​Articol actualizat

UE se teme ca livrarile americane de arme catre Ucraina se apropie / Ce contine planul de pace cu care Merkel si Hollande spera sa rezolve criza ucraineana?

de Laurentiu Colintineanu     HotNews.ro
Joi, 5 februarie 2015, 18:53 Actualitate | Internaţional

Angela Merkel si Vladimir Putin
Foto: Agerpres/AP
Surse diplomatice de rang inalt de la Bruxelles au afirmat pentru cotidianul german Die Welt ca SUA se apropie din ce in ce mai mult de momentul in care vor livra arme Ucrainei. Oficiali apropiati negocierilor cu Kievul si Moscova au spus textual: "Daca presedintele Hollande si cancelarul Merkel se intorc cu mainile goale dupa turneul de la Kiev si Moscova, iar conflictul separatist va continua la aceeasi intensitate, atunci americanii vor livra arme defensive precum rachete antitanc si radare de artilerie".  

Planul de pace      

  • Acordul de la Minsk ramane valabil, dar separatistii primesc mai mult teritoriu autonom *;
  • Poroshenko sa accepte conditiile pentru a evita infrangerea militara si colapsul economic;
  • Putin sa accepte conditiile, altfel va primi noi sanctiuni saptamana viitoare.
Noul plan de pace a fost elaborat de inalti functionari ai guvernelor german, francez, ucrainean si rus pe parcursul ultimelor zile, arata informatii obtinute de cotidianul german Sueddeutsche Zeitung. Negocierile au fost insa accelerate de dinamica luptelor din estul Ucrainei si de numarul crescut de victime, in special in randul civililor.

La acesta se adauga ofensiva declansata de separatistii sustinuti de Moscova si informatiile aparute despre posibile livrari de arme din America.

Lui Poroshenko, liderii europeni vor sa-i explice ca aceasta ar fi ultima sansa de evitare a unei infrangeri militare si a unei crize economice si mai dramatice decat cea prezenta. Banca Centrala a Ucrainei a trebuit sa creasca azi dobanda de interventie de la 5,5% la 19,5% pentru a stavili inflatia.

Lui Putin, arata sursele SZ, europenii i-ar fi transmis ca saptamana viitoare se vor aplica noi sanctiuni, daca nu este de acord cu propunerea de pace. Plus ca, ar fi spus mesajul, livrari de arme americane nu ar fi in interesul Moscovei.

In centrul propunerii se afla prevederile Acordului de la Minsk, cu o exceptie notabila: de atunci si pana azi, separatistii au castigat o suprafata de 1.500 km patrati, care trebuie, macar in parte, luata in seama.

Vladimir Putin, arata surse diplomatice, ar insista si pe stabilirea unui dialog direct intre Occident si separatisti, ceea ce le-ar oferi mai multa legitimitate. Autonomia extinsa, retragerea de armament greu si schimburi de prizonieri existau ca puncte si in acordul precedent si sunt cuprinse si in noua propunere. In paralel, seful diplomatiei germane a plecat la Riga si la Varsovia pentru a obtine sustinere pentru demers.

*N.R.: Guvernul german a dezmintit, aseara, informatiile legate de teritoriul extins care ar reveni separatistilor in propunerea de pace inaintata Kievului si Moscovei de catre Angela Merkel si Francois Hollande. Surse politice si militare consultate, apoi, de SZ afirma insa ca e foarte putin probabil ca separatistii sa accepte retragerea pe linia de demarcatie negociata in septembrie avand in vedere castigul de teritoriu de circa 1.500 de km patrati din ultimele luni.



Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

38275 vizualizari

  • +26 (42 voturi)    
    Rusu (Joi, 5 februarie 2015, 19:08)

    obvious [utilizator]

    Si uite-asa, Putin isi vede confirmata politica de agresiune care intimideaza Europa. Statele bogate nu vor sa adopte un ton mai aspru pt ca nimeni nu-si pericliteaza linistea tarii proprii pt altii.
    Fiecare pt el ! Ucraina se vede destabilizata economic, cu teritorii intinse pierdute.
    Dai tot sa scapi de "urs"! Fte bine Rusia! Luati-va cate teritorii vreti dar nu ne mai dictati voi cum sa traim!
    Pana la urma n-ai ce sa faci ! Cu nebunu' nu te pui!
    • -39 (71 voturi)    
      Dragi POSTACI (Joi, 5 februarie 2015, 21:14)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui obvious

      Credeam ca dupa dezvaluirile Elenei UDREA veti lua si voi o pauza dar se pare ca sunteti platiti in dolarei.....UCRAINA nu exista si nu a existat niciodata...nu are spatiu (teritoriul actual este suma teritoriilor luate cu japca de la 4 tari: ROMANIA, RUSIA, UNGARIA si POLONIA)...nu are limba proprie 98% din cuvintele asa zisei limbi ucraineen sunt rusesti...zic TAK tak in loc de DA DA.....agresoul in UCRAINA este NATO nu RUSIA....RUSIA se apara...cand veti lua o pauza dragi postaci?
      • +12 (12 voturi)    
        Taci bai bullshevicule (Vineri, 6 februarie 2015, 4:26)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

        Auzi, nato agresor in Ucraina. Mai mergi la scoala si invata ceva istorie.
        ps: Explica-mi si cum Daghestan e Rusia.
      • +9 (9 voturi)    
        un plan gresit (Vineri, 6 februarie 2015, 11:03)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

        Cu astfel de planuri in cativa ani ne trezim vecini cu noua rusie. Sper ca romanii si presedintele iohanis sa nu accepte acest plan.
      • +7 (7 voturi)    
        daca (Vineri, 6 februarie 2015, 11:12)

        m.l [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

        Daca ai stii un pic de istorie ai afla caVorbesti prostii. Acorda 2 minute din viata ta si citeste la wikupedia:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Empire
        De exemplu :
        "Much of Russia's expansion occurred in the 17th century, culminating in the first Russian settlement of the Pacific in the mid-17th century, the incorporation of Left-bank Ukraine and the pacification of the Siberian tribes."
      • +10 (10 voturi)    
        . (Vineri, 6 februarie 2015, 12:06)

        Anathema [anonim] i-a raspuns lui Lucian

        Rusia se apara atacand teritoriul altui stat? Foarte tare! Mai sovieticule, cate ruble iti da Putin sa scrii prostiile astea?
      • +7 (9 voturi)    
        minti prietene (Vineri, 6 februarie 2015, 12:28)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

        desi sunt multe cuvinte similare un rus nu intelege limba ucrainiana.
        NATO este agresor zici...interesant, desi nu exista trupe sau macar echipament ofesiv NATO inafara tarilor membre asa cum e si firesc.
        Ucraina nu a luat cu japca de la tarile vecine. minti sau nu stii istorie. URSS a luat cu japca teritorii sub conducerea de la moscova sulterior la impartit tarilor membre uniunii sovietice din zona. adica UCRAINA! Mai mult a dat din teritoriul rus cadou ucrainei crimea, pe care acum a luat-o inapoi cu fortele armate.
        si spune-mi tu mie cum se apara rusia invadand alte state suverane si independente doar pentru ca nu le convine ce guvern au ales oamenii din tara respectiva!
      • +4 (6 voturi)    
        Si bine inteles, (Vineri, 6 februarie 2015, 12:34)

        Wildschwein_007 [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

        nu e deloc cum zici tu. Rusia este un stat federal cica, format din foarte multe natii, care este din ce in ce mai posibil sa se gandeasca la independenta. Si-atunci sa vezi tu ce se sparge Rusia bucatzele-bucatzele. Crezi ca nu ar fi posibil?
      • +3 (3 voturi)    
        Ai auzit de Taras Sevcenko? (Vineri, 6 februarie 2015, 17:16)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

        .. asta a fost Eminescu al ucrainienilor. Dar sunt sigura ca n-ai citit nimic de el, expertule in Ucraina; probabil nici de hatmanii ucrainieni si nici de Taras Bulba. Ar trebui sa ma bucur ca se omoara popoarele slave intre ele dar eu sunt crestina si nu cred ca sunt de vina oamenii simpli de nebunia conducatorilor sau de lacomia unor oligarhi (caci e si razboi economic).
    • +16 (16 voturi)    
      Ucraina era a 3-a putere nucleara a lumii (Vineri, 6 februarie 2015, 9:24)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui obvious

      Ucraina era a 3-a putere nucleara a lumii, imediat dupa destramarea URSS.

      Era dupa SUA si Rusia o putere nucleara mai mare decat Franta si Marea Britanie la un loc.

      La dezarmarea nucleara a Ucrainei a participat SUA, Franta, UK si Rusia, facand asa: SUA plateau bani grei, Rusia primea moaca rachetele din Ucraina, Ucraina primea independenta si confirmarea destramarii URSS, si Franta si Marea Britanie AU SEMNAT un tratat de GARANTARE A FRONTIERELOR Ucrainei !!!

      Dupa 20 de ani, Franta si Marea Britanie tocmai cu ocazia invadarii granitelor se fac ca uita de ceea ce AU SEMNAT la demilitarizarea nucleara a Ucrainei.

      Cam asta este adevarul (istoric, daca vreti).
      • -2 (2 voturi)    
        Si uite unde era adevarul absolut. (Vineri, 6 februarie 2015, 17:45)

        Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Tot istoric, daca vrei sa o iei asa, NATO a promis ca nu se va extinde spre est dupa caderea cortinei de fier. Asta ca sa privim impartial problema :)
  • +52 (70 voturi)    
    Asa a inceput (Joi, 5 februarie 2015, 19:18)

    raudegura [anonim]

    si al doilea razboi mondial.!
    I-au cedat lui Hitler Sudetii ca sa evite ce a inceput un an mai tarziu !
    Pentru Romani a adus pirderi teritoriale si 2 milioane de morti !
    se pare ca asa zisa Europa nu invata nimic din istorie si sacrifica tari in interesul lor ,crezand ca vor mai veni americanii sa-i salveze ca in sec 20.
    Cred ca trebuie sa inteleaga ca ruleta ruseasca trebuie inchisa pentru totdeauna!
    • 0 (4 voturi)    
      fara sa am simpatii rusesti de nici un fel (Vineri, 6 februarie 2015, 11:09)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui raudegura

      cum propui sa inchizi ruleta ruseasca pentru totdeauna? cum inchizi cea mai intinsa tara din lume?
    • -5 (7 voturi)    
      comparatia lu peste (Vineri, 6 februarie 2015, 11:55)

      sindbad [anonim] i-a raspuns lui raudegura

      nu are nici o legatura germania dinainte de razboi cu rusia actuala. nu au nevoie de teritoriu, au destul, resurse la fel. nu au nevoie de spatii UE, economiile alea nu se mai pot integra cu a lor. vor sa faca bani in economiile UE.
      n-au chef sa si bage US coada in teritoriile controlate de ei de a caror infrastructura industriala sunt dependenti.
      americanii au crezut ca vor castiga toata ucraina cucerind kievul cu modelul primavarii
    • +5 (5 voturi)    
      Exact! (Vineri, 6 februarie 2015, 12:59)

      Rads101 [utilizator] i-a raspuns lui raudegura

      Nu numai ca creaza premisele avansarii Rusiei mai departe in Europa, dar il forteaza pe Poroshenko la cel mai inechitabil acord:
      - Ucrainenilor li se propune sa aleaga intre aceptarea acordului si distrugerea totala
      - lui Putin i se propune acceptarea acordului sau inca o zgarietura pe obraz (ca noi sanctiuni nu-l vor atinge mai mult de atat)

      Sau altfel spus, ucrainenilor li se cere sa cedeze si mai mult teritoriu si sa-l lase pe Putin sa-si consolideze pozitiile, iar lui Putin i se cere sa "mai astepte o leacă" cu ocuparea de noi teritorii ale unui stat vecin. Eu zic ca lui Putin ii convine de minune, pentru ca intr-un fel sau altul tot castiga: fie teritoriu, fie consolidarea pozitiilor. Iar peste o luna doua iar ataca, iar ocupa noi teritorii, si iar se va cautat o "solutie diplomatica" care include acceptul Kiev-ului in privinta noului status-quo.

      Ca sa fiu clar: nu zic ca solutia trebuie sa fie neaparat militara. Insa vestul trebuie sa aiba suficient "chutzpah" si sa-i inchida toate usile lui Putin. Sa-i dea afara din reteaua financiara SWIFT de care orice economie oarecum dezvoltata depinde partial, sanctiuni mai aspre (care sa-l includa si pe Putin, ca inca il menajeaza; si boicoturi serioase asupra produselor si serviciilor rusesti). Si e usor de zis avand in vedere ca unii sunt mai putin dependenti de gazul rusesc.... dar ar trebui sa avem suficiente principii si sa pretuim vietile oamenilor si anumite principii, mai mult decat caldurica din casa... si sa fim gata si la nivel individual de sacrificiile necesare pentru a evita un razboi pe scara mai larga (pt ca Putin nu se va oprii niciodata in ritmul asta).
  • +43 (57 voturi)    
    mda (Joi, 5 februarie 2015, 19:27)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    putin rupe din europa bucati si europa accepta.

    asa imi suna mie.
    • -10 (20 voturi)    
      Ioi! (Joi, 5 februarie 2015, 23:05)

      Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Oare din Luna cand o sa inceapa sa rupa teritorii?
    • +5 (7 voturi)    
      ucraina, vecina noastra (Vineri, 6 februarie 2015, 12:25)

      Craciunitza [anonim] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      cam multi pro.. kremlin.. pana cand mai fratilor ?? ca noi vorbim o limba de origine latina, nu am avut parte de " ciuma "decat 45 ani .. tot nu ne-a trecut ??
  • +43 (57 voturi)    
    Toate bune si frumoase (Joi, 5 februarie 2015, 19:35)

    sile [anonim]

    Dar cine garanteaza ca odata semnat acorul, rusii nu incep sa ceara si mai mult?
    • +44 (48 voturi)    
      Un cuvant (Joi, 5 februarie 2015, 20:09)

      Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui sile

      NIMENI
  • +25 (37 voturi)    
    Condiții a-la-Versailles (Joi, 5 februarie 2015, 19:41)

    mitg [utilizator]

    Din toate părțile implicate în acest acord teoretic, nici măcar UNA nu iese mulțumită.

    Federația Rusă nu a avut NICI UN DREPT să se joace de-a "hai să dăm arme și bani separatiștilor" sau de-a "hai să anexăm teritorii".
    De ce nu suportă consecințele acum? Dacă sunt așa ... testiculari ... , să mănânce tancuri și Kalașnikoave.
    • +1 (5 voturi)    
      vorbe....vorbe....vorbe.... (Vineri, 6 februarie 2015, 9:27)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      nu-i simpatizez pe rusi , stiu ce le poate pielea, dar UE,treb. sa inteleaga si se pare ca sunt dispusi sa inteleaga, ca daca vor un stat tampon, intreUE si rusia, prin creerea acestei ucraine, inventie sovietica (stalinista ), treb. cu harta geo-istorica in fata sa negocieze cu toate tarile limitrofe, Rusia,Polonia, Romania, Slovacia , un teritoriu pt. aceasta ucraina, altfel nu va fi pace in regiune.
      • 0 (0 voturi)    
        Tot vorbe.... (Vineri, 6 februarie 2015, 14:36)

        Rads101 [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        Intr-o lume ideala as fii de acord cu tine.

        Da, vestul nu intelege ca anumite granite ar trebui re-definite in zona. Dar n-au cum, pentru ca atunci ar trebui sa fie de acord cu faptul ca peste tot in lume (SUA, Vestul Europei, etc) sunt granite care trebuie re-desenate.

        Pentru a evita asta din propriu interes, au cazut de acord asupra unui anumit set de principii care, desi imperfecte, sunt mai bune decat razboiul. Insa se asteapta prea naivi ca Rusia, dar si alte tari subdezvoltate sau etnii nedreptatite, sa accepte aceste principii cu usurinta.

        Asa ca desi in principiu ai dreptate, ce zici sunt intr-un fel tot vorbe, pentru ca nu propui o solutie cat de cat realista avand in vedere realitatile in care traim.
        • 0 (0 voturi)    
          fara vorbe multe.... (Vineri, 6 februarie 2015, 16:35)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Rads101

          o nedreptate.....sa o intaresti in continuare cu alte nedreptati.....suna cam trist.
          • 0 (0 voturi)    
            Stiu... suna poate chiar dezgustator (Luni, 9 februarie 2015, 9:45)

            Rads101 [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

            E deprimant sa ma gandesc ca nu ne putem recupera macar tinutul Herta, unde locuiesc vreo 95% si care a fost luat cel mai pe nedrept.

            Insa oricum m-as uita la realitatile prezente, nu vad solutie fara razboi... si nici atunci. Nu numai ca ar fii un razboi in care ar murii probabil mai multi romani decat toti cei din Herta, dar nici nu va fii o garantie ca vom castiga.

            Singura exceptie de re-desenare a granitelor facut de vest recent a fost in Kosovo, dar acolo;
            - existau deja granitele regiunii autonome
            - tot vestul avea boala pe sarbi (partial motivat) si o relativa iubire fata de kosovari

            Iar acum tragem cu toti ponoasele compromisului kosovar, pentru ca Moscova vine mereu cu exemplul asta in apararea regiunilor separatiste care ii convin: Osetia, Abkhazia, Crimeea, Transnistria.
    • -4 (8 voturi)    
      uscraina .. (Vineri, 6 februarie 2015, 12:28)

      Craciunitza [anonim] i-a raspuns lui mitg

      mananca si de la noi, fabrici dezmembrate, aduse in faliment cu ajutorul tradatorilor de tara.. priviti mai atenti in jurul vostru ..
  • -8 (40 voturi)    
    Imparatul nu are haine (Joi, 5 februarie 2015, 19:47)

    Caligula [utilizator]

    Toata re-inarmarea Rusiei - inclusiv cea nucleara strategica - sunt dovada ca ambitiile lui Putin sunt mult mai mari decat Ucraina. Faptul ca Putin nu are niciun contact cu Romania - dar a vizitat Turcia si va vizita Ungaria in curand - e un indiciu ca Romania va fi tinta actiunii militare ruse inceputa cu Crimeea. Eu cred ca Putin intentioneaza sa faca un exemplu din soarta Romaniei desfiintand-o ca stat impreuna cu dezmembrarea flancului sud-estic al NATO.

    Cel mai probabil, Ungaria se va declara neutra la timpul potrivit, efectiv izoland Romania, Bulgaria, Grecia si Turcia de ceilalti aliati NATO. Bulgaria si Grecia sunt filo-ruse iar apartenenta lor la NATO e indoielnica, Turcia probabil a primit promisiuni de alianta regionala cu Rusia in conditiile in care armata turca a pierdut influenta politica. Prin vizita la Budapesta, Putin va pune la punct cu Orban detaliile impartirii Romaniei.

    Eu cred ca la momentul potrivit, Rusia va duce un razboi nuclear limitat impotriva populatiei civile a Romaniei ca o demonstratie a noii ordini pe care vrea sa o inpuna. Daca politicienii nostrii si altii nu inteleg acest lucru acum, pana cand un nou echilibru va fi din nou posibil - cu folosirea armelor nucleare - Rusia va avea acea Uniune Euroasiatica (o ironie la adresa unei UE disparute) pe care Putin o doreste pe baza santajului nuclear.
    • -12 (20 voturi)    
      ai omis ceva esential (Joi, 5 februarie 2015, 20:40)

      goagalniceanu [anonim] i-a raspuns lui Caligula

      si Jermy si Putler sunt de acord ca MNeagra trebuie sa fie lac rusesc. E doar chestiune de timp. Urmeaza Odessa, apoi constanta si little nuke la Buc.
      Vei vedea ca usa, respectiv natu, se vor retrage in urmatorul an din acest lac...tocmai pentru a facilita gluma.
      Jermy va obtine pace in schengen, plus gaze si piata de desfacere, unguru ia transilvania, bulgaru dobrogea, iar noi ramanem in ismene ca deobicei.
      In final, cel mai fericit va fi o'bamu ca va avea in sfarsit motiv sa traga cu toate armele din dotare, si sa promita chinei siberia.
      • +3 (3 voturi)    
        in cartile de istorie uresese (Vineri, 6 februarie 2015, 9:04)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui goagalniceanu

        a incercat acest lucru insa se pare ca nu a reusit..nici tradatorul de Dimitrie cantemir nu a reusit s aisi duca planul la indeplinire...de ce ? pentru ca suntem Romani !...Ip..Traznea...SOVROM....oricat vor incerca rushii sa ne supuna NU vor avea nici o sansa...romanul este calm..naiv..fraier..dar la asa ceva nu cred ca pontishtii..pasishtii si kkraii nu se vor uni...pur si simplu din puzleul tau lipseste ceva..care...sigur iti este necunoscut..oricat de mult ai explora si ai critica defectele romanilor...in fata unei agresiuni...nu as vrea sa fi in fata ochilor mei..nici molecula de analiza nu ramane din tine
        • 0 (0 voturi)    
          Ca sa spunem adevarul istoric.. (Vineri, 6 februarie 2015, 17:24)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          .. planul cu Dimitrie Cantemir nu a reusit fiindca rusii au fost invinsi la Stanilesti, iar ulterior fiul lui Petru cel Mare cu Maria Cantemir a murit putin dupa nastere (poate cu nitel ajutor de la tarina Ecaterina, caci si pe atunci conducatorii rusi isi inlaturau adversarii prin orice mijloace). Norocul nostru, altfel ne treceau pe lista de mosteniri alaturi de Constantinopol..
        • +1 (1 vot)    
          Molecula (Sâmbătă, 7 februarie 2015, 17:56)

          Dan 1 [anonim] i-a raspuns lui un domn

          te referi probabil la cedarea fara lupta a Basarabiei, Bucovinei, Dobrogei , Transcapatiei, si Transilvaniei!!!!
    • +17 (23 voturi)    
      aberatii (Joi, 5 februarie 2015, 20:43)

      hh276 [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

      vreau si eu ce fumezi tu
      • 0 (0 voturi)    
        Cu ochii la ceas (Vineri, 6 februarie 2015, 19:40)

        Caligula [utilizator] i-a raspuns lui hh276

        Chiar nu vede nimeni, nici acum in ceasul al 12-lea, ca Romania va ramane singura in fata armatei Ruse si nici macar nu va avea o armata dotata corespunzator cu care sa se apere?

        Cand Putin a spus de criza economica ca va dura mai putin de doi ani, a admis ca pana atunci planurile sale vor fi indeplinite iar ceilalti nu vor avea de ales. Noi vom incepe o dotare mai buna a armatei in 2017...

        Chiar asa?
    • +29 (29 voturi)    
      asta cu razboiul nuclear limitat (Joi, 5 februarie 2015, 20:48)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

      suna putin a paranoia
      Scuze dar un razboi nuclear nu cred ca poate fi limitat.
      Rusii vor folosi la maxim arma economica si propagandistica impotriva Romaniei dar aia nucleara never.
      Intrebare: de ce nu impotriva Poloniei sau e Estoniei?
      Ce ne face pe noi exceptionali? guvernul anti-american al lui Ponta?
      • 0 (12 voturi)    
        Suna a paranoia... (Joi, 5 februarie 2015, 22:49)

        Caligula [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        ... dar solutia razboiului e intotdeauna paranoica. Si e nevoie de a gandi in asa fel pentru a intelege ce poate fi in mintea adversarului.

        Arma economica e inexistenta. Ultima data cand a fost folosita de catre Rusia - interdictia exportului de carne de vita - a trecut practic neobservata.

        Ceea ce ne face pe noi diferiti e situarea geografica. La est de Europa si izolati de ceilalti membri ai aliantei. Daca Putin vrea un imperiu care sa cuprinda Europa si Asia, nu il va putea avea decat daca nimeni nu indrazneste sa i se opuna. Amenintarea cu arma nucleara nu e indeajuns, Putin va trebui sa fie dispus sa arate consecintele drastice ale unei "sfidari" si sa spulbere "mitul" NATO in acelasi timp.

        Ungaria, care are o armata minuscula, si care nu vrea sa o mareasca, va putea putea pune mana pe Ardeal doar daca Romania va fi nevoita sa accepte un acord de pace foarte sever cu Rusia.
      • -12 (18 voturi)    
        ce ne face pe noi speciali ... (Joi, 5 februarie 2015, 23:32)

        inmono [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        baza americana (scut antiracheta) de la Deveselu, initial proiectata in Polonia, dar refuzata de acestia si acceptata de noi, inca o baza la Campia Turzii, mai un comandament impotriva atacurilor cibernetice, niste declaratii mai "razboinice" ale lui Basescu si ... gata, suntem speciali :)
        • +4 (6 voturi)    
          minti minti si iar minti.... (Vineri, 6 februarie 2015, 12:31)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui inmono

          polonia nu a refuzat nimic! mai ales dupa ultima experienta cu rusia (vezi ww2).
          si ai mai zis ceva de fostul presedinte ca atat ai stiut sa zici 10 ani de zile si ai ramas blocat pe basescu...
    • +11 (23 voturi)    
      Ioi! (Joi, 5 februarie 2015, 21:04)

      Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

      Dude, cand ai fost ultima data la control? Cred ca s-a apropiat timpul sa mai faci o vizita si ar treui sa continui totusi sa-ti iei medicamentele.

      Rusia are ceva de impartit cu Ucraina, nu cu restul Europei. Si au ceva de impartit pentru ca au investit acolo de mai bine de 50 de ani. Toate unitatile de productie de armament, birourile de proiectare aeronautica Antonov, industria aeronautica, armamentul strategic(nuclear) pe care l-au avut in Ucraina si pe care Rusia a trebuit sa si-l rascumpere cu bani adevarati dupa caderea URSS, toate acestea au creat o datorie istorica pe care Rusia nu vrea sa o piarda.

      Inainte sa va uitati in viitor si sa faceti predictii de sta mata in coada, poate ar fi bine sa studiati si trecutul.
      • -3 (5 voturi)    
        Corect (Vineri, 6 februarie 2015, 2:31)

        Fane Babanu [utilizator] i-a raspuns lui Marcel Ionita

        Foarte lume posteaza aici fara sa fie informati sau doar din spirit pro-hamerican
    • +3 (5 voturi)    
      politica de intelectual de berarie (Vineri, 6 februarie 2015, 12:14)

      Ce FaciFoca [anonim] i-a raspuns lui Caligula

      Gresesti cu aceste scenarii apocaliptice din mai multe motive:
      1) A amintiti cineva mai jos ca scopul principal este Ucraina. La limita as adauga securizarea Crimeei si a Sevastopolului. Daca pot sa ajunga la Dunare, nu i-ar deranja. Dar cam asta e totul.
      2) Estul Ucrainei chiar e rusofon, Romania e rusofoba; cea mai rusofoba natiune alaturi de ucrainenii din vest si de polonezi. Nu au resurse pt. a controla asa ceva.
      3) In timpul Razboiului Rece, cand URSS erau mult mai puternice decat Rusia de azi, cand aveau Europa de Est aliniata cu toate resursele ei, cand Berlinul de Vest se afla inconjurat de o mare comunista, cu o garnizoana americana de vreo cateva mii de soldati si vreo 20 de tancuri, in timp ce rusii aveau sute de mii de soldati in RDG si mii de tancuri, ei bine, atunci RUSII NU AU INVADAT BERLINUL DE VEST. Si vrei sa spui ca acum vor invada Romania, stat NATO si UE?!? Poti sa compari un pic cele 2 situatii? Pe ce lume traiesti?
      4) Daca s-ar tolera un asemenea atac in Romania, credibilitatea NATO ar ajunge la pamant si americanii s-ar trezi singuri; nu-si permit, de aceea vor riposta (revezi Criza Berlinului pt. a intelege mecanismele ripostei si credibilitatii - strans legate).
      5) Nu mai aminesc ca avem si scutul care indica angajamentul american aici. Nu mai amintesc ca se pregatesc sa ii inarmeze pe ucraineni.
      • +1 (1 vot)    
        Aici toti suntem la berarie (Vineri, 6 februarie 2015, 18:48)

        Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Ce FaciFoca

        1. Cine a stabilit scopul? In strategia militara scopul intodeauna e ascuns cat mai bine.
        2. Asta e un argument mai degraba in favoarea unui razboi nuclear limitat. Ce e limitat pentru Rusia, e total pentru Romania din pacate.
        3. Daca Rusia face uz de arme nucleare, care va fi raspunsul? Eu nu am vazut nimic de la NATO in cazul asta. De un an incoace, tot ce am vazut de la NATO sunt cateva avioane canadiene si un distrugator in Marea Neagra. Restul sunt doar promisiuni, cea mai mare promisiune e cu punctul de comanda si control. Unde sunt trupele si echipamentele? Ca alea conteaza.
        4. Pai chiar asta si urmareste Putin. Criza Berlinului nu a fost de natura militara, ci din contra, o confruntare tipica razboiului fara razboi, a razboiului rece.
        5. Da sunt de acord cu Deveselu. Dar el e proiectat pentru o riposta la lansarea unor rachete de un adversar aflat la mare distanta. Rogozin a promis ca vine cu TU-160. Armata romana il va intampina cu MIG-21.

        Mersi pentru raspuns, Eu ma bucur de raspunsurile argumentate.

        Hai noroc!
        • 0 (0 voturi)    
          corect - toti suntem la berarie (Vineri, 6 februarie 2015, 21:09)

          Ce FaciFoca [anonim] i-a raspuns lui Caligula

          1) Da, asa e, scopul e ascuns. Nu poate fi certificat, dar citind o gramada de carti despre diverse perioade ale URSS-ului si ale Rusiei (scrise de oameni din ambele parti ale baricadei), si extrapoland, cam asta imi iese mie (si altora). Pe termen lung, desigur scopul este unul singur: Revolutia Mondiala Anti-capitalista si Anti-Imperialista (ii zicea Comunista pana in 1989); scopul este acelasi de la Marx incoace si Putin nu s-a dezis nici de URSS nici de macelarul Stalin. Atata doar, ca nu mai are acum mijloace. Deci cred ca deocamdata scopul MAXIM, este la Gurile Dunarii. Minim, securizarea Crimeii.
          2) S-au lamurit si ei cat de greu este sa tii sub control oameni care te urasc. Au macelarit cu milioanele si e din ce in ce mai rau si mai greu de tinut sub control la scara istorica. Oricat de dogmatici sunt, realitatea asta nu o pot ignora. De aceea acum scopul urmarit se face prin aducerea sub control a teritoriilor locuite de rusi (ceea ce este politica oficiala) iar in rest subminarea sistemelor adverse (mijloace se gasesc mereu). Arma atomica presupune un risc enorm. O stiu toti de la Hrusciov si pana azi. Iar GRU chiar a tradat (!) politica sovietica oficiala in criza cubaneza, tocmai pt. a detensiona riscul enorm de razboi nuclear din acea perioada.
          3) Raspunsul este progresiv si asimetric, pt. a da loc de intors. Intr-un an (2016) vom avea gata de lupta forta de interventie ultra-rapida (5000 de trupe gata de interventie in 24h), urmeaza imediat forta de reactie rapida de 30000 de trupe. 6 comandamente in Est, lucru de care NATO s-a ferit ca de foc pana acum, pt, a nu da apa la moara rusilor. Navele de razboi care vin prin rotatie in Marea Neagra, si vin asa pt. ca nu se poate mai mult (nici ca timp de stationare, nici ca deplasament) conform tratatelor (iar Occidentul nu le calca). Cred ca este clar ca nu se sta pe loc. In anii '60 si Kennedy era acuzat ca nu face nimic, dar pana la urma l-a pus cu botul pe labe pe belicosul Hrusciov - si asta cu miscari f
      • 0 (0 voturi)    
        Apropos, la punctul 1 (Vineri, 6 februarie 2015, 19:01)

        Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Ce FaciFoca

        Daca tinta Rusiei e Ucraina, de ce Rusia se reinarmeaza strategic? De ce construieste noi submarine nucleare de atac dotate cu noi rachete nucleare? De la caderea URSS, Rusia are o gramada de surplus in domeniul asta. Submarinele nucleare - impreuna cu rachetele lansate submersibil - sunt cea mai scumpa tehnica militara posibila. Rusia are o putere economica limitata si acum e in criza economica, de ce cheltuieste mai departe in domeniul militar? Ca sa-i sustina pe "separatisti" are doar nevoie de rachete Grad.
        • 0 (0 voturi)    
          ai dreptate, dar... (Vineri, 6 februarie 2015, 21:16)

          Ce FaciFoca [anonim] i-a raspuns lui Caligula

          ...sunt 2 lucruri diferite.
          Unul este aducerea sub control rusesc a Ucrainei de Est, iar celalat este "strategia de descurajare".
          Ai dreptate cu toate sistemele balistice nucleare rusesti. E chiar mai mult decat atat.
          Tine de "politica de descurajare" a lui Putin (si a rusilor in general). In timp ce americanii de aproape 40 de ani investesc (si) in sisteme defensive, rusii considera ca a ameninta cu exterminarea nucleara e cea mai buna tactica. Ori daca sistemele actuale defensive NATO le deranjeaza lor "politica de descurajare" si "balanta de securitate" se simt nevoiti sa creeze sisteme balistice nucleare care sa depaseasca aceste sisteme defensive ale NATO. E o adevarat obsesie ruseasca incepand din anii '80, iar recent, de cativa ani, a atins cote paroxistice.
  • +15 (37 voturi)    
    Inacceptabil! (Joi, 5 februarie 2015, 19:49)

    Soljenitin [utilizator]

    Mujicstan - inapoi in granitele de dinaintea anexarii Crimeei, retragerea armatei de ocupatie si plata pagubelor de razboi.
    • +4 (26 voturi)    
      Mai incet... (Joi, 5 februarie 2015, 21:29)

      ghest [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      ...cu pianul pe scari. Crimeea e la fel de ucraineana ca si Bucovina, adica deloc.
      • +4 (6 voturi)    
        Exact (Vineri, 6 februarie 2015, 9:10)

        coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui ghest

        Este cu atat mai putin ruseasca. Este a tatarilor si a colonistilor nemti, expulzati de bolsevici in Kazahstan si Magadan.
      • +6 (8 voturi)    
        ... (Vineri, 6 februarie 2015, 9:26)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui ghest

        Bucovina a fost luata datorita ultimatului rus primit de Romania la 28 iunie 2940. Ultimatumul ala a venit de la Moscova, nu de la Kiev, asadar tot neanderthalii sovietici sunt de tras la raspundere. Apoi, asta nu justifica sub nici o forma invadarea Ucrainei si ruperea din teritoriul ei.

        Dupa cum usor se deduce, pentru fiecare din cele doua evenimente descrise mai sus responsabilitatea este la mujici, aceasta natie care nu a reusit pana acum decat sa fie o piatra de moara la gatul umanitatii.
      • +5 (5 voturi)    
        atunci (Vineri, 6 februarie 2015, 13:07)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui ghest

        de ce a mai semnat Federatia Rusa la Budapesta in 1994 memorandulmul de la Budapesta prin care se garanta teritoriul Ucranian ?
    • 0 (4 voturi)    
      ha...ha...ha.... (Vineri, 6 februarie 2015, 9:29)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      te apuca rasul......d'ta crezi ce spui?
  • +10 (20 voturi)    
    "N-a mers prima data (Joi, 5 februarie 2015, 19:50)

    OmulNou [utilizator]

    asa ca o sa incercam din nou"

    Bun plan, negociati cu tiranul care va uraste.
  • +18 (30 voturi)    
    Da? (Joi, 5 februarie 2015, 19:52)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Ce credibilitate mai are acum Rusia dupa tot ce a facut? A mai calcat in picioare ce a semnat de `nspe ori ce a semnat cu Ucraina, si va mai calca. Peste 6 luni au sa propuna ei (rusii) un plan de pace, dupa ce economia le va fi la pamant, garantat ! Rusii nu inteleg decat de ciocan si nicovala, ambele in capul lor, si la propriu si la figurat!
    • +10 (18 voturi)    
      foarte corect (Joi, 5 februarie 2015, 20:26)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Ion_RoaitaDA

      Ma intreb de ce precedentul acord nu a fost respectat, oare fiindca rusii nu ocupasera inca toate teritoriile pe care le doreau? Si in cazul asta de unde stim ca acordul acesta va fi respectat? De unde stim pana unde vrea sa ajunga Putin? unii spun ca la Transnistria si gurile Dunarii.
  • +10 (14 voturi)    
    Unde este harta ? (Joi, 5 februarie 2015, 20:02)

    minup [utilizator]

    Poate cineva sa explice care sunt teritoriile finale cu 'autonomie extinsa' ? Sau poate hotnews sa publice o harta. Sunt Crimeeaa, Mariupol, Lugask,Donesk incluse in totalitate ?
    • 0 (0 voturi)    
      harta (Vineri, 6 februarie 2015, 14:46)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui minup

      http://liveuamap.com/
  • +2 (6 voturi)    
    pierde doar ukraina (Joi, 5 februarie 2015, 20:20)

    g [anonim]

    sau sta si continua lupta pana recupereaza teritoriile sau le cedeaza de tot. Daca nu va avea controlul asupra donbasului, ukraina nu va ave pace 20 de ani de acum incolo, mereu va sta cu posibilitatea unei interventii rusesti, pt ca provocari din partea dnr si lnr vor fi la ordinea zilei de acum incolo , indiferent de solutii acceptate.
  • -10 (18 voturi)    
    hmm (Joi, 5 februarie 2015, 20:21)

    Mazeta [utilizator]

    Cum?! Europenii încearcă să facă pace în Europa? Acest lucru nu poate rămâne nepedepsit.
  • +7 (19 voturi)    
    Mda (Joi, 5 februarie 2015, 20:44)

    HP [utilizator]

    Pentru a limita riscul de minusuri, o sa spun din start ca tehnica asta e ceva de genul "strategiei" luate de Aliati in '39.

    Dar trebuie spus si recunoscut ca in estul Ucrainei sunt totusi majoritari etnicii rusi (partial), respectiv ucrainieni fatis pro-Moscova. Ei sunt populatia majoritara.

    De asemeni, Ucraina fusese facuta cadou, cu subiect si predicat, de catre Hrusciov.

    Tot ce vreau sa spun e ca nu poti calca in picioare vointa maselor. Daca aia vor cu Rusia, nu le poti incalca dreptul la auto-determinare.

    Si nu, nu e acelasi lucru cu o posibila actiune similara in Romania, de exemplu, unde nu avem rusofili majoritari niciunde.

    Poate in Transnistria si anumite parti din statele Baltice, dar acolo e NATO.

    Om trai si om vedea.
    • +3 (9 voturi)    
      ... (Joi, 5 februarie 2015, 22:35)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Avem rusofili majoritari in Basarabia. Deci e posibil orice.
      • +3 (3 voturi)    
        Aha (Vineri, 6 februarie 2015, 9:07)

        coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

        Sa inteleg ca regele Mihai si Ion Iliescu sunt rusofili basarabeni de mi-au dat gratis familia la rusi, primul in 1944 si al doilea in 1991.

        Incearca tu sa le argumentezi iubitorilor de rusi din MD de ce conducerea Romaniei ne-a refuzat Unirea acum 20+ ani.
  • +10 (12 voturi)    
    Ghici ciuperca (Joi, 5 februarie 2015, 20:45)

    CititorulComentator [utilizator]

    Care-i Ribbentrop si care-i Molotov...
  • +3 (13 voturi)    
    in moldova (Joi, 5 februarie 2015, 20:51)

    xanti [utilizator]

    Tot asa?
    Vine rusul ocupa transnistria ,apare Merkel face pace si Moldova e rupta in bucati de catre rusi.
    • +3 (9 voturi)    
      care transnistrie...... (Vineri, 6 februarie 2015, 0:12)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      cea din timpul Musatinilor..??

      in ep. moderna , transnistria nu a apartinut nici Moldovei, nici Romaniei......daca vrei sa plangi de grija romanilor de acolo, pr. se poate rez. prin schimb de populatii ,de ex. cu gagautii, care sunt rusofoni,,,,o situatie similara a fost in Cadrilater.
  • -8 (16 voturi)    
    dus rece pentru Poro-Yats (Joi, 5 februarie 2015, 21:22)

    zizin [utilizator]

    Kiev Post: "No plans to arm Ukraine now - Kerry"

    http://www.kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/kerry-says-he-wants-diplomatic-solution-in-russia-ukraine-war-379608.html

    Kiev Post: "Hollande, Merkel preparing Ukraine peace proposal after receiving Putin's - Kerry"

    http://www.kyivpost.com/content/ukraine/hollande-merkel-preparing-ukraine-peace-proposal-after-receiving-putins-kerry-379637.html

    Enjoy reading! ;)
  • +3 (9 voturi)    
    Chamberlain reloaded (Joi, 5 februarie 2015, 21:36)

    oliver [anonim]

    Zic ca totusi ar trebui schimbat si numele acordului, nu doar continutul. In loc de acordul de la Minsk, sa-i zica acordul de la Munchen.
  • -4 (10 voturi)    
    Mdeah... (Joi, 5 februarie 2015, 21:47)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Se confirma vorba 'a veche: da-i Doamne rumanului mintea 'a de pe urma. Adica, ne-nvatza la shcoala ca turcu o fost dushmanu nostru traditzional. Fals. Ba germanii si hahoalele ruseshti.
  • +7 (15 voturi)    
    Nu-i corect (Joi, 5 februarie 2015, 22:05)

    Raceanu [utilizator]

    De ce sa-si ia numai rusii ? Ceillalti care au teritorii acolo nu au dreptul ?
    • +5 (5 voturi)    
      Teritoriu Romanesc in Ukraina (Vineri, 6 februarie 2015, 2:35)

      Fane Babanu [utilizator] i-a raspuns lui Raceanu

      La cat pamant Romanesc este in Ukraina multa lume nici nu isi aduce aminte de cea ce scrie in cartile de istorie
  • +10 (14 voturi)    
    ... (Joi, 5 februarie 2015, 22:33)

    dragos234 [utilizator]

    Rusia va ramane cu Crimeea si cu celelalte doua regiuni, iar sanctiunile se vor ridica. In 5 ani Rusia isi va reveni de sub socul sanctiunilor si va reincepe dupa aceeasi reteta expansiunea catre vest. Ne-am intors in secolul 19.
    • +1 (1 vot)    
      Pe alaturi (Vineri, 6 februarie 2015, 9:33)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Coreea de Nord si Iranul cu cat si-au crescut PIB-ul si economia de cand sunt sub sanctiuni?
      Dar sub embargou pe petrol/gaz cam cum vezi tu revenirea unei economii bazata pe exportul de materie prima (ca Rusia nu are nici rafinarii suficiente pentru a conta pe piata)
  • -7 (15 voturi)    
    Vrem echilibru stabil sau inarmare inutila? (Joi, 5 februarie 2015, 23:10)

    D-or [utilizator]

    Oriunde in lume, un echilibru stabil nu se poate obtine decit prin reintoarcerea teritoriilor la patriile -mama.
    Mai devreme sau mai tirziu - poate cu secole - tot aici o sa se ajunga.
    De ce-o mai lungim?
    A, da, trebuie sa cumparam arme de miliarde si sa mai si murim.
    • +4 (8 voturi)    
      care teritorii ? (Vineri, 6 februarie 2015, 6:44)

      vezi [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      care este data de la care se considera granitele ? Acum 10 ani, 20...100..500...1000 ani in urma ?
      Astea sunt povesti pentru a acoperi agresiunea rusa.
      La ora actuala sunt niste gratite stabilite prin acorduri internationale. Toata lumea trebuie sa le respecte, inclusiv rusii.
      Altfel, tot timpul vor fi conflicte.
      Problema este ca in cuvantul rusului nu te poti increde !
      • 0 (0 voturi)    
        Ma gindeam la teritoriile romanesti... (Sâmbătă, 7 februarie 2015, 10:13)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui vezi

        Dar e desuet sa fii patriot, nu-i asa?
        Cool e sa fii fara mama, fara tata, fara tara. Doar cu egoismul, adica frica imensa de a nu pierde ce-ai apucat sa insfaci.
    • +2 (4 voturi)    
      te oferi voluntar? (Vineri, 6 februarie 2015, 10:16)

      oximoron [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      pai de ce nu te oferi voluntar, sa mori pentru patrie si popor.....
      BAi frate, pe banii si viata altora, toti deveniti "revolutionari".

      Voi nu sunteti capabili sa il dati pe pontache jos si tipati ca vreti razboi.
      • +1 (1 vot)    
        Tocmai, ca nu vreau un razboi pentru Ucraina (Sâmbătă, 7 februarie 2015, 13:03)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui oximoron

        Jirinovschi propusese la inceput sa ne luam teritoriile in schimbul recunoasterii anexarii Crimeii.
        Recunoasterea oricum se va face, doar ca noi nu mai primim nimic.
        ...
        Strabunicul meu a murit la Marasesti. Bunicul a luptat si la Don si in Ungaria. Daca va trebui, voi lupta si eu, dar in razboiul in care voi crede.
  • +12 (20 voturi)    
    ciudat (Joi, 5 februarie 2015, 23:46)

    Adrian_. [utilizator]

    s-ar parea ca multi "occidentali" sunt pregatiti sa treaca cu vederea actiunile Rusiei. vor imediat pace si eventual poate si ridicarea sanctiunilor in maxim 6 luni.

    foarte ciudat. Rusia ar trebui lasata sa falimenteze si sa se dezmembreze. Toti am avea de castigat: europeni, americani, chinezi sau japonezi.
    • +1 (5 voturi)    
      Nimeni nu ar avea de castigat (Vineri, 6 februarie 2015, 2:39)

      Fane Babanu [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_.

      Unde crezi ca vor emigra legal sau ilegal pentru a cere azil milioanele de rusi daca Rusia intra intr-un faliment ireversibil? Europa, China, Japonia .....
    • -2 (4 voturi)    
      la resursele pe care le are..... (Vineri, 6 februarie 2015, 9:35)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_.

      nu cred ca rusia poate fi falimentata.....tot politica negocierii e mai realista., doar ca din cand in cand ,rusiei treb. sa-i mai dai peste nas, atat.....numai china poate pune rusia la punct.
    • +3 (5 voturi)    
      pace in trei pasi (Vineri, 6 februarie 2015, 9:51)

      jaz [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_.

      1. deschide youtube
      2. cauta un fisier "unpublished photos ww2"
      3. gandeste-te ca esti unul dintre soldatii/civilii din fotografie
      cum e?mai vrei razboi?
  • +4 (4 voturi)    
    Jenant, Germania a ajuns o Frantza (Vineri, 6 februarie 2015, 4:39)

    Wanheda [utilizator]

    au ajuns sa pupe ciubotele unui pitic bolshevic nebun.
  • -5 (5 voturi)    
    propuneri (Vineri, 6 februarie 2015, 10:14)

    oximoron [utilizator]

    si totusi...ce ar trebui sa faca Merkel in aceasta situatie???
    Nu de alta, dar livrand arme ucrainienilor nu e o garantie ca conflictul se termina , nici macar ca il castigi.

    Guvernul ucrainian si-a dovenit incompetenta din plin, in ultimul an.
    Pentru cine are chef de lupte, e liber sa se duca si sa se inroleze...am vazut ca pe romanii din Bucovina ii iau deja cu jjapca (desi aia nu vor sa se duca la nici o lupta)...
    Aia din Donetsk vor sa fie independenti sa nu depinda de guvernul kievean, deci nu vor renunta pana nu vor avea ce doresc.

    CE ar trebui sa faca Merkel???

    Cat il priveste pe Obama, el nu are decat sa le livreze arme ucrainienilor, free...Am vazut deja ca s-a declarat Grec- solidar cu grecii.
  • +5 (5 voturi)    
    europa tremura (Vineri, 6 februarie 2015, 10:59)

    xanti [utilizator]

    Nu de frica rusilor ci mai nou de frica americanilor,cam asa se intelege din articol.
    Frica de a nu inarma ukraina,frica de razboi.
    Din pacate UE e pierduta ,odata pentru ca islamul avanseaza ,a doua oara pentru ca Rusia dicteaza in estul europei.
    UE se va dezintegra datorita fricilor multiple,sa nu-i supere pe rusi ,pe musulmani,pe cam toata lumea,si asta pe timp de pace.
    Poate e mai bine asa dar sa nu uitam daca iesim din UE intram in Eurasia si atunci sa vezi prosperitate din partea rusilor.
  • +9 (11 voturi)    
    cititi istoria (Vineri, 6 februarie 2015, 11:38)

    Alistar44 [utilizator]

    Inainte de a posta. inainte de a va forma o convingere cititi istoria.
    Sa nu uitam ca Ucrauna stapaneste teritorii furate si de la Romania si supune romanii la tot felul de opresiuni, ca si interzicerea limbii romane in teritoriile furate de la Romania, cele 7 judete pornind cu decretul Iuliei Timosenko.
    Sa nu uitam ca Ucraina nu a avut nici-odata acel teritoriu de astazi, care a fost Hotarat de catre dictatorul Stalin in cardasie cu Hitler. Ceeace a hotarat Stalin cu Hitler urmat de Hrusciov este valabil si astazi.
    Documentati-va !!!
  • -5 (5 voturi)    
    amerlocii (Vineri, 6 februarie 2015, 14:53)

    cucurigu [anonim]

    sa zica mersi ca nu apasa Putin pe butonul rosu..stiti voi ce buton...
    • 0 (0 voturi)    
      Tu sa spui mersi (Vineri, 6 februarie 2015, 15:56)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui cucurigu

      Ca la tine cad primele.
  • +1 (1 vot)    
    Rusia nu-si poate permite pierderea Ucrainei (Vineri, 6 februarie 2015, 15:48)

    andreesanu [utilizator]

    Asa cum UE s-a extins pentru binele lor , nu pentru binele nostru ca sa aiba piete de desfacere si surse de materii prime trasformind tari cu economie slab dezvoltata in neo colonii ,tot asa si Rusia nu vrea sa piarda o piata de 50 milioane si un teritoriu care a fost parte a vechii Rusii.
    Ca Ucraina este un conglomerat de teritorii si populatii,ca ucrainienii sunt nationalisti,ca ucrainienii au fost cozi de topor impotriva tatarilor,romanilor,polonezilor este de notorietate.
    Ca Ucraina ca teritoriu este o facatura a lui Stalin si Hrusciov este adevarat.
    Politica de dezbinare facuta de tari,continuata de
    comunisti a dus la un conglomerat ce nu poate fi pacificat usor si repede.
    Sunt sute de mii de familii mixte care orcind pot sa -si schimbe optiunea asa ca orcit ii v-a sponsoriza
    UE cei din Ucraina vor vrea mai mult finca asa au fost invatati sa li se dea !!!.
    Coruptia,mafia din spatiile ex sovietice sunt mai puternice decit armatele sau guvernele asta trebuie luat in calcul.Rusii du dau nici doi bani pe om atunci cind vor sa cistige sau sa ocupe un teritoriu,nu se vor uita niciodata la pierderi,asa au fost educati ,asa au fost crescuti.
    • +1 (1 vot)    
      DAR rOMANIA CE E ?? (Vineri, 6 februarie 2015, 19:38)

      Alistar44 [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Ce este Romania pentru americani si UE ?
      Nu este tot o piata de desfacere ?
    • 0 (0 voturi)    
      mici corectii (Vineri, 6 februarie 2015, 21:29)

      Ce FaciFoca [anonim] i-a raspuns lui andreesanu

      1) Piata de desfacere eram in anii '90. Azi exportam de 5 ori mai mult decat Ceausescu in '89 si o facem cu companii de top incepand cu Renault, Ford, Bosch, Continental, IBM, MicroSoft, Oracle, HP, Adobe si multe altele. Se exporta plus-valoare si inteligenta, mult peste ce eram in '90, cand nu eram in UE si in general nu eram bagati in seama de Vest. Dac tu regreti acele timpuri de independenta, poti merge in Moldova, Ucraina, Serbia, Albania, sa vezi ce bine e sa fii independent.
      2) Rusia vrea Ucraina de Est pt. acolo este o parte cruciala pt. industria lor de armament si pt. ca vor un tampon cat mai mare in fata NATO. Ce piata de desfacere sa vrea Rusia? Ce sa faca ei cu pietele de desfacere? Produc astia altceva in afara de petrol, arme si matrioska?
  • 0 (0 voturi)    
    "Aduc 1000 de ani de pace !" (Sâmbătă, 7 februarie 2015, 8:38)

    milud [anonim]

    Asa spunea tembelul de Chamberlaine, premierul Marii Britanii , fluturind la scara avionului tratatul semnat la Mnchen de el si de Hitler, in August 1939 . In Septembrie 1939 a inceput al doilea razboi mondial.

    "Cine nu stie istorie risca sa o repete " mai zicea un ilustru mort. Sau "Istoria nu se repeta, doar se bilbiie " spunea altul, ar eu spun ca definitia prostiei este sa nu inveti din greseli, ale tale sau ale altora, si sa le faci din nou sperind ca de data asta va fi bine ...

    Merkel si Hollande isi rezolva problemele tarilor lor pe seama Ucrainei , cedind teritoriu care nu e al lor pentru a primi pirturile siberiene ale lui Putin necesare Germaniei si pentru a fi iertata Franta de banii pe care ii are de dat inapoi pentru ca nu a livrat portelicopterele contractate cu Rusia.

    Acceptarea recuperarii Renaniei, dezmembrarea Cehoslovaciei si anexarea Austriei de catre Germania lui Hitler nu au fost suficiente pentru a-l opri pe acesta iar razboiul ce a urmat a fost devastator pentru intreaga lume. Acceptind acum pretentiile lui Putin si negociind cu el probleme interne ale Ucrainei , Germania si Franta nu fac decit sa il incurajeze.

    Romania e in prima linie in acest conflict si va deveni zona de lupta imediat ce va izbucni un conflict deschis. Nenorocitul de Basescu ne-a adus in starea de slugi la usa SUA iar fuhrer-ul Johannis, cel aburcat la putere pe curul Angelei Merkel, nu va avea nimic impotriva sa dam si gurile Dunarii si, eventual, Dobrogea ca sa treaca Putin spre bulgarii si sirbii dragi panslavismului.

    Agresorul trebuia oprit chiar de la inceput cu fermitate absoluta. Anexarea Crimeei ar fi trebuit condamnata ca agresiune si sanctionata drastic de intreaga lume civilizata. Cind colo ce vedem ?! Ca i se ofera lui Putin mai mult spatiu din teritoriul Ucrainei !!!
    O fi existind si acum un pact Ribbentrop - Molotov cu clauze secrete pe seama Europei de Est ? Citi oameni mai trebuie sa moara ca sa nu ne mai lasam soarta pe mina strainilor ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi