana la sange. Asa a fost decat o stim si asa va fi. Doar ca acum distrugem mai puternic in caz de conflict mondial.

    Asa ca nu are rost sa va ingrijorati. Evolutionismul involueaza.
  • -2 (8 voturi)    
    Stati linistiti ca vine Chamberlain (Vineri, 20 februarie 2015, 14:00)

    OmulNou [utilizator]

    si face "peace in our time".

    Scoateti bai tancurile din garaje, scoateti pustile de la naftalina si veniti odata aici la frontiera civilizatiei!
  • +3 (5 voturi)    
    Din pacate scorul este 1-0 pentru Putin. (Vineri, 20 februarie 2015, 14:03)

    taro [anonim]

    Toat acordul asta recent de incetare a focului semnat de Franta, Germania si Rusia e complet inutil.

    Practic a fost un test, a vrut sa vada Putin daca poate semna un acord pe care sa-l incalce imediat. Si da, Putin poate sa-l incalce cand si cum vrea el fara sa se teama de consecinte.

    Premierul britanic si presedintele CE s-au aratat ingrijorati de nerespectarea acordului.

    Vara lui 2015, "separatistii" cuceresc Kiev-ul. US si EU sunt in continuare ingrijorati.
  • -1 (5 voturi)    
    aCORDURI,semnaturi, etc (Vineri, 20 februarie 2015, 14:17)

    vasile [anonim]

    Asa va dati seama ce valoare au acordurile si semnaturile de pe diverse hartii in fata realitatii: 0
    Idem NATO,UE, etc
  • +1 (3 voturi)    
    corect, dar ce folos? (Vineri, 20 februarie 2015, 14:19)

    Crup [utilizator]

    In primul rand ca dupa ce am citit articolul, mi-am dat seama ca titlul este gresit. Nu parlamentul britanic critica somnambulismul - cat se poate de real - ci o comisie din cadrul parlamentului.
    Ori, comisiile astea fac rapoarte cu titlu informativ. Nu s-a intrunit parlamentul britanic sa dea o declaratie oficiala cu ceea ce a afirmat acea comisie. Si nici nu o va face. Fiindca parlamentul britanic, ca orice parlament, e controlat de liderii partidelor politice, deci inclusiv de primul ministru, puterea executiva din Marea Britanie. Primul ministru putea demult sa ia atitudinea asta, dar n-a facut-o si nici nu o va mai face.
    In alta ordine de idei, pe britanicii ii doare la basca de estul Europei, cu exceptia Rusiei. Se cunoaste atitudinea britanica comuna de antipatie fata de emigrantii est-europeni in general si de ura de-a dreptul fata de bulgari si mai ales romani. In schimb, relatia comerciala cu Rusia chiar ii intereseraza.
    Plus ca UK este cea mai rezervata tara vis-a-vis de Uniunea Europeana, Acolo chiar se pune serios problema iesirii din UE. Ca sa nu uitam ca nu demult au trecut la limita de dizolvarea propriei lor tari, asa cum o cunoastem azi (daca Scotia iesea din UK Marea Britanei devenea Mica Britanie).
    Si sa nu uitam un lucru, pentru cunoscatori.... Proiectul NABUCO, care garanta sau oricum marea considerabil independenta energetica UE fata de Rusia a fost torpilat, ucis si ingropat tocmai de Marea Britanie si nimeni altcineva. Pentru necunoscatori, ia studiati un pic problema, sa vedeti ca tocmai o decizie a BP (British Petrolium) a ingropat NABUCO.
    Ca Marea Britanie (alaturi de RUSIA si SUA) au ga-ran-tat (!!!) integritatea Ucrainei, in schimbul renuntarii Ucrainei la arsenalul nuclear, asta li falfaie complet britaniciilor. Ce daca au semnat asta si apoi n-au facut nimic din ce erau OBLIGATI sa faca? Au incalcat un acord care ii obliga la ceva. Asa, si? Zero din punctul lor de vedere.
  • +5 (5 voturi)    
    Poate troica este mai convingatoare ! (Vineri, 20 februarie 2015, 14:25)

    andreesanu [utilizator]

    Nu doreste nimeni un razboi !,mai ales ca se poate usor
    porni un conflict, dar nu stii cum evolueaza sau se sfirseste.
    Asteptam cu interes intrarea in hora a englezilor,poate in acest mod Ucraina nu v-a primi arme si trupele OSCE vor fi in masura sa pastreze pacea.
  • 0 (4 voturi)    
    Vorbind de UK (Vineri, 20 februarie 2015, 14:42)

    cris10 [anonim]

    Si noi, unde ramanem, ai cui, sau se va face rocada care a fost in WW2, vom fi inhalati de trupele de ocupatie si vom fi obligati sa luptam pt. ei.
    Am mai zis, ma repet, sa se trezeasca si somnambulii de la noi, ca deja cred ca "intram pe ultima suta de metri".
    Ce se va alege de noi?
    Nimeni nu vrea razboi, mai putin Putin care cred ca si-a propus sa ajunga vecin direct cu noi, asa ca si scutul de la Deveselu o sa pice, fiind prea aproape poate fi neutralizat.
  • 0 (2 voturi)    
    regatul unit al marii britanii (Vineri, 20 februarie 2015, 15:48)

    chiuariu [utilizator]

    si irlandei de nord. sunt convins ca irlandezii le-au daruit britishilor nordul insulei drept recunostinta pentru secolele de ocupatie barbara si pentru milioanele de irlandezi ucisi de micul licurici.
  • 0 (0 voturi)    
    Leul de mare cu ruble pe coa... (Vineri, 20 februarie 2015, 17:37)

    vali [anonim]

    Oare cred britanicii ca avem memoria unui fluture si ca am uitat cum acum un an doi tipau ca din gura de sarpe ca UE n-are nevoie de forta de interventie rapida, ca ei se opun crearii sale. Asa au facut jocul Moscovei, franand adoptarea unei decizii de aparare comuna eficienta. Sa aiba asta legatura cu miliardele oligarhilor vanturate prin regat? Tot scandalul de acum nu e decat praf in ochi pentru fraieri menit sa ascunda uriasa responsabilitate pe care o au în legarea Europei de maini si de picioare in fata lui Putin.Cum?... Majestatea sa nu stia cine e de fapt Putin? Asta sa i-o spuna lu mutu, au analisti politici si strategici care pot interpreta la ce folosesc bugete supradimensionate de aparare, distrugerea opozitiei, cultivarea ideologiei imperialiste in massmedia si sisteme educationale etc. Si ei ce fac? Ne spuneau ca Europa nu trebuie sa aiba armata, numai noi britanicii. Ne dau lectii de capitalism si eficienta dar toata sfaraiala lor sta in vanzarea Europei si mai ales a estului pe ruble.
  • 0 (0 voturi)    
    Ma minunez (Vineri, 20 februarie 2015, 22:00)

    Taras Bulba [utilizator]

    Citesc si ma minunez: "Hitler hitler"

    Cat e halatul baieti? Cat e halatul?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă