Accidentul aviatic din Taiwan: Pilotii avionului TransAsia au oprit din greseala al doilea motor, dupa defectarea primului

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 6 februarie 2015, 17:20 Actualitate | Internaţional

Unul dintre motoarele avionului TransAsia prabusit in Taiwan s-a defectat imediat dupa decolare, dar celalalt motor a fost oprit din greseala de piloti, probabil in timp ce incercau sa remedieze avaria, afirma Thomas Wang, presedintele Autoritatii aeronautice taiwaneze, citat de ABC News.

Thomas Wang a prezentat vineri concluziile preliminare ale investigatiei in cazul prabusirii avionului companiei TransAsia, un accident soldat cu cel putin 35 de morti, scrie Mediafax.

Potrivit oficialului aeronautic, unul dintre motoarele cu elice ale avionului s-a oprit la un minut dupa decolare. Anchetatorii cred ca motorul avionului de tip ATR 72 functiona, insa la o putere necorespunzatoare, din cauza scaderii presiunii uleiului. Imediat dupa defectarea motorului din dreapta, pilotii au oprit, din greseala, si celalalt motor.

"Vom analiza cum s-a ajuns la acesta situatie", a precizat Thomas Wang.

Este posibil ca pilotii sa fi oprit din greseala motorul stang al avionului in incercarea de repornire a motorului drept, cel care se defectase.

La bordul avionului prabusit intr-un rau erau 58 de persoane, dintre care cel putin 35 au murit.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5220 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Cutia neagra (Vineri, 6 februarie 2015, 18:19)

    Gamma [anonim]

    Din informatiile prezentate pana acum
    http://www.pprune.org/rumours-news/555876-transasia-water-13.html#post8856151
    ... da l-au oprit pe cel bun . #2 s-a oprit automat , aparent fara motiv si a trecut automat pe "relanti" cu elicea in drapel (maneta lui de gaz fiind full si apoi chiar impinsa spre max ) in timp ce bietul #1 a fost redus apoi taiat complet + elicea pusa in drapel si asa a ramas pana la final . La final , in ultimele secunde pilotii tocmai reuseau sa-l readuca la viata pe #2 - scenele din film il arata pe #2 cu palele in pozitie de lucru si rotindu-se mai repede decat celalalt .Prea tarziu .
    • +5 (5 voturi)    
      Psihologia (Vineri, 6 februarie 2015, 19:00)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Gamma

      Joaca un rol extrem de important in astfel de situatii. Pacat. Cu totii putem gresi insa uneori costurile sunt foarte mari.
    • +6 (6 voturi)    
      Completare (Vineri, 6 februarie 2015, 19:01)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui Gamma

      #1 a fost si el repornit in ultimele secunde , chiar cu vre-o 10s inainte de revenirea lui #2 dar a ramas cu elicea in drapel (deci neproducand nici un fel de tractiune ) .Din grafic se pare ca #2 incepe sa-si revina imediat ce maneta de gaze a fost coborata din poz max la vre-o 30% . Dar vorbim de T-15s pt #1 si t-5s pentru #2 - mult mult prea tarziu . De ce au facut greseala ...posibil are legatura cu efectul a prea multor automatizari asupra a ce se intampla in mod obisnuit cu un avion clasic in aceasta situatie (prea mult de postat ca sa detaliez)
      • +2 (2 voturi)    
        Elicea in drapel (Vineri, 6 februarie 2015, 19:50)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Gamma

        Aflu si eu termeni noi. Nu stiam ca asa se spune in romaneste. Stiam de "feathered" in engleza iar in ceha este "na hrubo", adica la pas maxim. "Na jemno" inseamna la pas minim (deci palele la unghi de atac mic). Apropo, cum se spune in romaneste cand elicea e la tractiune maxima?

        Si inca o intrebare, aveti idee cum se spune cand elicea se roteste libera in vant, in engleza este parca "milling" si in ceha este "ve volnobeh", adica miscare in gol?

        PS: intrebarile le-am pus ca sa aflu niste termeni noi care imi lipsesc din cunostinte si daca ii stiti chiar va multumesc.
        • +1 (1 vot)    
          Nu cred (Sâmbătă, 7 februarie 2015, 6:00)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

          Ca mai sunt si alti termeni .Dar daca sunt si eu as fi incantat sa-i aflu . Apropo de psihologie - prezenta in cockpit a unui comandant intimidant pt echipaj se pare ca nu a fost oportuna - dar sa vedem CVR-ul s-ar putea sa ma insel .


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri