Criza din Ucraina: Liderul republicii Donetsk declara mobilizare generala, SUA iau in calcul trimiterea de armament letal in Ucraina

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 2 februarie 2015, 12:01 Actualitate | Internaţional

Liderul republicii separatiste Donetsk, Alexandr Zaharcenko, a declarat luni mobilizare generala si a afirmat ca spera sa recruteze 100.000 de oameni pentru a lupta impotriva fortelor loialiste ucrainene, scrie AFP. In acelasi timp, presa americana afirma ca NATO si oficiali americani iau in calcul trimiterea de arme defensive in sprijinul fortelor ucrainene care lupta cu rebelii in estul Ucrainei.

"Mobilizarea generala va avea loc in Republica populara Donetsk in 10 zile, este prevazuta mobilizarea a pana la 100.000 oameni", a declarat Alexandr Zaharcenko, citat de agentia oficiala separatista DAN.

Cotidianul american New York Times, scria, in editia de duminica, ca generalul Philip M. Breedlove, comandantul militar al NATO, sustine ideea trimiterii de armament defensiv si echipamente pentru fortele ucrainene, iar aceasta pozitie pare sa inceapa sa fie sustinuta de oficiali din administratia si armata americana.

Presedintele Barack Obama nu a luat inca decizia de a trimite "asistenta letala" catre Ucraina, dar administratia americana analizeaza chestiunea ajutorului militar, dupa seria de infrangeri suferita de fortele ucrainene.

Generalul Martin Dempsey, seful statului major al armatelor Statelor Unite, este deschis pentru noi discutii pe aceasta tema, la fel ca si consilierul lui Barack Obama pe chestiuni de securitate, Susan Rice.

Cotidianul american adauga ca un raport independent, care va fi facut public luni, va sustine ideea trimiterii in Ucraina de armament defensiv si echipamente in valoare de trei miliarde de dolari, inclusiv drone de recunoastere si rachete anti-tanc.

In prezent, ajutorul militar american se rezuma la sprijin "neletal", cum ar fi veste antiglont, echipament medical si radare pentru detectarea tirurilor de mortiere.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

20305 vizualizari

  • +18 (18 voturi)    
    treaba se impute (Luni, 2 februarie 2015, 12:10)

    radu [anonim]

    Nu miroase a bine.
  • +17 (17 voturi)    
    Ajutoare? (Luni, 2 februarie 2015, 12:11)

    Soljenitin [utilizator]

    Niste convoaie cu ajutoare umanitare pentru ucraineni? Dar niste convoaie tot din alea de care trimite si mujicstan. ;-)
  • -28 (34 voturi)    
    pentru consecventa (Luni, 2 februarie 2015, 12:14)

    Mazeta [utilizator]

    Mă aştept ca aceia care acuzau Rusia că trimite arme în Ucraina să fie acum la fel de critici cu SUA. Sunt de acord cu ei: nu trebuie aduse arme în Ucraina, nu trebuie puse paie pe foc.
    • +7 (13 voturi)    
      . (Luni, 2 februarie 2015, 13:07)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      No offence, dar esti...
    • +24 (24 voturi)    
      aiureli (Luni, 2 februarie 2015, 13:09)

      MihaiG [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Domnule Mazeta, SUA daca ar trimite arme ar sustine un guvern legitim al unui stat european. Rusia trimite arme si trupe pentru a destabiliza acel stat si a anexa teritoriu.

      Va sugerez sa incercati sa intelegeti ce se intampla in Ucraina inainte de a va pronunta.
      • 0 (0 voturi)    
        ah (Marţi, 3 februarie 2015, 15:49)

        warshaw [anonim] i-a raspuns lui MihaiG

        Ucraina nu a aderat inca la Europa. Si chiar de ar face-o...poate , dupa ce am patit noi dupa 89, si dupa ce am invatat din razboiul minciunilor americane, intelegem ca totul POATE fi( repet, doar POATE fi ) o noua mascarada gen Irak , unde sa-l atraga pe Putin si Rusia in jocul lor de-a armele chimice, dictatori, revolutia maselor. Pro-rusii pot fi "teroristi" cum au fost si cei de la USLA pana s-a dezmeticit populatia...la cate minciuni baga americanii, ar trebui sa luam in calcul si varianta opusului adevarului din..presa..
    • +15 (15 voturi)    
      Nu trebuie declarata mobilizare generala ! (Luni, 2 februarie 2015, 13:14)

      DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mobilizarea generala,de fapt inseamna declaratie de razboi.
      Restul e cancan...
    • +18 (18 voturi)    
      Alooo (Luni, 2 februarie 2015, 13:17)

      vali_s [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Bre mai lasa Vodka ca-ti omoara neuronii.

      Unii trimit oficial si alti neoficial, unii se jura ca nu fura desi ii au astia cu poze satelit in care stau cu rata in gura pe cand americanii raspund unei solicitari, a unui stat aflat sub asediu.
      Ia vezi care este diferenta inre un pumb in gura si un cutit infipt in spate?
      • -10 (12 voturi)    
        huh (Luni, 2 februarie 2015, 13:42)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui vali_s

        Păi în Siria este invers. De ce SUA trimit arme rebelilor şi nu lui Assad?
        • +8 (8 voturi)    
          .... (Luni, 2 februarie 2015, 14:59)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          parca vorbeam de Ucraina!... a da...cand nu ai argumente arati cu degetu la opozanti...asa se face politica de stanga (rusofona)
          • +2 (2 voturi)    
            Stilul asta practicat de mazeta (Luni, 2 februarie 2015, 19:45)

            MihaiT [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

            Are un nume, se numeste Whataboutism.

            Orice ar face rusia in Ucraina, actiunile vor fi pe deplin justificate de rusi si sustinatorii lor cu ,,argumente"... pai X n-a facut la fel la momentul Y?

            Chiar daca rusii ar tranti o bomba atomica peste Kiev, dpdv mazetaresc actiunea ar fi pe deplin justificata, pentru ca, nu-i asa, americanii n-au facut la fel la Hiroshima?
    • +19 (19 voturi)    
      incomplet, mincinosule (Luni, 2 februarie 2015, 13:18)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      mujicstan trimite arme si munitie soldatilor sai, adica celor pe care i-a folosit pentru a invada militar Ucraina.

      Ucraina trebuie ajutata pentru a contracara invazia.

      Esti un echidistant si jumatate.
    • +9 (9 voturi)    
      Gruparea teroristă de la Donetsk. (Luni, 2 februarie 2015, 14:18)

      vali47 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Conform denumirii date de Parlamentul ucrainean nu este liderul republicii de la Donetsk,ci șeful unei bande teroriste.Tu când vrei să discuți cu cineva,întâi tragi,îl ucizi și după aceia stai de vorbă?Cred-că și ziariștii trebuiau să-l denumească ca șeful bandei criminale.O republică înseamnă o organizare,niște structuri civile și pe urmă militare.Niște reguli de respectat.Omoară oameni și pe urmă acuză,cum să-i definești?
    • +6 (6 voturi)    
      ... (Luni, 2 februarie 2015, 14:58)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      spune inca o data....cine pe cine invadeaza! hai ca nu e greu. agresorul e acelasi de mai bine de un secol. fa un efort....nu e greu...
  • +17 (19 voturi)    
    sper sa le primeasca (Luni, 2 februarie 2015, 12:23)

    alter_ego2013 [utilizator]

    sper ca ucrainenii sa aiba sansa unei lupte cat de cat echilibrate pentru ca de facto pe teren se confrunta Rusia cu tot ce are mai avansat in materie de trupe si armanente speciale si Ucraina care e mult depasita din punct de vedere militar.
    • +11 (15 voturi)    
      nu numai armamentul conteaza (Luni, 2 februarie 2015, 13:08)

      freejack [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2013

      In primul rand trebuie ofiteri capabili si soldati instruiti care sa foloseasca armament sofisticat. Altfel isi prind urechile...
      Ucraina nu are nici ofiteri si nici soldati instruiti la un nivel acceptabil. De ofiteri superiori sau generali, nici nu mai aduc vorba. Ce sa faci cu generali ca Oprea pe timp de razboi?
      Deci pe langa armament trebuie trimisi si consilieri. Asta inseamna implicare directa. Se baga SUA?
      • -2 (2 voturi)    
        Se baga, God bless them, (Luni, 2 februarie 2015, 20:29)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui freejack

        ca daca nu, in 50 de ani toata planeta va vorbi ruseste, va fi imbracata in tunica si va avea la sold o gamela.
    • -1 (1 vot)    
      Don't worry, (Luni, 2 februarie 2015, 20:27)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2013

      armamentul va veni cu "instructori". Doar nu crezi ca asemenea armament va fi dat unei armate conduse de gererali ca si Gabriel Oprea...
  • +10 (16 voturi)    
    incet, incet... (Luni, 2 februarie 2015, 13:24)

    Vanga reloaded [anonim]

    Intr-un an sau doi avem conflict armat NATO - Rusia...
    E clar ca se doreste acest deznodamant.
    Din pacate, noi suntem in linia intai,
  • +8 (12 voturi)    
    In sfarsit... (Luni, 2 februarie 2015, 13:27)

    Stefan Michiu [anonim]

    In sfarsit, o veste buna!Cam greu si-au dat seama ca fara un sprijin in armament si echipamente militare, Armata ucrainiana nu poate tine piept celei rusesti si se sacrifica fara a reusi sa franeze si elimine agresiunea de pe teritoriul tarii.Adiacent, necesara o intensificare si generalizare a sanctiunilor economice, in paralel cu izolarea politica a Rusiei, pentru a fi clar bandei de la Kremlin ca secolul anexarilor si agresiunilor in Europa a trecut de mult!
    • 0 (8 voturi)    
      care i partea buna michiule? crezi ca e un joc? (Luni, 2 februarie 2015, 14:15)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Michiu

      sper sa nu trimita niciun fel de arme. izolara politica si economica a rusiei a fost facuta bland. mai este muult spatiu de manevra. cand rusia o sa devina izolata precum coreea de N, abia atunci vorbim de masura armelor. trimiterea armelor este deja o declaratie de razboi
      • +3 (3 voturi)    
        La raison du plus fort... (Luni, 2 februarie 2015, 17:25)

        MichiuStefan [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

        Da, aveti dreptate!Inarmarea excesiva, interventia clara a armatei ruse in Ucraina, nu e o declaratie de razboi!Greu de inteles cum agresorului i se permite orice iar victimei i se cere sa suporte in tacere, si sa o lasam sa bse descurce cum o vrea Dumnezeu!Inarmarea armatei ucrainiene n-ar face decat sa echilibreze "jocul".Inca nu ati aflat-ca in toata istoria lor, rusii nu respecta decat forta?
    • -1 (11 voturi)    
      Ucraina (Luni, 2 februarie 2015, 14:44)

      freejack [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Michiu

      Nici cu armament american nu o sa faca fata. Nu toti in Ucraina vor sa se bata cu rusii. Va faceti iluzii. Cei care au castigat alegerile acum, le-au castigat pentru ca estul nu a participat. Daca se face pace si merg si esticii la vot s-ar putea sa vedem alta conducere. De aceea nici Kievul nu vrea sa se termine prea curand conflictul. Plus ca daca e pace nu mai pot sa planga pe umarul occidentalilor. Atunci vor trebui sa faca reforme, sa stopeze coruptia. Si cine sa faca asa ceva?
      • +4 (4 voturi)    
        Profund eronat! (Luni, 2 februarie 2015, 17:19)

        MichiuStefan [anonim] i-a raspuns lui freejack

        Profund eronat!Estul nu inseamna doar teritoriile-reduse la data votarii-controlate de banditii din Donetsk= Luhansk.Proportional, din nr total de mandate acestor teritorii li s-au pastrat 17 locuri in noul Parlament.Continuarea agresiunii are drept scop tocmai degradarea vietii in Ucraina,impiedicarea reformelor, consumarea resurselor,ruinarea tarii,colapsul economiei pentru a ajunge la remorca antidemocratica, anticivilizatie, corupta,violenta a Kremlinului.
  • -1 (11 voturi)    
    The never-ending war (Luni, 2 februarie 2015, 14:03)

    gigi [anonim]

    Daca americanii vor trimite armament in Ucraina, o sa avem Siria 2.0 la o aruncatura de bat de Romania.
    Razboiul din Ucraina este moneda pe care Occidentul o plateste rusilor pentru sustinerea pe care acestia o ofera lui Bashar al-Assad.
    • -4 (4 voturi)    
      Felicitari! (Luni, 2 februarie 2015, 16:18)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Ai spus un mare adevar si spre totala mea surprindere ai luat numai (+)-uri.
  • +3 (9 voturi)    
    sansele de pace prin negocieri tind catre 0 (Luni, 2 februarie 2015, 14:07)

    artistul000 [utilizator]

    Rezolvarea unui conflict prin alimentarea lui ... nu mi se pare o solutie.
    Un eventual razboi (iar sansele ca acesta sa se materializeze cresc de la o zi la alta) la granitele Romaniei nu ar fi ceva linistitor pentru noi. Romania e membru NATO si cum usor, usor razboiul din Ucraina devine un razboi NATO-RUSIA, noi vom fi direct afectati de acest lucru.

    Sper sa nu am dreptate absolut deloc si in scurt timp lucrurile sa se linisteasca in regiune.
    • +1 (3 voturi)    
      fii linistit..romania e plina de.. (Luni, 2 februarie 2015, 21:00)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      revolutionari...o sa se inroleze pt a lupta pt ..libertate si contra rusilor...asa ca nici o problema, mai ales ca pe urma usa o sa lea dea si ei ....niscai vize...
  • +2 (12 voturi)    
    sper sa nu ia aceasta decizie (Luni, 2 februarie 2015, 14:11)

    jackalphonse [utilizator]

    indirect, se ajunge la razboi in toata regula
    • +5 (7 voturi)    
      direct sau indirect (Luni, 2 februarie 2015, 15:01)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      o tara este invadata si pierde teritorii.... asta ce? razboi direct sau indirect. serios...sunt confuz
  • 0 (8 voturi)    
    Poroshenko (Luni, 2 februarie 2015, 16:07)

    KostasP [utilizator]

    Ar trebui sa copieze ce face isis si sa sape si el cat de curand un sant adanc in jurul kiev-ului. Caci asa cum mai spuneam, intr-acolo ne indreptam.
  • +2 (6 voturi)    
    //// (Luni, 2 februarie 2015, 16:17)

    moisa gabriel [anonim]

    asta asteapta rusii sa aiba motive sa trimita mai mult armament sii ei prorusilor ..oricum daca se va ajunge pana acolo an ukraina va fii un macel total..
  • +2 (4 voturi)    
    Ce mai cifre! (Luni, 2 februarie 2015, 16:57)

    BEDE [utilizator]

    100.000 de oameni in "Republica de la Donetsk"? Sa mai fi ramas atatia civili ne-mobilizati? Cred ca multi au fugit, iar ca sa adune 100.000 mai trebuie sa mai vina din Rusia.
  • -1 (5 voturi)    
    Moralul e la pamant (Luni, 2 februarie 2015, 18:22)

    echidistantul [anonim]

    Ucrainianul de rand nu vrea sa lupte pentru cei instalati la KIev. Poate sa le dea si mama F-35-ului ca oamenii nu vor razboi fraticid.
  • 0 (6 voturi)    
    mobilizare in Ucraina (Luni, 2 februarie 2015, 18:45)

    freejack [utilizator]

    http://stiri.tvr.ro/mobilizare-cu-probleme--rezervistii-ucrainieni-fug-din-tara_55992.html
    "Ucraina înăspreşte regimul călătoriilor în străinătate pentru bărbaţii aflaţi pe listele de mobilizare. Cei în cauză vor putea pleca din ţară doar în baza unui permis special eliberat de autorităţi. Măsura îi vizează şi pe cetăţenii ucraineni de origine română. Restricţiile sunt prevăzute într-un decret semnat săptămâna trecută de preşedintele Petro Porosenko.
    Ministrul Apărării, Stepan Poltorak, a precizat duminică că decretul trebuie aprobat şi de Rada Supremă, Legislativul de la Kiev. Poltorak a confirmat că există numeroase cazuri când rezerviştii refuză mobilizarea fie din motive religioase, fie pleacă pur şi simplu în ţările vecine. Armata a anunţat că au fost deschise 1336 de dosare penale împotriva a 7.472 de persoane.
    Ministerul Apărării a avertizat că, în afara dosarelor penale, cei care se sustrag recrutării vor întâmpina dificultăţi serioase la angajare.
    Cele mai mari probleme din cadrul rundei a patra de mobilizare s-au înregistrat în regiunile din vestul Ucrainei. Administraţia Prezidenţială afirmă că din regiunea Cernăuţi au plecat deja 17% din cei înscrişi pe listele de încorporare. Peste un milion de rezervişti s-ar afla în Rusia."
  • 0 (2 voturi)    
    foarte bine, US! (Luni, 2 februarie 2015, 19:25)

    Stars_and_Stripes [utilizator]

    Pate e cazul ca UE si US sa se trezeasca, este evident ca uresese a pornit la razboi ca in evul mediu si nu se va opri la Ucraina. Ar trebui inclusi pe lista tarilor paria care sustin terorismul si impus un embargo total, precum in coreea de nord. Bolsevicstanul a ales sa nu fie de partea lumii civilizate, so let them have it...
  • 0 (0 voturi)    
    nu iese nimic bun (Marţi, 3 februarie 2015, 17:02)

    neluvale [anonim]

    daca asa credeti ca se va rezolva ceva va inselati.ucraina a devenit noul poligon de incercari de arme,departe ca de obicei de sua.oricum de pe o zi pe alta personalul neinstruit cu armamant modern trage dupa ciori.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă