Autoritatile chineze au inceput discutiile pentru constructia unei cai ferate de mare viteza care ar urma sa devina cea mai lunga din lume, urmand sa lege nordul si sudul tarii si sa faca legatura cu rutele deja construite, informeaza CNN. Ar urma sa porneasca din provincia Mongolia Inferioara si sa se termine in sudul extrem (provincia Hainan). Linia ar putea ajuta dezvoltarea unor regiuni izolate, insa nu va fi usor de facut pentru ca in regiunile din nord sunt tensiuni politice.

Trenurile ar putea rula cu maxim 350 km/h si punctul de pornire va fi orasul Baotou din Mongolia Inferioara, urmand a fi traversate provinciile Shaanxi, Hubei, Hunan, Guangxi si Guangdong, punctul final fiind orasul Haikou din insula Hainan.

Cea mai lunga linie de mare viteza din lume este in China: 2.300 km intre Beijing si Guangzhou. A fost inaugurata in decembrie 2012 si durata calatoriei este de opt ore, fata de 20 inaintea existentei acestor trenuri ultra rapide.

Proiectul noii linii e parte a planului Chinei de a crea un "Drum Maritim al Matasii in secolul XXI", pe parcursul ei, trenul urmand sa intalneasca marile fluvii Yangtze si Fluviu Galben, punctul terminus fiind in Marea Chinei de Sud.

Proiectul va trebui insa sa tina cont de tensiunile politice din nordul tarii, legate de minoritati, dar si de problemele de ecologie pe care o constructie atat de mare le pune.

Linia propusa va avea conexiuni cu tronsoane deja operationale precum Xuzhou-Lanzhou, Shanghai-Wuhan-Chengdu, Shanghai-Kunming si Guiyang-Guangzhou.

China a terminat in 2006 si constructia celei mai complicate linie de cale ferata din lume, tronson ce leaga Qinghai de capitala tibetana Lhasa, ajungand si la peste 5.000 metri altitudine. In august 2014 a fost dat in folosinta si tronsonul tibetan Lhasa - Shigatse.